Eerste quiz op de chat feedbacktopic

Reactiescore
2.490
Zo, na een lange tijd (Wel meer dan 5 jaar) weer een quiz op de chat.

Op een gegeven moment maar liefst 150+ mensen op de chat (bedankt dus voor jullie vele opkomst).

Nu herhalen we dit graag in de toekomst en horen we graag jullie feedback.

We weten alvast het volgende (en daarvoor nu alvast mea culpa)

  • Er moet meer ruimte tussen de vragen (het was soms echt moeilijk lezen tussen al het geantwoord op de vorige vraag) --> We hopen 1 minuut tussen elke vraag in te plaatsen
  • Vraag moet duidelijker zichtbaar zijn --> Komt een kadertje rond
  • Chat kan eventueel gemute worden vlak voor de vraag (zodat de vraag echt goed zichtbaar is) --> Wordt bekeken
  • Minder cijfervragen --> Komt echt veel spam op :)

Verder vinden wij de quiz een succes en hopen we dat jullie ook in zulke getallen terugkomen volgende keer.


Nu de puntenverdeling;
De ranglijst is als volgt:

1 Sadye 47
2 Jarne 27
3 Kiwi 25
4 Nunada 18
5 xydeltacio 18
6 Bart 11
7 Ehjo 10
8 jian wei 10
9 Jonas 9
10 MumboJumbo 8
11 Koalawesley 6
12 Johan | AF Jo han 5
13 Bokita 4
14 xurbnev 4
15 ¥|/\|¡£TS£ 3
16 dries 3
17 Global Knowledge 3
18 SpionMarit 3
19 Herocaine 2
20 Jvds11 2
21 LeonSport 2
22 Moonlight 2
23 RepublicCity 2
24 Thijs 2
25 Asselity 1
26 Duckje 1
27 gAbz 1
28 SC Beast. 1
29 Serhat Y 1
30 sjoerdgs 1
31 Stde 1
32 thebo2 1
33 thijsser 1
34 Thom24 1
Nogmaals bedankt voor jullie deelname.


Met vriendelijke groeten,
Het Tribal Wars.nl Team
 
Reactiescore
604
Volgende keer: 1 Antwoord per persoon, zo kan er niet gespamt worden.

Ook iets van 2 sec pauze als er een vraag komt zodat iedereen de vraag kan lezen.
 

DeletedUser69614

Guest
Jarne speaking !

Was een leuk initiatief: hier wat constructieve comments:

- Eén minuut tussen elke vraag lijkt me wat lang. Het was ergens wel cool dat er nu zo'n vaart achter zat.
- Echt de antwoorden herlezen: als er foutjes instaan word je antwoord onterecht als fout aanzien
- Misschien een ander kanaal dan Discord voorzien, eentje waarop je bv. 5 seconden hebt om na te denken en waarop je de antwoorden van de anderen niet ziet. Nu was het voordeel aan de snelle typers (maar mij hoor je niet klagen :) )
 

DeletedUser72857

Guest
Feedback
Leuk concept, voor herhaling vatbaar (mits noodzakelijke aanpassingen).

Inhoudelijk:
- Qua moeilijkheidsgraad waren de vragen goed, misschien net iets te makkelijk waardoor de focus te veel op de snelheid lag en minder op kennis (beetje zoals het televisieprogramma Blokken op de Vlaemsche televisie).
- Van de vragen die ik heb meegekregen (zie problemen verder) lag vgm wel de focus op Nederlandse begrippen/namen/...
- De TW ronde vond ik niet echt een meerwaarde.

Problemen:
- De antwoorden zijn niet altijd juist ingegeven.
- Noemen en heten fouten
- Ik kon niet alle vragen gelezen hebben, heb vaak een deel gemist omdat deze werd ondergespamt en vaak nog met antwoorden van de vraag ervoor. Trager internet was misschien ook wel nefast omdat de berichten niet continue doorladen.

Mogelijke oplossingen:
- De vraag soort van vastpinnen en zodra de bot een juist antwoord detecteerde de chat uitschakelen. Met een interval van 10 - 15 seconden tot een nieuwe vraag waarna de chat weer open is voor antwoorden. Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is binnen discord, desnoods via een externe applicatie.
- Nalezen van de antwoorden (controle) en eventueel meerdere vragenmakers (voor zover dat nu nog niet het geval was).
- Interval tussen het geven van antwoorden of een maximum aantal antwoorden per persoon per vraag (anti spam, anti gokken).
 

DeletedUser56689

Guest
Vond het een leuke quiz. Snel typen was leuk, veel typen was leuk. Vragen soms wel lastig te zien.

Opmerkingen
-Laat de bot @everyone mentionen: dan springen de vragen er direct uit
-(?) Delay tussen goede antwoord en nieuwe vraag was constant, dat hielp me te anticiperen op de vraag
-Sommige vragen waren erg omslachtig gesteld (ik herinner me een aantal tw-vragen die meerdere regels waren). Die waren onmogelijk te lezen zonder terugscrollen.
-Mensen met een slechte internetverbinding hebben pech, dat is niet de verantwoordelijkheid van het team
-Mensen die expres onzin gaan typen direct bannen (Bijv. Wie is de koning van Nederland -> Een geit), die voegen niets toe
-Er werd expliciet gezegd dat vragen die over cijfers gingen als cijfers moeten werden opgeschreven, maar er was een vraag waar het antwoord zes was.
-(Zie ook bovenstaand) Spelfouten check
-(?) Meerdere antwoorden goedkeuren kan beter zijn (2e wereldoorlog vs 2de wereldoorlog vs tweede wereldoorlog) (Gaf wel een leuk raadelement)
-Geen antwoorden die zinnen zijn, die worden niet geraden.

Complimenten
-Mods waren sharp, meestal snel ingegrepen bij problemen
-TW ronde voegt in mijn ogen wel iets toe (goed dat de focus niet op premium dingen lag)
-Bot zorgt voor onpartijdigheid
-Goede balans in delays (genoeg tijd tussen antwoord en nieuwe vraag)
-Lekker spannend door de manier waarop het was opgezet

TL;DR: Ik vond het een goede activiteit. Het enige wat echt anders zou kunnen, is de zichbaarheid van de vragen en de correctheid van de antwoorden!
 

DeletedUser72857

Guest
Vond het een leuke quiz. Snel typen was leuk, veel typen was leuk. Vragen soms wel lastig te zien.

Opmerkingen
-Laat de bot @everyone mentionen: dan springen de vragen er direct uit
-(?) Delay tussen goede antwoord en nieuwe vraag was constant, dat hielp me te anticiperen op de vraag
-Sommige vragen waren erg omslachtig gesteld (ik herinner me een aantal tw-vragen die meerdere regels waren). Die waren onmogelijk te lezen zonder terugscrollen.
-Mensen met een slechte internetverbinding hebben pech, dat is niet de verantwoordelijkheid van het team
-Mensen die expres onzin gaan typen direct bannen (Bijv. Wie is de koning van Nederland -> Een geit), die voegen niets toe
-Er werd expliciet gezegd dat vragen die over cijfers gingen als cijfers moeten werden opgeschreven, maar er was een vraag waar het antwoord zes was.
-(Zie ook bovenstaand) Spelfouten check
-(?) Meerdere antwoorden goedkeuren kan beter zijn (2e wereldoorlog vs 2de wereldoorlog vs tweede wereldoorlog) (Gaf wel een leuk raadelement)
-Geen antwoorden die zinnen zijn, die worden niet geraden.

Complimenten
-Mods waren sharp, meestal snel ingegrepen bij problemen
-TW ronde voegt in mijn ogen wel iets toe (goed dat de focus niet op premium dingen lag)
-Bot zorgt voor onpartijdigheid
-Goede balans in delays (genoeg tijd tussen antwoord en nieuwe vraag)
-Lekker spannend door de manier waarop het was opgezet

TL;DR: Ik vond het een goede activiteit. Het enige wat echt anders zou kunnen, is de zichbaarheid van de vragen en de correctheid van de antwoorden!

De winnaar heeft natuurlijk altijd gelijk.
Echter was het door de snelheid eerder een 'actiespel' dan een Trivia. Ieder zijn meug natuurlijk maar ik zat er met men laptopje rustig om een vrijdag avond, niet als een halve gare strak kijkend naar het scherm met een arendsblik kijkend in de hoop de vraag te kunnen lezen.

Het is de vraag waar de makers heen willen, leggen ze de focus op pure snelheid (en een beetje kennis uiteraard) of ga je variëren met uitdagende vragen?
 
Reactiescore
123
Goedemorgen,

Uiteraard was het voor ons de eerste keer en op Discord en met dit bot.
We gaan kijken waar we aanpassingen kan maken zodat volgende keer beter zal lopen qua vragen/antwoord.

Ben met je eens dat het onduidelijk was soms , dus ga daar me zeker in verdiepen.
Misschien dat we de volgende keer de getallen vragen weg moeten laten , daar ging het over het algeheel fout, naar mijn inziens.

Qua vragen staat het een ieder vrij om die mij te sturen, ik zal deze dan ook toevoegen in het bot.
We gaan zeker de komende weken de huidige vragen na lopen op fouten!

De optie meerdere antwoorden goed keuren, zit niet in het bot, we zullen er naar kijken of dat mogelijk is.

Feedback blijft welkom !
Zo kunnen we met zijn alle het spel alleen maar leuker maken.
 
Reactiescore
746
Hallo iedereen!

Er zit weer een ronde Pimpampet op. Gefeliciteerd aan de winnaars!

Graag horen we dus weer van jullie hoe we het spel, en de chat over het algemeen kunnen verbeteren. Heb jij enige suggesties? laat het ons weten!

(dit moet niet enkel betrekking hebben tot het spel!)
 
Reactiescore
603
Vond persoonlijk toch dat er veel te veel spam was, of beter gezegd dat je de vraag nog steeds niet goed kon lezen aangezien deze meestal na 2sec al weg was.
Moet toch wat gebeuren aan dat spam gedoe :eek:
 

DeletedUser77817

Guest
Leuk initiatief (zeker wanneer je wint :D)...

Verder zou ik de volgende keer instellen dat je per persoon bijv. 5 antwoorden maximaal kunt geven.
Dat voorkomt spam.. Als een antwoord goed is, zou ik daarna voor 5sec. de chat uitzetten, zodat iedereen kan zien dat het antwoord goed is, wie het goed had (dat was nu soms niet te zien/lezen) en zodat er niet gereageerd wordt na het goede antwoord. Het goede antwoord blijft dan 5sec (als laatst) staan. Na 5sec wordt de volgende vraag gesteld en kan er weer geantwoord worden: max. 5 antwoorden per persoon (?!)
 
Bovenaan