Einde Wereld 16

Reactiescore
1.089
GoH XL & Mental

Guardians of Heaven & Mental Disorder

user_image.php.png


Beste Lezers,

Algemene informatie

W16 is officieel beëindigd, gister om 22:19.
Het is beëindigd door de stammen GoH XL & Mental. Samen hadden deze stammen meer dan 85% van alle dorpen in handen. En zelfs een nog hoger percentage aan punten. De wereld is beëindigd op aandringen van deze 2 stammen, gezien de barbarenvelden eigenlijk de wereld overheerste. Een stemming half Augustus bleef haken op 65 % waar 66% nodig was (echter hadden GoH XL & Mental slechts 57 % van alle spelers). Maar uit de PM die volgde op de stemming, afkomstig van het TW-team bleek dat ook het TW-team wel vond dat wereld 16 kon eindigen. En besloot de vredesmodus in te stellen op 1 oktober, wat ook gebeurde om 8/9 uur s'morgens Waarna de wereld circa een week later zou worden beëindigd.

Wellicht kijkt u nu verbaasd. Want immers is wereld 16 nu ( 1 Oktober) al beëindigd, waar het nog eigenlijk ongeveer nog een week zou moeten duren. Wel, ik kan u vertellen dat het gros van de wereld 16 spelers ook zo verbaasd waren.
De wereld is ''per ongeluk'' op de dag dat de vredesperiode aanbrak gesloten.
Het TW-Team heeft dan ook officieel zijn excuus aangeboden voor deze (en zoveelste) blunder in aanloop naar de beeindiging.

Aanloop naar de beëindiging
GoH XL & Mental zijn 2 stammen die zelf al een tijdje samenwerkte. Het gaat terug tot de val van de grote core stam van W16, Astra*. De val van de stam Astra* ( Eerste Astra* & Laatste Astra*) werd ingeleid door inactiviteit van de stam zelf en het goede werk van de toen goed werkende oorlogsmachine Nilva. Astra* had ook een BG met de voorloper van Mental; FUL, en oorlog met GoH XL, welke was ontstaan uit een fusie tussen het wellicht bekende 40 + en ~goh~ . Ful was een compacte hardwerkende stam, met heel veel kwaliteit. En GoH XL was een stam met veel oudere spelers, die een flink doorzettingsvermogen hadden getoond in hun oude stam ~goh~ . FUL had in die tijd oorlog met GoH XL. Echter na de val van Astra* gingen er enkele spelers de overstap maken van Astra* naar GoH XL. Het ging eerst om 1 recruit; Djonni boy.
Nilva, tevens vijand van FUL, waarschuwde GoH XL dat het stappen zou ondernemen als er nog meer recruits volgde. GoH XL negeerde deze waarschuwing, en recruteerde ook de spelers Krovikan, Aragorn en Zonnnn, spelers die de core domineerde. En waarvan slechts 1 speler front had met Nilva, en dat was Zonnnn. Kort hierna volgde ook andere spelers van Astra*; Palikir, 0WNZ U P3K3R & Overhung (en kort erna .Totally spies & Hedzer), en op een gegeven moment zelfs Abdelya). Nilva liet het hier niet bij zitten, en verklaarde de oorlog aan GoH XL (toen Krovikan Aragorn en Zonnnn slechts waren overgekomen). Terwijl slechts Zonnn front had met Nilva.

GoH XL en Mental sloten hun spetterende en spannende oorlog met elkaar. Gezien FUL wist dat als ze met Nilva & Curam (de andere grote stam, en tevens BG van Nilva) zouden samenwerken, ze zelf het onderspit zouden delfen onder de massaliteit die de 2 stammen dan zouden hebben in de toekomst, wanneer GoH XL verslagen zou zijn.

Nu zou het dan een originele 2 vs 2 oorlog worden. Waar het echte front tussen beide kanten nog eigenlijk gevormd zou moeten worden. Echter het door inactiviteit geteisterde Nilva, kon niet opboksen tegen de slagkracht van het activiteits geboosde GoH XL in het noorden, en tegen het compacte en kwaliteitsvolle Mental in het zuiden. Zeker met een bondgenoot die maar half mee werkte, kon Nilva het niet bijbenen, en er ontstond zelfs ruzie tussen Curam en Nilva.

Nilva ging massaal op barbaar, waar enkele spelers overbleven. Gelijktijdig en kort erna creerde GoH XL spelers front met Curam, waar ook al de eerste de grijze zee kozen. Een initiatief om nog enkele spelers van GoH XL over te nemen strandde nog. Waarna ook de rest van Curam op grijs ging. Een gigantisch grote barbarenzee was het gevolg van slechts het aperitief van wat misschien wel een van de bloeddorstigste oorlogen kon worden in de geschiedenis van W16 (op de FFF16 en CCC16 na).

Lange tijd was men een beetje versuft in Mental en GoH XL. Men wist niet zo goed wat het moest doen, en ruimde wat kleinere spelers op. Inactiviteit was het gevolg van de grijze zee. Geruchten deden al de ronde dat GoH XL Mental de oorlog zou verklaren. En er gingen in beide stammen ook enkele spelers op barbaar. Zoals wellicht bekend, het fenomeen Team Zonnnn en ook Jobjee in Mental ging barbaar. Intussen groeide er van een aantal restantenspelers en de grote grijze zee wat een makkelijke edelprooi was, een nieuwe stam, genaamd FFDH, wat daarna een plaag zou worden voor beide stammen.

Deze stam wist optimaal gebruik te maken van de toegeslagen inactiviteit in beide stammen. En zeker toen vanuit GoH XL nog zelfs aanvallen werden gestuurd op Mental, zodat er nog 1 moment van actie zou komen, die de GoH XL spelers en Mental spelers sinds hun spetterende eerste oorlog niet meer hadden gehad, kon FFDH optimaal groeien.

Bij de GoH XL leden kwam het besef dat vele eigenlijk helemaal niks deden om deze oorlog activiteitsvol te houden pas laat. Een interne strijd; een mondelinge veldslag ging voorafgaand aan dit besef.
En helaas koos toen 2 spelers uit Mental al voor de grijze zee; Yero Fosgate & Sylar FTW.
GoH XL en Mental sloten weer vrede en samen zouden ze dan de overwinning eisen, iets wat veel eerder had moeten gebeuren.
Echter bleek het FFDH flink te zijn gegroeid, en begon sluw achterin het stamcluster van GoH XL met kleine spelers -die voorheen moraalbrekers/ PBG's waren- enkele spelers van GoH XL te edelen. Ook vlogen de kata's tegen het slechts toucherende front met GoH XL & Mental, hun alweer om de oren. Welke niet gediend waren van zulke vreemde, en toch wel onsportieve tactieken. GoH XL & Mental sloegen terug met katapulten & edelmannen. En uiteindelijk hebben nog een aantal spelers van FFDH flink wat dorpen verloren. Uiteindelijk sloten Mental en GoH XL de wereld af tegen FFDH met een voorsprong van 1,878 dorpen op de oorlogsstatistieken.

Dit smoorde uiteindelijk in de enquete genoemd aan het begin van deze post. Om zo langzaam de wereld uit te blazen.


Gefeliciteerd aan alle Mental en GoH XL leden, we hebben het verdiend!

Kaartje:
Groen is GoH XL
Blauw is Mental
Rood is FFDH



Oorlogstatistieken tegen FFDH:
Zijde 1:
Stammen: GoH XL, Mental
Zijde 2:
Stammen: FFDH


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 2,037
Kant 2: 159
Verschil: 1,878

chart

Topic 'World sixteen!' over de strijd van GoH XL & Mental tegen Nilva & Curam
Click.

Topic 'Nilva vs. GoH XL & Mental Click.

Topic 'Nilva vs Astra*' Click.

Topic 'Wereld 16: Door de eeuwen heen' Een samenvatting van de vele oorlogen en gebeurtenissen die zich tot toen op W16 hadden plaatsgevonden. Tevens wordt daarbij ook de CCC16 en FFF16 genoemd. 2 van wereld 16's grootste oorlogen & de tussentijdse opheffing van Astra*. Click.

Topic 'Curam vs Astra*' Click.

Topic ' FUL vs GoH XL' De voorloper van Mental; FUL is hier in de spetterende strijd tegen de voorloper van GoH XL; 40 + rond de overgangsperiode. Een oorlog die veel kwaliteit bevatte. Click.



Mochten er nog toevoegingen zijn, graag!
-------------------------
Met vriendelijke groet,

Krovikan

Excuses voor de bijlage. Ik kan die niet weghalen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Blij te zien dat de oude Astra* garde het heeft kunnen volhouden en de wereld heeft gewonnen. Feli ;)
 

DeletedUser41607

Guest
Heb een erg leuke tijd gehad in wereld 16, jammer dat het TW-team deze wereld zo raar heeft beëindigd.
Bedankt iedereen!
 

DeletedUser

Guest
Leuk verhaal om te lezen Krovikan! Waar speel jij op W34? Ik zit op John Lannister. :)
 
Reactiescore
1.089
Ik heb slechts een account gemaakt om mijn PA te ontvangen. En ook van gestopte leden. Sorry S. :p

Ik heb overigens nieuws:
Ik heb met Duckje en Boetje1 gesproken. En W16 is helaas onherroepelijk gesloten.
Het is echter via een support ( je eigen acc op een nieuwe wereld, of gewoon inloggen op je W16 account in de support via de innogames site Click.) waarschijnlijk mogelijk om enkele (dus lang niet alle!) gegevens terug te halen.

Denk hierbij aan een topic op het forum. Gegevens in notities. En je snellijstscripts.

Ik hoop vele van jullie genoeg te hebben geinformeerd!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser20611

Guest
Zo zo zo.. Het is afgelopen. Een beetje sneller dan verwacht.. :rolleyes:

Ik voel me moraal verplicht toch ook een stukje te tikken over de wereld..
Laat ik het maar meteen bestempelen als mijn eigen verhaal op deze wereld..
Indien ik sommige mensen vergeet te bedanken.. Weet dat dit niet mijn bedoeling is en ik jullie vermoedelijk even dankbaar ben als anderen!

......

Ik was bezig met mijn stukje maar mijn laptop-batterij is dadelijk dood dus ik zal het later afwerken en dan posten ;)

Groeten Joel ;)
 
Reactiescore
1.089
Ik heb al mijn spullen terug. Ik heb via de support (gericht aan Duckje) gevraagd voor mijn spullen. En hij heeft mijn notities en snellijst scripts en 2 topics teruggehaald.

Voor mij is het nu alleen nog wachten op de PA, en dan zit alles achter de rug zo n beetje.
 

DeletedUser

Guest
W16 is dan eindelijk gestopt hehe dat duurde even. Eigenlijk kunnen we allen stellen dat deze wereld zo'n jaar geleden al is gestopt toen Nilva en Curam hun verantwoordelijkheid niet namen en hun biezen pakten. Maarjah het einde is dan eindelijk hier. W16 was een wereld met hoog niveau, gemiddeld niveau en soms het niveau om van te janken, wat voor mij w16 tot een heerlijke wereld maakte.

Allereerst wil ik mijn medeoprichters van .Totally Spies bedanken, zonder hen was dit acci er namelijk nooit geweest ( iets dat sommige niet erg hadden gevonden maar ach ). Daarnaast mijn geweldige co's door de jaren heen! Jurijn, Wouter, Jordi, Thijs, Louis en op het eind Jan Kees bedankt voor de super tijd! Bij jullie kon ik altijd om advies vragen, mijn beklag doen over van alles en nog wat en gewoon mijn tijd verdrijven met simpele maar toch altijd leuke gesprekken. Dank, dank en nog eens dank.

Ikzelf heb al deze tijd in twee stammen gebivakeerd, Astra* en Goh XL. Mijn laatste stam Goh XL heb ik helaas nooit mijn thuis gevoeld. Wel heb ik naar vermogen samengewerkt, heb ik af en toe ruzie gemaakt en natuurlijk gelachen. In deze stam ben ik ook een luis in de pels geweest, zo heeft de leiding vast nog wel eens met de handen in het haar gezetten. Tegen de echte leiders van Goh XL Carlo en Rob zeg ik dan ook hierbij dank voor de tolerantie. Ondanks dat deze niet altijd groot was, hebben jullie wel altijd getracht de stam naar eigen vermogen bij elkaar te houden.

Dan mijn eerste en eigenlijk gevoelsmatig mijn laatste stam Astra*. Aan alle stammies die eerder zijn gestopt of die nog spelen, bedankt voor de leuke tijd. Spelers die mij vooral vergezeld hebben van vergezichten, in tijden van nood, of gewoon doormiddel van leuke gesprekken waren Lya en Laurens ( Abdelya ) Louis ( Justjobske ), Robbert ( Palikir ), René en Danny ( Overhung ) , Tom ( TurboTurbo ) Hedzer en Arco ( Hedzer ) Jeffrey ( 0wnz u P3k3r ) Peter ( Hermansprong ) Ruben ( Krovikan ) Richard ( de Leen ) Martijn ( Krovikan ). Dank jongens dat jullie Astra* jaren overeind hebben gehouden, bedank voor jullie harde werk en dank voor jullie inzet. En voor de vele stammies die er nog waren, want sorry Astra* had te veel leden dat deze simpele ziel ze niet allen kan opnoemen, maar uiteraard ook dank.

Dan rest nog één groep om te danken en te herinneren. Mijn bondgenoten voor hun hulp door het spel heen, speciaal dank voor Jeroen en Deni van Yero Fosgate. Daarna mijn eeuwige rivaal Joël, jouw gadafi en persoonlijke spotprenten hebben mij altijd de kracht gegeven om nog beter te spelen, dank hiervoor. En tjaah ik ga afsluiten met een dankwoordje voor mijn vijanden, zonder deze tjaah *figuren* waar ik me als een klimop aan kon optrekken was ik nooit zo ver gekomen. Jullie arrogantie, jullie verbitterdheid, jullie Astra* haat, het was de brandstof waarop ik reed. Dank Bob ( Veduki ), dank Lotte ( The Infinity ) dank Tim ( Beguiling ) en last but not least Gideon ( Hokuzpokuz). Jullie hebben mij altijd geërgerd en kostelijk vermaakt. Zonder jullie was tribal wars geen tribal wars...

Ik ga stoppen met het schrijven van waarschijnlijk één van mijn laatste AF posts. Bedankt alle w16 spelers voor deze leuke tijd en het gaat jullie goed!
 

DeletedUser

Guest
Gefeliciteerd allen!

Jammer dat ik er niet bij kon zijn :p Alhoewel, ik denk niet dat er nog wat interessants gebeurd is het laatste jaar.

Veel succes op de volgende wereld(en).
 
Reactiescore
1.089

Leuk (groot) stukje R. ik heb het helemaal gelezen.
Tuurlijk lag jou hart bij Astra*, het waren ook bijzonder leuke tijden, die ook voor mij de inleiding waren van andere leuke tijden. Zo heeft mijn komst op w16 ook als gevolg gehad, dat ik ook op w18 heb gespeeld, waar ik het ook erg naar mijn zin had met een aantal ex w16 spelers.

Het was een eer (slijm slijm slijm... :D) om met je te spelen.

Op de goede tijden!
 

DeletedUser

Guest
net terug van een weekje weg jammer dat tw het zo heb gedaan had leuker geweest om op ons eigen form afschieid te nemen
samen met quinten toch nog op de 17 plaats gekomen van de rang lijst de laatste maand eigelijk niet meer gespeeld door het tw team die nog ff pr punten wilde binnen haalen
hoop jullie weer tegen te komen op een wereld lijkt me echt leuk ik speel nu op wr 33 en 34 weer op mijn eigen naam rointhewoods

groeten hans
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor de mooie tijd op wereld 16.
Voornamelijk natuurlijk de Nilva spelers.
Lucas en Marco, jullie waren fantastisch.

Ik heb al mijn kennis op deze wereld geleerd, en ook enkel hier gebruikt. Een leukere wereld was er niet.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Het einde zat eraan te komen natuurlijk :) Gefeliciteerd aan de winnaars, al kon ik jullie soms niet uitstaan :p
 
Bovenaan