Een Ode aan... (514|515)

Reactiescore
524
Na de zomerse temperaturen van afgelopen week ontwaakte ik ligt uit mijn winterse slaap en juist op dat moment kwam het onvermijdelijke bericht dat er een nieuwe wereld aanstaande was... Met frisse tegenzin, blokkend in de UB voor de aankomende tentamens, werd voor eerst in maanden weer de beruchte letters naar tribalwars.nl ingetypt in adresbalk. Alhoewel, dit koste me 3 pogingen aangezien translate een frequentere zoekopdracht geworden is.

10h30, het moment was daar. Na 16 seconden ging de wereld open en beetje geroeste maar geen totaal mislukte start. Met de veronderstelling dat ik toch wel degelijk een mooi aantal GS had gekocht van de startbeurs ben ik weer een uurtje gaan blokken, totdat mij iets over twaalf ter ore kwam dat al twee spelers een stal hadden gebouwd. Ik had hier nog totaal niet aan gedacht, hoe kan zoiets nou zo vroeg in het spel nou rendabel zijn?
Deze spelers zullen het wel beter uitgezocht hebben dus als dwaas heb ik ze gevolgd en uurtje later liepen de eerste paardjes (=scouts) rond.

Echter, zoals ik al vermoede. Rendabel was deze zet nog lange niet, de eerste speler was ook al afgehaakt maar dit was voor mijn geen optie meer. Slepende uren verstreken totdat er een scoutrapport binnen kwam, een speld uit de hooiberg, een parel uit duizenden.

1641414696272.png

Dit was het moment om een spike te plaatsen. Helaas is dit niet meer mogelijk maar niet getreurd, de volgende scout liep al. Met dank aan onze buren (hihi) werd dit aantal snel gereduceerd tot het aantal waarbij wij besloten onze slag te slaan.
1641415029055.png

De dag was gemaakt, tijd om af te sluiten in de UB. De GS zouden terug komen vlak voor het avondeten naar binnen gewerkt zou worden en de start is gered. Er is genoeg voedsel ingeslagen voor het winterse weer dat de komende week op de planning staat en ook de paardjes hebben een uurtje rust verdient. Het is weer tijd om de winterslaap te hervatten en over 2 maanden weer teken van presentie te geven.

Als iemand weet welke speler (514|515) was laat het me weten, dit pareltje verdient een persoonlijk bedankje van de meester (en wil ook graag de tip meegeven om de volgende keer de troepen van huis te sturen).

Een fijne avond nog
 
Reactiescore
864
tldr
 
Bovenaan