Een nieuwe contest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.478
Beste AF-gangers,

Afgelopen week heb ik groenlicht gekregen om op de actieve werelden een contesten te organiseren. De prijzen worden gesponseerd door twNL zelf. Het idee is dat elke wereld hun eigen unieke contest kan bepalen. De nieuwe-contest kan verschillen van een originele clustercontest tot bijvoorbeeld een rap battle. Maar het kan ook een prestatie in IG zijn, belangrijk is dat jullie dit topic gebruiken om te discussiëren. Door middel van bedankjes en een realistische ideeën helpen jullie, jullie forum-mod en mij de knoop door te hakken.

Aanleiding

Veel spelers weten dat ik een maand geleden gestopt ben met het actief bespelen van een wereld. De hoofdreden hiervan is school en de drang voor een nieuwe uitdaging. Omdat ik weet dat ik niet van tribalwars afkan blijven, omdat ik er te veel vrienden op heb gemaakt. Heb ik besloten om actiever te worden op het AF en af en toe projecten aan te nemen. In de toekomst is het mijn visie om ook forum-mod te worden. Echter is daar nu nog geen vraag naar.
Om toch de motivatie te behouden, wil ik mezelf dwingen om betrokken te blijven bij het AF. Ik begon mezelf af te vragen wat ik kon doen. Na een weekje brainstormen kwam ik met de hulp van een paar kennissen tot de conclusie dat er nooit meer iets te ‘winnen’ is op het AF. Naar aanleiding van dit gesprek, kwam dit idee tot stand. Ik ben blij dat zowel het TW-management als de forum-mod (op de betrokken werelden) dit idee ondersteunen en ik hoop samen met hun dit projectje tot een goed einde te brengen.

Uitwerking

- Bepaling van de contest:

Zoals hierboven al vermeldt, krijgen jullie zelf de kans om een geschikte contest voor deze wereld te bedenken. Dit komt doordat elke wereld waarschijnlijk behoefte heeft aan een andere contest. Zo is het lastig om op de nieuwste werelden al een clustercontest te houden, aangezien de clusters nog geen echt vorm hebben. Maar ook, omdat de clustercontest best achterhaald is, aangezien 9/10 AF contensten dit soort contesten waren. Ik wil jullie dus uitdagen om wat nieuws te bedenken en misschien wel een nieuwe trend te zetten.
Jammer genoeg is niet elke contest realistisch, om deze reden hebben jullie forum-mod en ik het laatste woord over welke contest het gaat worden. Dit neemt niet weg dat we jullie voorkeur zwaar meewegen. Jullie kunnen jullie stem uitbrengen door middel van bedankjes. Jullie bedanken een post die met een leuk voorstel komt. Je mag uiteraard meerdere posten bedanken.
Ik zal elke post met meer dan 10 bedankjes verwerken in de beginpost, zodat er nog enig sinds overzicht blijft.

- Uitwerking van de contest:

Ik verwacht dat met elk voorstel wat er komt een uitleg gepaard gaat. Ik heb voor jullie een opzet gemaakt waar je aan moet denken, bij het bedenken van de contest. Zodat iedereen het concept snapt en we kunnen zien of het een reëel plan is.

*Wat is het plan?
*Kan iedereen meedoen?
*Wat zijn de inlever eisen/manieren?
*Hoe moet het beoordeeld worden?

- De prijzen:

Eerste plaats: 150 pp’s
Tweede plaats: 100 pp’s
Derde plaats: 50 pp’s

Als iemand de prijzenpot wil verhogen, is dit mogelijk in de vorm van sponsoring.

Sponsorlijst:

- Planning:

*Jullie krijgen ongeveer twee weken te tijd om samen tot een leuke en reële constest te komen. Als er eerder een uitgewerkt idee is, waar iedereen mee eens is. Dan wordt de deadline naar voren gehaald.

*Nadat de soort contest besloten is, krijgt iedereen 14 dagen de tijd om mee te doen aan deze contest.

*Hierna krijgt de jury 10 dagen de tijd om de resultaten van de contest in te zien en te beoordelen. (Misschien heb ik dan nog een paar dagen nodig om de eindpost/uitslag te maken)

- Jury:

Op elke wereld komt er een aparte jury. De jury zal bestaan uit minimaal jullie forum-mod, ikzelf(kragtwijk) en nog 2/3 andere onafhankelijke vrijwilligers. Als je interesse hebt om jury te worden, kun je je in het discussie topic aanmelden. Een eis is wel dat je niet op de desbetreffende wereld actief bent.

Jurylid 1: Kragtwijk
Jurylid 2: Jo Han
Jurylid 3: Amancho
Jurylid 4:
Jurylid 5:

De huidige ideeën

q18umxjy3srlc.png
 

Bijlagen

  • Welke contest overzicht.png
    Welke contest overzicht.png
    38,7 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487871837

Guest
Ik heb hier een heleboel dingen over te zeggen, dus bereid je voor :p

Ten eerste: super tof idee. Ik zit hier nog niet heel lang, dus heb geen eerdere AF contests meegemaakt, maar nu je het zegt merk ik dat het waarschijnlijk wel iets is wat de boel een beetje tot leven kan brengen.

Ten tweede, wat moet je precies doen als jury zijnde? Ik vind het leuker om met dit soort dingen te beoordelen dan beoordeeld te worden, aangezien ik niet zo creatief ben. Maar zijn er bepaalde criteria waar je aan moet voldoen oid?

Als contest-idee vind ik het idee van een 'rapbattle' altijd wel leuk inderdaad. Beetje p&p moddergooien maar dan creatief en rijmend.

  • Wat is het plan? - Laat mensen/stammen die in oorlog zijn doormiddel van 'raps' of iets wat er op lijkt elkaar 'dissen' (gebruiken we dat woord nog?) Denk hierbij aan elkaar bekritiseren op aanvallende en verdedigende skills, fouten, reputatie ed. Gooi er wat metaforen in en zeik elkaar lekker af. Maar, houd het wel netjes en binnen de vooropgestelde regels die natuurlijk ook binnen de al bestaande forumregels vallen.
  • Kan iedereen meedoen? Ja. Misschien aparte topics maken voor stam vs stam oid voor het overzicht? Als iemand daar ideeën voor heeft, gooi ze maar in de groep.
  • Wat zijn de inlevereisen/manieren? Een forumpost in het topic over jouw battle moet wel voldoende zijn.
  • Hoe moet het beoordeeld worden? Kijk naar de kwaliteit van de roasts, de originaliteit en welke het beste de realiteit weergeven. (Dingen verzinnen werkt dus niet).

Dit is gewoon maar een brainfart die ik kreeg toen ik het las, als jullie het wat vinden, mooi meegenomen, is het niks, dan snap ik dat ook :)


Tot slot, moet dat geen sponsorlijst zijn? :p
 

DeletedUser77324

Guest
Geweldig initiatief Aldo.
Je spelfouten verbeteren is zoals altijd aftrek (van in dit geval) pp's neem ik aan?^^
 
Reactiescore
2.478
Geweldig initiatief Aldo.
Je spelfouten verbeteren is zoals altijd aftrek (van in dit geval) pp's neem ik aan?^^

whahaha, ik denk niet dat ik dit kan veroorloven, maar in de beoordeling neem ik het natuurlijk wel mee:tongue:(devil)
 
Reactiescore
2.478
Leuk idee @Hopeful

Hoe moet het beoordeeld worden? Kijk naar de kwaliteit van de roasts, de originaliteit en welke het beste de realiteit weergeven. (Dingen verzinnen werkt dus niet).

Bij dit punt zet ik mijn vraagtekens, de jury kan niet alle onwaarheden eruit halen, en ik heb geen zin om met elke rap een pagina aan reacties te krijgen, of iets nu wel of niet waar is.

Kijk naar dit topic om inspiratie op te doen, misschien is een uitbreiding hiervan mogelijk?
klik hier
 
Reactiescore
2.478
Mijn eerste triple post (rock)

Er worden zoveel zinloze berichten gepost en dit topic wordt maar genegeerd. Op andere werelden zou je inspiratie op kunnen doen als dit het probleem is.
Hierboven is al een voorstel voor een rap-battle gedaan, bedank die post als je dit een leuk idee vind.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Mijn eerste triple post (rock)

Er worden zoveel zinloze berichten gepost en dit topic wordt maar genegeerd. Op andere werelden zou je inspiratie op kunnen doen als dit het probleem is.
Hierboven is al een voorstel voor een rap-battle gedaan, bedank die post als je dit een leuk idee vind.

Ik kan wel gaan brainstormen en evt meerdere ideeën in meerdere posts knallen als je zou willen en ik wat weet te verzinnen
 
Reactiescore
2.478
Ik kan wel gaan brainstormen en evt meerdere ideeën in meerdere posts knallen als je zou willen en ik wat weet te verzinnen

Graag, misschien komt dit dan ook op deze wereld tot leven
 
Reactiescore
2.478
Beste AF-gebruikers,

Inmiddels staat de beginpost van dit topic er alweer een kleine week. Ik zie dat er op bepaalde werelden lekker gereageerd wordt. Maar op andere werelden wordt mijn initiatief veel geopend maar wordt er niks in gepost, waardoor dit initiatief tot mijn spijt doodbloed. Jullie slaan hierdoor een evenement op het AF af. Waar zowel prijzen als de eer en entertainment valt te halen. Ik snap dus niet goed waarom jullie deze kans niet aangrijpen. Is er geen behoefte aan een contest op deze wereld? Want als dit het geval is, zal ik er ook geen tijd meer in steken en dan weet iedereen hoe de kaarten geschut zijn.

Dit zal dus mijn laatste poging zijn om dit topic op deze wereld een nieuw leven in te blazen (op de werelden 51,52 en 53), anders is wat mij betreft het een kansloze zaak, omdat toch niemand zal meedoen met een contest. Ik laat de keus dus geheel aan jullie wat jullie wel of niet willen. Ik zet hier een deadline op.
De deadline om met voorstellen te komen en deze te steunen(bedanken) zet ik op aankomende zaterdag 12:00, hierna zijn er een aantal dagen gereserveerd om het idee samen uit te denken hoe alles ingeleverd en beoordeeld moet worden. Als er naar mijn mening tussen nu en dan meer activiteit op dit topic komt, dan zal er een contest komen.

Wat betreft de werelden 49 en 50, bij jullie zal er een contest plaats vinden doordat er hier meer support is voor dit topic. Tot dit weekend krijgen ook jullie, de tijd om met nieuwe voorstellen te komen en huidige voorstellen de steunen. De post die de meeste bedankjes heeft op zaterdag 12:00 en ook een reëel is, zal worden uitgewerkt. Voor de uitwerkingen krijgen jullie tot dinsdag 23:59. Zodat ik woensdag het idee kan samenvatten en we donderdag kunnen beginnen met de gekozen contest.

Als hier een quiz uitkomt dan moeten de vragen ook voor woensdag worden ingeleverd. Ik verwacht dat er op zijn minst 1 vertegenwoordiger van de grootste stammen met mij contact zoekt en zich vrijwillig aanmeld de vragen te bedenken. De vragen zullen dan van zaterdag tot dinsdag samen verzonnen worden. Het is vanzelfsprekend dat als je mee helpt vragen te verzinnen je uitgesloten bent van deelnamen aan deze contest.
Klik hier voor een voorbeeld van een quiz

Hieronder vinden jullie nogmaals een overzicht hoe het er op elke wereld voorstaat. Ik zal er een logboek bijgeven.
Als je wereld rood is; betekent dit dat er onvoldoende respons is om een contest te organiseren op de wereld.
Als je wereld groen is; betekent dit dat er een contest zal plaatsvinden.

xxk4fz4nlindo.png
 

DeletedUser75339

Guest
Quiz lijkt me wel leuk :)
Ik zou voor at all de vragen wel willen verzinnen ...
 
Reactiescore
2.478
Quiz lijkt me wel leuk :)
Ik zou voor at all de vragen wel willen verzinnen ...

De quiz is een leuk idee klopt, Maar ik geeft jou hetzelfde antwoord als ik Hopeful op die vraag gaf. Deze wereld is nog vrij jong, als je nu al een quiz doet, kan je dezelfde vragen niet nogmaals stellen. Waardoor ik aanraad een quiz pas te doen als een wereld de end-game nadert.

Maar het is jullie feestje en als jullie zeggen ik wil een quiz, wie ben ik dan om te zeggen; Nee, wacht nog een maand of 2:p
 

DeletedUser

Guest
Ik zag een concept staan met de naam ''Roast van Martijn'' (W49),
We kennen hier ook wel iemand die over elk klein dingetje een discussie kan beginnen, en die eigenlijk niet opgeeft op hetgene wat hij zegt. Dat het daarbij vermoeiend is om er steeds tegenin te blijven gaan..

Ik zou zeggen.. Een roast van jokersbrain!
 

Deleted User - 487871837

Guest
Zoals ik al zei tegen je zal ik gaan gluren op 49 en 50 en met een idee (of meerdere) komen :)
 
Reactiescore
206
Nu ze mij erbij hebben gehaald lijken ze toch wel behoorlijk op weg te zijn :cool:

Goed initiatief Aldo! Succes.
 
Reactiescore
2.478
Nu ze mij erbij hebben gehaald lijken ze toch wel behoorlijk op weg te zijn :cool:

Goed initiatief Aldo! Succes.

Kom maar met wat voorstellen Jorn, want ik vrees ervoor dat jullie aankomende week geen contest hebben :x

q18umxjy3srlc.png
 
Reactiescore
206
Ik ben persoonlijk nooit vies van een time battle haha!
Weet alleen niet of dat direct aansluit bij het verloop van Wereld 51. Binnen Wereld 53 is het bijvoorbeeld een stuk logischer gezien die wereld jonger is (zoals jij ergens ook al aangeeft).

Weer zo'n cluster challenge is wat afgezaagd misschien. Maar wat als we zeg maar de 'mooiste actie van de wereld' willen gaan zoeken? Door een jury inschrijvingen te laten beoordelen middels een cijfer (ik noem maar even wat op uit de losse pols he) en zo een top 3 uit de bus trekken?
 

DeletedUser76513

Guest
De leukste oorlogsverklaring ten opzichte van een speler/stam. Maak een leuke/grappige/imponerende/Slechte oorlogsverklaring en degene met het hoogste cijfer wint...

Voorbeeld:

Beste kneusjes van Edict,

Ik denk dat het hier wel tijd voor is om het eens officieel te maken. Zodat we kunnen zien met hoeveel wij winnen.

Mogen de beste winnen en veel succes dames/heren.

Met hatelijke groeten - Leiding At All.


Ik zou hem toch wat aantrekkelijker hebben gemaakt denk ik. Hierbij kan je elkaar uitdagen tot het schrijven van een geweldige oorlogsverklaring. Ik had eerder iets gezegd als:

Beste Clusterfuckers van W51,

Hierbij heten we jullie hartelijk welkom bij het event Bash the Fucker. Vanaf dit moment hebben jullie oorlog met het team de basher. Het is de bedoeling dat jullie zoveel mogelijk dorpen stacken waarvan jullie denken dat daar op gebashed gaat worden. Indien jullie meer clears slopen doormiddel van Stacks dan dat er clears terug keren winnen jullie de eerste ronde. Na 3 rondes is de tegenstander aan de beurt. Indien een stack breekt krijg je een bonus punt. Voor elke te behouden CF krijg je 5 bonus punten extra. Hierbij beginnen we dus nu al aan een waanzinnige achterstand. Na 3 rondes krijgt de verliezer de keus uit de volgende mogelijkheden:

- Nieuwe start in de RIM
- Wereld 45 opnieuw proberen
- W54 nieuwe ronde nieuwe kansen

Hierdoor bannen we clusterfuckers uit. Omdat jullie een flinke voorsprong hebben door de Clusterfucks mogen wij dit event beginnen. Zorgen jullie voor de stack en geef maar een start sein. Wij zijn er klaar voor.

Vriendelijke groet aan At all W54
 

DeletedUser

Guest
De leukste oorlogsverklaring ten opzichte van een speler/stam. Maak een leuke/grappige/imponerende/Slechte oorlogsverklaring en degene met het hoogste cijfer wint...

Voorbeeld:

Beste kneusjes van Edict,

Ik denk dat het hier wel tijd voor is om het eens officieel te maken. Zodat we kunnen zien met hoeveel wij winnen.

Mogen de beste winnen en veel succes dames/heren.

Met hatelijke groeten - Leiding At All.


Ik zou hem toch wat aantrekkelijker hebben gemaakt denk ik. Hierbij kan je elkaar uitdagen tot het schrijven van een geweldige oorlogsverklaring. Ik had eerder iets gezegd als:

Beste Clusterfuckers van W51,

Hierbij heten we jullie hartelijk welkom bij het event Bash the Fucker. Vanaf dit moment hebben jullie oorlog met het team de basher. Het is de bedoeling dat jullie zoveel mogelijk dorpen stacken waarvan jullie denken dat daar op gebashed gaat worden. Indien jullie meer clears slopen doormiddel van Stacks dan dat er clears terug keren winnen jullie de eerste ronde. Na 3 rondes is de tegenstander aan de beurt. Indien een stack breekt krijg je een bonus punt. Voor elke te behouden CF krijg je 5 bonus punten extra. Hierbij beginnen we dus nu al aan een waanzinnige achterstand. Na 3 rondes krijgt de verliezer de keus uit de volgende mogelijkheden:

- Nieuwe start in de RIM
- Wereld 45 opnieuw proberen
- W54 nieuwe ronde nieuwe kansen

Hierdoor bannen we clusterfuckers uit. Omdat jullie een flinke voorsprong hebben door de Clusterfucks mogen wij dit event beginnen. Zorgen jullie voor de stack en geef maar een start sein. Wij zijn er klaar voor.

Vriendelijke groet aan At all W54[/

Goed idee ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan