Een Virtuele Wereld

DeletedUser71860

Guest
Een Virtuele Wereld​

138598__art-qauz-planet-rings-landscape-hills-satellites-stars-haze_p.jpg


Inleiding

Drie weken geleden vierde deze epische wereld zijn 3de verjaardag. Hoog tijd dus om over de heroïsche (en minder heroïsche) daden van tw-liefhebbend Vlaanderen & Nederland te berichten! Meer dan duizend dagen hebben spelers en stammen gevochten om de virtuele grond van de enentwintigste telg uit de Nederlandstalige TW-community. Deze wereld is op vele manieren een sleutelmoment geweest in het spel dat ons allen nauw aan het hart ligt. Zo is W21 de laatste wereld waarbij de kaart bijna tot de nok toe gevuld was. Ook zijn spelers van allerlei streng op deze server te gast geweest. Zowel de oudere garde als de newgen-spelers maakten hun opwachting. Zowel het sterkste propagandakanon als de weerzinwekkendste spamkoning maakten het forum onveilig.

W21 is altijd populair geweest, één van de populairste zelfs als we naar het aantal spelers Ingame en vertegenwoordigers op het algemeen forum kijken. Maar niet alleen voor al deze (oud)spelers heb ik deze onmenselijke taak op mij genomen. Ook voor alle anderen, die net als ik graag hun tijd verdoen aan dit spel, heb ik dit geschreven. Alle namen die in deze tekst voorkomen zal ik duiden. Zodat zelfs de grootste W21-leek met een beetje goede wil kan volgen. De opbouw van de tekst is chronologisch met af en toe een link naar gebeurtenissen die ook buiten deze wereld om gebeurd zijn. Mijn opzet is om jou, waarde lezer, een beeld te geven van hoe een tw-wereld evolueert, met grote aandacht voor spelplezier. Ik hoop dan ook dat mijn schrijfsels als een gids voor spelplezier mogen dienen voor de toekomst die TribalWars en zijn spelers nog rest.


Inhoudsopgave



Hoofdstuk I Hoe het allemaal begon...

Hoofdstuk II Stammen in alle soorten en maten

Hoofdstuk III Politiek en Propaganda

Hoofdstuk IV Opkomst van de elitestammen

Hoofdstuk V Gerommel in de hoogste regionen

Hoofdstuk VI Blokvorming en eerste grote oorlogen

Hoofdstuk VII Een poging tot werelddominantie

Hoofdstuk VIII Grenzen vervagen

Hoofdstuk IX De Grote Oorlog

Hoofdstuk X Dominantie

Hoofdstuk XI Waarom vrienden gevaarlijker zijn dan vijanden

Hoofdstuk XII Revolutie!

Hoofdstuk XIII Een laatste strijd
 

DeletedUser71860

Guest
Hoofdstuk I: Hoe het allemaal begon...


Het begon allemaal op 6 december, zo’n drie jaar geleden, toen de wereld nog een vertrouwde plek was waar men zich geborgen en zorgeloos voelde. Die ochtend mochten kinderen nog genieten van Sinterklaas en Zwarte Piet. Het zou ook nog minstens twee jaar duren eer de Maya’s het voor bekeken hielden. En ook Moamar Al Qadhafi en co mochten nog gewoon vrij rond spelen zonder dat ze op de vingers werden getikt. Het mag duidelijk zijn: sindsdien zijn zeeën aan tijd voorbijgegaan.

Hoe lang is het voor u, waarde lezer, geleden dat je besloot om in te loggen op een spel met de gekke naam TribalWars? Stonden de Twin Towers nog recht? Was Peter Prendergast nog een nobele onbekende? Geilde u al op uw eigen facebookaccount? Hoe dan ook. Ooit hebben we gelogged op dit spel. Een spel dat voornamelijk bestaat uit clicken en elkaar afzeiken. En toch zijn we hier aan verknocht geraakt. Als ik terugkijk op hoe ik mijn eerste dorpje beheerde ( ik had een leger van 3000 Bereden Boogschutters, dat leek mij immers een fenomenale eenheid) bleek ik niet bepaald een natuurtalent. En toch waande ik me koning te rijk. Ik had een sterk leger van boogschutters op paarden. Met zo’n clear zou ik iedereen kunnen verrassen. In mijn 9X9 groeiden trouwens maar 2 spelers sneller als ik! Anderen hadden veel minder punten. En die grijze spelers groeiden al helemaal niet!

Die onervarenheid was een bron van enthousiasme. Alles was nog te ontdekken. De hele wereld lag aan onze voeten. Ook hier op W21 zijn er spelers geweest die , zoals u en ik , voor de eerste keer logden op TribalWars. Enige verschil: hun namen zijn niet terug te vinden in de diverse topspelertopics maar in het ‘Grappige IGM’s-Topic’.


Een bloemlezing


We kennen het allemaal. We bouwen met alle moeite van de wereld een dorpje op. En dan wordt dat toch wel aangevallen zeker!
Sommigen worden er wat nijdig van:

dennis1027: vieze vuile k***erm**gol!!! jij komt jezelf nog wel tegen terin**eier we maken je helemal kapot. ps je bent een terin**omo

Terwijl anderen dan weer de juiste instelling hanteren. Flowerpower.

TRIBAL-KING14: kan je even stoppen met aanvallen het is nogal irritant!! hup ga je moeder pesten maar val mij niet meer lastig
Angerfist Vs Neophyte: Ik zie je ook graag
TRIBAL-KING14: dat geloof ik best
TRIBAL-KING14: oke je mag blijven aanvallen​

En dan zeggen dat wij n00bjes niets weten!

gielewiel9: Hey, ik had een vraagje:
zou ik eens een GR van jou en [ally]«C»[/ally] mogen zien?Gewoon om te kijken hoe het er aan de top aan toe gaat.
Waarschijnlijk geef je er geen, maar ik vind het het proberen waard
gielewiel9: precies een nee, sorry voor het storen.
Teutonic Order: Heb een vraagje voor je. (tromgeroffel) WTF is GR? xD
gielewiel9: Aaa... oei, ik speel nog een ander spel, GR is gevechtsrapport​

Never gonna give you up...

knight4660: jij steelt steeds al mijn grondstoffen maar niet voor lang want ik upgrade elke keer mijn schuilplaats

Het vervelende is dat zogenaamde Pro’s van al die ontroerende openhartigheid wel eens misbruik durven maken

rik de destructor: mag ik in de stam
What: Moet je eerst laten zien dat je het waard bent
rik de destructor: hoe
What: Noem 10 positieve eigenschappen van jezelf..
rik de destructor: waarmee
What: Gewoon 10 positieve eigenschappen, waarvan wij denken.. HEY! Dat is een meerwaarde voor de stam
rik de destructor:
ik ben aardig
hou van gamen
ben sportief
andere mensen zeggen dat ik slim ben
ik ben actief op computer, wii, nintendo enz
ik heb veel vrienden
heb nog nooit strafregels moeten schrijfen
ik lieg niet
ik ben niet verlegen
en kom voor mezelf op
What: Dat is wel positief ja! ;-) En kan je nu ook 5 negatieve eigenschappen van jezelf beschrijven?
rik de destructor:
ik let soms niet goed op bij les
vader en moeder zeggen dat ik te veel game
laat veel spullen slingeren
ben soms baldadig
ik ben klein voor mijn leventijd​

eliboy12345 : hoe kan het dan dat u wordt geedeld door iedereen? zou ik wat dorpjes mogen hebben?
.Teletubbie Dipsy: Ik word niet geedeld, dat zijn leugens!
eliboy12345: dus twstats liegt?
eliboy12345: http://nl.twstats.com/nl21/index.php...ose&id=1865057
.Teletubbie Dipsy: Ja, ik kan er niet tegen!
eliboy12345: waar kan je niet tegen?
.Teletubbie Dipsy: Dat stats valse informatie verstrekt!
eliboy12345: geloof je het zelf???? maar mag ik wat dorpjes hebben? 2 maar alleen degene in mijn radius
.Teletubbie Dipsy: Niemand heeft dorpen gepakt hoor!
eliboy12345: vind ik goed maar mag ik please die 2 dorpen. alleen om mijn nieuwe cluster aan te vullen
.Teletubbie Dipsy: Niemand kan mijn dorpen pakken!
eliboy12345: zo! ik vraag ook of ik er een MAG? maar oke dan niet hé
.Teletubbie Dipsy: Dat is gewoon niet mogelijk... Ik heb superdorpen waarbij je speciale edels nodig hebt, niet door vertellen
eliboy12345:hoe doe je dat dan?​

Anderen zijn dan weer een pak behulpzamer...

CryBe4Udie: Heey, weet jij eigenlijk wat snipen is?
fartather: nee?
CryBe4Udie: Heb het net gelezen het is het volgende: Snipen is een dag vrij vragen van je werk ook wel genoemd een Sniper-dag
CryBe4Udie:Ik wist het eerst ook nog niet, jij wel?
fartather:ik dacht met een sniper snipen zeker? Xd​

Maar gelukkig zijn er ook spelers die echt helpen!

superxrobin: Ik weet niet of u de leider bent van uw stam of de diplomaat maar,
na een aantal aanvragen van stamlederen die meerdere malen worden aangevallen door een van uw stamleden wil ik een NAP voorstellen. een directe counteraanval leek me zinloos & een NAP is toch wat formeler.
Love Machine.:Beste Super.,
Bij navraag in de stam heb ik voor jullie een positief antwoord. Jullie zullen weer een leven hebben na TW. En niet gegrepen worden door het beest dat innogames noemt. Sterkte
superxrobin: Dus, het is een NAP, want uit uw antwoord kan ik geen direct antwoord vinden op de aanvraag​

Ha, ik ben per slot van rekening niet de enige!

confirmDEAD: Beste Love Machine.
IK ben nog niet groot , maar ik zou u in u stam willen helpen.
Ik ben een ervaren speler uit w8 , en hoop lekker te kunnen helpen en groeien.
Ik hoop iets van u te horen te krijgen.
Love Machine.: Beste Dead; vind je stijl van schrijven nogal raar ... hoop als je later een soli schrijft voor een job, dat je dan toch uit een ander vaatje tapt. We kunnen je niet toelaten
confirmDEAD: Oke toch bedankt. mijn stijl van schrijven kan ik niks aan doen , ik heb dilecti.​
Soms kruipen we waar we niet gaan kunnen

jordjuhh: Beste, Ik zag dat jij al een aardig grote speler bent voor dit stadia van het spel. Ik heb geen zin om erover heen te praten, dus zal maar direct met de deur in huis vallen. Als jij zo door gaat, dan zou je wel eens een wereldtopper kunnen worden met een gigantisch account. Vroeg of laat is het dan handig als je een CO aanneemt op je account. Bij deze wil ik mij dus hiervoor aanbieden. Wat voel jij voor dit voorstel? Is er iets waardoor ik je kan overtuigen?
anoli: anoli is er vanavond niet. Groeten van zijn co​

apenhap: Beste,
Heeft u interesse om in de stam T.N.G te komen?
We zijn een hechte stam met goede leiders en stijgende leden.
We hebben veel ervaring.
We hebben een opleidingsstam en als u een paar vrienden in c67 of op de rand van c66/c67 heeft die minder dan 1500 punten hebben, mogen daar naar toe als ze wel 400 punten hebben.
We groeien goed en staan 1e in continent 67.
We hebben u nog al een uitnodiging gestuurt.
We nemen maximaal 37 leden op dit moment, dus neem niet al te lang de tijd, want we hebben nu al 28 leden.
apenhap: En?
Cornelis Rex:28 leden... er zijn er 33.. je verhaal klopt niet.. Probeer het nog een keer.
apenhap: Dat komt omdat er 5 leden in de stam zijn toegetreden. Kan ik niets aan doen.
apenhap: En?
Cornelis Rex:;Nee dankje
apenhap: Waarom niet? We staan 1e inhet continent en veel sterker dan je stam die je nu hebt.
apenhap: En?
Cornelis Rex: Nee
apenhap: Kan ik je niet overhalen? Je krijgt een functie.
Cornelis Rex: Neeee XD
apenhap: Waarom niet? IK DOE ALLES!
Cornelis Rex: Waarom wel?
apenhap:
Wij zijn een hechte stam.
We staan 1e in het continent.
We groeien.
Je bent een versterking voor de stam.
We zijn sterker dan je eigenste stam.
Cornelis Rex: Ok. Nee XD
apenhap: Echt niet?
Cornelis Rex: Hoevaak moet ik nog nee zeggen..
apenhap: Je kan het zovaak zeggen. Ik wil het niet aanvaarden.
apenhap: Sorry.Stop met aanvallen!​

Maar waar de pro’s pas echt een hekel aan hebben is het wegedelen van hun farms.

unknownn.: hhe kan je mijn profiel niet lezen? Mijn aanval is een waarschuwingsschot aan jullie allen!
dedman:ik weet niet waar je het over hebt? Ik edel geen bb dorpen
unknownn.: 557|414
dedman: is toch een bonusdorp?​
 

DeletedUser71860

Guest
Tot slot moet je natuurlijk altijd opletten voor je de mooiboy gaat uithangen op het AF.

Blijkbaar is het tegenwoordig noob om je grondstofmijnen uit te bouwen :rolleyes:

Ik: Het groeien lukt precies niet meer zo goed he?
the Jaguar: Dat klopt , ben geen Hoge GS noob , maar een troepen noob.. Alleen de farms worden door een ander leeg gefarmd..
Ik: Hoge GS noobs, bestaan die nu ook al?

Want de reacties zijn op dit forum vaak niet te overzien :D

Ik vind dit zinnetje eigenlijk grappiger dan de IGM.
secret-laugh.png
Jij hebt sowieso het grappigste bericht geplaatst van het w21 forum :D



Hoofdstuk II: Stammen in alle soorten en maten.

Als je ondertussen een goede clear hebt opgebouwd, een groter dorp dan een barb van 100 punten nobelt en je weet hoe men een troll kan herkennen, ben je klaar voor de strijd aan te gaan met de ietwat gevorderde spelers. Op het algemeen forum komen is een optie, maar het blijft een risico. Ook kan je een solliciteren bij verschillende stammen. Of natuurlijk er zelf één oprichten. In het aller begin van een wereld zijn er vaak 3 verschillende stammen (massa, cluster & premade) die opgericht worden. En het leuke ervan is dat ze alle drie gedoemd zijn te falen. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Op W18 heb je bijvoorbeeld de erg succesvolle premade Phalanx gehad. Ook op deze wereld is er eentje die zich goed uit de slag heeft getrokken. Maar daarover later meer!

Massastammen: Active & NoFear..

Snorlax_Eat_World_by_JakeXalrons.jpg


Massastammen geraken uit de mode. Spelers zoeken steeds minder en minder hun heil bij stammen met een ledenaantal boven de 45. De twee meest uit de kluiten gewassen stammen van W21 raakten amper aan de 70 accounts. En niets zo leuk als een massastam toch. Op de Nl-servers worden ze vaak gekenmerkt door een centrale leider met een hele hoop n00bs in zijn kielzog die als gekken mensen uitnodigen. De ideale indicatie dus om de minder vaardige spelers uit je omgeving aan te duiden. Ze verdwenen na een paar weken dan ook uit de W21-geschiedenis. De namen van deze stammen, ‘Activity is the Key’ en ‘No Fear’, maakten uiteraard veel goed.

Vroeger had je nochtans gigantische bolwerken. Persoonlijk kan ik me er nog één heel bijzondere herinneren. Na wat grasduinen door het forum vond ik al snel deze reus uit de TW-geschiedenis terug. The Rulers Of The Shadows. A.k.a TROTS.

Voorbeeld van een TROTS-clan (W8)

TROTS
leden: 664
----------------------------------------------
TROTS2
leden: 341
----------------------------------------------
TROTS3
leden: 542
-----------------------------------------------
TROTS4
leden: 177
-----------------------------------------------
TROTS5
leden: 35
-----------------------------------------------
TROTS6
leden: 195


Een paar reacties van die tijd die ik jullie niet wil onthouden:​

Het is fascinerend dat er zoveel noobs zijn.
Ja ik ben een keer door een stuk of 20 van ze aangvallen volgen mij zijn er 10 speer gevallen meer niet.
TROTS 7 is vandaag gesticht :D

Ik ben zeker ook geen voorstander van massastammen maar wat stoort het nu dat ze bestaan ? Mij dus niet, het is dus hun probleem. Aan de andere kant zou het mijn respect verdienen moest er een efficiënte massastam in het leven geroepen worden maar of zoiets realiseerbaar is blijft nog maar de vraag...
Maar hoe komt het dat de reuzen uit het verleden verdwenen zijn? Te weinig spelers? Een hoger spelniveau dan vroeger? Het is gissen. Wel heeft zich in onze community een cultuur ontwikkeld dat massastammen voor n00bs zijn. Op recente werelden vielen geen giganten te bespeuren.

Sidenote: Tenzij je communitystam Stack. tegen de oprukkende PA-functies meerekent natuurlijk. . Om de huidige PA-functies 3 jaar terug te kaderen: W20 was destijds de eerste wereld waar je tegen betaling gebouwen kon halveren. Ondanks dat Community Manager Duckje had gezegd dat het waarschijnlijk maar eenmalig zou zijn, volgt al snel de koude douche:

Wat een serieus slechte update, je kunt dus nu de weg omhoog kopen, halveren van bouwtijden, waar gaat het met het ouderwetsen tribalwars heen :eek:. Ik ga niet spelen
Onderstaand bericht klinkt nu wel heel profetisch

Volgens mij moet je dan geen enkele wereld meer spelen. Ze hebben geld geroken.
Ik zou er nog een schepje bovenop doen Glenn. Ze zuigen het spel helemaal uit. Dat het spel kapot wordt gemaakt is hierbij van ondergeschikt belang. Op de recentste werelden van de Engelse Community duiken berichten op van mensen die grondstoffen op de markt verhandelen tegen premiumpunten. Na het 'hoeveel heb je gefarmed-topic' de nieuwste hit van een spel dat steeds verder afdwaalt van zijn essentie. Discussiëren hierover is moeilijk. Uiteraard tracht ons Tribal Wars Team er meteen de angel uit te trekken door dergelijke threads onmiddellijk op slot te gooien. Ondertussen weten we ook dat het CM van onze community niet assertief genoeg is om te wedijveren met Innogames. Dit is geen schande, ze strijden dan ook niet met gelijke wapens. Wel geen reden om slaafs eigen principes overboord te gooien natuurlijk.

Over massastammen wil ik nog meegeven dat elke community daar verschillend mee omgaat. Een citaat van een topspelert:

Ik vind massastammen gezellig. Je leert veel nieuwe mensen kennen. En als alles goed georganiseerd is en overzichtelijk dan beschik je over de kracht van de massa, echte massa aanvallen dus of massaal ondersteund worden.

Op .net (Engelstalige) werelden speelde ik een tijdje en was lid van een stam met meer dan 100 leden en dat was heel normaal daar, want alle topstammen hadden meer dan 100 leden. Stammen met 40 leden of minder werden compleet weg gevaagd door de grote stammen.

Clusterstammen: The Bloody Brothers & Hercules

De talrijkste stammen bij de start zijn clusterstammen. Deze lijken misschien wat op massastammen, maar ze zijn stukken irritanter, en ook nog eens minder grappig. Het schoolvoorbeeld van een clusterstam is eventueel herkenbaar aan de immense creativiteit die de oprichter te beurt is gevallen. ‘Continent 55 (Tag: C.55.)’ bijvoorbeeld. Daar waar de massastam iedereen uitnodigt, focust de clusterstam zich voornamelijk op de top100 van een continent. De leden zijn over het algemeen eerder zwakke spelers, al kunnen ze hier en daar wel een vaardige speler strikken. Een clusterstam mag dan wel gerichter rekruteren, ze halen heel wat Trojaanse paarden binnen. Veel spelers hebben bijbedoelingen, ze treden vaak toe zodat ze een beeld kunnen vormen van de sterktes en zwaktes van hun (tijdelijke) stamgenoten.

Een greep uit het W21-aanbod: The Bloody Brothers, Messengers of Death, Fortune & Hercules. Waarvan de eerste een tijdje op kop heeft gestaan in deze wereld en de laatste het maar blijft proberen. Speler Henkybanky is ongetwijfeld bezig met een recordpoging. Het is al zijn vijfde wereld op rij dat hij probeert een stam op te bouwen met random n00bs in zijn buurt. De W15-versie van Hercules, bleek totnogtoe de meest succesvolle.

Map:

mjqrmv.jpg

Op de lange termijn is het concept natuurlijk idioot. In de ‘lategame’ neemt één speler namelijk een heel continent in. Dit is de hoofdreden waarom deze stammen na een paar weken al weer verdwijnen. Er ontstaat wrevel door te weinig (edel)ruimte. Internen en fuseren is vaak de niet altijd even interessante hoofdbezigheid bij clusterstammen. Waardoor het spel gedegradeerd wordt tot zijn simpelste niveau: clicken. Geen spanning. Geen vuur. En geen memorabele propaganda.

Premades: Chique & S.inc

De meest besproken van alle stammen bij de start van een wereld is uiteraard de premade. In dit overzichtje neem ik drie premades op die waardig of interessant genoeg bleken.

Lords Of Medieval Power

LOMP is een naam die velen misschien zullen kennen. Want ook op andere werelden hebben ze naam en faam gemaakt. Tijdens de eerste dagen van W21 werd deze stam als de top, de norm aanzien door vele AF-gangers. De stam bevolkte dan ook met zowat de helft de top20 tijdens de eerste week van W21. Op die manier trok de stam toppers aan als What (W7), Oriskany (W2,W7) & Thone (W4,W18).

Chique und Magnifique

Bekijk bijlage 6530

Chique was een kleine stam met stijl en veel gevleugelde spelersnamen. Ze lagen pal in de core en hadden diverse spelers die vaak het AF bezochten. Ze groeiden als gekken en al snel viel de stam op bij de meerderheid van de mensen die de wereld volgden. Ook ingame bracht hun competitieve uitstraling heel wat op, zoals nieuwe rekruuts. Spurtbommen Monsigneur & Vitali Klitschko vervoegden het team al snel. Die laatste maakte trouwens deel uit van een thema. Sovietnamen waren uitermate populair destijds. Wat wel een communitygevoel kan oproepen. Net zoals de trollstam Ballz (W25) deed door dat elke speler een personage uit de animeserie Dragonball-Z koos als naam. Vegeta, Nappa, Goku. Ze waren er allemaal!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71860

Guest
Sexyness Included

De laatste die ik bespreek is tevens de meest besproken. Zoals zo vaak vinden premades hun oorsprong in oudere stammen op andere werelden. Een vertrouwensband is immers al aanwezig dan. Vaak is het ook aangenamer spelen met bekenden. S.inc was op die manier gegroeid uit Warcore (W12) & Natural Selection (W18). Op het forum was de stam al vrij snel berucht door de vaak snoeiharde propaganda van hun leden. Met members als een Amokro of een S. Valmont zullen weinigen hier raar van opkijken. Ze leken hun pijlen al snel op Chique te richten.

Een eerste golf accounts werd gelost in een mooie halve maan aan de rand van de core.

Bekijk bijlage 6531

Tot slot nog de hegemonie van Chique & S.inc ter illustratie

1 Final Decision. Chique 1.286 1 1286
2 Qwarji Muchepo S.Inc 1.173 1 1173
3 Tsaar N3 Nrpbl. curse 1.132 1 1132
4 Xarrontas S.Inc 1.112 1 1112
5 Love Machine. S.Inc 1.002 1 1002
6 abrikoos07 D.R.S. 968 1 968
7 Oriskany LOMP 946 1 946
8 The Secret Reunion S.Inc 939 1 939
9 Mr Gru Chique 920 1 920
10 .SuperRunner Chique 920 1 920

Wie zich afvraagt wie die rushende Tsaar is, moet niet te lang nadenken. Dat is Thorstenn. Tevens bekend van tientallen andere namen (waarvan de bekendste misschien wel FarmoX is). Een vrij aparte speler die sinds W13 zowat elke wereld start, naar de top rusht om dan naar de volgende wereld te hoppen. Als ex-stamgenoot kan ik zeggen dat hij best een aardige kerel is maar in principe een waardeloze speler in dit spel. Sluwe vossen Abrikoos & Oriskany weten de hegemonie van S.inc & Chique ietwat te doorbreken. Maar dat zijn natuurlijk niet de eerste de beste n00bs!

Hoofdstuk III: Politiek en Propaganda


Zoals iedere speler weet, heeft elk wereldforum het subtiteltje ‘Politiek en Propaganda’. Dat is echter niet altijd zo geweest. Enkele jaren geleden werd het toegevoegd. Uiteraard met de nodige kritiek: het stond niet esthetisch genoeg vond het overgrote deel van de community. Elke verandering wordt hier dan ook met argusogen gevolgd. We zijn niet de gemakkelijksten, dat is waar.
Het was eigenlijk jammer dat zo’n naamsverandering nodig bleek. Maar de gemiddelde post dwaalde steeds verder af van waar een wereldforum voor bedoeld was: wereldgerelateerd nieuws.

Mr. Changisme

Forumleden schreven steeds meer hun eigen onbenullige randactiviteiten neer. Zodat wereldfora steeds meer op een lelijke kakofonie van verschillende skypedialogen begonnen te lijken. Waar niemand, behalve die mensen die graag over zichzelf praten, wat aan heeft. Mijn generatie heeft de grootste schatten gekregen: Pikachu, Avril, Harry, Frodo... Maar ook Facebook. Helaas. De sociale media gaven de mens de kans om elk hun eigen pietluttige leven in de spotlights te plaatsen, om elk hun eigen mening op een publiek forum neer te knallen. Ook al weet men totaal niet waarover het gaat: toch staat het op een publiek forum. De wereld is in ieder geval heel wat illusies armer, en zeker niet mooier. Het spel was sowieso al individualistischer geworden. Dat viel ook een paar anciens op ten tijde van W16:

In den beginne merkte ik tijdens het spelen van TW, vooral het actief spelen van TW, dat de stam vaak voor de speler ging. Een leider was een gerespecteerd man (vaak een ouder en ervarener iemand) en de spelers speelden voor de stam, en het groter en beter worden voor de stam. Tegenwoordig draait de stam om de speler, interne ruzies zijn 99% van de gevallen de reden voor het vallen van een stam, in tegenstelling tot het ouderwetse 'we edelen ze' verhaal. Dit is in mijn ogen zonde. De wars in tribalwars vinden tegenwoordig binnen de tribes zelf plaats i.p.v. tribe vs. tribe.

(Zijn volledige post vind je hier)

P&P wordt iedere wereld erger en erger, net het stammenverloop. Forummoderators kunnen het niet aan om topics spamvrij of ontopic te houden. Er loopt een gedoogbeleid voor de beter gerankte spelers van die wereld en spelers die veel aanzien hebben (neem nu bijvoorbeeld Amokro die zich quasi alles kan permitteren). Elkaar uitschelden is in de mode, net als kusjes geven, hartjes sturen en andere zever. Het ergert mij mateloos. Gay gedoe is niet voor mij weggelegd.
De stammen in kwestie worden opgemaakt door vriendjes te recruiten, die worden op een lijst gezet en met die lijst worden nog meer anderen gecontacteerd. Het oogt natuurlijk mooi, allemaal namen die op een andere wereld (al dan niet door eigen kunnen) redelijk hoog staan. Allemaal lekker samen spelen en spammen (want dat is de huidige cultuur) zodat iedereen 1 happy family wordt. NOT.

(Zijn volledige post vind je hier)


Voor het grootste deel slaan bovenstaande heren nagels met koppen. Echte stammen zijn zeldzaam geworden. Aan het individualisme stoor ik me persoonlijk minder, zolang het tribalwarsgerelateerd is tenminste. Ook hier mag je W21 zien als een sleutelmoment. Het was namelijk de laatste wereld waar de tienerjongetjes op het forum elkaar niet massaal de liefde verklaarden. Sinds W22 merken we een explosieve groei van het praattopic die sindsdien ook niet meer afnam. Met diezelfde wereld als exponent. Zij hebben de twijfelachtige eer het eerste wereldtopic te hebben dat de 20.000 posts overschrijdt. Een random click in dat topic leert ons het volgende:

Joepie, op naar de kapper.

[video=youtube;YaG5SAw1n0c]http://www.youtube.com/watch?v=YaG5SAw1n0c[/video]

Wat mogelijk is

Toch zijn er mensen die zich met hart en ziel inzetten om wat te schrijven, en van dit forum een mooiere en memorabelere plek maken. Er zijn een aantal stammen die zelfs tot ver over hun wereldgrenzen naam en faam hebben gemaakt.

Op 29 oktober 2006 bijvoorbeeld, ondertussen al meer dan 7 jaar geleden, werd een stammetje genaamd Opus Deorum opgericht. Door sterk spel en goede propaganda werden zij de onbetwistbare sleutelfiguren van hun wereld en ook ver daarbuiten. Vele Opusmembers werden onderdeel van het Tribal Wars Team, eentje heeft het zelfs tot community manager geschopt. (Waar wat propaganda voor neerkrabbelen al niet goed voor blijkt: Toen Duckje nog Duckje was )

Het is wel een misvatting dat de P&P vroeger van uitzonderlijk niveau was. Ik heb de diepste krochten van dit forum doorzocht en was al bij al teleurgesteld met het resultaat. Het opzet van dit hoofdstuk is dan ook niet om veel met de vinger te gaan wijzen. Ik hoop vooral dat het kan inspireren. Het meest uitzonderlijke oorlogstopic van deze server is ongetwijfeld die van Sangu vs Wereld 10. Het zat allemaal zo goed in elkaar dat elke neutrale toeschouwer Sangu al als onoverwinnelijk beschouwde nog voor de oorlogen goed en wel begonnen waren. Naast ingameprestaties is een goed propagandateam hierbij onontbeerlijk. Een team ja, alleen dan is het overtuigend. Een stam komt pas helemaal uit de verf als de stam genoeg propagandakannonen (elk met een eigen, andere stijl) heeft. Opus had dit met onder andere Duckje, Amokro & Naprius. Bij Sangu kreeg je de indruk dat elke Sangunees onoverwinnelijk was. Maar leiders als Diokhan en De Goede Fee hadden nog dat tikkeltje extra.

Naast een sterk propagandateam heb je ook nog een waardige vijand nodig. Alleen dan krijg je P&P op het scherpst van de snee. Een veel gehoorde klacht van de doorsnee Sangunees was immers dat de tegenstand gewoonweg te n00b was. Op W14 krijg je voor het eerst de indruk dat het vaarwater tussen twee groepen van spelers zo diep was geworden dat het woord ‘haat’ geeneens een understatement meer is. Er ontstonden diverse topics , op z’n zachts uitgedrukt dubieuze topics, tussen twee spelerskampen die elkaar tot op het bot naar het leven stonden. Aan de ene kant had je Revo. (en later Dei). Aan de andere kant had je Infinity (later ook wel bekend onder ‘De Barbaren’ & ‘De Gregoriusorde’). Nu gaat dit misschien wat ver voor een spelletje maar het leverde op zich wel vaak amusant leesvoer op. In ieder geval beter als Coalkiller.

Daar waar de propaganda van W14 vooral negatief van aard was, werd de P&P op W18 naar een nog hoger niveau getild. Op zijn hoogst wellicht, tenzij mijn glazen bol me in de steek laat. En dat hoop ik graag met jullie mee. Vooral spelers van Phalanx haalden verbaal een zodanig hoog niveau. Op heden heb ik nog geen enkele stam gezien die zich hun gelijke mag noemen.

Wil je de sfeer opsnuiven van W21's eerste weken? Zie de bijlage onderaan (pagina 2)!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71860

Guest
Hoofdstuk IV: Opkomst van de elitestammen


Met de jaarwisseling raakte de wereld in een nieuwe fase: de edelfase. Het kaf van het koren scheiden kon beginnen. Tevens waren de premades niet meer de enige stammen waarover druk werd gepalaverd op het forum. Er waren ondertussen nieuwe stammen opgericht, die elk een gooi naar wereldheerschappij ondernamen. Dergelijke stammen worden ook wel eens aangeduid met de naam ‘Elitestammen’. Ze onderscheiden zich vaak van anderen door de vele toprangen die hun leden verzamelen. De spelers die de eerste edelgolf overleven en goed doorgroeien gaan automatisch contact met elkaar zoeken. Uit die contacten vloeien dan eventueel verdere samenwerkingen voort, al dan niet als stamgenoten.

Hier een overzichtje van de zogenaamde ‘elitestammen’ begin januari (2011). De stammen die op deze oude kaart staan zal ik in de mate van het mogelijke onder de loep nemen. We gaan hiermee zo ver in de tijd terug dat het immers mogelijk is dat mijn verhaal niet voor 100% klopt . Soms zijn het meer veronderstellingen en interpretaties wegens gebrek aan valide bronnen. Maar je zal merken dat mijn veronderstellingen vrij betrouwbaar zijn.

oapw9l.jpg



Het centrum

Centraal vinden we drie belangrijke stammen terug: Chique, I.Q & Evil.

Evil. had het jaar feestelijk ingezet, door op 1 januari de koppositie van W21 over te nemen van LOMP . Een stam met een mix van nieuwe spelers en ervaring. Met Abrikoos07 (W7) en Marburg (W3) leert twstats.nl ons dat er best wat ervaring aanwezig was om de stam in goede banen te leiden. Zoals je kan zien op de kaart is de stam verstrengeld met 2 andere veelbelovende stammen: Chique & I.Q. Toen Evilspeler Unknownn. (rechtsboven in het geel) merkte dat zijn stamleden mijlenver van hem af lagen, besloot hij eieren voor zijn geld te kiezen. Op 8 januari stapte hij over naar de rivaal. Zo voegde Chique und Magnifique nog maar eens een toprang aan hun stammetje toe.

Evil besloot met een kleine reorganisatie op diezelfde dag zich te concentreren op de uitbouw van een stevig centraal cluster, zonder te veel uitlopers die niet te verdedigen waren. Maar ook in het zuiden bleek ook een stam roet in het eten te gooien. De stam In Qontrol (I.Q) was kost wat kost van plan dezelfde omgeving onder hun invloed te brengen. Een statement dat kracht werd bijgezet met het overlopen van de betere Createleden op 16 januari. Zo versterkten o.a. Anoli en The Impersonator de stam. Twee spelers die naam en faam zouden maken op W21. De eerste , een W2-spamkoning, liet zich tot ieders verrassing amper op het AF zien en had zodoende nog meer tijd om Ingame te presteren. En dat was er aan te zien. Anoli veroverde als eerste een tweede dorp op deze wereld. Ook The Impersonator zou naam maken op deze wereld, maar wel om een hele andere reden...

De druk op Evilwerd zo groot dat er in de stam heftige discussies ontstonden. Verschillende spelers verlieten de stam en sloten zich aan bij diverse stammen. De topperts konden terecht bij I.Q. Zowel Abrikoos07 , Vinnie-95 als Rez. maakten de overstap , waardoor de stam ook plots de nieuwe nummer 1 werd. Aan het begin van een wereld zie je dit wel vaker gebeuren. Een stammenoorlog ontketenen anderhalve maand na de start kan desastreuze gevolgen hebben: de groei wordt volledig gehypothikeerd. En reken er maar op dat er altijd een derde hond op de loer ligt die ervan profiteert.

Het Zuidoosten

In het zuidoosten van de core vinden we verschillende stammen terug op de kaart. Over /Main vind ik helaas geen statistieken terug. Waarschijnlijk hebben ze hun stamnaam veranderd. Ik zou graag nog even mijn gevoelens hierover meedelen, als het even mag. Met de hand op het hart zeg ik jullie: naamwijzigingen, bij speler of stam, zijn super gay. Ze vernietigen voor een groot stuk de reputatie die het account of stam met de loop der jaren had opgebouwd. En er zijn nog tal van redenen: je staat inhoudsloos vermeld in dit topic! De herkenbaarheid verminderd drastisch. En om dan te bedenken dat er nog 500 PA-punten tegen aan gegooid worden ook! Tsja, super gay. Maar goed, zo belangrijk zullen ze wel niet geweest zijn. Het zou eventueel kunnen dat /Main gelijk staat met 9876 als ik op hun ligging afga. Maar met zekerheid kan ik dit niet zeggen. Met onder andere VexX, Zaletio & Eci86 had die stam in ieder geval wel een paar forumpersoonlijkheden in zijn rangen.

De buurtjes van S.inc waar ik wel informatie over terug vind, luisteren naar de namen Divine Legion & Sweet. Zoals we al kunnen zien op de kaart ligt Divine sterk geconcentreerd. En dat vonden sommige Diviner’s blijkbaar ook. De actiefste spelers richtten al snel een eigen stam op genaamd Ice Cold (I.C.E) onder leiding van ervaren rot Oelakaba (W14). Tevens specialist in andere stammen joinen en oprichten. Samen met collegahopper Destroying verloor Divine op slag zowel hun twee beste spelers als hun daadkracht. Zo snel kan het namelijk gaan op TribalWars. Met al zijn grillige spelers.

Tussen I.Q en S.inc door op de kaart wurmt zich tot slot nog een klein stammetje: Sweet. Sweet werd door Bisdejugend opgericht op oudejaarsavond. Terwijl iedereen zich lam aan het drinken was, werden er in een donker hoekje van Nederland plannen gesmeed om de wereld te veroveren...

Nog kort over,S.inc. Op het kaartje is duidelijk te zien dat de stam een tweede golf spelers losliet op W21 waaronder Aegon & Dr. Love. Naast deze rimmers recruitten ze ook nog 3 spelers van de stam Ghetto (op zijn beurt een restant van een neergestorte Ufo). Waarvan 2 Soviets: Dimitri Petrenko & Pavel Aleksandrov. Dit laatste account werd trouwens aangemaakt door de onvermijdelijke Thorsten.

Sea.

De elitestammen werden voornamelijk in het centrum en het Zuidoosten van de core opgericht. In het Noorden vinden we enkel de stam Sea terug. Sea werd opgericht door Knight of Helten bij de start van de wereld op 6 december. Het rekruteerbeleid van de stam ging sindsdien heel geleidelijk, bewust en gericht. Zowat de helft van de accounts die uiteindelijk gerekruteerd werden, zouden later een absoluut topaccount blijken. Dat de recruiters van Sea oog hadden voor tw-talent staat buiten kijf. Op dat vlak behoren ze ongetwijfeld tot de beste van W21.

Verder staat ook nog de stam .One (in het zwart) op de kaart. Deze stam had een paar aardige spelers maar is (voor zover ik weet) nooit van enige invloed geweest op het wereldverloop.


LOMP?

Jullie vroegen je misschien al af: Waar is LOMP gebleven? Welja, de stam werd op 3 januari opgeheven (om twee weken later wel terug opgericht te worden – niet dat dat veel zoden aan de dijk bracht). Met één blik op de statistieken wist mijn alziend oog genoeg: LOMP is gewoonweg een plek boordevol egotrippers en kindjes van het ergste soort. Met spelersnamen als Dr. Sheldon Cooper FTW & Howard Wolowitz FTW weet je in principe al genoeg. Niet dat ik geen Big Bang Theory-fan ben. Tel daarbij een hoop adelrushers ( Quid Pro Quo had als eerste tweede dorp op W25, net als Thone dat op W18 had) en een bende speeders (Lien Van De Kelder a.k.a Isitdowntopee enz.) bij op. En je weet dat je niet bepaald de meest geduldige groep hebt. Bij veel LOMP-spelers zie je in de statistieken dan wel hoge rangen, maar vaak merk je ook dat ze niet eens tot een tweede dorp kwamen. Daarnaast trok hun ligging nergens op, verspreid over heel de wereld. Niet de meest originele quote, maar daarom niet minder waar:

LOMP heeft een zeer lompe ligging.

Maar goed, wie weet zit ik er wel naast! Ik heb nog getracht wat mensen aan te spreken die meer over de val van LOMP konden vertellen. De cospeler van Oriskany kon zich nog het volgende herinneren:

Van Lomp weet ik alleen dat ze heel brutaal waren en gegeven ogenblik onderling mot kregen omdat er 1 persoon op een account zat die info doorspeelde naar tegenstanders

Hoe dan ook: LOMP behoort sowieso tot de failerds van W21. Dat lijkt me wel een billijke en accurate conclusie.


Knokken op het scherpst van de snee

De elitestammen, die zich na een maand automatisch beginnen te vormen, zitten vaak nog in een proces van afstasten of het wel werkt. Je kan je ook de vraag stellen of een stam uberhaupt wel zo belangrijk is bij de start van een wereld. Wanneer iedere speler maar 1 dorp heeft met een offensief leger en de dichstbijzijnde stamgenoot redelijk wat van je afligt (zoals bij bvb. S.inc en Chique) is de stam in principe bijzaak. En zal het knokken worden op het scherpst van de snee. Over deze gebeurtenissen heb ik een weekbladartikel teruggevonden dat het edelgedrag van de elitestammen onder de loep neemt. Zelf heb ik ook wat research gedaan. Wat sfeerbeelden van toen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71860

Guest
Sfeerbeeld 1: Paramore vs Superrunner

Paramore was één van de vele topspeeders die een een start ondernamen op W21. Met o.a. Basher.King, Predator (nu Bik en de rode trap) , IsitDownToPee & Natuur (ja, hij startte toch, dit spel kruipt duidelijk waar het niet gaan kan) waren ze goed vertegenwoordigd op het forum. In vele gevallen kan je van zo’n start verwachten dat het op een sisser zal aflopen. Speeden is iets totaal anders vergeleken met gewone werelden. Ter illustratie: Ikzelf heb één keer een speedwereld geprobeerd. Continue clicken als een gek, geen tijd voor een bedachtzaam plan of een leuke pm en een hoop backstabs. Dat is wat ik me nog herinner van die dag. Ik stel me de gemiddelde speeder dan ook altijd voor als een hersenloze ADHD’er met een vleugje sadomasochisme. Hij geniet ervan om de strijd tussen muis en wijsvinger aan te gaan.

Maar goed, we dwalen behoorlijk af. De bespelers van Paramore hadden er zin in. Zij bereikten als eerste de 300 punten destijds en ook in het verdere verloop van de start was het een account om in het oog te houden. Toen de edelfase aanbrak, bleek buurtje SuperRunner lastig te doen. De chiquespeler had namelijk zijn zinnen gezet op hun dorp en viel hen aan. De aanval werd vakkundig ontweken. En meteen werd ook de counteraanval ingezet. Timen kunnen parawhores als de beste : SuperRunner’s clear werd op de hielen gezeten. De intervaltijd bedroeg slechts 102 milliseconden. 1/10de van één seconde dus. Een flits.

ik vind het zeer zeer straf, en kan bijna geen andere verklaring geven dan dat je een autoklikker hebt gebruikt of iets dergelijks. ik heb nog nooit iemand weten dodgen op 102 ms of minder. Het is me dan ook een groot raadsel dat jij er in slaagde :p
iig wel proficiat
De illustere dodge wekt nog meer twijfels op ons geliefde forum

Ik zou toch wel eens weten hoe die dodge juist in zijn werk ging. Ik heb mijn twijfels bij de rechtmatigheid van de actie aangezien tw zoiezo al enkele tientallen ms nodig heeft om te laden en dat de menselijke reactietijd zoiezo ook een evenwaardig tijdsbestek in acht neemt.

102 ms is technisch gezien niet te dodgen :confused:
De co van Paramore gelooft echter rotsvast in een goede afloop

Ik ben een co op deze wereld van Steven & Svenne op para idd. Ze noemen mij ook wel de snipekoning, de snipekeizer, The Snipe Emperor, The King of snipe, Snipe master, Mister Snipe , Miss Snipe, Obi Wan The Sniper, Meester Sluipschutter.
Meesterlijk


Sfeerbeeld 2: De haat tussen Chique en S.inc

Met zijn 3de dorp katapulteerde SuperRunner zich naar de hoogste regionen van de wereld. Een fair gevecht (hopelijk toch) werd met heel wat stress en suspens beslecht in het voordeel van onze loper. De eerste edelfase heeft altijd iets spannends. Vijf dagen voordien (bij de overname van zijn 2de dorp) had de stress ook al toegeslagen. Wat op het eerst een makkelijk target leek, bleek uiteindelijk een staartje te krijgen.

SuperRunner: Qwarji Muchepo (S.inc) contacteerde de speler van mijn 2e dorp en probeerde mijn trein te snipen, hij faalde echter in zijn opzet. Vind het best een beetje fout dat hij nog steeds zo met mij bezig is


In januari werd ook een eerste S.incer neergehaald: The Don Mega. Natuurlijk was iedereen er als de kippen bij om extra uitleg te vragen. Uiteraard heeft een rasechte S.incer die altijd klaar


Met alle respect maar je hebt bijzonder weinig eer aan dit imo.

Gewacht tot the don zijn clear (die 3 keer zo groot als de jouwe was) voor 90% doodliep op Zaletio zijn oud dorp en kataitem. Op dat dorp edels nagestuurd, je eigen trein getimed als een blinde die dan ook gesniped is. En dan nog je eigen main maar nipt gered (muur van 18 naar 12 via kata's, daar stond niet veel in).

Je eigen trein is nog gesniped geweest ook bij je 2de try, helaas net te weinig troepen in het dorp nog om je edel te killen. Hoe dan ook had ik er respect voor gehad mits je het zelf had gedaan. Hoe het nu verlopen is en je speelstijl bekijkend totnogtoe kan ik enkel maar concluderen dat je ver en ver tekortschiet.

Je had rekening kunnen houden dat er nageedeld zou kunnen worden, dit is al weet ik hoevaak gebeurd, als het bij Chique gebeurd zijn zij faal :rolleyes:
Zorgen dat je genoeg def hebt om een fatsoenlijke snipe te kunnen uitvoeren. Overigens heb ik hier ook Sexy people horen roepen dat je clear doodlopen faal is, maar daar zal ik niet over zeuren

Als je goed had gelezen wist je dat het over spelers ging met meerdere dorpen waar wij opmerkingen over maakten bij Chique.

The don had 1 dorp dus deff nasturen is nogal een lastige opgave dan :rolleyes:
Genoeg deff om een fatsoenelijke snipe uit te voeren? Wat is genoeg deff? Tegen een splitter ben je dood, er was een kleine basisdeff maar dat bleek nipt onvoldoende.

Ende dat is ook faal. Het punt was hier echter dat The don wist dat Zaletio hem zou aanvallen mocht hij langer gewacht hebben. Hij werd dus in feite gedwongen de trein te lanceren en dat kata item te hitten. Wat ook gelukt is hé, dat dorp ging binnen. Dat zaletio echter samen zou werken met Bluniom dat kon niet geweten zijn.


Lange teksten of oneliners, het maakt weinig verschil


snelle starters zij geen blijvers in de bovenste regio.
let maar op.

Dit is nu wat Ferdy adelvoer noemt.
Ben jij even een misguided soul.
Nieuwe forumboksbal, daar ben ik wel blij om.


Al zal toch blijken dat Dorus profetische woorden sprak


Sfeerbeeld 3: de eerste grote aanval


nxovls.jpg

Zo, dat was de 1e grote aanval van ons op deze wereld & daar ging m'n buur en tevens top 60-speler PowerMusic.

We verstuurde gisternacht zo'n kleine 100 aanvallen richting PowerMusic, ze waren niet online en waren dus redelijk verrast waarschijnlijk deze ochtend. De meeste mensen gaan dan in alle macht hun account verdedigen... maar nee hoor, de reactie van PowerMusic was als volgt:

PowerMusic. op 22.02. om 08:50 uur
laatmaar zitten dan ik kan hier ook niet tegen op

Toe maar weer, zelfs de hoofdspeler van dat account zag het niet meer zitten en dat met een kleinschalig aantal aanvallen en nog "maar" 2 dorpjes verlies rond die tijd. Nuja, hij logde niet snel daarna zo weer uit en wij konden edelen wat wouden. Rond 16uur kwam er (waarschijnlijk) een co-speler online en die grappemaker zei het volgende:

PowerMusic. op 22.02. om 16:23 uur
hahahah wat ben jij slecht xd

Hilarisch, vooral omdat zij zowat totaal troepenloos waren en inmiddels 7 dorpen van ze heb gepakt. Het blijkt maar weer dat als je 4 actieve noobs die enkel kunnen farmen op een acci zet de top bereiken niet moeilijk is.
Maarja, al met al, dus een zeer geslaagd daggie waarin we 43k gegroeid zijn

Geslaagd was het zeker. In 2 dagen tijd werd een respectabele speler gehalveerd qua dorpen, was het account volledig gesloopt (inclusief alle clears) en als klap op de vuurpijl werd Xarrontas de nieuwe nummer 1. Hij nam het stokje over van The Secret Reunion, tevens ook een S.incer.

10px1qo.jpg

Maar toch even wat bedenkingen plaatsen bij hun speelstijl: Hoe verzilver je zo’n toprang?
Voor deze aanval werd Xarrontas gevraagd waarom hij farmen zo belangrijk vindt:

Nee hoor, gebrek aan targets vooral. Moraal begint nu echt een rol te spelen. ODA doet mij in deze fase nog nauwelijks iets, het draait er nu gewoon om om zo weinig mogelijk verliezen te maken.
Prachtig argumenten van een klassieke boer. Farmen tot je erbij neervalt, wat moet TW spannend voor jullie wezen :rolleyes:
Gebrek aan targets is overigens bullshit, liggen zat leuke 50K+ ers in je omgeving, gewoon 2/3 dagen op die gasten knallen en dan kan je zo die 11 edels van je gebruiken ;)
ja en dan loop je achterstand op doordat je ten eerste teveel vegen hebt lopen
ten tweede teveel troepen zult verliezen.
ten derde dat je niet genoeg kan farmen.
top5 top10 spelen houdt nu eenmaal in dat je erg selectief moet zijn en niet al teveel risico,s kan nemen simpel zat. anders loop je een achterstand op die niet leuk meer is. misschien is dat wel het verschil tussen gemiddelde spelers en topspelers dat ze dat inzicht wel hebben:)
Is meer een kwestie van gaan met die farmbanaan en lol halen uit wie heeft er het meeste gefarmed als dat het op een ander vlak spannend is idd.
oda geilen doen we later wel en grotere spelers echt slopen dat is niet voor nu.
 

DeletedUser71860

Guest
Uhuh. Ik ben overtuigd. :rolleyes: Jullie spelen het spel om zoveel mogelijk niet op achterstand te komen, kansloze filosofie imho. Kijk ik snap dat sparen altijd onderdeel is van het spel, maar het wordt echt tot in het extreme getrokken door een aantal spelers, dat moet je niet willen.
Gewoon lekker knallen, helemaal nu de wereld nog vol zit met turds zal dat prachtige resultaten opleveren.
Als je je als speler genoodzaakt voelt om je te onderscheiden in het farmen, dan vraag ik me af hoe het met je andere kwaliteiten zit...
Geen idee of Xarrontas hierdoor de drang voelde om zich te bewijzen maar het is in ieder geval een feit dat de toprangen voor spelers zijn die over het algemeen amper een grotere aanval in elkaar kunnen boksen. Om het simpele en trieste feit dat hun troepen altijd plunderen en dus nooit thuisstaan. Dit is één van de dingen die het spelplezier volledig verziekt. Net als het internen, barbsedelen, het continu stamhoppen en de bijna onverslaanbare coteams die 24/7 online zijn. Ik hoop dan ook dat TribalWars2 die ‘fouten’ eruit kan filteren. Dit is de kans om te leren van die fouten en volledig op spelplezier te focussen. Het huidige TribalWars is naar mijn bescheiden mening gedateerd en nooit essentieel verbeterd om het ingame spelplezier te vergroten.


Hoofdstuk V: Gerommel in de hoogste regionen

Even wat abstracte kunst van 10 Maart 2011. Zo’n 3 maanden na de start. Picasso had het niet beter gedaan. Veel elitestammen vinden we nu in de top terug. In Qontrol is, net zoals twee maanden geleden, de wereldleider. Samen met Sweet, Chique (Cactus) en de clusterstam Hercules (onzichtbaar op die bruine kaart) trekken zij de macht in de core naar zich toe.

De core

Toch zijn er heel wat interne strubbelingen geweest in de core. De voorbode hiervan werd veroorzaakt op 17 februari door onderstaande speler. Sommigen misschien beter bekend als Killerkenneth:

pff iq newbstam, ik stop met w21 toch geen tijd genoeg meer tot w22 iedereen of speedkampioenschap :)haha
ik vond dat ik iedereen moest kicken, die hadden ze nog tegoed hehe :D

Commentaar die niet veel intelligentie verraadt maar oke. Dergelijke spelers heb je nu eenmaal bij de start. Deze had destijds zelfs een kwalijke reputatie, maar met een mooie rang krijg je blijkbaar veel mensen overtuigd. Na de opheffing werd de stam onmiddelijk terug op gericht. Uiteraard zonder hem. Hij zette zijn account Bella Cullen. op delete en blies roemloos de aftocht.

Het kleine Sweet (het initiatief van loner Bisdejugend op oudejaarsnacht, weet u nog) ging op 6 maart in fusie met het nabijgelegen elitestammetje Myrmidons. Spelers als De Professor, Wildcard & Lord PVV (nu beter bekend als TheSkyIsTheLimit, goddamned naamsveranderingen!) vielen duidelijk in de smaak en vervoegden de troepen van Bisdejugend en co. Deze fusie torpedeerde de stam op slag naar de top van de ranglijsten. Het meten met de grote jongens kon beginnen!

Chique und Magnifique, de premade, begon de laatste maand barsten te vertonen. Vele spelers vertrokken en nieuwe spelers kwamen erbij. Sommige vertrokken, kwamen terug en vertrokken dan opnieuw. Om maar te zeggen: intern zat het niet helemaal snor. De bom barste eind maart. Een cocktail van interne chaos, de hijgende propaganda van S.inc in de nek en een samenwerking van In Qontrol en Sweet bleek dodelijk. De ochtend van de 21ste maart luidde het definitieve einde. Pjerry, toenmalige nummer 11 en nochtans niet de eerste de beste, kreeg een massa van Yakari, Bisdejugend, Bismarck (allen Sweet) en Abrikoos07 (I.Q) op zijn dak. Na een week was hij bijna 50 dorpen lichter en volledig weggespeeld. Dit bleek de druppel. Zo goed als iedereen die overbleef, verliet de stam en Chique zou een hol van n00bs worden die pronkten met de naam. Tot de stam uiteindelijk opgeheven werd op 12 juni 2011.

Pjerry beweerde dat wij slecht waren en dat hij op en dag langs kwam bij ons. toen hebben we besloten dat we maar is langs moesten gaan bij hem ;)
of zoals john cleese zou zeggen :
pjerry is no more! He has ceased to be! pjerry is expired and gone to meet his maker! pjerry is a stiff! Bereft of life, pjerry rests in peace! His metabolic processes are now history! pjerry is off the twig! pjerry has kicked the bucket, pjerry has shuffled off his mortal coil, run down the curtain and joined the bleedin' choir invisibile!! THIS IS AN EX-PJERRY!!

Met Chique verloor W21 één van zijn eerste boegbeelden. Maar rond die tijd was er nog veel meer op til in de core. Ook In Qontrol, waar de sfeer al niet opperbest bleek getuige de commentaar van de n00b eerder in dit stuk, ging over kop. Hun invloedsfeer strekte zich uit over de hele core maar bevatte ook heel wat gaten. Vermoedelijk is deze geografische ligging (samen met de interne problemen) de reden van de teloorgang van In Qontrol. Veel is er namelijk niet over gecommuniceerd naar het forum. De leden sloten zich in alle windrichtingen aan bij andere stammen. (Afbeelding 15) In de core vonden sommigen onderdak bij Sweet en het opkomende elitestammetje No Fair (kleine donkergroene vlek in het midden). Anderen sloten zich aan bij stammen in de semirim.

Semirim

Zuidoost: Door de val van In Qontrol en Chique werd S.inc de onbetwistbare nummer 1. Zowel ingame als op het algemeen forum. Zoals op de kaart duidelijk te zien is bevat ook hun cluster enorme gaten. Maar hun individuele klasse lijkt hen overeind te houden. Op de vraag waarom S.inc leden recruit die mijlenver van het stamcluster liggen, antwoordt hun grote leider het volgende:

Och, ik had geen zin me te houden bij een core gebied en lekker als angsthazen uit al de rest weg te blijven om ons eigen clustertje te verdedigen, om stapje per stapje dichter te sluipen en GEEUW.

S.inc is sexy en s.inc wil de uitdaging aan te gaan compleet non sensical beslissingen te nemen en meteen te veel hooi op de vork te steken.

Eén van hun gaten is zelfs groot genoeg voor een gigant uit die tijd: Ice Cold (gegroeid uit het ter ziele gegane Divine voor de oplettende lezer). Tegen April werd het zo koud dat Ice zelfs de eerste plaats veroverde. De winter was meer dan ooit in het land. Een reactie kon niet uitblijven:

winter%20snow%20trees%201920x1080%20wallpaper_www.wallmay.com_45.jpg


De eerste echte schermutseling die de spuigaten uitloopt verdient natuurlijk een kleine verklaring

Beste W21 spelers, mods en andere gegadigden,


Door middel van dit topic willen we, de leiding van Sweet en S.Inc, jullie ervan op de hoogte stellen dat zojuist de eerste grote oorlog van W21 is uitgebroken: S.Inc + Sweet trekken samen ten strijde tegen de nummer 1 stam I.C.E. De allereerste oorlog van W21 is helaas niet gelukt omdat Auch! ons voor was, maar gezien dat nu niet bepaald een 'grote oorlog' te noemen is, hebben we toch nog een primeurtje! :D


Allereerst de statistieken:
Nu wordt er natuurlijk van mij verwacht dat ik zo'n mooi plaatje ga maken van de profielen met de stammen en beide partijen, en met allemaal gave special effects er "vs." tussen zet en al die ongein. Wel, zover reikt mijn kennis van Photoshop niet, dus ik zal hier mijn paintskills aan jullie demonstreren:

63935830.jpg

###############################Und
sweetk.jpg

############################ VS.
icetl.jpg



Dan, de aanleiding

Jah, dat is nu eigenlijk wel het mooie, die is er eigenlijk niet. Althans, niet van onze kant uit. Beide partijen gingen eigenlijk op een neutrale manier met elkaar om, zonder conflicten te hebben. Echter: De ligging van de stammen leert ons dat I.C.E gewoon in de weg ligt, en dat een strijd tussen deze drie partijen onvermijdelijk zou zijn. Dit is ook te zien in het kopje hieronder, waar u een zelfgemaakt (lees: zelf ingevoerd op twstats) kaartje kunt bekijken van de liggingen tussen beide stammen.
Enige wat ik hierover kan zeggen is dat je in mijn optiek beter zelf het initiatief nemen dan de oorlog naar je toe laten komen. Wij zijn er in ieder geval helemaal klaar voor, ik hoop voor I.C.E dat zij dat ook zijn.


De ligging

Hij was al even aangekondigd, het zelfgemaakte kaartje, maar hier issie dan: De ligging.
Lekker dicht op elkaar, met veel raakvlakken voor elk van de drie stammen. Kan een lekker potje knokken worden als I.C.E zich onder de aanvallen die we gelanceerd hebben uit weet te deffen en een counter op poten kan zetten.


sweetsincvsice.png


Sweet S.inc Ice

Tot slot
Ik wilde nog even afsluiten met de oorlogsverklaring die zojuist naar I.C.E verstuurd is:

Let it be Sweet and Sexy !!

Met vriendelijke groet,
Bisdejugend, De Professor & The Secret Reunion
Leiding Sweet & S.Inc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71860

Guest
Zoals uit de ligging al uit te maken valt zijn de stammen totaal verstrengeld. Altijd gevaarlijk :D

Er waren gelet op de ligging 3 van de drie stammen in kwestie 3 opties die konden gebeuren:

- S.Inc en Sweet gaan strijden tegen I.C.E
- S.Inc en I.C.E gaan strijden tegen Sweet
- Sweet en I.C.E gaan strijden tegen S.Inc​


Dit heb ik ook aangegeven binnen de stam, met daarin de vraag hoe iedereen tegenover deze situatie stond. Daaruit is gekomen dat we optie drie koste wat het kost wilden vermijden, omdat we onszelf daar nog niet sterk genoeg voor achtten. Betekend dat we zelf het heft in handen moesten nemen, en zelf naar het gevecht toe moesten stappen. Gelet op de ligging hebben we gekozen om Sweet te benaderen, eerst door de toen huidige leider Dr.Love, later door mijzelf toen ik de leiding over S.Inc overnam. En we hebben goed gekozen merk ik, het loopt lekker tussen Sweet en S.Inc. :)

Dat dit niet gelukkig voor I.C.E uitpakt is niet ons pakkie 'an, zij hadden de situatie ook in kunnen schatten en contact met een van ons kunnen zoeken. Niet gebeurd, zitten op de blaren.


Pittig extraatje. Twee spelers van Ice (Smoothiefroetie & Unforgotten) hadden al een tijdje geleden gesolliciteerd bij S.inc. De toelatingsprocedure werd door de S.inc leiding zo getimed dat seconden na hun overstap de eerste clears de deur uitgingen. Totale paniek en onbegrip bij de tegenstand uiteraard:

Als leider van ICe wil ik hier toch wel iets aan toevoegen.
Jullie brengen het allemaal mooi, jullie doen het allemaal mooi maar al bij al is het op een verraderlijke manier gebeurt.
Onze goede spelers weghalen zodat er gaten vallen in onze cluster en dan toeslaan op een moment waarop ICE een dipje heeft.
Het is netjes uitgewerkt dat geef ik toe.
Verder denk ik dat er geen twijfel is wie de oorlog gaat winnen, 2 tegen 1 is gewoon niet haalbaar. Op enkele spelers na uiteraard.

S.Inc heeft dit slim gespeeld, wij hebben te lang gewacht.

Moge de beste winnen!
MvG
Animosity -ICE leiding

Of het al dan niet vuil spel is laat ik aan u, waarde lezer, over.

Voor iedereen die denkt dat S.Inc deze oorlog vies speelt door eerst spelers over te nemen uit I.C.E. even het volgende.

Unforgotton en SmoothieFroetie (het account waar ik zelf ook op speel) zijn zelf naar S.Inc toegegaan om te polsen of er een mogelijkheid was voor een overstap. Hierbij wisten wij niets van de planning voor deze aanval. Wij werden aangenomen en op dezelfde dag werd de oorlog verklaard. Dat dit op hetzelfde moment gebeurd is uiteraard gewoon oorlog voeren op psychologisch aspect en is een tactische zet vanuit S.Inc. Met deze post wil ik wel uit de wereld helpen dat de twee betrokken spelers (Unforgotten en SmoothieFroetie.) een vuil spelletje spelen. Over mij zelf kan ik vertellen dat ik een erg sportieve speler ben en dat ik niet backstab. Vandaar dat er vooralsnog geen clears of edels richting I.C.E. lopen van onze kant. De overstap was puur en alleen omdat wij ontevreden waren met de gang van zaken in I.C.E. en hiervoor zochten wij een alternatief. S.Inc sloot hier perfect op aan en wij voelen hier dan ook thuis.

Als laatste wil ik I.C.E. toch veel succes wensen, maar vooral nog veel spelplezier. Oorlog is immers waar dit spel om draait. S.Inc en mezelf natuurlijk ook succes.

Hoe dan ook wordt er in de tussentijd professioneel geknokt.

Arthos had om 07:01:30 ook niet echt veel reden meer om door te spelen. 95% van zijn dorpen zaten toen zonder geloof, zonder muur en zonder troepen. Al had ik idd wel iets meer tegenstand verwacht dan wat we nu kregen. Ons aanvalsplan op Arthos zag er strak uit en hij kon onmogelijk weten wat fakes waren en wat vegen waren, maar zelfs dan zou je nog je kerken kunnen beschermen bijvoorbeeld. Gek genoeg is hij wel gewoon online geweest, want zijn mass recruit loopt nog steeds, en een wachtlijst van plusminus 100 uur lijkt me sterk gezien hij niet tot nauwelijks farmt..

Na een blitz weekje ziet de situatie er in ieder geval weer een pak anders uit.

Met al die leaves/overstappen van de laatste tijd is dit de nieuwe situatie:

sweetsincvsice2.png


Een stuk minder front ineens, hopelijk voor I.C.E kunnen ze hun zaakjes nu op orde krijgen.

De stats na een weekje oorlog...

*Tromgeroffel*

BAM !!


Zijde 1:
Stammen: S.Inc, Sweet
Zijde 2:
Stammen: I.C.E
Spelers: arthos

Timeframe: 21/04/2011 00:00:00tot28/04/2011 20:10:55

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 77
Kant 2: 2
Verschil: 75

chart


Gevolg? Minstens 4 gestopte spelers, waarvan eentje zijn vv heeft afgegeven aan ons, en een stuk of 4 sollicitaties uit I.C.E. :)

116ki1e.jpg

De accounts van S.inc bleven stug doorgroeien aan een razend tempo, met Dr. Love ongenaakbaar op kop van de overall groeiranglijst. Toch rommelde het ook hier in de stam. Vele originele spelers begonnen rond deze tijd te stoppen. Amokro, het trio van TSR (Protector, Gehaktbal & Vito Corleone) en uiteindelijk ook S.Valmont verdwenen uit het dagelijkse AF-leven. De accounts bleven in de stam (één uitgezonderd: Xarrontas ging op delete) en de meeste werden overgedragen aan nieuwe spelers. Je ziet dit steeds terugkomen , zelfs in de beste stammen. In een kroniek van Phalanx bijvoorbeeld kan je lezen dat de oude leiding na een tijd helemaal vervangen moest worden. Zaletio, Auseinandersetzung & Howlin hadden destijds de taak de stam terug op de rails te krijgen, met succes.

Ook bij Sexyness Included verdwenen de voortrekkers (Protector Of The Throne & S. Valmont) uiteindelijk naar de achtergrond. Een stam (goed) leiden en het initiatief nemen kost nu eenmaal veel tijd. Dit zijn vaak de meest gepassioneerde spelers, maar zij krijgen ook sneller een burnout van het spel. Een nieuwe generatie S.Incers stond op. Met Cornelis Rex (kreeg oprichtersrechten) , Victus & AshKetchum bleef de arrogante ondertoon op het AF intact. Maar desalniettemin mag ook hier een kritische noot geplaatst worden. Zij het niet door de meest objectieve partij, zijn reactie bevat toch wel een stukje van de waarheid.

Een ex Chiquert aan het woord:

Over S.inc:

Er komen steeds andere spelers op de accounts die de starters hebben opgezet.
Zo gaan ze van wereld naar wereld ;).


Tot zover het gerommel in het zuidoosten van deze wereld. Ook in andere contreien gaat niet alles rustig zijn gangetje. Ook het westen is toe aan verandering. Terwijl in de core en het zuidoosten het wereldbeeld continu vervormd wordt, lijkt het westen in de maanden Maart en April onveranderd. Sea. lijkt hun macht te consolideren en zet hun gerichte rekruteringspolitiek onverminderd voort. Net als In Qontrol en S.inc kiezen zij voor een cluster met veel gaten, en dus edelruimte. Via twstats zien we echter dat Sea een groot stammenverloop kent. Veel spelers komen en gaan. Een echte stamcultuur waar iedereen aan één zeel trekt lijkt vooralsnog niet aanwezig. Op het AF is het verdacht stil rond hen, op het mysterieuze af zelfs.
Eind mei , toen de wereld eindelijk werd ontdooid (Ice werd verslagen!) leek de lente in het land. Dit nieuwe seizoen bracht Four Seasons echter weinig goeds. In het noorden worden ze rond die tijd namelijk aangevallen door de stammen No Fair, Impala & Auch!


nofairvs4seasons.jpg



Inleiding
Na een succesvolle massa aanval op daanbbg waarbij ze volkomen machteloos moesten toezien hoe we de dorpen overnamen hebben ze een tegenactie gedaan.
Helaas waren het vele fake's, wel zat er een treintje tussen die sasbo op zijn dak kreeg waarbij megumata succes boekte.
Dit is voor ons de druppel die de emmer liet overlopen, daarom verklaren we hierbij hun de oorlog.

:rolleyes:Veel succes!:rolleyes:

Statistieken
Zijde 1:
Stammen: NF
Zijde 2:
Stammen: Sea.

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 60
Kant 2: 2
Verschil: 58

chart
 

DeletedUser71860

Guest
Freedom fighter (a.k.a Biker Bear a.k.a Master Roshi a.k.a Time Machine of ook wel SuperRunner) vertoont wat gelijkenissen met de speler Thorsten waarover ik het hoger al had. Maakt continu nieuwe af-accounts aan, durft wel eens stamhop te placeren en schopt heel wat heilige huisjes om ver. Maar in tegenstelling tot Thorsten (uiteraard alweer gevlogen op Pavel Aleksandrov) heb je er als stam wel het een en ander aan. Ik zou er in ieder geval gaarne mijn vv aan toevertrouwen :D :

A024* Praline Harbor (479|375) K34 10,000 megumata [Sea.] Overgaauw [NF] 2011-05-29 07:05:30
A028* Bon-bon Bomb (481|371) K34 10,000 megumata [Sea.] Overgaauw [NF] 2011-05-29 07:05:16
A051* Shooters (482|372) K34 9,189 megumata [Sea.] Overgaauw [NF] 2011-05-29 07:05:04
A053* Bobbsey Twins (482|373) K34 10,019 megumata [Sea.] Overgaauw [NF] 2011-05-29 07:05:04
A054* Bald commuters (481|373) K34 9,137 megumata [Sea.] Overgaauw [NF] 2011-05-29 07:05:01

Goeie morgen megumata!:D

De originele stamoprichter en bespeler van het account Knight Of Helten was ondertussen gestopt en had het stokje doorgegeven aan IamFamous (misschien sommigen bekend als forummod) van het account Relax. Die op z’n zacht uitgedrukt dubieuze beslissingen nam. Waarvan solliciteren bij vijand Impala ongetwijfeld wel het toppunt was.

Ook dit kan wel tellen:

15.05.
23:14 Stam Sea. heeft zijn vredesaanbod teruggetrokken.
15.05.
23:14 Sea. heeft de stam vrede aangeboden.
15.05.
22:58 Sea. heeft de stam de oorlog verklaard.

Word al gesuggereerd dat er teveel gedronken is gisterenavond binnen Sea.
Had 3 bakken duvel achter gelaten toen ik vertrok ;)

Al was Masterduvel niet de enige die vertrok. Op 27 mei, een week na de aanvallen begonnen, maakt het zuidelijke deel van Sea de overstap naar de elitestam NextL (met onder andere de topaccounts Ettie2 en numero uno Moises). Je clears +50 uur laten lopen is in dit stadium van de wereld misschien ook wel te veel van het goede.

Dit zegt een stamverlater er in ieder geval over:

Het vertrek van Robbie, tomacic en ik heeft geen enkele relatie met jullie oorlogsverklaring. We waren dit al langer van plan.

Succes Sea.!

Terwijl de macht van Sea. tanende was, vinden we in het zuidwesten een clusterstam terug: Disturbed. Geen idee of de stam afgeleid is van de metalgroep maar het doet me wel enigszins terugdenken aan de tijden dat ik ‘Down With The Sickness’ nog te pruimen vond. Lijkt eeuwen geleden. Wat wel naar het AF uitlekte is het dictatoriale karakter van de stam. Stamleider The Manipulator had zijn naam duidelijk niet gestolen. Een inkijk. Pretty disturbing :D

The Manipulator op 26.05. om 19:02 uur
Illy,

Ik zal mijn woorden op het forum nog even persoonlijk aan je doorgeven.
Vanaf nu wil ik niets meer van je horen, geen commentaar, geen op of aanmerkingen.
Wie denk je wel dat je bent om zo uit te pakken.
Ik geef je 1 dag de tijd om de spelers te benoemen uit wiens naam je spreekt, anders ga ik eens bekijken of je verblijf in mijn stam wel wenselijk is.

Groet,
Mani

94DRachIR94 op 26.05. om 19:12 uur
Hallo,

Ik mag geen tips geven aan de leiding? Ik ben trouwens een man van mijn woord, zou nooit vertrouwelijke informatie doorgeven.

The Manipulator op 26.05. om 19:16 uur
Ik ben dat geouwehoer gewoon zat, ik heb ook je mail aan andere leden gelezen.
Luister vriend ... kappen of wegwezen.
Als jij de moed hebt om nog 1x de boel zo op te ruien dan vindt je jezelf buiten.
Je tips mag je geven, maar je geneuzel hou je maar voor je.
En ik wil nog steeds weten wie het zo met je eens waren, of zijn dat de rest van het clubje uit die geweldige stam waar je vandaan kwam.
Kerel ... ik ben meer dan pissed nu en mijn vinger hangt boven je ontslagknop

Tenslotte nog de laatste windrichting in de semirim: de noordoostelijke rand. Het hele noordoosten wordt gecontroleerd door de stam Crows (Opgericht door TargetxSniper & Hurei rond de jaarwisseling ). Het cluster is vrij dicht maar toch uitgestrekt en biedt een relatief veilige haven. Dat had ook voormalige I.Q’er Unknownn. gezien. Niet veel later weten ze zelfs kersverse nummer 1 Sirlorre (Jonnie77 en Godly Underdogg van W20) te strikken. Hun slagkracht groeit aan met de dag. Op het algemeen forum is het stil rond hen. Later heb ik als stamleider van Auch! heel wat over en weer gepm’d met TargetSniper, de leider van Crows. Hij omschreef het AF als een verderfelijke plek waar alleen maar geluld wordt. Ieder zijn idee.

TrollWars

Ik besef dat dit hoofdstuk nogal aan de lijvige kant wordt, maar W21 heeft nu eenmaal een rommelende periode gekend. Dus vergeef me dit laatste stukje. De voorbije maanden zijn Chique, In Qontrol , I.C.E & Sea. overkop gegaan. De enige elitestam die er van het prille begin bij was en nog staat is Sexyness Included. Maar ook hier lijken er problemen te zijn! Het algemeen forum werd in Juni opgeschrikt door het volgende bericht:

Dit stukje past wel onder het topic flopstammen,
Het word tijd dat de schone schijn rond Sinc verdwijnt. Zoals iedereen weet is alweer een tijdje geleden de leider van Sinc gestopt..
Daarna hebben we een tijdje zonder leider gezeten en daarna hebben we een nieuwe leider gekregen CR, in het begin leek het nog wel wat, maar hij was geen Erik :( (Zijn eigen ODD komt alleen maar door vv's en door OS , voornamelijk van mij).
Om eerlijk te zijn bakt hij er niks van, plannen worden opgeschoven, aanvallen niet meer uitgevoerd, account gaan verloren , enz. enz...

17.06.
21:01 Cornelis Rex heeft de bevoegdheid en titel van The Secret Reunion veranderd.

Ik was niet de enige die er wat van zei. Hij duld geen tegenspraak en is verre van democratisch..

21.06.
20:03 Dr. Love is door Cornelis Rex ontslagen.

Kortom zo staat het er voor in S.Inc en ik denk dat er binnenkort niet veel van over blijf als het zo door gaat, ik hoop dat er meer Sinc leden dit lezen en het met me eens zijn..
emoticon-00173-middlefinger.gif
Cornelis Rex

Het feest op het AF begint aan de onderkant van deze pagina in het flopstammentopic. Maar onvermijdelijk zit er hier en daar spam tussen. Niet te vermijden met spambeesten als een Maikelzzz op dit forum. Voor de minder geduldige lezer heb ik hier een kort overzichtje qua reacties:

Om even een woordje uitleg te geven.

Na het stoppen van ikzelf (Detlef) en van Erik die de leiding overnam van mij nam David (CR) het over. Meer en meer hoorde ik echter klachten van mijn ex-stam, mijn kind om het zo te zeggen dat David zijn macht misbruikte, de dictator uithing en simpelweg zich als een tiran gedroeg.

Dit kwam tot een hoogtepunt gisteren toen Dr. love en The secret Reunion na numerieke mislukte gesprekken David tot rede te brengen mij aanspraken. Beiden wensten mij terug als leider om de oude tijden te doen herleven. David weigerde categoriek. Dit heeft geleid tot deze situatie, ik ben terug op w21 en zal de leiding over TSR, Dr. love en al wie nog wilt volgen overnemen.

Mvg,

Detlef

Altijd erg makkelijk om leider te zijn op een nieuwe frisse wereld. Tuurlijk topspelers, zowel jij al Erik. Maar wanneer het puntje bij het paaltje moet komen dan laten de "topspelers" het altijd maar weer afweten.
Te druk RL, geen zin meer, acc die te groot worden en nog meer van dat soort verhalen.

vervolgens zie je ze weer doodleuk opnieuw starten op andere werelden.

Was een puinzooi de stam hoe jullie die achterlieten. David heeft er snoeihard aan moeten werken om alle neuzen weer een juiste kant op te krijgen.
Tsja dat gaat nu eenmaal wel eens niet over een violenbedje heen.

Succes met jullie nieuwe stam,

Maar ook Amokro en zowat alle oud-S.incers tekenden present. Het bashen op de huidige leiding nam de scherpste vormen aan. Zelfs de delete van Xarrontas werd erbij gesleurd. Heftige discussies ontaarden al snel in AD-hominem discussies tot op tien pagina's later de aap uit de mouw kwam

S.inc zelf vermoedde dat dit soort propaganda een unicum was. Nog nooit eerder vertoond. Het respect voor dit uitzinnige staaltje propaganda bleek dan ook groot. Zelfs bij de vijand.

Played nice boys!

Oowww ja.
S.Inc zit vol met topacteurs :D

Ook hij haalde zijn gram:

Nou jongens ik heb genoten.

"Oh zie je CR is toch wel een slechte leider"

"Ik wist wel dat S.Inc ooit zou vallen"

En is het al vermeld dat Dr. Love benaderd is door Sweet om te joinen tijdens zn leave? :):)

Met dit laatste wordt ook meteen duidelijk dat een troll zeer sterke propaganda
 

DeletedUser71860

Guest
Hoofdstuk VI: Blokvorming en eerste grote oorlogen

Vanitas

De eerste zes maanden van een wereld zijn vaak een periode van aftasten en veel dynamiek. Stammen worden opgericht en brokkelen weer af. Spelers knokken zich naar een toprang om vervolgens weggespeeld te worden. Sommigen gaan zelfs op delete wanneer ze aan kop liggen :)D). Vergankelijkheid in zijn puurste vorm. En uiteraard kloppen de grootste ijdeltuiten zich na hun prestaties op de borst. Op dit forum!

Ijdelheid en tegelijkertijd ook vaak leegheid, dat is de start. Of zoals een TW’er 2300 jaar geleden zou zeggen: Vanitas Vanitatum, Omnia Vanitas. Ijdelheid der ijdelhijden, alles is ijdelheid. Het fundament van dit forum. Nergens is zoveel tijdelijkheid en zinloosheid te bespeuren als bij de start van een nieuwe wereld. Maar voor we ons allen in een depressie stortten, ga ik graag verder met mijn verhaal!

Blokvorming

Met de zomervakantie is het vooruitzicht komen we in een geheel nieuwe fase. Later zullen sommigen dit ook wel omschrijven als ‘midgame’. Er beginnen zich blokken te vormen. Solide blokken. Echte stammenoorlogen staan op het punt uit te breken. Schermutselingen kunnen vanaf nu ontaarden in een onomkeerbaar conflict. Diplomatie en gerichte rekrutering worden steeds belangrijker. De grootste tacticussen zijn in hun element. In wat volgt, zal ik elk blok schetsen aan de hand van een archiefkaart (Juni 2011). Zover dat mijn kennis reikt zal ik hun diplomatieke betrekkingen uit de doeken doen, maar je zal zien dat het wel meevalt. En in grote lijnen accuraat is.

Zoals je meteen merkt. Heel wat nieuwe namen. En sommige stammen zullen nog vervormen en verder gaan onder een andere naam. Maar over het algemeen heeft elke stam en speler ondertussen een identiteit gekregen. Spelers worden rond deze tijd gesmeed tot een groep. En zullen in het verder verloop van de wereld vaak gezamenlijk beslissen over hun toekomst.

Plague & Disturbed

Sinds juni kent W21 een nieuwe nummer 1: Plague. Wie? The Black Plague werd opgericht door Twiki, op 11 februari 2011. Veel liefde hing er die dag nochtans niet in de lucht. Want ook al was de stam toen nog klein, ze ging voor niets minder dan werelddominantie. Geleidelijk aan lijfde de stam verschillende kleine stammetjes in. Een compact cluster was steeds de doelstelling. Naam en faam waren van ondergeschikt belang. Op 8 mei zette de stam definitief de opmars in door een paar leden van het uit elkaar gevallen I.C.E te rekruteren. Zo maakten onder andere Ervee & Chipklapper de overstap. Eén van de dodelijkste duo’s van W21 zal de komende maanden, zelfs jaren blijken. Totdat op 3 juni Plague de koppositie overnam van Disturbed.


Disturbed is een stam met een leider die graag de lakens uitdeelt. Zeker in een clusterstam , waar iedereen letterlijk elkaar op de huid zit, kan dit wel eens faliekant aflopen. Disturbed is zachtjesaan aan het wegzakken uit de top omdat de hedendaagse assertieveling dit maar moeilijk kan verkroppen. Op het AF wordt in de tussentijd een sloot topics aangemaakt door beide stammen. Kleine foutjes worden tot op het bot uitgespit. Ook de stamgrootte (30+ leden) van beide stammen is meermaals het mikpunt van spot. Elke extra recruit wordt tot een karikatuur verheven. Maar met enkel rekruteren win je een wereld niet. Dat is alleen in theorie mogelijk. En in Zweden (W2 & W12). Je kan je natuurlijk de vraag stellen wat belangrijker is. Een Zweedse deerne of een vaardige tw-speler.

De vijandigheid tussen beide giganten zet ook de diplomatieke meesterbreinen in gang. Aan de rechterkant van Plague vinden we S.inc terug. Diplomatie is uit den boze, aangezien Plague ‘Ice-vluchtelingen’ had gerekruteerd. Een BG tussen Disturbed en Plague is ook onmogelijk omwille van praktische redenen (ligging). Op aanraden van frontspeler Hypomaniac (St. Jimmy) ging Plagueleider Lunat!c te rade bij stammen in de omgeving. In het geheim startte hij een conversatie op met de leiding van NextL (Moises & Ettie2). The Manipulator dacht Plague in de tang te hebben met S.inc. Lunat!c dacht Disturbed in de tang te hebben met NextL. Een tweefrontenoorlog wenkt. En zoals de geschiedenis ons bijna altijd leert: een tweefrontenoorlog is dodelijk.

S.inc & Sweet.

Een ander blok wordt gevormd door S.inc & Sweet. De samenwerking tegen Ice wierp meteen zijn vruchten af. Ze werden al bij al makkelijk afgeslacht. Maar toch zijn er altijd wel twijfels geweest over een bondgenootschap in die tijd, die zelfs tot op de dag van vandaag niet helemaal opgehelderd zijn. Zoals je op de kaart kan zien, liggen heel wat accounts met elkaar verstrengeld. Op het af merkte je ook dat de ego’s botsten. Zo was S.inc tevens verantwoordelijk voor de grootste Oorog aller tijden.

No Fair & Hercules

De core wordt inmiddels bevolkt door Hercules (die Henkybanky houdt zijn kroost nogal strak in het gareel ) en No Fair. Sinds de fusie met Impala is No Fair zijn status als klein elitestammetje ontgroeid. De clusters van de twee stammen sloten vrij goed bij elkaar aan voor een fusie. Ook de samenwerking tegen Sea. heeft ongetwijfeld voor een nauwer contact gezorgd. Toch kunnen we van een overhaaste fusie spreken. Dat blijkt toch alvast uit onderstaande reactie:

Nf rang 1 gestaan voor enkele uren ? Nu op rang 2, weet niet wat hier de bedoeling van is, wij met Auch! hadden een goede BG, lord sharow vertelde mij dat zijn doel rang 1 was als stam, hij vroeg daarbij om een fusie tussen ons, wij weigeren de fusie omdat we eerst beter willen gaan samenwerken, wat doenze, ze kloppen aan bij Impala en die vindn een fusie wel goed. Wat moet ik hier nu van gaan denken

Over de diplomatieke relaties van No Fair en Hercules is me weinig bekend. Zoals ook uit bovenstaand bericht is uit te maken valt, had NF een BG met Auch! Al werden de relaties wel serieus vertroebeld door Lord Sharow’s drang om de beste van de klas te zijn. Verder ben ik nagenoeg zeker dat Hercules solo standhield in het centrum van de wereld.

NextL & Auch!

In het westen vinden we de stammen NextL en Auch! terug. Op de archiefkaart is de stam Rampage Ahead (Auch! dus) helaas amper leesbaar wegens de bruine kleurmarkering. Ik zou zeggen: beeld je een koffievlek in tussen het groenige Crows en de blauwe rimstam die helemaal apart ligt in het noordwesten (voor de freakz: dat stammetje heet Carpe Noctem, waarvan ondergetekende tevens leider was). Daar waar Sea vroeger de plak zwaaide , komen nu The Next Level & Rampage Ahead uitdrukkelijk in beeld.

Leuk detail: de toenadering tussen Impala en No Fair bracht een nieuw blok tot stand. Carpe Noctem & Auch besloten te fuseren. Op zich ook een overhaaste fusie, en dan nog eens als een reactie op een andere stam. Elke stam verkoos één leider. Ik, als antispeeder, ging een leidersduo vormen met één van de grootste speeders van tribalwars.nl .

Crows & Lemon

In het oosten vinden we Crows terug, een robuuste stam die steviger staat dan ooit. Zij hebben in de noordoostelijke regio absolute dominantie. Aangrenzende stammetjes als Dark Ego, United We Stand & Dutch Kingdom kunnen voorlopig geen vuist maken.

En in het zuidoosten zien we het fruitige Lemon op de kaart verschijnen. Een rimstam die zich heeft gevormd in een poging zich tegen het opkomende geweld van S.inc te weren. Als je goed kijkt, zie je ook dat verschillende accounts van Lemon & S.inc verstrengeld liggen. Maar goed, half de wereld ligt met S.inc verstrengeld.


De Eerste Grote Oorlogen​

Sinds Plague I.C.E leden rekruteerde, speelden de eerste vijandigen met S.inc op. Ingame raakten ze elkaar met geen vinger aan, maar op dit propagandaforum werd de sfeer steeds snediger. Het front tussen Plague en S.inc was echter nog niet zo groot, wat een volledige oorlog uitsluitte. Plague wilde kost wat kost een tweefrontenoorlog met Disturbed & S.inc vermijden.

Ze namen als de bliksem contact op met NextL en voerden de eerste verkennende gesprekken die uiteindelijk de weg zouden plaveien naar een verdere samenwerking. Disturbed voelde de druk toenemen en werd omsingeld door 3 stammen stammen waar ze geen vriendschappelijke banden mee hadden: NextL, Hercules & Plague. Als klap op de vuurpijl viel de meest mysterieuze speler van W21, de stamloze Bug Me Not , zonder schroom de toenmalige nummer 1 aan. Hij haalde zonder verpinken dorpen binnen van verschillende Disturbedspelers. Dat dit ongestraft kon gebeuren, toonde aan dat de interne keuken van Disturbed niet veel soeps was. En dat had ook Plague gemerkt. Niet veel later openden ze volop de aanval. Dorpen werden massaal geëdeld. Medeleider Atula (toptienrang op dat moment) liet zijn middelvinger zien aan The Manipulator en ging op grijs. De stam zou uiteindelijk doodbloeden. Sommige spelers vonden een onderkomen bij Hercules, en later ook bij Plague.

images.jpg



Juli was een vredevolle maand. De blokken die zich hadden gevormd, groeiden rustig verder. Een mens kon al eens gezellig buiten spelen zonder zich zorgen te maken over zijn account. Dat veranderde echter in de maand augustus, toen in het Oosten twee oorlogen van wereldformaat losbarstten. Enerzijds kruisten S.inc & Plague dan toch de degens. En anderzijds werd er succesvol een coalitie (Acro) op de been gebracht om Crows het vuur aan de schenen te leggen. Hier een archiefkaart van 31 juli 2011. Het moment wanneer schermutselingen ontaarden in grootse oorlogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71860

Guest
Een sidenote voor de oplettende lezer: We zien in de toptien van de ranglijsten naast Acro nog nieuwe stam opduiken in het paars: Dice. Deze stam heeft voor 90% dezelfde bezetting als de stam No Fair. Zoals al eerder gezegd: in de midgame transformeert de bezetting van stammen wel eens. Maar op zich zijn er solide blokken en een hechte groepscultuur ontwikkelt.Voor wat verduidelijking laat ik een speler van het leidinggevende Lord Sharow-account aan het woord:

De meeste spelers weten dat wij eerst in NF zaten. Deze werd geleid door Sir Love, Sambal Bij en ons Lord Sharow 1 account. Op een gegeven moment opende oriskany een topic om de claims te beperken. Deze discussie werd een hete discussie. Deze discussie werd zelfs zo heet dat Sir Love ingame vol de aanval opende op Oriskany, zijn eigen stamgenoot. Dit gedrag schoot de overige spelers en uiteraard de leiding in het verkeerde keelgat. Je werkt samen met je stamgenoten en valt ze niet aan.

Allen hadden en hebben wij nog steeds het standpunt dat stambelang altijd boven eigen belang gaat. De leiding kon Sir Love niet uit de stam zetten omdat deze stamoprichter was. Het probleem was niet van technische aard want we konden hem zo kicken maar meer een erezaak. Er waren al eerder problemen met Sir Love geweest en hij heeft eerder gedreigd om zijn account op delete te zetten als hij zijn zin niet kreeg. Dit was een hele grote druppel die de emmer deed overlopen.

Je vraag over het profieltekstje van sensatie. Er zijn in de loop der maanden vele problemen geweest met de speler sensatie. Sir Love heeft hem in het verleden altijd de hand boven het hoofd gehouden. Dit tot irritatie van veel stamgenoten. Wij hebben het keer op keer met hem weer geprobeerd en hem steeds weer de kans gegeven zich te bewijzen.

In de nieuwe stam Dice moest iedereen opnieuw solliciteren. Op het forum wordt zoals gewoonlijk een enquete gestart. Geen enkele speler binnen Dice wilde sensatie in de stam hebben. Dat is dan het risico als je vele spelers tegen je in het harnas hebt gewerkt. Zoals zo vaak gaan dan spelers zich afreageren op de boodschapper, in deze wij als leider. Dat is, naast dat hij zich volledig op ons heeft doodgelopen de reden dat er een mooi verhaaltje over ons op zijn profiel staat. Wij kunnen begrijpen dat hij gefrustreerd is door zijn afwijzing. Wij begrijpen ook dat hij ons de schuld daarvan geeft. Echter, wij nemen afstand van de inhoud van zijn teksten op zijn profiel.



S.INC VS PLAGUE​

Voorbode:

Dat de clash tussen S.inc & Plague ooit zou losbarsten was al een tijdje duidelijk. Op het AF eisten de twee stammen al gedurende de hele zomervakantie een hoofdrol op. Het continu elkaar afzeiken leidde dan ook tot filosofisch vernuft.

Sorry, maar je begrijpt volgens mij niet waar dit forum voor bedoeld is. :p

Gast probeer je nou echt aandacht te vragen op een negatieve manier, of ben je echt zo'n irritant rotventje. Als je aandacht wil mag je me wel een PM sturen, en je moet niet denken dat je meer als mij bent. Ben je botte reactie's zat, niemand mag je hier op het AF behalve die blaaskaak stammaatjes van je. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen, jij scheit, ik scheit, jij pist en ik pis, jij eet en ik eet. Dus probeer er niet boven uit te springen dat word je niet in dank afgenomen.:D

Wedden, dat jij of een van je stammaatjes weer met een domme reactie komt waar je geen f**k aan hebt, ik heb niks tegen S.Inc vind dat groot praten meestal wel grappig, maar door mensen als jij word de lol, en de informatie op het AF vern**kt .

Dit is weer een domme reactie van een aarsmaat van hem, maar jij neemt hem en het hele AF veel te serieus. En dat meen ik.
Als je echt hoogstaande discussies, ondersteund met mooi uitgelegde argumenten en duidelijke statistieken, wilt houden, zit je hier echt verkeerd. Alleen al omdat dit dit een Propagandaforum is, om zieltjes voor je te winnen en niet om een discussie te winnen.

Blitzkrieg op Gerardos

Op de laatste dag van Juli was het dan zo ver. In de oorlogsverklaring van Cornelis Rex kwamen bovenstaande zaken dan ook terug aan bod. Het rekruteren van Ice-vluchtelingen kon niet getolereerd worden. Daarnaast bekrachtigden de eerste resultaten (Een blitzkrieg van Unforgotten schopte Plagueboy Gerardos van de wereld) zijn samenvattende statement. Uiteraard in gehele Rex-stijl

Na lang stilzwijgen spreek ik namens de stam wanneer ik zeg:

Plague, jullie zijn een stel n00bs.

Doei.

Sexyness Included was, ondanks minder accounts en safezone, goed uit de startblokken geschoten. Ze stonden na één geslaagde aanval meteen op een positief saldo van 75 dorpen in de oorlogsstatistieken. Het tactische voordeel van het verrassingselement bleek van onschatbare waarde. De ODA van S.Inc: 14.173.982 overtrof de ODD van Plague: 13.685.468. Na deze aanval werd de sfeer, voor zover het mogelijk was, nog bitsiger. S.inc waande (of acteerde, whatever , had hetzelfde effect op Plague :D) zich onoverwinnelijk. Nog wat extra sfeerbeelden voor de liefhebber:

Zoeperman (aka Twiki): Hard with Style (The Secret Reunion) kun je nou niet een keer een fatsoenlijke reactie plaatsen dan alleen reacties die bedoeld zijn om andere mensen in zwartlicht te zetten.

Het mag dan wel sarcastisch zijn maar het komt me de keel uit.

Cornelis Rex: Kun je aub je bakkes tegen mijn stamgenoten houden? :D

En wanneer Plague de tegenaanval inzet...

Cornelis Rex: Ach kijk hoeveel pagina's er al vol staan over dat S.Inc 1 dorpje verliest aan Plague. Denk niet dat we in de underdog positie zitten :D

Maar daar blijft het niet bij. Tegen het eind van de maand breken ze na onophoudelijke aanvallen definitief door bij het account Immortal Dude. Na felle verliezen verliest S.inc heel wat van zijn sexyness en komt de stand qua veroverde dorpen ei zo na gelijk. Het ondenkbare wordt denkbaar. Hoe kan dit nu in godsaam gebeuren, is de vraag die op ieders lippen brand? Over deze gebeurtenissen verhalen twee oeroude vertellingen: 'Het begin van het Einde' & 'De Openbaring'

Het Begin van het Einde

31 Juli 2011 zal later de annalen ingaan als een historische dag die onze wereld voorgoed van uitzicht zou doen veranderen. Het was op die dag dat de Groten der Aarde de strijd aangingen met het zwarte kwaad in het zuiden. The Black Plague was daar aan zijn opmars begonnen en had in enkele dagen al een groot deel van wat eens een vrije wereld was in zijn moordende greep...

Een week voordien bereikten de eerste geruchten over een ronddolend kwaad het land van de Groten der Aarde in het oosten. Het was Aegon, God van de wijsheid, waartoe het gerucht zich als eerste openbaarde. Verontrust en peinzend over dit nakende kwaad, besloot hij een verkenner te sturen naar het zuiden. Om het gelukzalige leven dat hij en zijn volk kenden niet in gevaar te brengen, besloot hij zijn zoon Immortal Dude op de hoogte te brengen. Hij vroeg hem om naar het zuiden te reizen om de situatie gade te slaan. Aangespoord door diens rusteloze geest vond hij bij dageraad wat hij zocht en vreesde. Toen hij in het dal voor zich keek zag hij dingen die geen sterveling ooit zou navertellen. The Black plague was aan zijn opmars begonnen in het noorden en spamden, onder leiding van hun aanvoerders St.Jimmy, Illimunati en Mohniels, alles op hun pad de vernieling in. Wat ooit een mooi dal was werd nu onderdrukt door de dictatuur van Plague. Verontrust door dit onheilspellende aanblik vertrok Immortal spoorslags naar het oosten . Die nacht nog liet Aegon de Groten Der Aarde samenkomen om over het lot van de wereld te beslissen. Cornelis Rex, God van provocatie, Snowcaster, God van de Backstab en .Showtime, God van de Ranking: allen waren ze aanwezig. Er ontstond een heftige discussie. Is deze wereld het wel waard om gered te worden van de verstikkende spam uit het zuiden? Verdient een aangrenzend volk als Hercules wel onze hulp? “Ik hou niet van clusterende newbs” , merkte The Secret Reunion scherpzinnig op. “Ja , maar die van Plague pownen evengoed barbs”, bracht Aegon er tegenin. En met die legendarische woorden werd het lot van de wereld bezegeld.

Onder leiding van Cornelis Rex werd een grootschalig strijdplan opgesteld. In de nacht van 31 Augustus zou Plague voor eens en altijd een halt toegeroepen worden, en zo geschiedde. Toen de goddelijke strijdmacht aankwam aan de oevers van de noobrivier in het zuiden keek Rex de heraut van Plague (die luisterde naar de intrigerende naam Elefendt’s maat) recht in de ogen en sprak hij de tijdloze woorden: “Plague, jullie zijn een stel n00bs” !

Unforgotten, een bastaard van Aegon, leidde de troepen aan het front. Onder zijn leiding werd de eerste grote slag van deze wereld geslagen. Plague werd aan stukken gereten , het legioen van oppernoob Gerardos werd volledig verslagen. De wereld was terug een gelukkige plek. Elk volk op aarde, tot aan de meest noordelijke toe, hoorden van de heldendaden van de Goden uit het oosten en vereerden ze. Maar...

Plague was niet verslagen en hun invloed bleef gelden.. Een maand na de eerste slag, toen de waakzaamheid van de Heren uit het Oosten verslapte, sloeg Plague uit het niets toe: Unforgotten en Immortal Dude, slapende reuzen als het ware, sneuvelden.

Is dit het begin van het einde?
 

DeletedUser71860

Guest
De Openbaring

Hallo Wereld 21,

Zoals jullie van S.Inc wel hadden kunnen verwachten, hebben zij zoals altijd jullie keihard zitten trollen.
Waarom denken jullie dat ze die dorpen uit handen geven aan Plague? Nee zeker? Ik weet het wel.
En ja ik ga het met jullie delen.

Zij geven dorpen weg aan Plague om het front richting het account .Showtime, volgens een oude legende bespeeld door het legendarische duo The Big Smile & HANDLE.WITH.CARE, de top van de top.
Ik kan dit bevestigen, maar er is meer aan de hand.
Deze twee spelers komen uit een ander uiniversum, zijn onsterfelijk, na langdurig en intensief onderzoek ben ik erachter gekomen dat ze als allereerste op de aarde waren, sterker nog, ze hebben de aarde gemaakt.
Je zal nu wel denken, ja waarom hebben die twee dat dan gedaan? Nou, daar heb ik een verklaring voor, maar daar komen we zo op terug.

Al sinds het begin van de wereld spelen de twee hier een enorm grote rol, ik heb bewijzen gevonden dat ze onder diverse namen een rode draad van de geschiedenis op aarde vormen, er zijn aanwijzingen dat The Big Smile onder andere onder de namen Jezus, Alexander de Grote, Julius Caesar, Gengis Khan & George Washington schuil ging.
HANDLE.WITH.CARE zou ook schuil zijn gegaan onder diverse identeiten, maar hij is veel wijzer dan The Big Smile dus heeft zijn identeiten veel beter verborgen weten te houden, terwijl ik na al die eeuwen pas ondervonden heb dat vele sleutelfiguren uit onze geschiedenisboeken allemaal een en dezelfde Godheid waren, je moet je dus beseffen hoe wijs die HANDLE.WITH.CARE dan wel niet moet zijn, al gaan er geruchten rond dat hij momenteel onder de identiteit van ene Hugh Hefner schuilgaat, ja de enige echte Hugh Hefner.

Maar waarom hebben deze twee de Aarde in Showtimesnaam gemaakt? Waarom hebben ze showtimeverdomme deze showtimeverdomde planeet gemaakt? Waarom hebben ze de wereld die wij kennen en de wezens die leven in de wereld die wij kennen geschapen? Dat ga ik jullie vertellen.

The Big Smile & HANDLE.WITH.CARE hebben al deze tijd gewacht tot dit moment.
Het moment waarop een stel niet-Sexy n00bs in oorlog met de stam van onze Grote Sexy Godheid, oftewel S.Inc de stam van .Showtime, zou raken.

Dit was Plague, alleen lagen die niet in de buurt van .Showtime!
Maar de Godheden (team .Showtime) waren voorbereid op dit, ze hadden al een goddelijk plan!

Dit plan hield in dat ze het front expres naar hun toe zouden laten komen, zodat ze die n00bs 1 voor 1 hoogstpersoonlijk zouden kunnen vernederen, maar waarom? Om de mensheid af te leiden van een invasie van Sexy Godheden!

De invasie komt eraan, wees op uw hoede!
De reacties bij deze openbaring waren navenant.

Lunatic: Jezus was een misbegrepen Jood, Alexander de Grote was homo, Julius Caesar was kalend en Gengis Khan was een mongool. Lijkt me een toffe jongen.

Victus: Ik snap niet dat je .Showtime met god vergelijkt. Hij is natuurlijk wel goed, maar dat maakt hem nog geen .Showtime he ;)
Na anderhalve maand ging de oorlog voor een tijdje liggen.



Acro vs Crows

Inleiding

Aan de zuidelijke grens met Crows besloten de stammen Dark Ego, Dutch Kingdom & United We Stand de handen in elkaar te slaan (Voor een kaart verwijs ik nogmaals naar het linkje van 31 juli). Het achterland werd ook nog verder versterkt nadat verschillende spelers van Lemon overliepen. Een nieuwe reus op W21 was geboren: Acromelagy

Wikipedia:

Met acromegalie wordt een zeldzame ziekte aangeduid die gepaard gaat met een buitenproportionele groei van lichaamsdelen zoals armen, benen, handen, voeten, neus, kaak en jukbeenderen bedoeld. Ze ontstaat als een hypofysegezwel veel groeihormonen produceert. Meestal betreft het een adenoom, een goedaardig gezwel.

Met deze fusie probeerden verschillende spelers in het oosten een antwoord te bieden op het steeds groter wordende Crows. Sinds de oprichting van Crows in december 2010 hebben TargetSniper en co de stam enorm uitgebreid, met oog op een compact cluster. Samen met het oprichtersduo Target & Hurei vormen What, SuperRunner, Unknownn, Lysha & N3rd ondertussen de speerpunten van de stam. Van de val van corestammen als Chique, In Qontrol & No Balls No Glory werd dankbaar gebruik gemaakt door de kraaien, zodat de invloed van de stam op dit moment ook tot in het centrum van de wereld reikt. Ook werd een erg uit de kluiten gewassen opleidingsstam in het leven geroepen: Mini Crows. Een stam die uiteindelijk zelfs in de toptien van het stammenklassement terug te vinden was. Het stamcluster, zeker voor dit stadium van een wereld, zat potdicht.

Het hoeft dus niet te verbazen dat Acro werd opgericht. Vooral Triplexxx (W5) Bearguy (W16) & Tempert (W26 - n00b! :D) hadden het licht gezien. Er moest wat gebeuren. Of anders zou de gigantische overmacht hen uiteindelijk fataal worden. Ondanks het gigantische cluster van onze gevleugelde vrienden was een situatie met nog geen kwart front . Daarom werden bondgenoten gezocht. Sinds de oorlog met Ice heeft Sweet zich nogal afzijdig gehouden , ook ditmaal zetten zij hun isolationistische politiek voort. Enkel met S.inc lijken ze het enigszins te kunnen vinden. In het Noorden wordt het compacte cluster van de kraaien echter een beetje doorklieft door de stam The Next Evolution (TNE). De leiding van Acro aarzelde dan ook niet om een samenwerking met hen op te starten.

Oorlog door de ogen van een Acromegaliaan aan het front

Van duidelijke kaartjes en duizelingwekkende oorlogsverklaringen hadden de W21’ers tot mijn ergernis weinig kaas gegeten deze zomervakantie. Aan mooie propagandaposts was er echter geen gebrek. Het heeft me alleen wel een paar nachten gekost om ze allemaal te vinden. Maar hier komt er weer eentje. In wat volgt laat ik acromegaliaan Tempert aan het woord, die de situatie en de escalatie van de oorlog even mooi voor ons samenvat!


Het begon allemaal toen Acro nog bestond uit de stammen DE en UWS. DE was in oorlog met UWS, Dutch en Lemon. De oorlog verliep niet echt lekker voor DE. Dit kwam voornamelijk door het aantrekkende gevaar vanuit het westen (Crows) en de aanhoudende aanvallen van de 3 stammen.

Op een dag begon N3rd uit Crows met een massa aanval op ex-DE speler Froercent. Mijn complimenten voor die aanval aangezien hij erg geslaagd uit de bus kwam. Na wat deff-werk van voornamelijk VV’s wisten we de 1ste golf redelijk af te slaan. De 2e golf daar in tegen ging wat minder, Froercent verloor dorpen als of het warme broodjes waren. Later bleek uit verschillende bronnen dat Froercent aan het fuseren was met N3rd en daarom die dorpen verloor. Of dit daadwerkelijk de waarheid is, is nooit bewezen hoewel velen nog steeds denken van wel.

118363092.png
N3rd lag vanaf dat moment tegen de speler Teutonic Order aan. DE kampte in die tijd met redelijk wat interne problemen en het leek ons beter een fusie voorstel bij 1 van onze vijanden neer te leggen. Die vijand, UWS, vond dit een goed voorstel en uiteindelijk ging bijna iedereen mee naar UWS. De stam naam werd veranderd naar Acro. En voila daar is Acro.

In de loop van de tijd viel het ons op dat er steeds meer spelers van Crows naar het front met Acro. trokken. Mijn vermoedens dat ze op de aanval over zouden gaan bleek uiteindelijk ook waar te zijn. Of wij hier beter op hadden kunnen reageren door ze voor te zijn? Ja, dat hadden we kunnen doen. Helaas hebben we dat niet gedaan. Op 1 aanval na dan.

Nu de zaken weer op orde waren, wouden vooral de ex-DE leden een wraak actie op N3rd. En die kwam er dan ook.Het lijstje is weliswaar een stuk kleiner dan die van N3rd maar er is die dag een hoop OD rond gegaan. Waarna Crows ons de oorlog verklaarde.

314005919.png


Op het moment van de verklaring ging Aboneros op delete. Blijkbaar zag meneer het niet zitten en lied hij iedereen in de steek. Erg zwak in mijn ogen en zo’n speler zie ik dan ook liever op delete gaan dan dat hij in de stam blijft.

Tevens begonnen de kraaitjes hun offensief tegen Teutonic Order en Blacky. Dit offensief heeft Teutonic Order wel getelt 27 dorpgen gekost. Daar in tegen heeft het hem wel de nummer 1 ODD rang opgeleverd:

627333094.png

353848446.png


Acro lag onder vuur en we hadden 2 accounts die stopten (blacky en Aboneros). Logisch gezien gingen we de grenzen van Crows langs opzoek naar andere stammen die ze liever kwijt dan rijk waren. Toen kwam onze grote vriend lodewijkde14e naar voren. Hij was uit crows gestapt vanwege “ruzie met de leiding” en hij had een eigen stam opgericht. Deze stam lag ten noorden van crows en ze wouden graag helpen met een aanval.

We zijn met de 2 stammen om tafel gaan zitten voor een leuke aanval. Toen de aanval min of meer op zijn pootjes kwam en de details van de aanval steeds dichterbij kwamen vond lodewijk het blijkbaar wel gescheten en hij ging terug naar Crows. In de ogen van Acro de meest zwakke actie wat de toen nummer 1 stam kon uitvoeren tegen de toen nummer 4 stam.Crows denkt hier anders over. Hun kant van het verhaal zegt dat er een nieuwe speler op het account kwam en dat hij wel weer in crows wou zitten.

559617566.png
 

DeletedUser71860

Guest
Tot zover deze accurate samenvatting van wat augustus ons ingame bracht in de noordoostelijke regio van de wereld. Waarvoor dank Tempert! Op het algemeen forum zagen we een toevloed van acromegalianen op het forum. Crows hield zich vooralsnog afzijdig en schuwde het propagandaforum eerder. Maar als er beschuldigingen komen, kruipt de frustratie duidelijk waar ze niet gaan kan. Zelfs de grootste AF anti zal dan zijn kop laten zien. Uit de oorlogsverklaring van Crows (“Hardnekkige tumoren dien je te bestrijden”) was al enige frustratie uit op te maken. Lysha was de eerste kraai die op het forum reageerde, nadat er een reactie kwam op hun oorlogsverklaring. En hoe: agressief als een beer.

Lysha: Wat een bullshit om over verklaringen te zeuren. Dat doe je bij je moeder toch ook niet? :eek:


De Wet van Nulanivelo

Wie het woord tumor in de mond neemt is al snel aanbeland bij kanker. En wie het woord kanker (al dan niet offensief) gebruikt... Tsja, weet dat er dan een inferno aan reacties zal losbarsten. Een internetverschijnsel dat trouwens erg nauw verbonden is met de Wet van Godwin. Die aanhaalt dat in vele internetdiscussies uiteindelijk er nazi’s zullen worden bij gesleurd. Het woord kanker daarentegen zal altijd als een rode lap werken op een publiek forum. Deze stelling wordt in obscure kringen ook wel de Wet van Nulanivelo genoemd. Een wetenschappelijke hypothese die staat als een huis, en niet te falsifiëren is.

Triplexxx: Aan je taal te zien hier op het forum, en na eerdere uitspraken op je eigen forum, lijkt het me toch eerder dat jij last hebt van een kwaadaardige tumor, ergens heel dicht bij je hersens. Want mensen die hier wat vertier komen zoeken, noem je al zeker geen tumoren, teminste als fatsoenlijk mens doe je zoiets niet, tenzij natuurlijk het belangrijkste deel van je hersenen worden samengedrukt door een of andere tumor en je zelf niet meer weet welke onzin je uitkraamt.

Mag ik de mods daarom ook vragen om zulke uitspraken te schrappen, er zijn hier mensen wiens familieleden zijn gestorven aan zulke aandoening. Niet nodig dat iemand die het IQ heeft gelijk aan 1,5 hersencel en 6 gram zaagmeel, deze mensen gaat kwetsen met zulke debiele uitspraken.

Lysha: Mensen komen hier niet voor vertier, alleen om te zagen over anderen, uitzondering daargelaten.

En ik vind mijn verklaring gerechtvaardigd, aangezien deze ook is op gegeven bij de oorlogsverklaring.
Voor de leken, zoals jij dus, acromegalie is een tumor in de hypofyse. Dus een verwijzing in de oorlogsverklaring, al dan cynisch bedoeld of niet, ligt dan wel zo voor de hand.

Acro in de verdrukking

Zulke discussies kunnen uiteraard eindeloos doorgaan. Maar er waren nog veel meer gebeurtenissen die olie op het vuur gooiden. Neem nu het dubieuze geval Lodewijkde14de waarvan al sprake was in Tempert’s tekst. Na wat omzwervingen verzeilde volgende ingame pm op het AF:

Djaydenop 13.08. om 23:08 uur

Beste TNE leden,

Zoals jullie zien hebben de Crows TNE OVERGENOMEN.
Alle os die naar acro is gegaan zal ik als ik jullie was per direkt terug trekken, ook deze stam gaan wij overnemen.
Er zijn meer dan 1000 clears onderweg naar acro. dus als jullie je troepen willen verliezen moeten jullie ze laten staan.

Ik wens jullie allemaal s6 verder in het spel.

MVG leiding CROWS

Een reactie uit het Crowskamp kan ook dit keer niet uitblijven:

Tohne: Briljante zet om die stam de nek om te draaien. Tevens ook een stukje respect naar de oprichters van de stam op w12, zelfs het logo, de stamtekst en de helft van het forum werd gekopieerd vanaf w12.

Het account van lodewijk was gehacked, het is weer terug in handen van Crows en daar blijft het ondanks de hackpogingen van buitenaf (ik noem geen namen maar over vuil spel gesproken )

Onlangs is de grootste speler van Acro vertrokken naar sweet, naar zeggen omdat hij te ver weg lag. Ik snap wel waarom, al zijn os, die toch al dood aan het gaan was, moest mijlenver lopen om vervolgens kapot te gaan, dat motiveert ook niet echt.

Uiteindelijk Hack en Lodewijk gaat op ban, maar kwaad is geschied.

We snappen dat jullie het niet kunnen winnen, dan ga je met modder gooien, allemaal begrijpelijk, ik heb dat al zo vaak gezien. Het is de zang van de stervende zwaan en het hoort er allemaal bij. Ik probeer het voor de objectieve lezer nog wat inzichtelijk te houden want die prietpraat van jullie zit zo ver van de waarheid dat het even gecorrigeerd moest worden.
Om over argumenten te spreken, ik ben van mening dat jullie hier meer te bewijzen hebben dan wij.

Hargorn: Wij sluiten een BG met TNE. Na ongeveer twee weken wordt Lodewijkde14e uit TNE zijn account gehacked, TNE wordt onmiddellijk opgeheven, waarbij een PM wordt rondgestuurd dat er 1000 clears onderweg zijn naar Acro. en dat TNE dus beter zijn ondersteuning kan terugtrekken, ondertekend door de Crowsleiding. Vervolgens wordt de account van Lodewijkde14e geblokkeerd. Die blokkade duurde wel heel erg lang als er vuil spel aan onze kant in zat.

Op de hand van de objectieve lezer ben jij net zo min als ik. Ik kom echter gewoon met feiten die na te kijken en te vragen zijn. Jij komt nog altijd met een hoop gebakken lucht, nergens op gestoeld.

Over je vorige reactie op mij waarbij ik maar moest gaan origamiën; modder gooien ben je blijkbaar erg goed in als je het met argumenten niet af kan.

Kozacy: Als jullie dit denken en geloven, moeten jullie dat vooral blijven doen.

Ik kan je wel zeggen dat dit niet zo is gegaan, wij kregen onverwacht de leiderschap van TNE.
Wij hadden ook wl kunnen doen alsof, en jullie voor het zootje houden.

Maar zo zijn wij niet, wij hebben vanaf het moment dat wij de leiderschap in schoot is geworpen de stam opgeheven.
Wij hebben gelijk de gedeelde forums verwijderd en de bg ongedaan gemaakt.

Dus praat nooit over backstabbing, dit is voor ons een belediging, wat wij niet verdienen.

Een paar dagen na het vermeende opblazen van TNE gaat Lysha volledig op grijs. Een verklaring van de beste man zullen we echter nooit te horen krijgen en blijft tot op de dag van vandaag een mysterie. Naar crows zeggen zou het om een onbewuste dubbelaccountovertreding gaan door eenzelfde internetverbinding van een studentencampus. Ikzelf en het meerendeel van de AF'ers vonden dit indertijd wel heel erg toevallig allemaal :D

Het ontbinden van TNE was niet de enige klap die Acro te verduren kreeg. Begin september verruilt Philips De Goede (W16), zowat hun beste speler, Acro voor Sweet. Als klap op de vuurpijl verklaard Sweet een paar weken later de oorlog aan Acro."Gewoon voor de stats", zoals dat heet. Acromegaliaan Drigun had ondertussen een aanvalbare ban opgelopen & werd in het zuiden volledig weggespeeld door kersverse Sweet-rekruten Monsigneur (W15) & 13Lad3r (W2,W7, W12, W15 ).

Terwijl in het noorden Blacky wordt weggespeeld en Teutonic Order (die aanvankelijk bijzonder goed stand hield, de held) meer dorpen begint te verliezen ,krijgt Acro in het zuiden een fenomeen als 13Lad3R als buur. Om maar te zeggen: Acro zit behoorlijk in de penarie. Of om even een legendarische quote van Drigun aan te halen. Hij wordt hiervoor afgemaakt op het AF, maar ik kan hem in principe geen ongelijk geven:

Drigun: Acro. Heeft toch geen toekomst door monsigneur en 13lad3r in de buurt te hebben.
 

DeletedUser71860

Guest
Hoofdstuk VII: Een poging tot werelddominantie

Stilte voor de storm

Sinds juni is de wereld verdeeld in verschillende blokken. In het Oosten leverde deze evolutie reeds een confrontatie op tussen de stammen S.inc & Plague. Ook Crows & Acro vlogen elkaar naar de haren. Terwijl het oosten van de wereld in lichterlaaie staat, blijft het opvallend stil rond de westelijk gelegen stammen: Auch!, Dice & NextL. Op een enkeling na worden ze niet vertegenwoordigd op het Algemeen Forum, en ook ingame worden er voorlopig geen grootse oorlogen uitgevochten. Toch was er heel wat op til tussen de drie elitestammen, en niet voor het minst zat ondergetekende hier voor iets tussen.

Diplomatieke complicaties

Auch! & Dice hadden al een paar maanden een BG. Zoals al eerder te lezen viel, kwam dit bondgenootschap onder druk te staan toen de voorloper van Dice, No Fair, de fusie aanging met Impala. Na eerst Auch! gevraagd te hebben om een fusie. Deze verraderlijke actie van Lord Sharow en co bevroor de verdere samenwerking tussen beide stammen. In de praktijk zou ik de situatie van beide stammen eerder als een NAP omschrijven, dat lijkt me alleszins dichter bij de waarheid.

Ikzelf vormde indertijd (samen met IsitDownToPee) de leiding van Rampage Ahead en was brandend ambitieus om deze wereld naar onze hand te zetten. De arrogantie van S.inc en andere stammen stoorde me mateloos. Ik vroeg mijn stamleden wat ze er van zouden vinden om een fusie aan te gaan met NextL of Dice. Of misschien zelfs met beiden! De meningen waren verdeeld. Sommigen vonden het nog te vroeg. Niet in het minst omdat ons cluster al bij al nog vrij broos was. Totaal niet te vergelijken met stammen als Plague & Crows, wier clusters veel compacter zijn. Uiteindelijk was er een consensus: Ik zou verkennende gesprekken aanknopen met de leiding van zowel NextL als Dice.

Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar fusie met NextL en het overnemen van een paar actieve Dice-accounts zodat het cluster van een eventuele nieuwe superstam aan elkaar zou hangen. Ook al omdat ik merkte dat sommige Dicespelers inactief waren. Maar whatever, ik zou dus beide stammen aanspreken.

De eerste pm was geadresseerd aan Ettie2 & Moises. Ettie antwoordde en acteerde uitermate diplomatisch om zo niemand door het hoofd te stoten. Ik kon het dan ook al snel goed met hem vinden. NextL was een bom activiteit. De stam had ondertussen een karrevacht aan spelers in de top20 en had ook een vrij hechte stamcultuur waar je op kon bouwen. De meeste spelers kenden elkaar immers al langer. Velen speelden in het verleden al samen in de Barbaren (W14). Ik voegde Ettie toe op Skype, en mettertijd zouden nog vele andere contactverzoekjes de deur uit gaan.

Zo positief het eerste gesprek was, zo negatief was het tweede. Lord Sharow stelde zich behoorlijk agressief op (net zoals ingame: nummer 1 ODA) nadat ik mijn plan om de actieve spelers samen te brengen uit de doeken deed. Het is enigszins wel jammer dat die pm’s nooit op het AF zijn geraakt (het was immers een vrij heimelijke operatie). Maar goed, de bottomline kan ik me nog levendig herinneren. Mijn vraag werd omgedraaid naar een eis. “Als wij Dice wilden joinen moesten wij (ieder afzonderlijk) solliciteren bij hen. Dan zou Dice kijken of er wat mogelijk was”. Achteraf zou blijken dat dit zogezegd zijn tactiek was om het onderste uit de kan halen. Zo’n beetje als de zonnenbrillenverkopers in metropolen als Rome & Barcelona. Je kent ze vast wel: beginnen met een hoge prijs. Maar zo werkt het niet bij mij. Als je zo uitpakt… Wel dan, you’re fucked.

Alea Iacta Est

Nadat ik mijn bevindingen op ons stammenforum smeet , werd ik meer gesteund dan voorheen om Dice vooralsnog links te laten liggen. Zeker het dictatoriale kantje van Lord Sharow stootte ons door het hoofd. Ondertussen werden de banden tussen Auch! & NextL strakker getrokken. Er werd na een paar weken zelfs een gezamenlijke skypechat aangemaakt. Zodat beide stammen elkaar beter konden leren kennen. Omdat de ligging van de stammen zover uit elkaar lag, was het in principe zinloos om te fuseren. We zouden immers amper gezamenlijke aanvallen in elkaar kunnen boksen. Laat staan elkaar ondersteunen. Tegelijkertijd was heel Dice (die eigenlijk de missing link was tussen beide stammen op clustergebied) betrekken in onze plannen uitgesloten. NextL's houding hieromtrent was nog afwijzender dan de onze. Het zou dus nog tijden duren eer een fusie werkelijkheid zou worden.

Of toch niet? Na een paar weken gezamenlijk chatten, groeiden de stammen zo naar elkaar toe dat ik op op 25 september een ongewone pm van Ettie in de bus kreeg. Met de vraag of we nu niet gewoon kunnen fuseren. De spanning en het speelplezier gierde zo door onze lijven dat die dag een gloednieuwe stam werd opgericht. Daar waar ik S.inc op het AF had afgebrand door hun gebrek aan een stamcluster, Daar waar Sea gefaald had door hun versnipperde cluster. Daar stond nu Temp.

Hier nog wat abstracte kunst: een zoom van het langwerpige cluster van de stam Temporary (rood op de afbeelding). Een naam was immers nog niet gekozen. Uiteindelijk werd When Justice Sleeps (LawZzZ) verkozen boven Yakuza & Pregnant For The Last Time.

Vincke: hun cluster verdeling heeft volgens mij geen schijn van kans dus denk dat het overschat zal worden


Op 25 september 2011 kende W21 dus een nieuwe nummer 1


Een paar stamleden aan het woord op de vraag of LawZzZ de wereld gaat ownen

SLD87:“Momenteel is het daar nog te vroeg voor om echt antwoord op te geven, de fusie is nog pril, en we zitten nog in de snuffel fase. Wel kan ik mededelen dat de sfeer in de stam heel goed is, activiteit ligt heel hoog en ook qua spel inzicht kan ik niet klagen.”
Maar om terug te komen op de vraag: Ik ben zeer tevreden over de fusie, alleen of ie succesvol kan zijn is nog de vraag...”

Thunderia:“Op zich vind ik dat de sfeer niet veranderd is,dus gewoon goed gebleven,de samenwerking nog niet echt gemerkt,is natuurlijk ook omdat ik wel aan het ander uiteind zit t.o.v. de oud Auch leden. Maar ik vind het zeer goed gaan ,dus tevreden zover ;)

Flopper99:“Dit grotendeels omdat we het lang gerekt hebben en onze tijd namen om elkaar vooraf te leren kennen. De sfeer binnen de stam is geweldig en we hebben een goede/professionele leiding.
Feit is dat de fusie nog maar in een beginperiode zit. We zullen nog heel wat moeten waarmaken en bewijzen dat we die nr.1 waardig zijn."

De vorming van LawZzZ was onverwacht en sloeg in als een bom op het AF. Enkel een paar Dicers wisten wat er zou gebeuren.

Well played NextL & Auch, well played.

Voor de gewillige lezer heb ik nog wat extra achtergrondinformatie over het ontstaan van de stammen Auch! & NextL opgesnord. Dit leesvoer is in principe niet noodzakelijk om de rest van het verhaal te begrijpen. Vandaar de spoiler.

Onstaansgeschiedenis van Auch!

27629304.jpg


Auch! is een stam die op zich al vrij lang mee ging. Op 18 Januari werd ze opgericht, maar de oprichtende accounts zijn zo goed als allemaal verdwenen. In April heeft de stam even opgehouden te bestaan, en is hoofdzakelijk in Earth over gegaan, maar al snel hielden ze terug de eerdere Auch-formatie aan . In de tussentijd zijn er ook wat rekruuts geweest van vergane glorie Sea. Onder andere Fitzcarraldo en --Relax-- komen daar vandaan. Tijdens de zomervakantie kreeg Auch! zijn voorlaatste gedaanteverwisseling. Na relatief vlotte onderhandelingen besloot Auch! met diepe rimstam *Carpe te fuseren. Zonpon, Koekdilla, Dragonghost en Zingende Baardaap zijn nu de accounts die van Oud-Carpe overblijven. Sindsdien was ik samen met Lien ook leider van Auch, democratisch verkozen uiteraard. (Verder hadden Dragonghost en Fitzcarraldo ook leidingsrechten).

Aanvankelijk liep niet alles van een leie dakje bij Auch. Zo besloot Jean1968 op een dag doodleuk naar Crows over te stappen. Het ene moment postte die plotseling zijn afscheid op het forum en het andere moment was ie weg. Ook de inactiviteit van verschillende accounts begon door te wegen. We gingen ervan uit dat iedereen wel VV zou aanvragen als dat nodig was maar dat was dus niet het geval. Toentertijd deden we ook geen beroep op nood-vv’s, een dure fout, want we verloren in recordtempo de accounts EpickWar en Benzodiazepine.

Van toen af aan hebben we een nieuw beleid uitgestippeld met activiteit als norm. Beter een klein actief gezellig groepje dan veel accounts. We lagen ook in de rim, dus veel bedreiging was er niet. We spoorden de inactievelingen aan wat meer te knallen of stimuleerden fusies. Zo kwamen we uiteindelijk aan 11 accounts, een hecht groepje dat goed samenwerkte, good times. Maar goed, met maar 11 accounts komt er toch een punt dat je weet dat dat te weinig wordt. Ook is een actief forum leuk, en met zijn elven is dat wat moeilijk.

Een optie om de stam aan te vullen met actieve leden is een fusie aangaan. NextL had me altijd aangesproken, een actieve rimstam, net als wij. Het eerste contact liet dan ook niet lang op zich wachten: Ik pm’de Ettie nogal vrij out of the blue kan je wel zeggen. Het warme contact was er meteen maar van een fusie doorvoeren was nog geen sprake. Niet lang daarna nodigde ettie ons uit op een spamchat op Skype, een oorverdovend succes. Dit zou ik de sleutel noemen dat de fusie er toch sneller doorkwam dan verwacht.

Net voor we fuseerden was Auch zijn eerste ’serieuzere’ oorlog begonnen tegen GOD (rank 19 toen); GOD, een grote dichtgeclusterde vlek stond een mooi stamcluster in de weg. De oorlog verloopt tot op heden voorspoedig.
 

DeletedUser71860

Guest
Ontstaansgeschiedenis van NextL

Fase 1: Fusie MS-13 & Blood.

Na wat heen en weer ge-pm tussen de leiding van MS-13 en die van Blood en het delen van een forum is besloten over te gaan tot een fusie. Al snel bleek dat de sfeer binnen MS-13 een totaal andere was dan de oud-Blood leden gewend waren. De sfeer werd gedomineerd door een aantal leden die eerder bevrediging leken te vinden in het elkaar vliegjes afvangen en het uitsluiten van leden dan in het zoeken van de samenwerking.

Tevens gaven een aantal oud-MS-13 leden aan al tijden ontevreden te zijn over deze manier van omgang en toen de relschoppers er geen blijk van gaven hun toon te willen aanpassen, heeft een deel van de nieuw ontstane stam de stam verlaten en zijn zij samen gekomen in een nieuwe stam genaamd: NextL (= Next Level, vrij vertaald: volgende fase).

Fase 2: Aansluiting leden Sea.

Kort na het ontstaan van deze gedeeltelijke fusiestam hebben zich 3 succesvolle accounts aangemeld van Sea: DiscoJohn, Robbie 59 en SLD87 (intern ook lang de 3 musketiers genoemd).

Fase 3: Aansluiting losse leden in de regio.

Het gevolg was dat de stam NextL zich inmiddels een goede positie in de regio heeft kunnen verwerven en er een gezonde aanzuigende werking van uit ging. Met deze uitgangspositie en een zeer goede sfeer binnen de stam heeft dit een aantal rekruuts (met en zonder account) opgeleverd die de stam hebben versterkt tot de mooie stam die NextL op het laatste was, voordat we over zijn gegaan tot de fusie met Auch!


Ying & Yang

338603__sun-moon-ying-yang_p.jpg


The Next Level ging dus over naar de volgende fase in het machtsspelletje dat TribalWars is. Maar nog was het niet genoeg. Wij van LawZzZ waren ook bezig met ons imago en ethiek. De BG’s van de stammen voor de fusie, met Dice & Plague, bleven intact. Door de inactiviteit die in Dice sloop, hadden we het vermoeden dat de stam zou doodbloeden. En dus ook de BG/NAP. Ik geef eerlijk toe dat ik hoopte dat dit zou gebeuren. En dat we op die manier uiteindelijk een paar gerichte recruits konden doen om LawZzZ te verbinden. Wat Plague betreft is het een ander verhaal.

Met de dreiging van Disturbed destijds werd al een eerste poging tot samenwerken ondernomen tussen het toenmalige NextL & Plague. Door de ligging van Plague & LawZzZ roos al snel een nog ambitieuzer idee in onze kringen dan de oprichting van LawZzZ was. Ook ditmaal nam ik het voortouw om het bondgenootschap met Plague uit te diepen. Ik nam contact op met de leider van Plague, Twiki. Net zoals ik het goed kon vinden met Ettie, was ook Twiki een speler waar ik goed mee kon praten. We hebben zelfs samen een account bespeeld op een andere wereld. Het vertrouwen zat m.a.w. goed. Naarmate de weken vorderden, werden meerdere plannen besproken onder de leiding en kort daarna ook naar de leden van beide stammen gecommuniceerd. Ik weet niet meer precies wanneer het was. Maar tegen het einde van het jaar werd een kaart gemaakt met een virtuele lijn. Een virtuele lijn die de wereld in twee stukken verdeelde. De ene kant was voor LawZzZ, de andere was voor Plague. Als Alliantie zouden we Wereld 21 winnen! Een plan dat nog niet rijp was voor het zonlicht. Eerst moesten beide stammen aansterken vooraleer dit openbaar zou gemaakt worden.

*Note aan de lezer*: In dit hoofdstuk wordt misschien de indruk gewekt dat deze ingrijpende veranderingen te danken zijn aan één speler. Dit is uiteraard niet waar. Telkens moest er een stam overtuigd worden, en niet gewoon een paar enkelingen. Ik wil met dit hoofdstuk maar meegeven dat je als individu wel degelijk een wereld kan transformeren. Met andere woorden: jouw idee kan werkelijkheid worden jongens en meisjes! :D


Hoofdstuk VIII: Grenzen vervagen

Dit hoofdstuk verhaalt over de laatste maanden van het jaar 2011. De wereld was een broeierige hoop stammen die alle manieren aanwendden om hun voortbestaan veilig te stellen. Met heel wat kunstgrepen tot gevolg. Of je nu een lafaard, oorlogsveteraan of inactieveling bent. Iedereen was van invloed op de virtuele lijntjes op de kaart, en het verdere loop van een wereld. Het zou natuurlijk té omslachtig worden om iedereen met naam en toenaam te vermelden. Enkel de belangrijkste sleutelmomenten komen in dit hoofdstuk aan bod.
Om de impact van deze maanden geografisch weer te geven laat ik Picasso weer zijn ding doen. Deze archiefkaart werd gemaakt op 6 december 2011. Exact één jaar na de start.


Wat direct opvalt is het steviger worden van de nummer één: LawZzZ. Hun cluster vertoont nog heel wat gaten maar zienderogen wordt het dikker en meer en meer ondoordringbaar. Zij lijken te slagen waar Sea eerder faalde. Tegelijktertijd zien we ook een enorme terugval van S.inc in de ranglijsten. De premade telt, één jaar na hun oprichting, nog slechts 6 accounts. Verliezen ze de oorlog met Plague? Een andere vaststelling is dat Acro. volledig van de map verdwenen is. Net zoals de naam Dice.

Ook vertoont de wereld sinds kort een extra ring van stammen.
(1ste) centrale ring: Sweet, Hercules & Time For Change
(2de) semirimring: LawZzZ, Plague, Crows, S.inc & Hap!
(3de) rimring: De klok rond: Paranoia, Reboot, Pirate, Lemon, Heidi, Tao, War, Fruit, H52 & Project Retry (bruine koffievlek in het noordoosten).

W21 zal één van de laatste werelden zijn waar zo’n derde ring nog van invloed was. Vergeleken met de nieuwste werelden merk je dat, bij gebrek aan genoeg spelers, zo’n ring gewoonweg niet bestaat. Als je op pak’m beet W31 een half jaar later zou starten ben je al bij voorbaat kansloos. Op het einde van de rit zal je nochtans merken hoe belangrijk die ring was voor het wereldverloop hier.
Heel wat nieuwe namen en grenzen dus!

De centralen in de verdrukking

Dice transformeert opnieuw

Terwijl Sweet op het forum in een hoekje wordt geduwd, gebeurt hetzelfde met Dice. Maar dan ingame; Het zijn weer woelige tijden voor de stam. Ze zitten in een erg netelige situatie sinds de fusie van Auch! & NextL. Door de inactiviteit van verschillende spelers onstaat er wrevel. Sommige harten zijn alreeds vervuld met het verlangen om LawZzZ te joinen. Maar voorlopig kabbelden de meesten nog voort in een stam die ten dode was opgeschreven. Iets wat ik, als voorstander van een verenigd LawZzZ, altijd gedacht en gehoopt had. Toen Lord Sharow op 14 oktober plots grijs werd, verloor de stam zijn voornaamste leider. Zijn impulsiviteit bleek nog maar eens uit zijn verantwoording:

Hier de enige en echte LORD Sharow 1 :

Om alles duidellijk te maken : De enige echte reden is dat ik prive problemen had/heeft en dat m'n co's gingen voortdoen maar dat die zelfde co's er plots een andere speler op toelieten zonder mijn weten/toestemming .

De naam lord Sharow 1 is voor mij een persoonlijke kwestie en laat er zodoende geen spelers gebruik van maken die ik niet eens ken.

Het resultaat was dat LawZzZ drie actieve spelers overnam. Koski (verbond de twee clusters met elkaar), Sambal Bij (medeleider Dice) & Goyaale vervoegden de troepen van When Justice Sleeps. Op die manier werd Dice op slag onthoofd aangezien ze haar twee leiders verloor. Time For Change (& wat later: A New Begin :D)werd opgericht door DarkElfsEmpire. Een vrij onervaren leider merkten we al snel. Hij besloot onmiddelijk de banden met LawZzZ terug aan te halen en na te vragen of de BG nog steeds stand hield. Waarop LawZzZ zei: “ toon maar eerst wat jullie in jouw mars hebben”. Twee weken later fuseerden ze met de stam High Quality in een poging zich te kunnen weren in de core.

Hercules implodeert

De stam, opgericht bij het prille begin van deze wereld, bezet ondertussen al voor een gans jaar de core. Echter begint Hercules serieuze barsten te vertonen door het onomwonden feit dat ze langs alle kanten worden aangevallen. Deze situatie is een schoolvoorbeeld van het belang van diplomatie. En de gevolgen indien een gebrek eraan. Plague, Sweet, Crows, A New Begin. Zowat alle grootmachten vallen hen aan. Nu Hercules een gewond dier is, ruiken de grensspelers bloed. Met als resultaat dat de aanvallen al snel nog heviger worden. Hercules werd een zinkend schip waar elke week wel een nieuw lid overboord ging. Er waren leaves bij de vleet en hier en daar ging er iemand op delete (The Manipulator zorgde voor de eerste gigantische grijze vlek die goed herkenbaar was op wereldniveau, wederom een twijfelachtige eer voor onze grote vriend).
Kapitein Henkybanky bleef als één van de laatste op post. Maar zelfs hij vluchtte op het allerlaatste moment. Over deze gebeurtenissen is niet zo heel veel bekend aangezien Hercules een vrij gesloten stam was naar de buitenwereld toe.
Na lang zoeken heb ik uiteindelijk een reactie gevonden van Jatu, één van hun beste spelers. Rond de tijd dat Sweet & A New Begin hen de oorlog verklaarden.

klopt idd, jammer dat het zo is moeten lopen.
Alles zag er heel mooi uit... Alleen heeft ~H~ weinig tot geen diplomatieke betrekkingen gehad, wat er uiteindelijk toe leidde dat we de hele wereld tegen ons kregen.
In ~H~ zijn enkele goede spelers gestopt, en wanneer de één stopt volgen er snel anderen...Zo is een stam -die zeker een deftig toekomstperspectief had- onderuit gehaald.Ik kan iig "met een soort van vreugde" zeggen dat het niet de vijanden zijn die ons gekelderd hebben.
Jammer genoeg zat de kern van het probleem IN de stam...
Vandaar ook dat ik het o-zo-grappig vindt dat we plots een oorlogsverklaring om onze oren krijgen van 2 stammen die weten dat we sinds 2weken op de rand van de ondergang zitten...
 

DeletedUser71860

Guest
Sweet rekruteert

Dat Sweet & S.inc een speciale band hadden was al langer duidelijk. Geografisch liggen beide stammen sinds de val van I.C.E ook vrij verstrengeld met elkaar. En als edelruimte verdwijnt kan je heibel verwachten. Terwijl de S.incers in het westen oorlog voeren met de Zwarte Dood, kijken de oostelijk gelegen (en vrij geïsoleerde) spelers uit naar andere oorden. En zeker sinds de komst van LMS (zie lager) was de sfeer in de stam totaal veranderd. Als objectieve auteur kan ik hierover meespreken. Zo heb ook ik al eens de twijfelachtige eer gehad om Maikelzzz mijn stamgenoot te noemen. En ik moet zeggen, het is een hele belevenis. Nadat Monsigneur een maand eerder al was overgestapt naar Sweet, volgde ook 13Lad3r zijn voorbeeld. Ook Philips De Goede werd door de Snoepjes ingelijfd. Niet veel later werd de aanval (waar Philips overigens niet aan deelnam) geopend op Acrospeler Drigun wat voor heel wat controverse zorgde. Tot slot werd ook nog Sir Bruno toegevoegd aan het rijke lijstje topspelers. Met de hete adem van Plague in de nek hoeft het rekruteren van extra slagkracht niet te verbazen.

De speciale relatie met S.inc kwam nogmaals tot uiting toen Destroying & Snowcaster gebanned werden

Zojuist zijn Destroying (Sweet) en Snowcaster (S.Inc) gebanned wegens dubbel-account bij elkander. :rolleyes:

Wanneer op het algemeen forum gewag wordt gemaakt van het aantal bans, reageert Sweet als een gebeten hond. Verdere info navragen wordt niet bepaald geapprecieerd:

Destroying, Monsigneur... Hoop dat het geen gewoonte wordt bij Sweet.

Wat lul jij nou man, je weet niet eens hoe het in elkaar zit.
Oh la la, hier is iemand op de teentjes getrapt. :rolleyes:

Ik zeg toch gewoon wat de realiteit is? IK LUL DUS NIKS, ga slapen jongen

Je mag blij zijn dat ik je niet persoonlijk ken jongetje....

Als je me op mijn werk aanspreekt met jongen dan heb je een slechte tijd, heb jij ff geluk :rolleyes:
whewhe jij bent echt om te lachen man :eek:

als je in Noord-Brabant werkt hoor ik het graag dan kom ik persoonlijk jongetje tegen je zeggen :rolleyes: ( of je moet naar tilburg toe komen dan kom ik het ook wel even zeggen tegen je ik spel het zelfs voor je als je dat wil )

wil trouwens ook wel weten welke baan jij hebt :rolleyes:

Het is altijd hetzelfde met de jeugd.

Een erg grote mond totdat ze tegenover me staan dan zijn ze piepklein.

Volgens mij ben jij er ook zo 1, een grote blaaskaak en dan houd het op.

Shit got real. Wanneer die jeugd vertelt dat ons pensioensysteem enkel kan bestaan dankzij diezelfde jeugd maakt Marcel (The Impersonator) zich niet bepaald populair

Onze economie loopt niet op de jeugd, ze plegen veel misdrijven en veroorzaken veel ongevallen(vaak door drank en roekeloos rijden).
Het kost de overheid allen maar geld, het enige geluk dat ze hebben is de vergrijzing en dus zijn ze normaal gesproken verzekerd van een baan.

Daarnaast verhard de maatschappij (de jeugd vaak) zo dat we veelal met kogelvrije vesten dienst doen.

Als ik het zo lees dan val je in de categorie die voor ons interessant is en je mag dus blij zijn me niet tegen te komen.

Expansie van de tweede ring

Val van Acro

De grootste stammen van deze wereld zijn gelokaliseerd in de semirim. De semirim is daarnaast ook de plaats waar de meest vurige oorlogen worden uitgevochten. Het oostfront van Crows met Acro was sinds Augustus met name dé plaats van dood en verderf. Hele legioenen liepen stuk op de deffwall die Acro in de landen van Teutonic Order & Tempert had opgetrokken. Op die manier werd de invasie van de Kraaien gestopt en bleef het achterland van Acro ongedeerd. Maar de kraaien kregen uiteindelijk hulp van buitenaf. Sweet rekruteerde Acro’s beste speler (Philips de Goede). En als dat niet nog niet genoeg was, kreeg Acro er een oorlogsverklaring gratis en voor niets bij. In no-time vermorzelde 13Lad3r het zuidfront van Acro. Drigun werd kapotgespeeld. Het gat dat Philips achterliet en de tweefrontenoorlog bracht de oude reus Acro aan het wankelen. Het morren in de stam kon beginnen. De spreekwoordelijke druppel bleef niet lang uit. Tempert, een account met een sleutelpositie in de oorlog met Crows, werd gebanned wegens ongeoorloofd scriptgebruik. Hij ging volledig op grijs. Crows brak vervolgens door op Teutonic Order met als gevolg dat de grens tussen Crows & Acro vervaagde. Acromegaly versnipperde en verdween van het wereldtoneel.

Maar de stam werd niet vergeten. Het respect voor de moed van Acro was groot. Zelfs bij hun vijand. Ook kwam er nog een aapje gekropen uit de mouw van Tempert over de escalatie van de oorlog in het allerbegin, altijd leuk :D

N3rd: ik vind jullie wel cool. Ik vind teutonic cool, ik vind hargorn cool ik vind tempert cool!
De enige die ik niet cool vind is degene die mijn in goed vertrouwen heeft misbruikt!! Ik weet niet meer wie het was maar ik zat op VV bij absurd en had een leuk gesprek met iemand en toen hadden we het over festivals en toen zei ik dat ik naar mysteryland zou gaan. Gaan jullie stiekem die massa plannen op die dag.........Schandalig :p

Tempert: Thats me. Ja sorry hoor. Maar info lekken moet je gewoon niet doen x'D
Plus jij kreeg fakes.... maar dankzij jullie o zo goede spionage tactieken (klakeloos alles aannemen van iedereen) stond jij gestacked en "klootzakkie" en "rubberen fuck draak" wat minder

Edit: Moest wel lachen, had kozacky en vuurdraak zoals hier boven benoemd en 2 uur later stond er een lang verhaal op het profiel van Vuurdraak
De expansie van Crows in het oosten kon dus verder gezet worden, nadat ze en drietal maanden op hold had gestaan. Een nieuwe vijand deed echter niet lang op zich wachten. Ditmaal wist het noorden een coalitie op de been te brengen in de vorm van Paranoia. De eerste rimstam die zich op het wereldtoneel roerde. Meer hierover kan je lezen bij het bespreken van de excentrieke geschiedenis van Paranoia (zie onder).
 

DeletedUser71860

Guest
Zoete kraaien

De ambitie van Crows was groot. Sinds LawZzZ werd opgericht verloren de kraaien de nummer één positie. Ook Plague steeg zienderogen naar de top en bezette solide de tweede plaats. [Propagandamodus on]Blind door ambitie en het verlangen om terug top of the bill te staan[Propagandamodus off] pleegden Sweet & Crows een hold-up door uit het niets (of toch weinig) een fusie aan te gaan. Als een rasechte journalist had ondergetekende al een artikel klaar nog voor het de fusie een feit was. (Neen, ik spy niet, terwijl anderen er een sport van maken. Weer verwijs ik naar het stuk over Paranoia ;) ).

Op zoek naar Stabiliteit


Vanaf heden kent onze geliefkoosde wereld een nieuwe uitdager naar wereldheerschappij. Grootmachten [ally=nl21]Sweet[/ally] en [ally=nl21]«C»[/ally] hebben besloten te fuseren. Een compact stamcluster en individuele toppers maken hen ongetwijfeld een te duchten tegenstander. Maar hoe is de bal aan het rollen gegaan, vanwaar dit flukse plan?

Een paar dagen geleden verloor elitestam Sweet op slag 3 leden. [player=nl21]Monsigneur[/player], [player=nl21]13Lad3r[/player] en [player=nl21]Philips De Goede[/player] hadden besloten de stam te verlaten. Hiermee verloor Sweet niet alleen hun jongste rekruuts maar ook heel wat aanvallende slagkracht. Uw trouwe Tww-reporter, zoals naar goede gewoonte steeds op post, zocht uit hoe dit allemaal kon gebeuren.
In afwachting van de meest wilde verhalen raapte ik al mijn moed bij elkaar om Monsigneur lastig te vallen. Bij wijze van ijsbreker ging ik voor “ Geen derde keer S.inc proberen?” Het antwoord liet echter niet veel aan de verbeelding over: ik werd vriendelijk verzocht eens aan mijn voorhoofd te voelen. Om toch wat meer informatie in te winnen klopte ik aan bij de charmante en spraakzamere 13Lad3r. Zij kon mij vertellen dat hun groepje vooral van het spel an sich wil genieten en dat de stamsfeer van Sweet niet helemaal bij hun pastte. Hun huidige stammetje ([ally=nl21]Hap![/ally]) bevat allemaal spelers die daar dezelfde mening op nalaten. Of een fusiestam Sweet / Crows als buur hen zou intimideren blijven ze wat op de vlakte. Maar logischerwijze knijpen ze hem wel een beetje bij die gedachte. “Als ze de koppen in de juiste richting krijgen en de nodige ballast (inactievelingen, meelopers) overboord gooien kan er wel een geduchte stam uitgroeien welke iets kan betekenen in deze wereld. Ik ken nu wel de interne keuken van de crows niet en zie dat ze overal een beetje rekruteren, is het niet voor de hoofdstam dan is het wel voor de mb stam“, wist Philips De Goede uw alomtegenwoordige reporter te vertellen.

Maar laat nu net die interne keuken van Crows een probleem vormen. Allereerst wordt Crows geplaagd door spionnen die rechtstreeks info doorspelen aan vijand [ally=nl21]Par.[/ally]. Onder leiding van [player=nl21]Schnappi[/player] , de excentrieke leider van Paranoia, worden Crows-accounts doelbewust geïnfiltreerd. Informatie die hij bovendien als propaganda gebruikt sinds het fusieplan tussen Crows en Sweet uitlekte. Andere lekken brachten aan het licht dat de Crowsleiding niet te spreken was over de voorgaande stamaanvallen tegen voormalige vijand Acro ( voor de W21 leken onder ons, die stam vormde indertijd een sterk blok tegenover Crows , maar is door interne twisten op de klippen gegaan ). Daarnaast worden de voorbereidingen van massjes op Paranoia doorgespeeld aan Schnappi. Crows zelf heeft al gereageerd door tactischer om te springen met het stammenforum van hun moraalstam MiniCrows alsook op zoek te gaan naar lekken in de eigen stam. Zo werd [player=nl21]Hargorn[/player] , een speler met een acro-verleden, het kind van de rekening. Nog geen week in een stam zitten en dan weer gekickt worden is natuurlijk niet iets waar je als twspeler op zit te wachten. Met een korte reactie ( “stelletje ***********”) droop een licht ontgoochelde Hargorn af. Achteraf bleek het Hargorn account inderdaad geïnfiltreerd te zijn ( de speler van Hargorn had kort voordien een aanvraag gedaan naar een nieuwe cospeler, waar sluwe vos Schnappi handig op inspeelde. In tijden van liefde en oorlog is alles toegestaan nietwaar?) Of hiermee het spionagewerk van Paranoia definitief tot het verleden behoort valt echter te betwijfelen…

Na het vertrek van Monsigneur en co wist Sweetleader [player=nl21]Bisdejugend[/player] me te vertellen dat zijn stam de mogelijkheden qua rekrutering bekeek om terug die stabiele grootmacht van weleer te worden. Dat ze voor die stabiliteit uitgerekend bij Crows aanklopten kan je wel ironisch noemen, gezien de recente gelekte informatie. De kraaien hebben een paar individuele toppers in hun rangen en een sterk cluster, maar de interne problemen zorgen over het algemeen niet voor de ideale basis om een fusie aan te gaan. Het is algemeen bekend dat een fusie tussen 2 ‘gezonde’ stammen al een risico op een cultuurclash bevat, laat staan dat daar nog spionage en interne twisten bij komen kijken…

download35.jpg


Een belangrijke vraag die ons tenslotte nog rest: zal deze fusie slagen? En wie kan daar een objectief antwoord op geven? Gezien de alomtegenwoordigheid van uw hondstrouwe reporter voel ik me aangesproken om deze herculische taak op mij te nemen.
Het compacte en ijzersterke stamcluster pleit zonder twijfel in hun voordeel. De meeste accounts beschikken ook over voldoende activiteit en skills, wat ook de slaagkansen op een succesvolle fusie zal verhogen. Qua diplomatische betrekkingen is het nog afwachten hoe de omringende stammen zullen reageren (al dan niet vijandig). Paranoia is daarin het duidelijkste, de kans dat die stammen ooit vrienden (kunnen) worden is nihil. Ook is het moeilijk in te schatten of de ex-spelers van vergane glorie Acro terug gezamenlijk de wapens zullen opnemen. Interessanter is echter hoe [ally=nl21]S.inc[/ally] en gloednieuwe stam Hap! zullen reageren, Deze ontwikkelingen zullen dan ook zeker niet aan het oog van uw ubiquitaire ( of alomtegenwoordige) reporter ontsnappen, wees gerust. Factoren die de faalkans verhogen zijn er daarentegen ook. De impact van de cultuurclash tussen de twee stammen ( heel veel voorbereiding ging hier niet aan vooraf) moet niet onderschat worden. Zoals u ook kon lezen was de samenwerking binnen Crows ook niet altijd even optimaal. Een groepsgeest smeden zal dan ook essentieel worden, Zolang het goed gaat is er geen vuiltje aan de lucht, eens men tegenwind krijgt, geven activiteit en een goede groepsgeest vaak de doorslag. We gaan het zien!

*Note* : Crows zelf was helaas niet bereidt tot enige (zinvolle) commentaar. Ik wens hen het beste.

showmapphpiw.png
En het sceptisme in dit artikeltje bleek voor de volle 100 % terecht. Twee weekjes later stond namelijk de volgende verklaring op het AF:
Ja, Sweet is back.

Wij van Sweet hebben meer vertrouwen in ons spel waarin wij als spelers samen beslissingen nemen en elkaar helpen waar nodig. In "Sweet" Crows dacht 1 leider ( red. Targetsniper) een verplichting op te leggen aan alle andere spelers, geen overleg met andere leiders of spelers. Yakari was tegen en gaf aan er niet op in te gaan en kreeg ontslag, grote fout van de leider :D
Daarnaast was men van mening dat elk stamlid wel 10 tot 25 clears op kon offeren in het belang van de stam, ook al zouden de clears 100 uur moeten lopen. Daar waren we dus ook niet voor.
Verder maken we er opnieuw weer een mooie wereld van en we zien elkaar wel weer.
Hier ook nog de andere kant van het verhaal:
Ja zijn verklaring geeft alleen aan dat jullie wat egoistischer denken dan ons. En waarom denk je dat kozacy wegging? Omdat hij het zat was dat ineens de helft van de stam gaat lopen klagen als er er gesproken wordt over 10 clears en looptijden van 12 uur. Dat is ook gewoon te gek voor woorden.

Deze spelers zijn ervan overtuigd dat een clear met een looptijd langer dan 12 uur geen effect kan hebben omdat er dan effectief ge OS't kan worden. Kortom ze kunnen alleen verrassingsaanvallen en van een Massa hebben ze dus ook geen kaas gegeten.

Als je met heel de stam 100 clears en 100 fakes stuurt, ook al lopen ze een maand. Dat kan niet allemaal gedeffed worden, dus je gaat hoe dan ook dorpen kapot katapulteren en troepen slopen. En dan heb je de frontspelers die de edeltjes erbij kunnen regelen en He, toch wel effectief eigenlijk.

Maarja wil verder niet flamen, jullie op jullie manier en wij op onze manier. Dacht dat we gewoon normaal uit elkaar zouden gaan maar klonk ineens toch een beetje als moddergegooi van jullie kant.
 

DeletedUser71860

Guest
Door deze capriolen, die toch wel als n00b betiteld mogen worden, werden LawZzZ & Plague steeds meer de solide en toonaangevende wereldleiders. In het geval van ‘de Plaag’ is die reputatie vrij nieuw. De stam stond de laatste maanden immers bekend als een bende temperamentvolle spelers wiens lontjes wel wat langer mochten zijn. Stamleider Twiki had meermaals (om The Impersonator te citeren) ‘een slechte tijd’. Medeleiders kwamen en gingen. Het interne forum was meermaals een kakofonie van tunnelvisieuze jongelingen. En heel af en toe werd de vuile was zelfs buitengehangen.

Fase 1: Viva la Revolution!

Eind juli, nog voor de oorlog tussen Plague & S.inc in alle hevigheid losbarstte, kreeg Plague te maken met heel wat onlust. Verschillende leden sloegen aan het muiten wat uiteindelijk tot een revolutionaire afscheiding leidde. Sleutelfiguur bij deze gebeurtenis was de speler Maikelzzz (The Ducky Boys). De ergste nachtmerrie van een forummoderator: vriend of vijand. Spelers als Maikelzzz & Falconfire lieten nadrukkelijk merken dat ze het niet eens waren met het beleid van Twiki & Co. Ook hadden ze zich altijd al geïsoleerd gevoeld. Aangezien ze een (zuidoostelijke) uitstulping vormden van het anders zo robuuste stamcluster van The Black Plague.

Wat toen een vrij onbelangrijke gebeurtenis leek zou achteraf een explosie aan reacties losweken. Maikelzzz en zijn kompanen gingen destijds verder onder Last Man Standing, een rimstammetje van 10 leden. Ze keken de oorlog tussen grootmachten Plague & S.inc vanuit hun donkere grot aan. Maar al snel begon het bij hen te dagen dat ze best een kant kozen. Want de overwinnaar zou zich sowieso met hen meten, uiteindelijk.

Toen de meeste emoties bekoeld waren, ontstond er terug nauwer contact tussen Plague & LMS. De ideeën om een BG uit te werken, of eventueel zelfs terug de stam te joinen waren de onderwerpen van de dag. LMS was Plague per slot van rekening niet vijandig gezind maar stelden zich neutraal op. Neutraliteit die vanaf 11 september plots veranderde. Op 11 september was het niet de stam Plague die acht accounts mocht verwelkomen, maar wel S.inc! Het nieuws sloeg in als een bom (excuseer voor deze onsmakelijke woordspeling!). Victus (Aegon) bleek later één van de sleutelfiguren in deze uiterst clandestiene operatie. De heimelijkheid van deze actie was met alle woorden van de wereld niet te beschrijven. Verborgen, verdoken, verholen. Ze was enigmatisch, occultisch zelfs ronduit esoterisch. Een arcanum.

Archiefkaartjes van voor en na

Fase 2: Minder Sexy?

S.inc, een stam die altijd de crème de la crème van de spelers had, liet plots een bende roepende spammers in de stam. Achteraf bleek dat prominente S.incer Cornelis Rex eigenlijk tegen was. Maar dat Ash & Victus hem hadden overtuigd om deze tactische zet toch te implementeren. Feit was dat S.inc veel accounts verloor. Niet omdat ze overall kapotgespeeld werden (enkel Immortal Dude werd volledig van de kaart geveegd) maar omdat ze of gerekruteerd werden door Sweet (Monsigneur , 13Lad3r) of tegen een ban aanliepen (Snowcaster, Dr. Love) of uiteindelijk op delete gingen (The Secret Reunion).

De cultuurclash bleek erg groot. Cornelis Rex pakte al snel zijn biezen en richtte de stam n00b (Beter Dan De Beste Stam Ooit) op. Een maand later bleek ook Victus (en de rest van ‘het echte S.inc) die mening toegedaan. Hij besloot niet de beste stam ooit te joinen. Maar pleurde doodleuk heel LMS terug de stam uit. Net als de inactievelingen (waaronder Immortal Dude) en JBO The Great (nu bekend onder Team Cameltoe). JBO The Great is echter altijd een actieve speler geweest (o.a. winnaar W8 met The Art Of War). Ik vermoed dat hij niet Sexy genoeg was en zijn blijkbaar lelijke hoofd niet op Skype/interne forum liet zien. Maar dit is dus een veronderstelling van mijnentwege! Wat nog overschoot was een mengeling van originele S.incers (Aegon, Rex & Endless Infinity) en rekruten: Fierce Force (verleden bij Shiver), Unforgotten & Showtime (beiden gerekruteerd na het vallen van hun stam I.C.E)

Fase 3: Bekoelde oorlog

Het front met Plague was zeer klein geworden met alleen Unforgotten als frontspeler. Toen de oorlog bekoeld was, waren zelfs enige tekenen van verbroedering tussen de twee kampen merkbaar. Zo heb ik ter illustratie nostalgische verhalen (over W4) teruggevonden in het rapportjestopic:

Ik zat samen met luna in OPX maar kan me ook niet herinneren dat ik jou in OPX heb gezien, ik ben toen nog samen met Nemesiss vertrokken uit OPX om Order te maken we zaten toen met 4 leden ofzo.
Heette je daar ook Cornelis Rex?
Kende je Nippel Mantsje en Slick dan ook?
Jep jep en jep.

Slick was mn buurtje toen hij global ban kreeg. Had zo graag tegen hem gestreden, wss wel verloren in die tijd..maar ach :D
Ja, maar dat was me ook een gast ik praatte veel met hem, die zat met een uitkering omdat hij iets had, 24/7 tw spelen, als zijn kinderen hem riepen kwam hij aan met laptop in zijn hand, hij had altijd een laptop of internet bij zich.

Hoezo had hij een ban gekregen dan? weet jij of Nippel Mantsje nog speelt?

Hij had een homofiele mod op de chat compleet verrot gescholden en tevens ook nog wat andere mods geloof ik :D

Een van de eerste gevallen waarin chat/AF > IG-ban werd (voor zover ik weet)

En nee, ik hou niet bij of n00bs nog spelen. :D

Stoppen met tribalwars vereist immense wilskracht voor de meesten onder ons. De vraag naar het waarom hoort thuis in het rijtje grote levensvragen. Waarom bestaan we? Is er leven na de dood? En nu ook: Waarom verkracht ik mijn computermuis op een browsergame? Het ligt vooral in jouw handen, maar wie zich aangesproken voelt, kan altijd een kijkje nemen in Jamm’s Guide to quitting TW for the desperate. Dusja, als je mods voor het vuil van de straat moet uitmaken om dit doel te bereiken? Dan moet dat maar. Als mijn eigen ervaring je van dienst kan zijn: Skype eruit pleuren is bijzonder effectief. Sommigen pakken het zelfs extremer aan. De geëngageerde W21-speler Fresomania bijvoorbeeld pleurde zijn account op delete zonder wat te zeggen. Zodat niemand hem nog terug zou willen, althans dat was zijn redenering :)D). Net zoals dit topic mijn zwanenzang is. Stoppen met Tribalwars gaat me blijkbaar makkelijker af dan stoppen met dit fucking forum! :D

Fase 4: Inluiden van een nieuw Era

Soit! Dit is eigenlijk geen moment om af te dwalen. Op 6 december 2011, exact één jaar na de start, werd de wereld namelijk opgeschrikt door twee verschillende threads. Eentje werd om 15h in de namiddag gelost terwijl het andere nauwelijks 8 uur later volgde.

Het eerste topic getiteld ‘Er is er 1 jarig, hoera, hoera!’ om 14:59

Dat kun je wel zien dat zijn wij! S.Inc 1 jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanwege deze enorm feestelijke gelegenheid heb ik ook besloten een comeback te maken (stond in de agendo op mijn übergave smartphone), want ja, 1 jaar S.Inc, dat verdient een feestje. Hierbij kunnen jullie ons feliciteren!

Helaas kan Victus er niet bij zijn, in verband met iets wat niet op het forum besproken mag worden (lees: Victus heeft een ban te pakken), dus ik heb hem zelf even om commentaar gevraagd.

AshKetchum: Wat vind je van 1 jaar S.Inc?
Victus: Pff, lastige vraag. Natuurlijk heeft het jaar hoogtepunten en dieptepunten gekend en ik ben er ook niet vanaf het begin bij geweest, maar de maanden waarin ik erin zat, en de tijd waarin ik leider was, zijn me zeer goed bevallen.

Daarna vroeg ik het Mr Starkid, een vooraanstaand ex-lid, die we allemaal kennen als Dr. Love!

AshKetchum: Wat vind je van 1 jaar S.Inc?
Mr Starkid: S.inc heeft er vanaf het begin gestaan en was altijd gezellig altijd gespam op de chat met gezellige mensen. Ook IG heeft S.inc het vanaf het begin laten zien met goede scoren van stamleden en blij vlagen goed teamwork. Helaas is er nu niet veel meer van over maar ik zal S.inc niet snel vergeten.

Daarna vroeg ik het aan Unforgotten, een huidig lid.

AshKetsjup: Ik zeg 1 jaar S.Inc jij zegt?
Unforgotten: Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Daarna vroeg ik het aan sharbelsz.

AshKetchum: Wat vind je van 1 jaar S.Inc?
Sharbelsz: Wacht even, ik ga eerst eten.

Dikke doei!

Tweede topic getiteld ‘S.inc & Plague Samen één’ om 23:07

Zoeperman: Beste AF-gangers,

De tijd van het strijden tussen ons is voorbij. Door wat wegvallen van accounts aan de kant van [ally]S.inc[/ally].
Is de Strijd die ooit tussen ons stammen bloeide neergedaald en hebben we de strijdbijl begraven.

Ik had de eer om vanuit Plague een voorstel naar de (Toen nog 5) leden van S.inc te sturen. Hier werd serieus op in gegaan en na lange besprekingen werd het aantal van 5 naar 6 opgeschroefd door het toetreden van Cornelis Rex bij S.inc.

Praten, Praten, Praten deden we veel. Het uiteindelijke besluit was om naar een fusie toe te werken door eerst de fora's te delen. En uiteindelijk op 6 December daadwerkelijk toe te treden. Met de reden dat S.inc dan 1 jaar bestaat en Sinterklaas net op bezoek is geweest. (Uiteraard geloven wij allen nog in die goedheilig man).

Wij zijn blij dat de spelers van S.inc de keuze gemaakt hebben om over te komen. Allen zijn ze stuk voor stuk welgetrainde en unieke spelers op de kaart van W21. Daarom dat we trots zijn om nu met onze nieuwe aanwinsten ten strijden te kunnen trekken.

Het verhaal van plague is nu verteld. Reacties en vragen lees ik wel

Trots Leider van Plague
Zoepie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71860

Guest
De grens tussen Plague & S.Inc vervaagde volledig en ze versmolten met elkaar. De zes overgebleven S.incleden hadden heel wat kwaliteit in huis en versterkten de rangen van Plague gevoelig. Toen begin Januari ook nog eens Dreadking en Jatu overkwamen van het geïmplodeerde Hercules werd nogmaals een kwaliteitsinjectie gespoten in de aderen van van Plague. De hartslagader zou ik zelfs zeggen. Zowel Dreadking, Jatu als Showtime (Ash) zouden mettertijd voor lange duur een leidinggevende rol vervullen in Plague. Sinds het inlijven van al deze toppers werd Plague naast de nieuwe nummer 1 ook de toonaangevende stam van W21!

Plague had de kop overgenomen van zijn geheime ally LawZzZ. Net zoals de Zwarte dood toonde hun bondgenoot zich bijzonder expansief. Sinds de oprichting van LawZzZ op 25 september is een opvallende groei merkbaar bij de wettelozen. Over het algemeen heeft de stam de grootste accounts (lijstje van December 2011)

1 Gardenx «C» 7.008.896
2 Moises LawZzZ 6.515.204
3 Ettie2 LawZzZ 6.170.714
4 Panthera Leo LawZzZ 5.624.570
5 SLD87 LawZzZ 5.616.138
6 Fitzcarraldo LawZzZ 5.500.826
7 Sir Bruno Sweet 5.471.409
8 Dragonghost LawZzZ 5.469.163
9 Philips De Goede Hap! 5.460.215
10 Nyanoworld Sweet 5.448.065

Qua rekruuts had LawZzZ vergeleken met Plague een bescheidener rapport. Zoals hoger al te lezen was, werden Sambal Bij, Koski & Goyaale (alledrie ervaren spelers) ingelijfd. Hun ligging op de kaart was centraal tussen het Noordelijke en Zuidelijke cluster in. Een eerst stap in de richting van een Verenigd LawZzZ. De eerste prioriteit van de stam was het cluster dichten. Anders zouden ze ongetwijfeld dezelfde toer op gaan als eerdere giganten (Sea. In Qontrol…) Een weg die absoluut vermeden moest worden.

Optie 1: The Art of War

Vanuit het noordelijke cluster (Oud Auch!) werd een verdeel en heers tactiek toegepast op het westelijke front. Zo trachtten we de ministammetjes aldaar (Novus & andere n00bs) tegen elkaar op te zetten. Wat in eerste instantie bijzonder goed leek te lukken. Tot groot amusement van mezelf en mijn buurtje Zingende Baardaap. Op die manier konden onze bijlstrijders en edelmannen zich volledig focussen op het oostelijke front met G.O.D. Een door angst bijeengeraapt en potdicht clusterstammetje dat een immens gat vormde in het hart van Noord-LawZzZ. Al bij al maakten we makkelijk komaf met hen. Onze favoriete manier van knokken, de blitzkrieg, vaagde hen al snel weg. Voorbeeldje. Één voor één mochten de Godfathers hun biezen pakken. Volledig aangepakt zoals het boekje het voorschrijft. Of althans toch de schrijfsels van Sun Tzu.

Optie 2: Bash je tegenstander in duizend stukjes

Zuid-LawZzZ kreeg meer tegenstand te verduren. Ook hier was het cluster van de stam in tweeën gedeeld door een gigantische vlek die zich Hercules C52 noemde. De link met Hercules is me nog altijd een raadsel. Als een oudspeler hier meer over weet, hoor ik het graag. Wel meen ik me nog te herinneren dat ze gedeelde fora hadden. Maar goed. H52 was een potdichte clusterstam die onvermijdelijk in de weg lag voor LawZzZ. Ook hier was het prioriteit om het cluster te dichten. LawZzZ viel Polleke1967 aan, top20speler en tevens de leider van H52. Als we hem wegkregen zou de stam onthoofd worden. Net als dat bij Dice het geval was. Althans dat was ons vermoeden. Polleke bood echter aardig weerwerk en liet bakken OS aanrukken. 60.000 speermannen, 60.000 zwaardvechters en 40.000 boogschutters vormden geen uitzondering in vele dorpen van Pol. Een unicum voor die tijd. Daarbij was Pol ook een fervent PA-gebruiker. De muurtjes die in no-time terug opgebouwd waren, werd met heel wat ongeloof en sceptisme onthaald. Het hoeft dan ook niemand te verbazen dat deze PA-addict in geen tijd nummer 1 OD stond. Toen Polleke verslagen werd, brak LawZzZ definitief door en werden verschillende andere H52’ers weggespeeld. Het gros van de spelers ging verder onder Riot! Een stam die veel minder front had met LawZzZ. Ook hier was een virtuele grens verschoven.

Vliegende Pinguins bijten niet

Pas op Vendoux, een nieuwe nummer 1 OD zit er aan te komen :p
Wens hem veel plezier feit blijft uit eindelijk ga ik hem weer zwaar voorbij :D
Verschil is dat jij rank 1 komt doordat je een agressief figuur bent, en een dwangstoornis hebt waardoor je je clears niet kunt laten staan. :D

Op 18 oktober werd een klein stammetje gesticht ten oosten van Sweet. De aanvalsbeesten Monsigneur & 13lad3r konden niet aarden bij het zoete Snoepgoed. Hun smaakpapillen houden duidelijk meer van een hartelijke Hap. Hun speelfilosofie bestaat voornamelijk uit ODA-geilen en spelers wegbashen. Al de andere tierlantijntjes zijn van ondergeschikt belang. Maar desondanks heb je voor de broodnodige slagkracht wel een stam nodig in de midgame en gingen ze op zoek naar spelers die bij hun speelfilosifie pasten. Zowel buur (& exstamgenoot) Philips De Goede als oud-Acro spelers Bearguy & Hightower leken in dat profiel passen. Hun clusters sloten ook mooi aan zodat het stamcluster van de gloednieuwe stam Hap! klein maar solide was.

ODA-addicts onder elkaar​

Na een paar maanden kon Monsigneur (nummer 1 ODA) het niet laten om een oud rapportje vanonder het stof te halen :D


De reacties zijn verdeeld. SLD87, oud vijand op W14 en nummer 3 ODA hier, ziet de eerste plek door zijn neus geboord dankzij zijn grootste vrind Vendoux

Bizar he, en dan nog mee showen ook.
Via de verdediger het rapport gekregen, dit rapportje stinkt!!

Een stamgenoot mag natuurlijk alles!

ZIJN JULLIE NOU WERKELIJK ZOOO DOM?

het lijkt me logisch dat het niet met geluk kwam nee, aangezien niemand aanvalt met een full bereden boog 'clear' en vooral dat haas gewoon bij ons in de stam zit.

ach rustig aan bear :p

Bij feyerem is het zo een dag niet gezeik is een dag niet geleefd :D
Hij kan het gewoon niet hebben dat hij er niets van bakt :D

Of kan een stamgenoot toch wat mis doen? De nummer 2 ODA aan het woord

Haha..
Ergens heeft hij wel gelijk :D
Je bent de nummer 1 ODA niet waardig Yoeri..
:D:D:D:rolleyes::eek:
Dus dan zijn wij die waard toch 13 :D
Schiet maar op Yoeri, wij liggen op de loer^^
><...lol
hoor is babbeltjes hebben haha prachtig :D
Zet hem op!
093.gif

Pas maanden later kwamen we eindelijk achter het waarom van de oprichting!

Vond het dan ook een grote eer toen monsigneur links van mij lag en 13 rechts (maak het maar mee :p) en ze "durfde (groot woord natuurlijk)" me niet aanvallen :eek:. Toen zijn we beginnen praten en hebben we Hap!! maar gesticht :cool:
Vliegende Pinguins bijten niet (Hap!): een klein stammetje, maar bijzonder agressief en expansief.
 

DeletedUser71860

Guest
Derde ring: Opkomende rimstammen​

De rand van W21 is ondertussen zodanig aangedikt dat er ruimte ontstaat voor heel wat extra stammen. Tot en met de zomervakantie werd de rim bevolkt door honderden ministammetjes. Maar ook hier werden oorlogen gestreden en krachtigere blokken gevormd, hoe weinig hier ook over bekend is. In de maanden september, oktober en november zien we deze stammen druppelgewijs de top20 bestormen op de archiefkaarten. Ik zal deze stammen in wat volgt onder de loep nemen. De ene al uitgebreider dan de andere.

Paranoia

De eerste rimstam waar ik mijn onderzoekslicht op laat schijnen is ook meteen de meest besproken. Om wel honderden redenen. Waarvan ik de meest prominente aan jullie zal presenteren. Paranoia werd op 3 oktober 2011 opgericht door Schnappi. Sommigen misschien ook wel bekend van het forumaccount Vincke. Een man met een excentrieke persoonlijkheid die als nieuweling op het W21 forum dan ook gepast onthaald werd en de wind van voren kreeg. Paranoia werd opgericht met één doel: buur Crows paranoïde maken, tot wanhoop drijven en kapotspelen. De stam was een coalitie van 3 rimstammetjes: Nemici Uniti (waar o.a War Champ, Yahel, Nikolaas II, Andre68 & Schnappi zelf vandaan kwamen), -ODM- (Roetgare, Wonder66, The Dietstructor e.a.) en later ook Take Control (Atriedes, Warpapa…). Het zwaartepunt lag vooral bij de leden van de eerste stam die het initiatief en beleid voerden. Niet in het minst door hun Grote Leider Vincke. Die zich als, ex-lid van de beste stam van W17 (OEPS), intern als iemand met autoriteit en expertise kon laten gelden. Paranoia leiden was dan ook niet evident. Met het toetreden van Take Control zat de stam aan zo’n 40 leden (met behoorlijk wat kleine accounts & n00bs). Een aantal dat we al een tijdje niet meer hadden gezien in de hoogste regionen van de ranglijst.

Crows werd niet veel gerust gegund. 7 dagen na de oprichting van Paranoia en kort na de val van Acro stond er alweer een oorlogsverklaring op het AF. Met een hoop traditionele spotprenten werd Crows compleet belachelijk gemaakt. Of dat was althans de bedoeling. Het persoontje Vincke kwam nogal out of the blue, en dat persoontje werd niet door iedereen geapprecieerd.

Een kraai is geen pessimist

smvr6e.jpg


De memorabele fusie tussen Sweet & Crows werd reeds gedocumenteerd

a43kmr.jpg


Google is je beste vriend

4rz3u1.jpg


Poesjes

zklt79.jpg

De meeste AF-gangers konden er de humor wel van inzien, maar hoe dan ook vonden velen hem maar een hautaine prick. Wat tot heel wat reacties, spotprentjes en ander leuks leidde.

Zet hem op Kraaitjes. Pak vincke aub als eerste.
Zelfvertrouwen is leuk, maar vraag me toch af wat je zoal in die pijp van je steekt.
Is dit een grap of moet ik dit serieus nemen?:eek:

En niet alleen hij was meermaals mikpunt van spot. Ook hun stamcluster werd op de korrel genomen, wat zonder hun allies inderdaad op weinig trok. Het feit dat Vincke zich onoverwinnelijk leek te wanen, zijn manipulatieve streken die tot de oprichting van stammen als Vincke1, Vincke2 etc. leidden en zijn buitensporige gebash op Crows maakten van hem een interessante persoonlijkheid. Wat hem voor de vuist weg zo'n 10% fans opleverde en 90% haters. Ikzelf kon er wel om lachen. Maar ik draag het principe Haters gonna hate dan ook bijzonder hoog in het vaandel. Maar er zijn zovele anderen die Vincke's praatjes als onzin bestempelden. Ter illustratie twee spotprentjes van Lunat!c, één van mijn favoriete posters op tw.nl

Het heden
par1k.png


Toekomst
par2e.png

Die kaarten zien er inderdaad vrij belabberd uit voor Paranoia. Maar dat had de stam zelf ongetwijfeld ook door. Mettertijd werd duidelijk dat de Par.-leiding TC had overgehaald om met hen te strijden. Wat de kaart er plots helemaal anders doet uitzien

24ziyw6.png


paranoia
TC & vincke
Crows & Mini crows
Hap!
ReB!
~H~

Wil je het gemiddelde niveau van Vincke's fanstammetjes opsnuiven? Ram dan de spoiler open!

victus, jij snapt het hele princiepe van de V-stammen helemaal niet. zij moeten zich bewijzen, door os te sturen, om door te stromen naar v1, moet genoeg punten. vanuit v1 kom je pas naar vincke als je genoeg punten hebt, en je ook genoeg hebt bewezen.

Maar hoe verloopt de oorlog? Het hoeft niet te verbazen dat er veel dorpen genobeld worden. Met één blik op de kaart weet je al dat het prijs zal zijn. Hier wat statistiekjes na meer dan anderhalve maand strijd

Zijde 1:
Stammen: Par., Vincke
Zijde 2:
Stammen: M «C», «C»

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 315
Kant 2: 277
Verschil: 38

chart
Paranoïde kraaien

Geen slechte statistieken voor Paranoia dus. Al is een kleine nuance wel op zijn plaats: Paranoia adelt vooral van de moraalbrekerstam van de kraaitjes, ook wel Mini Crows. Inactievelingen zijn natuurlijk een makkelijker slachtoffer. Maar een status quo was niet de doelstelling van Paranoia. Vincke voegde me toe op Skype en probeerde LawZzZ voor zijn kar te spannen. Maar in die tijden was het plan al gegroeid om alleen Plague als (geheime) ally te hebben. En dan ook geen andere diplomatieke betrekkingen aan te gaan. Mijn taak bestond er dus in Paranoia op subtiele wijze af te schepen. Een vaardigheid die elke goede leider tot kunst moet verheven :)D). Van de andere kant moest het immers niet komen voor onze paranoïde vriendjes aangezien Sweet ally was van Crows. En dat wist Vincke maar al te goed. Hij had namelijk heel wat spies geïnstalleerd in de gelederen van de kraaien. Zowel in de mb als de hoofdstam. Hij wist van de fusieplannen tussen de kraaien en de snoepjes. Zelfs nog voor Sweet het wist. Vincke had voor een stukje inzage in het Crowsforum. Hij lekte stapje voor stapje valabele informatie naar het Algemeen forum. Fusieplannen, massaplannen, interne ruzie's (Waarom gloednieuwe nummer 1 Gardenx geen clears wil afstaan bvb.). Ze verzeilden allemaal op het AF.

De gevolgen waren niet te overzien. Crows knipte te gedeelde fora met Mini Crows door en de twee stammen begonnen langzaam te vervreemden van elkaar. Ook werd nieuwste rekruut Hargorn sito presto uit Crows getrapt. Zijn verleden als Acrospeler maakte hem namelijk verdacht. Hier en daar verzeilde ook een accountje in Mini Crows. Als men vermoedde dat hij banden met Vincke had. Want heel dit spygedoe was zijn idee. Op een gure dag ergens in januari heeft hij me zelfs persoonlijk op skype gemeld dat hij eigenlijk niet heel veel bruikbare informatie had. Maar dat hij alles wat hij had stukje voor stukje inzette als propagandavoer. Iets wat behoorlijk zijn vruchten heeft afgeworpen. De Kraaitjes werden behoorlijk Paranoia van dit alles. Je kan niet zeggen dat Par. zijn naam gestolen had!

Voor de lezers die willen weten hoe de vork in de steel zat =>
Achteraf bleek inderdaad het Hargorn account geïnfiltreerd te zijn. De hoofdspeler zelf was zich van geen kwaad bewust. Maar het was zijn gloednieuwe cospeler die informatie doorspeelde. Iemand die zich had aangemeld bij de aanbieding 'co gezocht' van Hargorn. "Welke m*ng zet nu ook een sollicitatie op het AF?", zou mijn eerste persoonlijke bedenking zijn. Ahja juist, sommige van mijn lezers doen dat :D. Verder had Vincke ook nog heel wat handige connecties in Mini Crows, die waardeloos werden toen de fora doorknipt werden met de hoofdstam.
Troubles in paradise

dnc6r6.jpg


Eind januari stappen Roetgare en Gaapje (forumaccount Fresomania) over naar de gezworen vijand. Een grote klap voor Paranoia. Het dictatoriale karakter dat Vincke wel eens had, bleek de doorslag te geven voor deze toch wel opvallende ontwikkeling in de oorlog. Of er ethische principes of opportunisme opspeelden is niet geweten. Wel bleek uit verdere reacties van Fresomania dat Vincke liever op het AF speelt dan een vakantievervanging aan te nemen. (red. Maja who can blame him :D :D)
 
Bovenaan