Einde Wereld Awards

Reactiescore
487
Omdat ik zo gedwongen word om ook een lijstje te maken, toch ook maar 1 gemaakt. Krijg ik nu gratis peepee??

Beste speler: Vind ik zelf gelijk de lastigste om te geven, maar ik denk vooral early game @Kyuka. Aangezien Ris toen nog een kut account was, maar mede door inbreng van nieuwe spelers toch wel een plekje hier verdiend voor hun verdienste in mid/end game. Dus ga ik voor @Rave Into Space met vlak erachter (foto finish) @Kyuka

Beste stamspeler: Deze gaat 100% naar @Conceived by Communism, de inzet die dit account heeft getoond met massa's plannen. Dingen regelen voor de stam. floaters beschikbaar wanneer nodig was. En de fijne goedemorgen elke ochtend van Jordi doet natuurlijk ook wat met je! Bij de alliantie zou ik deze geven aan @odv1 als ik de verhalen mag geloven heeft hij zeer veel werk gestoken in de alliantie (gefloat) je moet er maar zin in hebben.

Beste aanvaller: @Rave Into Space aanvallend de beste, 200+ edels die op een paar ms gespamd worden. Dit account heeft nog nnooit verkeerd gegooid bij massa's ;) verder valt er weinig aan toe te voegen.

Beste verdediger: Melvin (@Kyuka) de reden kan je wel in de lijstjes hierboven lezen. Als account in zijn geheel wil ik hier @.Bugs Bunny neerzetten. Vaak target geweest van de massa's van de alliantie die toch elke keer weer succesvol werd afgeslagen. Elke keer weer goed gedeffed van de mannen van bunny die niet bang waren om hun mannetje te staan verdedigend.

Grootste vv slet: Binnen Cult is er niet echt een VV-slet te benoemen, daarom ga ik ook voor @odv1
Grootste ego: @We Like Hot Chicks, wat een ego heeft deze geweldige p&p kanon! ook @Kyuka misstaat hier niet, maar die heeft nog wel recht om egoïstisch te zijn.

Gezelligste speler: @Burger (wat mis ik je op het AF:sad:)
Mooiste spelersnaam: @The Bloody Butcher ik hou wel van een stukkie vlees!!
Mooiste profielfoto speler: Die van @Arithmetic, vooral dat blinkende vogeltje! (zie ingame)
1644445057770.png

Welke speler was voor jou de verrassing:
@.Bugs Bunny op DJSJON na kon ik niemand van dit account, en ze hebben me aangenaam verrast met hun verdedigende en aanvallende kwaliteiten!

Welke speler was voor jou de teleurstelling: @WoestePonyTemmer samen met iL leone indomabile, denk niet dat hier uitleg over nodig is

Voor wie heb jij echt respect: @Conceived by Communism, @lord-toms en laurens van Kyuka (@xKarKiinos) voor de hoeveelheid tijd hun in deze wereld hebben gestoken is ongekend!

Stam awards
Beste stam:
Cult, vanaf begin al redelijk duidelijk dat deze stam over de meeste kwaliteit bezit, al vind ik dat er te makkelijk word geroepen dat Cult deze WW op easymodus heeft gewonnen, hebben nog redelijk wat massa's moeten weerstaan. en keken toch op tegen een flinke overmacht!

Slechtste stam: Mom: Deze stam met de namen die erin zitten hadden er veel meer uit moeten en kunnen halen. helaas was er de motivatie hier niet voor!
Beste leider: @Conceived by Communism samen met @Rob.
Slechtste leider: De eerste leiding van de alliantie


De rest van het lijstje over wie beste p&p'er is en instellingen van de wereld heb ik geen zin in om te typen, door al die onzin die vaak bij p&p voorbij komt. Is er in mijn ogen helemaal geen beste P&P'er

mvg




(eos baazsjessss)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.598
lijstjes aub
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
merci voor de nominaties sosa
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Oké, eindelijk tijd gevonden om mijn eigen lijstje te presenteren.

Ik heb Wereld 81 ervaren als een heel toffe wereld. In de eerste paar weken leek het erop dat we geen uitdaging zouden vinden: er waren geen noemenswaardige stammen early gevormd en Cult leek op een early voorsprong uit te lopen t.o.v. de meeste accounts (Leone daarbuiten gelaten). Uiteindelijk, op het moment dat de alliantie gevormd was, hadden we als Cult een probleem. We hadden een mega kwantiteitsachterstand t.o.v. de gevormde alliantie, die we zo snel mogelijk moesten rechttrekken en we moesten ook een stuk minder offensief spelen. Een 27 Mio vs 17 Mio verschil (58% meer bij de alliantie) was een groot gevaar, en daarmee werd de wereld in één klap heel interessant.

Desondanks een leuke wereld dus geworden, waar ik nieuwe mensen heb leren kennen! Bedankt allen, en hopelijk tot een volgende wereld!

Speler awards
Beste speler: hier ga ik een aantal verschillende accounts zetten, omdat we verschillende fases meegemaakt hebben deze wereld en er bij elke fase echt een ander account naar mijn inzicht hoort. Early ga ik hier zonder twijfel mijn eigen account zetten: Conceived by Communism. We hadden met CbC het probleem early dat Leone enorm snel oprukte en een frontlijn zo diep mogelijk wilde leggen tegen ons. We hebben toen een race tegen de klok gehad, waar er enorm veel gepland is voor MB's en stamgenoten om ervoor te zorgen dat de frontlijn niet te diep zou komen te liggen, wat erg nadelig voor zowel onszelf als Bomba geweest zou zijn. Midgame heeft Kyuka absoluut gedomineerd: sterkte offensieven, timings en blitzen die allen succesvol waren. Het account heeft de stam ook meermaals geholpen, via VV of floaters. Tegen de endgame aan heeft naar mijn idee Rave into Space echt gedomineerd, en bij offensieven van beide kanten echt hun bijdrage kunnen leveren.

Beste stamspeler: bij deze award hoef ik geen seconde te twijfelen, deze gaat by far naar Bugs Bunny. Iedere massa heeft dit account een of meerdere spelers geleverd aan accounts om te floaten, om diverse redenen bij de accounts waar gefloat moest worden. Dit account heeft iedere massa weer laten zien dat ze stamminded zijn, niet alle deff altijd trekken (lolz Dennis) en de stam op nummer 1 hebben staan. Dat soort accounts heeft iedere stam nodig, en normaliter bestaat een stam uit enkel accounts die de stam op één hebben staan. Nu is dat in Cult bij alle accounts altijd geweest, maar Bugs heeft hier echt naar mijn idee by far bovenuit gestoken.

Beste aanvaller: om bovenstaande redenen nomineer ik hier Kyuka. Dit account heeft naar mijn idee de beste aanvallende kwaliteiten laten zien.

Beste verdediger: als we terugkijken naar vorige massa's, vallen er een aantal zaken op. De meeste massa's van Cult uit waren succesvol, waarbij een tweetal massa's dat niet waren. De ene massa was een massa waar wij de dag na de alliantie aankwamen en er veel niet gestuurd was, daarom easy block. De andere massa was vorige maand, waar MoM extreem defensief speelt en daarom ook easy block zette: beide vind ik dus geen bijzondere prestatie. Alle andere massa's van Cult was een succes, de snipes waren niet sterk of afwezig en de recaps waren vaak ook te weinig. Vanuit de alliantie uit heb ik dus niet echt iets bijzonders gezien. Er is maar één deffactie die me bijstaat, en dat is dat Melvin bij CbC kwam inspringen toen wij echt spelers tekort kwamen. Dit was voor team CbC al ruim van te voren aangegeven dat juist deze massa een probleem zou worden: we wisten niet eens dat we 700 edels te wachten hadden. Melvin heeft de massa praktisch solo gedefft en is daar maar 1 dorp kwijtgeraakt, wat uiteindelijk door een haker van een recap kwam. Sadlife. Sorry boies dat ik de nikke nek voer, maar credits zijn hier verdiend.

Grootste vv slet: deze laat ik open. In Cult hebben we alles opgelost met floaters, ieder account heeft in principe altijd floaters geleverd wanneer nodig.

Grootste ego: ik ga hier Dennis zetten. Dennis heeft met de vorige massa precies gedaan wat wij verwacht hadden: lekker alle deff thuis laten staan, zoveel mogelijk aangevraagd en de stam laten stikken. Ja, dat is 'n manier van deffen: maar in de huidige meta absoluut niet wenselijk. Er was ook alles behalve een groot kwanteitsverschil: 50 Mio vs 40 Mio (Cult vs MoM), waarbij MoM zwaar defensief nu speelt. Greedy is volledig gerekt, er was amper deff en Cult kon met 1 massa volledig doorharken. Ja, de activiteit is minder, maar dat is niet de nominatie waar het hier om gaat.

Gezelligste speler: Alle mensen die altijd goedemorgen terug zeggen 's ochtends, jullie zijn sjatties! Special shoutout naar Nordin, Daniël en Mente!

Mooiste spelersnaam: op deze wereld vind ik Rave into Space de mooiste spelersnaam.

Mooiste profielfoto speler: lekker egoïstisch, natuurlijk mijn eigen! Conceived by Communism heeft de mooiste profielfoto.

Welke speler was voor jou de verrassing: misschien een beetje raar, maar dat was team Bugs Bunny. Ik kende deze spelers helemaal niet: geen een van hun. Ze zijn later gestart en moesten veel inhalen, waarbij veel gevraagd werd van hun en in het begin was niet duidelijk of dit haalbaar is. Toen de grote oorlog dan eindelijk losbarstte, hebben ze alle doubt weggehaald. Ze hebben deze wereld gedomineerd, elke massa top gedefft en zich volledig stamminded opgezet. Toppers!

Welke speler was voor jou de teleurstelling: mensen gaan misschien hier verwachten dat ik WoestePonyTemmer neerzet, maar dat was eigenlijk geen verrassing. Er gebeurde met dat account precies wat ik verwacht had en daarmee was het geen teleurstelling: het zou eerder een verrassing zijn mocht die zich wel standhouden. De grote teleurstelling voor mij is geweest in het account van Dennis. De stamoverstap en daarmee het feit dat de wereldafspraken op een zodanige manier echt gebroken werden, dat deed me pijn en vond ik een walgelijke actie. De overstap had allang kunnen gebeuren, en er wordt juist gewacht tot het moment dat de massa daadwerkelijk plaatsvindt. Uren voorbereiding, en alle stuur- en planwerk weggegooid. Er was zolang de tijd om die overstap te realiseren, wat ook binnen de lijn van verwacht lag: maar nee. Hier heeft zowel de leiding als Dennis echt steken laten vallen.

Voor wie heb jij echt respect: Ik heb respect voor een groot aantal mensen in de stam Cult. Er zijn er wel een paar die daar echt bovenuit springen, in het opzicht dat ik echt positief verrast ben of dat ik echt dedication gezien heb die ik alleen maar kan prijzen. Dan gaat het ten eerste om al mijn co's, die met CbC geploeterd hebben: we waren iedere massa target en moesten bijna altijd mee-edelen, soms zelfs met fake edels. Tom, Mathieu, Rick, Thorsten, Jona, Noah en Michiel: dankjewel. Buiten mijn eigen team heb ik ontzettend respect voor de volgende mensen: Laurens en John, voor het dragen van de stam samen met mij in makkelijke en moeilijke tijden. Piet, Tom, Tom, John, Niels, Joppe, Melvin, Corné en Mien: dank voor al het floatwerk en harde werk dat jullie in de stam hebben gedaan. Tom, Willy: dank voor de massa's die jullie mee- of zelf gepland hebben.

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop: Ik denk het feit dat team Bomba op een gegeven moment door verschillende redenen grotendeels wegviel. Met name waren dit RL redenen, waar helaas niks aan te doen is natuurlijk: maar dit bracht onze stam wel in een pijnlijk parket, vooral tijdens massa's. Gelukkig had Cult een grote draagkracht en kon het iedere massa gecompenseerd worden, maar het was wel een groot probleem binnen onze stam.

Stam awards
Beste stam: hier kan natuurlijk echt niks anders dan Cult. Bij het samengaan van de stammen tot een alliantie hebben we een pittige tijd gehad. Gelukkig waren de massa's van de alliantie niet altijd van hoge kwaliteit: maar de kwantiteit maakte het zeker in het begin kei- en keimoeilijk.

Slechtste stam: Ik ga hier toch zowel de stammen TAC als Talent zetten. De alliantie had in feite nooit moeten gebeuren: er had sneller een fusie moeten plaatsvinden tussen de accounts en er had doorgespeeld moeten worden op andere accounts. Ik had begrepen dat accounts hier niet in wilde meewerken, maar in dat opzicht hebben die mensen in feite echt niks te zeggen. Wil je winnen, ja of nee? Shortterm heeft de alliantie veel voordelen opgeleverd, maar longterm is het de ondergang geweest.

Beste leider: John en Laurens zijn twee topleiders geweest naast mij, waar ik enorm veel aan gehad heb. Dank daarvoor! Ik denk dat bij de alliantie pas de laatste leiding echt grip had op de stam en daadwerkelijk wat geregeld kreeg, en daarmee shout-out naar Tim en Robert. Jammer dat jullie eigenlijk pas te laat aan het roer gekomen zijn!

Slechtste leider: uiteindelijk passen hier toch de leidingen van de alliantie. De alliantie was in idee goed, maar het had een overbrugging moeten zijn naar een volgende stap: een fusie. Tevens waren de eerste massa's van de alliantie echt slecht, alle clears over alle fronten verdelen is in deze meta per definitie slecht. De alliantie had deze wereld echt wel kunnen winnen, we hebben dat vanuit Cult zeker gezien: de leiding heeft hier echt misstappen begaan.

Mooiste stamnaam: ik vind op deze wereld eigenlijk geen enkele naam eruit springen. Ja, Cult vind ik wel wat hebben, maar biased much?

Mooiste stamplaatje: het stamplaatje van Cult is gewoon de mooiste! De plaatjes die daarvoor waren, waren gewoon not my taste. Ik vind het huidige plaatje van MoM wel mooi, die is echt goed gelukt.

Wie had je graag in de stam gehad: Buiten de mensen in Cult, had ik graag mensen als Okke, Robert, Tim en Daniël (Greedy) in de stam gezien. Allemaal mensen die bij mij een goede indruk hebben achtergelaten!

Wie had je liever niet in je stam gehad: De troublemakers van de alliantie. Mensen zoals Dennis hoef ik niet in mijn stam terug te houden, dikke doei.

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er: op deze wereld is amper tot geen P&P geweest. Vaak was de P&P van de andere zijde ook slecht en makkelijk te weerleggen. Om hier nu onze eigen posters te noemen vind ik ook beetje, ja, te duidelijk. Maar waartegen is echt gepost? Ik laat dit volledige onderdeel open.

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld: zowel toren als no-haul hebben mij overgehaald om deze wereld te gaan spelen.
Slechtste instelling deze wereld: de looptijd van edels is vééls te hoog achteraf gezien.
Mooiste actie deze wereld: oprecht, de alliantie was in zekere zin een goed idee en had heel veel potentie, en heeft deze wereld echt kunnen draaien. Niet eruit gehaald wat jullie zouden hebben moeten hebben, zie boven.
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald: de massa's op TAC hebben de wereld bepaald. We hebben toen bewust TAC gefocuse'd omdat daar de leiding grotendeels zat en we daar de motivatie naar beneden wilden halen.
Grootste blunder van W81: John in mijn huis laten!
 
Reactiescore
903
Bovenaan