Einde Wereld Awards

Reactiescore
2.064
Schijnt ook dat die het express in 2 postjes heeft gedaan om meer likes te vangen!
 
Reactiescore
1.367
Speler awards
Beste speler: Kheb geen idee wie de beste is, iedereen heeft zover ik weet in andere dingen uitgeblonken en ik kan ook niet binnen accounts kijken
Beste stamspeler: Valar Morghulis Steeds weer lijn opgeven in stambelang, constant naar iedereen gs rondpompen terwijl ze weinig terug krijgen
Beste aanvaller: Anarchist en Calamity zijn voor mij de uitblinkers deze wereld, maar ze hadden natuurlijk van volledig spread hulp.
Beste verdediger: ik geloof dat @DragonShield3 en @Erebos. een aantal van de betere massa's op spread hebben lopen deffen, zonder (veel) verlies
Grootste vv slet: @Divine Legion geen uitleg nodig, vele nachten bood deze gap aan munten te doen of iets anders voor accies, @Erebos. beetje accounts hoppen om te helpen deffen is geen vv, maar toch lekkere inzet
Grootste ego: @Kyuka @Roald97 bij beide geen uitleg benodigd
Gezelligste speler: Met/aan de volgende spelers heb ik veel plezier gehad @Calamity. @Divine Legion @We Like Hot Chicks @The Alcoholic Dream @Power of Knowledge
Mooiste spelersnaam: @The Night Pharmacy hele chille naam
Mooiste profielfoto speler:
1588539071031.png


1588539215340.png


1588539224546.png


1588539230709.png



1588539093432.png


1588539101850.png


1588539199587.png


1588539203583.png
Welke speler was voor jou de verrassing: @Kyuka kende hem al langer, maar ik had geen weet dat zijn ego zo groot was
Welke speler was voor jou de teleurstelling: @Hesseuch202 dacht dat deze man te vertrouwen was, maar hij zegt het 1 en doet het andere
Voor wie heb jij echt respect: De "harde kern" van pit/imago die gewoon doorgaan ook al is het verloren
Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop: @Power of Knowledge, het was bij daan niet zo zeer een stop, maar hij kon een poos niet spelen iirc. Met hem erbij had savior waarschijnlijk nog altijd #1 gehad maar had semper waarschijnlijk binnen een miljoen gezeten

Stam awards
Beste stam: Spread. Hands down. Enige stam die iets gepresteerd heeft deze wereld
Slechtste stam: Imago heeft niets van het geblaat in het begin waar kunnen maken, beloftes verbreken en dan alsnog gigantisch falen
Beste leider: @Erebos. voor spread een prima leider (geweest). Hoewel ik het niet altijd eens ben met zijn aanpak en ikzelf een keer door zijn plannen genaaid ben geweest heeft hij de oost rim echt gigantisch geweldig opgezet.
Slechtste leider: @Roald97
Mooiste stamnaam: /
Mooiste stamplaatje: 1600425012511.png
Wie had je graag in de stam gehad: Vond het zo wel prima, maar had sws wel @Absurd. @Dream Team. @Johnny English erbij willen hebben
Wie had je liever niet in je stam gehad: iedereen heeft deze wereld vrij normaal gedaan, op een aantal gappies na, maar deze hebben andere kwaliteiten dan gedrag. Zou niemand willen missen

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er: @Calamity. een meme zegt meer dan 1000 woorden
Slechtste P&P'er: @.MortuaMemoria weet niet wat er mis is, maar deze gap reageerd altijd super zoutig
Favoriete forumposter: @Calamity. gib meme pliss
Minst favoriete forumposter: @Valar Morghulis. @We Like Hot Chicks de manier van posten bevalt mij allerminst, maar who gives a crap
Favoriete topic: /
Minst favoriete topic: Hoofdstuk 321: De grote "Wie heeft de wereld het meest verziekt awards".

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld: Na 180 dagen moet een stam minimaal 51% van de spelersdorpen bezitten voor 14 dagen en Kerk
Slechtste instelling deze wereld: Ledenlimiet per stam 12 - Geef mij maar 5 limiet
Mooiste actie deze wereld: West rim, beetje imago en hen tactiek volledig counteren en uitspelen
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald: Roald en zijn topic
Grootste blunder van W73: Imago
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Speler awards
Beste speler:
Ik heb gedurende mijn 12 jarige TW carriere nog nooit een speler gezien met zo'n portie doorzettingsvermogen, zoveel inzicht in het spelletje, zoveel defensieve en offensieve capaciteiten en zo'n bizarre hoeveelheid activiteit als ik op W73 heb gezien. Het zou voor ons alle een eer moeten zijn dat we bij de beste speler van de Nederlandse server op een wereld hebben mogen spelen. Zelden zullen we nog zo'n wereldprestatie zien als hij op Guided by the Light heeft neergezet. Het mag duidelijk zijn dat ik het hier over Erik heb, wat een ongekende topspeler.

All jokes aside, dit was de wereld van Noo-Noo. Rik, Ezra, Anton, Rene en Chris hadden het meeste motivatie en hebben de kar in Spread het meest getrokken. Ze pakte by far de meeste vv's op, leende de meeste spelers uit en gaven met Ezra de meeste sturing in de stam. Aanvallen en Defensief misschien niet de beste van de wereld, maar wel de motor die Spread in beweging bracht en daar draait het uiteindelijk allemaal om.

Beste stamspeler: Savior of the North heel veel voor de stam betekend, uiteraard in de donatie van middelen maar dat is niet echt een prestatie. Echter hebben Daniël, Fabian, Kenneth en Daan ook heel veel def vv's gepakt van accounts die niet de moeite wilde nemen tijd vrij te maken/slaap op te offeren voor hun eigen account. Hoe Savior nu op het AF en op Skype wordt neergezet als een teleurstellend account slaat ook nergens op. Een account als Savior aan je zijde hebben is gewoon van enorme toegevoegde waarde, ook als ze geen dorpen van de vijand pakken. Snipen altijd mee, verplaatsen veel van hun mobiele def naar buren en hebben zat vv's gepakt. Fabian is nog overgestapt naar Fart, ze hebben 2 hele massa's op Honey BooBoo zitten deffen toen het team niet kon, Daan is daar nog voor een flinke tijd neergezet en ik ben zelf nog van Savior naar Anarchist overgestapt omdat het in het westen nergens op leek. Beetje makkelijk scoren dan om te zeggen dat ze teleurstellen, omdat er 2x een speler hen heeft helpen deffen. Moet je er echter ook bij vermelden hoeveel spelers Savior zelf heeft uitbesteedt.

Beste aanvaller: Joachim en ikzelf. Als je een massa kan plannen die meer dan 50 dorpen oplevert dan begrijp je het gewoon. Joachim zijn massa's zijn tot in de details uitgewerkt en er zit een duidelijk idee achter. Als je dan ziet dat het allemaal zo uitvalt en de tegenstanders precies de fouten maakt waarop je gericht had met je plan, dan hoor je daar gewoon de complimenten voor te krijgen. Qua het uitvoeren van aanvallen de complimenten aan Matthi en Maurice, deze twee gasten hebben het zowel Spread als Pit ontzettend lastig gemaakt en pakken flink door. Credits daarvoor. Vanaf Imago kant valt Schedel altijd wel goed aan, net zoals Interdictum.

Beste verdediger: Ian/ @Faithless. is gewoon een top-10 deffer op de Nederlandse server die zichzelf eigenlijk nog onderschat ook. Als hij een keer een classic pakt dan zal men zien dat deze benoeming niet overdreven is. Ook Kyle/ @Absurd. van Absurd heb ik flink potje zien deffen, waarvoor credits.

Grootste vv slet: Noo-Noo in de late-game en Savior in de early/mid-game.
Grootste ego: Deze plek claim ik met gepaste trots.
Gezelligste speler: Arnout, Luc, Sean, Wesley, Nico, Niels en Daan vond ik deze wereld de gezelligste spelers. Vooral omdat ik veel met hen samenwerkte.
Mooiste spelersnaam: Anarchist is toch gewoon een ziek lauwe naam, my opinion.
Mooiste profielfoto speler: QQEEZZ, lekker Nico.

Welke speler was voor jou de verrassing: Anton. Deze zeer snel gepikeerde ras-racist is toch wel een meer dan degelijke speler. Weet hoe het spelletje werkt, heeft een enorme drive om een prestatie neer te zetten en beschikt ook over de nodige skills. Wat Laurens hier op het AF verkondigt heeft over Anton en niet kunnen deffen slaat natuurlijk ook nergens op, maar is gewoon gezegd om plezier te halen uit de reactie die zou volgen. Anton heeft op deze wereld prima gedeft op zijn eigen account of op een vv. Dat hij beter kan aanvallen dan deffen klopt, maar dat betekend niet direct dat hij niet kan deffen.

Welke speler was voor jou de teleurstelling: De leiding van imago. Het leek er soms op dat dit jullie eerste wereld was. Totaal geen lange termijn visie, spelers op de verkeerde accounts zetten en geen idee hebben hoe fatsoenlijke phalanxen neer te leggen. Ook qua diplomatie en samenwerkingen was het compleet ruk bij jullie.

Voor wie heb jij echt respect: Luc (@aapjeklapklap). Baas eerste klas. Ontzettend lekker zitten deffen op Barnie tegen praktisch heel Imago en gewoon stand houden ook hé. Nauwelijks vv nodig gehad en ik heb hem zelden zien stressen. Gewoon een topspeler die op W76 lekker op Kyuka komt vlammen.

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop: Daniël/ @Held op Sokken . Gewoon de carry van Savior. Niks ten nadelen van Fabian, Kyle, Dennis, Kenneth en Daan, want ze doen allemaal hun ding en zeker Fabian trekt vaak de kar. Alleen Daniël heeft de meeste tijd en neemt het meeste initiatief voor het account.

Stam awards
Beste stam:
Spread was gewoon in elk opzicht aanzienlijk beter dan Imago, VANS en Pit samen waren.
Slechtste stam: Pit, gewoon een bende noobs + absurd en yellow snow.

Beste leider: Ezra/ @Ezra the King is me als leider echt positief bevallen. Hij heeft dat vuur in zich en het natuurlijk overwicht om de groep aan het werk te zetten en te motiveren. Kan soms flink uit z'n slof schieten, maar daardoor blijft de stam ook een beetje boeiend. Het is geen geheim dat ik wel van een beetje grapjes maken, de boel opstoken en een beetje tegendraads zijn houdt, maar Ezra begrijpt dit heel goed en weet het toch zo te managen dat ik een stapje harder voor de stam wilde lopen toen het nodig was.

Slechtste leider: De verliezende leidingen hebben op strategisch gebied veel steken laten vallen.
Wie had je graag in de stam gehad: Kyle van Absurd, Emile, Eli en Jonathan van Colla, Tim van MOAM en Mientje natuurlijk van Too Long.
Wie had je liever niet in je stam gehad: Jeroen van Honey BooBoo, als je in de skype chat zegt "Honey heeft vv nodig, kijk of je kan of maak tijd" dan van je van mij direct gekickt worden. Ik kan hier nog wel meer stamgenoten neerzetten, maar ik ben niet zo van het natrappen.

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er:
@Erebos., @Conceived by Communism en @Dream Team.
Slechtste P&P'er: @Calitri de Sino
Favoriete forumposter: @Calamity., @Global Knowledge en @Faithless.
Minst favoriete forumposter: @We Like Hot Chicks, @kingsdorp en de kerel met de Johan Cruyff afbeelding @Calamus Incendium
Favoriete topic: Golden Awards, Spotprenten en het spectrum der uitdagingen:leidersgids voor dummies.
Minst favoriete topic: Who gives a shit wat mijn minst favoriete topic is, laat dit eruit Joachim.

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld:
GS vrij verzenden, heerlijk gebruik van gemaakt. Paardeneventje was ook werkelijk top!
Slechtste instelling deze wereld: Speed 1 is niet mijn ding.
Mooiste actie deze wereld: Massa op POV of Massa 1 op Imago.
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald: De strategische aanpak van Spread in zowel de oost- als de west-rim, Imago en Pit hadden er geen antwoord op.
Grootste blunder van W73: Afbraakscriptje voor de grap op Oelewapper gezet, maar vergeten kerken negeren aan te vinken. Niet helemaal leuk uitgepakt xD. De leave van Wesley, terwijl we QQ vol def hadden staan was ook wel een dikke F.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
604

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Ik zal Joachim eens een plezier doen door dit topic uberhaupt van een reactie te voorzien vanuit het verliezende kamp.

Beste aanvaller: Joachim en ikzelf. Als je een massa kan plannen die meer dan 50 dorpen oplevert dan begrijp je het gewoon. Joachim zijn massa's zijn tot in de details uitgewerkt en er zit een duidelijk idee achter. Als je dan ziet dat het allemaal zo uitvalt en de tegenstanders precies de fouten maakt waarop je gericht had met je plan, dan hoor je daar gewoon de complimenten voor te krijgen. Qua het uitvoeren van aanvallen de complimenten aan Matthi en Maurice, deze twee gasten hebben het zowel Spread als Pit ontzettend lastig gemaakt en pakken flink door. Credits daarvoor. Vanaf Imago kant valt Schedel altijd wel goed aan, net zoals Interdictum.

Jezelf als beste aanvaller nomineren? De aanvallen vanuit Anarchist waren ronduit matig ten opzichte wat ik vanuit andere accounts heb gezien. Hemel jezelf gerust op, maar het is nonsens. Je hebt vooral veel tijd te besteden en daar heb je je succes aan te danken, niet meer, niet minder. Wie is Maurice overigens? Schedel zeker een prima team hoor, toch hebben ze nog nooit één dorp gepakt van Spread in tegenstelling tot veel anderen - maakt dat ze een goede aanvaller ja? Volgens mij kun je dit wel beter beargumenteren (ik zou het in ieder geval beter kunnen beargumenteren) of is je lijstje slechts gebaseerd op nonsens en veronderstellingen in plaats van op feiten?

Welke speler was voor jou de teleurstelling:
De leiding van imago. Het leek er soms op dat dit jullie eerste wereld was. Totaal geen lange termijn visie, spelers op de verkeerde accounts zetten en geen idee hebben hoe fatsoenlijke phalanxen neer te leggen. Ook qua diplomatie en samenwerkingen was het compleet ruk bij jullie.

Wat een trieste nominatie zeg. Je mag de leiding van Imago prima als teleurstelling neerzetten, daar lig ik echt niet wakker van. Echter kun je het wenden en keren wat je wilt, maar alsnog blijft iedere stam gewoon gebonden aan bepaalde beperkingen. Laten we wel wezen, ik leidde vijf keer eerder een stam, en alle vijf de keren naar een overwinning, ik heb dus een prima overzicht van hoe werelden doorgaans gespeeld en gewonnen worden. Een eerste long erm constatering is: Spelers blijven vaker wel dan niet op hun eigen account spelen, aangezien ze daar hun motivatie vandaan halen. Spelers bijzetten op accounts is gelukt, maar het volstond niet (een bijzet speler raakt vaak geen hoofdspeler, dit zal spread zeker herkennen). Spreek ik voor mijzelf; Ik heb in 11 speeljaren slechts 4 keer op een account van een ander gespeeld (en daarvan 3x verloren) en daar voelde ik duidelijk minder verantwoordelijkheid en motivatie voor dan voor mijn eigen accounts. Tweede feit; ik ben nog nooit op mijn eigen account (waar ik 6 werelden mee uit speelde) weggespeeld - om de accountsgebonden motivatie nog eens aan te tonen. Wellicht zal 73 de eerste keer zijn, maar met de huidige passiviteit van Spread, betwijfel ik dat.

Geen idee hoe je fatsoenlijke phalanxen legt? Zeker wel, maar je hebt niet altijd de mogelijkheid daartot. Imago was gewoon een stam met veel accounts/spelers op een relatief kleine ruimte met een noodzaak tot diplomatiek met andere stammen om kans te behouden, wat de eigen mogelijkheden weer verkleinde. Met allerlei jumps etcetera had het front van TLDR verkleind kunnen worden, maar in hoeverre hadden we daar kans toe aangezien Spread het nodig vond om één of andere kut noob stam in te lijven, te internen en het om te zetten in een overstacked - heavily boosted QQUUEEZZ?

Honestly; ik heb mijn vorige leidingswerelden allemaal vrij easy gewonnen. Wereld 38 won ik een verliezende stam omdat ik een stel vijanden wist te overtuigen om hun stam te verlaten, te laten fuseren met onze shitty bondgenoot in ruil voor een bg met mijn goed presterende stam (Amen) waar ik zelf 5 permanente vv's draaide en mijn middelbare school voor verkrachte. Wereld 47 was een easy win met Jordi en daarvoor Howlin als leiding. W59 eveneens. Is het dan een afgang om een keer niet voor een easy win te gaan? Om een aantal idealen uit te spreken waarin je stelt dat je niet voor de gemakkelijke diplomatiek en rekrutering gaat? Imago had prima kansen om Wow Who, zelfs enkele spelers uit Spread en Pit meermaals te rekruteren. Dit was game changing geweest, neem dat van mij aan. Maar we kozen hier niet voor omdat we het 'leuk wilde houden'. Niemand zat te wachten op de zoveelste easy win op een rij.

De idealen werkten niet, omdat de tegenstand meer was dan verwacht, dus we waren als snel aangewezen op allerlei diplomatie. Vergeet niet dat onze intitiele insteek was om nooit overpowered te zijn - de reden dat we met de volledige premade slechts één continent, in plaats van 2, zouden gaan innemen (= 4 kansmaker). We hadden dus te weinig oppervlakte tegen het Spread wat al vanaf 2 weken na de start gevormd zou worden (en allang uitgelekt was via Jurrien naar team Noire ''wil je bij onze premade'' en daarnaast overduidelijk - hoe toevallig is het dat TAD en savior en vele andere opponenten precies in het tegenovergestelde continent gingen spelen?). Maakt dat dat wij shitty dipomatiek voerde? Nah, er waren gewoon geen betere diplomatieke opties. De beste optie was Pit, en op die twee defensieve beesten na, flopte zij gewoon.

Zelf wel eens leiding geweest Melvin? Wellicht eens doen, het liefste een wereld of zes zodat je wat inzicht en ervaring kweekt zodat je zo een uitspraak enigszins geloofwaardig en valide kunt maken. Jij beroept je vooral op accounts gerelateerde schrale successen, hoe valide zijn jouw uitspraken dan eigenlijk?

Grootste ego: @Kyuka @Roald97 bij beide geen uitleg benodigd

Waarom zou hier geen uitleg benodigd zijn? Als je een fatsoenlijk lijstje maakt, beargumenteer deze ook maar eens. In mijn optiek heb ik alles wat ik kon besteden ook maar gegeven aan Imago en heb ik juist een beleid gevoerd omwille van de keuzes van mijn leden en niet op basis van mijn eigen visie. Voorbeeld hierin is dat ik nooit een oorlog met Pit wilde aangaan, omdat al lang duidelijk was dat een permanente samenwerking genoodzaakt was. Een tweede voorbeeld is dat ik onze idealen allang wilde laten varen, omdat het gewoon tot een regelrecht wereld-verlies zou leiden maar mijn leden wilde liever ''met proberen en falen ten onder gaan''. Dus ja; beargumenteer maar. Hoe je het ook wilt wenden of keren, binnen Imago/Pit zal het lastig zijn om iemand te vinden die er meer tijd / toewijding in heeft gestoken dan ik, en nog altijd.

Dus kom maar met uitleg, gaarne.

van Roald met zijn netwerk, waarover toch redelijk vaak met grote woorden is gesproken, had ik een betere bezetting verwacht van accounts op zowel kwalitatief als kwantitatief gebied. Toen W69 en W71 stopte waren er genoeg opties om de stam te versterken, waar Spread met minimaal 30 nieuwe W71 toppers aanzienlijk beter op ingespeeld heeft.

Roalds netwerk was de volledige premade, ruim 40 man op 8 accounts sterk. Een deel daarvan is inactief geraakt; daar had ik ook meer van verwacht. Echter was dat het gros van mijn netwerk en valt verdere werving van spelers niet mee. Laten we wel wezen; wie werft er meer dan 40 personen uit zijn eigen netwerk voor een stam? Het mijn was gewoon al uitgeput zodra de premade rond en in uitvoering was. Dat was iedereen intern al bekend; ik had immers iedereen die ik capabel achtte allang benaderd. Daarbij; ik speel altijd maar één wereld tegelijk (nog altijd), dat maakt dat ik elke wereld van de eerste tot de laatste dag speel, maar ook dat mijn contacten kring kleiner maar wel intensiever/hechter is.

Sorry voor de tegenvaller, maar dit verwijt is niet aan mij te wijten.

Voor wie heb jij echt respect: De "harde kern" van pit/imago die gewoon doorgaan ook al is het verlore

Staat haaks op de vorige beweringen. Toch bedankt, juist het deel van ''roalds netwerk'', ''de grote ego's'' en ''de leiding van imago'' zijn de kartrekkers met wat aanvullingen (Zoals Thomas, Tuur en Mien) . Met alle respect voor Jona die je wel positief noemt - fijne kerel - maar hij heeft met geen enkele aanvallende/verdedigende massa en via geen enkele vv ook maar één bijdrage geleverd aan colla noch imago de laatste 2-3 maanden. Dat verwijt ik hem niet, gezien hij prima redenen heeft om er niet te zijn. Jona kun je de (relatief) goede start van Colla aanrekenen, maar meer ook niet. Wellicht kan Colla nog een keer in actie komen op een dag dat Jona ook kan (ben er zeker van dat hij zijn waarde dan kan laten zien) maar die kans heeft hij nog niet gehad op 73.

Edit: Mijn lijstje volgt binnen een uur, vrij ongenuanceerd.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
37
Wie is Maurice overigens?

Ik :) Nooit echt actief (geweest) op het AF omdat ik het altijd maar gezeik vind, mening nog steeds ongewijzigd. Wel neem ik zo nu en dan de moeite om eens door lijstjes en spotprentjes te scrollen
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Ja ik heb wat heerlijke barrel-aged rye wine en jamaican white rum beers genoten, maar zal toch aftrappen met een vrij ongenuanceerde lijst. Vergeef mij spelfouten of zaken die minder subtiel zijn. Ik zit in isolatie, anders had ik de tijd niet genomen om op vrijdagavond mijn uren te verdoen.

Beste speler: Lastige keuze. Gebaseerd op wereld 73; komt hier Noo-noo uit de bus en komt er verder niemand in de buurt. Een dragend account, winsten op vrijwel alle frontspelers, prominente vv'er, medesniper, initiatiefnemer en leider. De rest van Spread verbleekt erbij. Gebaseerd op ''CV's'' hebben ze zeker geen slechte kaarten, maar ook niet de beste. Dan zou een Noire, Savior of Colla hoger moeten scoren, echter deden ze dit in praktijk niet. Moest ik er één bij Pit/Imago kiezen, is deze award maar aan één persoon te geven en dat is Maks. Niet vanwege zijn teamgenoten, maar vanwege het doorzettingsvermogen, als speler, als leider, als motivator, als maat, dat hij kon tonen. Zijn teamgenoten waren een sturende factor voor hem zelf, maar niet voor de stam.

Beste stamspeler:
Ik kan hier geen onderbouwde uitspraak bij doen voor Spread. Moest ik een veronderstelling moeten doen; vind ik het best wel solidair dat Savior - doorgaans bekend als egoist - continu zijn grote slagkracht (in clears/kwantiteit) ingezet heeft voor het belang van anderen in plaats van aan zijn eigen front. Als vv'er zou ik dan snel Noo-Noo, Calamity of Anarchist kiezen. Binnen Imago is de beste stamspeler on the long run gewoon zeer variabel geweest. Noah en Robbert waren prominente nachtvv'ers in de startfase. Tijdens de vroege zomervakantie waren Noire, Collationem en Interdictum de prominente vv'ers. Daarna/tegenwoordig is dit Schedel/ Inter.

Beste aanvaller:
Wat maakt iemand een goede aanvaller? De man die de massa doet plannen? De man met de leukste of de meeste times? Of de man met de meeste resultaten onder de streep? Uitgaande van het laatste zou Kratje Grolsch de beste aanvaller zijn. In mijn optiek is het vooral een droeftoeter die de uitdaging met Pit niet aandurfde en aanklopte bij Spread - the easy way out. Zero respect vanuit mij voor hem, alsook vanuit Spread zie ik niemand Kratje positief vermelden. Noonoo is de enige met nachtelijke pogingen binnen Spread zowat, alsook de gene met de grootste winsten losstaand van welke kwantitatief overwichtelijke stammassa. Savior heeft slagkracht maar 0 resultaat. Honey en Anar hebben vooral winsten geboekt op zwakke en onderstacked accounts, ik wijt de verliezen meer aan gefaalde imago voorbereiding en vv kracht dan aan buitengewoon goed aanvallen van Spread.

Beste verdediger:
Die is er helemaal niet. De massa's van Spread op Imago kenmerken zich vooral door een zware overkill van clears of edels vanuit Spread op Imago waarbij Imago de hoeveelheid def/vv capaciteit mist. De massa's op Spread vanuit Imago/Pit zijn doorgaans erg voor de hand liggen omdat 50-60% van het totaalfront niet capabel / stabiel genoeg (als in; geen verliezen lijden) is om überhaupt een aanval goed uit te voeren waarbij Spread ook nog het gemak heeft van een shitload aan beschikbare def. Was het defwerk van Savior goed? Het was prima, maar het overgrote deel was block ok waarbij imago zich nog naaide met een dikke vv restrictie. Noonoo heeft zich prima verweerd, daar waar TAD toch elke ronde weer een paar dorpen verliest (gering in vergelijking tot de accs bij imago) maar toch onnodig en waarbij NTD gewoon wéér faalde. De rest is untested zowat.

Grootste ego:
Een beetje een onzin award die het gros niet eens fatsoenlijk kan interpreteren. Je bent een egoïst als je voor je eigen belangen kiest en je hebt een ego als je jezelf groter ziet dan dat je bent (zonder dat je dat kunt staven). Het grootste ego van w73 zou dus een nieuweling zijn die hoog van de toren blaast maar niets heeft laten zien in het verleden noch heden - oninteressant dus.

Gezelligste speler:
Is het raar dat dit mij niet keiveel boeit? Wellicht slecht, maar ik speel tw al lange tijd niet voor de gezelligheid. Ik heb fijn contact met Emile, had dit altijd met Jordi en Maks. Verder kan ik prima babbelen met Damien, Tim, Daan, Steven en mijn team.

Welke speler was voor jou de verrassing:
Hm, ik een bepaald perspectief Warre/team schedel. Ik wist wat ik in huis haalde met Schedel. Aan het begin konden ze - aangegeven - niet dragend zijn. Later wel. Waar ik lange tijd het beeld had van toch tegenvallend team (ondanks dat ik hoge verwachtingen had, redelijk accuraat voor de eerste maanden in mijn optiek) is dit de laatste maanden wel bijgetrokken. Het team blijft gemotiveerd, droeg spelers aan, blijft vv's draaien en je kunt er gewoon op rekenen. Qua skills hoef je hun capaciteiten niet in twijfel te trekken, ongeacht welke co je spreekt. Moet ik eerlijk zijn over mijn eigen team; niet iedere speler is even capabel, sommige kunnen bepaalde dingen beter dan andere, dit is bij Schedel in mijn optiek minder het geval. Ik zou iedere bespeler daar welke verdedigende of aanvallende situatie toevertrouwen.

Welke speler was voor jou de teleurstelling:
Zoals eerder genoemd, ik had op papier een fantastische premade met de huidige NL-top - daar twijfel ik nog altijd niet aan. Maar op het moment dat een Lennart, Niels van Dorpe, Jan, Robin, Bonaya, Phil niet eens actief raken, spelers als Stan, Maarten, Cees, Noah, Robbert, Marc en Jonas vrij snel stoppen/verdwijnen dan valt je premade - ongeacht je eigen inspanningen - toch in het water.

Voor wie heb jij echt respect:
Hard maar waar; ik heb voor niemand respect aangezien het over een dom online browserspelletje hebben waarbij we allemaal onze vrije tijd vergooien aan onzin. Interpreteer je de nominatie anders; zal ik iedereen altijd met respect benaderen en adresseren en mensen niet zomaar afvallen noch becomplimenteren zonder beredenatie.

Beste leider & slechtste leider:
Oprecht; ik heb dit altijd erg selectief gevonden. Wat maakt iemand een goede leider; het winnen van een wereld? Maakt dat de verliezer automatisch een slechte leider? Voor veel kortzichtige figuren (en dat loopt het AF vol mee) wel lijkt het. De manier op je wint of verliest, lijkt niet eens te boeien in de eindnominatie. Men speelt gewoon het spelletje mee; de winnaars nomineren hun leiders als topper en de verliezers iets minder vaak die van hen.

Ik noem mijzelf niet de beste leider van w73, zeker niet. Maar ook zeker niet de slechtste. Ik heb geen kijk op de takenverdeling van de leiding binnen Spread, noch op de uitdagingen die zij te voorduren hadden. Ik kan er geen oordeel over vellen. Het enige wat ik wel met zekerheid kan stellen is dat ik als leider deze wereld tientallen grote kansen bewust heb laten liggen om een leuke wereld te waarborgen. Als ik schijt had gehad aan alles en iedereen, had het anders gelopen. Dan hadden enkele Spreaders gewoon in imago gezeten, dan was het diplomatieke beleid anders, waren er veel zaken anders. Echter koos men ervoor om ''liever eventueel te winnen met idealen dan zonder idealen'' en verlies met idealen te prefereren. Ze hebben gekregen wat ze wilde in ieder geval.

Wie had je graag in de stam gehad:

Wie had je liever niet in je stam gehad:
Ik ben nog altijd zeer blij dat Anton, Chris en Martijn niet in mijn stam speelde, tevens de reden dat ik ze (met wellicht niet de meeste valide redenen) heb geweigerd in Imago. Savior met Fabian voelde als de concurrent die nog eens geklopt moest worden (zie w56) en was daarom uitgesloten (niet dat ze interesse hadden). Interpreteer ik de nominatie anders; had ik de vele afhakers die uiteindelijk niets hebben toegevoegd liever niet in de stam gehad.

Beste P&P'er:
In tegenstelling tot vele heb ik nog wel een voorkeur voor teksten boven memes, iets dat toch vooral bij kinderen en jonkies populair is (sorry). Ik kan er wel om lachen, maar het blijft onwennig om ze in relatie met tribal wars te zien. Vroeger was een beste P&P'er gebaseerd op de gene die discussies won. Tegenwoordig worden discussies amper gevoerd en vrijwel nooit meer gewonnen door wie dan ook. De gene die het het hardst probeert (including me?) is tegenwoordig een goede P&P'er? Simpele keuze voor mij dan; Sommenitus uit Spread en voorheen Dream team uit Imago. Objectivieve Absurd. Voorheen (schijn-)objectieve Calamity. Al moet ik eerlijk zijn dat Calamity zijn stijl, absoluut niet de mijne is. Het is te triomfantelijk de laatste tijd. ''Waar ging het allemaal fout'' komaan, het is behoorlijk arrogant om een topic te openen om je vijand nog eens even in te smeren op welke vlakken ze wel niet gefaald hebben - zelfs ik zou dat niet doen en ik zit al in een hoog spectrum qua arrogantie.

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
Het achteraf achterlijke streven naar een leuke wereld tussen Pit en Imago. Met als directe gevolg een niet gecoördineerde massa op Spread (waaronder doelwit Fart bomber), waarbij Imago het offensief van Pit op Spread nog even verkrachtte. En vervolgens de oorlog van Imago tegen Pit-zuid, waarmee we onszelf in de vingers sneden (een keuze van leden, waar ik zelf niet geheel achter stond. Geen verwijt naar hen, maar wel iets waar ik zelf nog altijd van baal).

Geen idee wat ik hiermee te maken heb, maar oké.

Enkel vanwege deze: ''Wie had je graag in de stam gehad: Jonathan van Colla.'' Kan aan mijn interpretatie liggen natuurlijk
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Ja ik heb wat heerlijke barrel-aged rye wine en jamaican white rum beers genoten, maar zal toch aftrappen met een vrij ongenuanceerde lijst. Vergeef mij spelfouten of zaken die minder subtiel zijn. Ik zit in isolatie, anders had ik de tijd niet genomen om op vrijdagavond mijn uren te verdoen.

Beste speler: Lastige keuze. Gebaseerd op wereld 73; komt hier Noo-noo uit de bus en komt er verder niemand in de buurt. Een dragend account, winsten op vrijwel alle frontspelers, prominente vv'er, medesniper, initiatiefnemer en leider. De rest van Spread verbleekt erbij. Gebaseerd op ''CV's'' hebben ze zeker geen slechte kaarten, maar ook niet de beste. Dan zou een Noire, Savior of Colla hoger moeten scoren, echter deden ze dit in praktijk niet. Moest ik er één bij Pit/Imago kiezen, is deze award maar aan één persoon te geven en dat is Maks. Niet vanwege zijn teamgenoten, maar vanwege het doorzettingsvermogen, als speler, als leider, als motivator, als maat, dat hij kon tonen. Zijn teamgenoten waren een sturende factor voor hem zelf, maar niet voor de stam.

Beste stamspeler:
Ik kan hier geen onderbouwde uitspraak bij doen voor Spread. Moest ik een veronderstelling moeten doen; vind ik het best wel solidair dat Savior - doorgaans bekend als egoist - continu zijn grote slagkracht (in clears/kwantiteit) ingezet heeft voor het belang van anderen in plaats van aan zijn eigen front. Als vv'er zou ik dan snel Noo-Noo, Calamity of Anarchist kiezen. Binnen Imago is de beste stamspeler on the long run gewoon zeer variabel geweest. Noah en Robbert waren prominente nachtvv'ers in de startfase. Tijdens de vroege zomervakantie waren Noire, Collationem en Interdictum de prominente vv'ers. Daarna/tegenwoordig is dit Schedel/ Inter.

Beste aanvaller:
Wat maakt iemand een goede aanvaller? De man die de massa doet plannen? De man met de leukste of de meeste times? Of de man met de meeste resultaten onder de streep? Uitgaande van het laatste zou Kratje Grolsch de beste aanvaller zijn. In mijn optiek is het vooral een droeftoeter die de uitdaging met Pit niet aandurfde en aanklopte bij Spread - the easy way out. Zero respect vanuit mij voor hem, alsook vanuit Spread zie ik niemand Kratje positief vermelden. Noonoo is de enige met nachtelijke pogingen binnen Spread zowat, alsook de gene met de grootste winsten losstaand van welke kwantitatief overwichtelijke stammassa. Savior heeft slagkracht maar 0 resultaat. Honey en Anar hebben vooral winsten geboekt op zwakke en onderstacked accounts, ik wijt de verliezen meer aan gefaalde imago voorbereiding en vv kracht dan aan buitengewoon goed aanvallen van Spread.

Beste verdediger:
Die is er helemaal niet. De massa's van Spread op Imago kenmerken zich vooral door een zware overkill van clears of edels vanuit Spread op Imago waarbij Imago de hoeveelheid def/vv capaciteit mist. De massa's op Spread vanuit Imago/Pit zijn doorgaans erg voor de hand liggen omdat 50-60% van het totaalfront niet capabel / stabiel genoeg (als in; geen verliezen lijden) is om überhaupt een aanval goed uit te voeren waarbij Spread ook nog het gemak heeft van een shitload aan beschikbare def. Was het defwerk van Savior goed? Het was prima, maar het overgrote deel was block ok waarbij imago zich nog naaide met een dikke vv restrictie. Noonoo heeft zich prima verweerd, daar waar TAD toch elke ronde weer een paar dorpen verliest (gering in vergelijking tot de accs bij imago) maar toch onnodig en waarbij NTD gewoon wéér faalde. De rest is untested zowat.

Grootste ego:
Een beetje een onzin award die het gros niet eens fatsoenlijk kan interpreteren. Je bent een egoïst als je voor je eigen belangen kiest en je hebt een ego als je jezelf groter ziet dan dat je bent (zonder dat je dat kunt staven). Het grootste ego van w73 zou dus een nieuweling zijn die hoog van de toren blaast maar niets heeft laten zien in het verleden noch heden - oninteressant dus.

Gezelligste speler:
Is het raar dat dit mij niet keiveel boeit? Wellicht slecht, maar ik speel tw al lange tijd niet voor de gezelligheid. Ik heb fijn contact met Emile, had dit altijd met Jordi en Maks. Verder kan ik prima babbelen met Damien, Tim, Daan, Steven en mijn team.

Welke speler was voor jou de verrassing:
Hm, ik een bepaald perspectief Warre/team schedel. Ik wist wat ik in huis haalde met Schedel. Aan het begin konden ze - aangegeven - niet dragend zijn. Later wel. Waar ik lange tijd het beeld had van toch tegenvallend team (ondanks dat ik hoge verwachtingen had, redelijk accuraat voor de eerste maanden in mijn optiek) is dit de laatste maanden wel bijgetrokken. Het team blijft gemotiveerd, droeg spelers aan, blijft vv's draaien en je kunt er gewoon op rekenen. Qua skills hoef je hun capaciteiten niet in twijfel te trekken, ongeacht welke co je spreekt. Moet ik eerlijk zijn over mijn eigen team; niet iedere speler is even capabel, sommige kunnen bepaalde dingen beter dan andere, dit is bij Schedel in mijn optiek minder het geval. Ik zou iedere bespeler daar welke verdedigende of aanvallende situatie toevertrouwen.

Welke speler was voor jou de teleurstelling:
Zoals eerder genoemd, ik had op papier een fantastische premade met de huidige NL-top - daar twijfel ik nog altijd niet aan. Maar op het moment dat een Lennart, Niels van Dorpe, Jan, Robin, Bonaya, Phil niet eens actief raken, spelers als Stan, Maarten, Cees, Noah, Robbert, Marc en Jonas vrij snel stoppen/verdwijnen dan valt je premade - ongeacht je eigen inspanningen - toch in het water.

Voor wie heb jij echt respect:
Hard maar waar; ik heb voor niemand respect aangezien het over een dom online browserspelletje hebben waarbij we allemaal onze vrije tijd vergooien aan onzin. Interpreteer je de nominatie anders; zal ik iedereen altijd met respect benaderen en adresseren en mensen niet zomaar afvallen noch becomplimenteren zonder beredenatie.

Beste leider & slechtste leider:
Oprecht; ik heb dit altijd erg selectief gevonden. Wat maakt iemand een goede leider; het winnen van een wereld? Maakt dat de verliezer automatisch een slechte leider? Voor veel kortzichtige figuren (en dat loopt het AF vol mee) wel lijkt het. De manier op je wint of verliest, lijkt niet eens te boeien in de eindnominatie. Men speelt gewoon het spelletje mee; de winnaars nomineren hun leiders als topper en de verliezers iets minder vaak die van hen.

Ik noem mijzelf niet de beste leider van w73, zeker niet. Maar ook zeker niet de slechtste. Ik heb geen kijk op de takenverdeling van de leiding binnen Spread, noch op de uitdagingen die zij te voorduren hadden. Ik kan er geen oordeel over vellen. Het enige wat ik wel met zekerheid kan stellen is dat ik als leider deze wereld tientallen grote kansen bewust heb laten liggen om een leuke wereld te waarborgen. Als ik schijt had gehad aan alles en iedereen, had het anders gelopen. Dan hadden enkele Spreaders gewoon in imago gezeten, dan was het diplomatieke beleid anders, waren er veel zaken anders. Echter koos men ervoor om ''liever eventueel te winnen met idealen dan zonder idealen'' en verlies met idealen te prefereren. Ze hebben gekregen wat ze wilde in ieder geval.

Wie had je graag in de stam gehad:

Wie had je liever niet in je stam gehad:
Ik ben nog altijd zeer blij dat Anton, Chris en Martijn niet in mijn stam speelde, tevens de reden dat ik ze (met wellicht niet de meeste valide redenen) heb geweigerd in Imago. Savior met Fabian voelde als de concurrent die nog eens geklopt moest worden (zie w56) en was daarom uitgesloten (niet dat ze interesse hadden). Interpreteer ik de nominatie anders; had ik de vele afhakers die uiteindelijk niets hebben toegevoegd liever niet in de stam gehad.

Beste P&P'er:
In tegenstelling tot vele heb ik nog wel een voorkeur voor teksten boven memes, iets dat toch vooral bij kinderen en jonkies populair is (sorry). Ik kan er wel om lachen, maar het blijft onwennig om ze in relatie met tribal wars te zien. Vroeger was een beste P&P'er gebaseerd op de gene die discussies won. Tegenwoordig worden discussies amper gevoerd en vrijwel nooit meer gewonnen door wie dan ook. De gene die het het hardst probeert (including me?) is tegenwoordig een goede P&P'er? Simpele keuze voor mij dan; Sommenitus uit Spread en voorheen Dream team uit Imago. Objectivieve Absurd. Voorheen (schijn-)objectieve Calamity. Al moet ik eerlijk zijn dat Calamity zijn stijl, absoluut niet de mijne is. Het is te triomfantelijk de laatste tijd. ''Waar ging het allemaal fout'' komaan, het is behoorlijk arrogant om een topic te openen om je vijand nog eens even in te smeren op welke vlakken ze wel niet gefaald hebben - zelfs ik zou dat niet doen en ik zit al in een hoog spectrum qua arrogantie.

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
Het achteraf achterlijke streven naar een leuke wereld tussen Pit en Imago. Met als directe gevolg een niet gecoördineerde massa op Spread (waaronder doelwit Fart bomber), waarbij Imago het offensief van Pit op Spread nog even verkrachtte. En vervolgens de oorlog van Imago tegen Pit-zuid, waarmee we onszelf in de vingers sneden (een keuze van leden, waar ik zelf niet geheel achter stond. Geen verwijt naar hen, maar wel iets waar ik zelf nog altijd van baal).



Enkel vanwege deze: ''Wie had je graag in de stam gehad: Jonathan van Colla.'' Kan aan mijn interpretatie liggen natuurlijk

Even als klein verweer tegen dit, mijn team en denk ook deel van de stam wist al weken/maanden dat ik in de vakantie gewoon teveel moet werken om TW te kunnen spelen. Nog voor ik weer klaar was ben ik meteen weer actief gaan spelen en hier en daar nog eens een VV opgepakt.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Even als klein verweer tegen dit, mijn team en denk ook deel van de stam wist al weken/maanden dat ik in de vakantie gewoon teveel moet werken om TW te kunnen spelen. Nog voor ik weer klaar was ben ik meteen weer actief gaan spelen en hier en daar nog eens een VV opgepakt.

Uhu, I know. Maar je team wist het moeilijk tot niet op te vangen en het was voor mij 'onvoorzien' (het oorspronkelijke 5 tal hoofdspelers zou de leiding moeten nemen, ook in jouw afwezigheid. Dat gebeurde niet, dus jouw tijdelijke afwezigheid (terwijl je prominent vv'er was geworden) had wel gevolgen. Wat dus geen verwijt naar jou is, maar wel een gevolg voor Imago.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Beste P&P'er:
In tegenstelling tot vele heb ik nog wel een voorkeur voor teksten boven memes, iets dat toch vooral bij kinderen en jonkies populair is (sorry). Ik kan er wel om lachen, maar het blijft onwennig om ze in relatie met tribal wars te zien. Vroeger was een beste P&P'er gebaseerd op de gene die discussies won. Tegenwoordig worden discussies amper gevoerd en vrijwel nooit meer gewonnen door wie dan ook. De gene die het het hardst probeert (including me?) is tegenwoordig een goede P&P'er? Simpele keuze voor mij dan; Sommenitus uit Spread en voorheen Dream team uit Imago. Objectivieve Absurd. Voorheen (schijn-)objectieve Calamity. Al moet ik eerlijk zijn dat Calamity zijn stijl, absoluut niet de mijne is. Het is te triomfantelijk de laatste tijd. ''Waar ging het allemaal fout'' komaan, het is behoorlijk arrogant om een topic te openen om je vijand nog eens even in te smeren op welke vlakken ze wel niet gefaald hebben - zelfs ik zou dat niet doen en ik zit al in een hoog spectrum qua arrogantie.

Ik zie niet zo goed in wat er echt mis is met mijn topic. Het AF van W73 heeft een vrij constante negatieve klank gehad. In het begin was het altijd "Imago dit, Imago dat" en later was die beurt aan Spread, en dan was het weer de wereld instellingen en events die de wereld achteraf verziekte, in navolging daarop heb ik er een topic over gemaakt om alles samenvattend nog te evalueren wat in mijn ogen "misging". Hier heb ik geen afzeiktopic gemaakt puur om de vijand mee te kakken te zetten, maar simpelweg het totaalplaatje bestudeerd. In mijn ogen heeft het AF hier te weinig goeie discussies voor gehad en dwaalde het af als ik zag hoe het uitsluitend ging over hoe edelspam etc alles verziekte en er over de andere problemen heen gekeken werd. Ja, in mijn topic staat ook beschreven wat in mijn ogen fout ging in Imago. Ik heb ook beschreven wat in Spread fout ging, alsook Pit. Objectiviteit kan ik uiteraard niet geven en ik verwacht absoluut niet dat iedereen het eens was met de inhoud, maar het wegzetten als een arrogante manier van posten om nog wat zout in de wonden te wrijven van Imago. Ik denk dat ik juist een van de weinige ben die ook durft kritisch te zijn tegenover de acties van z'n eigen stam en er openlijk voor uit wil komen, zoals ook in mijn lijstje hier bijvoorbeeld. Het is niet dat ik met sommige Spread nominaties vrienden maak, maar ik wil er ook eerlijk in zijn. Ik ben inderdaad geen klassieke P&P'er die zich in veel discussies mengt en puur post om eigen stam zo positief mogelijk af te schilderen en de tegenstander op alle fronten aan te vallen. Mijn stijl is anders, zoals ik in m'n lijstje aangaf. I'm sure dat de een dat prettiger vindt dan de ander. Voor de rest prima lijstje hoor ;), er zijn wel wat nomi's waar ik ook nog best op in zou willen haken - maar dat terzijde.
 
Reactiescore
362
Beste verdediger:
Die is er helemaal niet. De massa's van Spread op Imago kenmerken zich vooral door een zware overkill van clears of edels vanuit Spread op Imago waarbij Imago de hoeveelheid def/vv capaciteit mist. De massa's op Spread vanuit Imago/Pit zijn doorgaans erg voor de hand liggen omdat 50-60% van het totaalfront niet capabel / stabiel genoeg (als in; geen verliezen lijden) is om überhaupt een aanval goed uit te voeren waarbij Spread ook nog het gemak heeft van een shitload aan beschikbare def. Was het defwerk van Savior goed? Het was prima, maar het overgrote deel was block ok waarbij imago zich nog naaide met een dikke vv restrictie. Noonoo heeft zich prima verweerd, daar waar TAD toch elke ronde weer een paar dorpen verliest (gering in vergelijking tot de accs bij imago) maar toch onnodig en waarbij NTD gewoon wéér faalde. De rest is untested zowat.
Niet dat ik het niet met je eens ben omtrent dat er helemaal geen goede verdedigende acties hebben plaatsgevonden op deze wereld en je daarmee ook niet iemand specifiek zou kunnen benoemen, is dat untested ook niet helemaal waar. Het is duidelijk dat jullie de slaagkracht misten om een gelijkwaardige massa te gooien op Spread, waar dit andersom wel was. Het kwantiteitsvoordeel heeft denk ik vaak bij jullie de indruk gewekt dat er deff in overvloed was en wij zomaar overal konden stacken waar we maar wilden, maar dat is niet perse het geval geweest. Zoals op elke wereld heb je altijd wel accounts binnen je stam, die vrijwel nooit iets uitzetten qua deff en waar je je afvraagt waar alle deff gebleven is. Hoevaak de accounts als TAD en NTD wel niet gewoon niets hebben uitgezet uit angst voor weer een ronde dorpenverlies. Een paar 100 fakes was al genoeg en als ik bijv kijk naar de massa op Savior, was er niet eens heel veel externe deff aanwezig. Het ontbrak gewoon vaak aan degelijke aanvallen (niet dat Spread nou zo geweldig aanviel, integendeel). Het verschil in winsten heeft hem de hele wereld gezeten in het aantal edels dat beschikbaar was voor massa's en gewoon de kwaliteit aan snipes in korte tijd, niet het aantal deff. Ik heb 1 massa op Honey ook 800 edels gehad van 4/5 verschillende accounts en toen zat Anarch niet eens in Spread. Echter snipe ik gewoon 50 edels in 30 min en in jullie geval kregen we na 20 min al een pm met dat het opgegeven was. Overkill.. ja oke, maar er zaten ook gewoon niet de beste deffers op de plek van de massas (en voorop gesteld wisten we ook dat Guided ontzettend slecht was). Kom je weer terug op je punt dat de kwaliteit jammer genoeg alleen in de core zat.
 
Bovenaan