Eerste dorp + script uitbouw dorp + wat met je 2de dorp

Reactiescore
1
Misschien een domme vraag maar ik ben na wereld 7 gestopt en sindsdien niet meer gespeeld.
Maar hoe ziet je eerste dorp er uit ?
Ik kan me herrinneren om zo snel mogelijk LC te produceren om zo snel mogelijk te kunne beginnen farmen.
En hoe zit het met de rest van het uitbouwen van je dorp zowel troepen als gebouwen.
Ik herrinerr me om te starten met offence bijl Lc ram en verkenners om dan je eerste dorp over te nemen.
Maar hoe zat het dan ?
Maak je dan een deffence dorp of wat volgt erna ?

Reactiescore
1.217
Dit hangt sterk af van de wereld instellingen.
Premium wereld vs non premium
no haul vs haul
rt vs no rt
ect.
over het algemeen zou ik zeggen ga voor een off start

non premium (of niet vanplan om er pp in te steken) = mijntjes stuk belangenrijker
haul wereld uiteraard = lc maar afhankelijk van hoe actief je dit kunt doen zul je moeten inschatten hoe erg je daar de focus op wilt leggen.
rt wereld is eigenlijk altijd speer rush vrij snel in de start het beste meestal is 600 het minimum and 1k het maximum als je off start voor de rest.

Reactiescore
1
Klopt, eigenlijk al verplicht premium hebben te staan vind ik.
De nieuwe wereld 103 ben ik binnen beginnersbescherming 1200 punten behaald op een normale manier zonder abuse en meer dan 1600 dorpen al geplunderd en die nummer 1 staat daar nu al met zen 5 dorpen.

Er komen ook vind ik te weinig werelden uit die de instelling bevatten van geen premium functies.
Als je maar kijkt naar W100 hoe snel die map bezet raakte is niet normaal de aantallen dat daar gestart zijn denk ik.

Maar om op jouw vraag te reageren, zou ik wachten op een non premium functie wereld. Die er wel nog eens zou mogen aankomen ;)

Reactiescore
1
Nou , het begint al met wat voor wereld het is want vroeger was het vrij simpel en ging alles ook redelijk traag,
Quests bestond niet waar je elke keer gratis grondstoffen van krijgt en vlaggen etc , farm assistentie was er ook niet dus het farmen gebeurde volledig manueel of met een bot(dat toen illegaal was op tribal wars)
daarboven bestond PP farmen helemaal niet en had je enkel een premium account met wat extra tools nu kun je alles gwn op 1 2 3 bouwen zonder rekening te moeten houden wat wanneer te bouwen zodat niet vast kwam te lopen.
Nu staat er na 6dagen al iemand op nummer 1 met 5 dorpen daar was je toen weken mee bezig. Dus er is idd een hoop verandert,
maar er zijn dus nu ook non premium werelden goed om te weten
Dan zal ik wereld 103 gebruiken als opfrissing en de andere werelden om te PP farmen of toch proberen en zien we wel.

Bedankt voor de tips

Reactiescore
27
Deze wereld is vrij snel qua instellingen, waardoor mensen die er veel PP in steken, vrij snel progressie kunnen maken.
Als terugkerende speler zou ik ook zeker even naar rooftochten kijken, daar kun je toch 80-100k grondstoffen per dag (per dorp) mee verdienen.

Reactiescore
143
Deze wereld is vrij snel qua instellingen, waardoor mensen die er veel PP in steken, vrij snel progressie kunnen maken.
Als terugkerende speler zou ik ook zeker even naar rooftochten kijken, daar kun je toch 80-100k grondstoffen per dag (per dorp) mee verdienen.
Makkelijk veel meer dan 100K als je mij vraagt. :)
Ligt er ook aan hoe actief sommige aan het roven zijn en/of zonder roof script.
of ze ook aan het farmen zijn = minder troepen voor het roven.

Reactiescore
27
Makkelijk veel meer dan 100K als je mij vraagt. :)
Ligt er ook aan hoe actief sommige aan het roven zijn en/of zonder roof script.
of ze ook aan het farmen zijn = minder troepen voor het roven.
Als je PP inzet en efficient rooft kan dit max 120k zijn indd, maar 100k is wel ongeveer de limiet voor 1 dorp hoor. Als je geen overloop met de vorige dag meetelt.

Bovenaan