Een verzoek naar mede AF gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser69813

Guest
Het zou me niet verbazen mocht Sigvald & chronic één en dezelfde persoon zijn

Dan zou het een beetje raar zijn dat er als dat zo zou zijn "ik" 2 verschillende meningen over dezelfde zaak zou hebben.
 

DeletedUser

Guest
Leugenaar, je hebt er 17 :D
En dit is het AF nu eenmaal, moesten er enkel oorlogen aangekondigd worden was het hier dood stil en had het AF nog minder bezoekers.

Dat is niet direct waar. Er zijn ondertussen ook alweer 8 pagina's in het enige oorlogstopic van onze w36. Dit weliswaar niet helemaal meer over de oorlog gaan omdat ik daar moeilijk nog updates van kan geven omdat ik mijn 3 targets gewoonweg gerimd heb en klaar ben met die bende maar er is wel degelijk activiteit daar.

komt omdat het een waardeloze post is :D

1ste stuk over het niet meer mogen praten over backstabbers is al te zot voor worden.
Als je zo laag bent om te backstabben ga je maar op de blaren zitten ook.

daarnaast loopt hij ook te zeiken over raten en lijstjes waardoor je het AF dus helemaal dood maakt.

Enigste wat hij wilt zien is een oorlogs topic.
Waardoor het AF dus dood zal gaan.

Mijn advies aan hem is dan ook om andere topics gewoon niet te lezen dan heeft hij er ook geen last van.

Backstabben... Waar trek je de grens natuurlijk? Ik weet dat als ik gebackstabbed wordt, die speler die dat doet op mijn blacklist gaat en als ik nu nog altijd die kerel van w15 tegenkom op een wereld, dan is ie dead meat. Wat ik er ook voor moet doen. Het is iets dat oogluikend door de beugel kan bij een boel spelers maar dat in principe best wel naar is als je het eenmaal zelf voor gehad hebt.

En Als we enkel oorlogstopics mogen openen... Dan moeten we eens wat meer oorlog voeren he. Wie doet er mee? :D
 

DeletedUser50144

Guest
Als iedereen zo dacht als jij dan was de wereld nu een combinatie geweest van softies die backstabben afkeuren maar hun mening niet durven geven en zijn het de backstabbers die bovenaan de ranglijst staan. Gedrag als backstabben moet juist keihard benoemd worden en spelers moeten er zo vaak mogelijk aan herinnerd worden. Dat is de enige straf die wij als simpele TW-spelers kunnen geven, want TW zelf bestraft niks. Op je argument van "het is een onderdeel van het spel" ga ik hieronder in.

Steeds weer beland met in dezelfde discussie waarin mensen beweren dat het gerechtvaardigd is katapulten te gebruiken omdat het onderdeel van het spel is, terwijl met dezelfde redenering ook backstabben gerechtvaardigd kan worden. Maar niemand is het daarmee eens, toch? Katapulten gebruiken is het uitbannen van verschil in vaardigheid in het spel. Ja, katapulten zijn te verdedigen. Weet je hoe? Zodanig stacken dat er geen gebouwen afgebroken worden. Leuk joh, zo aanvallen/verdedigen. Maar goed, dat zal de eeuwige discussie blijven over wat de essentie is van Tribal Wars; de wereld 'winnen' of meten wie en welke stam over de grootste speelcapaciteit beschikt. Daarin zou ik altijd voor het tweede gaan. Overigens vind ik edelclears wel gewoon prima.

Waar ik mij voornamelijk aan irriteer is niet zozeer de spelers die zich op de borst kloppen, maar de spelers die dat doen zonder dat ze echt iets gepresteerd hebben. Verder ben ik het met je eens dat je nog ver kunt komen met verdedigend spelen en barbaren edelen. Het punt zit hem echter in dat je, als je goed kunt TW'en, niet verdedigend zál spelen en geen barbaren zál edelen. Je kunt immers veel sneller groeien door dat niet te doen. Om die reden zullen BB edelaars en verdedigend ingestelde spelers over het algemeen minder goed in TW zijn en daarom worden deze spelers al heel snel worden afgestreept als 'noobs'. Een simpele heuristiek die heel precies is, uitzonderingen daargelaten. Verder is diplomatieke vaardigheid zeker een belangrijke skill, maar de vraag is hoe je die definieert. Ben je diplomatiek vaardig als je goed bent in mensen om de tuin leiden om ze op die manier klein te krijgen? Naar mijn mening ben je dan zwak, niet het tweede.
Sorry, maar ik verwacht niet dat je een verschil gaat maken met deze post, want er staat weinigvernieuwends in.

Allereerst maar hierop reageren:

Als je mijn post goed doorleest en begrijpt, zal je zien dat ik backstabben niet goedkeur of goed wil praten. Ik heb het zelf een keer mee gemaakt. De persoon in kwestie heeft daarna samen met een groot deel van zijn stam een mooi dorp aan de rim gekregen. Het enige wat ik met mijn verhaal wil zeggen is dat ik niet zit te wachten op eindeloze discussies of iemand een backstabber is of niet. Indien je de rest van de spelers ervan op de hoogte wilt stellen. Prima, open een topic, zeg wat deze persoon gedaan heeft en dan is de kous voor mij af. Mensen kunnen dan zelf beoordelen hoe erg ze deze actie vinden. Het welles nietus spelletje dat nu regelmatig gespeeld wordt, daar erger ik me aan.

2. Katapulten.

Ik heb het niet in mijn originele post heb gezet, maar het is wel een noodzakelijke aanvulling. Katapulten zijn behalve onderdeel van het spel ook een wapen met psychologisch effect. Indien vijanden kataclears over zich heen krijgen bestaat er een reële kans dat ze er de brui aan geven. Ook dwing je je vijand om clears te gaan blocken omdat niemand zit te wachten op een boerderij die van 30 naar 1 geschoten wordt.
Daarbij komen katapulten ook met een nadeel voor de aanvaller zelf, immers hebben de dorpen die je overneemt nadat je ze plat geschoten hebt enkele gebouwen niet waardoor het lang duurt voor je er wat nuttigs mee kunt doen.
Ik ben dus van mening dat katapulten een prima gebalanceerd onderdeel van het spel zijn. En ze voegen een extra dimensie toe aan de tactiek.

Het deel over borstklopperij ben ik grotendeels met je eens, echter wat de barbaren edelaars betreft, je hebt gelijk dat dit vaak door beginnende spelers wordt gedaan. Echter zijn beginnende spelers die actief spelen en veel verdediging hebben van grote waarde voor stammen. Vergeet niet iedereen is ooit als een newbie begonnen. Persoonlijk heb ik graag 1 of 2 van dit soort spelers in mijn stam, puur omdat ze (nog) geen groot ego hebben, en met hun verdediging de stam enorm kunnen helpen door het front te stacken. Daarbij als ze actief zijn en een gezonde dosis verstand hebben zullen ze zich snel genoeg de fijne kneepjes van Tw eigen maken.

Ik verwacht inderdaad niet een verschil te maken met mijn post, maar nogmaals niet geschoten is altijd mis.

Het zou me niet verbazen mocht Sigvald & chronic één en dezelfde persoon zijn

Helaas moet ik je teleurstellen, ik ben niet de zelfde persoon als iChronic. Verder ben ik ook niet Maakjenietdruk.

En om even in te gaan op de andere ''hoogwaardige posts''. Dit is mijn enige AF account, ik heb hiervoor echter nooit de moeite genomen om mij in deze chaos te mengen.

Verder ben ik geen moraalridder, althans niet naar mijn standaard, ik keur niets af, behalve het niveau van het AF. De eerste reacties op mijn post waren bedroevend, maar gelukkig zijn er ook enkele mensen serieus op ingegaan.

Wat zou het toch fijn zijn als men enkel zijn mond opentrok wanneer men iets te melden had.

Ik wil niemand verbieden om andere topics te openen, alleen het niveau en de inhoud van enkele huidige topics ter discussie stellen.
 

DeletedUser

Guest
Beste mede tw spelers,

Ik speel al geruime tijd met veel plezier tw. Het spel heeft door zijn simpliciteit in opzet, doch zeer gecompliceerde tactieken en diplomatieke aspecten mij zeer weten te fascineren. Ook heb ik sinds het begin van mijn tw-carriere het AF gevolgd. Dit heb ik altijd van een afstand gedaan omdat ik me niet wilde mengen in de naar mijn smaak uiterst zinloze discussies. Echter is het nu tot het punt gekomen dat ik mijn kijk op de meest gangbare gespreksonderwerpen van het AF wil delen met jullie.

Allereerst het eeuwige gejammer over backstabbers.

Begrijp me niet verkeerd ik wil dit niet goed praten. Persoonlijk ben ik van mening dat dit een lage actie is, echter ben ik ook van mening dat omdat dit een oorlogsspel is, dit een van de mogelijke scenarios kan zijn. In echte oorlogen zijn er genoeg voorbeelden van groeperingen, landen en belangrijke personen die gedurende een oorlog naar een vijand overgelopen. Dit is niet eervol, echter is het wel onderdeel van een oorlog. Als je boos over zo’n actie bent is dat begrijpelijk, maar vecht dit in-game uit. Je kan ook de desbetreffende persoon een bericht sturen waar je hem goed laat weten wat je van zijn actie vind. Maar om stammen die van zo’n situatie handig gebruik maken op het forum voor noobs uit te maken slaat naar mijn mening nergens op. Het is een onderdeel van het spel, kies je vrienden goed en je vijanden nog beter.

Ten tweede het gehuil over katapulten, edelclears en andere ''noob'' tactieken.

Steeds weer beland men in de zelfde discussie, spelers die zichzelf geweldig vinden worden aangevallen door een speler die handig gebruik maakt van katapulten. Hierop volgt altijd hetzelfde non argument dat katapulten voor spelers zijn die niet capabel genoeg zijn om het op de moeilijke manier een speler over te nemen. Katapulten zijn een onderdeel van het spel en daarom is het volkomen gerechtvaardigd om deze te gebruiken. Dat dit door sommige mensen word afgekeurd om bovengenoemde reden verbaast mij. Dat jij geen fan bent van deze tactiek betekent niet dat je andere kan dwingen om ook op jou manier te gaan spelen. Het is alsof Amerika Rusland verwijt dat ze geen miljoenen hebben uitgegeven aan het ontwikkelen van een balpen om in de ruimte te schrijven. Terwijl het veel makkelijker(en goedkoper) is om gewoon een potlood te gebruiken. Dit argument gaat ook op voor edelclears. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Als de mensen die dit zo’n slechte tactiek vinden zo goed zijn in het spel als ze zelf denken kunnen ze hier vast een tactiek tegen op bedenken.

Tot slot wil ik nog mijn gal spuiten over de eeuwige borstklopperij.

Het raten van anderen of laten raten van jezelf, evenals top of flop stammen. Ik begrijp dat mensen hun ego gestreeld willen hebben en dat bij het top/flopstammen ook een hoop propaganda gevoerd wordt. Echter ben ik van mening dat de essentie van tw hier vergeten wordt. Punten zeggen niets, dit hebben de meeste spelers gelukkig door. Wat echter veel minder spelers doorhebben is dat OD scores ook niet veel zeggen. Mensen vergeten dat diplomatie ook een zeer belangrijk onderdeel van het spel is. Wanneer je spelers zo ver krijgt dorpen aan jou af te staan als tegenprestatie voor grondstoffen, steun, een persoonlijk NAP of wat dan ook, is dit ook keurige groei. Ook rim spelers die alleen barbaren edelen en verdedigend spelen hebben hun waarde wanneer zij zich als goede teamspelers op stellen. Daarbij word er naar mijn mening veel te veel gekeken naar individuele ‘’ skills ‘’ van spelers. Terwijl iets mindere spelers die goed samenwerken net zo gevaarlijk, al dan niet gevaarlijker zijn dan de egotrippers die zichzelf topspelers noemen.

Mijn wens

Het liefste zou ik zien dat het AF gebruikt word om oorlogen (zowel grote als kleine) aan te kondigen. En dat hier dan de propaganda losbarst. Tevens zijn dit, zeker voor mij, vaak de leukste topics om te lezen. Je krijgt een beeld van beide partijen en wanneer je zelf in een rustige periode zit kan je in ieder geval mee genieten van de strijd tussen anderen. Op wereld 18 was de stam Phalanx zeer bedreven in oorlog verklaringen en een visueel verslag geven van de strijd. Ook al ergerde ik mij aan de persoonlijkheid en neerbuigendheid van enkele spelers in die stam. Ik kon deze posts altijd met veel plezier lezen. (Ik weet dat mijn account later in deze stam is gegaan echter speelde ik er toen zelf niet meer op. En daarbij kan ik me over dit soort triviale zaken makkelijk heen zetten.)
Ik hoop met deze post te bereiken dat mensen meer energie in hun oorlogsverklaringen zullen stoppen en minder met nutteloos modder gooien of bij elkaar in de bilnaad kruipen doormiddel van accounts raten. Waarschijnlijk is dit ijdele hoop maar niet geschoten is altijd mis.

Met vriendelijke groet,

Sigvald.

Mooie post, echt waar.
Leuk dat je je mening ff post terwijl je toch weet dat een groot deel van de forumgangers je zullen afkraken.
 

DeletedUser

Guest
Allereerst maar hierop reageren:

Als je mijn post goed doorleest en begrijpt, zal je zien dat ik backstabben niet goedkeur of goed wil praten. Ik heb het zelf een keer mee gemaakt. De persoon in kwestie heeft daarna samen met een groot deel van zijn stam een mooi dorp aan de rim gekregen. Het enige wat ik met mijn verhaal wil zeggen is dat ik niet zit te wachten op eindeloze discussies of iemand een backstabber is of niet. Indien je de rest van de spelers ervan op de hoogte wilt stellen. Prima, open een topic, zeg wat deze persoon gedaan heeft en dan is de kous voor mij af. Mensen kunnen dan zelf beoordelen hoe erg ze deze actie vinden. Het welles nietus spelletje dat nu regelmatig gespeeld wordt, daar erger ik me aan.

2. Katapulten.

Ik heb het niet in mijn originele post heb gezet, maar het is wel een noodzakelijke aanvulling. Katapulten zijn behalve onderdeel van het spel ook een wapen met psychologisch effect. Indien vijanden kataclears over zich heen krijgen bestaat er een reële kans dat ze er de brui aan geven. Ook dwing je je vijand om clears te gaan blocken omdat niemand zit te wachten op een boerderij die van 30 naar 1 geschoten wordt.
Daarbij komen katapulten ook met een nadeel voor de aanvaller zelf, immers hebben de dorpen die je overneemt nadat je ze plat geschoten hebt enkele gebouwen niet waardoor het lang duurt voor je er wat nuttigs mee kunt doen.
Ik ben dus van mening dat katapulten een prima gebalanceerd onderdeel van het spel zijn. En ze voegen een extra dimensie toe aan de tactiek.

Het deel over borstklopperij ben ik grotendeels met je eens, echter wat de barbaren edelaars betreft, je hebt gelijk dat dit vaak door beginnende spelers wordt gedaan. Echter zijn beginnende spelers die actief spelen en veel verdediging hebben van grote waarde voor stammen. Vergeet niet iedereen is ooit als een newbie begonnen. Persoonlijk heb ik graag 1 of 2 van dit soort spelers in mijn stam, puur omdat ze (nog) geen groot ego hebben, en met hun verdediging de stam enorm kunnen helpen door het front te stacken. Daarbij als ze actief zijn en een gezonde dosis verstand hebben zullen ze zich snel genoeg de fijne kneepjes van Tw eigen maken.

Ik verwacht inderdaad niet een verschil te maken met mijn post, maar nogmaals niet geschoten is altijd mis.

De ingame oplossing is zeker de gewenste oplossing, maar soms zijn backstabs zo invloedrijk dat de verliezen die gemaakt zijn niet gecompenseerd kunnen worden. Er zijn gevallen waar hele accounts ten onder zijn gegaan aan backstabs en soms zijn ze beslissend voor een oorlog. Een topic openen lijkt mij dan slechts een eerste stap, aangezien lang niet iedereen dit topic leest en de dader(s) op andere werelden gewoon verder kan/kunnen spelen. Het doel van wat jij een welles-nietes spelletje noemt is het voorkomen van soortgelijke situaties in andere werelden en als niemand dit zou proberen zouden in praktisch elke wereld backstabs terugkeren, wat ik probeerde duidelijk te maken in mijn eerste post.

Ik snap je punt met de kata's: Op deze manier staat het incasseringsvermogen van de tegenstander centraal, maar nogmaals: Dat is naar mijn mening niet de skill die centraal moet staan in dit spel.

Beginnende, verdedigende spelers kunnen zeker van grote waarde zijn, maar ervaren teamspelers van nog veel grotere waarde. In principe zou een mengeling van ligging en speelstijl moeten uitmaken welke spelers verdedigend en aanvallend zijn. Daarnaast ben ik het met je eens dat een topstam niet gelijk staat aan een stam met topspelers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
30
Waar ik mij voornamelijk aan irriteer is niet zozeer de spelers die zich op de borst kloppen, maar de spelers die dat doen zonder dat ze echt iets gepresteerd hebben.

''Presteren''. Blijft een mooi woord voor mensen die een simpel browserspelletje spelen. Jezelf op de borst kloppen m.b.t. een spel als dit vind ik vrij falend. Ook wordt er vaak een standaard aangenomen; ''zij zijn goed, en zij niet''. De oorzaak van veel gehielenlik, bekenden die elkaar de hemel inprijzen en niet-bekenden die dankzij hun paar forum posts niet serieus genomen worden omdat ze nog geen ''naam'' gemaakt hebben. Kortom, een hekelend cultuurtje dat hier de laatste jaren op het AF heerst. Teveel wordt er naar een standaard gezocht die een goede speler een goede speler zou maken. Zie hier zo'n gezochte standaard:

Verder ben ik het met je eens dat je nog ver kunt komen met verdedigend spelen en barbaren edelen. Het punt zit hem echter in dat je, als je goed kunt TW'en, niet verdedigend zál spelen en geen barbaren zál edelen. Je kunt immers veel sneller groeien door dat niet te doen. Om die reden zullen BB edelaars en verdedigend ingestelde spelers over het algemeen minder goed in TW zijn en daarom worden deze spelers al heel snel worden afgestreept als 'noobs'. Een simpele heuristiek die heel precies is, uitzonderingen daargelaten.

Ik ben meer van mening dat TW een spel is waarbij je je aan moet passen aan de situatie, in plaats van er van te voren vanuit gaan dat je ongeveer full off moet spelen. Want tja, dat is de standaard. Een goede starter zal inderdaad full off gaan in het begin omdat dat in de meeste gevallen beter is. Maar na de start en zelf tijdens de start kan dat wel eens anders worden; wie zijn je buren, wat zijn de wereldinstellingen, etc etc. Verder zeg je dat spelers die defensief spelen en bb-dorpen edelen over het algemeen minder goed zijn, terwijl de benaming noobs voor zulke spelers heel precies is. Dat klopt natuurlijk niet.


Ik val je hier niet persoonlijk aan, maar ik begrijp heel goed waar de meeste klachten van de openingspost vandaan komen. Jij gaat er wel in ieder geval normaal op in, dat kan ik wel waarderen.
 
Reactiescore
254
Hier is geen topic voor nodig lijkt me. Spelers kunnen voor hun zelf goed bepalen hoe ze willen spelen & posten.
 

DeletedUser58575

Guest
En jij denkt net als ons moraalriddertje dat je nu plots alles kunt veranderen? Dat dacht tld op w23 indertijd (als ik correct ben) ook, veel hielp het niet..
Het is een onderdeel van P&P, echter moet je dapper genoeg zijn om de mensen die je de grond proberen in te boren, zelf van antwoord te dienen.

Hee toevallig dat ik dit lees van op een wereld waar ik niet speel, maar euh, ja ik heb destijds een topic gemaakt dat in zekere zin gelijkaardig is aan deze. Maar niet met de gedachte dat plotseling de wereld mooier zou worden en het gras groener zou worden en de wolkjes zouden gaan sprankelen...

Wel met de hoop dat er tenminste 1 persoon het leest en denkt: Verdomme hij heeft eigenlijk best gelijk...

En aangezien ik van meerdere mensen een dergelijke reactie heb gezien, is mijn opzet met dat topic geslaagd. Ik ben dan ook blij dat ik nog geregeld topics als deze de kop zie opsteken...

Met name dat gezeur over katapulten en edelclears. Nergens buiten .NL zie je dat. Dat is typisch iets voor Nederlanders, het jezelf onnodig moeilijk maken en dan klagen als je daardoor verliest. Nu vinden Nederlanders het sowieso wel tof om te klagen volgens mij. Bepaalt een beetje de sfeer in de ruimte. Klagen over het weer, klagen over voetbal, klagen over de buren. Zolang er maar iets te klagen valt in Nederland is het wel gezellig. :)
 

DeletedUser69459

Guest
Wat is er in godsnaam mis met edelclears? :confused:
Tijdens een massa is het altijd handig als je 's nachts zo'n 200edelclears de deur uit kunt sturen. Aan de tegenstander om hierop te anticiperen lijkt me.
 

DeletedUser58575

Guest
Hier is geen topic voor nodig lijkt me. Spelers kunnen voor hun zelf goed bepalen hoe ze willen spelen & posten.

Spelers kunnen voor hun zelf ook goed bepalen of ze hierover willen posten & discussiëren. :p
 

DeletedUser

Guest
''Presteren''. Blijft een mooi woord voor mensen die een simpel browserspelletje spelen. Jezelf op de borst kloppen m.b.t. een spel als dit vind ik vrij falend. Ook wordt er vaak een standaard aangenomen; ''zij zijn goed, en zij niet''. De oorzaak van veel gehielenlik, bekenden die elkaar de hemel inprijzen en niet-bekenden die dankzij hun paar forum posts niet serieus genomen worden omdat ze nog geen ''naam'' gemaakt hebben. Kortom, een hekelend cultuurtje dat hier de laatste jaren op het AF heerst. Teveel wordt er naar een standaard gezocht die een goede speler een goede speler zou maken. Zie hier zo'n gezochte standaard:
Het is natuurlijk niet zo dat je omdat dit een spel is niet kunt presteren he. Als je presteert op TW mag je daar best trots op zijn t.o.v. andere TW'ers. Zou het niet gebruiken om indruk te maken op de meisjes :D. En ik wil toch even benadrukken dat ik om het niet te ingewikkeld te maken de standaard gebruikte die veel TW'ers gebruiken. Mijn standaard is wel wat genuanceerder dan dat iedereen die niet offensief speelt noob is. Zoals ik zei, het is een heuristiek. Als je niet weet wat dat is, zoek het op :p Er is geen goede definitie van een goede speler.



Ik ben meer van mening dat TW een spel is waarbij je je aan moet passen aan de situatie, in plaats van er van te voren vanuit gaan dat je ongeveer full off moet spelen. Want tja, dat is de standaard. Een goede starter zal inderdaad full off gaan in het begin omdat dat in de meeste gevallen beter is. Maar na de start en zelf tijdens de start kan dat wel eens anders worden; wie zijn je buren, wat zijn de wereldinstellingen, etc etc. Verder zeg je dat spelers die defensief spelen en bb-dorpen edelen over het algemeen minder goed zijn, terwijl de benaming noobs voor zulke spelers heel precies is. Dat klopt natuurlijk niet.
Helemaal mee eens. Je moet ook niet je focus leggen op farmen of heel offensief gaan spelen als je weinig tijd hebt. Maar ik heb al deze nuances buiten beschouwing gelaten omdat je anders nog wel even door kan typen over redenen om niet full off te gaan spelen. ;)


Ik val je hier niet persoonlijk aan, maar ik begrijp heel goed waar de meeste klachten van de openingspost vandaan komen. Jij gaat er wel in ieder geval normaal op in, dat kan ik wel waarderen.
Ik voel me niet aangevallen. Ben alleen maar blij dat er mensen zijn die wel gewoon ingaan op de inhoud.
 

DeletedUser58575

Guest
Het is natuurlijk niet zo dat je omdat dit een spel is niet kunt presteren he. Als je presteert op TW mag je daar best trots op zijn t.o.v. andere TW'ers. Zou het niet gebruiken om indruk te maken op de meisjes :D. En ik wil toch even benadrukken dat ik om het niet te ingewikkeld te maken de standaard gebruikte die veel TW'ers gebruiken. Mijn standaard is wel wat genuanceerder dan dat iedereen die niet offensief speelt noob is. Zoals ik zei, het is een heuristiek. Als je niet weet wat dat is, zoek het op :p Er is geen goede definitie van een goede speler.



Helemaal mee eens. Je moet ook niet je focus leggen op farmen of heel offensief gaan spelen als je weinig tijd hebt. Maar ik heb al deze nuances buiten beschouwing gelaten omdat je anders nog wel even door kan typen over redenen om niet full off te gaan spelen. ;)



Ik voel me niet aangevallen. Ben alleen maar blij dat er mensen zijn die wel gewoon ingaan op de inhoud.

Ik denk dat een goede definitie van een goede speler zou zijn: Iemand die onder elke omstandigheid met een zo juist mogelijke oplossing voor de puzzel kan komen, en deze ook effectief weet toe te passen.

Oftewel een combinatie van ervaring, logisch verstand, aanpassingsvermogen, activiteit, en basisvaardigheden.
 

DeletedUser

Guest
Hee toevallig dat ik dit lees van op een wereld waar ik niet speel, maar euh, ja ik heb destijds een topic gemaakt dat in zekere zin gelijkaardig is aan deze. Maar niet met de gedachte dat plotseling de wereld mooier zou worden en het gras groener zou worden en de wolkjes zouden gaan sprankelen...

Wel met de hoop dat er tenminste 1 persoon het leest en denkt: Verdomme hij heeft eigenlijk best gelijk...

En aangezien ik van meerdere mensen een dergelijke reactie heb gezien, is mijn opzet met dat topic geslaagd. Ik ben dan ook blij dat ik nog geregeld topics als deze de kop zie opsteken...

Met name dat gezeur over katapulten en edelclears. Nergens buiten .NL zie je dat. Dat is typisch iets voor Nederlanders, het jezelf onnodig moeilijk maken en dan klagen als je daardoor verliest. Nu vinden Nederlanders het sowieso wel tof om te klagen volgens mij. Bepaalt een beetje de sfeer in de ruimte. Klagen over het weer, klagen over voetbal, klagen over de buren. Zolang er maar iets te klagen valt in Nederland is het wel gezellig. :)

W23 zit al heel ver in men geheugen, hoor :p
Maar ik wil alleen maar zeggen dat de meerderheid van deze topics toch weer nergens belanden.
 

DeletedUser58575

Guest
Dat ligt aan je definitie van succes.

Zoals een wijs man ooit zei: If at first you are not succesful, redefine success.
 

DeletedUser35742

Guest
Wat een belachelijke post Sigvald.

Ten eerste is de strekking van je verhaal of we (ik zeg we, maar speel niet op deze wereld) het AF alstublieft zakelijk zouden willen gebruiken. Ik weet niet of je het door hebt, maar TW verliest spelers. Het AF is het kloppend hart van Tribalwars als game. Jouw verzoek zou dus enkel bij kunnen dragen aan de game die jij blijkbaar zo leuk vind.

Punt 2: Op W18 heb ik een solo oorlog tegen jouw stam gevochten. Mijn 6 miljoen tegen jullie 110 miljoen. Na 10(!) dagen stond ik nog voor, totdat jullie mijn gehele safezone gingen katapulteren als de helden die jullie zijn, waardoor ik geen troepen meer kon maken -en het draagt ook bepaald niet bij aan het spelplezier- en waardoor ik op moest geven. Door de onsportiviteit van jouw stam. Backstabben word door elke oldskooler of elke degelijke speler gezien als iets wat not done is. Voor het grootste deel is het namelijk spelbederf, evenals ongeprovoceerd kata gebruik op safe zone/onzinnige targets zoals mijnen etc.

Je post is tegenstrijdig. Je vind TW blijkbaar zooooo leuk maar houdt er trekjes op na en steunt tactieken die andermans spelbederf wegnemen, waardoor je eigenhandig bijdraagt aan de ondergang van TW. Nice job.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan