Een stam in het nauw maakt rare sprongen, Plague vs The Egobusters

Reactiescore
1.701
ik ben 19. Ook jong. Maar ik moet gewoon werken voor mijn centjes :(. En die 100 euro stufi is ook wel leuk :p
 

DeletedUser

Guest
ze kunnen beter eerst hier die bezuinigingen op koers hebben dan die stomme onzinnige ontwikkelings hulp daar te geven... eerst jezelf redden dan pas een ander ...
 
Reactiescore
323
Shitafrika met zn ontwikkelingshulp.

Jup en de dictators lachen zich dood.. alle hulpcenten komt bij hun terecht.. kunnen ze beter mondiale stichtingen als Unicef, Artsen zonder grenzen, etc steunen, die doen tenminste goede dingen... :p
 

DeletedUser

Guest
Gelukkig hebben we jullie die de wereldproblemen even oplossen! Wat zouden we toch doen zonder jullie!
 

DeletedUser60153

Guest
Unicef is een door de overheids gesponsorde non profit organisatie die zeer grove fouten maakt. Laat ik zeggen dat er 60% aankomt van wat er binnen komt.

Ik ben opgegroeit in de non profit wereld, zelf in het buitenland geboren omdat m'n ouders daar destijds leefde voor een hulporganisatie en m'n pa is nog steeds actief in die wereld. Unicef werkt amper met lokale organisaties, maar brengt hun eigen kantoor ter plekke, bouwt huizen voor mensen die daar willen gaan helpen en krijgen een eigen compound midden in de krottenwijk met muren eromheen, zwembad etc. Stichtingen als Oxfam novib (een voorbeeldje) gaan juist anders te werk, werken via lokale organisaties die daar te werk gaan en sponsoren op een andere, veel meer geldbesparende manier waardoor er meer aankomt op de plek.

Als je kijkt naar wat ze bereiken bereiken ze ook veel, in de afgelopen 10 jaar (start van millenium doelen) hebben zij al 30 miljoen kinderen naar school geholpen, alleen is het spijtig dat er nog 56 miljoen geen kans krijgen om naar school te gaan.

En als je dan bedenkt dat we in NL het basisonderwijs en het middelbare onderwijs gratis krijgen en we kunnen studeren door het leenstelsel denk ik dat wij een voorrecht hebben om hier geboren te zijn. Want wie heeft ooit bepaald dat wij in rijkdom zijn geboren en niet als afrikaantje?

Overigens werkt m'n pa niet voor Oxfam novib, voor de mensen die dat denken en zeggen dat ik daardoor door een rooskleurige bril zou kijken.
 

DeletedUser

Guest
Eigen volk eerst!

Egoïstische opmerking!!
Je kan beter jezelf afvragen wat een 'eigen volk' tegenwoordig nog voorsteld.
De mens is een mix van div mooie culturen.

Opmerkingen zoals eigen volk eerst typeren je simplistische gedachten hierover, geen een ras is superieur.
Samenwerken en elkaar respecteren!!
 

DeletedUser68583

Guest
Egoïstische opmerking!!
Je kan beter jezelf afvragen wat een 'eigen volk' tegenwoordig nog voorsteld.
De mens is een mix van div mooie culturen.

Opmerkingen zoals eigen volk eerst typeren je simplistische gedachten hierover, geen een ras is superieur.
Samenwerken en elkaar respecteren!!

Niet dat ik normaal racistische trekjes heb maar..

Kun jij even zeggen wat wij aan de Noordafrikaantjes hebben hier in nl?
 

DeletedUser60153

Guest
Niet dat ik normaal racistische trekjes heb maar..

Kun jij even zeggen wat wij aan de Noordafrikaantjes hebben hier in nl?

Er zijn wel degelijk goed opgeleide "Noordafrikaantjes", daarnaast moet het schoonmaakwerk etc ook gebeuren, de klusjes waar wij liever onze handen vanaf houden. En ze zijn hier naar toe gehaalt met een puur egocentrisch idee. Wij wilden zoals ik al zei de vieze klusjes niet oplossen dus dan halen we maar goedkope buitenlanders. Als wij gewoon de handen uit de mouwen hadden gestoken destijds dan was er geen probleem geweest.

Dit is natuurlijk iet wat simplistisch neer gezet, want zij kiezen er ook voor om niet in te burgeren maar als je het zwart wit bekijkt dan is dit wel de oorzaak. Overigens snap ik hun ook wel, want op elke sollicitatie waar je maar komt wordt je gewoon gediscrimeerd, lijkt me niet een hele fijne gedachte als je begint aan een nieuwe solicitatie ronde.
 

DeletedUser68583

Guest
Er zijn wel degelijk goed opgeleide "Noordafrikaantjes", daarnaast moet het schoonmaakwerk etc ook gebeuren, de klusjes waar wij liever onze handen vanaf houden. En ze zijn hier naar toe gehaalt met een puur egocentrisch idee. Wij wilden zoals ik al zei de vieze klusjes niet oplossen dus dan halen we maar goedkope buitenlanders. Als wij gewoon de handen uit de mouwen hadden gestoken destijds dan was er geen probleem geweest.

Dit is natuurlijk iet wat simplistisch neer gezet, want zij kiezen er ook voor om niet in te burgeren maar als je het zwart wit bekijkt dan is dit wel de oorzaak. Overigens snap ik hun ook wel, want op elke sollicitatie waar je maar komt wordt je gewoon gediscrimeerd, lijkt me niet een hele fijne gedachte als je begint aan een nieuwe solicitatie ronde.

Die zitten hier inderdaad, niet veel, maar toch, ze zitten er.
Dat van die negatieve behandeling dat hebben ze ook zelf veroorzaakt.

En ze zijn hier niet naartoegehaald voor het schoonmaken etc?
Ze zijn hier in de jaren 60 naartoegehaald omdat wij een tekort hadden aan mensen om nederland weer mooi te maken, echter zijn ze niet zoals verwacht teruggegaan.
 

DeletedUser

Guest
turken, marrokanen, antillianen enz. zijn toen naar nederland gehaalt, geen afrikanen hoor..
 
Bovenaan