Einde Wereld Awards

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Je hebt reden voor Maarten zijn keuzes en de tijdlijn wat verkeerd Dick. Maarten heeft gekozen niet meer in zee te gaan met Spread omdat jij hem hebt bespeeld voor eigen gewin, bij de eerste massa op Pit toen POV en Spread tegelijk aanvielen. Na deze massa heb je geprobeerd nog zo'n massa op te zetten, toen had Pit geen enkele samenwerking met een stam zowel niet met Imago als met POV. Pit is toen in eerste instantie een samenwerking met POV aangegaan doordat deze een aanbod van Spread hadden gekregen voor nog een gezamenlijke massa. Pas een stuk later kwam er een daadwerkelijke samenwerking met Imago.

POV is door beide stammen gewoon als speelbal gebruikt, zowel Imago als Spread hebben POV gebruikt voor eigen doeleinden.

Welkom op Tribalwars
 
Reactiescore
467
Je hebt reden voor Maarten zijn keuzes en de tijdlijn wat verkeerd Dick. Maarten heeft gekozen niet meer in zee te gaan met Spread omdat jij hem hebt bespeeld voor eigen gewin, bij de eerste massa op Pit toen POV en Spread tegelijk aanvielen. Na deze massa heb je geprobeerd nog zo'n massa op te zetten, toen had Pit geen enkele samenwerking met een stam zowel niet met Imago als met POV. Pit is toen in eerste instantie een samenwerking met POV aangegaan doordat deze een aanbod van Spread hadden gekregen voor nog een gezamenlijke massa. Pas een stuk later kwam er een daadwerkelijke samenwerking met Imago.

POV is door beide stammen gewoon als speelbal gebruikt, zowel Imago als Spread hebben POV gebruikt voor eigen doeleinden.

Ik denk dat ik de tijdlijn en keuzes totaal niet verkeerd heb.

Wat er voorafgaand aan de "bekende" samenwerking met Imago gebeurd is heb ik inderdaad niet vermeld. Dat neemt niet weg dat de keuze met Imago te gaan samenwerken nadelig is geweest voor een aantal leden van Pov.

Ik zeg niet dat het niet mag hoor, gebeurd vanzelfsprekend maar Dick bracht het alsof alleen Imago het deed en hij de verlossende engel van POV was.

Ik probeer ook helemaal niet aan te geven dat ik heilig ben in dit verhaal, of dat ik Pov kon verlossen van de ondergang.

De gezamelijke massa op Pit met Spread was een initiatief vanuit Pov geweest wat op dat moment ook redelijk goed uitkwam voor Spread. Verder had ik hierbij ook nog, al dan niet onbewust, mijn weten ervan aangekondigd richting Pit.

De samenwerking die Pit vervolgens gehad heeft met Pov om een offensief te gooien op 2020-07-06 tegen Spread, wat er dus in resulteerde dat Pov een target is geworden voor Spread, viel "toevallig" op exact dezelfde dag dat Imago een succesvolle massa heeft gegooid op het account 3 Muskebiers en TNP van Pit.

Daarbij is er geen enkele significante confrontatie geweest tussen Imago en Pov. Terwijl er al een langere tijd een gigantisch front tussen beiden stammen aanwezig was.

Na de massa op Pov van Spread (net een week later op 2020-07-13) waar Pov enorm snel omviel. Is er enorm actief voorgeedeld en werden aankomst tijden doorgegeven om strakke recaps te gooien en de offensieve troepen van Spread te draften.

Gecombineerd met wat Roald in zijn vorige post al aangaf dat Maarten een hoop screens/info gedeeld heeft met Imago. En dat enkele accounts plaatsen binnen Imago aangeboden zijn of een plek als co speler.

Bevestigd alleen maar mijn vermoeden dat ik sinds het gezamelijke offensief van Pit en Pov heb gehad. Dat er al sinds zeer lange tijd een nauwe samenwerking is geweest tussen Imago en Pov.

Pov is daarom in mijn optiek ook als enige de echte speelbal geweest van Imago, waardoor ze een buffer hadden tussen Spread en de sterkste spelers van Pit. Maar ook de mogelijkheid over de rug van Pov twee concurrenten te verzwakken. Waarbij Pit zich in een schijnveiligheid waande en in de rug aangevallen werd door Imago. En Spread die een gezamelijke massa te verwerken kreeg.

Pit is hierbij nog een van de grootste verliezer geweest van het balspel, omdat ze niet eens echt meegeprofiteerd hebben van het internen van Pov. En accounts zoals 3 Muskebiers zo goed als verloren hebben.

Maar ook zeker de spelers binnen Pov die buiten de boot zijn gevallen. Dit neem ik Maarten dan ook kwalijk omdat hij sommige van zijn stamgenoten echt heeft laten zitten. En zich dan misschien wel onbewust heeft laten misbruiken. Terwijl ik vooraf "gewaarschuwd" had dat dit waarschijnlijk de uitkomst ging worden.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.745
Had Pov geen vijand hoeven te worden van Spread op korte termijn en als stam langer kunnen bestaan. Waarbij ze een kans zouden hadden uit te breken richting de rim bij Pit. Hiermee bevestig je dus eigenlijk waar ik op doelde dat Pov als speelbal door Imago gebruikt is.

Laten we wel wezen, dat jij deze ongein aan hem verkoopt en dat Maarten zo naief was om überhaupt te denken dat ''een uitbraak naar Pit om daar rim te verkrijgen'' is tot daar aan toe. Wij weten allebei dat POV, zolang het niet in Imago/Pit of Spread zat, kansloos was op die core positie. Spread had Pit mogelijk wel geslacht en daarna was POV gewoon verkracht van twee of drie kanten. POV had ook met behulp van Spread niet door Pit gekomen, zelfs als Pit volledig gebroken was, had Spread daar de rim willen hebben om met Imago te fronten. Daarbij was POV veel te slecht om Pit, Imago of Spread schade te doen.

De enige reële kans die POV had, was met enkele accounts (om weinig blokkade nadeel te geven) Spread of Imago joinen. Wij wilde ze die kans wel bieden, ons plan was al rond om MJ en Timedoesmatter op te nemen in onze phalanxen, waarbij Smash zou jumpen. Beide accounts zouden via POV/Imago een kwantiteit van 3 miljoen krijgen en de rest van POV zou naar andere imago fronters gaan die zo het front behapbaar zouden maken voor de POV spelers. Plan was rond, de 'superaccounts' werden gemaakt (Die twee accounts internde hun stamgenoten), echter viel Spread aan met een behapbare massa, veel spelers raakten heel snel spoorloos, de def vooraan schrinkte bij POV en Imago had - behalve een bonk gratis dorpen over de rug van Spread - er niets meer aan. Prima voor ons, prima voor Spread achteraf. Maar ik heb niet de illusie dat wij POV als speelbal hebben gebruikt, aangezien we zelfs een mega fusie zouden doen in Imago om een extra plek te creëren voor een van de POV'ers. Ja, het plan had ook voordeel voor ons. Maar Spread had ze zeker geen betere deal geboden noch willen bieden (noch aanleiding daartoe).
 
Reactiescore
2.444
Ik denk dat ik de tijdlijn en keuzes totaal niet verkeerd heb.

Wat er voorafgaand aan de "bekende" samenwerking met Imago gebeurd is heb ik inderdaad niet vermeld. Dat neemt niet weg dat de keuze met Imago te gaan samenwerken nadelig is geweest voor een aantal leden van Pov.

Ik heb het voornamelijk over de reden (en de tijdlijn hierbij) van de keuze van Maarten en de overige POV leiding om geen samenwerking aan te gaan met Spread. POV gaf namelijk aan dat ze zich na jullie massa gebruikt voelden door Spread en vanaf dat moment besloten hadden geen samenwerking meer aan te gaan. Dat blijkt ook uit de AF post die Maarten heeft gemaakt over de massa op Pit en dat er tussen jou en POV contact over was. En ja ik weet van Maarten dat hij daarna nog contact met jullie had over het opzetten van gezamenlijke massa, maar ik denk dat we in dat geval beide soort van door Maarten gebruikt zijn. Want die informatie gebruikte hij weer om met ons een samenwerking aan te gaan + eventueel met Imago maar dat heb ik toen bewust nog afgehouden (dat bleek achteraf een foute keuze).

Dat Maarten en de overige leiding van POV die keuze maken uit principes kan ik wel waarderen en is daarom voor mij geen reden waarom iemand als slechtste leider genomineerd zou moeten worden.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.633
Al 48u geen nieuwe lijstjes gespot? Teleurstellend :boer:
 
Reactiescore
1.363
Type er wel 1tje als we echt de dominantie hebben, kan nog genoeg gebeuren in de tussentijd :).
 
Reactiescore
447
Vind het ook gewoon nog te vroeg
 
Reactiescore
1.150
Eigenlijk was dit ook gewoon een rete saaie wereld. Jammer dat de Core ongetest is gebleven.
 
Reactiescore
1.150
Bovenaan