Einde wereld awards

Reactiescore
22
Ben benieuwd!

Beste speler:
Beste stam:
Meest veelbelovende speler voor de toekomst:
De beste stam speler:
Het grootste ego:
Beste leider:
Slechte leider:
Meest overschatte stam:
Meest onderschatte stam:
Meest overschatte speler:
Meest onderschatte speler:
Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Mooiste speler naam:
Mooiste stam naam:
Het tofste topic:
Het domste topic:
Favoriete forum poster:
Minst favoriete forum poster:
Dikste wannabe op het forum:
Dikste wannabe in het spel:
Mooiste profiel foto van spelers:
Mooiste profiel foto van stammen:
Mooiste actie van de wereld:

Reactiescore
95
Als soort opzetter van AE en uiteindelijk speler van Sophia vind ik het een goed idee om een lijstje te maken van deze wereld:

Beste speler: Willy en Louis op Baardman.

Beste stam: KEKW --> Na veel tegenslagen toch blijven spelen. Dit heeft geresulteerd in de wereldwinst. Waar er op momenten toch getwijfeld werd om op te geven is er doorgezet.

Meest veelbelovende speler voor de toekomst: Daphne, Louis, spelers Boerharmsen en spelers van Iroh.

De beste stam speler: Willy, Floris, Burger, Piet en Jens.

Het grootste ego: -

Beste leider: -

Slechte leider: Leiding AE. Veel gewisseld early/midgame. Zoveel dat ik er op een gegeven moment zelf in zat en ik heb het ook niet goed gedaan.
De keuzes rondom de mepbot bans en het gebrek aan communicatie hierin waren voor mij persoonlijk de druppel.

Meest overschatte stam: Toch AE. In het perspectief van een KEKW speler, leek het allemaal goed te gaan bij AE en waren zij toch bijna zeker de wereld winnaar.
Maar 1 op zich staande massa (zonder counter) tegen en het was gelijk klaar.

Meest onderschatte stam: -

Meest overschatte speler: Wurm 2.0, QQEEZZ en Baardman.

Meest onderschatte speler: Boerharmsen

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Klaaz, PFB, Eos, Wolf

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Sophia, Baardman en Checkmate --> Sophia en Baardman gaat het niet om de endgame bespelers.

Mooiste speler naam: Tokkiptok

Mooiste stam naam: -

Het tofste topic: -

Het domste topic: -

Favoriete forum poster: -

Minst favoriete forum poster: -

Dikste wannabe op het forum: -

Dikste wannabe in het spel: -

Mooiste profiel foto van spelers: TokKipTok

Mooiste profiel foto van stammen: AE

Mooiste actie van de wereld: Kerk bash massa van Burger

Nog een kleine toevoeging.
Mijn grootste blunder van de wereld: Het akkoord geven voor het pakken van een dorp in de rim van Boerharmsen omdat het toch geen cf was. (niemand was het met mij eens overigens).

Reactiescore
10
Beste speler: Willy MVP
Beste stam: KEKW
Stefano
De beste stam speler:
Floris/Burger/Willy/Jens
Het grootste ego:
Alle walgelijke ventjes die mij lastigvielen in de LLM disc.
Beste leider:
Floris & Frank
Slechte leider:
-
Meest overschatte stam:
-
Meest onderschatte stam:
-
-
Gunther
Willy, Burger, Boris, Joske en al m'n geoguessr maatjes.
Lodewijk
Mooiste speler naam:
Gouwe Gieter
Mooiste stam naam:
Actions Echo In Eternity
Het tofste topic:
Niet deze
Het domste topic:
Deze
Favoriete forum poster:
EriC
EriC
EriC
Lodewijk
Generaal Iroh
AE
Burgers kerkbash massa.

Reactiescore
30
Als stamoprichter van KEKW (Samen met Frank) zal ik ook een reactie plaatsen.
Voor degene die het leuk vinden: Het idee is ontstaan aan het einde van w91 toen ik (Klaaz), Frank (Suturia) en Remco (Baardman) een wereld samen wouden spelen. Waar we oorspronkelijk 3 man waren, heeft EoS (Met een "nieuw team") en Sophia aangesloten als 4e en 5e account. We hadden liever met minder gestart en meer nieuwe mensen een kans gegeven, maar hoe de wereld zich ontwikkelde is dat uiteindelijk toch gebeurt, Boerharmsen, Iroh en Krooko kwamen er later bij en een enkeling op die accounts was bekend met een end-game wereld, voor de rest was het een nieuwe uitdaging.

Beste speler: Waar veel spelers hebben laten zien dat ze goed kunnen timen (Stefano, Ray, Bart, Jasper, ik en wellicht meerdere) vind ik offen veel minder indrukwekkend dan deffen, daarin schijnt Koning Willy toch uit boven de rest door goed voor te bereiden en overzicht te houden tijdens het koppen van 800 edels. De tijd en moeite die hij heeft genomen om Baardman te redden is denk ik de hoofdreden dat wij deze wereld hebben gewonnen.
Ook veel respect voor Louis die erin is gelokt als floater en vervolgens mainspeler van Baard is geworden, wat een tijd heeft die man erin gestoken op een wereld waar hij eigenlijk geen verbintenis mee had.
Beste stam: KEKW, na de ban waves (Wat uiteraard onze eigen domme schuld was) stonden we eigenlijk constant achter, de eerste 2 massa's kwam vanuit Ae en de volgende 3 massa's landde Ae. 5-30 uur voor onze eigen massa, waardoor we eigenlijk telkens achter de feiten aan liepen. Veel accounts hadden CF's, waardoor het deffen steeds pittiger werd, maar door het doorzettingsvermogen van sommige mainspelers hebben we toch door blijven spelen (Kudo's voor iedereen, waren veel momenten waar we dachten dat het hier ophield).
Meest veelbelovende speler voor de toekomst: Dit vind ik moeilijk inschatten voor Ae. spelers dus vanuit KEKW perspectief:
- Verdi/Robert (Irl vrienden/collega's die vanuit een MB account Rubertje, mainspelers werden op Iroh omdat die main/co spelers wegvielen. Enorm veel respect hoe ze hun 1e wereld staand hebben gehouden).
- Hetzelfde geld voor Kruk/Sander van Boerharmsen, 2 beste vrienden irl die regelmatig bij elkaar aan het deffen waren, 1tje op de PC en 1tje op de mobiel. Als ze nu ook nog eens hun microfoon konden muten als ze aan het overleggen waren... ;) En natuurlijk Stefano op Boer, is wel een druktemaker maar sniped gemiddeld 40x 0ms bij een massa, indrukwekkend voor een "nieuwe" speler.
- Stef van Loco, ook zijn eerste endgame volgens mij maar pakte veel dingen goed en snel op en wist goed samen te spelen met de rest.
De beste stam speler: De mannen van PFB en EoS voor het flexibel floaten bij de accounts die dit nodig hadden. Ray, Jasper, Bart, Burger en Willy met name.
Het grootste ego: Stefano, no doubt <3
Beste leider: Klaas, alhoewel hij de endgame niet heeft meegemaakt heeft hij ons in early-mid game enorm geholpen toen eigenlijk niemand zin/energie had om leiding op zich te nemen, hij heeft gesprekken met Ae. begonnen en begeleid en intern de accounts begeleid om te kijken of alle zaakjes goed liepen, cruciaal om ervoor te zorgen dat we voorbereid waren voor de endgame.
Ook een shoutout naar het plannings team binnen Kekw team, zij hebben uiteindelijk ook veel geholpen om accounts te motiveren, jullie weten wie jullie zijn :)
Slechtste leider: Iedereen heeft wel zwaktepunten laten zien in activiteit of visie; handelen vanuit eigen belang ipv stam belang, of te emotioneel reageren. Daar ben ik ook schuldig aan dus ik ga niemand voor het blok gooien hier.
Meest overschatte stam: Ae, had toch meer verwacht van sommige accounts die al zoveel werelden mee gaan maar waar dan achteraf blijkt dat er constant floaters heen moesten of dat dingen niet goed geregeld waren, zonde.
Meest onderschatte stam: KEKW, sinds de endgame al met onze rug tegen de muur.
Meest overschatte speler: LLM, heeft naar mijn mening vrij weinig laten zien, een rare eis gemaakt voor een lijn met Sophia dmv 2 dorpjes over een 40 velden linie, vervolgens vanuit mijn perspectief veel te inactief, ruimt zijn cluster niet op (Nog 300+ dorpen die ze kunnen pakken as we speak), pakte enorm veel CF's bij de ban van Sophia om die lijn "te forceren" maar kon daar vervolgens niet op doordrukken. Ook staan ze heel erg laag in ODS ranglijst terwijl ze nooit deftig full target waren / konden zijn. Zelfde geld voor QQ, die hadden eigenlijk elke massa 75% leeg gekund.
Meest onderschatte speler: Boerharmsen, nooit een floater nodig gehad en altijd actief geweest.
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: PFB
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Checkmate, Sukke, Wurm
Mooiste speler naam: The Hungry Wolf
Mooiste stam naam: KEKW uiteraard
Het tofste topic: AF is dood
Het domste topic: AF is dood
Favoriete forum poster: AF is dood
Minst favoriete forum poster: De legende van het noorden, pls perm ban hem
Dikste wannabe op het forum: Kapiteinterreur ;)
Dikste wannabe in het spel: Luc! <3
Mooiste profiel foto van spelers: Loco Contigo
Mooiste profiel foto van stammen: Ae.
- Wanneer we om een massa inventaris vragen en we een screenshot krijgen van het in-game inventaris van Generaal Iroh :p

- De nachtblitz van Wolf 15 minuten nadat ik ging slapen, die in een 300%! NB landde, chapeau om dat te proberen (en dat het lukte), ben er nog steeds salty over.
- De kerk-bash massa die een maand lang in voorbereiding was is natuurlijk een hoogtepuntje op deze wereld.

Verder ook goed hoe we de schade bij de bans hebben kunnen beperken, dit waren lastige gesprekken en ik snap dat veel spelers het niet eens waren met de beslissing om niks te doen, maar wil iedereen toch bedanken dat we hierdoor een endgame van 10 massa's hebben kunnen realiseren. Ben zelf totaal geen fan van de counters, maar dat hoorde er helaas bij.

xoxo Floris

Laatst bewerkt:
Reactiescore
7
Puur vanuit eigen visie.

Beste spelers: TOPRIS en ook nog een S/O naar Joeri, hebben ons early en midgame uitmuntend geholpen en bijzonder veel (domme) vragen beantwoord.
Late game moet ik Willy wel benoemen respect voor wat hij samen met Lodewijk voor elkaar heeft gekregen. Ook dankje aan Daphne/Piet/Burger en Jens voor de massa's.
Beste stam: KEKW UITERAARD
Meest veelbelovende speler voor de toekomst: Verdi/Robert en het GouweGieterke:p
De beste stam speler: Heel EOS en in het bijzonder Willy, Lodewijk, Jens en Burger. De spelers van Sophia/Iroh moet ik toch ook wel credits geven voor het doorspelen tijdens de massa ondanks dat het niet op hun eigen accounts was <3.
Het grootste ego: Stefano <3
Beste leider: Allemaal even goed, geen enkele aanmerkingen op.
Slechte leider: Lars van Ae. (Geen haat, maar hij weigerde ons aan het begin van de wereld omdat .Michaelscott het "betere" account was, wel dankbaar daarvoor achteraf)
Meest overschatte stam: Ae.
Meest onderschatte stam: KEKW
Meest overschatte speler: Lastig in te schatten voor mij als nieuweling
Meest onderschatte spelers: Stef/Aron, Mats, Joeri.
Met wie zou je zeker graag in een stam zitten: (bijna) Iedereen van KEKW + Wolf.
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Wurm, MS, Checkmate.
Mooiste speler naam: TokKipTok
Mooiste stam naam: Kansloze En Keislechte Wappies
Favoriete forum poster: -
Minst favoriete forum poster: -
Dikste wannabe op het forum: -
Dikste wannabe in het spel: Luc + Dries
Mooiste profiel foto van spelers: Mannen van Iroh
Mooiste profiel foto van stammen: KEKW
Mooiste actie van de wereld: De kerkbash van Burger.
Het grijs gaan van MS gaf ons ook wel voldoening + De LC stacks van matsoe matsoe.

Verder wil ik iedereen van Kekw die hier boven niet staat benoemd bedanken voor de mooie maanden, ik heb mij vermaakt <3

Reactiescore
22
Beste speler: Beide kanten hebben goeie spelers, maar er steken er 2 accounts bovenuit. Gans team EOS & THW lijken mij toch de sterkste accounts binnen deze wereld.

Beste stam: Kekw

Meest veelbelovende speler voor de toekomst: Het "nieuwe" team op Iroh en het team op boerharmsen kunnen / gaan nog veel laten zien. Positief verrast door beide accounts.

De beste stam speler: De spelers van klaaz & EOS waren altijd bereid om te gaan helpen waar nodig. Ging van vv's draaien, tot OS, tot GS sturen... kortom alle noodzakelijke aspecten.

Het grootste ego: Stefano kan er wel wat weg van, maar wel +/- terecht.

Beste leider: Na het verlies van Klaas werden er wat nieuwe mensen aangesteld. Over het algemeen zou ik de hele bende hier neerzetten, zonder namen te noemen. Elk heeft z'n eigen draai gegeven aan het "beleid" met het nodige overleg.

Slechte leider: Lijkt mij niet echt de moeite om hier iemand te gaan afschilderen als slechte leider. Iedereen heeft z'n gebreken.

Meest overschatte stam: Ae. heeft mij toch wel wat doen verbazen in de mindere zin door eigenlijk constant countermassa's te willen doen (voor een periode.) Geeft toch aan dat er "schrik" was om teveel te gaan verliezen zonder enige drastische actie.

Meest onderschatte stam: Wij die na de redelijke tegenslagen toch blijken met de overwinning te gaan lopen.

Meest overschatte speler: Team Checkmate.. Nooit iets van gehoord & lieten eigenlijk hun stam in de steek (van wat ik heb vernomen.)

Meest onderschatte speler: Iroh (de 2 doortrekkers). Gingen op een nieuw account zonder al te veel voorinfo gaan spelen om het team te gaan versterken. Uiteindelijk werden zij de mains & hebben ze toch wel heel de account vooruit getrokken en mooie dingen gerealiseerd. Zeer positief verrast.

Verder verdienen boerharmsen & Stef van Loco ook credits, kende ze niet, maar het was altijd een fijne samenwerking.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Huidig Kekw + PFB / THW

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: De Sukke / Check / Wurm 2.0

Mooiste speler naam: SaveTheWhaleMarryAnObese

Mooiste stam naam: Kansloze en keislechte wappies

Het tofste topic: Eentje met activiteit

Het domste topic: /

Favoriete forum poster: /

Minst favoriete forum poster: /

Dikste wannabe op het forum: /

Wurm2.0

Mooiste profiel foto van spelers: SaveTheWhaleMarryAnObese

Mooiste speler naam: SaveTheWhaleMarryAnObese

Mooiste profiel foto van stammen: Imperi

Mooiste actie van de wereld: Kerkbash was wel mooi, jammer van de (nogmaals) countermassa.

Reactiescore
507
Beste speler: Jens, Burger en ikzelf
Beste stam: De stam die wint is altijd de beste stam, domme vraag
Meest veelbelovende speler voor de toekomst: Verdi van Iroh heb ik heel hoog zitten, verder de spelers van boerharmsen. En Daphne zou hier misschien kunnen staan, alleen die heb ik niet echt een hele dag zien deffen. Dus dat is meer een onderbuikgevoel.
Verdi gewoon een topgozer die veel tijd erin steekt om te leren en ook luistert naar tips van iedereen. Dit geldt ook voor kruk van boerharmsen.
Stefano, kan geweldig timen (BOTTER) jammer genoeg krijgt zijn ego hier ook een gigantische boost van. (ik heb ook een flinke ego, maar ik mag dat ondertussen wel hebben mvg) verder denk ik dat Stefano redelijk snel tot de betere spelers van tw kan horen, alleen ik zou nog hem nog wel een massa zien deffen van een deftige fronter ipv kiptoktok. Met alle respect die 1ene keer dat boerharmsen target was, hadden er veel meer dorpen gepakt kunnen worden aangezien de recaps heel lang liepen, hiervan konden er echt veel gesnipperd worden wat niet was gebeurd.
Verder was dit de eerste massa die de spelers van boer hadden gedeffed en was ik echt onder de indruk, want toch goed gedeffed achteraf zonder enige ervaring. Leuk team, lekker actief en behulpzaam met munten meppen. TOPPERS

De beste stam speler: Hier mag toch wel EOS worden gezet, ondanks dat het uiteindelijk wel ten kostte van ons eigen account ging, 2 main spelers naar KROOKO en Baardman. Bij elke massa planning betrokken en later met Jens erbij hoef ik geen woorden aan vuil te maken. Iedereen weet hoe Jens is.
Het grootste ego: Stefano, willy, Jens
Beste leider: Niet veel van meegekregen, had niet het idee dat er een echte leider was deze wereld bij een stam
Slechte leider: Aron van kekw
Meest overschatte stam: Ik wil hier geen AE noemen, ze hebben prima gespeeld genoeg massa's gegooid en tijd erin gestoken. Ze waren niet overschat maar gewoon iets minder dan ons.
Meest onderschatte stam: DodoDo, BART MVP
Meest overschatte speler: QQEEZZ. Dit is puur gebaseerd op cijfers, als je bijna heel de wereld geen front hebt gehad en dan 10de staat in de ods ranglijst, dan is er iets niet goed gegaan. Als je geen front hebt (of lees 5 dorpjes) kan je gewoon zelfs je frontdeff overal neerzetten. Misschien is dit ook wel telkens gebeurd en stonden de stacks op de verkeerde plek. Ik heb hierover geen inzicht. Maar vind een 10de plek ods voor een account dat 3/4 van de tijd geen front heeft gehad wel laag. (LUC MAATJE<3 LOVE U)
Klaaz: Elke massa toch 4 of 5 dorpjes verliezen door niet op te letten, walgelijk FLORIS
Meest onderschatte speler: Team iroh, vooral robert en verdi 2 toppers, Gunther mocht er ook wel zijn, maar ik mag hem niet.
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Team Iroh zonder gunther. EOS uiteraard, Floris, kruk, Louis. (team baardman ook gezellig) Stiekem ook graag met Yanto, hij is mijn maatje<3
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: YANTO
Mooiste speler naam: SaveTheWhalMarryAnObese
Mooiste stam naam: -
Favoriete forum poster:
Burger
Minst favoriete forum poster: YANTO
Dikste wannabe op het forum: YANTO
Dikste wannabe in het spel: YANTO
Mooiste profiel foto van spelers: Iroh, mooi plaatje tegen PFB
Mooiste profiel foto van stammen: -
Burger die inventaris opvraagt voor een massa te plannen, en dan van het team van iroh een paar screens krijgt van hun premium inventaris. Stonden verrassend weinig pakketjes in

Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.281
Reactiescore
22
Even slechte speler als ik lijer ben :biggrin:

Reactiescore
449
Beste speler: Willy/Floris.
Als de wereld langer had geduurd had ik Jens hier ook gezet. Dat AE wist dat Jens speelde heeft meer teweeggebracht dan Jens die effectief speelde (puur doordat hij pas laat echt in actie kwam).
Mental game ez dub

Beste stam:
KEKW speelde als stam beter samen, vooral op defensief vlak/schuiven met def wanneer je zelf min of meer OK stond. Is te zien aan de ODS ranglijst top 5 4x KEKW is.

De Iroh spelers, er is al genoeg over gezegd waarom

De beste stam speler:
Willy met een honorable mention naar de Gieter. Aangenaam verrast deze wereld, weinig discussie/arrogantie en zowel offensief als defensief goed gespeeld.

Het grootste ego:
Ik, tevens terecht

Dit is mijn persoonlijke mening, maar LLM, hoe ik het ervaren heb:
- fronten met rugzakaccount Sophia die zo goed als elke massa een gap in hun bezetting had
- fronten met baardman waarvan het front in puin ligt en dus moeilijk offensief kan meedoen/dorpen kan behouden
- weinig van gezien (als je hoorde over floaters of vv pakken was het altijd PFB/THW

Floris, misschien niet "meest" onderschatte, maar ik denk dat veel mensen hem voor W96 onderschat hebben. 800 edels koppen en tegelijk blijven offen gaan er je niet veel nadoen. Ik in ieder geval niet.

Floris/Jens/Willy/THW/PFB spelers

Iedereen die zn acc verlaten heeft waardoor andere mensen rotzooi moeten opruimen, aan beide kanten.

Mooiste actie van de wereld: Ik die inventaris opvraag om massa te plannen en die pagina per pagina screenshots van een ingame inventaris doorgestuurd kreeg

Laatst bewerkt:
Reactiescore
7
Laat ik als medeoprichter van KEKW deze ook maar eens invullen.
Deze wereld is voor mij wel een beetje een achtbaan geweest met de accounts waarop ik gespeeld heb.
Nadat ik Suturia vanwege te weinig bezetting op delete had gezet, kwam ik op eos te spelen.
echter was er op eos op dat moment ook geen bezetting.
Hierdoor kwam mijn motivatie erg laag te liggen.
De reden dat ik uiteindelijk terug ben gekomen is doordat Ed en team EOS (voornamelijk Burger en Willy) er ook actief bij kwamen.
Hierdoor kreeg ik weer de motivatie om deze uiteindelijk mooie endgame te spelen.

Beste speler: Voor mij zijn er 3 die hier kans op maken.
Dit zijn Floris, Burger en Willy
Voor de hierboven vermelde reden en als ik zie wat Burger en Willy gedaan hebben denk ik niet dat er uberhaupt een endgame zou zijn geweest als zij er niet bij waren gekomen.
Echter door de inzet die Floris vanaf het begin tot het eind van deze wereld er in heeft gestoken, is hij in mijn ogen de mvp van deze wereld.

Beste stam: KEKW

Dit zijn voor mij Het team van Iroh en het team van boer.
Beide kwamen bij de stam zonder enige endgame ervaring en hebben zich zonder al te veel hulp heel goed staande gehouden.

De beste stam speler:
Dit zijn voor mij Burger, Willy en Louis.
Burger heeft in zijn eentje grotendeels kroko door die endgame geleid.
Zoveel inzet op een wereld waar je niet gestart ben en niet op je eigen account kan ik enkel bewondering voor hebben.
Willy en in iets mindere mate louis zijn bizar.
Zij name de regie van Baardman over met het front dat daar lag.
Ik denk niet dat heel veel anderen dat account hadden kunnen fixen.

Het grootste ego:
Omdat dit zo overduidelijk is ga ik hier verder geen toelichting aan geven maar dit is overduidelijk Stefano <3

Beste leider: Als ik kijk hoe er met de banwave en de michael scott situatie is omgegaan denk ik dat zowel de leiding van kekw en ae dit erg goed hebben opgelost.
Dat hier zo'n mooi einde kwam is puur te danken aan dat er rond deze situaties afspraken zijn gemaakt.

Slechte leider: Ikzelf Halverwege de wereld stoppen maakt je imo geen hele goede leider.

Meest overschatte stam:
ga hier AE plaatsen.
Ze leken vanuit kekw oogpunt de zaken aardig onder controle te hebben.
Dat ze zo hard nat gingen bij de eerste fatsoenelijke massa waarbij geen counter was, zag ik niet helemaal aankomen.

Meest onderschatte stam:

yanto, ongeacht wat je over hem zegt of over hoe slecht het ervoor staat.
Runnen zal hij nooit doen.
Echt toppertje

Heel team eos was heerlijk om even mee samen te spelen zal ik dus graag nog een keer doen (mits het van papa willy mag)
Flats is echt een top duo. deze fixen echt alles samen.
Verder zou ik graag nog keer met team iroh en boer in een stam zitten als ze wat meer werelden gespeeld hebben.
Ik heb het gevoel dat dat echt top accounts worden.
PFB waren deze wereld ook echt toppertjes.
Zal ik dus ook nog wel wereldje mee willen spelen.
Verder heb ik ook het genoegen gehad om een jens op het account te hebben.
Bizar wat die allemaal fixed.
Ook zeker voor herhaling vatbaar.
Iedereen die meedeed aan de geo geusser sessies waren ook echt top.

Konkey dong.
Aan het begin van de wereld hadden we er last van dat er een hele hoop informatie doorlekte.
Nadat zij uit de discord verdwenen waren was dit niet meer het geval.

Mooiste speler naam:
Generaal Iroh

Mooiste stam naam:
Kansloze En Keislechte Wappies

Het tofste topic:
Het domste topic:
Favoriete forum poster:

Generaal iroh tegen pfb
Die was echt savage

De inventaris van Iroh ga ik echt nooit meer vegeten.

Reactiescore
24
Beste speler: Willy, Jens en Burger

Meest overschatte speler: LUC VAN QQEEZZ. Heeft deze wereld letterlijk he le maal NIKS laten zien. Zoals mijn best vriend willy zei: “Dit is puur gebaseerd op cijfers, als je bijna heel de wereld geen front hebt gehad en dan 10de staat in de ods ranglijst, dan is er iets niet goed gegaan. Als je geen front hebt (of lees 5 dorpjes) kan je gewoon zelfs je frontdeff overal neerzetten. Misschien is dit ook wel telkens gebeurd en stonden de stacks op de verkeerde plek. Ik heb hierover geen inzicht. Maar vind een 10de plek ods voor een account dat 3/4 van de tijd geen front heeft gehad wel laag.

De beste stam speler:
Burger heeft het tuk account kroko op zijn rug gedragen. Zonder Burger waren ze al van de kaart geveegd en hadden we deze wereld verloren. Ondanks alle irritaties is hij door blijven gaan. Ik ben ervan overtuigd dat hij een vaste main speler word van Kroko.

De slechtste stam speler: Willy.
IK VIND HET MAAR BELACHELIJK DAT FRANK EN YANTO OPEENS MOESTEN MAINEN. BUITEN DAT IS FRANTO EEN TOPDUO OM NOOIT TE VERGETEN.

Meest veelbelovende deffer voor de toekomst: YANTO! Door deze noob kwamen er moestuintjes bij EOS van Checkmate

kekw for the win! Mijn aller aller beste vriend Jens heeft alles gedaan!

Reactiescore
507
Goed lijstje yanto!

Het siert je dat je weer de helft van je lijstje moest stelen van mij!
Zo houd je je afkomst goed in ere, stelen kunnen ze wel

Reactiescore
507
Yanto baasje

Reactiescore
4
Beste speler: Floris en Willy

Beste stam: Kekw ( met de problemen die we gehad hebben, knap dat we evengoed gemotiveerd bleven)

Meest veelbelovende speler voor de toekomst: Gunther ( vriendelijke Belg ) / Stefano / Verdi

De beste stam speler: Burger/Floris/Willy (Mijn eigen co Stef verdient ook een pluim)

Het grootste ego: EOS spelers ( maken het ook waar ) en Jens maar hoeft geen verdere toelichting.

Beste leider: ARON ( wordt boos als ik hem hier niet vernoem)

Slechte leider: Lukas Llm

Meest overschatte stam: AE

Meest onderschatte stam:

Meest onderschatte speler: Freazert ( stille loco speler maar was er bijna elke massa, kan ik zelf niet zeggen )

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: PFB / Wolf

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Sophia ( geef dit account een perma, uiteraard niet de spelers die erop spelen! )

Mooiste speler naam: The Hungry Wolf

Mooiste stam naam: Kansloze en Keislechte Wappies

Het tofste topic: —

Het domste topic: —

Favoriete forum poster: —

Minst favoriete forum poster: snowfall

Dikste wannabe op het forum: snowfall

Dikste wannabe in het spel: Rogier

Mooiste profiel foto van spelers: Loco Contigo

Mooiste profiel foto van stammen: Kekw

Mooiste actie van de wereld: De massa dat wij +32 gingen bij Sukke terwijl niet eens alle edels liepen en de massa van Burger met de Kerk bash!

Ten slot: vind ik het prachtig wat voor een samenhorigheid dit spel teweeg brengt, zeker tijdens massa’s!

Reactiescore
165
Ik zal maar eens een lijstje vanuit Ae. posten na alle KEKW-lijstjes.

Beste spelers: Bart, Ray en Jasper van PFB, Frank en Frank van Wolf.

Beste stam: Kekw. Dikke complimenten dat KEKW altijd is blijven doorspelen ondanks moeizame activiteit e.d. in het begin.

Meest veelbelovende speler voor de toekomst: Boerharmsen en als ik het zo lees ook het nieuwe team van Iroh. Tof om te zien dat nieuwe accounts naar boven komen drijven.

De beste stam speler: zelfde als 'beste spelers' hierboven. Overal te vinden waar nodig was, maar ook bij hen hield de goodwill eens op.

Het grootste ego: Rogier van Sukke. Laat ik voorop stellen dat ik je verder een prima kerel vind, maar als je zegt dat alles onder controle is en dan een floater laat loggen 's avonds met 250-300 edels NOK op het eind van de massa, dan mag je jezelf wel schamen.

Beste leider: mijns inziens hebben de leidingen van beide kampen het grotendeels wel in goede banen kunnen leiden, complimenten daarvoor.

Slechtste leider: -

Meest overschatte stam: uiteindelijk dan toch Ae.. Veel oude garde accounts ("namen") die niet thuis hebben gegeven. Sowieso vind ik het wel een opvallend gegeven dat naar mijn idee steeds meer oude garde accounts niet meer dezelfde drive hebben als vroeger om uiteenlopende redenen. Goed om te onthouden.

Meest onderschatte stam: KEKW. Nogmaals chapeau dat jullie zijn blijven doorgaan.

Meest overschatte speler: De Sukke, LLM.

Meest onderschatte speler: persoonlijk was er niet echt een speler die ik onderschat heb, eerder spelers die ik overschat heb.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: spelers die ik hiervoor al genoemd heb bij 'beste spelers'. Willy en Burger ook uiteraard, maar dat weten ze.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: degenen die het af hebben laten weten deze wereld.

Mooiste spelersnaam: The Hungry Wolf

Mooiste stamnaam: Actions Echo In Eternity.

Mooiste profielfoto van spelers: TokKipTok

Mooiste profielfoto van stammen: Ae.

- De countermassa's vond ik wel lachen, puur vanwege het feit dat het eens iets totaal anders was dan we de afgelopen tig werelden hebben meegemaakt. Voor de tegenstander vervelend wat ik kan begrijpen, maar ik ben altijd wel een voorstander van dergelijke nieuwe acties; binnen bepaalde kaders uiteraard.

- De kerkbash op Kip. Goed gepland en een toffe actie. We hadden het voorspeld, maar geen maatregelen genomen dus eigen schuld dat het uiteindelijk leidde tot veel dorpenverlies.

---

Al met al heb ik een leuke wereld gespeeld. De insteek toen we Ae. zijn gestart was om weer eens een wereld te krijgen met een fatsoenlijke endgame en ik denk dat dat over het algemeen wel goed gelukt is. Samen met w93 toch wel een van de leukere werelden die ik gespeeld heb van de laatste 10-15.

Verder wil ik Marc van TokKipTok nog even positief benoemen. De beste man werd noodgedwongen als nieuw account neergelegd na de trieste actie van .MichaelScott. Geen endgame ervaring, geen vast team, spelers die zouden helpen en tijdens het versturen/deffen van massa's ineens verdwenen. Complimenten dat je zo je best hebt gedaan om Ae. uit de brand te helpen en helaas zonde dat de vastigheid qua team te laat kwam.

Bovenaan