Een inkijkje op Wereld 46!

DeletedUser76166

Guest
Zoom even in voor het lezen voor de afbeelding(Indien moeilijk leesbaar) met het scrollwiel van de muis i.c.m. ctr of indien u een touchpad gebruikt graag even met 2 vingers tegelijk naar buiten toe bewegen.

wwdw5y.jpg

11m4yh3.png

Een kijkje in de top 10 | Unit | Geschreven door Thijs (Greengang.)

Toen mij gevraagd werd om een stukje te schrijven over Unit moet ik eerlijk bekennen dat ik deze stam nog nooit gezien had. Natuurlijk was ik de naam al eens tegengekomen in de ranglijst, maar ze hadden mijn interesse nog niet echt gewekt. Dit maakte het wel interessant om over deze stam een stukje te schrijven. Zo kon ik deze stam eens beter bekijken en kan ik zo objectief mogelijk blijven.

Als eerste zal ik wat algemene informatie over de stam geven, om een beeld te creëren van Unit. Vervolgens zal ik ingaan op de opvallende dingen die ik ben tegengekomen bij deze stam, om zo een beeld te geven over Unit en wat we van ze kunnen verwachten.

Algemene informatie
The Unit is opgericht op 7 december 2015 en is dus bijna 2 maanden oud. De stam is ontstaan uit de uiteenvalling van Opus, de voormalig nummer 1 stam van deze wereld. We vinden de stam terug op een mooie 7e plaats op de ranglijst, met een puntengemiddelde van zo'n 80.000. Unit staat op een 5e plek als het gaat om verslagen tegenstanders. Het cluster van Unit ligt in het westen van de core, waar ze inmiddels een stabiele groep zijn geworden die op dit moment op plek 2 staat in C54.

Ik ken persoonlijk geen enkel lid uit de stam. Om toch een indicatie te krijgen van het niveau van Unit, heb ik de TWstats van de leiding (Zeno145 en Mystica) bekeken. Helaas was daar niet veel bijzonders te vinden. Dat zou dus betekenen dan ze óf onder andere accountnamen hebben gespeeld óf ze hebben nu eenmaal nog niet zo veel bereikt. Wel leek de leiding van Unit me (na wat korte gesprekken) leuk gezelschap en kwamen ze niet over als echte beginners.

Wat viel er positief op aan de stam?
Het eerste wat opvalt aan Unit is het stamprofiel. Dit ziet er zeer netjes en duidelijk uit. Geen grootspraak,"straight to the point" en overzichtelijk.

Vervolgens heb ik gekeken naar het cluster van Unit. Dit is een zeer compact cluster, met veel uitbreid mogelijkheden naar alle kanten. Dit kan zeker nog een voordeel worden voor deze stam, aangezien ze elkaar snel kunnen ondersteunen. Daarom geef ik ze zeker nog genoeg kans om uit te breiden in de core. Ze moeten echter wel uitkijken dat ze niet op meerdere fronten tegelijk aangevallen gaan worden, want dan kan het wel lastig gaan worden.

Daarna heb ik gekeken naar de groei van de spelers en de stam als geheel. De stam als geheel groeit op een mooi tempo . Dit heeft de stam vooral te danken aan de wat grotere spelers, die duidelijk meer activiteit lijken te vertonen dan de wat kleinere spelers. Dit zou in principe wel verbeterd kunnen worden, maar ik denk dat Unit, gezien de kwaliteiten die ze hebben, wel tevreden mogen zijn met de groei op dit moment.

Wat viel er nog meer op?
Wat opviel aan de statistieken was dat er de laatste weken maarliefst 11 spelers zijn vertrokken uit de stam. Dit waren vooral (inactieve) spelers die waarschijnlijk niet goed genoeg geacht werden door Unit en een enkeling heeft de stam verlaten om een stapje hogerop te gaan. Dit is natuurlijk geen ramp, maar zou wel een aanwijzing kunnen zijn van een zekere mate van inactiviteit binnen de groep.


Conclusie
Unit lijk me een hele gezellige, hechte groep in de core met veel mogelijkheden tot uitbreiding. Ik verwacht dan ook dat deze stam nog wel een tijdje zal bestaan en zolang ze geen top stam tegen komen denk ik dat ze ook nog flink kunnen groeien. Als ik echter kijk naar de individuele prestaties en groei van spelers, dan verwacht ik niet dat we deze stam in de absolute top kunnen verwachten. De prestaties van deze stam gaan vooral afhangen van de samenwerking.
De stam DZR werd opgericht op 09/01/2015 en bekleedt op dit moment de 11de plaats in de ranglijst.
De meesten, of zowat alle leden vloeien voort uit het ex - *DDD* ofwel beter bekend als de doordouwers, ik vermoed dat hier dus een verandering in leidinggevende functies werd doorgevoerd.
Ik ga in eerste instantie enkele facetten van DZR bespreken zodat we een beter zicht krijgen op deze stam.

1. Profiel - uitstraling
Op het eerste zicht heeft de stam weinig tot geen aandacht besteedt aan hun uitstraling. Hun profielfoto is wat aan de sobere kant , men heeft die namelijk gewoon gekopieerd van een wallpapersite zoals bijvoorbeeld : https://hdwallpapers.cat/black_knight_cool_dark_age_so_teutonic_armor_hd-wallpaper-45149/
Ook hun profiel komt wat onprofessioneel over, vooral de rekruteringsvoorwaarden zijn best merkwaardig. De enige gestelde voorwaarde is hun puntengemiddelde overschrijden. Ik vermoed dat men nog een sollicitatie verwacht, doch kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

2. Imago
De stam werd amper tot nooit besproken op het Algemeen Forum. De leden zullen waarschijnlijk geen tot weinig belang hechten aan het AF, dit kan natuurlijk ook zijn voordelen hebben. Zo is men bijvoorbeeld tot op heden relatief goed onder de radar kunnen blijven.
Aan de andere kant zijn er ook geen noemenswaardige acties verricht door DZR , die de aandacht eventueel kan opeisen.

3. Leden
De stam bevat 15 leden, waarvan één al meer dan een week inactief is. Er kan dus zeker niet gesproken worden over een massastam of iets gelijkaardig.
De groep is al enige tijd bij elkaar, de meesten zitten namelijk al samen sinds november, rekening houdende met hun stamhistorie. Hieruit kan ik dus afleiden dat het een relatief hechte groep geworden is, ze laten elkaar niet in de steek ondanks de aanwezige dreigingen rondom hen.
Het puntengemiddelde per lid is zowat het laagste in de huidige top 11, enkel -AN- doet het net iets minder goed. Het verschil tussen de 'beste' en 'slechtste' speler is relatief groot. Ook zijn er nog heel wat leden die de grens van 50.000 punten niet overschreden hebben, wat het alleen maar moeilijker maakt om te concurreren met de rest van de buurt.

4. Ligging
Dit is naar mijn mening het meest cruciale aspect omtrent DZR.
In onderstaand kaartje zien we dat men omringd wordt door drie andere top 10 stammen namelijk:
- Mythe.
- |M|
- SiQ.


Het valt al snel op dat er heel wat dreigingen aanwezig zijn waar DZR rekening mee moet gaan houden. De groei van hun leden is aan de matige tot lage kant, waardoor ze moeilijk kunnen concurreren met hun buren. Toch is men er in geslaagd om tot op heden buiten schot te blijven.

Conclusie
DZR kan aanzien worden als een hechte groep spelers , bestaande uit de iets minder ervaren en / of actieve leden.
Hun stammencluster is relatief compact (vooral het noordelijk gedeelte van hun cluster) , doch bezit men meerdere fronten wat in de toekomst voor problemen kan zorgen als men geen versterkingen gaat zoeken.

Op dit moment ziet het er naar uit dat de stam weinig tot geen toekomstperspectieven heeft op lange termijn. Men zal het moeilijk hebben om op te botsen tegen de meer actieve en / of ervaren spelers in hun buurt. Dit wil uiteraard niet zeggen dat ze simpel te breken zijn.
Een hechte groep zorgt wel vaker voor problemen, mits de interne werking goed geregeld is

Credits:
Ftype(stukje over DZR)
GruttePi3r(Stukje over Maniac)
Greengang(Stukje over Unit)
ILoveTrains(Stukje over Mythe.)
Mystica(Stukje over Rewind)
Templar knight1983 (Overig)


P.S.
De laagste 2 stammen zijn niet opgenomen in de layout van de rest, dit omdat de stukje te groot waren om te verwerken en er veel in BB-codes stond.
In de bijlagen vind u een kaartje met alle stammen en de 2 gebruikte foto's.

  1. 1.jpg
  2. 2.jpg
  3. showmap.jpg
 

DeletedUser

Guest
En ik maar een lang stukje schrijven omdat ik dacht dat iedereen dat zou doen :mad:. Mooi initiatief Churchill! Leuk om te lezen.

Bedankt voor de positieve woorden over SDM ook. We doen ons best. :D
 

DeletedUser76166

Guest
Haha nee hoor luuk heel wisselend ;) maar greengang heeft wel een flinke stuk geschreven :)
 
Reactiescore
167
Lol ik dacht dat mijne er niet bij zat ^^ Maar inderdaad leuk, zal vanavond eens lezen :)
 

DeletedUser69459

Guest
Op het eerste zicht heeft de stam weinig tot geen aandacht besteedt aan hun uitstraling. Hun profielfoto is wat aan de sobere kant , men heeft die namelijk gewoon gekopieerd van een wallpapersite zoals bijvoorbeeld : https://hdwallpapers.cat/black_knigh...llpaper-45149/
Ook hun profiel komt wat onprofessioneel over, vooral de rekruteringsvoorwaarden zijn best merkwaardig. De enige gestelde voorwaarde is hun puntengemiddelde overschrijden. Ik vermoed dat men nog een sollicitatie verwacht, doch kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

Mijn profielpic die compenseert wel wat :cool:

spotprent.jpg

Voor de rest, mooi topic, alleen kan DRZ jullie nog wel verassen :D
 
Reactiescore
90
Zeker en vast een leuk stukje EN een leuk initiatief! Ik vraag me wel af wie het artikel over SiQ. geschreven heeft, voor zover ik weet (- heb het nog snel even gecontroleerd) Heeft SiQ. geen front met Deca. en lig ikzelf (AK) in de rim - onze cluster ziet er voorlopig als een zandloper uit en dat vind ik best sterk, als je weet hoe die er 2 à 3 weken geleden uitzag.

SiQ. bestaat ondertussen al langer dan ForQuo ooit bestaan heeft, - ik denk dat we dus met zekerheid kunnen zeggen dat we ForQuo te boven zijn gekomen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser65147

Guest
Ziet er goed uit al staat er een foutje in bij ons

Wij zijn niet een van de eerste stammen op deze wereld. Wij hebben later deze stam gevormd en niet vanaf het begin van de wereld

Ook is het leden aantal weinig omhoog gegaan en altijd langzaam zakkend.

Maar voor de rest vind ik het er heel netjes uit zien en hier kunnen sommige forum mods nog van leren

Team Denko
 

DeletedUser57788

Guest
Ziet er goed uit al staat er een foutje in bij ons

Wij zijn niet een van de eerste stammen op deze wereld. Wij hebben later deze stam gevormd en niet vanaf het begin van de wereld

Ook is het leden aantal weinig omhoog gegaan en altijd langzaam zakkend.

Maar voor de rest vind ik het er heel netjes uit zien en hier kunnen sommige forum mods nog van leren

Team Denko

merendeel van Maniac komt uit TaF, dit werd dan HnY en Hny onderging dan namechange naar Maniac.
Ik denk dat hij eerder dit bedoelde.
 

DeletedUser65147

Guest
Maniac is Hny van toen dus kort gezegd de stam was opgeheven en gelijk weer èèn nieuwe gemaakt?:confused::eek: , daarom wat eerder in dit topic staat vermeld , zoals de stats zeggen verliezen jullie aan deca de laatste weken veel dorpen.

Hny en maniac zijn de zelfde

Happy new Year was een naam voor korte termijn. Vervolgens hebben we andere naam genomen.

Wij zijn niet allemaal creatief ingesteld.:)

Team denko
 
Bovenaan