Speler awards
Beste speler:
Noo-Noo De Stofzuiger: een account dat naar mijn mening deze wereld met kop en schouders boven de rest heeft uitgestoken, het heeft de kwantiteit van Savior of the North niet gekend maar het heeft een grote impact op het wereldverloop gehad. De cf's die verkregen werden met nachtelijke blitzes hadden een grote impact op de def-baarheid van het front van CABBAGE GUY69, de strakke uitvoering van eigen massa's net als die als VV-er bij andere account's leverden grote resultaten op. Om dan nog niet te beginnen over de rol van Ezzie binnen Spread, al met al heeft dit account een gigantische impact gehad deze wereld. Mijn complimenten aan Ezzie, Anton, Rik, Zidan, Rene en Chris. Chris na een hoop gezeik (vaak terecht) deze wereld toch zeker een impact gehad op de wereld en dat mag gezegd worden.
Beste stamspeler:
Altijd lastig om hier een speler aan te kaarten, veel spelers hebben hun best gegeven met de voor hun beschikbare middelen en tijd. Binnen Pit hebben Michiel en Wouter van
Do Not Eat Yellow Snow ontzettend veel tijd en moeite gestopt in hun eigen account en die van stamgenoten, een VV kon daar vrijwel altijd terecht en Wouter heeft vele uren slaap opgeofferd om stamgenoten te helpen.
Binnen Imago heeft Maks ontzettend veel tijd en moeite gestopt in Imago, al ging dat later vaak ten koste van zijn eigen gemoedstoestand. Ook Roald en later Jordi hebben met hun beschikbare tijd veel tijd en moeite in Imago gestopt.
Als buitenstaander lijkt het dat bij Spread de mannen van
Noo-noo De Stofzuiger erg veel voor de stam over gehad hebben, ze waren (helaas) vaak te vinden op een ander account om de edel-spam in goede banen te leiden.
Beste aanvaller:
Ik heb niet echt een goed beeld wie de massa's bij Spread heeft gepland, mijn benoeming gaat dan ook naar het account dat de aanvallend de grootste impact heeft gehad op de wereldwinst en niet naar de planner van de beste massa. Enkele account's hebben aanvallend goede dingen laten zien:
Interdictum heeft als een van de weinige in het kamp Imago/Pit daadwerkelijke winsten weten te behalen door gedreven door te blijven aanvallen. En ook
Kratje Grolsch heeft zich aanvallend goed laten zien door in beide kampen winsten te pakken. Hoewel ik geen fan ben van de manier van aanvallen door middel van wekenlang 1c te gooien wordt er puur op activiteit aangevallen en daar ben ik persoonlijk geen fan van. Desondanks heb ik respect voor de activiteit en inzet die ze op hebben weten te brengen om weken achtereen aan te blijven vallen, ik zou het niet kunnen.
Toch vind ik dat
Noo-noo De Stofzuiger deze wereld de beste aanvaller is geweest doordat het cruciaal is geweest bij het breken van CABBAGE GUY69 d.m.v. nachtelijke blitzes, strak uitgevoerde massa's en de vele uren die op verschillende account's bij aanvallende massa's gedraaid zijn. Al met al ben ik van mening dat dit account met een bepaalde kwaliteit heeft aangevallen en de grootste impact heeft gehad op het wereldverloop.
Beste verdediger:
Savior of the North (nood co's/vv's inbegrepen): een van de weinige account's die meerdere massa's succesvol heeft weten af te slaan. Hoewel er bij de eerste massa niet foutloos gedef
t (
@Erebos.) werd en er enigszins geluk was dat Absurd. met een ontzettend domme blokkade te maken kreeg, is dat in de daarop volgende periode volledig herstelt en is er nagenoeg foutloos gedeft.
@baspost speciale vermelding, Ruben heeft als VV-er ontzettend geholpen tijdens de eerste massa op mijn account. Ik zat vast op werk en heb de ochtend via mobiel kunnen doen, gelukkig kon Ruben daarna vier uur lang vv-en tot ik thuis was van werk.
Grootste ego:
@Kyuka, een klein beetje meer bescheidenheid en respect zou je echt sieren en ik heb het idee als buitenstaander de stammensfeer aanzienlijk verbeteren. Kunt een grootste ego nominatie eigenlijk niet zonder
@DragonShield3 afsluiten.
Gezelligste speler:
Ik heb binnen Pit de afgelopen maanden een ontzettend leuke tijd gehad met een toffe groep spelers. Als ik nu aan het nadenken ben kan ik zo een hele waslijst aan namen opnoemen die ontzettend bijgedragen hebben aan de stamsfeer.
Mooiste spelersnaam:
The Boy In Quarantine
Welke speler was voor jou de verrassing:
Joppe
@Pinmunch. Speelde zijn eerste wereld en kwam terecht op SpeedyAction toen wij net het account grotendeels weggespeeld hadden bij een massa. Heeft toen veel geleerd als MB van Kratje Grolsch en is toen terecht gekomen op TBIQ. Voor iemand die zijn allereerste wereld speelt heeft die echt ontzettend veel geleerd, initiatief genomen en zich ingezet voor de stam.
Welke speler was voor jou de teleurstelling:
Beide flanken van Imago/Pit waren teleurstellend, hoewel er meerdere factoren van belang waren zoals het neerleggen van account's en de activiteit/bezetting van de account's waar de account's zelf geen invloed op hadden. Is er simpelweg niet goed genoeg gedeffed, zeker doordat het redelijk duidelijk was hoe er gedeffed moest worden tegen de edelspam en er uitleg aan account's was gegeven hoe dit gedaan moest worden.
Voor wie heb jij echt respect:
Heel team
@Do Not Eat Yellow Snow.
@Wow Who voor zijn inzet in barre tijden. Justin heeft alles geprobeerd om na de grote verliezen op beide flanken er nog wat van te maken, met zijn drukke privé heeft hij veel uren opgeofferd en weigerde hij de handdoek in de ring te gooien.
Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:
De grootste aderlating is niet een specifieke speler maar is de massale stop van veel spelers binnen Imago. Of dat kwam doordat de lockdown ten einde is gelopen en het normale leven weer begon of door andere factoren kwam weet ik niet. Maar het heeft een grote impact gehad op de wereld.
Stam awards
Beste stam:
Vanzelfsprekend
Spread. Sterk opgezette massa's, op cruciale plekken meer kwaliteit en natuurlijk meer kwantiteit op het gebied van spelers en in-game. De manier waarop de kwantiteit deels bereikt wordt ben ik geen fan van maar Spread is overduidelijk de beste stam op W73 geweest.
Slechtste stam:
Als er een de beste is dan is er vanzelfsprekend iemand de slechtste. Deze wereld is dat in de endgame onze coalitie
Imago/Pit geweest. Tactisch hebben we achter Spread aan gelopen, wij hadden onze flanken dusdanig slecht op orde dat beide kanten met twee massa's zo goed als klaar waren. Hoewel een coalitie op deze wereldinstellingen altijd in het nadeel is, heeft Spread ook met een soort van coalitie gespeeld en heeft het meer account's in deze coalitie gehad dan Imago en Pit samen. Desondanks heeft Spread de stamwissels tussen account's telkens tactisch goed gedaan, waar wij dat niet gedaan hebben.
Beste leider:
Tactisch heeft Spread de wereld sterk gespeeld of dit door een persoon is aangepakt is of een combinatie van meerdere personen is weet ik niet maar die verdienen een benoeming. Desondanks gaat mijn benoeming alleen naar
@Ezra the King, een groep spelers als Spread bij elkaar houden zonder dat die volledig knapt vind ik bijzonder knap. Het getuigt van goed 'people-management' waar er alleen een kleine vlekje op het cv te vinden is door de leave van Anton.
Slechtste leider:
Hoewel ik persoonlijk erg tevreden ben met de stamsfeer die binnen Pit de gehele wereld aanwezig is geweest, ben ik minder tevreden met verschillende spel aspecten die ik anders had kunnen aanpakken. Een voorbeeld hiervan zijn de gesprekken met Spread en hierop volgende gezamenlijke massa van POV en Spread op 'Feestjebouwen01' en 'Jann0'. Hierin ben ik persoonlijk veel te naïef en te goed van vertrouwen geweest. Verder was voor Pit activiteit en kwantiteit de gehele wereld een groot probleem, ik denk nog steeds dat er deze wereld geen plek was voor een derde stam. Elke mogelijk rekruut in de oost RIM bleek achteraf al banden met Spread te hebben en elke mogelijke co koos vanzelfsprekend voor de nr.1 of nr.2 stam. Het niet creëren en vinden van deze kwantiteit/activiteit is een heel belangrijk gebleken
In een latere fase van het spel (rond de samenwerking met Imago) had ik te weinig tijd om de stam alleen te leiden en zijn belangrijke keuzes zoals het veroveren van de zuidoostelijke rim uitgesteld om massa's uit te voeren met Imago samen. Daar waar ik eigenlijk de keuze voor Pit moest maken heb ik dit door een gebrek aan tijd niet gedaan.
Wie had je graag in de stam gehad:
Zou graag nog een wereld met de heren van Noo-Noo De Stofzuiger spelen en Sam
@Sonemmontis vond ik ook een erg fijne stamgenoot.
Wie had je liever niet in je stam gehad:
Binnen Pit mocht ik op een persoonlijk vlak eigenlijk iedereen wel. Van andere stammen heb ik met de mensen bij wie ik al eerder in een stam gezeten heb alleen maar goede ervaringen eigenlijk. En over mensen bij wie ik nog niet in de stam heb gezeten kan ik niet oordelen.
Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er:
@Dream Team. begon erg sterk maar begon op begeven moment de plank wat mis te slaan.
@Kyuka had soms sterke post's en soms ook helemaal niet, ging jammer genoeg ook niet vaak een discussie aan als er reacties kwamen. Kan de post's van
@Conceived by Communism ook waarderen al heeft hij weinig aan echt P&P gedaan, de kalme Jordi had Imago wel kunnen gebruiken aan het begin van de wereld.
Slechtste P&P'er:
In de meeste gevallen zijn de post's sterk onderbouwd en gaat hij vrijwel altijd goed een discussie aan. Maar simpelweg door de negatieve impact die zijn post's in-game hebben gehad moet ik hiervoor wel
@Roald97 nomineren. Geen enkele poster heeft met zijn post's zo'n impact gehad op het daadwerkelijke spel als Roald. Helaas heeft het deze keer negatief uitgepakt waar het dat voorheen zeker niet deed.
Favoriete forumposter:
@Ezra the King voor zijn post's in het oorlogstopic.
@Calamity. en
@Global Knowledge voor de spotprenten.
Favoriete topic:
W73: Challenge Guaranteed, or Not?
Minst favoriete topic:
Wereld Awards
Beste instelling deze wereld
Ondersteuning buiten de stam. Als spelers achter de edelspam ook nog eens def konden timen (die ook nog eens niet aangevallen zou kunnen worden door stamgenoten bij dorpovername). Dan was de edelspam onmogelijk te deffen geweest gezien hoeveel account's op recaps hebben moeten leunen doordat de kwantiteit aan edels binnen het korte tijdsbestek simpelweg niet allemaal te snipen waren.
Slechtste instelling deze wereld
Ledenlimiet van 12 spelers, hoewel beide partijen hier omheen gewerkt hebben mogen de ledenlimieten van mij een stuk lager op deze kleine werelden. Zou naar mijn idee voor interessante werelden zorgen.
Mooiste actie deze wereld
Hoewel de massa op POV prima in elkaar zat werd daar al vroeg de handdoek in de ring gegooid, hierom vind ik de eerste massa op Imago/Pit een mooiere actie. Tegen weerstand een gigantische lading aan dorpen pakken.
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
Het flanken verhaal en de eerste massa is terecht al meerdere keren benoemd dit heeft wat mij betreft ook de grootste impact gehad op het wereldverloop maar doordat het al benoemd is zal ik nog een andere noemen: de overstap van
Kratje Grolsch. Pit had voor de overstap van Kratje Grolsch drie sterk bezette account's en een aantal account's die nog een of twee sterke account's zouden kunnen creëren met wat schuiven. Om dit te bewerkstellen zijn afspraken gemaakt met alle account's en Imago om dit in goede banen te laten lopen, tot het moment dat Kratje Grolsch terug kwam op zijn woord en besloot bij Spread te gaan. Toen moesten we bij Pit plotseling een heel sterk account verliezen en van net een of twee sterke account's drie sterke account's zien te formeren. Dat was helaas niet haalbaar voor de schaarse bezetting die Pit kenden en het resultaat was goed te zien bij de eerste massa op de flanken bij Pit.
Hoewel de wereld op dat moment al grotendeels bepaald was door de massa op Imago heeft dit in mijn ogen toch een gigantische impact gehad. Het oosten van Spread was niet sterk bezet met Oelewapper en Vikanov. En zou het erg lastig gehad hebben tegen drie sterke account's.