Einde van de wereld

Reactiescore
786
Beste forumgangers,

Met het einde van deze wereld inzicht. Kunnen we dit naar goede gewoonte afsluiten door even terug te blikken en daarmee nog een aantal mensen een veer in de reet te duwen.
Er is geen betere manier dit te doen, dan met een allerlaatste lijstje. Drop ze hieronder!

Speler awards
Beste speler:
Beste stamspeler:
Beste aanvaller:
Beste verdediger:
Grootste vv slet:
Grootste ego:
Gezelligste speler:
Mooiste spelersnaam:
Mooiste profielfoto speler:
Welke speler was voor jou de verrassing:
Welke speler was voor jou de teleurstelling:
Voor wie heb jij echt respect:
Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:

Stam awards
Beste stam:
Slechtste stam:
Beste leider:
Slechtste leider:
Mooiste stamnaam:
Mooiste stamplaatje:
Wie had je graag in de stam gehad:
Wie had je liever niet in je stam gehad:

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er:
Slechtste P&P'er:
Favoriete forumposter:
Minst favoriete forumposter:
Favoriete topic:
Minst favoriete topic:

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld
Slechtste instelling deze wereld
Mooiste actie deze wereld
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
Grootste blunder van W71:
 
Reactiescore
786
Zoals gisteren aangekondigd mijn eigen lijstje,

Speler awards
Beste speler
Triballégende: Ergens in een vorige stadium in deze wereld had ik Golden Award lijstje gemaakt en daar had ik toen al Jan en bijgevolg team Triballégende benoemd als beste speler. Ik meen me te herinneren dat er toen commentaar op kwam en dergelijke maar ik heb in deze categorie toch wel degelijk gelijk gekregen, al zeg ik het zelf. Jan en bijgevolg de rest van team Triballégende hebben de hele wereld door bewezen wat ze waard zijn en dat werd ook bevestigd vanuit kamp TAoW, dat ze een dragend account waren binnen de stam. De korte samenwerking die er was tussen account FireFox.. en het account in kwestie was er eentje waar ik positief op terugkijkt. Met de versterking van Ezra en Laurens toonde dit account zijn ware kracht. Voor mij was dit en blijft dit het beste account op deze wereld.

Beste stamspeler
.Ethereal: Er is geen account die zich vaker naar de achtergrond schoof in belang van de stam dan deze heren. Net zoals FireFox.. waren zij lange tijd het '+ account' van Fier. Hierdoor werd er in mijn ogen toch wat meer flexibiliteit verwacht naar deze accounts. .Ethereal met hun fantastische heren Yorick, Patrick en Janos cijferden zich constant weg. De jump richting Acta namen ze zonder al teveel morren op zich, sturen van gs terwijl ze zelf geen al te hoog edellimiet hadden, ... het was voor hen allemaal geen probleem. Een enorme meerwaarde voor elke stam deze heren!

Beste aanvaller
Acta Est Fabula: Als ik Mark bezig hoorde in de chat was hij constant in de aanval. Er zijn mooie stammassa's gekomen vanuit TAoW en vanuit Hi Ho. Maar op vlak van op eigen houtje beuken en gewoon pakken wat hij pakken kan tegen zijn directe buren, is Mark voor mij de uitblinker. Echt een top aanvaller uit deze wereld gaan halen is voor mij dubbel gezien de meeste accounts vrij snel de handdoek wierpen als ze aanvallen kregen of er werd aan de hand van een stam massa winsten gepakt. Dus Mark deze is voor jou op vlak van doorzettingsvermogen en het niet achterom kijken en wachten op je stam of buren.

Beste verdediger
De meest voor de hand liggende naam zal nu hoogstwaarschijnlijk volgen. Als hij actief op een wereld speelt en volop onder vuur ligt is er maar één naam die deze award verdient. Je zit de naam waarschijnlijk al hardop voor te zeggen terwijl je dit leest, terwijl ik hier nog extra lang zitten te zeveren om het toch een beetje spannend te houden. Maar Laurens, je krijgt deze toch op je naam. Op Triballégende heb je naar mijn weten nog weinig hoeven verzetten op vlak van defensief werk maar je tijd binnen Alea. toonde je toch je kunsten.

Grootste vv slet
FireFox..: Ik vroeg me doorheen deze wereld af of Tom & Elias eigenlijk op FireFox.. speelden of dat dat maar voor de sier was. Menig malen heb ik hen zien vv draaien en hoewel ze er af en toe over aan het klagen waren en zeiden dat het de laatste keer was, zag je hen de dag erna gewoon weer diezelfde vv draaien om datzelfde account te helpen deffen.

Grootste ego
Mezelf: Ik vraag me af hoe het komt dat ik zo superieur ben. En dan nu serieus ik zie bij dit soort zaken Laurens benoemd worden maar ik heb er geen problemen mee om eerlijk te zijn. Er is me geen speler bijgebleven waarvan ik dacht 'wat een ego heeft die zeg'. Of het moet Martijn|AAO geweest zijn en loper Bas|iL Leone Indomabile die account Fox even moraalbreker gingen noemen, terwijl we nooit moraalbreker zijn geweest en ons gewoon opstelden als een goede speler met lange tijd heel wat punten minder.

Gezelligste speler

.Ethereal: Ik kon hier een aantal spelers gaan benoemen maar ik heb mezelf voorgenomen om gedurende deze lijst me te beperken tot 1 speler/account per award. En daarom moet ik toch gaan voor Yorick, Patrick en Janos die samen .Ethereal runden. De leukste en aangenaamste gesprekken had ik met deze heren en heb zelfs nog een tijdje een dictatuur gehouden op dat account zodat die malloten wat zouden door edelen. Maar all jokes aside een super gezellig team, die ik naast mijn eigen team op Fox het meest zal missen. Big love gents <3

Mooiste spelersnaam

.Da Vinci: Als liefhebber van kunst en een nog grotere liefhebber van games en in het bijzonder de oude Assasins Creed franchise doet deze naam mij altijd terugdenken aan de mooie tijden waar ik trachtte Leonardo Da Vinci tevreden te stellen in de game.

Mooiste profielfoto speler
TheTrainGoesChuChu: Ondanks dat Jannes al lang ChuChu is blijft zijn debiel ier ne euro hoofd toch maar mooi op het plaatje blinken. De vraag van 1miljoen is het vertrek van Jannes ook effectief de oorzaak van de ontspoorde trein Fier?

Welke speler was voor jou de verrassing
Against All Odds: Tijd om iets op te biechten. In het begin van de wereld zag ik account Against All Odds als een pp abuser die luid kon roepen maar weinig kon waarmaken. De eerste massa waarbij er toch wel klappen werd uitgedeeld deden mij toen twijfelen over de staat en toekomst van het account. Maar Martijn bleef volharden en ik had steeds meer goede gesprekken met hem. Ik onthou Martijn als een enorm leergierig en gedreven speler met het hart op de tong. Hij heeft geen verstand van p&p maar ik bedek het graag met de mantel der liefde omdat ik zijn gedrevenheid, passie en winnaarsmentaliteit wel bewonder. Ik ben ook een tijdje met hem leiding geweest en ook daarin viel zijn leergierigheid op.
Martijn is nog niet de allerbeste speler maar hij staat wel open voor feedback. Ik kan je enkel als laatste tip meegeven een goeie mentor te zoeken om je naast de basiselementen in dit spel nog zaken bij te brengen over leiding geven, communiceren met stamgenoten, p&p op het algemeen forum en het komt helemaal goed.

Welke speler was voor jou de teleurstelling
Acta Est Fabula: Er waren in het begin van de wereld goede contacten tussen FireFox.. en de toenmalige bespelers van Acta Est Fabula, dit waren toen Cedric, Chris, Dennis en die 40 rovers die geen fluit deden op het account. Ik heb in het verleden nog samengespeeld met Cedric en daar had ik goede herinneringen aan over gehouden. Maar de activiteit en zin deden hem al snel wegvallen. Bleven over Dennis en Chris, over beide spelers als persoon zijnde geen slechte woorden. Als spelers, op dat account, in die context, met dat team schoten ze voor mij enorm tekort. Er is al veel geschreven en gedaan hierover dus ga ik er verder niet op in. Enkel had ik meer verwacht van deze heren.

Voor wie heb jij echt respect
Kyuka: Ik heb het al meerdere keren gezegd aan een aantal mensen. Maar hoe Kyuka en in het bijzonder Melvin deze hele wereld heeft bepaald, chapeau. Ik heb zelf menig topstammen geleid en naar de overwinning of betere tijden gesleurd dus wat Melvin hier heeft laten zien kan ik enkel bewonderen. TAoW leek de stam die het eerst zou breken. Alea & TAoW werd als een domme bg gezien, de NAP met Fier en vervolgens aanwerven de sterke Hi Ho accounts hebben er mede voor gezorgd, dat de spelers van TAoW binnenkort de wereldwinst mogen op hun naam zetten.

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop
Ik denk dat het overschatten van mijn eigen tijd en vooral het onderschatten van hoever ik zou geraken met mijn team op FireFox.. ervoor heeft gezorgd dat ik zowat de meest teleurstellende hoofdspeler moet geweest zijn hier op w71. Kort na de start en nadat ik diplomatisch een toekomst voor het account had uitgetekend verdween ik meer en meer naar de achtergrond. Telkens kwam er wel iets op mijn pad waardoor ik niet ten volle kon spelen en de verantwoordelijkheid opnemen die van een hoofdspeler en eigenaar worden verwacht. Hopelijk, als er nog een wereld komt, kan ik het tegendeel bewijzen en aantonen dat ik wel degelijk een aanwinst ben voor account en stam.

Stam awards
Beste stam
TAoW: Hun doorzettingsvermogen en het diplomatische inzicht van Melvin werd optimaal beloond met het winnen van deze wereld. In elke situatie werd nauwkeurig gekeken hoe er het best kon worden gehandeld. Samen met de aanwezigheid van de vele goede spelers is deze wereldwinst meer dan terecht en mogen ze terug kijken op een mooie geschiedenis doorheen deze wereld.

Slechtste stam
Eerst waren er vier grootmachten namelijk Fier, TAoW, Hi Ho en Alea. Alea viel door de core ligging en de weinig safe die ze voor handen hadden in vergelijking met hun rivalen. Daarna bleven onze drie grootmachten nog over. Een driestrijd is er nooit van gekomen maar ik ben er vanaf overtuigd dat Fier hierin tekort zou hebben gekomen. Het ontbreken van dragende spelers, een stabiele leiding en het vooral het ontbreken van een echt en hecht stamgevoel zorgt ervoor dat het potentieel die deze stam had nooit bereikt is.

Beste leider
Vooruit dan Melvin, ik zal je nog eens persoonlijk benoemen omdat ik de manier waarop zo bewonder. Krijg het maar niet hoog in je bol nu :p

Slechtste leider
Fier, ondanks de goede pogingen van de vele leidingsfiguren die de stam gekend heeft. Van Jannes tot Mark, en alles daartussen. Niemand van hen kon jammer genoeg de stabiliteit en eenheid creëren wat altijd nodig was binnen deze stam.

Mooiste stamnaam
No Stress.: Wat een stam was dat toch en wat een heerlijke naam. Toen was alles nog zo gemakkelijk.

Mooiste stamplaatje
No Stress.: Eenvoudig maar toch een pracht van een plaatje al zeg ik het zelf.

Wie had je graag in de stam gehad
Hier ga er toch een aantal benoemen. Kyuka, Triballégende, Da Vinci, Night Train en QQEEZZ

Wie had je liever niet in je stam gehad
Ergens nog voor we in Fier zaten was er een of andere idioot onder de naam Stackelberg Evenwicht. De gesprekken waren in het begin aangenaam maar al snel ging een van deze personen volledig over de schreef met een hele hoop dreigementen, scheldpartijen en pesterijen tot gevolg. De diepgewortelde haat die deze heer ontwikkeld heeft naar FireFox.. lijkt me niet gezond.

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er
JokersBrain kan er wel weg mee maar dan mag hij ook niet ellenlang rond de kwestie fietsen want daar is hij ook wel een krak in. Dus doe voor mij maar Lord of Toms. Die steeds met mooie onderbouwde teksten komt als dit nodig is.

Slechtste P&P'er
Zitten hier een hele hoop debielen die denken iets van propaganda af te weten maar laat ons toch maar even Against All Odds benoemen puur omdat ik hem op zijn paard wil krijgen. Werk eraan, Martijn ;)

Favoriete forumposter
Detlefst: Alles wat hij zegt slaat werkelijk nergens op, heerlijk die gast! Ook Gilfoyle of hoe je het ook neerpent. Elias ga maar lijstje plaatsen en vergeet me eens niet persoonlijk te bedanken. Liefde geven is liefde krijgen, schat.

Minst favoriete forumposter
Viel deze wereld goed mee, al waren er van enkelingen toch posts waarvan ik net niet de slappe lach kreeg door de amount of bullshit dat er werd neer geschreven.

Favoriete topic
Golden Awards, Spotprenten, Einde van de wereld: Ik hoop van lijstjes en heerlijke spotprentjes.

Minst favoriete topic
Al die mallote Hi Ho topics begin deze wereld. Heerlijk, de herinneringen van de vele traantjes doen me gelijk mijmeren naar het mooie begin van deze wereld.

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld
De snelheid: Lekker zo'n snelle wereld, in een weekje tijd heb je je clears terug.

Slechtste instelling deze wereld
Ik wil de oude ridder terug! Paul je blijft voor altijd in mijn hart met je toorts voor de katapulten :'(

Mooiste actie deze wereld
Het wegspelen van WW en SJDS onze eeuwige vijanden.

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald
De NAP tussen TAoW en Fier, hierdoor viel Hi Ho uiteindelijk en de rest is geschiedenis.

Grootste blunder van W71
Als FireFox.. zijnde konden we kiezen tussen twee kampen. We kozen voor Fier en ondanks de vele gezellige spelers die er waren, heb ik toch ook veel frustraties gekend binnen Fier. Dit is er ongetwijfeld in elke stam daar niet van maar TAoW had de beter keuze geweest. Door de wederzijdse respect die er tot op heden tussen Fox en TAoW spelers is, had het ook een gezellige tijd geweest met dan wel de wereldwinst. Hierbij geen haat naar iemand in Fier trouwens aangezien ik er zelf ook niet alles aan gedaan heb om er een geweldige tijd van te maken. Maar puur objectief gezien was TAoW de betere keuze geweest.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
259
Om voor mij deze wereld ook af te sluiten hier 't onderstaande lijstje. Gaat over de periode vanaf begin maart - nu, hou daar rekening mee.

Speler awards
Moeite waard om te vermelden dat ik hierin ook afga op eerdere werelden ervaringen van deze spelers + verhalen van anderen. Anders wordt het een erg beperkt lijstje van mensen die ik specifiek van w71 ken.

Beste speler: Uit TAOW kies ik hier Triballegende, uit fier zou ik voor FireFox gaan. Beide 2 complete teams, actief en bezitten imo de meeste skilled spelers.
Beste stamspeler: Ethereal is al genoemd, 100% mee eens hoe die zich vaak weg hebben gecijferd. Wil daarbij ook een vermelding voor AAO maken en uit het vijandelijke kamp zou ik IJCKO voor willen nomineren.
Beste aanvaller: Op basis van een langer verloop zou ik hier voor Night Train gaan. Kan retestrak timen, en ODA nummer 2 is een teken dat je aanvallend actief bent. Verder zou ik hier ook Ethereal neer willen zetten, ookal hebben ze zich helaas nog niet aan het 'echte' front kunnen bewijzen door de snelle val van Fier.
Beste verdediger: Past deze veer er nog bij laurens? Verder wil ik hier ook AAO complimenten over geven, hebben nu een prima en vooral defensief een goed team.
Grootste vv slet: Ethereal, in TAOW weet ik van IJCKO dat ze regelmatig vv's oppakte (vast meer spelers, maar weet niet alles). Heb hem daarom ook bij de stamspeler gezet.
Grootste ego: FireFox, 3 dorpen verliezen aan sjaak zn peniscluster :( Nee, ik denk - los van onze lord laurens uiteraard - dat niemand te hoog of laag van de toren heeft geblazen in dit later stadium van de wereld.
Gezelligste speler: TAOW kamp zitten een aantal spelers waar je het leuk mee kan hebben. Weet van J. van triballegende van w34 dat hij een chille speler was, net als laurens overigens. Murus lijkt me ook een gezellig team. In fier kan ik er veel opnoemen. Wil hier o.a. Tom van FF, Jelle van Cherno, Martijn van AAO, Patrick en Yorick van Ethereal, Ruben van Chuu, Bas van Leone (niet meer tussen 2.2k inc domme feitjes door gaan tetteren volgende keer hahaha) en als laatste op zn eigen manier Niels van Amen nomineren voor de gezellige speleraward:D
Mooiste spelersnaam: Kuyka klinkt lekker japans, prima naam. Savethewhalemarryobese is ook een leuke naam, helaas hebben we die whale niet kunnen saven.
Mooiste profielfoto speler: Acta uiteraard, al zullen de meeste daar niet mee eens zijn:(
Welke speler was voor jou de verrassing: Against all odds! niet verwacht, maar de nieuwe spelers daar bij Martijn erop vormden al snel een goed geheel. Had verwacht met 3 korte lontjes in zo vat buskruit dat het ook anders kon gaan lopen maar niets minder waar. Mocht de wereld langer duren was dit defensief een moeilijk te kloppen team geweest. Van TAOW heb ik niet veel verrassingen gezien behalve dat sjaak 3 dorpen van FF pakte :d
Welke speler was voor jou de teleurstelling: Puur op deze laatste massa afgaand savethewhale in defensief opzicht en quezz in mindere mate in offensief opzicht. Maar dat is te kort eigenlijk om er een degelijke conclusie aan te verbinden.
Voor wie heb jij echt respect: Ome Tom van firefox en Melvin hoe hij het diplomatiek allemaal wist te fixen.
Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop: Ben van prone! Geintje, ik denk hier wel Jannes. Sinds zijn vertrek is het steeds meer een zooitje geworden in Fier. Met hem hadden we in ieder geval wel een langere overlevingskans.

Stam awards
Beste stam: Lijkt me duidelijk, TAOW
Slechtste stam: Zal hier geen Hi-ho neer gaan zetten. Denk dat elke stam op zijn manier wel wat heeft gepresteerd.
Beste leider: Melvin zou met mij wel een goede combo zijn. Nee melvin, steek deze veer maar ook erbij nog :) Fier heeft alleen in Jannes echt een degelijke leider gehad. De rest zou beter hieronder kunnen staan.
Slechtste leider: Zie hierboven
Mooiste stamnaam: Fier
Mooiste stamplaatje: DoDo
Wie had je graag in de stam gehad: Een goed aanvallend team zoals vinci of nighttrain bijv.
Wie had je liever niet in je stam gehad: Ben niet de moeilijkste, kan t vaak met iedereen wel vinden:)

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er: Melish, Kyuka, Jokersbrain, Lord Toms,
Slechtste P&P'er: Rubscrup, prone, en ja against all odds (martijn) , hap nu niet zo veel !!! :D
Favoriete forumposter: Kon tot diep in de nacht geboeid naar de scripties van jokersbrain lezen of het gescheld van dragonshield.
Minst favoriete forumposter: rubscrup en prone.
Favoriete topic: Spotprenten
Minst favoriete topic: Dit topic, meer werk dan een scriptie.

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld: Feit dat er geen toren is + muntensysteem
Slechtste instelling deze wereld: Ben nooit echt een fan van ridders geweest.
Mooiste actie deze wereld: Persoonlijk voor acta de aanval op prone. In algemeen toch wel al het PP gespendeer met bijbehorende spotprents van night train.
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald: Denk dat hier maar 1 antwoord op is en dat is wel het diplomatische verhaal rond taow-hi ho rekutreren.
Grootste blunder van W71: Geen idee, kan me niet zo snel wat voor de geest halen. Denk wel dat Fier teveel discussie en inmening rond de beslissing gaan de de NAP met TAOW al eerder op zeggen of of heeft laten gebeuren. Jannes had destijds al een goede kijk op dat we dit eerder moesten doen, maar meeste in Fier stemden hierop tegen.
 
Reactiescore
5.594
Bedankt voor de benoemingen, over het doopverlies kan ik het vrij kort houden: Melvin kwam speciaal de edelsspammen vanuit Sjaak en om die moeite te belonen dacht ik ach, ik gun die dikzak ook eens wat ;)
 
Reactiescore
1.542
Mag ik vragen waarop de beste speler: triballegende gebaseerd wordt? Voor zover ik weet hebben zij in de mid game toen hiho er nog was amper tegenstand gehad laat staan 1 of meerdere massa’s geïncasseerd.

Ofcourse hebben ze het niet slecht gedaan overall en hebben ze in de endgame met de doorslaggevende massa vs fier de meeste dorpen gepakt met de eerste wave. Maar denk tbh. dat een Murus, Kyuka of QQEEZZ (ook al speel ik bij de laatstgenoemde zelf sinds een aantal weken) meer betekent hebben voor taow en ook uiteindelijk doorslaggevend zijn geweest.

Dit is geen sneer naar triballegende maar ben gewoon benieuwd waar de gedachte vandaan komt :p

Edit: verder prima lijstjes. Zal er zelf ook een opstellen ;)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.594
Speler awards
Beste speler
Voor mij lastig te zeggen, in principe qua pure kwaliteit denk ik tribal. Als we dan verder gaan kijken naar het verloop van deze wereld denk ik dat Night train zichzelf in defensief opzicht zeker heeft laten zien, op een fout van menig doopverlies na. Daarbuiten hoe zij de moeite namen om te timen en dit ook bijzonder strak deden (ook al was het fake) is toch vrij knap, daarbij alle tijd die enkele spelers van dit account in Hi Ho hebben gestopt, ook qua VV en dergelijke maakt hen tot complete stamspelers en ook een goed team. Al met al ook een compliment naar QQ omdat zij qua ranglijst de verdiende nummer 1 zijn. De perfecte en wel overwogen tactiek toegepast (barbs edelen) en later steevast bepalend in het plannen van massa's en het leveren van deff/off etc.

Aan de kant van Fier denk ik persoonlijk dat Acta het meeste heeft laten zien, positief, negatief, goed en slecht. Dit hoort er natuurlijk allemaal bij, maar op defensief vlak en offensief vlak toch het meest te doen gehad van Fier.

Beste stamspeler:
Aan de kant van TAoW is dit lastig in te schatten, ik denk dat dit tussen Kyuka en QQ zal zijn. Kyuka die aanvallend en verdedigend veel VV's hebben gedraaid, planningen hebben gemaakt en zichzelf in mid-gem toch redelijk leken weg te cijferen voor de stam, qua groei althans.
Verder ook wel een benoeming voor UM, zij hebben praktisch de halve wereld genoegen genomen met 1,8 mil en hebben in deze tijd dus ook veel mogelijkheden langs hen heen zien gaan. Toch ging dit niet ten kostte van de activiteit van de bespelers. De bijdrage van QQ is al in het vorig stukje besproken.

Aan de kant van Fier denk ik dat er ook 2 namen uitspringen. Ethereal en FF. Ethereal heeft zich praktisch de halve wereld laten wegcijferen net als UM en gejumped van west naar oost. Dit verliep niet even soepel doordat ook Acta daar in zwaar weer verkeerde. De bespelers van ethereal hielden altijd het hoofd koel en bleven doorgaan. Ze draaide VV's en waren altijd betrokken bij de stam, ondanks steevast ingeleverd te hebben.
Ik denk dat ik mezelf en meerdere van mijn team, speciaal gezien Elias wel als goede stamspelers mogen zien. Open, eerlijk en concreet in de stam chat en forum en altijd proberen positiviteit erin te brengen. VV's gedraaid, contacten gehouden met buitenaf, spelers gerekruut, betrokken bij offensieve plannen, defensief rekening houden met andere. Net zoals meerdere mensen in de stam denk ik dat wij een van de steunpilaren van de stam waren en ik had hier veel plezier in. In de goede tijd hadden we als stam veel lol ondanks dat er diepliggend veel problemen waren.

AAO mag ook wel benoemd worden, Martijn speelt samen met een karakter die botst met menig opvatting van de stam, maar toch bleef Martijn net als wij Fier trouw (ondanks dat er andere mogelijkheden waren) en heeft hij alles op alles gezet om samen met o.a. Mark en Jamie de stam te laten slagen.

Beste aanvaller:
Aanvallend heeft Night train niet super veel kunnen laten zien (tegen grotere tegenstanders) voor zover ik het weet, maar de kwaliteit om het te doen is er daadwerkelijk wel. Ik denk dus ook dat NT aan het eind van een serieuze end-game deze award mee naar huis kon nemen. Om het te baseren op plaatsgevonden aanvallen kies ik voor QQ. Planningen die altijd on point waren en zelf ook potten kunnen breken op AAO.
Al moet ik achteraf zeggen dat geen een account echt de pannen ervanaf heeft aangevallen, dit hadden we kunnen meemaken in de end-game die er nooit van is gekomen.

Beste verdediger:
Ik weet het eigelijk niet echt. Normaal zou tribal met Lau en Ezra dit zijn, maar zij hebben praktisch zeer weinig om handen gehad. Vanuit Fier zijn er sowieso vrij weinig kwalitatief sterke massa's geweest (lees: zeer weinig tot geen) dus ik kan hier niet per se credits weggeven aan Hi ho. TAoW heeft voor de NAP geen een serieuze massa op zich gehad en dus hebben accounts als QQ, Fanta en UM eigelijk nooit deftig hoeven deffen oid. QQ misschien later wel aan de kant van Hi ho, maar hier weet ik niks over. Al met al denk ik dat ik hier niemand ga nomineren, omdat in mijn ogen niemand deze verdiend tot zo ver.

Grootste vv slet:
Bij TAoW begreep ik Melvin en Lau, maar daar kijk ik niet vanop want zijn allebei dikke kechs. Aan de serieuze kant denk ik binnen Fier de spelers van Ethereal en ik en Eli heb ook wel menig vv'tje gedraaid.

Grootste ego:
Melvin, Laurens, Sammy, Wesley, Sean, Calvin en ikzelf.

Het is jammer dat ik mijn (relatief kleine ego tov Mel en Lau) niet kon bewijzen op het acc van FF. Ook inderdaad de laatste deff sessie was helaas niet foutloos, waarbij kleine oorzaken en ongelukjes tot 3 doopverlies leden. In grote lijnen komt het erop neer dat Sammy en ik hoog van de toren schreeuwde, maar het niet waar hebben en konden maken. Ik wilde nog doorspelen om mezelf nog te bewijzen, maar aangezien al snel bleek dat hier geen respect meer uit kon halen en het lekker weer is, besloot ik bier boven TW te gaan zetten.

Gezelligste speler:
We hadden een skypechat met de mannen en Laurens van Tribal en Melvin, was lachen, beledigen en nog eens lachen.
Dus: Tribal, kyuka, NT, QQ, Amen, cherno, aao, acta en ethereal.

Mooiste spelersnaam:
Amen

Mooiste profielfoto speler:
Chuchu

Welke speler was voor jou de verrassing:
Night Train
, dacht dat hun kwaliteit vrij average was, maar bleek hier toch ruim boven te zitten. Daarbij prima gasten, alleen nou niet een te groot ego krijgen aub.

Welke speler was voor jou de teleurstelling:
ChuChuu en FF

Beide accounts hoorde in een zekere manier sterkhouders van Fier te zijn, voortouw te nemen en zelf defensief en offensief shinen. Dit is niet gelukt in de mate waarin het zou moeten en dit is toch teleurstellend, maar 95% van de tijd wel altijd hun best gedaan.

Voor wie heb jij echt respect:
Niels van Amen. Je zult maar (volgens hem) in zo'n vreselijk kut stam zitten, maar toch door blijven spelen, dat vind ik knap. Martijn idem, soms een klote hekel aan w71 hebben, maar toch doorspelen.
Mark van Acta heeft de kar getrokken wanneer het moest, zijn best gedaan en uiteindelijk besloten het niet meer waard te vinden, wel alles ervoor gegeven.

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:
Lastige te zeggen, ik denk Jannes toch wel.

Stam awards
Beste stam:
TAoW
hoeven we het niet lang over te hebben neem ik aan, kwalitatief de beste, beste diplomatie, beste leider, meest actief etc.

Slechtste stam:
Fier
logisch, want er blijft vrij weinig keuze meer over. Ik denk persoonlijk dat Fier meer had kunnen bieden als er meer structuur in zat en minder structurele problemen waren. Het is niet anders, we hebben het niet kunnen laten zien, sterker nog de stekker lag er al uit na 48uur. We wisten dat de eerste massa het zwaarste zou zijn 0 info in ME of vault, alle clears stonden klaar, ze hadden weken plan tijd etc. Als we die doorstonden zonder te grote verliezen zouden we een kans maken, echter was dit niet het geval en dus was het snel klaar, helaas.

Beste leider:
Melvin. Achterbaks geniepig ventje, maar wel een gouden gozer. Alles goed aangepakt en iedereen op vlak van diplomatie afgetroefd.

Slechtste leider:
-

Mooiste stamnaam:
Clown Henry

Mooiste stamplaatje:
Fier

Wie had je graag in de stam gehad:
Lau, ezra, Jan, rik, Daan, Matthi, Rene, Nico, Carlo, Laurence, Melvin.


Wie had je liever niet in je stam gehad:
Alle runners van Fier.

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er:
Jannes destijds, Melvin op zich, al draaft die altijd een beetje door.

Slechtste P&P'er:
Iedereen van Hi Ho, op Matthi na.

Favoriete forumposter:
Laurens

Minst favoriete forumposter:
VOCpro, rubscrub

Favoriete topic:
Spotprentjes, GA, rate de speler en contests.

Minst favoriete topic:
Al die topics om de minste stabs en dergelijke.


Wereld Awards
Beste instelling deze wereld
De snelheid van 2, geen toren, boog en geen bolwerken, 50 ms timing.

Slechtste instelling deze wereld
Te laag fake limiet, stamlimiet mocht van mij naar 12.

Mooiste actie deze wereld
De NAP, eindelijk vrije tijd voor andere dingen.

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
3 full teams naar TAoW, met andere spelers aansluitend naar andere accounts in TAoW.
Daarbij uiteraard de NAP tussen Fier en TAoW

Grootste blunder van W71:
Ik ben koning aanvallen sturen zonder bijv bijl, of ram oid.
Mijn co destijds Detlef die fake treinen gooit op 100ms omdat hij de instellingen niet wist.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Mag ik vragen waarop de beste speler: triballegende gebaseerd wordt? Voor zover ik weet hebben zij in de mid game toen hiho er nog was amper tegenstand gehad laat staan 1 of meerdere massa’s geïncasseerd.

Ofcourse hebben ze het niet slecht gedaan overall en hebben ze in de endgame met de doorslaggevende massa vs fier de meeste dorpen gepakt met de eerste wave. Maar denk tbh. dat een Murus, Kyuka of QQEEZZ (ook al speel ik bij de laatstgenoemde zelf sinds een aantal weken) meer betekent hebben voor taow en ook uiteindelijk doorslaggevend zijn geweest.

Dit is geen sneer naar triballegende maar ben gewoon benieuwd waar de gedachte vandaan komt :p

Edit: verder prima lijstjes. Zal er zelf ook een opstellen ;)
Omdat ik de beste speler op deze wereld ben qua kwaliteit.

en nu je smoel houwe luc!
 
Reactiescore
1.542
Omdat ik de beste speler op deze wereld ben qua kwaliteit.

en nu je smoel houwe luc!

Ik ga je die veer niet in je kont steken haha dat doen alle hielenlikkers al :p
doelde meer een beetje op de fase van het account voordat jij er kwam spelen ^^
 
Reactiescore
5.594
Als jouw oordeel gevestigd is op basis van een wereldchat.. Daar is nog geen 1x een serieus gesprek in geweest.
Maar prima, als jij dat zo ondervindt.
Dan zijn we eruit toch? De aanspraak van de andere ego’s zijn op diezelfde basis gemaakt. En het hebben van een ego is daarbij niets negatiefs, dit duidt op zelfvertrouwen. Het niet waar kunnen maken van een eventueel ego is erger, maar dat hebben jullie gewoon gedaan, dus geen negatieve intentie.
 
Reactiescore
1.380
HEt is ook een mening he van iemand. Maar anders zelf een leuk lijstje. Denk dat iedereen leuker vind dan het bekritiseren van een andermans lijstje waar hij zijn mening in geeft.

Leuke lijstjes allemaal tot nu toe.
 
Reactiescore
1.380
Speler awards
Beste speler
Dit is best wel lastig omdat er sowieso in de eindstrijd niemand moeite heeft moeten doen aangezien een aantal accounts keihard verzaakt hebben.
Als we dan over de hele wereld kijken is QQEEZZ wel een team dat zich toch wel redelijk bewezen heeft maar verdedigend niet dus vind het noemen wel waard maar de nummer 1 niet puur omdat er nooit een kans is geweest om ze deffend uit te testen. Als je na stats kijkt zou night train er ook in vallen maar als je zijn overnames kijkt is het voornamelijk bashen en internen. Verdedigend wel wat voor de kiezen gehad.
Dan zou ik uitkomen op prone tot hij niet meer speelde vanwege prive issues maar die speelt niet meer dus ik ga hier toch QQEEZZ als nummer 1 zetten en wel om de volgende redenen. Ze zijn overactief al de hele wereld een goede strategie, niet te beroerd om wat voor de stam te doen buiten vv om en toch wel dorpen gepakt van spelers (of er nou geen activiteit wat of wel doet er niet toe). Dus ze staan ook wel verdiend op 1

Beste stamspeler:
Hier kan ik meerdere namen invullen maar van HIHO en TAOW weet ik niet alles dus kijk ik puur naar Fier en daar zijn toch wel team .Ethereal en FF de voorlopers. Hoeveel vv hun wel niet gedraaid hebben en .Ethereal zich opgeofferd hebben voor de stam. Deze accounts zou je altijd erbij willen hebben.

Beste aanvaller:
Tom heeft hier QQEEZZ genomineerd ivm ze ook dorpen van ons hebben gepakt, hekaas is dit gekomen dat wij 2 uur miste en er niemand vv wou wat nou eenmaal ook bij TW hoort activiteit. Voor de rest is er niet veel spectaculair geweest. Als je dan echt gaat kijken op overnames en hoeveel gepakt bij overneames dan vind ik Triballegende erboven uitspringen puur gebasseerd op de laatste massa. Hoe ze het gekregen hebben is een ander verhaal want er was geen activiteit maar dat doet niet terzake uiteindelijk gaat het om de gewonnen dorpen.
Ook moet ik Mark hier benoemen. Helaas kan hij niet 24/7 spelen anders was het veel eerder afgelopen voor zijn tegenstanders hahah. Altijd maar in de aanval (of het altijd effectief was laat ik in het midden). Probeer alleen in de toekomst niet te over enthousiast te zijn.

Beste verdediger:
Hier denk ik dat Night Train wel aardig in aanmerking komt, toch veel te verduren gehad en nooit gebroken. Ook vind ik Amen wel op zijn plaats hier. Veel over de vloer gehad en redelijk ongeschonden eruit gekomen.

Toch wil ik ook mijn team AAO hier benoemen. Na het ene akkefietje met QQEEZZ door omstandigheden helaas en ook juiste tijd en spam van QQEEZZ(goed uitgekiend) geen dorp verloren meer. Na een prima voorbereiding voor de eerste massa na de NAP heeft mijn team het prima gedaan op een verkeerde TAG na. Thnks mannen voor jullie inzet.

Grootste vv slet:
Ik weet het niet zo goed van andere stammen maar ga een poging wagen.
Volgens mij zijn Laurens en Melvin niet vies van een vvtje hier en daar.
Ook complimenten aan de HIHO spelers die HIHO zo lang overeind gehouden hebben.

Maar ik zal deze reward 100% aan team .Ethereal geven en aan FF die hebben serieus veel vv gepakt en denk zelf dan F meer op andere accounts gespeeld hebben dan op hun eigen.

Grootste ego:
Melvin, Maikel, Laurens, Calvin, Tom, Stijn kunnen er allemaal wat van.

Maar ik zal hier toch wel mijn eigen co Maikel nomineren. Wat geniet ik elke keer ervan als hij mensen als noob betiteld (Eigenlijk iedereen).

Gezelligste speler:
Hier moet ik een aantal opnoemen want heb echt gelachen bij ons in de skypecalls.
Mark, Jelle, team Ethereal, Team Amen (Jamie en Niels), Thetrainchuchuu (Rick en Ruben) en onze stam clown Bas a.k.a. runner 1st class.
Ook met Firefox die weliswaar te pussy waren voor skypecalls maar in Discord en Skype leuke gesprekken gehad.

Ook wil ik @JokersBrain nog benoemen en bedanken voor de potjes schaak.

Mooiste spelersnaam:
Thetraingoeschuchuuu (op deze wereld helaas wat minder chuchuuu)

Mooiste profielfoto speler:
Murus

Welke speler was voor jou de verrassing:
.Ethereal, had niet verwacht dat ze goed konden spelen en zeker nnadat ze geinternt werden en naar de andere kant van de wereld moest. Daarbij komt dan ook nog een het nemen van veel vv's. Netjes gedaan en zou jullile altijd in de stam willen hebben.

Welke speler was voor jou de teleurstelling:
100% Leone, Wat was dit een flut account. Helaas hou ik me aan mijn woord en heb ik gezegd we doen het samen en war hun heen willen gaan wij in mee. Toen zat Anton er nog op. En wat blijkt hij was eigenlijk de enige die speelde dus grtz naar hem. Ook kan ik hier Acta en Whale benoemen. Acta voornamelijk in het begin tot Mark kwam. Na de NAP bleken ook deze 3 accounts flop te zijn. Leone moest thomas het alleen doen en dat gaat niet zo laat in end game (heeft er alles aa ngedaan dus hem valt geen blame), Acta omdat ze gewoon te optimistisch waren en gewoon niet online waren. Whale omdat iedereen keihard aan het rennen waren, geen vv gevraagd hebben enz. (Gerben heeft nog het een en ander gedaan).

Voor wie heb jij echt respect:
Dat zijn toch wel Sammy (zijn stop minder) en mijn team. (hoe mijn co het volhouden met mij en Maikel is een raadsel).
Ook kan ik hier @Kyuka Melvin invullen mijn kijk op hem is toch wel 180 graden gedraaid.

Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop:
ik denk dat Anton van leone het vel verpest heeft voor ons. Een account (Acta) kan je nog eens opvangen maar 2 was teveel. Daar moest alle def heen en voor andere was er niks meer (ook omdat sommige mensen moesten roven).
Ook was het jammer dat Jannes weg ging. Maar als je geen zin meer hebt dan heb je er ook niks aan als hij blijft want de inzet is er dan niet.

Stam awards
Beste stam:
TAOW zonder twijfel. Van begin tot eind de sterkste

Slechtste stam:
Fier zonder twijfel. Er was zoveel eilandjes in het begin en dat 2 accounts zo gesloopt werden in het begin is ook nooit geweest. Dan ook nog eens de interne problemen waar de eerste leiding te laks mee omgegaan is helaas. Daarna is het nooit meer wat geworden. Gemiste kans wel want we hadden echt wel sterke accounts in de stam.

Beste leider:
Melvin zonder twijfel. Heeft TAOW echt naar de top geleid en hoe dat gegaan is maakt niks uit. Ook wel goede gesprekken met hem gehad.

Slechtste leider:
Niet zozeer een slechte leider gezien meer slechte accounts die niet deden wat de leiding zegt. Als ik dan slechte leiders moet kiezen is het toch wel HIHO en dan de eerste leiders. Carlo en renee hadden het opgepakt en die verdienen wel een pluim met wat hun geprobeerd hebben.

Mooiste stamnaam:
-

Mooiste stamplaatje:
Fier

Wie had je graag in de stam gehad:
Daan, Nicolas, Remco, Laurens, Melvin, Carlo, Rene, Kevin. gezellige mensen en ze kunnen twen.

Wie had je liever niet in je stam gehad:
Leone (Thomas wel), Whale (Jack wel), Luc, Calvin.

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er:
Jannes destijds, Melvin op zich, al draaft die altijd een beetje door.
Tom kan het ook prima

Slechtste P&P'er:
Veel HIHO gasten en mijzelf. Ik weet al redelijk veel van het spel zelf maar met P&P kan ik nog wel het een en ander leren waar ik ook voor open sta, want dit hoort er nou eenmaal bij. !e om te leren is niet zo snel happen.

Favoriete forumposter:
Jannes.
Laurens kan ik ook waarderen (zo praat Maikel ook altijd en jammer dat hij niet op het forum komt). Die 2 samen zou een top duo zijn hahah.

Minst favoriete forumposter:
UT

Favoriete topic:
Spotprentjes, GA, rate de speler en contests.

Minst favoriete topic:
alle andere topics.


Wereld Awards
Beste instelling deze wereld
De snelheid van 2, geen toren, boog en geen bolwerken, 50 ms timing.

Slechtste instelling deze wereld
Fake limiet moet serieus omhoog.

Mooiste actie deze wereld
Getimde massa van QQEEZZ

Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald:
3 full teams naar TAoW, met andere spelers aansluitend naar andere accounts in TAoW.
Daarbij uiteraard de NAP tussen Fier en TAoW

Grootste blunder van W71:
Met leone mee naar fier gaan.
 
Reactiescore
1.542
Eens moet de eerste keer zijn dat iemand me niet moet, :D bedankt. Verder prima lijstje.
 
Reactiescore
1.380
Eens moet de eerste keer zijn dat iemand me niet moet, :D bedankt. Verder prima lijstje.

dit kwam puur door de mededelingen die ik zag. Ik wou er nog bijzetten dat we eens moeten babbelen en dat het dan wel anders zou zijn, maar ik heb lijstje al 3 keer opnieuw gemaakt en was er wel klaar mee om meer te typen haha.
 
Bovenaan