Einde Wereld Awards

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Aangezien meerdere accounts van Tyrant hebben gezegd op delete te gaan lijkt de wereld nu officieel gespeeld met de stam Salt als winnaar uit de bus. Daarom dat het me een goed moment lijkt om terug te blikken op deze veelbewogen wereld waarin genoeg gebeurd is. Lijstje kan van hieronder overgenomen worden.

Speler awards

Beste speler:
Beste stamspeler:
Beste aanvaller:
Beste verdediger:
Grootste VV slet:
Grootste ego:
Gezelligste speler:
Welke speler was voor jou de verrassing:
Welke speler was voor jou de teleurstelling:
Voor wie heb jij echt respect:
Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:


Stam awards

Beste stam:
Slechtste stam:
Beste leider:
Slechtste leider:
Wie had je graag in de stam gehad:
Wie had je liever niet in je stam gehad:


Algemeen Forum Awards

Favoriete forumposter:
Minst favoriete forumposter:
Favoriete topic:
Minst favoriete topic:


Wereld Awards
Beste instelling deze wereld:
Slechtste instelling deze wereld:
Mooiste actie deze wereld:
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Speler awards

Beste speler:

Voor mij waren dit de Turken van Qui Intus Diaboli en dan wil ik vooral Nigel en Jens in het zonnetje zetten. Twee spelers die zich altijd hebben ingezet voor de stam. Beide hebben veel gebracht in zowel offensief en defensief vlak met meesnipen op andere accounts tot draaien van VV's, jammer dat er geen front met ze werd gezocht want dit had voor veel spektakel gezorgd. Dan hebben ze ook nog Joeri die ongelofelijk veel heeft bijgedragen met het ontwikkelen van scripts waardoor het spel een hele andere dimensie heeft gegeven.

Beste stamspeler:

Zou een beetje eentonig zijn als ik hetzelfde team weer zou nomineren dus ik ga hier Do Not Eat Yellow Snow neerzetten. Op W73 was ik al zeer gecharmeerd van het team omdat zij als enige van het tegenkamp een massa van Spread succesvol kon afslaan en deze wereld met de nodige versterkingen hebben ze in stamopzicht ook veel bijgedragen met het leegzetten van het account en het draaien van VV's. Hele team is heel erg stam minded gericht en zou voor elke stam een aanwinst zijn.

Beste aanvaller:

Voor deze nominatie ga ik geen account benoemen maar een speler en dat is Joachim, in mijn ogen de beste planner die nu nog rondloopt op de normale TW werelden. Joachim is dagen bezig met het bedenken en uitwerken van plannen, zelfs toen zijn (waarschijnlijk) wereldvernietigende massa in de prullenbak werd gegooid was hij niet uit het veld geslagen en ging door met het plannen van meerdere succesvolle massa's. Massa's van Joachim zijn tot in de details volledig uitgewerkt met speciale builds voor bepaalde accounts tot het bedenken van bepaalde zones. Ook een shoutout naar de rest van het off team van Salt.

Beste verdediger:

Het account Noire heeft echt een hele zware massa gekopt en afgewerkt met minimaal verlies. Heb gehoord dat ze veel deff ook hadden uitstaan bij andere stamleden wat de prestatie des te knapper maakt. Zouden uit mn hoofd rond de 1k clears aankomen en 600 edels wat op deze snelheid echt dodelijk veel is, en dat vooral met de combinatie met zware edelspam en veel bruine edels.

Grootste VV slet:

Jens van QiD. Slaap jij ooit meer dan 3 uur?

Grootste ego:

Het is een beetje saai om hier een Melvin of Laurens te benoemen want die worden altijd benoemd dus ik ga hier voor Rene. Mag wel bij gezegd worden dat Rene echt ook veel voor Salt heeft betekent met het deffen van massa's. Dus wel een beetje terecht ego;)

Gezelligste speler:

Ik werd toegevoegd aan de Drie Wijzen chat met Calamity, Mashup en Cacturne daar was het altijd wel heel gezellig dus ik nomineer deze 3 accounts ook hiervoor.

Welke speler was voor jou de verrassing:

Het account Why Not? was op W69 snel weg maar heeft zich goed staande gehouden deze wereld en gister zelfs geen recap hoeven te gooien terwijl zij main target waren met rond de 500+ edels. Hielp ook dat bij deze massa heel veel werd gepresniped door de hele stam, die zeker wel werken.

Welke speler was voor jou de teleurstelling:

In veel GA lijstjes werd frequent lovend gepraat over Abusing The Law, maar ik heb hier weinig van gezien op deze wereld. Ze hadden natuurlijk wel een van de grootste fronten maar daar zijn aanvallend natuurlijk ook veel opties en die hebben zij nooit kunnen benutten.

Voor wie heb jij echt respect:

Heel Salt dat ze het mij uithouden in een stamchat.

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:

Het verlies van Patrick had op veel spelers binnen Salt een grote impact. Ik heb nog nooit zoiets gemaakt op Tribal Wars en dit verlies was ook moeilijk te verwerken.

Stam awards

Beste stam:

Dit kan natuurlijk maar 1 stam zijn en dat is Salt. Ik denk dat een wereld nog nooit zo snel uitgegroeid is tot een 1 versus 1 dan W76. Andere stammen werden dood gerecruit door beide stammen als reacties op elkaar en de kaarten waren dus al snel verdeeld. Vanuit Salt zijn er kwalitatief goede massa's verstuurd met overweldigend succes en defensief hebben wij altijd ons mannetje gestaan. Er is geen dag geweest dat wij in de min zijn geeindigd tegen Tyrant wat een behoorlijke prestatie is.

Slechtste stam:

Dit kan alleen maar Tyrant zijn. Vanaf het begin de gedoodverfde favoriet voor de wereldwinst en dat kun je ook teruglezen in de GA lijstjes van het begin van deze wereld. Tyrant heeft dit helaas nooit kunnen waarmaken en door veel botsende ego's zijn er veel ruzies ontstaan binnen Tyrant waardoor zij eigenlijk alleen succes hebben gehad op het blitzen van MB's. Salt heeft Tyrant overklast op elk vlak.

Beste leider:

Respect voor iedereen die de taak oppakt van leidinggevende omdat het een ondankbare taak is en de leiding het altijd maar moet oplossen en overal in getagd worden. Daardoor ga ik zowel niemand positef als negatief belichten.

Slechtste leider:

Zie bovenaanstaande

Wie had je graag in de stam gehad:

TAS, IJKYO, Noire en Kyuka zijn de enige accounts die het niveau van Salt zouden nastreven.

Wie had je liever niet in je stam gehad:

Ik heb het met iedereen goed kunnen vinden binnen Salt dus niet van toepassing.

Algemeen Forum Awards

Favoriete forumposter:

Aan de zijde van Tyrant kon ik de posts van Jordi zeer waarderen. Vaak post Jordi met weinig woorden maar toch veel inhoud wat ik wel fijn lezen vind.

Minst favoriete forumposter:

Lukas. Vaak vrij ongenuanceerde berichten en met een enorme Tyrant bril op, zelf geen fan van.

Favoriete topic:

Golden Awards. Altijd leuk om lijstjes te lezen en ik hoop dat iedereen ook Einde Wereld lijstjes wil maken.

Minst favoriete topic:

Het Oorlogstopic. Zal voor vele als een verrassing komen maar dit had veel meer potentie en dat is er nooit uitgekomen.

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld:

De troepensnelheid. Dit maakte het een hele intensieve wereld wat ik wel leuk vond. Dit mag het Tribal Wars Team vaker doen.

Slechtste instelling deze wereld:

Het blijft jammer dat je geen OS kan timen achter je aanvallen. Ik ben fan dat je geen andere stammen kan ondersteunen want dat verpest werelden in mijn ogen maar geen OS timen achter je aanvallen blijft jammer. Ik heb gehoord dat in de toekomst aangepast zal worden dus dat komt uit.

Mooiste actie deze wereld:

De massa op Stolz. Bijna alle recaps gingen kapot omdat we aanvielen met deff edels. Zo een succes op een core account en vooral omdat met OS zo snel reist deze wereld was wel echt heel erg mooi om te zien. Het account heeft zich daarna ook nooit meer kunnen herpakken.

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:

Dat beide stammen zo snel hebben gerecruit waardoor een ongekend snelle eindstrijd kwam.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat er meer zullen volgen :)
 
Reactiescore
1.228
Voor mij waren dit de Turken van Qui Intus Diaboli en dan wil ik vooral Nigel en Jens in het zonnetje zetten. Twee spelers die zich altijd hebben ingezet voor de stam. Beide hebben veel gebracht in zowel offensief en defensief vlak met meesnipen op andere accounts tot draaien van VV's, jammer dat er geen front met ze werd gezocht want dit had voor veel spektakel gezorgd. Dan hebben ze ook nog Joeri die ongelofelijk veel heeft bijgedragen met het ontwikkelen van scripts waardoor het spel een hele andere dimensie heeft gegeven.
Bedankt voor de nominatie Rikje, toch zou ik er bij willen zetten om de overige co's niet te vergeten, deze waren soms misschien minder op de voorgrond te vinden maar droegen wel bij aan de stabiliteit/activiteit die QID altijd voorstelde! <3
Jens van QiD. Slaap jij ooit meer dan 3 uur?
Soms wel!
 
Reactiescore
1.016
Speler awards
Beste speler:

Zonder twijfel is dit Juns van @Qui Intus Diaboli. Die man is gewoon een machine die op zowel offensief als defensief gebied uitblinkt in zeer strakke timings.

Beste stamspeler:
Naast de nodige account-hoppers binnen Salt, die zonder moeite switchen om bij een account in nood te deffen zou ik hier de floaters @Kerouac en @rikkert1234 willen benoemen. Mede door hun inzet heeft elke massa, zowel offensief als defensief het gewenste resultaat gehad!

Beste aanvaller:
De eeuwige maagd Joachim van @Calamity., zonder twijfel. De waarschijnlijk allesvernietigende bruine bijlen massa is (helaas) in de ijskast gebleven. Maar "code rood" was een bizar goed uitgewerkt concept. Volledig uitgetekende plannen, speciale builds en mooie verrassingelementen.

Beste verdediger:
Zowel @et Murus Magnificum (eerste massa, mede dankzij slim boosten van de nodige muurtjes) en Noire hebben in mijn ogen prima defensief werk laten zien!

Grootste VV slet:
Sowieso @Qui Intus Diaboli en @Boy Meets World. De nachtwachter en vroege vogel van de stam. Daarnaast ook Tony van @Why Not?, mits niet in slaap gevallen achter de PC.

Grootste ego:
Het standaard antwoord. Melvin van @Kyuka. Denk niet dat dit nog verdere uitleg behoeft.

Gezelligste speler:
Op een paar zoute discussie's na is de sfeer op Discord eigenlijk altijd goed geweest binnen Salt, zou hier niet één persoon in het bijzonder willen noemen.

Welke speler was voor jou de verrassing:
Voor mij was dit @Mashup. In eerste instantie afgewezen voor Salt, mede omdat er geen super ervaren team op het account zou zitten maar hebben zich onder de vleugels van @Ezra the King meer dan bewezen!

Welke speler was voor jou de teleurstelling:
@Abusing The Law en @Kyuka. ATL leek tot twee keer toe redelijk verkeerd ingeschat te hebben of zij wel/niet target zouden worden, wat toch de nodige def. heeft getrokken. Daarnaast ook het niet dicht edelen van het eigen front bij Kyuka een tegenvaller. Je kunt het slim vinden om zelf minder onder druk te staan, maar had toch wat meer verwacht van deze spelers.

Voor wie heb jij echt respect:
Voor Jody (@StereoSystem). Ga er maar aan staan met dat zooitje ongeregeld in de leiding.

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:
Het onverwachte verlies van Patrick @What the Duck. Heb ruim twee jaar lang samen met hem op dit account mogen strijden en ken niemand met zo'n positieve mindset. Ook de reacties binnen deze community zijn hartverwarmend geweest, waarvoor complimenten.


Stam awards

Beste stam:

Salt, zonder twijfel. Waar we in het begin misschien nog wat een underdogpositie toebedeeld kregen hebben wij ons als collectief op een fantastische manier neer weten te zetten.

Slechtste stam:
Geen. Ook al was Tyrant in de beginfase misschien de favoriet en zijn ze toch aardig te kijk gezet. Dit spel komt ook voor een deel aan op activiteit en als je dat op een gegeven moment niet meer op kunt brengen als stam zijnde weet je dat het moeilijk wordt.

Beste leider:
Complimenten aan eenieder die de ondankbare taak op zich heeft durven nemen. In het bijzonder toch weer @StereoSystem.

Slechtste leider:
-

Wie had je graag in de stam gehad:
Ik weet niet of ik 'm er graag bij zou hebben, maar ik ben zeer benieuwd hoe @Kyuka is als stamgenoot. Daarnaast denk ik dat ik ook prima overweg zou kunnen met buurman @Curiosity.

Wie had je liever niet in je stam gehad:
De mensen die, nadat ze zelf al de biezen gepakt hadden, het nog nodig vinden om hun (oud) stamgenoten in een kwaad daglicht te zetten.

Algemeen Forum Awards
Favoriete forumposter:

@Boy Meets World en daarnaast waren meme's van @Calamity. vaak on point.

Minst favoriete forumposter:
@EquinoxDR die probeert meme's te posten. Sorry René, maar dat was vaak niet best! Verder ook het trashtalken en neerhalen van (oud)stamgenoten door o.a. @dialgaman, @Dream Team en @Kyuka. Doe zoiets gewoon niet op een openbaar forum.

Favoriete topic:
Spotprenten, without a doubt!

Minst favoriete topic:
De roastcontest. De inzendingen deden gewoon pijn aan mijn ogen. Wie bedacht had dat dit goed zou gaan moet zichzelf maar even flink achter de oren krabben.

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld:

De snelheid. Wel lekker om eens zo'n wereld te spelen, maar hakt er ook flink in.

Slechtste instelling deze wereld:
Toch weer het niet kunnen timen van OS achter eigen aanvallen. Blijf dit een gemist vinden en zou massa's een stuk interessanter maken.

Mooiste actie deze wereld:
De massa vlak na de kerst-NAP. Denk dat dit één van de meest uitgebreid uitgewerkte massa's is die ik heb gezien. Qua voorbereiding, planning en speciale builds daarnaast ook het gewenste resultaat. Daarnaast ook heerlijk om te zien hoe er met een man of 30/35 in de call werd toegeleefd naar de aankomst.

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
dE ReCrUiT VaN BaKeN. Beide stammen hebben meerdere (discutabele) recruits en jumps gedaan, waardoor de wereld al snel in een 1v1 is terecht gekomen.
 
Reactiescore
2.878
Beste speler:
Zonder twijfel is dit Juns van @Qui Intus Diaboli. Die man is gewoon een machine die op zowel offensief als defensief gebied uitblinkt in zeer strakke timings.
g7r1ljttn.1-0.jpg
 
Reactiescore
961
Ik lees de lijstjes later wel, toch wil ik nog wel even snel inhaken op het deff trekken. Alle keren dat er deff naar ATL is gegaan is dit in samenspraak gegaan met bijna alle accounts, dit heeft dus niks te maken met het account ATL.

Verder zijn er te veel fouten gemaakt tijdens het deff aanvragen door de targets, waardoor dit niet meer naar die accounts kon gaan. Omdat ATL nog wel deff kon ontvangen vanuit die hoeken is dit dus daar naartoe gegaan.

Verder ben ik het eens met dat ATL offensief meer had kunnen doen, ook daar spelen buren meestal een rol, en om niemand voor de schenen te schoppen zal ik de buren die verzaakt hebben hierin niet benoemen.

Wil ook geen discussie starten oid, maar ik dacht het is toch wel even belangrijk om vanuit Tyrant / ATL perspectief dit te vermelden.

Ik zal ergens nog even de motivatie zoeken om ook een lijstje te maken.
 
Reactiescore
1.228

Deleted User - 487957162

Guest
Ohhhh, wat is Salt toch een top stam!! Alleen als het er echt om gaat en Steven aangeeft een NAP te willen, zodat hij activiteit kan zoeken voor een leuke eindstrijd, dan stemmen alle award geilers tegen. Dit is een prima wereld, om top af te sluiten. Helaas gaat het de meeste alleen om awards. Knap hoor, ik ben benieuwd bij welke sollicitatie jullie deze op je CV gaan schrijven!
 
Reactiescore
143
Speler awards

Beste speler:
Ik vind het oprecht lastig 1 speler te kiezen omdat ik denk dat we als stam bij veel spelers ook de ruimte hebben gegeven om het beste uit zichzelf naar boven te halen. Ik zou vooral kijken naar planner Joachim, maar ook Jens op Qui Intus Diaboli die een soort duizendpoot in de wereld van TW is. Bij Tyrant heb ik er helaas niet echt een beeld van kunnen vormen voor mijn gevoel, de focus lag vooral vaak op wat er mis ging en niet op wat er goed ging. Ik hoop dat er lijstjes van Tyranters zullen volgen die de positieve kant van het verhaal weergeven.

Beste stamspeler:
Met dik 30 mensen in call bij de aankomsten van massa's kan ik wederom niet 1 naam neerpennen. Uiteindelijk is het ook best een rare award om in het team nu net die ene er uit te plukken die net iets beter is in een team zijn dan de rest. Ik wil hier wel een shout out doen naar onze buren op Schedel en QID en naar onze floaters Stan en Rikkert, maar ik denk oprecht dat iedereen die betrokken was bij Salt zich 100% heeft ingezet voor onze stam. Precies wat ons doel was met de premade, dus daarin zijn we goed geslaagd naar mijn mening!

Beste aanvaller:
Als het op plannen aankomt zou ik hier indd ook Joachim neerzetten. Maar ik wil ook zeker een shout out doen naar Jens van Qui Intus Diaboli en Mathieu, zij hebben zich ook heel veel ingezet voor ons off team. Met toevoegingen als Kyle, Mats en Jens van Inevitable hebben zij met recht het beste in elkaar naar boven gehaald.

Beste verdediger:
In kamp Tyrant hebben we hier het meeste gezien van Noire, ook et Murus Magnificum, of zoals Matt die grappend noemde et Murus Premium Puntus, hebben het ons niet makkelijk gemaakt. Ik zou bij ons wel René willen benoemen en de floaters.

Grootste VV slet:
Team QID: Jens, Nigel, Jeroen, Dylan, af en toe Joeri en later ook René. Zij droegen ook lang de nood vv's, hielden actief het stamoverzicht in de gaten op aanvallen, waar het lukte bij massa's was er sowieso ook een QID floater beschikbaar. Ook team Shelby heeft daarin hun part bijgedragen.

Grootste ego:
Melvin en René, hartstikke verdiend. Al vermoed ik bij René dat het soms de alcohol was die sprak. Sorry Reneetje xD

Gezelligste speler:
Zelfde als met de beste stamspeler, met ruim 30 in een call op hetzelfde moment en nog vele die af en toe joinden en weer verder moesten met werken, er is er niet één. Shout outs aan mijn vaste co Matt (daar kom je ook nooit weer van af xD), Rafael, Roel (whiskey tips doen het altijd goed), Kevin, Tony, Jens, Nigel, Dylan, Jeroen (tis alweer even geleden, maar F1 talks altijd goed!), Sem (voor de cacti ook uiteraard), Walter, Rikkert, Aad, Kyle, Joppe, Reneetje toch, Zials, in het begin Sherwin en Yme.... Shout outs werken niet haha, thanks all!
Wel in het bijzonder ook even Mien en Steven, sinds jullie bij de leiding kwamen veranderde de toon van de leiding gesprekken.

Welke speler was voor jou de verrassing:
Euh, Mashup denk ik toch wel. De eerste gesprekken met Joost waren prima, maar we waren er als stam nog niet helemaal aan toe. Ik ben blij dat zij er toch bij zijn gekomen samen met Cacturne, ze hebben in kwaliteit en gezelligheid echt nog een toffe toevoeging gedaan aan onze stam.

Welke speler was voor jou de teleurstelling:
Dan toch wel Kyuka vanwege het front, daar hadden we meer van verwacht. Uiteraard hadden ze daar hun redenen voor, maar ik had Zuid wel een andere strijd willen zien.

Voor wie heb jij echt respect:
Iedereen die zich moeiteloos voor de stam heeft ingezet om het te maken wat het is. Of dat nu de planners, de floaters, de VV'ers, de deffers of de offers zijn, of simpelweg de mensen die het mogelijk maakten om de accounts tussen massa's door draaiende te houden. Iedereen die zich positief opstelt en er alles aan gedaan heeft om er een toffe wereld van te maken verdient mijn respect, ook bij Tyrant!

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:
Patrick uiteraard, ik wil hierbij wel ook mijn moment nemen om iedereen te bedanken die heeft bijgedragen aan het geschenk voor zijn dierbaren. Ik was er oprecht stil van, als dat niet van teamwerk getuigd...


Stam awards

Beste stam:
Salt

Slechtste stam:
-

Beste leider:

Ik denk dat we er allemaal ons best voor hebben gedaan en dat was niet altijd makkelijk, we lagen als stammen vaak ver uit elkaar met onze meningen en hebben hard gebotst op dat vlak. Ik neem aan dat we allemaal ons best hebben gedaan om daar zo goed mogelijk uit te komen.

Slechtste leider:
-

Wie had je graag in de stam gehad:

De meeste mensen waarmee ik wel eens in een stam wilde zitten waren er in Salt al bij. Ik zou best nog eens met Mien, Steven of Jordi in een stam willen zitten voor de gezelligheid.

Wie had je liever niet in je stam gehad:
-



Algemeen Forum Awards

Favoriete forumposter:
Nigel, Rafael, Joachim

Minst favoriete forumposter:
Mensen die anderen persoonlijk aanvallen. We spelen een spel, houd het dan bij het spel en doe geen aannames over andermans persoonlijke zaken, daar hejje niks mee uit te staan :D

Favoriete topic:
Alles met lijstjes en spotprenten, zolang het ontopic was

Minst favoriete topic:
Meestal sla ik dingen die ik oninteressant vind meteen al over, maar alles wat offtopic en toxic was I guess


Wereld Awards

Beste instelling deze wereld:
Het was heel tof om een snelle wereld te spelen. Ik heb ook genoten van het om de torens heen denken, maar ik denk nog steeds dat het jammer is dat torens zo breed worden genomen. Geen kritiek aan één partij, vooral een overweging voor volgende torenwerelden.

Slechtste instelling deze wereld:
Ook ik ga voor het niet kunnen timen van OS na een offensief. Wederom hebben onze planners daar goed omheen weten te denken, maar het is toch iets dat ik mis.

Mooiste actie deze wereld:
De massa na de kerstvakantie imo. En natuurlijk het opzetten van onze stam hahaha, persoonlijk vond ik de planning van een stam op een nieuwe wereld heel gaaf om te doen (past nergens anders bij in de lijst)

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
Ik zou vooral de snelheid van de wereld als wereldbepalende factor benoemen. Spelers groeiden heel snel ten aanzien van de grootte van de wereld. Ook de massa's noord hebben grote klappen uitgedeeld. De Zuid accounts zijn nog zo goed als intact voor een groot deel.


Dan als laatst een shout out naar mijn team, dat ze het met mij vol hebben gehouden :D thanks Ducks!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan