Einde Wereld Awards

Reactiescore
2.477
Gaat hier vooral dat er accs uit andere stammen meteen down gaan zonder ondersteuning vanuit de stam. En dat ik enkel wil aanhalen dat er van het originele TAD team atm niet veel overschiet en dus wel gewoon een pluim wil geven voor de inzet dat die jongens nog hebben gedaan :)
Oh helemaal verkeerd geïnterpreteerd, excuus
 
Reactiescore
1.278
Nee sorry is geen vis nodig hier.
 
Reactiescore
972
We hebben TNP, Cabbage, Wurm, Guide en TLDR gehad waar jij had kunnen laten zien hoe het écht moet. Helaas is dit niet gebeurt, maar het valt niet te ontkennen dat er voldoende gelegenheid was.
Het is dan ook erg makkelijk kritiek hebben al heb je niet zo'n massa ervaren of althans goed afgeslagen. Want ja het blijft gewoon intensief met zoveel edels op de teller. Buiten dit ben ik ook wel van mening dat het complete team van TAD overschat is, maar ik zie Dick zelf wel als de stabiele factor achter TAD. Althans zolang die z'n pik niet achterna hobbelt.

Hoop ergens volgende week zelf tijd te hebben voor een lijstje.

Ik heb het dan ook niet over Spread, maar het account TAD, waar je het dus met me eens bent. Dat de andere massa's andere maten van succes hadden, heeft met veel meer factoren te maken dan je hierboven schetst, dat begrijp je natuurlijk zelf ook, maar daar is al meer dan genoeg over gezegd. Ik betrok het enkel even op Dick, die hier kwam stoeffen met zijn verdedigende "succes" in de afgelopen massa en dan wil ik daar wel even iets van zeggen. Imago is tegenwoordig genoodzaakt om zeer voorspelbare massa's te doen, tegen een overmacht aan deff, omdat de mogelijkheden gewoon niet anders zijn. Door 90% op block ok te kunnen zetten en persoonlijke fouten van Dick toch dorpen verliezen, is niet wat ik onder goed deffwerk versta. Verder was Dick wat geïrriteerd over persoonlijke PM omdat we toch nog massa's gooien, en niet zomaar de handdoek in de ring gooien. Iets dat door de meeste TW'ers toch wel met respect wordt ontvangen. Dat Dick op die geïrriteerde manier erop reageert, zegt meer dan genoeg over Dick zelf, zoals ik in mijn vorige post al aangaf :wink:
 
Reactiescore
467
Ik heb het dan ook niet over Spread, maar het account TAD, waar je het dus met me eens bent. Dat de andere massa's andere maten van succes hadden, heeft met veel meer factoren te maken dan je hierboven schetst, dat begrijp je natuurlijk zelf ook, maar daar is al meer dan genoeg over gezegd. Ik betrok het enkel even op Dick, die hier kwam stoeffen met zijn verdedigende "succes" in de afgelopen massa en dan wil ik daar wel even iets van zeggen. Imago is tegenwoordig genoodzaakt om zeer voorspelbare massa's te doen, tegen een overmacht aan deff, omdat de mogelijkheden gewoon niet anders zijn. Door 90% op block ok te kunnen zetten en persoonlijke fouten van Dick toch dorpen verliezen, is niet wat ik onder goed deffwerk versta. Verder was Dick wat geïrriteerd over persoonlijke PM omdat we toch nog massa's gooien, en niet zomaar de handdoek in de ring gooien. Iets dat door de meeste TW'ers toch wel met respect wordt ontvangen. Dat Dick op die geïrriteerde manier erop reageert, zegt meer dan genoeg over Dick zelf, zoals ik in mijn vorige post al aangaf :wink:

Haha wat een onzin zoals gewoonlijk weer. Maks de goudvis in z'n eigen wereldje. Ik kom helemaal niet "stoeffen" over het verdedigende succesje. Verder heb ik ook totaal niet geïrriteerd gereageerd via PM. En ik vind het ook niet erg dat je een massa gooit helemaal niet zelfs. Het kwam me deze keer alleen wat minder goed uit. Ik vertelde je dat je kansloos aan het tryharden bent. Want in de massa van jullie heeft aanzienlijk wat tijd gezeten. Heel de dag heb je edels gegooid en getimed waarvan zeker de helft niet op stacks zoals je stellig doet geloven.

Wat ik verder aankaart is de factoren die jij aanhaalt zoals bijvoorbeeld ligging en kwantiteit dat het slechte argumenten zijn. Want dit is de massa's ervoor vaker niet in jullie nadeel geweest. Zeker niet met de samenwerking van Pit.

Als je nu al zo'n overschat account van Spread niet kan wegspelen met de "beste" spelers van Imago laat staan als je dan een andere ligging had gehad. Verder vind ik dat je teveel opzoek bent naar credits die je totaal niet toekomen, omdat je bar weinig gepresteerd hebt.
Gefeliciteerd dat je 3 dorpjes hebt kunnen snoepen met 700 edels en weet ik niet hoeveel clears. Of het nu uitermate pover aanvallen is met alle kansen en middelen die die jullie gehad hebben of prima verdedigen. Die keuze laat ik aan jou. Maar je kunt niet ontkennen dat der iedere keer veel tijd en moeite ingestopt is of dat je je best niet gedaan hebt. En zoals Anton aangegeven heeft heb je ook zat momenten gehad het te kunnen laten zien hoe het wel moet in verdedigend opzicht. Dat je de handdoek niet meteen in de ring gooit vind ik eigenlijk de normaalste zaak van de wereld. Maar goed dit is toch kansloos tryharden gezien je eigen resultaten?
 
Reactiescore
973
Ja ik heb wat heerlijke barrel-aged rye wine en jamaican white rum beers genoten,

Hm, ik gok.. Ofwel van brouwerij Jopen of van brouwerij Bronckhorst.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Page 9 - Inspelen op veranderingen op de flank, een leidersgids voor dummies

Ik zal Joachim eens een plezier doen door dit topic uberhaupt van een reactie te voorzien vanuit het verliezende kamp.



Jezelf als beste aanvaller nomineren? De aanvallen vanuit Anarchist waren ronduit matig ten opzichte wat ik vanuit andere accounts heb gezien. Hemel jezelf gerust op, maar het is nonsens. Je hebt vooral veel tijd te besteden en daar heb je je succes aan te danken, niet meer, niet minder. Wie is Maurice overigens? Schedel zeker een prima team hoor, toch hebben ze nog nooit één dorp gepakt van Spread in tegenstelling tot veel anderen - maakt dat ze een goede aanvaller ja? Volgens mij kun je dit wel beter beargumenteren (ik zou het in ieder geval beter kunnen beargumenteren) of is je lijstje slechts gebaseerd op nonsens en veronderstellingen in plaats van op feiten?

Toch tijd gevonden om hier even inhoudelijk op in te gaan, aangezien je dat ook op mijn lijstje gedaan hebt. De aanvallen vanuit Anarchist waren ronduit matig? Dat mag je uiteraard vinden, maar statistisch gezien zijn ze wel enorm effectief en zitten en er zitten relatief veel verrassingselementen in. Dat de timings soms wat minder zijn zou kunnen, maar voor dat risico kiezen we bewust door extreem intensieve edelspam te plannen en later te gaan antisnipen. Daardoor wordt de 'afwerktijd' die Too Long had om zijn dorpen te redden beperkt tot slechts 1/2, maximaal 3 uur voor sommige. Als ik zie wat voor cf-clusters wij regelmatig verzamelt hebben dan heeft dat altijd zijn vruchten afgeworpen. Had elke willekeurige deffer met een andere naam dan Laurens er neergezet en het eind-resultaat was dorpenwinst voor ons geweest. Schedel zie ik als goede aanvaller omwille van strakke timings en eerdere ervaringen met vooral Mathieu.

Wat een trieste nominatie zeg. Je mag de leiding van Imago prima als teleurstelling neerzetten, daar lig ik echt niet wakker van. Echter kun je het wenden en keren wat je wilt, maar alsnog blijft iedere stam gewoon gebonden aan bepaalde beperkingen. Laten we wel wezen, ik leidde vijf keer eerder een stam, en alle vijf de keren naar een overwinning, ik heb dus een prima overzicht van hoe werelden doorgaans gespeeld en gewonnen worden. Een eerste long erm constatering is: Spelers blijven vaker wel dan niet op hun eigen account spelen, aangezien ze daar hun motivatie vandaan halen. Spelers bijzetten op accounts is gelukt, maar het volstond niet (een bijzet speler raakt vaak geen hoofdspeler, dit zal spread zeker herkennen). Spreek ik voor mijzelf; Ik heb in 11 speeljaren slechts 4 keer op een account van een ander gespeeld (en daarvan 3x verloren) en daar voelde ik duidelijk minder verantwoordelijkheid en motivatie voor dan voor mijn eigen accounts. Tweede feit; ik ben nog nooit op mijn eigen account (waar ik 6 werelden mee uit speelde) weggespeeld - om de accountsgebonden motivatie nog eens aan te tonen. Wellicht zal 73 de eerste keer zijn, maar met de huidige passiviteit van Spread, betwijfel ik dat.

Geen idee hoe je fatsoenlijke phalanxen legt? Zeker wel, maar je hebt niet altijd de mogelijkheid daartot. Imago was gewoon een stam met veel accounts/spelers op een relatief kleine ruimte met een noodzaak tot diplomatiek met andere stammen om kans te behouden, wat de eigen mogelijkheden weer verkleinde. Met allerlei jumps etcetera had het front van TLDR verkleind kunnen worden, maar in hoeverre hadden we daar kans toe aangezien Spread het nodig vond om één of andere kut noob stam in te lijven, te internen en het om te zetten in een overstacked - heavily boosted QQUUEEZZ?

Honestly; ik heb mijn vorige leidingswerelden allemaal vrij easy gewonnen. Wereld 38 won ik een verliezende stam omdat ik een stel vijanden wist te overtuigen om hun stam te verlaten, te laten fuseren met onze shitty bondgenoot in ruil voor een bg met mijn goed presterende stam (Amen) waar ik zelf 5 permanente vv's draaide en mijn middelbare school voor verkrachte. Wereld 47 was een easy win met Jordi en daarvoor Howlin als leiding. W59 eveneens. Is het dan een afgang om een keer niet voor een easy win te gaan? Om een aantal idealen uit te spreken waarin je stelt dat je niet voor de gemakkelijke diplomatiek en rekrutering gaat? Imago had prima kansen om Wow Who, zelfs enkele spelers uit Spread en Pit meermaals te rekruteren. Dit was game changing geweest, neem dat van mij aan. Maar we kozen hier niet voor omdat we het 'leuk wilde houden'. Niemand zat te wachten op de zoveelste easy win op een rij.

De idealen werkten niet, omdat de tegenstand meer was dan verwacht, dus we waren als snel aangewezen op allerlei diplomatie. Vergeet niet dat onze intitiele insteek was om nooit overpowered te zijn - de reden dat we met de volledige premade slechts één continent, in plaats van 2, zouden gaan innemen (= 4 kansmaker). We hadden dus te weinig oppervlakte tegen het Spread wat al vanaf 2 weken na de start gevormd zou worden (en allang uitgelekt was via Jurrien naar team Noire ''wil je bij onze premade'' en daarnaast overduidelijk - hoe toevallig is het dat TAD en savior en vele andere opponenten precies in het tegenovergestelde continent gingen spelen?). Maakt dat dat wij shitty dipomatiek voerde? Nah, er waren gewoon geen betere diplomatieke opties. De beste optie was Pit, en op die twee defensieve beesten na, flopte zij gewoon.

Zelf wel eens leiding geweest Melvin? Wellicht eens doen, het liefste een wereld of zes zodat je wat inzicht en ervaring kweekt zodat je zo een uitspraak enigszins geloofwaardig en valide kunt maken. Jij beroept je vooral op accounts gerelateerde schrale successen, hoe valide zijn jouw uitspraken dan eigenlijk?

Toevallig ben ik twee keer eerder leider van een stam geweest ja, op Wereld 71 recentelijk nog. Ik durf wel te zeggen een redelijk uitdagende wereld. Eveneens een wereld die redelijk vergelijkbaar is met de huidige, alleen was mijn stam daar ongeveer wat Pit hier is. Wij hadden zo'n 20 miljoen punten tegenover een stam van circa 40 tot 50 mil + mb's/bg's en hadden, net zoals Imago, een BG met de andere stam Fier (nummer 2, circa 30 miljoen). Enige verschil is dat wij 7 leden hadden en jullie 12.

De interne-situatie waarin wij zaten kan je eveneens vergelijken met die van Imago. Echter kozen wij ervoor om 3 accounts een gigantisch front te geven. Eentje een front met 2 spelers, Kyuka zelf een front met 3 spelers en Triballegende van Jan, Ezra en Laurens een front met 4 spelers. Wij verloren daarnaast eveneens het account Mysterious Individual, het bovenste account in onze phalanx. Hoe we dat opgelost hebben? De overige leden met mindere bezettingen kregen een klein (jump-)front met enkele dorpjes die helemaal volgestacked konden worden.

Leideren is meer dan een sterke pre-made neerleggen en zorgen dat er intern geen ruzie gemaakt worden. Het gaat ook om het nemen van strategische beslissingen, inspelen op veranderingen, je zwakke plekken proberen te coveren en ervoor zorgen dat de sterke kanten van je stam naar voren komen. Hoeveel heb ik hier van gezien? Bar weinig. Core accounts bleven stug in de core doorknallen en aan de flanken werd bar weinig aandacht besteedt, terwijl het juist jullie zwakke punt is. Ga je dan verliezen? Uiteraard, want in de rim kan je veel gemakkelijker winsten boeken dan je in de core kan doen. Je hebt daar namelijk minder mee-snipers, recappers en potetiële jumpers. Ook def is er minder snel en de fronten zijn vaak groter.

Wat had je hieraan kunnen doen? Jumpclusters? Hoeveel jumpcluster heb ik hier gezien? 0? Als je weet dat je flanken klappen gaan vangen, waarom leg je er dan niet wat jumpers neer die (desnoods) dubbel front gaan spelen? Stacks in de core wat minder en daar speel je meer op skills, maar aan de flank probeer je tegen te houden. Is het ideaal? Nee zeker niet, maar het biedt je aanzienlijk meer kansen dan Too Long met een mega front aan zijn lot overlaten. Daarnaast biedt edelspam je de mogelijkheid om toch gevaarlijk te blijven, omdat je met alle jump-accounts edels kan spammen op één target. Hiermee kan je aantallen bereiken die over de 500 edels gaat, redelijk lastig voor de tegenstander. Je hebt met Noire zelfs een mega safe-account. Misschien niet optimaal actief, maar ze kunnen toch wel een BLOCK-OK jumpfront pakken?

Ik had van de leiding van Imago verwacht dat ze beter ingespeeld hadden op de situaties die zich op deze wereld hebben voorgedaan, vandaar mijn benoeming. Jullie flankprobleem had veel beter aangepakt kunnen worden dan nu gedaan is, hoe heb ik hierboven al uitgelegd. Aan Pit had je wellicht wat minder kunnen doen, maar de eerste klappen vielen toch echt bij Imago ;).

Zijn deze oplossingen onrealistisch? Wij versloegen op deze manier Hi-Ho, het Spread van deze wereld, en konden daarna versterkt aan de 1-vs-1 met onze bg beginnen. Ik durf dus te zeggen van niet.

PS: De titel is maar een grapje
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.444
Speler awards
Beste speler:

Noo-Noo De Stofzuiger: een account dat naar mijn mening deze wereld met kop en schouders boven de rest heeft uitgestoken, het heeft de kwantiteit van Savior of the North niet gekend maar het heeft een grote impact op het wereldverloop gehad. De cf's die verkregen werden met nachtelijke blitzes hadden een grote impact op de def-baarheid van het front van CABBAGE GUY69, de strakke uitvoering van eigen massa's net als die als VV-er bij andere account's leverden grote resultaten op. Om dan nog niet te beginnen over de rol van Ezzie binnen Spread, al met al heeft dit account een gigantische impact gehad deze wereld. Mijn complimenten aan Ezzie, Anton, Rik, Zidan, Rene en Chris. Chris na een hoop gezeik (vaak terecht) deze wereld toch zeker een impact gehad op de wereld en dat mag gezegd worden.

Beste stamspeler:

Altijd lastig om hier een speler aan te kaarten, veel spelers hebben hun best gegeven met de voor hun beschikbare middelen en tijd. Binnen Pit hebben Michiel en Wouter van Do Not Eat Yellow Snow ontzettend veel tijd en moeite gestopt in hun eigen account en die van stamgenoten, een VV kon daar vrijwel altijd terecht en Wouter heeft vele uren slaap opgeofferd om stamgenoten te helpen.

Binnen Imago heeft Maks ontzettend veel tijd en moeite gestopt in Imago, al ging dat later vaak ten koste van zijn eigen gemoedstoestand. Ook Roald en later Jordi hebben met hun beschikbare tijd veel tijd en moeite in Imago gestopt.

Als buitenstaander lijkt het dat bij Spread de mannen van Noo-noo De Stofzuiger erg veel voor de stam over gehad hebben, ze waren (helaas) vaak te vinden op een ander account om de edel-spam in goede banen te leiden.

Beste aanvaller:

Ik heb niet echt een goed beeld wie de massa's bij Spread heeft gepland, mijn benoeming gaat dan ook naar het account dat de aanvallend de grootste impact heeft gehad op de wereldwinst en niet naar de planner van de beste massa. Enkele account's hebben aanvallend goede dingen laten zien: Interdictum heeft als een van de weinige in het kamp Imago/Pit daadwerkelijke winsten weten te behalen door gedreven door te blijven aanvallen. En ook Kratje Grolsch heeft zich aanvallend goed laten zien door in beide kampen winsten te pakken. Hoewel ik geen fan ben van de manier van aanvallen door middel van wekenlang 1c te gooien wordt er puur op activiteit aangevallen en daar ben ik persoonlijk geen fan van. Desondanks heb ik respect voor de activiteit en inzet die ze op hebben weten te brengen om weken achtereen aan te blijven vallen, ik zou het niet kunnen.

Toch vind ik dat Noo-noo De Stofzuiger deze wereld de beste aanvaller is geweest doordat het cruciaal is geweest bij het breken van CABBAGE GUY69 d.m.v. nachtelijke blitzes, strak uitgevoerde massa's en de vele uren die op verschillende account's bij aanvallende massa's gedraaid zijn. Al met al ben ik van mening dat dit account met een bepaalde kwaliteit heeft aangevallen en de grootste impact heeft gehad op het wereldverloop.

Beste verdediger:

Savior of the North (nood co's/vv's inbegrepen): een van de weinige account's die meerdere massa's succesvol heeft weten af te slaan. Hoewel er bij de eerste massa niet foutloos gedeft (@Erebos.) werd en er enigszins geluk was dat Absurd. met een ontzettend domme blokkade te maken kreeg, is dat in de daarop volgende periode volledig herstelt en is er nagenoeg foutloos gedeft.

@baspost speciale vermelding, Ruben heeft als VV-er ontzettend geholpen tijdens de eerste massa op mijn account. Ik zat vast op werk en heb de ochtend via mobiel kunnen doen, gelukkig kon Ruben daarna vier uur lang vv-en tot ik thuis was van werk.


Grootste ego:

@Kyuka, een klein beetje meer bescheidenheid en respect zou je echt sieren en ik heb het idee als buitenstaander de stammensfeer aanzienlijk verbeteren. Kunt een grootste ego nominatie eigenlijk niet zonder @DragonShield3 afsluiten.

Gezelligste speler:

Ik heb binnen Pit de afgelopen maanden een ontzettend leuke tijd gehad met een toffe groep spelers. Als ik nu aan het nadenken ben kan ik zo een hele waslijst aan namen opnoemen die ontzettend bijgedragen hebben aan de stamsfeer.


Mooiste spelersnaam:

The Boy In Quarantine

Welke speler was voor jou de verrassing:

Joppe @Pinmunch. Speelde zijn eerste wereld en kwam terecht op SpeedyAction toen wij net het account grotendeels weggespeeld hadden bij een massa. Heeft toen veel geleerd als MB van Kratje Grolsch en is toen terecht gekomen op TBIQ. Voor iemand die zijn allereerste wereld speelt heeft die echt ontzettend veel geleerd, initiatief genomen en zich ingezet voor de stam.

Welke speler was voor jou de teleurstelling:

Beide flanken van Imago/Pit waren teleurstellend, hoewel er meerdere factoren van belang waren zoals het neerleggen van account's en de activiteit/bezetting van de account's waar de account's zelf geen invloed op hadden. Is er simpelweg niet goed genoeg gedeffed, zeker doordat het redelijk duidelijk was hoe er gedeffed moest worden tegen de edelspam en er uitleg aan account's was gegeven hoe dit gedaan moest worden.


Voor wie heb jij echt respect:

Heel team @Do Not Eat Yellow Snow. @Wow Who voor zijn inzet in barre tijden. Justin heeft alles geprobeerd om na de grote verliezen op beide flanken er nog wat van te maken, met zijn drukke privé heeft hij veel uren opgeofferd en weigerde hij de handdoek in de ring te gooien.

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:

De grootste aderlating is niet een specifieke speler maar is de massale stop van veel spelers binnen Imago. Of dat kwam doordat de lockdown ten einde is gelopen en het normale leven weer begon of door andere factoren kwam weet ik niet. Maar het heeft een grote impact gehad op de wereld.

Stam awards
Beste stam:

Vanzelfsprekend Spread. Sterk opgezette massa's, op cruciale plekken meer kwaliteit en natuurlijk meer kwantiteit op het gebied van spelers en in-game. De manier waarop de kwantiteit deels bereikt wordt ben ik geen fan van maar Spread is overduidelijk de beste stam op W73 geweest.

Slechtste stam:

Als er een de beste is dan is er vanzelfsprekend iemand de slechtste. Deze wereld is dat in de endgame onze coalitie Imago/Pit geweest. Tactisch hebben we achter Spread aan gelopen, wij hadden onze flanken dusdanig slecht op orde dat beide kanten met twee massa's zo goed als klaar waren. Hoewel een coalitie op deze wereldinstellingen altijd in het nadeel is, heeft Spread ook met een soort van coalitie gespeeld en heeft het meer account's in deze coalitie gehad dan Imago en Pit samen. Desondanks heeft Spread de stamwissels tussen account's telkens tactisch goed gedaan, waar wij dat niet gedaan hebben.

Beste leider:

Tactisch heeft Spread de wereld sterk gespeeld of dit door een persoon is aangepakt is of een combinatie van meerdere personen is weet ik niet maar die verdienen een benoeming. Desondanks gaat mijn benoeming alleen naar @Ezra the King, een groep spelers als Spread bij elkaar houden zonder dat die volledig knapt vind ik bijzonder knap. Het getuigt van goed 'people-management' waar er alleen een kleine vlekje op het cv te vinden is door de leave van Anton.

Slechtste leider:

Hoewel ik persoonlijk erg tevreden ben met de stamsfeer die binnen Pit de gehele wereld aanwezig is geweest, ben ik minder tevreden met verschillende spel aspecten die ik anders had kunnen aanpakken. Een voorbeeld hiervan zijn de gesprekken met Spread en hierop volgende gezamenlijke massa van POV en Spread op 'Feestjebouwen01' en 'Jann0'. Hierin ben ik persoonlijk veel te naïef en te goed van vertrouwen geweest. Verder was voor Pit activiteit en kwantiteit de gehele wereld een groot probleem, ik denk nog steeds dat er deze wereld geen plek was voor een derde stam. Elke mogelijk rekruut in de oost RIM bleek achteraf al banden met Spread te hebben en elke mogelijke co koos vanzelfsprekend voor de nr.1 of nr.2 stam. Het niet creëren en vinden van deze kwantiteit/activiteit is een heel belangrijk gebleken

In een latere fase van het spel (rond de samenwerking met Imago) had ik te weinig tijd om de stam alleen te leiden en zijn belangrijke keuzes zoals het veroveren van de zuidoostelijke rim uitgesteld om massa's uit te voeren met Imago samen. Daar waar ik eigenlijk de keuze voor Pit moest maken heb ik dit door een gebrek aan tijd niet gedaan.

Wie had je graag in de stam gehad:

Zou graag nog een wereld met de heren van Noo-Noo De Stofzuiger spelen en Sam @Sonemmontis vond ik ook een erg fijne stamgenoot.

Wie had je liever niet in je stam gehad:

Binnen Pit mocht ik op een persoonlijk vlak eigenlijk iedereen wel. Van andere stammen heb ik met de mensen bij wie ik al eerder in een stam gezeten heb alleen maar goede ervaringen eigenlijk. En over mensen bij wie ik nog niet in de stam heb gezeten kan ik niet oordelen.

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er:

@Dream Team. begon erg sterk maar begon op begeven moment de plank wat mis te slaan. @Kyuka had soms sterke post's en soms ook helemaal niet, ging jammer genoeg ook niet vaak een discussie aan als er reacties kwamen. Kan de post's van @Conceived by Communism ook waarderen al heeft hij weinig aan echt P&P gedaan, de kalme Jordi had Imago wel kunnen gebruiken aan het begin van de wereld.

Slechtste P&P'er:

In de meeste gevallen zijn de post's sterk onderbouwd en gaat hij vrijwel altijd goed een discussie aan. Maar simpelweg door de negatieve impact die zijn post's in-game hebben gehad moet ik hiervoor wel @Roald97 nomineren. Geen enkele poster heeft met zijn post's zo'n impact gehad op het daadwerkelijke spel als Roald. Helaas heeft het deze keer negatief uitgepakt waar het dat voorheen zeker niet deed.

Favoriete forumposter:

@Ezra the King voor zijn post's in het oorlogstopic. @Calamity. en @Global Knowledge voor de spotprenten.

Favoriete topic:

W73: Challenge Guaranteed, or Not?

Minst favoriete topic:

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld

Ondersteuning buiten de stam. Als spelers achter de edelspam ook nog eens def konden timen (die ook nog eens niet aangevallen zou kunnen worden door stamgenoten bij dorpovername). Dan was de edelspam onmogelijk te deffen geweest gezien hoeveel account's op recaps hebben moeten leunen doordat de kwantiteit aan edels binnen het korte tijdsbestek simpelweg niet allemaal te snipen waren.


Slechtste instelling deze wereld

Ledenlimiet van 12 spelers, hoewel beide partijen hier omheen gewerkt hebben mogen de ledenlimieten van mij een stuk lager op deze kleine werelden. Zou naar mijn idee voor interessante werelden zorgen.

Mooiste actie deze wereld

Hoewel de massa op POV prima in elkaar zat werd daar al vroeg de handdoek in de ring gegooid, hierom vind ik de eerste massa op Imago/Pit een mooiere actie. Tegen weerstand een gigantische lading aan dorpen pakken.

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:

Het flanken verhaal en de eerste massa is terecht al meerdere keren benoemd dit heeft wat mij betreft ook de grootste impact gehad op het wereldverloop maar doordat het al benoemd is zal ik nog een andere noemen: de overstap van Kratje Grolsch. Pit had voor de overstap van Kratje Grolsch drie sterk bezette account's en een aantal account's die nog een of twee sterke account's zouden kunnen creëren met wat schuiven. Om dit te bewerkstellen zijn afspraken gemaakt met alle account's en Imago om dit in goede banen te laten lopen, tot het moment dat Kratje Grolsch terug kwam op zijn woord en besloot bij Spread te gaan. Toen moesten we bij Pit plotseling een heel sterk account verliezen en van net een of twee sterke account's drie sterke account's zien te formeren. Dat was helaas niet haalbaar voor de schaarse bezetting die Pit kenden en het resultaat was goed te zien bij de eerste massa op de flanken bij Pit.

Hoewel de wereld op dat moment al grotendeels bepaald was door de massa op Imago heeft dit in mijn ogen toch een gigantische impact gehad. Het oosten van Spread was niet sterk bezet met Oelewapper en Vikanov. En zou het erg lastig gehad hebben tegen drie sterke account's.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Heel mooi lijstje Kyle! Zou graag weer met je in de stam willen zitten om W69 nog goed te maken :)
 
Reactiescore
467
Speler awards
Beste speler: Savior of the North, heeft van alle accounts op deze wereld gewoon het meest constant gepresteerd. De kritiek die sommige op dit account leveren is in mijn ogen ook zeer onterecht. Ondanks dat ze als account niet veel dorpen van Pit of Imago gepakt hebben aan hun front, heeft het account door zijn sterke groei, doneren van GS en clears en zeker ondersteunen van andere spelers Spread op sleeptouw genomen. En hier hebben een hoop accounts zoals bijvoorbeeld Calamity enorm van geprofiteerd. Een account als Oelewapper had al lang niet meer bestaan mits Savior niet zo enorm veel mee gesniped had. Vooral het begin en het midden van deze wereld is het echt een cruciaal account voor Spread geweest.
Beste stamspeler: Noo Noo de stofzuiger, Met spelers zoals Ezra (@Ezra the King ) en z'n zoon Zidan (@Goth Angel) en twee spelers die elkaars haar hoeveelheid een beetje compenseren Rik (@rikkert1234 ) en Christiaan (@We Like Hot Chicks). Met tot verkort de altijd ijverige Anton (@kingsdorp) en nog twee zeer capabele noodspelers achter de hand heeft dit team zich enorm veel ingezet voor de stam. Zowel met het draaien van vv's maar ook switchen van accounts tijdens massa's was Newb Newb het account dat zich het meeste inzette voor de stam.
Beste aanvaller: Kratje Grolsch, Toen ze nog bij Pit zaten en alle spelers van Oelewapper op kinderkamp waren, heeft Kratje al laten zien dat ze de tactieken van W71 nog niet vergeten zijn. Dit account heeft als aanvaller het meeste laten zien deze wereld en ook het meeste succes individueel geboekt. Bij Imago was Interdictum de beste aanvaller. Zij vielen in vergelijking tot de rest van Imago het meest verassende en doordacht aan en hebben daarbij ook het meeste resultaat geboekt.
Beste verdediger: Ian (@Faithless.) het account Honey Boo Boo heeft in het begin van de wereld voor redelijke zware vuren gestaan en dit heeft Ian samen met zijn team vaardig afgeslagen. Ook via VV heeft Ian individueel zijn kunsten een aantal keer kunnen tonen.
Grootste vv slet: Binnen Spread waren er meerdere individueen die veel vv's gedraaid hebben zoals de meerdere Daans waaronder @Divine Legion en die van Savior. Echt de grootste aanwijzen is lastig. Newb Newb heeft er als account sowieso de meeste gedaan.
Grootste ego: Melvin (@Kyuka) sinds W71 leeft deze gedreven gek in een bubbel dat die de beste speler van heel TW is. Zijn ego is tot dusver niet misplaatst omdat die het ook steeds waar maakt. Maar is zeker niet te verlegen zijn eerder behaalde prestaties geregeld te herhalen. Ook @Roald97 komt geregeld zeer arrogant en neerbuigend over met zijn manier van schrijven.
Mooiste spelersnaam: The Boy in Quarantine, aangezien W73 ook gestart is rond Maart tijdens de eerste landelijke quarantaine vind ik het wel toepasselijk.
Mooiste profielfoto speler:

147202_large.jpeg
Welke speler was voor jou de verrassing: Anton (@kingsdorp) ik had nooit eerder een wereld met Anton gespeeld wel tegen en mijn indruk door het AF was altijd dat het een irritant en koppig mannetje was. Tot mijn verassing blijkt Anton een speler met een enorme drive en pakt hij het spel enorm analytisch aan. Ook was Anton op W73 een echte stamspeler en heeft veel voor andere accounts binnen Spread betekend. Ik vind het jammer dat hij gestopt is, dit is ook iets wat eigenlijk totaal onnodig is geweest.
Welke speler was voor jou de teleurstelling: CabbageGuy69, ik had veel meer verwacht van de bespelers van dit account. Echter bleek al snel nadat hun boost accounts opgedroogd waren hun groei enorm stagneerde. En ze zijn ook bij de eerste massa gigantisch door het ijs gezakt.
Voor wie heb jij echt respect: -
Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop: Zoals Melvin al eerder vermelde was Daniel (@Held op Sokken) echt de MVP van Savior een speler die heel veel initiatief brengt en eigenlijk alles wat die deed goed uitvoerde.

Stam awards
Beste stam: Spread, Ondanks enkele minpunten zoals de discutabele recruits van Anarchist (Kipkalkoentje), The Fart Bomber en Kratje Grolsch heeft Spread op ieder vlak in mijn opinie beter gepresteerd dan de rest. Er werd zeer efficient gespeeld, de groei was goed, er is geen mislukte massa geweest. Verdedigend heeft Spread een aantal keer gekraakt maar nooit gebroken. En in tactisch opzicht liep Spread steeds een stap voor op de concurrenten.
Slechtste stam: Pit, van alle kandidaat hebbende stammen heeft deze stam toch ver ondermaats gepresteerd. Het bestond vooral uit een hoop gebakken lucht aangevuld met een paar goede accounts. Spelers die vooral heel hard door het ijs zijn gezakt zijn 3 Muskebiers , The Night Pharmacy maar ook zeker The Boy in Quarantine
Beste leider: Fabian (@Erebos.) en ook Ezra (@Ezra the King) zij hebben samen een hoop brandjes moeten blussen binnen Spread. Dit hebben ze adequaat opgelost en verder zijn voornamelijk de juiste keuzes gemaakt onder hun leiding.
Slechtste leider: Maarten (@Ho-Lee Foek) de leider van Pov. Pov is door Imago echt gebruikt als speelbal en de keuzes die gemaakt zijn door Maarten hebben voor zijn stamgenoten een voortijdige ondergang betekend. Waarna vervolgens Imago de stam heeft moeten internen. Terwijl dit niet noodzakelijk is geweest. En ook iets waar hij ook nog voor gewaarschuwd is geweest.
Mooiste stamnaam: Imago (Imaginis Prodest) vrij vertaald: "Het Imago helpt", wat ik toch wel een zeer ironische naam vind gezien de voornamelijke povere prestaties van deze zelfverklaarde "toppers". Natuurlijk zaten er in Imago genoeg kwalitatieve spelers echter hebben ze ondanks dat ze met een grote groep gestart zijn en de vele boosts en recruits die ze gebruikt hebben enorm veel laten liggen. Vooral op tactisch gebied en inzet heeft Imago achter de feiten aangelopen. Ook het "Imago" dat Roald geschetst heeft tijdens deze wereld. Heeft denk ik geen enkele keer in hun voordeel gewerkt. En is deze naam een mooi voorbeeld van de grootheidswaanzin waarmee menig Imago lid deze wereld gespeeld en verloren heeft.

Mooiste stamplaatje:

1600425012511.png
Wie had je graag in de stam gehad: @Absurd. en @Do Not Eat Yellow Snow beiden zeer degelijke en betrouwbare spelers waar ik het genoegen mee had op W70 mee samen te spelen. Ik had ze ook graag deze wereld in Spread gehad omdat je op hun gewoon kunt bouwen.
Wie had je liever niet in je stam gehad: Jeroen (@Calitri de Sino) op W70 waren er ook er ook al "problemen" met zijn medespelers en ook deze wereld liep het weer anders dan gehoopt. Ook de oorspronkelijke bespelers van het account Niettedoen had ik graag niet in de stam gehad. Droeftoeters genaamd Mikey G. en Jeremy. Samen met Jeroen zijn dit echt de categorie spelers veel woorden weinig daden.
Grootste stamclown: Jeroen (@The Lazy Gnome), spelen doet die weinig. Verder wel gezellig in de chats.

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er: Ezra (@Ezra the King) heeft met zijn oorlogstopics zeer sterke P&P gevoerd. Jonathan (@Dream Team.) voegde vooral in het begin kwalitatief veel toe toen het nog goed ging met Imago. Waarna het gedurende de wereld enorm snel afzwakte qua inhoud.
Slechtste P&P'er: Wouter (@Valar Morghulis.) en Christaan (@We Like Hot Chicks). Dat jullie moeders maar de janknooberitus kunnen krijgen!
Favoriete forumposter: Steven (@Global Knowledge) en Joachim (@Calamity.) van hun spotprenten kan ik altijd wel genieten. Ook de filmpjes van @Oelewapper vond ik een leuke toevoeging aan het forum.
Minst favoriete forumposter: Maks (@.MortuaMemoria) doet altijd wel zijn best "intelligent" over te komen. Echter vind ik dat je de plank geregeld finaal mis slaat. En vervolgens bij een discussie niet verder kan komen dan slechte pogingen om op de man te spelen. Waarbij je met je verdraaide beleving van de werkelijkheid graag wat probeert toe te voegen op een neerbuigende schrijfwijze, waar ik zeker geen fan van ben.
Favoriete topic: Spotprenten
Minst favoriete topic: De zelfverheerlijking en waanidee topics van Roald

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld: Het brengen van bezoekjes bij stamgenoten is ideaal om te dodgen bij massa's maar ook voor zekerheid recapjes zonder enige gevolgen.
Slechtste instelling deze wereld: Niet kunnen sturen van OS buiten de stam is een flinke tactische aderlating. Dit kan vooral in de begin fase van het spel zorgen voor verassingen. Maar ook door os te kunnen timen achter aanvallen. Ook snelheid 1.0 had van mij mag hoger gemogen..
Mooiste acties deze wereld: De massa's van Spread, Binnen de stam was het niet altijd koek en ei. Echter tijdens het aanvallen sturen waar soms ook het een en ander mis ging. Werkte de stam echt als een eenheid en ontplofte de chat ook iedere keer bij het geringste succes. Het enthousiasme van vele stamgenoten vind ik het mooiste wat er is. En is ook de enige reden ik dit deuzige klik spel nog speel.
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald: De Jump Anarchist en het boosten van QQEEZZ, Dit heeft gezorgd dat Spread een zeer sterke ligging in het westen kon bewerkstelligen. De massa die volgde op de flanken waren daarna ook meteen succesvol. Waardoor de coalitie van Imago en Pit in een zeer lastig pakket terecht kwamen.
Grootste blunder van W73: VANS, door het links laten liggen van de leiding van Imago van de stam Vans heeft de leiding in de hand gespeeld dat ze makkelijk geflankeerd konden worden door Spread. Nadat de spelers van VANS het account Barnie (ook door sterk defwerk van Luc @aapjeklapklap) niet konden wegspelen hadden ze in moeten grijpen. Door deze blunder zijn de spelers zoals Guided by the Light maar ook Too Long Didn't Read zomaar aan hun lot overgelaten met een zeer groot front..
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Hm, ik gok.. Ofwel van brouwerij Jopen of van brouwerij Bronckhorst.

Damn jij kent je biertjes, of stalk je mijn untappd? Ging om die van Jopen inderdaad. Van Bronckhorster heb ik overigens wel alles vanaf '15 gehad (favoriet: 21 en 23). Verder ook groot fan van de Barcode serie van De moersleutel - dikke aanrader (vooral de Red en Black).

Slechtste leider: Maarten (@Ho-Lee Foek) de leider van Pov. Pov is door Imago echt gebruikt als speelbal en de keuzes die gemaakt zijn door Maarten hebben voor zijn stamgenoten een voortijdige ondergang betekend. Waarna vervolgens Imago de stam heeft moeten internen. Terwijl dit niet noodzakelijk is geweest. En ook iets waar hij ook nog voor gewaarschuwd is geweest.

Enige reden dat je dit hier zet is omdat Maarten het AF niet meer volgt en jij dat weet. Maarten gaf ons regelmatig een inkijkje in zijn app verkeer met jou / Spread. Als iemand POV ooit probeerde te manipuleren, was jij het wel. En moest het nog ergens over gaan, had ik prima die honderd(en) screenshots kunnen doorspitten op zoek naar een shitload bewijzen daartoe. Imago daarentegen bood POV plaatsen op onze accounts en twee stamplaatsen in de stam, omdat we ze na een lang positief contact niet wilde ditchen. POV had het risico om als speelbal te fungeren, maar heeft altijd voor Imago gekozen en onze relatie was gelijkwaardig op diplomatiek niveau, met alle gevolgen van dien.

Mooiste stamnaam:
Imago (Imaginis Prodest) vrij vertaald: "Het Imago helpt", wat ik toch wel een zeer ironische naam vind gezien de voornamelijke povere prestaties van deze zelfverklaarde "toppers". Natuurlijk zaten er in Imago genoeg kwalitatieve spelers echter hebben ze ondanks dat ze met een grote groep gestart zijn en de vele boosts en recruits die ze gebruikt hebben enorm veel laten liggen. Vooral op tactisch gebied en inzet heeft Imago achter de feiten aangelopen. Ook het "Imago" dat Roald geschetst heeft tijdens deze wereld. Heeft denk ik geen enkele keer in hun voordeel gewerkt. En is deze naam een mooi voorbeeld van de grootheidswaanzin waarmee menig Imago lid deze wereld gespeeld en verloren heeft.

Leuke redenatie. Maar volgens mij mis je de hele totstandkoming van de naam nogal. Imaginis Prodest refereert naar het spectrum, een soort geintje. De tag Imago is zelfspot. Daarbij had Imago meerdere interpretaties, aangezien je ''I'm ago'' (ik ben verleden tijd - doelende op de oude spelers die niet meer meekomen) en Immago (ik ga - doelende op de vele pre-runners).

In mijn optiek (bedacht de naam zelf) is de naam dus stamnaam dus juist één grote zelfspot, alles behalve grootheidswaanzin dus. Overigens was het alternatief: ''De premade'' met als tag Pmade. Dusja..
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Jonkies kwam na de eerste interns van Imago bij POV naar TAD om dorpen af te willen geven aangezien hij geen intern wou zijn maar door wou spelen op zijn eigen account, iets wat niet kon in Imago. Later toch omgepraat om als co te gaan fungeren. Je kan mij dus niet wijs maken dat jullie hun wel zouden aan nemen in de stam :p
 
Reactiescore
467
Enige reden dat je dit hier zet is omdat Maarten het AF niet meer volgt en jij dat weet. Maarten gaf ons regelmatig een inkijkje in zijn app verkeer met jou / Spread. Als iemand POV ooit probeerde te manipuleren, was jij het wel. En moest het nog ergens over gaan, had ik prima die honderd(en) screenshots kunnen doorspitten op zoek naar een shitload bewijzen daartoe. Imago daarentegen bood POV plaatsen op onze accounts en twee stamplaatsen in de stam, omdat we ze na een lang positief contact niet wilde ditchen. POV had het risico om als speelbal te fungeren, maar heeft altijd voor Imago gekozen en onze relatie was gelijkwaardig op diplomatiek niveau, met alle gevolgen van dien.

Haha nou dit heb ik hem meteen duidelijk gemaakt toen Spread genoodzaakt was Pov aan te vallen. Verder heb ik Maarten nooit geprobeerd te "manipuleren" wel een aantal keuzes voorgeschoteld. Ik heb hem destijds gevraagd bevestiging te zoeken naar de door hem ook ingenomen aannames dat Pit en imago zouden samenwerken.

I.p.v een enkeling stamplaatsen aan te bieden of als co speler verder te kunnen binnen Imago. Had Pov geen vijand hoeven te worden van Spread op korte termijn en als stam langer kunnen bestaan. Waarbij ze een kans zouden hadden uit te breken richting de rim bij Pit. Hiermee bevestig je dus eigenlijk waar ik op doelde dat Pov als speelbal door Imago gebruikt is.

Met deze keuzes heeft Maarten dus niet de belangen behartigt van al zijn stamgenoten en gekozen voor eigengewin of van een enkeling. Wat hem in mijn optiek de slechte stamleider van deze wereld maakt.

Leuke redenatie. Maar volgens mij mis je de hele totstandkoming van de naam nogal. Imaginis Prodest refereert naar het spectrum, een soort geintje. De tag Imago is zelfspot. Daarbij had Imago meerdere interpretaties, aangezien je ''I'm ago'' (ik ben verleden tijd - doelende op de oude spelers die niet meer meekomen) en Immago (ik ga - doelende op de vele pre-runners).

In mijn optiek (bedacht de naam zelf) is de naam dus stamnaam dus juist één grote zelfspot, alles behalve grootheidswaanzin dus. Overigens was het alternatief: ''De premade'' met als tag Pmade. Dusja..

Ik weet inderdaad niets van de totstandkoming tot die naam. Echter heb ik wel latijn op school gehad en los vertaald. Imaginis = Beeld of Spectrum en Prodest = Profijt, voordeel of gewin. Met de tag Imago redeneerde ik dat je vooral het beeld of imago bedoelde. Ook denk ik dat het Spectrum der Slagingskansen nu ook niet bepaald in jullie voordeel gewerkt heeft. Desondanks zeer leuke naam en dat het bedoeld is als zelfspot kan ik niet ruiken.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.444
Haha nou dit heb ik hem meteen duidelijk gemaakt toen Spread genoodzaakt was Pov aan te vallen. Verder heb ik Maarten nooit geprobeerd te "manipuleren" wel een aantal keuzes voorgeschoteld. Ik heb hem destijds gevraagd bevestiging te zoeken naar de door hem ook ingenomen aannames dat Pit en imago zouden samenwerken.

I.p.v een enkeling stamplaatsen aan te bieden of als co speler verder te kunnen binnen Imago. Had Pov geen vijand hoeven te worden van Spread op korte termijn en als stam langer kunnen bestaan. Waarbij ze een kans zouden hebben uit te breken richting de rim bij Pit. Hiermee bevestig je dus eigenlijk waar ik op doelde dat Pov als speelbal door Imago gebruikt is.

Met deze keuzes heeft Maarten dus niet de belangen behartigt van al zijn stamgenoten en gekozen voor eigengewin of van een enkeling. Wat hem in mijn optiek de slechte stamleider van deze wereld maakt.

Je hebt reden voor Maarten zijn keuzes en de tijdlijn wat verkeerd Dick. Maarten heeft gekozen niet meer in zee te gaan met Spread omdat jij hem hebt bespeeld voor eigen gewin, bij de eerste massa op Pit toen POV en Spread tegelijk aanvielen. Na deze massa heb je geprobeerd nog zo'n massa op te zetten, toen had Pit geen enkele samenwerking met een stam zowel niet met Imago als met POV. Pit is toen in eerste instantie een samenwerking met POV aangegaan doordat deze een aanbod van Spread hadden gekregen voor nog een gezamenlijke massa. Pas een stuk later kwam er een daadwerkelijke samenwerking met Imago.

POV is door beide stammen gewoon als speelbal gebruikt, zowel Imago als Spread hebben POV gebruikt voor eigen doeleinden.
 
Bovenaan