Einde Classic: Awards

Reactiescore
1.089
ok
 
Reactiescore
1.089
Achja

Kijk weet je, op het moment dat mensen zich verlagen tot stabben kan je ook stellen dat mensen zich wel erg druk maken om het spelletje. Alles doen voor de winst, plezier is een bijzaak.

Tja en daar weet jij alles van :D
 

DeletedUser75558

Guest
Achja

Kijk weet je, op het moment dat mensen zich verlagen tot stabben kan je ook stellen dat mensen zich wel erg druk maken om het spelletje. Alles doen voor de winst, plezier is een bijzaak.

Tja en daar weet jij alles van :D
Dus op het moment dat mensen gaan "stabben", dan vind je het een hele grote noodzaak om hier hele discussies aan te gaan omtrent totaal onbelangrijke dingen (irrelevant voor jouw leven), totaal niet raar natuurlijk.
 
Reactiescore
7.918
Dus op het moment dat mensen gaan "stabben", dan vind je het een hele grote noodzaak om hier hele discussies aan te gaan omtrent totaal onbelangrijke dingen (irrelevant voor jouw leven), totaal niet raar natuurlijk.

Sseg speelt misschien niet op deze classic, noch ik dat deed. Toch hebben we beiden het gedrag van YoWhite aangesproken, niet dat dat relevant is in 'ons leven' maar het wel relevant is voor de community in de nabije toekomst. Wij kijken wellicht iets verder dan onze neus lang is in tegenstelling tot jou.
 

DeletedUser75558

Guest
Sseg speelt misschien niet op deze classic, noch ik dat deed. Toch hebben we beiden het gedrag van YoWhite aangesproken, niet dat dat relevant is in 'ons leven' maar het wel relevant is voor de community in de nabije toekomst. Wij kijken wellicht iets verder dan onze neus lang is in tegenstelling tot jou.
Op een irrelevant achterlijk spelletje ja, moet je maar trots op zijn.
 

DeletedUser74552

Guest
Valt me ook op dat ik in een aantal lijstjes dat 'stabberkoning' terug zie komen. en uberhaupt dat het onderwerp nog zo wordt aangehaald. Blijkens dit stuk is er toch een gevoelige snaar geraakt, ook gezien de laatste post in die discussie een goeie 20 dagen geleden is.
Het word ''stabberkoning'' heb ik gebruikt omdat het een inner joke was binnen de stam. Daar zit verder geen sarcastische ondertoon achter. Voor mij heeft het ook echt geen gevoelige snaar geraakt. Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom je dat denkt. Het onderwerp is wat mij betreft namelijk gewoon afgesloten.(Wat ook de reden was waarom ik stopte met reageren) Ik heb mijn visie gegeven en ieder heeft zijn eigen mening erover. Agree to disagree denk ik dan. Het blijven aanhalen zie ik het nut niet van in.

Maar wat ik nog steeds niet snap he, en dat kan je wellicht zelf beter toelichten. Waarom roep je bepaalde dingen maar ga je vervolgens in, tegen wat je zelf stelt?

Ik zal een paar voorbeelden geven; Ignotus wel/niet recruiten, kan me ook nog goed herrineren dat je na de eerste keer mastermarkB in je stam te hebben gehad ook hebt gezegd dat je dat niet meer ging doen (ook een discussie met mij toendertijd), en volgende classic zat je weer met hem in de stam.
Laten we beginnen met je punt over Mastermark. Ik heb op EEN classic Mastermark gerecruit en dat was op classic15. Classic 16 heb ik ook gewonnen met Mastermark in een stam maar heb ik geen invloed gehad op die recruit. (Die kwam namelijk met het account van Emile toendertijd automatisch mee en Howlin trok aan de touwtje op Classic 16) Effectief heb ik mezelf dus niet tegengesproken daar. Ignotus is eigenlijk hetzelfde verhaal. Lennart gaf aan dat hij het account Adrestia niet wou achterlaten. Ik heb toen besloten beide te recruteren omdat Lennart en ik vanaf dag 1 al van plan waren samen te spelen deze classic. Puur vanwege de gezelligheid. Achteraf bleek Vincent van Ignotus een prima kerel te zijn en zoals je ook kan lezen in mijn lijstje was ik aangenaam verrast.

En ook - en daar wil ik naar toe- heb je een aantal keer betrapt op het noemen dat de classic saai was en geen niveau meer had. Maar vervolgens heb je wel die recruits en dat gedoe met farmalarm blijkbaar nodig? Want waarom zou je zoiets niet op een betere manier aanpakken, daar was gewoon de ruimte voor. Ik bedoel als een classic toch saai is en geen niveau meer heeft, dan kan je toch voor datzelfde geld een beter onderscheid maken tussen 'netjes' en 'niet-netjes' dan zo zwartwit stab/geen stab, of zeg ik daar iets heel geks?
Ik vind Classics absoluut niet saai anders zou ik ze niet spelen.(5 achter elkaar nu volgens mij) Dat het niveau achteruit is gegaan heeft meer te maken met het aantal ervaren spelers dat is gestopt en het al dalende spelersaantal op de classic. Ik snap niet wat je bedoel met onderscheid maken tussen 'netjes en 'niet netjes' of een stab of geen stab. Ik heb al toegegeven dat de actie discutabel was en achteraf niet zo netjes. Zulke beslissingen kan je niet terugdraaien en in mijn lijstje bied ik daarvoor ook mijn excuses aan. Je leeft en leert.

Ik vind het gewoon ontzettend jammer, en dan heb je woorden zoals dat sarcatische 'stabberkoning' en 'witte ridder gedrag' (etc.) ook helemaal niet nodig.
Ik vind het jammer dat je er zo mee zit en misschien is het ook moeilijk te zien vanaf de zijlijn maar het was opzich gewoon een prima classic. Toevallig dat ik het vandaag zelfs nog een leuke classic noemde. Ik vind inderdaad dat Martijn zich als een witte ridder gedraagt aangezien hij zelf ook niet vies is van het recruiten van bijvoorbeeld een zuibird. Iets waar jij zelf volgens mij nog een mond vol over had toen het gebeurde. Iedereen heeft het recht zijn mening te uiten over een bepaalde situatie maar er op doorboren alsof hij zelf nog nooit een verkeerde beslissing heeft gemaakt vind ik te ver gaan en daar spreek ik hem dan ook op aan. Ik vond zijn posts echt verschrikkelijk (samen met meerdere deze classic, bijvoorbeeld purple swag.) Uiteindelijk is het toch mijn lijstje en mijn mening, daar zijn ze voor bedoeld.

De FarmAlarm actie heeft verder ook amper invloed gehad op de wereld. Iets wat je had geweten als je het een beetje had gevolgd. Facts heeft zich prima standgehouden en wij hebben op doorzettingsvermogen, strategisch inzicht en uiteindelijk activiteit gewonnen. Ik zie niet in wat deze post nou bijdraagt aan het einde classic awards topic. Ik snap dat je niet hebt gespeeld en dit het enige is wat je misschien hebt meegekregen maar het is inmiddels gepasseerd station.
 
Reactiescore
1.089
Het word ''stabberkoning'' heb ik gebruikt omdat het een inner joke was binnen de stam. Daar zit verder geen sarcastische ondertoon achter. Voor mij heeft het ook echt geen gevoelige snaar geraakt. Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom je dat denkt. Het onderwerp is wat mij betreft namelijk gewoon afgesloten.(Wat ook de reden was waarom ik stopte met reageren) Ik heb mijn visie gegeven en ieder heeft zijn eigen mening erover. Agree to disagree denk ik dan. Het blijven aanhalen zie ik het nut niet van in.

Ik reageer alleen maar op wat ik zie he? Ik zie het bijvoorbeeld in alle lijstjes op de vorige pagina terug komen, en constant in het golden awards topic. Daarmee lijkt het erop dat het toch indruk heeft gemaakt.

Laten we beginnen met je punt over Mastermark. Ik heb op EEN classic Mastermark gerecruit en dat was op classic15. Classic 16 heb ik ook gewonnen met Mastermark in een stam maar heb ik geen invloed gehad op die recruit. (Die kwam namelijk met het account van Emile toendertijd automatisch mee en Howlin trok aan de touwtje op Classic 16) Effectief heb ik mezelf dus niet tegengesproken daar. Ignotus is eigenlijk hetzelfde verhaal. Lennart gaf aan dat hij het account Adrestia niet wou achterlaten. Ik heb toen besloten beide te recruteren omdat Lennart en ik vanaf dag 1 al van plan waren samen te spelen deze classic. Puur vanwege de gezelligheid. Achteraf bleek Vincent van Ignotus een prima kerel te zijn en zoals je ook kan lezen in mijn lijstje was ik aangenaam verrast.

Dit snap ik niet. Hoezo vind je niet dat je jezelf hebt tegengesproken? Je hebt toendertijd aangegeven dat je na cl15 niet meer met mmb in de stam ging n.a.v. van dat gedoe. Dat heb je wel gedaan, dat jij dat niet beslist hebt wil toch niet zeggen dat je je er daardoor wel aan houd? Zelfde geldt voor het geval ignotus, waar zelfs de hele chat van POEF getuige was en gezien geposte logjes zelfs meer mensen een eensgelijk bericht hebben ontvangen. Tuurlijk deze beloften of woorden zijn niet aan iemand specifiek gericht of aan mensen die niet speelden, maar dat wil niet zeggen dat je hun vertrouwen niet schaadt?

Ik vind Classics absoluut niet saai anders zou ik ze niet spelen.(5 achter elkaar nu volgens mij) Dat het niveau achteruit is gegaan heeft meer te maken met het aantal ervaren spelers dat is gestopt en het al dalende spelersaantal op de classic. Ik snap niet wat je bedoel met onderscheid maken tussen 'netjes en 'niet netjes' of een stab of geen stab. Ik heb al toegegeven dat de actie discutabel was en achteraf niet zo netjes. Zulke beslissingen kan je niet terugdraaien en in mijn lijstje bied ik daarvoor ook mijn excuses aan. Je leeft en leert.

Nou ik heb regelmatig in de POEF chat voorbij zien komen dat jij samen met UT en wouter geregeld over deze classic zeiden dat het niveau verschrikkelijk was, dat het een zaad classic was, en nog vele andere benamingen.
Ik vind dat als dat zo is, dat er genoeg ruimte en tijd en mogelijkheden waren om wel op niveau te kunnen profileren, en dat wil zeggen dat er gewoon ruimte was om .farmalarm niet van de ene op de andere moment zonder opties te laten. Je vind dat de classic van een vreselijk niveau is, reageer zelf dan wel adequaat. Je had eventuele teleurstellingen en of gevolgen van farmalarm toch wel kunnen bedenken? En daarnaast als het niveau toch zo verschrikkelijk was, waarom heb je dan een 6e account nodig en waarom kon de nap niet gehandhaafd worden?

Dit, mmb, ignotus het zijn dingen die ik gewoon niet snap, het gaat tegen je eigen woorden in en je schaadt mensen hun vertrouwen ermee...

Ik vind het jammer dat je er zo mee zit en misschien is het ook moeilijk te zien vanaf de zijlijn maar het was opzich gewoon een prima classic. Toevallig dat ik het vandaag zelfs nog een leuke classic noemde. Ik vind inderdaad dat Martijn zich als een witte ridder gedraagt aangezien hij zelf ook niet vies is van het recruiten van bijvoorbeeld een zuibird. Iets waar jij zelf volgens mij nog een mond vol over had toen het gebeurde. Iedereen heeft het recht zijn mening te uiten over een bepaalde situatie maar er op doorboren alsof hij zelf nog nooit een verkeerde beslissing heeft gemaakt vind ik te ver gaan en daar spreek ik hem dan ook op aan. Ik vond zijn posts echt verschrikkelijk (samen met meerdere deze classic, bijvoorbeeld purple swag.) Uiteindelijk is het toch mijn lijstje en mijn mening, daar zijn ze voor bedoeld.

Het siert je en de classics gewoon niet. GK en UT hebben gewoon hun mening verkondigd en verdienen dan niet gelijk een stempel omdat ze een andere mening hebben dan jou..

Ik heb inderdaad wat commentaar erop gehad, maar bleek wel dat ziubird zelf niet verantwoordelijk was (het ging omtrent valse bot beschuldigingen). Al kan ziubird niet rekenen op mijn sympathie nee.

De FarmAlarm actie heeft verder ook amper invloed gehad op de wereld. Iets wat je had geweten als je het een beetje had gevolgd. Facts heeft zich prima standgehouden en wij hebben op doorzettingsvermogen, strategisch inzicht en uiteindelijk activiteit gewonnen. Ik zie niet in wat deze post nou bijdraagt aan het einde classic awards topic. Ik snap dat je niet hebt gespeeld en dit het enige is wat je misschien hebt meegekregen maar het is inmiddels gepasseerd station.

Ik heb geenzins van dit gezegd of geinsinueerd. En dat is ook helemaal niet mijn punt.
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Dus terug naar einde game awards lijkt me
 

DeletedUser69389

Guest
Het word ''stabberkoning'' heb ik gebruikt omdat het een inner joke was binnen de stam. Daar zit verder geen sarcastische ondertoon achter. Voor mij heeft het ook echt geen gevoelige snaar geraakt. Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom je dat denkt. Het onderwerp is wat mij betreft namelijk gewoon afgesloten.(Wat ook de reden was waarom ik stopte met reageren) Ik heb mijn visie gegeven en ieder heeft zijn eigen mening erover. Agree to disagree denk ik dan. Het blijven aanhalen zie ik het nut niet van in.


Laten we beginnen met je punt over Mastermark. Ik heb op EEN classic Mastermark gerecruit en dat was op classic15. Classic 16 heb ik ook gewonnen met Mastermark in een stam maar heb ik geen invloed gehad op die recruit. (Die kwam namelijk met het account van Emile toendertijd automatisch mee en Howlin trok aan de touwtje op Classic 16) Effectief heb ik mezelf dus niet tegengesproken daar. Ignotus is eigenlijk hetzelfde verhaal. Lennart gaf aan dat hij het account Adrestia niet wou achterlaten. Ik heb toen besloten beide te recruteren omdat Lennart en ik vanaf dag 1 al van plan waren samen te spelen deze classic. Puur vanwege de gezelligheid. Achteraf bleek Vincent van Ignotus een prima kerel te zijn en zoals je ook kan lezen in mijn lijstje was ik aangenaam verrast.


Ik vind Classics absoluut niet saai anders zou ik ze niet spelen.(5 achter elkaar nu volgens mij) Dat het niveau achteruit is gegaan heeft meer te maken met het aantal ervaren spelers dat is gestopt en het al dalende spelersaantal op de classic. Ik snap niet wat je bedoel met onderscheid maken tussen 'netjes en 'niet netjes' of een stab of geen stab. Ik heb al toegegeven dat de actie discutabel was en achteraf niet zo netjes. Zulke beslissingen kan je niet terugdraaien en in mijn lijstje bied ik daarvoor ook mijn excuses aan. Je leeft en leert.


Ik vind het jammer dat je er zo mee zit en misschien is het ook moeilijk te zien vanaf de zijlijn maar het was opzich gewoon een prima classic. Toevallig dat ik het vandaag zelfs nog een leuke classic noemde. Ik vind inderdaad dat Martijn zich als een witte ridder gedraagt aangezien hij zelf ook niet vies is van het recruiten van bijvoorbeeld een zuibird. Iets waar jij zelf volgens mij nog een mond vol over had toen het gebeurde. Iedereen heeft het recht zijn mening te uiten over een bepaalde situatie maar er op doorboren alsof hij zelf nog nooit een verkeerde beslissing heeft gemaakt vind ik te ver gaan en daar spreek ik hem dan ook op aan. Ik vond zijn posts echt verschrikkelijk (samen met meerdere deze classic, bijvoorbeeld purple swag.) Uiteindelijk is het toch mijn lijstje en mijn mening, daar zijn ze voor bedoeld.

De FarmAlarm actie heeft verder ook amper invloed gehad op de wereld. Iets wat je had geweten als je het een beetje had gevolgd. Facts heeft zich prima standgehouden en wij hebben op doorzettingsvermogen, strategisch inzicht en uiteindelijk activiteit gewonnen. Ik zie niet in wat deze post nou bijdraagt aan het einde classic awards topic. Ik snap dat je niet hebt gespeeld en dit het enige is wat je misschien hebt meegekregen maar het is inmiddels gepasseerd station.
Het heeft bij jou geen gevoelige snaar geraakt, maar je voelt wel telkens de behoefte om erop te reageren. Je beweerd dat het onderwerp is afgesloten, maar je haalt het zelf weer aan door het te benoemen in je lijstje en doet dat met discutabele opmerkingen waarvan je weet dat daar gegarandeerd reacties op komen. Ik zal een paar voorbeelden citeren:

De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen: De ''Stab'' op FarmAlarm. Stabberkoning Andries zal er nog maar een paar laatste woorden aan vuil maken. Ik begreep de ophef tot op een zeker punt. Na pagina 5 vond ik het overdreven worden en dat vind ik nog steeds. Het is een discutabele actie op zijn best en dat zie ik achteraf ook. Excuses naar FarmAlarm en de rest van de community als ik mensen teleur heb gesteld met deze beslissing. Het is nooit mijn intentie geweest iemand willens en wetens te stabben.
Op het gebruik van het woord stabberkoning is al perfect gereageerd door Martijn. Maar op het punt wat betreft dat het nooit je intentie is geweest om iemand willens en wetens te stabben is natuurlijk zeer zeker betwistbaar. Gezien je natuurlijk zelf ook wel op de hoogte was van de afspraken die je zelf had opgesteld met het bewuste account. Het dan proberen te verkopen dat je je daar niet bewust van bent geweest bij het uitvoeren van de actie is dan zeer opmerkelijk als buitenstaander te geloven. Iets wat te zien valt aan de reacties van onder andere @Global Knowledge , @Ben Howard. , @sseg en mijzelf.

Ook een opmerking als dit:
Wat heb ik zelf voor deze classic betekend: Ik denk dat ik zelf als leider prima gepresteerd heb. Actief geweest, brandjes opgelost en uiteindelijk de juiste beslissingen gemaakt waar dat nodig was.
Dat kan allemaal wel zo wezen, maar als leider ben je ook afgestapt van de 'principes'. Principes waarvan jij beweerde en beweert voor te staan. Dat jij wat dat betreft lak heb aan eer, geweten en principes heb ik alleszins deze classic al een paar maal betoogt en heeft jouw handelen op deze, en andere classics, dat ook bewezen. Gelukkig komen steeds meer mensen daar ook achter dat je een hypocriete, blaaskakende speler hebt die lak heeft aan alles waar de classic voor staat/stond zolang je maar kunt winnen.

Ook in een reactie op Martijn verdedig je weer je actie ten op zichtte van FarmAlarm:
De FarmAlarm actie heeft verder ook amper invloed gehad op de wereld. Iets wat je had geweten als je het een beetje had gevolgd. Facts heeft zich prima standgehouden en wij hebben op doorzettingsvermogen, strategisch inzicht en uiteindelijk activiteit gewonnen. Ik zie niet in wat deze post nou bijdraagt aan het einde classic awards topic. Ik snap dat je niet hebt gespeeld en dit het enige is wat je misschien hebt meegekregen maar het is inmiddels gepasseerd station.
Hoezo heeft de FarmAlarm actie verder geen gevolgen gehad op de wereld? Het Martijn beschuldigen van het feit dat die onwetend is/was, omdat die de wereld niet heeft gevolgd/gevolgd zou hebben is onzinnig. Het kan inderdaad zo zijn dat jullie op doorzettingsvermogen, strategisch inzicht en activiteit hebben gewonnen. Maar de stab op FarmAlarm heeft (in)direct ook invloed gehad op het standhouden van The Time Wizard tegen het vuur van Facts.

Het account FarmAlarm kon voor een tweefronten strijd zorgen. Het account The Time Wizard. kon door de stab, zeker in het begin, zeer profiteren van het vuur. Door dat vuur, deels ook door de inactiviteit van het account FarmAlarm zelf als gevolg van de situatie, konden wij/kon The Time Wizard alle deff wat aan die kant stond besteden aan het front met Geluk en Heres. Daarmee vormde de stab en het aanvallen op FarmAlarm dus een essentieel onderdeel van het standhouden van het account The Time Wizard. Iets wat ook essentieel is gebleken voor het moraal van Facts, omdat ze er niet door kwamen. Was het account FarmAlarm niet gestabt geweest dan had het gezien zijn ligging in de kern van 1150 en de nap die het had met jouw account (2 Beers), Leone en Bormsie een behoorlijke luis in de pels kunnen wezen die de situatie voor met name The Time Wizard heel wat neteliger had kunnen maken. Op een paar momenten was de situatie van The TIme Wizard soms bijzonder lastig en precair, met name toen de middelen voor het noorden begonnen op te raken. Had op dat moment dat FarmAlarm nog bestaan en aangevallen dan was dat veronderstel ik de spreekwoordelijke zetje richting de afgrond geweest. Want op dat moment trokken Niels en ik alles wat er nog aan deff over was naar het front toe om die dag door te komen tot de nacht wanneer er weer verse deff kwam.

Hetgeen je zei is hiermee dus ongegrond verklaard. Helaas kon ik niet zo snel aan een kaartje komen die het extra had kunnen bewijzen en/of onderbouwen.


Dan nog over de rest.
Ik vind Classics absoluut niet saai anders zou ik ze niet spelen.(5 achter elkaar nu volgens mij) Dat het niveau achteruit is gegaan heeft meer te maken met het aantal ervaren spelers dat is gestopt en het al dalende spelersaantal op de classic. Ik snap niet wat je bedoel met onderscheid maken tussen 'netjes en 'niet netjes' of een stab of geen stab. Ik heb al toegegeven dat de actie discutabel was en achteraf niet zo netjes. Zulke beslissingen kan je niet terugdraaien en in mijn lijstje bied ik daarvoor ook mijn excuses aan. Je leeft en leert.
Het niveau is inderdaad deels daardoor achteruitgegaan ja. Maar een groot deel is ook gestopt omwille van het feit dat de mentaliteit op de classic achteruitgegaan is. Een mentaliteit die ook door jou is ingezet. Het begon al een beetje met de stam IB en die ene stam op classic 10 of 9. Maar na classic 11 werd dat handelen meer en meer een gemeengoed. Stammen als Church en Dust op classic 11 of stammen als 7-1=8 of We Can bij eerdere classics die ergens voor stonden en daar ook voor bleven staan die zijn er niet meer. Jijzelf bent iemand als leider die het toonbeeld is van een bipolaire houding ten opzichte van andere stammen. Vandaag is het je vijand, morgen is het praten over een bg, donderdag is het een BG om die stam zondag dan weer te dumpen. Door dat soort zaken is voor vele spelers de lol van de classic ervan af. Er wordt teveel gekeken naar de mazen van de wetten van de classic en meer en meer wordt dat zelfs genegeerd. Uitdaging durft men tegenwoordig niet meer aan te gaan.

Martijn heeft dan ook gelijk dat hij je aanvalt op het feit dat deze classic niveauloos en saai is ook bij jezelf ligt. De oorzaak van deze saaie classic is deels het inviten van 1150 en Adrestia. Het samenbundelen van alle enigszins ''gerespecteerde classic'' spelers en die ook enigszins 'ervaren' zijn. Daarmee verkrachtte je de classic al enigszins. En alsof het dan nog niet erg genoeg is overtref je dat nog eens door ook nog eens een account te stabben waarmee en waardoor er een situatie ontstond waarbij het eerder een schande zou zijn indien 1150 de classic niet had gewonnen dan dat het winnen ervan als een prestatie beschouwd mag worden.


Tot slot wil ik reageren op het witte ridder fenomeen. Volgens mij ben ik open en eerlijk over het feit dat ik bijvoorbeeld met Roald97 en Mindcontroll op wereld 19 heb gestabt. Ook durf ik voor zaken uit te komen indien ik ongelijk had.

Het recruiten van Ziubird op dat moment was een beslissing waar we niet over één nacht ijs gingen. Vele beschuldigingen onderzocht en welke ongegrond bleken te zijn. Neem daarnaast het feit dat die wereld ook zijn eerste wereld nog eens was en dat hij spijt betuigde. Dat alles zorgde ervoor dat ik, en met mij nagenoeg de gehele stam, ervoor koos hem een kans te geven destijds.
Ik begreep dat hij nadien toen de stam viel wel smerig bezig was en dan kun je dan ook niet anders zeggen dat ik/we fout zat/zaten.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Martijn je vergat je kopjes in je lijstje :eek:

Moeilijk te lezen zo
 

DeletedUser74552

Guest
Ik reageer alleen maar op wat ik zie he? Ik zie het bijvoorbeeld in alle lijstjes op de vorige pagina terug komen, en constant in het golden awards topic. Daarmee lijkt het erop dat het toch indruk heeft gemaakt.
Misschien bij andere maar dat gevoel deel ik niet.


Dit snap ik niet. Hoezo vind je niet dat je jezelf hebt tegengesproken? Je hebt toendertijd aangegeven dat je na cl15 niet meer met mmb in de stam ging n.a.v. van dat gedoe. Dat heb je wel gedaan, dat jij dat niet beslist hebt wil toch niet zeggen dat je je er daardoor wel aan houd? Zelfde geldt voor het geval ignotus, waar zelfs de hele chat van POEF getuige was en gezien geposte logjes zelfs meer mensen een eensgelijk bericht hebben ontvangen. Tuurlijk deze beloften of woorden zijn niet aan iemand specifiek gericht of aan mensen die niet speelden, maar dat wil niet zeggen dat je hun vertrouwen niet schaadt?
Ah ja, als je het zo bekijkt dan heb je inderdaad gelijk. Wat ik wil aangeven is dat ik er geen directe invloed op heb gehad. Ja ik had kunnen quiten maar dat lijkt me een erg drastiche reactie op het samenspelen met iemand. Dat geldt hetzelfde voor Ignotus. Bij voorkeur zou ik het niet doen maar het weegt niet op, om daarvoor niet met Lennart te gaan spelen. Het was nooit de bedoeling iemands vertrouwen te schaden.

Nou ik heb regelmatig in de POEF chat voorbij zien komen dat jij samen met UT en wouter geregeld over deze classic zeiden dat het niveau verschrikkelijk was, dat het een zaad classic was, en nog vele andere benamingen.
Ik vind dat als dat zo is, dat er genoeg ruimte en tijd en mogelijkheden waren om wel op niveau te kunnen profileren, en dat wil zeggen dat er gewoon ruimte was om .farmalarm niet van de ene op de andere moment zonder opties te laten. Je vind dat de classic van een vreselijk niveau is, reageer zelf dan wel adequaat. Je had eventuele teleurstellingen en of gevolgen van farmalarm toch wel kunnen bedenken? En daarnaast als het niveau toch zo verschrikkelijk was, waarom heb je dan een 6e account nodig en waarom kon de nap niet gehandhaafd worden?

Dit, mmb, ignotus het zijn dingen die ik gewoon niet snap, het gaat tegen je eigen woorden in en je schaadt mensen hun vertrouwen ermee...
Dat klopt inderdaad maar dat geld voor beide kanten. Het is niet alsof alleen de tegenstand van minder niveau was. Mijn eigen stam zou zelf ook nooit het niveau halen van bijvoorbeeld een stam als POEF en al helemaal niet als een stam als Church. Verder als je het dus misschien net iets meer gevolgd had, dan had je gezien dat mijn stam geen enkele BG of NAP heeft gehad deze Classic waar wij tegen 4 of 5 stammen speelden. Dat kleine beetje niveau verschil neem ik dus zeker wel in acht. FarmAlarm had ik alleen de optie gegeven om als 6e account te spelen omdat hun dat wellicht zouden willen. Niet omdat mijn stam het nodig had. We hebben dan ook met 5 man tegen de rest gewonnen. De NAP tja dat heb ik al uitgelegd en geadresseerd.

Het siert je en de classics gewoon niet. GK en UT hebben gewoon hun mening verkondigd en verdienen dan niet gelijk een stempel omdat ze een andere mening hebben dan jou..
Ik heb inderdaad wat commentaar erop gehad, maar bleek wel dat ziubird zelf niet verantwoordelijk was (het ging omtrent valse bot beschuldigingen). Al kan ziubird niet rekenen op mijn sympathie nee.
Ik heb geenzins van dit gezegd of geinsinueerd. En dat is ook helemaal niet mijn punt.
Spijtig dat je het zo ziet. Ik heb in mijn lijstje niets gezegd over GK en puur alleen over UT. Sterker nog, toen Cona zei dat hij wellicht Steven ging aanspreken om met hem op een van onze accounts te komen spelen. Heb ik hem nog aangeboden om de dialoog aan te gaan met GK en hem misschien meer van mijn kant te laten zien zodat ook hij zag dat het geen bewuste ''stab'' was. Dus welke stempel heb je het over ? Ik zou prima met Steven nog samenspelen en hetzelfde geld voor UT. Wat ik wel vind is dat als je tegen je stam loopt te posten dat dat mag worden gezegd. Ik doelde niet eens op de posts over FarmAlarm maar eerder over de posts richting bijvoorbeeld een Robbert en een Ignotus. Op dezelfde middag je stamgenoot achterlijk noemen op het forum en in een adem ook vragen of hij zijn account leegzet voor je, en je OS lijst vult, dat vind ik niet kunnen nee.

Overigens heb ik zelf toendertijd ook navraag gedaan over Zuibird en die valse beschuldigingen waar jij het over hebt. Daar klopt dus niets van. Het was wellicht niet de speler zelf die de kata's heeft gestuurd op Classic 12 maar als je Co 3 dagen lang Kata's produceert en ze vervolgens verstuurd dan ben je in mijn boekje net zo goed verantwoordelijk. Ik geloof dat ik dit ook in ons skype gesprek nog heb gezegd, dat het helemaal niet over valse beschuldigingen ging en heb je in de POEF chat dat standpunt zelf nog verdedigd. Uiteindelijk bleek Zuibird ook weer de fout in te gaan op W62, zoals UT hierboven vermeld in zijn post. Dus dat vertrouwen dat UT hem gaf is uiteindelijk stank voor dank geweest.

Nou boeit het me niet of het nou waar of niet is en het doet niet af aan het feit dat UT alsnog in zijn recht staat zijn mening te verkondigen maar een boycot starten en samen met GK het ''onder de community'' gaan brengen, gaat me dan wel heel ver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74552

Guest
Het heeft bij jou geen gevoelige snaar geraakt, maar je voelt wel telkens de behoefte om erop te reageren. Je beweerd dat het onderwerp is afgesloten, maar je haalt het zelf weer aan door het te benoemen in je lijstje en doet dat met discutabele opmerkingen waarvan je weet dat daar gegarandeerd reacties op komen. Ik zal een paar voorbeelden citeren:


Op het gebruik van het woord stabberkoning is al perfect gereageerd door Martijn. Maar op het punt wat betreft dat het nooit je intentie is geweest om iemand willens en wetens te stabben is natuurlijk zeer zeker betwistbaar. Gezien je natuurlijk zelf ook wel op de hoogte was van de afspraken die je zelf had opgesteld met het bewuste account. Het dan proberen te verkopen dat je je daar niet bewust van bent geweest bij het uitvoeren van de actie is dan zeer opmerkelijk als buitenstaander te geloven. Iets wat te zien valt aan de reacties van onder andere @Global Knowledge , @Ben Howard. , @sseg en mijzelf.

Ook een opmerking als dit:

Dat kan allemaal wel zo wezen, maar als leider ben je ook afgestapt van de 'principes'. Principes waarvan jij beweerde en beweert voor te staan. Dat jij wat dat betreft lak heb aan eer, geweten en principes heb ik alleszins deze classic al een paar maal betoogt en heeft jouw handelen op deze, en andere classics, dat ook bewezen. Gelukkig komen steeds meer mensen daar ook achter dat je een hypocriete, blaaskakende speler hebt die lak heeft aan alles waar de classic voor staat/stond zolang je maar kunt winnen.

Ook in een reactie op Martijn verdedig je weer je actie ten op zichtte van FarmAlarm:
Dat ik reageer op mensen, is gewoon een kwestie van beleefdheid. Ik kan niet reageren en dan denken mensen dat ik weg ren voor mijn verantwoordelijkheid. Ik kan wel reageren en dan word er gezegd dat het een gevoelige snaar raakt. Het feit dat ik het in mijn lijstje zette was puur om het nogmaals te adresseren dat ik geen kwade intentie had en mijn verantwoordelijkheid ervoor neem.

Hoezo heeft de FarmAlarm actie verder geen gevolgen gehad op de wereld? Het Martijn beschuldigen van het feit dat die onwetend is/was, omdat die de wereld niet heeft gevolgd/gevolgd zou hebben is onzinnig. Het kan inderdaad zo zijn dat jullie op doorzettingsvermogen, strategisch inzicht en activiteit hebben gewonnen. Maar de stab op FarmAlarm heeft (in)direct ook invloed gehad op het standhouden van The Time Wizard tegen het vuur van Facts.

Het account FarmAlarm kon voor een tweefronten strijd zorgen. Het account The Time Wizard. kon door de stab, zeker in het begin, zeer profiteren van het vuur. Door dat vuur, deels ook door de inactiviteit van het account FarmAlarm zelf als gevolg van de situatie, konden wij/kon The Time Wizard alle deff wat aan die kant stond besteden aan het front met Geluk en Heres. Daarmee vormde de stab en het aanvallen op FarmAlarm dus een essentieel onderdeel van het standhouden van het account The Time Wizard. Iets wat ook essentieel is gebleken voor het moraal van Facts, omdat ze er niet door kwamen. Was het account FarmAlarm niet gestabt geweest dan had het gezien zijn ligging in de kern van 1150 en de nap die het had met jouw account (2 Beers), Leone en Bormsie een behoorlijke luis in de pels kunnen wezen die de situatie voor met name The Time Wizard heel wat neteliger had kunnen maken. Op een paar momenten was de situatie van The TIme Wizard soms bijzonder lastig en precair, met name toen de middelen voor het noorden begonnen op te raken. Had op dat moment dat FarmAlarm nog bestaan en aangevallen dan was dat veronderstel ik de spreekwoordelijke zetje richting de afgrond geweest. Want op dat moment trokken Niels en ik alles wat er nog aan deff over was naar het front toe om die dag door te komen tot de nacht wanneer er weer verse deff kwam.

Hetgeen je zei is hiermee dus ongegrond verklaard. Helaas kon ik niet zo snel aan een kaartje komen die het extra had kunnen bewijzen en/of onderbouwen.
Oneens. FarmAlarm was al zo goed als inactief toen hij weg ging bij ons. Er speelde effectief nog 1 speler op. Het duurde 7 dagen voor de NAP werd be-eindigd en toen nog eens 7 dagen voor hij opge-edeld was. In die eerste 7 dagen liepen er al aanvallen op Time. Hij deed daar niet eens aan mee ofthans niet actief aan mee. Daarnaast lag FarmAlarm gruwelijk in de weg waardoor een van onze belangrijkste accounts Beers geen degelijk front kon creeren. Zelfs toen we hem weg-edelden bleek dit moeilijk. Als Time Wizard was gevallen, hadden we meer front en had het de classic wellicht alleen maar makkelijker gemaakt. Aangezien Lennart en zijn team waarschijnlijk onderverdeeld werden op overige accounts, waardoor er qua kwaliteit niks veranderde. Daarnaast komt nog eens dat time wizard qua kwantiteit ook amper wat meebracht toen. Dus dat had ook niet zoveel voor ons betekend. Al met al, is het dus zeeeeeeer discutabel om te zeggen of het in ons voor of nadeel zou zijn geweest.

Dan nog over de rest.

Het niveau is inderdaad deels daardoor achteruitgegaan ja. Maar een groot deel is ook gestopt omwille van het feit dat de mentaliteit op de classic achteruitgegaan is. Een mentaliteit die ook door jou is ingezet. Het begon al een beetje met de stam IB en die ene stam op classic 10 of 9. Maar na classic 11 werd dat handelen meer en meer een gemeengoed. Stammen als Church en Dust op classic 11 of stammen als 7-1=8 of We Can bij eerdere classics die ergens voor stonden en daar ook voor bleven staan die zijn er niet meer. Jijzelf bent iemand als leider die het toonbeeld is van een bipolaire houding ten opzichte van andere stammen. Vandaag is het je vijand, morgen is het praten over een bg, donderdag is het een BG om die stam zondag dan weer te dumpen. Door dat soort zaken is voor vele spelers de lol van de classic ervan af. Er wordt teveel gekeken naar de mazen van de wetten van de classic en meer en meer wordt dat zelfs genegeerd. Uitdaging durft men tegenwoordig niet meer aan te gaan.

Martijn heeft dan ook gelijk dat hij je aanvalt op het feit dat deze classic niveauloos en saai is ook bij jezelf ligt. De oorzaak van deze saaie classic is deels het inviten van 1150 en Adrestia. Het samenbundelen van alle enigszins ''gerespecteerde classic'' spelers en die ook enigszins 'ervaren' zijn. Daarmee verkrachtte je de classic al enigszins. En alsof het dan nog niet erg genoeg is overtref je dat nog eens door ook nog eens een account te stabben waarmee en waardoor er een situatie ontstond waarbij het eerder een schande zou zijn indien 1150 de classic niet had gewonnen dan dat het winnen ervan als een prestatie beschouwd mag worden.
Waar heb jij het over. Ik zou die mentaliteit hebben ingezet ? Besef je dat Classic 11 mijn eerste wereld was. Als ik al een invloed heb gehad op de daling van het niveau dan is dat minimaal geweest alleen al omdat ik zo kort mee draai. Daarnaast ben je zelf 100% onderdeel van het probleem, je speelde notabene op The Time Wizard op het moment van joinen. Mensen zijn niet gestopt vanwege de mentaliteit, mensen zijn gestopt vanwege de houding van het TW team richting de community en waarschijnlijk ook gewoon door het ouder worden en minder tijd krijgen. Noem je de BG van Platy op Classic 13 dan ook het verzieken van een Classic ? Ik durf te beweren dat Goud namelijk minder weerstand heeft geboden dan Facts deze Classic. Ik bedoel de dominantie periode is gereset en ze hebben zelfs voorgestaan in dominantie. Over het algemeen maak ik al mijn beslissingen in overleg met de meeste spelers in de stam. Dat geld hetzelfde voor recruitment. Het is niet zo zwart wit als jij het zegt. Anders kan je het recruiten van Calm op w50 ook onder dat kopje scharen.
Tot slot wil ik reageren op het witte ridder fenomeen. Volgens mij ben ik open en eerlijk over het feit dat ik bijvoorbeeld met Roald97 en Mindcontroll op wereld 19 heb gestabt. Ook durf ik voor zaken uit te komen indien ik ongelijk had.

Het recruiten van Ziubird op dat moment was een beslissing waar we niet over één nacht ijs gingen. Vele beschuldigingen onderzocht en welke ongegrond bleken te zijn. Neem daarnaast het feit dat die wereld ook zijn eerste wereld nog eens was en dat hij spijt betuigde. Dat alles zorgde ervoor dat ik, en met mij nagenoeg de gehele stam, ervoor koos hem een kans te geven destijds.
Ik begreep dat hij nadien toen de stam viel wel smerig bezig was en dan kun je dan ook niet anders zeggen dat ik/we fout zat/zaten.

Nou goed prima dan toch. Dan zijn we het daar over eens, ik neem die verantwoordelijkheid net zo goed en zal het de volgende keer anders doen. Ik reken je dan ook niet af op je actie's uit het verleden maar wel als je doet alsof jij een heilige bent en ik zogenaamd de achteruitgang van de Classic heb ingezet :D.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser56631

Guest
Beloofd om ook een lijstje te maken!

Beste Speler actueel (Nog bestaand account): 2 Beers, de mannen hebben weer een mooie classic gespeeld en zijn weer uitgegroeid tot voor mij het beste account, time wizard is een goede tweede met het verdedigende werk wat ze hebben laten zien.
Beste Gestopte Speler: Voor mij is dit Shelby, onder vuur worden genomen door een groter account (picture) en zelf dorpen pakken, ze hebben het zelf ook heel lang volgehouden.
Beste Stamspeler: Deze vraag moet ik beantwoorden met een 1150 bril op aangezien dat de leden zijn bij wie ik in de stam zat, maar voor mij springt er dan maar 1 iemand uit en verdient maar 1 iemand de waardering en dat is Andries, respect voor iemand die zich als een muur voor zijn stam op stelt en onder zijn leiding 1150 naar de overwinning heeft gebracht.
Wie was de grootste ego van deze classic?: Weinig ego's tegen gekomen ingame, wel wat minder leuke gesprekken gehad met Blue eyes en lars(heres) maar dat is ook part of the game. Ben van mening dat het niet nodig is maar wat gezonde concurrentie hoort erbij.
Gezelligste speler: Dat zijn voor mij natuurlijk Milan en Nick, super gezellige tijd gehad. Ook flex mag hier niet ontbreken en vind de stamchat altijd leuk om te volgens. Dat Paul daar weer bij kwam is altijd gezellig.
Beste Stam: 1150 in alle opzichten
Wie zou je zeker vragen om een volgende wereld bij je te spelen?: De volledige stam 1150, speler van picture perfect, Shelby en kameel.
Wie zou je zeker niet vragen om een volgende wereld nog bij je te spelen?: Lars, heeft goed gedeft op heres maar zijn manier van communiceren spreek me niet aan.
De meest Faire Speler: HCholland, leuke speler die op het gemakje geen keuze heeft gemaakt voor een stam en lekker in de rim is blijven doorgroeien. Kon je ook altijd een leuk gesprek mee aan gaan.
De meest unfaire speler: Wat is unfair in dit spel?
De Beste / leukste actie:
Voor mij was de leukste actie, Shelby wegedelen binnen 24 uur. Voor de meeste mensen werd dit als een intern gezien (zoals alles wat Bormsie deed). We gooiden de clearmolen open, kregen een geweldig bericht van Shelby dat we precies op het verkeerde moment kwamen. Hij was herstellend van troependump picture plus hij had geen tijd het was zaterdagavond inmiddels. Shelby baalde maar had respect voor ons en onze actie. Dit was voor ons het startsein om meteen te knallen.
De actie die het meest mijn wenkbrauwen deed fronsen: Het ontslaan van farmalarm, het account Bormsie was bezig om een massa te plannen op crusadors en andrestia stond zelfs een oproep voor op het forum bij ons. Ik logde op woensdagochtend in toen was crusadors ineens een fusieaccount van farm. Kregen we later te horen dat farm er daardoor uitging en dat time en andrestia zullen joinen. (de rest is te lezen hier op het af). Achteraf wist degene die op vakantie was op het account van Bormsie hier wel van.
Met wie had je zeker de classic willen afsluiten: Met alle leden van facts!! balen dat jullie zijn gestopt.
De beste aanvaller: Milan en Nick lekker gespeeld met aanvallen.
De slechtste aanvaller: Heres, verwachte vuurwerk van jullie kant toen we eindelijk front hadden. Wij waren toch de intern noobs van deze classic. Helaas niets gezien.
De beste verdediger: Lennart, misschien niet deze classic. Maar in het verleden heb je al geweldig verdedigend werk laten zien.
De slechtste verdediger: Slechte verdedigers bestaan niet iedereen doet zijn best en kan het leren, oefening baart kunst.
De beste vv'er:
Leone heeft veel vv opgepakt bij Time, begrijp dat een aantal man Facts overeind hielden en zelfs zorgde voor hogere dominantie dus die mogen zeker bij de beste VV'ers.
De grootste noob / faler: In mijn ogen Crusadors, alles qua diplomatiek fout gedaan wat je fout kon doen en dat heeft ze uiteindelijke de kop gekost.
Grootste Faalstam: Stam, een groepje dat als los zand aan elkaar hing. White weggespeeld om vervolgens verkeerde beslissingen te maken.
Dé verrassing van deze classic (Speler/actie): Het op delete gaan van Facts was voor mij een grote verrassende actie. Voor mij is flex verder de verrassing van deze classic veel tijd en energie in deze classic gestoken wat hem op veel eervolle vermeldingen komt te staan die hij verdient.
De beste leider: Andries!!! Hij weet precies wat een stam nodig heeft en wat er moet gebeuren bij een stam. Zijn beslissingen en acties zijn soms tegen mijn principes in maar heel deze classic heb ik het gevoel gehad dat het uiteindelijk goed komt. Ik wil graag aan mensen een oproep doen die commentaar op hem leveren, kom het de volgende classic laten zien!
De slechtste leider: Slechte leiders bestaan niet.
Wie heeft op deze classic jouw respect nu echt verdiend: Kom ik weer met dezelfde namen, flex, milan en nick de mannen van Kameel en Shelby.
Wie was volgens jou de beste forumposter?: Lennart
Wie was volgens jou de slechtste poster?: Martijn (underground), sorry heb enorm veel respect voor je en in mijn ogen ben je een sterke tw speler. Ik snap wat er in het verleden is gebeurt tussen jou en Andries niet leuk is, maar hier op het af heb je het emotionele niet kunnen onderscheiden van het realisme.
Welke spelers hebben op deze classic het beste in jou naar boven kunnen halen? Milan en Nick! Verder natuurlijk de stam 1150.
De grootste spammer: Ignotus, ik was één van de spelers die je zeer irritant vond op het af. Je heb gedurende de classic mijn respect verdient en ik vond leuk om met je in de stam te zitten.
Wat heb ik zelf voor deze classic betekend: Ik heb genoten van deze classic en van het spel wat er weer gespeeld is. Iedere classic brengt iets unieks mee en dus ook deze. Je moet op classics soms dingen doen die qua moreel niet in jou straatje liggen. Maar wat ik zeg dat is part of the game en ik denk dat ik daar weer leer uit kan halen.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de leuke tijd en kijk ik uit naar een volgende classic:D
 
Reactiescore
660
Op een irrelevant achterlijk spelletje ja, moet je maar trots op zijn.
Het is pas irrelevant achterlijk dat je het nodig hebt om tools te gaan installeren om het spelletje eens een keertje te kunnen winnen.
 
Bovenaan