Een verzoek naar mede AF gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser50144

Guest
Beste mede tw spelers,

Ik speel al geruime tijd met veel plezier tw. Het spel heeft door zijn simpliciteit in opzet, doch zeer gecompliceerde tactieken en diplomatieke aspecten mij zeer weten te fascineren. Ook heb ik sinds het begin van mijn tw-carriere het AF gevolgd. Dit heb ik altijd van een afstand gedaan omdat ik me niet wilde mengen in de naar mijn smaak uiterst zinloze discussies. Echter is het nu tot het punt gekomen dat ik mijn kijk op de meest gangbare gespreksonderwerpen van het AF wil delen met jullie.

Allereerst het eeuwige gejammer over backstabbers.

Begrijp me niet verkeerd ik wil dit niet goed praten. Persoonlijk ben ik van mening dat dit een lage actie is, echter ben ik ook van mening dat omdat dit een oorlogsspel is, dit een van de mogelijke scenarios kan zijn. In echte oorlogen zijn er genoeg voorbeelden van groeperingen, landen en belangrijke personen die gedurende een oorlog naar een vijand overgelopen. Dit is niet eervol, echter is het wel onderdeel van een oorlog. Als je boos over zo’n actie bent is dat begrijpelijk, maar vecht dit in-game uit. Je kan ook de desbetreffende persoon een bericht sturen waar je hem goed laat weten wat je van zijn actie vind. Maar om stammen die van zo’n situatie handig gebruik maken op het forum voor noobs uit te maken slaat naar mijn mening nergens op. Het is een onderdeel van het spel, kies je vrienden goed en je vijanden nog beter.

Ten tweede het gehuil over katapulten, edelclears en andere ''noob'' tactieken.

Steeds weer beland men in de zelfde discussie, spelers die zichzelf geweldig vinden worden aangevallen door een speler die handig gebruik maakt van katapulten. Hierop volgt altijd hetzelfde non argument dat katapulten voor spelers zijn die niet capabel genoeg zijn om het op de moeilijke manier een speler over te nemen. Katapulten zijn een onderdeel van het spel en daarom is het volkomen gerechtvaardigd om deze te gebruiken. Dat dit door sommige mensen word afgekeurd om bovengenoemde reden verbaast mij. Dat jij geen fan bent van deze tactiek betekent niet dat je andere kan dwingen om ook op jou manier te gaan spelen. Het is alsof Amerika Rusland verwijt dat ze geen miljoenen hebben uitgegeven aan het ontwikkelen van een balpen om in de ruimte te schrijven. Terwijl het veel makkelijker(en goedkoper) is om gewoon een potlood te gebruiken. Dit argument gaat ook op voor edelclears. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Als de mensen die dit zo’n slechte tactiek vinden zo goed zijn in het spel als ze zelf denken kunnen ze hier vast een tactiek tegen op bedenken.

Tot slot wil ik nog mijn gal spuiten over de eeuwige borstklopperij.

Het raten van anderen of laten raten van jezelf, evenals top of flop stammen. Ik begrijp dat mensen hun ego gestreeld willen hebben en dat bij het top/flopstammen ook een hoop propaganda gevoerd wordt. Echter ben ik van mening dat de essentie van tw hier vergeten wordt. Punten zeggen niets, dit hebben de meeste spelers gelukkig door. Wat echter veel minder spelers doorhebben is dat OD scores ook niet veel zeggen. Mensen vergeten dat diplomatie ook een zeer belangrijk onderdeel van het spel is. Wanneer je spelers zo ver krijgt dorpen aan jou af te staan als tegenprestatie voor grondstoffen, steun, een persoonlijk NAP of wat dan ook, is dit ook keurige groei. Ook rim spelers die alleen barbaren edelen en verdedigend spelen hebben hun waarde wanneer zij zich als goede teamspelers op stellen. Daarbij word er naar mijn mening veel te veel gekeken naar individuele ‘’ skills ‘’ van spelers. Terwijl iets mindere spelers die goed samenwerken net zo gevaarlijk, al dan niet gevaarlijker zijn dan de egotrippers die zichzelf topspelers noemen.

Mijn wens

Het liefste zou ik zien dat het AF gebruikt word om oorlogen (zowel grote als kleine) aan te kondigen. En dat hier dan de propaganda losbarst. Tevens zijn dit, zeker voor mij, vaak de leukste topics om te lezen. Je krijgt een beeld van beide partijen en wanneer je zelf in een rustige periode zit kan je in ieder geval mee genieten van de strijd tussen anderen. Op wereld 18 was de stam Phalanx zeer bedreven in oorlog verklaringen en een visueel verslag geven van de strijd. Ook al ergerde ik mij aan de persoonlijkheid en neerbuigendheid van enkele spelers in die stam. Ik kon deze posts altijd met veel plezier lezen. (Ik weet dat mijn account later in deze stam is gegaan echter speelde ik er toen zelf niet meer op. En daarbij kan ik me over dit soort triviale zaken makkelijk heen zetten.)
Ik hoop met deze post te bereiken dat mensen meer energie in hun oorlogsverklaringen zullen stoppen en minder met nutteloos modder gooien of bij elkaar in de bilnaad kruipen doormiddel van accounts raten. Waarschijnlijk is dit ijdele hoop maar niet geschoten is altijd mis.

Met vriendelijke groet,

Sigvald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627

DeletedUser

Guest
Sigvald zei:
Wat echter veel minder spelers doorhebben is dat OD scores ook niet veel zeggen. Mensen vergeten dat diplomatie ook een zeer belangrijk onderdeel van het spel is. Wanneer je spelers zo ver krijgt dorpen aan jou af te staan als tegenprestatie voor grondstoffen, steun, een persoonlijk NAP of wat dan ook, is dit ook keurige groei.
Het lijkt me niet dat je hier de hele wereld mee gaat veroveren. Dat OD te hoog gewaardeerd wordt ben ik het wel mee eens. Maar komt meer door dat OD veel te makkelijk te boosten valt.

Moraalriddertje gespot

zozo en dat voor zijn 2de post in 3,5 jaar :p

Sigvald zei:
Vergeef mijn dyslexie en ga er inhoudelijk op in.

Wordt er niet eens op spelfouten gehaat dan zoekt men wel andere redenen om niet inhoudelijk te reageren. Dieptriest. Toch ben ik benieuwd naar wat hier moraalridderig aan is. Deze jongen geeft aan, geheel terecht lijkt me, dat men zich op het AF veel te veel bezig houdt met elkaar de grond in te boren in plaats van de voortgang van een oorlog te bespreken.

Ik heb uiteraard maar 16 posts dus vooral niet te serieus nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser59685

Guest
Wordt er niet eens op spelfouten gehaat dan zoekt men wel andere redenen om niet inhoudelijk te reageren. Dieptriest. Toch ben ik benieuwd naar wat hier moraalridderig aan is. Deze jongen geeft aan, geheel terecht lijkt me, dat men zich op het AF veel te veel bezig houdt met elkaar de grond in te boren in plaats van de voortgang van een oorlog te bespreken.

Ik heb uiteraard maar 16 posts dus vooral niet te serieus nemen.


Leugenaar, je hebt er 17 :D
En dit is het AF nu eenmaal, moesten er enkel oorlogen aangekondigd worden was het hier dood stil en had het AF nog minder bezoekers.
 

DeletedUser

Guest
Hey Martinnetje!
Wordt er niet eens op spelfouten gehaat dan zoekt men wel andere redenen om niet inhoudelijk te reageren. Dieptriest. Toch ben ik benieuwd naar wat hier moraalridderig aan is. Deze jongen geeft aan, geheel terecht lijkt me, dat men zich op het AF veel te veel bezig houdt met elkaar de grond in te boren in plaats van de voortgang van een oorlog te bespreken.

Ik heb uiteraard maar 16 posts dus vooral niet te serieus nemen.

En jij denkt net als ons moraalriddertje dat je nu plots alles kunt veranderen? Dat dacht tld op w23 indertijd (als ik correct ben) ook, veel hielp het niet..
Het is een onderdeel van P&P, echter moet je dapper genoeg zijn om de mensen die je de grond proberen in te boren, zelf van antwoord te dienen.
 

DeletedUser

Guest
Why-You-Shouldnt-White-Knight-Girls-for-Dates-picture-by-masonicleaderdotcom.jpg
 

DeletedUser

Guest
Hij verteld wel aantal goede dingen, dus zeker geen non-discussie. Nette post ;)
 

DeletedUser69813

Guest
Hij verteld wel aantal goede dingen, dus zeker geen non-discussie. Nette post ;)

Jammer dat je dan weer een aantal van die kinderachtige AF gebruikers hebt die roet in het eten gooien. Of gewoon te dom zijn om hier fatsoenlijk op in te gaan.
 

DeletedUser44415

Guest
Mooie post en waardig om het op een apart topic te plaatsen waar iedereen hun mening kan over geven op het niveau van het af vantegenwoordig.
 

DeletedUser

Guest
Jammer dat je dan weer een aantal van die kinderachtige AF gebruikers hebt die roet in het eten gooien. Of gewoon te dom zijn om hier fatsoenlijk op in te gaan.

komt omdat het een waardeloze post is :D

1ste stuk over het niet meer mogen praten over backstabbers is al te zot voor worden.
Als je zo laag bent om te backstabben ga je maar op de blaren zitten ook.

daarnaast loopt hij ook te zeiken over raten en lijstjes waardoor je het AF dus helemaal dood maakt.

Enigste wat hij wilt zien is een oorlogs topic.
Waardoor het AF dus dood zal gaan.

Mijn advies aan hem is dan ook om andere topics gewoon niet te lezen dan heeft hij er ook geen last van.
 

DeletedUser69813

Guest
komt omdat het een waardeloze post is :D

1ste stuk over het niet meer mogen praten over backstabbers is al te zot voor worden.
Als je zo laag bent om te backstabben ga je maar op de blaren zitten ook.

daarnaast loopt hij ook te zeiken over raten en lijstjes waardoor je het AF dus helemaal dood maakt.

Enigste wat hij wilt zien is een oorlogs topic.
Waardoor het AF dus dood zal gaan.

Mijn advies aan hem is dan ook om andere topics gewoon niet te lezen dan heeft hij er ook geen last van.

Dat is jouw mening. Andere vinden jouw post hoogst waarschijnlijk weer waardeloos en de moeite niet waard erop in te gaan.
Sigvald uit ook maar zijn eigen mening
 

DeletedUser

Guest
Dat is jouw mening. Andere vinden jouw post hoogst waarschijnlijk weer waardeloos en de moeite niet waard erop in te gaan.
Sigvald uit ook maar zijn eigen mening

ja en wat wil je nou zeggen jongen ???

Jij bent nog helemaal nergens inhoudelijk op in gegaan.
En dan ga je op andere lopen zeiken als er niet inhoudelijk op ingegaan word :rolleyes:

Ben benieuwd naar jou mening en inhoudelijke reactie op zijn post.
 

DeletedUser

Guest
Allereerst het eeuwige gejammer over backstabbers.

Begrijp me niet verkeerd ik wil dit niet goed praten. Persoonlijk ben ik van mening dat dit een lage actie is, echter ben ik ook van mening dat omdat dit een oorlogsspel is, dit een van de mogelijke scenarios kan zijn. In echte oorlogen zijn er genoeg voorbeelden van groeperingen, landen en belangrijke personen die gedurende een oorlog naar een vijand overgelopen. Dit is niet eervol, echter is het wel onderdeel van een oorlog. Als je boos over zo’n actie bent is dat begrijpelijk, maar vecht dit in-game uit. Je kan ook de desbetreffende persoon een bericht sturen waar je hem goed laat weten wat je van zijn actie vind. Maar om stammen die van zo’n situatie handig gebruik maken op het forum voor noobs uit te maken slaat naar mijn mening nergens op. Het is een onderdeel van het spel, kies je vrienden goed en je vijanden nog beter.
Als iedereen zo dacht als jij dan was de wereld nu een combinatie geweest van softies die backstabben afkeuren maar hun mening niet durven geven en zijn het de backstabbers die bovenaan de ranglijst staan. Gedrag als backstabben moet juist keihard benoemd worden en spelers moeten er zo vaak mogelijk aan herinnerd worden. Dat is de enige straf die wij als simpele TW-spelers kunnen geven, want TW zelf bestraft niks. Op je argument van "het is een onderdeel van het spel" ga ik hieronder in.
Ten tweede het gehuil over katapulten, edelclears en andere ''noob'' tactieken.

Steeds weer beland men in de zelfde discussie, spelers die zichzelf geweldig vinden worden aangevallen door een speler die handig gebruik maakt van katapulten. Hierop volgt altijd hetzelfde non argument dat katapulten voor spelers zijn die niet capabel genoeg zijn om het op de moeilijke manier een speler over te nemen. Katapulten zijn een onderdeel van het spel en daarom is het volkomen gerechtvaardigd om deze te gebruiken. Dat dit door sommige mensen word afgekeurd om bovengenoemde reden verbaast mij. Dat jij geen fan bent van deze tactiek betekent niet dat je andere kan dwingen om ook op jou manier te gaan spelen. Het is alsof Amerika Rusland verwijt dat ze geen miljoenen hebben uitgegeven aan het ontwikkelen van een balpen om in de ruimte te schrijven. Terwijl het veel makkelijker(en goedkoper) is om gewoon een potlood te gebruiken. Dit argument gaat ook op voor edelclears. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Als de mensen die dit zo’n slechte tactiek vinden zo goed zijn in het spel als ze zelf denken kunnen ze hier vast een tactiek tegen op bedenken.
Steeds weer beland met in dezelfde discussie waarin mensen beweren dat het gerechtvaardigd is katapulten te gebruiken omdat het onderdeel van het spel is, terwijl met dezelfde redenering ook backstabben gerechtvaardigd kan worden. Maar niemand is het daarmee eens, toch? Katapulten gebruiken is het uitbannen van verschil in vaardigheid in het spel. Ja, katapulten zijn te verdedigen. Weet je hoe? Zodanig stacken dat er geen gebouwen afgebroken worden. Leuk joh, zo aanvallen/verdedigen. Maar goed, dat zal de eeuwige discussie blijven over wat de essentie is van Tribal Wars; de wereld 'winnen' of meten wie en welke stam over de grootste speelcapaciteit beschikt. Daarin zou ik altijd voor het tweede gaan. Overigens vind ik edelclears wel gewoon prima.
Tot slot wil ik nog mijn gal spuiten over de eeuwige borstklopperij.

Het raten van anderen of laten raten van jezelf, evenals top of flop stammen. Ik begrijp dat mensen hun ego gestreeld willen hebben en dat bij het top/flopstammen ook een hoop propaganda gevoerd wordt. Echter ben ik van mening dat de essentie van tw hier vergeten wordt. Punten zeggen niets, dit hebben de meeste spelers gelukkig door. Wat echter veel minder spelers doorhebben is dat OD scores ook niet veel zeggen. Mensen vergeten dat diplomatie ook een zeer belangrijk onderdeel van het spel is. Wanneer je spelers zo ver krijgt dorpen aan jou af te staan als tegenprestatie voor grondstoffen, steun, een persoonlijk NAP of wat dan ook, is dit ook keurige groei. Ook rim spelers die alleen barbaren edelen en verdedigend spelen hebben hun waarde wanneer zij zich als goede teamspelers op stellen. Daarbij word er naar mijn mening veel te veel gekeken naar individuele ‘’ skills ‘’ van spelers. Terwijl iets mindere spelers die goed samenwerken net zo gevaarlijk, al dan niet gevaarlijker zijn dan de egotrippers die zichzelf topspelers noemen.
Waar ik mij voornamelijk aan irriteer is niet zozeer de spelers die zich op de borst kloppen, maar de spelers die dat doen zonder dat ze echt iets gepresteerd hebben. Verder ben ik het met je eens dat je nog ver kunt komen met verdedigend spelen en barbaren edelen. Het punt zit hem echter in dat je, als je goed kunt TW'en, niet verdedigend zál spelen en geen barbaren zál edelen. Je kunt immers veel sneller groeien door dat niet te doen. Om die reden zullen BB edelaars en verdedigend ingestelde spelers over het algemeen minder goed in TW zijn en daarom worden deze spelers al heel snel worden afgestreept als 'noobs'. Een simpele heuristiek die heel precies is, uitzonderingen daargelaten. Verder is diplomatieke vaardigheid zeker een belangrijke skill, maar de vraag is hoe je die definieert. Ben je diplomatiek vaardig als je goed bent in mensen om de tuin leiden om ze op die manier klein te krijgen? Naar mijn mening ben je dan zwak, niet het tweede.
Mijn wens

Het liefste zou ik zien dat het AF gebruikt word om oorlogen (zowel grote als kleine) aan te kondigen. En dat hier dan de propaganda losbarst. Tevens zijn dit, zeker voor mij, vaak de leukste topics om te lezen. Je krijgt een beeld van beide partijen en wanneer je zelf in een rustige periode zit kan je in ieder geval mee genieten van de strijd tussen anderen. Op wereld 18 was de stam Phalanx zeer bedreven in oorlog verklaringen en een visueel verslag geven van de strijd. Ook al ergerde ik mij aan de persoonlijkheid en neerbuigendheid van enkele spelers in die stam. Ik kon deze posts altijd met veel plezier lezen. (Ik weet dat mijn account later in deze stam is gegaan echter speelde ik er toen zelf niet meer op. En daarbij kan ik me over dit soort triviale zaken makkelijk heen zetten.)
Ik hoop met deze post te bereiken dat mensen meer energie in hun oorlogsverklaringen zullen stoppen en minder met nutteloos modder gooien of bij elkaar in de bilnaad kruipen doormiddel van accounts raten. Waarschijnlijk is dit ijdele hoop maar niet geschoten is altijd mis.

Met vriendelijke groet,

Sigvald.
Sorry, maar ik verwacht niet dat je een verschil gaat maken met deze post, want er staat weinigvernieuwends in.
 

DeletedUser69813

Guest
ja en wat wil je nou zeggen jongen ???

Jij bent nog helemaal nergens inhoudelijk op in gegaan.
En dan ga je op andere lopen zeiken als er niet inhoudelijk op ingegaan word :rolleyes:

Ben benieuwd naar jou mening en inhoudelijke reactie op zijn post.

Ik "zeik" niet, zoals jij dat noemt, ik wijs je er alleen op dat Sigvald z'n eigen mening deelt en dat jij hem daarop loopt af te snauwen. Voor zover ik weet bestaat er nog altijd een regel als 'vrijheid van meningsuiting', en dat geld dus ook voor dit AF lijkt mij.

Maar goed, ik zal je ook even je zin geven en in het kort ingaan op zijn post.

Betreft backstabben:
Dat het in echte oorlog toegepast wordt, wil niet zeggen dat het in een spel ook toegepast moet worden. zoals ik al zeg, is dit een spel, en dat moet voor iedereen leuk blijven. Door middel van "backstabben" ontneem je andermans plezier in het spel, en heb je zelf ook weinig recht om zelf enig plezier uit dit spel te halen. Ook in een spelletje dien je namelijk op een respectvolle manier met elkaar om te gaan.
Hierom ben ik ook tegen backstabben.

Betreft katapulten/edelclears/etc.:
Ben ik deels eens. 1)Katapulten zijn er niet voor niks en het is niet voor niks mogelijk om alle gebouwen te katapulteren. Zelf pas ik dit niet toe omdat ik dit een te makkelijke tactiek vind, en ik juist graag de uitdaging zoek om mijn tegenstanders op andere manieren uit te schakelen.
Neer gekata'd worden is zeer frustrerend, vandaar dat hier ook eindeloos gezeur over is. Het kost namelijk nogal wat tijd om alles weer opnieuw op te bouwen, wat weer onnodig veel tijd kost.
2) Edelclears lijken mij helemaal geen noob tactieken eigenlijk. Als je tegenover een tegenstander staat die al je treintjes sniped, zitten er echt een paar draadjes los als je dan niet overstapt op edelclears om dit probleem te voorkomen en je tegenstander te dwingen alles te blocken. Niet meer dan logisch lijkt me.

Betreft borstklopperij:
Topics als top/flop spelers/stammen en rate de speler horen er gek genoeg nou eenmaal bij. Dat is mens-eigen dat men graag zijn/haar ego gestreeld wilt hebben. Echter merk ik wel dat er te veel spelers met een te grote mond en te weinig daden rondlopen op het AF, wat jammer is. Als men evenveel moeite zou steken in het spelen van TW als het posten op het AF, dan zou het niveau op TW weer een stuk hoger gaan liggen.
Nou zal ik dit welliswaar terug in mn gezicht gedrukt krijgen dat ik dan weer geen recht van spreken heb hierover want "ik weet zogenaamd niet waar ik het over heb" of "dat ik toch maar een noob ben".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan