Als stamoprichter van KEKW (Samen met Frank) zal ik ook een reactie plaatsen.
Voor degene die het leuk vinden: Het idee is ontstaan aan het einde van w91 toen ik (Klaaz), Frank (Suturia) en Remco (Baardman) een wereld samen wouden spelen. Waar we oorspronkelijk 3 man waren, heeft EoS (Met een "nieuw team") en Sophia aangesloten als 4e en 5e account. We hadden liever met minder gestart en meer nieuwe mensen een kans gegeven, maar hoe de wereld zich ontwikkelde is dat uiteindelijk toch gebeurt, Boerharmsen, Iroh en Krooko kwamen er later bij en een enkeling op die accounts was bekend met een end-game wereld, voor de rest was het een nieuwe uitdaging.
Beste speler: Waar veel spelers hebben laten zien dat ze goed kunnen timen (Stefano, Ray, Bart, Jasper, ik en wellicht meerdere) vind ik offen veel minder indrukwekkend dan deffen, daarin schijnt Koning Willy toch uit boven de rest door goed voor te bereiden en overzicht te houden tijdens het koppen van 800 edels. De tijd en moeite die hij heeft genomen om Baardman te redden is denk ik de hoofdreden dat wij deze wereld hebben gewonnen.
Ook veel respect voor Louis die erin is gelokt als floater en vervolgens mainspeler van Baard is geworden, wat een tijd heeft die man erin gestoken op een wereld waar hij eigenlijk geen verbintenis mee had.
Beste stam: KEKW, na de ban waves (Wat uiteraard onze eigen domme schuld was) stonden we eigenlijk constant achter, de eerste 2 massa's kwam vanuit Ae en de volgende 3 massa's landde Ae. 5-30 uur voor onze eigen massa, waardoor we eigenlijk telkens achter de feiten aan liepen. Veel accounts hadden CF's, waardoor het deffen steeds pittiger werd, maar door het doorzettingsvermogen van sommige mainspelers hebben we toch door blijven spelen (Kudo's voor iedereen, waren veel momenten waar we dachten dat het hier ophield).
Meest veelbelovende speler voor de toekomst: Dit vind ik moeilijk inschatten voor Ae. spelers dus vanuit KEKW perspectief:
- Verdi/Robert (Irl vrienden/collega's die vanuit een MB account Rubertje, mainspelers werden op Iroh omdat die main/co spelers wegvielen. Enorm veel respect hoe ze hun 1e wereld staand hebben gehouden).
- Hetzelfde geld voor Kruk/Sander van Boerharmsen, 2 beste vrienden irl die regelmatig bij elkaar aan het deffen waren, 1tje op de PC en 1tje op de mobiel. Als ze nu ook nog eens hun microfoon konden muten als ze aan het overleggen waren...

En natuurlijk Stefano op Boer, is wel een druktemaker maar sniped gemiddeld 40x 0ms bij een massa, indrukwekkend voor een "nieuwe" speler.
- Stef van Loco, ook zijn eerste endgame volgens mij maar pakte veel dingen goed en snel op en wist goed samen te spelen met de rest.
De beste stam speler: De mannen van PFB en EoS voor het flexibel floaten bij de accounts die dit nodig hadden. Ray, Jasper, Bart, Burger en Willy met name.
Het grootste ego: Stefano, no doubt
Beste leider: Klaas, alhoewel hij de endgame niet heeft meegemaakt heeft hij ons in early-mid game enorm geholpen toen eigenlijk niemand zin/energie had om leiding op zich te nemen, hij heeft gesprekken met Ae. begonnen en begeleid en intern de accounts begeleid om te kijken of alle zaakjes goed liepen, cruciaal om ervoor te zorgen dat we voorbereid waren voor de endgame.
Ook een shoutout naar het plannings team binnen Kekw team, zij hebben uiteindelijk ook veel geholpen om accounts te motiveren, jullie weten wie jullie zijn
Slechtste leider: Iedereen heeft wel zwaktepunten laten zien in activiteit of visie; handelen vanuit eigen belang ipv stam belang, of te emotioneel reageren. Daar ben ik ook schuldig aan dus ik ga niemand voor het blok gooien hier.
Meest overschatte stam: Ae, had toch meer verwacht van sommige accounts die al zoveel werelden mee gaan maar waar dan achteraf blijkt dat er constant floaters heen moesten of dat dingen niet goed geregeld waren, zonde.
Meest onderschatte stam: KEKW, sinds de endgame al met onze rug tegen de muur.
Meest overschatte speler: LLM, heeft naar mijn mening vrij weinig laten zien, een rare eis gemaakt voor een lijn met Sophia dmv 2 dorpjes over een 40 velden linie, vervolgens vanuit mijn perspectief veel te inactief, ruimt zijn cluster niet op (Nog 300+ dorpen die ze kunnen pakken as we speak), pakte enorm veel CF's bij de ban van Sophia om die lijn "te forceren" maar kon daar vervolgens niet op doordrukken. Ook staan ze heel erg laag in ODS ranglijst terwijl ze nooit deftig full target waren / konden zijn. Zelfde geld voor QQ, die hadden eigenlijk elke massa 75% leeg gekund.
Meest onderschatte speler: Boerharmsen, nooit een floater nodig gehad en altijd actief geweest.
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: PFB
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Checkmate, Sukke, Wurm
Mooiste speler naam: The Hungry Wolf
Mooiste stam naam: KEKW uiteraard
Het tofste topic: AF is dood
Het domste topic: AF is dood
Favoriete forum poster: AF is dood
Minst favoriete forum poster: De legende van het noorden, pls perm ban hem
Dikste wannabe op het forum: Kapiteinterreur
Dikste wannabe in het spel: Luc!
Mooiste profiel foto van spelers: Loco Contigo
Mooiste profiel foto van stammen: Ae.
Mooiste actie van de wereld:
- Wanneer we om een massa inventaris vragen en we een screenshot krijgen van het in-game inventaris van Generaal Iroh
- De nachtblitz van Wolf 15 minuten nadat ik ging slapen, die in een 300%! NB landde, chapeau om dat te proberen (en dat het lukte), ben er nog steeds salty over.
- De kerk-bash massa die een maand lang in voorbereiding was is natuurlijk een hoogtepuntje op deze wereld.
Verder ook goed hoe we de schade bij de bans hebben kunnen beperken, dit waren lastige gesprekken en ik snap dat veel spelers het niet eens waren met de beslissing om niks te doen, maar wil iedereen toch bedanken dat we hierdoor een endgame van 10 massa's hebben kunnen realiseren. Ben zelf totaal geen fan van de counters, maar dat hoorde er helaas bij.
xoxo Floris