Speler awards
Beste speler:
Red Sky at Morning: Denk dat hier maar 1 account op zijn plaats is. Vanaf het begin van de wereld deden ze een gooi naar de rang 1 met een duidelijk plan en gespaarde pp puntjes. Ze moesten af en toe even iemand voor zich dulden op deze plaats, maar steeds kwamen ze terug bovenaan de ranglijst. Inmiddels staan ze al een geruime tijd bovenaan en weten ze de kloof met de eerste achtervolger groot te houden. Samen met de inzet en activiteit die deze heren brengen binnen de stam vanaf het begin van de wereld tot op moment van schrijven, is er geen enkel ander account die deze plek meer verdiend dan hen. Finnvard komt in de buurt maar over de hele wereld gezien, gaat deze wereld toch naar de heren van Red Sky at Morning.
Beste stamspeler:
Finnvard: Hier kan ik enkel voor mijn eigen stam spreken op vlak van ervaring met mijn leden. Doordat wij als stam al voor de wereld begon samenwerken kan ik hier heel wat accounts gaan plaatsen die op en top stamspelers zijn en zichzelf vaak wegcijferden voor de stam en hun stamgenoten. Om er toch een account uit te halen ga ik voor account Finnvard en diens bespelers. Stan is vanaf dag 1 leiding en de grote 'boeman' binnen de stam met deze ondankbare taak, Joeri kon iedereen binnen de stam helpen met zijn kennis van scriptjes en Mien heeft al op meerdere accounts gespeeld. ondanks dat hij eigenlijk een Finnvard bespeler is. Kortom, de spelers hebben stuk voor stuk getoond alles voor de stam over te hebben en er heel veel tijd en moeite in te stoppen. Het vele leveren van ondersteuning aan iedereen die het nodig had, maakt van hen het ideale account waarop je als stam kunt bouwen. Ik kan hier nog een aantal accounts benoemen maar laat ons het bij 1 account per award houden.
Beste aanvaller:
Against All Odds: Ook hier had ik net zo goed een andere naam kunnen droppen. Maar als we het hebben over een account die bleef aanvallen en zijn fronters geen rust gaf, is het wel Against All Odds. Vanaf het begin van de wereld werd duidelijk dat deze heren zouden blijven knallen tot het einde. In het begin stel je je vragen hierover of ze dit wel volhouden, maar ze hebben getoond dat ze dit dus weldegelijk kunnen volhouden met dank aan volharding, activiteit en 1Command.
Beste verdediger:
Jekkeuh: Defensieve uitblinkers hebben we op deze wereld maar heel weinig gezien. Vaak was het weglopen bij de eerste inc's of zo snel mogelijk zoeken van een vv'er de manier waarop op deze wereld gedeffed werd. Toch zijn er deze wereld een aantal accounts die weldegelijk werk hebben verzet, maar de uiteindelijke winnaar voor mij is Jekkeuh. Defensief niet de beste verdediger maar wel een bijtertje. Met de aanwezigheid van de vele clusterfucks en het hebben van drie fronters wist dit account zich lange tijd staande te houden en steeds de kracht en moed te vinden om deze aanvallen af te slaan. Als we puur op kwaliteit moeten kijken van deffen had ik hier misschien beter Alexander13 of Alexandria Morgan moeten neerzetten, maar op vlak van volharding wint account Jekkeuh het van Fallen Souls doordat het account er veel minder goed bijstond dan Fallen Souls en het dus moeilijker was om de aanvallen te blijven afslaan.
Aan de kant van Tides heb ik weinig mooi defensief werk gezien, simpelweg door het feit dat er weinig degelijke aanvallen zijn gekomen op ons kamp.
Grootste vv slet:
Zitrone: Er zijn binnen Tides een aantal accounts die vaak te vinden waren voor een vv te draaien. Maar mijn award gaat bij deze naar Zitrone. Ondanks dat het niet verwacht werd van dit account, wist hij mij toch te verrassen door meer dan eens een vv'tje te nemen terwijl het op 76 al druk genoeg was. Hierdoor was er binnen de stam meer vrijheid om toch deff te kunnen leveren omdat de vv niet bij een buur account of een deff leverancier moest geplaatst worden. Zonder dat het account het verklapt, hebben ze hier zeker een aandeel in de winst.
Grootste ego:
Illertilo: Tides had heel wat ego's binnen de stam en ook buiten de stam kom je heel wat ego's tegen. Maar het grootste ego is voor mij Stijn van FireFox.. Begon als onze moraalbreker op deze wereld en zat ons op te jagen, terwijl hij zelf amper tot niet groeide. In plaats van hem als moraalbreker te gebruiken werd het account al snel overgenomen omdat meneer geen poot uitstak op dat account. Eenmaal de login van FireFox.. bemachtigd was, bleef hij geen poot uitsteken maar wel zeggen wat moest gebeuren. Eenmaal hij recent te horen kreeg dat ik hem zou inhalen op de ranglijst met Blue Sky at Night is hij wakker geworden, want dat kon zijn ego niet aan. Topspeler met een grote mond en het idee dat hij god is. Maar wel een toppertje.
Gezelligste speler:
Mamba Mentality: Bij het vormen van de premade heb ik accounts aangebracht en heeft Stan accounts aangebracht. Een team die Stan aanbracht en ik niet kende was het team basketballertje (Later: Mamba Mentality). Ondanks dat het ongelofelijk noobs zijn, Noah en Nick geen poot uitsteken en ongelofelijke idioten zijn, zijn het schatjes van kerels met een hart van goud. Met de toevoeging van spelers die wel tw kunnen spelen, is het account niet alleen gezellig maar ook nog eens goed geworden.
Mooiste spelersnaam:
Surrounded By Idiots..: Ik had vaak het gevoel dat ik ook werd omringd door idioten op deze wereld, maar al bij al ben ik blij dat ik werd omringd door de idioten die deel uitmaakten van Tides.
Mooiste profielfoto speler:
Blue Sky at Night: de naam is vreselijk en tevens ook nog eens een dikke rip off van dat ander account op deze wereld. Maar het plaatje is gewoon schitterend gemaakt door
@Kerouac (Shout op voor deze designer) en wie houdt nu niet van Star Wars?
Welke speler was voor jou de verrassing:
Run The Jewels: Net zoals Mamba, werd dit account aangedragen door Stan en kende ik de spelers en het account niet. Na een goede start op deze wereld, kregen ze al snel activiteit problemen en zakte het steeds verder weg. Door het aanbrengen van enkele goede en actieve spelers, kreeg het account een kwaliteit en activiteitsboost. Hierdoor ben ik blij ook deze heren en dame te hebben leren kennen en een tijdje als hun buurman te hebben gefungeerd.
Welke speler was voor jou de teleurstelling:
Finit Hic Deo.: Een van de accounts die ik zelf heb aangebracht bij de premade en tevens ook het laatste account die toendertijd bij de premade werd gevoegd. Ondanks de eerdere positieve ervaringen met een deel van het team daar werkte dit al snel ontnuchterd en ontstond er toch een zekere vorm van overschatting naar hen. Verder in de wereld bleek al snel dat het account met een andere kijk naar de wereld en de premade keek en hierdoor ontstond toch wrijving.
Voor wie heb jij echt respect:
Stan-Finnvard: Er zijn net zoals bij de afgelopen awards wel meerdere spelers, maar als er een iemand is die mijn absolute adoratie verdient is het deze jonge man. Samen hebben we Tides in leven geblazen, samen hebben we de start geregeld en alle neuzen in dezelfde richting gezet en trachtten te houden. Ondanks de vele sterke karakters en de vele eigen meningen die velen te pas en te onpas wisten te verkondigen, hebben we samen een goede basis weten leggen voor deze premade. Ik ben toen na een zoveelste tegenslag moeten volledig stoppen met Tribalwars en bleef hij alleen achter. Stan had het op dat moment, zelf ook niet makkelijk en had zelfs even een pauze ingelast. Toch is hij toen teruggekomen en nooit meer weggegaan. De hele midgame was onder leiding van de grote Stanlin met hulp van de overige leiding die er toen is bijgekomen. Vervolgens ben ik in samenspraak teruggekomen om hem te helpen met een account die niet lekker liep, namelijk Blue Sky at Night. En ondanks het wegvallen van een aantal moeilijke karakters heb ikzelf het hem niet gemakkelijk gemaakt wat tot menig ruzie en onderlinge conflicten heeft gezorgd. Hij heeft mij ongetwijfeld een aantal x kunnen wurgen eenmaal ik terugkwam en tot op het moment van schrijven is hij nog pissig op me. Maar desalniettemin is mijn respect voor zijn werk en inzet immens.
Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:
Jarne - Blue Sky at Night: Ik had hier mijzelf kunnen droppen, maar dan had ik in herhaling gevallen met mijn lijstje op wereld 71. En ben van mening dat mijn afwezigheid goed verteerd is, al kan ik ernaast zitten. Dus ga ik voor het account die als enige van Tides werkelijk is ingestort en aan een zijden draadje heeft gehangen. Het wegvallen van Jarne heeft Blue Sky at Night leeggezogen van alle activiteit en gedrevenheid waardoor het account er veel te offensief, weinig safe en geen duidelijk plan werd achtergelaten. Kort na het overnemen van dit account, kregen we bezoek van Finis Amarum en Alexandria Morgan die volgens mij door hadden dat het account zich leek te herpakken. Als de kersstop, de verlengde nap en de nieuwe speler Jay en Jens niet waren gekomen was dit account gebroken. Dit alles was in mijn ogen niet gebeurd als Jarne niet was gestopt toendertijd.
Stam awards
Beste stam:
Tides: Er is in mijn ogen geen enkele stam die zo stabiel en degelijk rechtstond als Tides. Dit kan te maken hebben met het feit dat het de enige grote premade was op deze wereld en vele zaken al vast stonden nog voor de wereld begon. Maar Tides had het zeker lastiger kunnen hebben, als het ook een degelijke tegenstand had gekend. In het begin van de wereld lagen we enorm verspreidt en was het een aantal keer spannend of alle accounts de start zouden overleven. Met de stammen Wolves, TM75, AT, Freaks, ... in de buurt hadden we zeker onze tegenstand in de buurt.
Slechtste stam:
Beast.: Toen deze stam gevormd werd dachten we een tweede grootschalige premade te hebben ontdekt op deze wereld. Echter bleek dit achteraf gewoon een ambitieus project die in mijn ogen te snel is gevormd. Door de vele sterke karakters daar en het te snel groot te zijn geworden werd de doodsteek voor deze stam.
Beste leider:
Stan: Zie rubriekje 'voor wie heb jij echt respect'
Slechtste leider:
Eric-AT: Met een hele grote mond begonnen aan deze wereld. Overal lopen verkondigen dat hij een grootste premade had en zo even een rol zou spelen in de eindstrijd van deze wereld. Vervolgens kwam hij al snel onder vuur door vuilspel, waar een heel forumtopic aan werd geplakt. Daar hield hij de schijn hoog een grootse speler te zijn met gevoel voor P&P, maar toonde mij voornamelijk het tegendeel. Dankzij een gesprekje met Alexandria Morgan onlangs is ook duidelijk geworden dat hij gewoon is gaan lopen toen het hem te heet werd onder de voeten. Hijzelf is niet weggespeeld door Tides, maar hij is al veel sneller gaan lopen. Mocht je deze speler op een volgende wereld nog tegenkomen, hou hem zo ver mogelijk weg van de stamleiding en laat hem gewoon moraalbreker voor je zijn. De activiteit heeft hij, maar eenmaal het te heet word is hij even snel weg.
Mooiste stamnaam:
Thalassophiles - Tides
Mooiste stamplaatje:
Het originele stamplaatje van Tides, die jammer genoeg nooit is gebruikt.
Wie had je graag in de stam gehad:
Alexandria Morgan, Jekkeuh, Alexander13, Finis Amarum, Istari, Loco Loco Motief (dit was het account die we als eerste hebben weggespeeld met FireFox.. en heette toen SalvadorI, dacht ik.)
Wie had je liever niet in je stam gehad:
Dylan
Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er:
Lord-toms: beste P&P aan Tides kant, die altijd inhoudelijk met een vleugje humor gaat posten.
Slechtste P&P'er:
InactiveAsAlway & Harlequin of Hate: Op vlak van P&P weinig kaas gegeten
Favoriete forumposter:
Istari: Wat een memegod!
Minst favoriete forumposter:
Wow Who: Ondanks zijn normaliter sterke manier van posten, stelde je mij deze wereld wat teleur. Niks persoonlijks overigens
Favoriete topic:
Spotprenten en Golden Awards
Minst favoriete topic:
Praathoek: Vraag me elke wereld het nut ervan in
Wereld Awards
Beste instelling deze wereld
De snelheid: Hiermee zal ik waarschijnlijk een van de enigen zijn en ik kan me er zelf bij momenten ook aan ergeren. Maar na een snelle wereld 71, was het voor mij ideaal eens een tragere wereld te spelen. Hierdoor heb ik buiten Tribalwars meer tijd.
Slechtste instelling deze wereld
Geen ondersteuning buiten stam: Beetje dubbel ook deze, zonder deze functie hadden we als Tides zijnde mogelijk meer op deffwalls gelopen maar ik ben geen fan van de constante recap oorlogen
.
Mooiste actie deze wereld
Tides in leven blazen. Mijn laatste wereld op dit spelletje is er eentje geworden met veel ups en mogelijk nog meer downs, maar ik kijk er toch positief op terug.
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
Tides in leven blazen: Zonder Tides had deze wereld een heel ander verloop gekend en was de wereld helemaal anders gelopen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het bestaan van Tides de grootste impact heeft gehad.
Grootste blunder van W75:
Tides in leven blazen op een moment dat het in RL even niet zo goed liep. Hierdoor werd ik al snel met mijn neus op de feiten gedrukt en moest ik al snel mensen en vooral mijzelf teleurstellen.
Peace out!