Een Ode aan de LARP

DeletedUser

Guest
15.12.11​

Een Live Action Role Playing Game, afgekort tot LARP of LRP (van Live Role Playing) is een role playing game waaraan enkele tientallen tot honderden spelers tegelijkertijd in een verhaal meespelen. De spelers zijn allen bij het verhaal betrokken en de handelingen van de spelers zijn niet van tevoren vastgelegd, maar er zijn wel bepaalde richtlijnen. Elke speler heeft namelijk zelf een "personage" verzonnen en probeert naar de persoonlijkheid van dit personage te handelen. Spelers reageren op gebeurtenissen, waarbij bijna alle acties geïmproviseerd worden.


Dag mede-LARP'ers van het vrije forum!
Ik bedacht me net zo dat dit forumdeel wel wat opschudding kon gebruiken. Het wordt allemaal wat inactiever, wat lomer, wat minder plezant. Om dit fenomeen terug te dringen heb ik besloten om een heuse LARP te starten, om deze Vrij Forum community wat op te schudden in de hoop dat we wat meer verbonden met elkaar raken. Je maakt nergens sneller vrienden dan bij een LARP is mijn ervaring.

Laat ik allereerst even vertellen wat LARP voor mijzelf betekent. In het dagelijks leven ben ik namelijk werkzaam als registeraccountant, maar ik voel mij hier niet altijd prettig bij. Alsof ik.. een rol speel. Het is voor mij echt een verlossing om in de weekenden samen met mijn kornuiten er op uit te trekken en de woods onveilig te maken, dan onttrek ik me aan de sleur en kom ik volkomen tot rust. Op het moment dat we bijvoorbeeld met z'n twaalven in een afgehuurde partyroom van Jopies Yuppencentrum de Slag bij Woeringen naspelen ben ik in mijn element, dan voel ik me enorm op mijn gemak.

Wat ik duidelijk wil maken: LARP is veel meer dan een hobby, het is een levenswijze! En wat ik hier dan ook meteen maar even als statement wil neerzetten: LARP is helemaal niet voor sullige mensen! Dat zijn allemaal vooroordelen, die stereotypen zijn maar deels waar. Ter illustratie: bij de laatste meeting die ik organiseerde waren er zelfs mensen bij van wie de kapper nog in leven was. Jullie worden op dit gebied allemaal gebrainwasht door de mainstream media. :(

Ik kan me niet voorstellen dat jullie na deze daverende monoloog ter ere aan het nobele LARPen nog twijfelen om je in te schrijven (zie onderaan mijn post) voor de volgende LARP meeting, maar voor de mensen die nog steeds wikken en wegen geef ik maar even een link naar wat filmpjes met keitoffe plaatjes. Hier bijvoorbeeld. Aanschouw de professionaliteit.


Ik heb de LARP meeting gepland op vijftien december, de locatie/uitvalsbasis die ik in gedachten had is Camping De Witte Plas, een fraaie camping in het pittoreske dorpje Schijf, niet ver van de Belgische grens. Ik verwacht namelijk enorm veel toeloop uit Vlaanderen. De Vlamingen staan binnen de Nederlandstalige LARP-community bekend als echte doerakken, enorm streetwise ook.

Ik heb al een paar inschrijvingen op skype binnen gehaald. Het plot van de meeting is als volgt: er is een boosaardige magiër (de boswachter heeft al ingestemd om deze rol op zich te nemen) die in de bossen niet ver van Schijf voor ravages en rampspoed zorgt. Aan ons als dappere LARPers die lid zijn van het Gevarengenootschap van het Koninkrijk der drie Adelaars (ja is beetje lange naam maar gaat lang verhaal aan vooraf leg ik nog wel eens uit xD) om deze kwade snoodaard te stoppen en de burgers van Schijf te bevrijden van zijn wandaden.

Schrijf je in met jouw personage, en het fijne aan LARP is dat alles mag!!!!
(zodra ik het goedkeur)

Als je verlegen bent en liever als figurant participeert is dit ook oké.


1. Koenfighter (Ridder)
2. Khaduffi (Draak)
3. Jodude (Heks) & 4. Quechua (Tovenaar)
5. Dirk-janus (Schildknaap)
6. Anthraxxis (Trol)
7. Amytje14 (Page)
8. Chagall (Boogschutter)
9. Davy323 (Kobold) onder voorbehoud
10. Alles is voor Bassie (Figurant)

Ik zorg voor attributen, maar als je zelf nog wat moois hebt (denk aan een mooie toverketel of een imposante maliënkolder) zou het mooi zijn als je dat meeneemt. Neem daarnaast ook je eigen voedselpakket mee (wel enkel middeleeuws voedsel, is voor realiteit.). Telefoons, laptops, tablets etc. zijn ook verboden.


15.12.11​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je vergat even te vermelden dat die Magiër ook nog een scheur in de tijdsruimte bewerkstelligde. Of is dat voor de volgende keer?
 

DeletedUser1435

Guest
ik kom als trol.

ik neem een knuppel mee.

van mezelf ben ik al lelijk genoeg
 

DeletedUser

Guest
Logics will get you from A to B, imagination will take you anywhere.

Niet zo stijf zijn Dirkemans.

Dit is ook het motto van de vereniging ja. Beetje open minded mensen, ik ben als pionier in NL al een jaar of zeven actief bezig met LARP en er gaan echt nieuwe werelden voor je open. Dirkjanus, ik reken erop dat je je inschrijft. We zijn altijd nog wel op zoek naar kabouters e.d.

ik kom als trol.

ik neem een knuppel mee.

van mezelf ben ik al lelijk genoeg
Top, trol zou een goeie toevoeging zijn. Denk je dat jij Davy323 kan contacteren? Ik zie in hem wel een koboldleider.
 

DeletedUser

Guest
En mocht de meeting van 15.12 een succes worden denk ik eraan deze voortaan samen te laten vallen met de algehele TW-meeting. Ik durf er mijn linkerhand om te verwedden dat tussen dat gezelschap ook nog wel een dozijn of wat actieve LARPers zitten. Op deze manier breiden we ons ledenbestand nog verder uit, en kunnen we er ook aan denken om bijvoorbeeld de Boston Tea Party na te spelen (dit is een droom binnen vele LARP-kringen ;))

Kunnen we jou noteren als jonkvrouw?
 

DeletedUser7072

Guest
Als je nog een dar een goede wc hebt waar je zittend moet plassen heb ik ook nog een rol.
 

DeletedUser

Guest
Hadden ze WC's in de middeleeuwen?

;) wij stellen realisme boven alles.
 

DeletedUser

Guest
En mocht de meeting van 15.12 een succes worden denk ik eraan deze voortaan samen te laten vallen met de algehele TW-meeting. Ik durf er mijn linkerhand om te verwedden dat tussen dat gezelschap ook nog wel een dozijn of wat actieve LARPers zitten. Op deze manier breiden we ons ledenbestand nog verder uit, en kunnen we er ook aan denken om bijvoorbeeld de Boston Tea Party na te spelen (dit is een droom binnen vele LARP-kringen ;))


Kunnen we jou noteren als jonkvrouw?

nope.
 

DeletedUser

Guest
Door dit soort reacties zullen LARPs nooit de kans krijgen zich echt te bewijzen ;) maar goed, verbaast me ook niet echt van jou. Overduidelijk dat jij niet in bent voor goed amusement.

Daar heeft het niets mee te maken.
 

DeletedUser

Guest
Vast niet.

In ieder geval ben ik blij mee te delen dat we ook op Chagall mogen rekenen ;) ik ben in ieder geval op een post gestuit waaruit blijkt dat hij een fervent LARP-liefhebber is.

eey,

gaat er nog iemand hier naar elfië??
en doet er wellicht nog iemand mee met de larp van dit jaar?
larp battle 2008
voor de gene die hier dus niks van snappen, het is een soort van oudheids freaks samen komen op kastaal "de haar" in haren.:cool:
vorig jaar konden we er niet naartoe omdat we dan op vakantie waren :eek::(
maar dit jaar ga ik cker!!!
ik zou eigenlijk vorig jaar een nieuwe boog krijgen maar hopelijk krijg ik hem dit jaar :eek:
iemand hier??:confused::):p

Chag~

Chagall, gezien de nieuwe boog die je hebt gekregen (lijkt me?) zou ik jou willen noteren als boogschutter. Dan begint de LARP al goed vorm te krijgen ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik noteer even alles wat we hebben. Ik bedenk ook maar gelijk een rollenindeling voor wie daar nog geen duidelijkheid over heeft, geef het maar gewoon even aan als je iets wil veranderen.

1. Koenfighter (Ridder)
2. Khaduffi (Draak)
3. Jodude (Heks)
4. Alles is voor Bassie (Figurant)
5. Dirk-janus (Schildknaap)
6. Anthraxxis (Trol)
7. Amytje14 (Page)
8. Chagall (Boogschutter)
9. Davy323 (Kobold) onder voorbehoud

Neem dit dan even over.
En bedenk: hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me persoonlijk echt leuk.
Ik zou meedoen als ik vervoer had en moest de datum niet juist in de examenperiode vallen =(
 
Bovenaan