Eigen troepen aanvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser15304

Guest
Ik heb nu voor de 2de keer dat ik mijn eigen troepen heb aangevallen :s

1. Ik stuurde een edelman naar een dorp maar de toestemming was maar gezakt tot 10. Daarom stuurde ik direct troepen om te ondersteunen zodat een andere speler het dorp niet zo maar kon overnemen. Erna laat ik een nieuwe edelman met wat troepen naar het dorp trekken voor die 10 naar -?? te brengen. Wordt die edelman en zijn troepen wel niet aangevallen door mijn ondersteuning :s:s edelman dood en ik mag opnieuw beginnen.

Hoe kan ik zoiets vermijden?

2. De keer ervoor had ik 2 groepen met 1 edelman en een paar troepen naar een dorp gestuurd, met de eerste groep was het gelukt om het dorp over te nemen, de 2de groep kon ik op dat moment niet meer terug trekken. De 2de groep viel de 1ste groep aan en is gesneuvelt.

Hoe kan ik dit vermijden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Time je aanvallen beter:

ga voor de volgende timing:

Clear
edelman 1
edelman 2
edelman 3
edelman 4
ondersteuning

En zorg dat alles op dezelfde seconde aankomt.

Volgende zijn ook mogelijk:

Clear + edelman 1
edelman 2
edelman 3
verdediging + edelman

Als je een ridder hebt met de scepter kun je hem altijd met de 4de edelman meesturen.
 

DeletedUser

Guest
Die sceptor is echt niks waard als je het mij vraagt. Een edeltrein mislukt zelden dus is een sceptor niet echt nodig.
 

DeletedUser

Guest
Time je aanvallen beter:

ga voor de volgende timing:

Clear
edelman 1
edelman 2
edelman 3
edelman 4
ondersteuning

En zorg dat alles op dezelfde seconde aankomt.

Volgende zijn ook mogelijk:

Clear + edelman 1
edelman 2
edelman 3
verdediging + edelman

Als je een ridder hebt met de scepter kun je hem altijd met de 4de edelman meesturen.


maakt niet uit eh ... heel dat edeltreintje valt in duizend stukjes ineen wanneer het dorpje al een lagere toestemming had vooraleer je edeltjes aankomen, dus dan nog edel je jezelf
 

DeletedUser

Guest
Ik heb nu voor de 2de keer dat ik mijn eigen troepen heb aangevallen :s

1. Ik stuurde een edelman naar een dorp maar de toestemming was maar gezakt tot 10. Daarom stuurde ik direct troepen om te ondersteunen zodat een andere speler het dorp niet zo maar kon overnemen. Erna laat ik een nieuwe edelman met wat troepen naar het dorp trekken voor die 10 naar -?? te brengen. Wordt die edelman en zijn troepen wel niet aangevallen door mijn ondersteuning :s:s edelman dood en ik mag opnieuw beginnen.

Hoe kan ik zoiets vermeiden?

2. De keer ervoor had ik 2 groepen met 1 edelman en een paar troepen naar een dorp gestuurd, met de eerste groep was het gelukt om het dorp over te nemen, de 2de groep kon ik op dat moment niet meer terug trekken. De 2de groep viel de 1ste groep aan en is gesneuvelt.

Hoe kan ik dit vermeiden?

Zoals gezegt is geweest kun je met een edeltrein vaak zulke problemen vermijden.
 

DeletedUser

Guest
maakt niet uit eh ... heel dat edeltreintje valt in duizend stukjes ineen wanneer het dorpje al een lagere toestemming had vooraleer je edeltjes aankomen, dus dan nog edel je jezelf

Je verliest dan wel veel minder troepen. Als 2 aparte volle aanvallen.
 

DeletedUser15304

Guest
alvast bedankt voor de snelle reacties!!
Wat stuur ik het best mee met de edelmannen? Ik had geprobeert om 2 edelmannen te sturen zonder andere troepen zodat er geen troepen verloren gingen. Maja zoals je wel kan raden verloor ik ale 2 men edelmannen ook al stonden er geen troepen in dat dorp.

Wat ik ook niet snap: je moet ze binnen de sec laten toekomen, maar je kan ze niet tot op de laatste seconde terug trekken...dus als je eerste aanval gelukt is, kan je die 2de toch niet meer terug trekken
 

DeletedUser8065

Guest
als je jezelf niet over wilt edelen moet je gewoon andere troepen meesturen


stel: de toestemming stond al op 10, maar je had al een edeltrein gestuurd

als je bij de 1e edelman 500 zwaard ofzo hebt en bij de laatste 3 300 zwaard dan edel je jezelf 0 x over
 

DeletedUser15304

Guest
als je jezelf niet over wilt edelen moet je gewoon andere troepen meesturen


stel: de toestemming stond al op 10, maar je had al een edeltrein gestuurd

als je bij de 1e edelman 500 zwaard ofzo hebt en bij de laatste 3 300 zwaard dan edel je jezelf 0 x over

ok, maar dan verlies je wel je edelman?
 

DeletedUser11642

Guest
Ik heb vannacht nog gehad dat toestemming was blijven steken op 7 en dus vannochtend opnieuw aangevallen 2 edelmannen voor de zekerheid

bij de eerste daalt hij van 23 naar -7

dan komt mijn 2de edelman aan valt mijn eigen troepen aan en toestemming van 25 naar 3

ik heb het zo gedaan dat bij de eerste aanval geen def. troepen zaten maar alleen troepen met lage def. kracht

Aantal: 0 0 0 0 50 80 0 0 0 0 0 1
Verliezen: 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0


Bij de 2de edel stuur ik veel aanvalstroepen mee zodat dat kleine beetje troepen doodgaat voor het geval dat nodig is en ik verlies niet veel troepen en met een beetje geluk daalt de toestemming niet 2x naar -;)
 

DeletedUser

Guest
Waarom ik persoonlijk nooit een edelman mee stuur met de clear en de verdediging.

Wegens een speling van het lot: Je clear slaagt en je edelman edelt. Plots staat je clearleger als verdediging in dat dorp. De 2 tussenwagens van edeltrein lopen te pletter op je eigen aanvalsleger dat aan het verdedigen is. Als laatst komt dan je verdedigingsleger aanvallen tegen je aanvalsleger dat aan het verdedigen is.

Op het einde van de rit verlies je enorm veel.

Door clear, edel 1 -> 4, verdediging op te splitsen loop je gewoon het minste risico. Stel dat je eerste edel slaagt verlies je maar 3 edelmannen en een paar 100 andere eenheden. Nooit een volledige clear en/of onderstuning.

Het is ook duidelijk het beste om je ondersteunend leger geen edelman mee te geven. Want stel dat je clear faalt door massaverdediging, dan verlies je tenminste je defensieve troepen niet. Door een edelman mee te sturen dwing je je verdediging om aan te vallen.
 

DeletedUser

Guest
Mee eens, die sceptor is enkel goed als eerste wapen als je edelt met 1 edelmannetje...

Tot de dag dat je een zwaar dorp wil edelen en de toestemming blijft steken op 1. Tegen dat je nieuwe edelman er is kan er een hele hoop verdediging staan.

De scepter kan wel makkelijk vervangen worden door een 5de edelman mee te sturen.
 

DeletedUser15304

Guest
thx iedereen voor de reacties. Ik ben terug wat slimmer geworden!

Ik had wat schrik om te posten (1ste post) maar jullie hebben echt super gereageerd!
 

DeletedUser

Guest
Tot de dag dat je een zwaar dorp wil edelen en de toestemming blijft steken op 1. Tegen dat je nieuwe edelman er is kan er een hele hoop verdediging staan.

De scepter kan wel makkelijk vervangen worden door een 5de edelman mee te sturen.

Dat is wel waar. Toch vind ik die sceptor echt niks waard! Mieskoz lans daarentegen. :cool: niet normaal handig!
 

DeletedUser8546

Guest
Waarom ik persoonlijk nooit een edelman mee stuur met de clear en de verdediging.

Wegens een speling van het lot: Je clear slaagt en je edelman edelt. Plots staat je clearleger als verdediging in dat dorp. De 2 tussenwagens van edeltrein lopen te pletter op je eigen aanvalsleger dat aan het verdedigen is. Als laatst komt dan je verdedigingsleger aanvallen tegen je aanvalsleger dat aan het verdedigen is.

Op het einde van de rit verlies je enorm veel.

Door clear, edel 1 -> 4, verdediging op te splitsen loop je gewoon het minste risico. Stel dat je eerste edel slaagt verlies je maar 3 edelmannen en een paar 100 andere eenheden. Nooit een volledige clear en/of onderstuning.

Het is ook duidelijk het beste om je ondersteunend leger geen edelman mee te geven. Want stel dat je clear faalt door massaverdediging, dan verlies je tenminste je defensieve troepen niet. Door een edelman mee te sturen dwing je je verdediging om aan te vallen.

En hoeveel keer dat het me dan overkomt dat die 4 edels nog niet genoeg zijn... geloof me die sceptor zou handig zijn.
Alleen krijg ik enkel items voor rammen en kata's waar je niets aan hebt.
 

DeletedUser

Guest
Die sceptor is echt niks waard als je het mij vraagt. Een edeltrein mislukt zelden dus is een sceptor niet echt nodig.

Er is een kans van 0.135 dat het mislukt. Dat betekent dus ongeveer 1 op de 7 keer. Daarom is die scepter wél handig ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan