Een Eschatologisch Moment

DeletedUser

Guest
Een Eschatologisch Moment


ripphalanx4.png





This was Phalanx op 23 februari 2013 06:08 zei:
Stelios: It's an honor to die at your side.
King Leonidas: It's an honor to have lived at yours.

King Leonidas: In the end, a Spartan's true strength is the warrior next to him. So give respect and honor to him, and it will be returned to you. First, you fight with your head...
King Leonidas: Do not forget today's lesson.
Pleistarchos: Respect and honor.
King Leonidas: Respect and honor.



Naar alle waarschijnlijkheid is het einde van deze prachtige stam nabij. Dat zorgt voor pijn, verdriet, frustratie en misschien wel wanhoop. Dat laatste moet voorkomen worden, daar het onze taak is om Phalanx een waardig einde te geven. Een stam, zo groots, zo trots, zo sterk, mag niet als een nachtkaars uitgaan.

We schrijven 19 mei 2010. Phalanx wordt opgericht door Marnix, de originele bespeler van dit account. Als een tamelijk anonieme premade maakt Phalanx al spoedig furore, opklimmende in de schaduw van het toen nog superieure Select. Phalanx groeit, kwantitatief en kwalitatief. Tegenstander na tegenstander wordt weggevaagd. Select holt achteruit en al snel is Phalanx dé stam van W18 wat het altijd is gebleven en ook altijd zal zijn.

Alles klopt. Foutloos, onoverwinnelijk. Zelfs op het forum blinken we fenomenaal uit als het verklaren van oorlog tot kunst wordt verheven. Trots, geen toevlucht zoekende tot laag spel, omdat we dat principieel schuwen en omdat het onnodig is.

Dilios: The old ones say we Spartans are descended from Hercules himself. Bold Leonidas gives testament to our bloodline. His roar is long and loud.

Grootsheid induceert angst en angst induceert samenzweringen. En dat gebeurde. De twee grootste stammen plus de vierde en de vijfde namen het op tegen ons, de derde op de ranglijst, kansloos geacht, maar zoveel groter dan zelfs die vier tezamen, laat staan één ervan. We trotseerden deze onmogelijke taak, later met enige hulp van buiten.

Nog steeds waren wij, de verdrukten, degene die dezelfde, eervolle weg bleven bewandelen. Waar menig tegenstander van ons zich verlaagde tot walgelijke praktijken, daar bleven wij vechten zoals het hoort in Phalanx. Waardig. Glorieus. Onoverwinnelijk.

Zo streden we fier verder, waarna een deel van Insane werd gerekruteerd. Hierna namen we het heft weer volledig in handen, niet alleen de beste zijnde, maar ook nog de oorlog winnende. Zelfs na wederom een vuile actie van Divine ten nadele van ons bleven wij staan, en hoe. Meer dan twee keer zo groot waren onze tegenstanders, offensief, defensief, met ook nog eens twee keer zoveel man. En toch, tóch, brachten we Break aan de rand van de afgrond waar ze twee keer ternauwernood hun bestaan veilig stelde waarmee wij de dan onvermijdelijke absolute eindwinst door onze vingers zagen glippen.

En nu. Nu staat Qualitate een waarlijk beschamend onterechte ban te wachten, nu heeft de dorpsidioot Plox Miss Jozanna tot een tijdbom met een looptijd van vijf dagen gereduceerd en nu valt EQUI ons via Boendal van binnenuit aan. Het is teveel. Onvermoede factoren brengen ons over de rand.

Maar, mijn brothers in arms, dat betekent niet dat we niet gewonnen hebben.

Net zoals het grote Sangu, één van de grootste stammen ooit, na zuivere soevereiniteit, absolute dominantie, besloot de stekker eruit te trekken, W10 degraderende tot een strijdterrein van inferieure dwazen, zo zullen wij W18 reduceren tot twee stammen die naast laffe praktijken elkaar nodig hadden om een vuist te maken tegen de nummer drie. Want wie de beste is, dat is wel duidelijk. Deze twee komen nog niet aan onze enkels. Zoals de Spartanen bij Thermopylae welbeschouwd triomfeerden, ondanks hun dood, zo streden wij net zo dapper, zo waren wij net zo superieur en zo komen ook wij ten val door doortrapte wandaden. Wíj zijn de beste, wíj zijn de winnaars, dat is mijn visie en daar berust ik in, omdat overwinnen meer is dan wat EQUI of Break te wachten staat.

Het is mijns inziens onoverkomelijk dat we op grijs moeten gaan, de vraag is alleen of we dat doen via een ban, om ons aanvallen even onmogelijk te maken en om support te pesten, of gewoon op delete.

Dan vrees ik dat dit het was. De grootste stam van W18, wellicht de grootste stam van TW.NL, in ieder geval één van de grootste. Gevuld met trots en rouw ben ik, en ik hoop ook jullie. Hier is waar het verhaal, ons verhaal, stopt. This was |P|halanx. Farewell.





When darkness falls
The tribe haunts
All this with lightning force
And stunning precision

Respect and honour
Keep us from humiliating the opponent

Together we stand tall
Together we climb the stairs

In the end
It'll be us
In the end
We'll be number one

This is Phalanx!



Duizend dagen dominantie



Meer dan duizend dagen is Phalanx aanwezig geweest op deze wereld. Vanaf het prilste begin tot dit moment, nu de prachtige parel Phalanx in al haar pracht en fierheid tot stof vergaat. Tijdens die duizend dagen werd er na een korte periode onafgebroken, onaangetast en onberispelijk gedomineerd. Phalanx was groots in alles. Offensief, defensief, ethisch en op dit forum waar Phalanx nu haar laatste saluut brengt. Derhalve hebben we in Phalanx gezamenlijk gepoogd net zo groots af te sluiten als we doorheen ons bestaan geweest zijn. Dat verdienen de voormalige leden die de stam groot hebben gemaakt, dat verdienen de huidige die Phalanx altijd trouw zijn gebleven. Dat verdient Phalanx.

Meer dan honderdvijftigduizend posts verschenen er op dit forum, meer dan anderhalf keer zo veel als op welk wereldforum dan ook. Uiteindelijk was Phalanx de stam die het meeste besproken werd. Uiteindelijk was Phalanx de spil van W18, het zwaartepunt waar alle pijlen op waren gericht, maar nog meer de spil van het bijbehorende forum. Thans verschijnt de laatste post van de hand van Phalanx.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Een kroniek van Phalanx



Op 19 mei 2010 werd Phalanx, een premade, opgericht door Xinram Ocmer, beginnende als een kleine stam die al snel naam begon te maken, zowel in-game als op het AF. De eerste paar maanden werd de stam gekneed tot de topstam die het uiteindelijk zou worden, waarbij professionaliteit en integriteit voorop stonden, zij het nog in de schaduw van Select. Al snel kwamen ook de eerste oorlogen op gang, de belangrijkste zijnde de oorlog tegen Morta. Ook het algemene forum verviel al snel in een strijd tussen de twee belangrijkste grootmachten van W18: Phalanx en Select. Een vete die behoorlijk vurig was en de kern van alle propaganda in dat tijdperk.

Met Select ging het echter slechter en slechter, mede door de leegloop aan spelers waarmee ze te kampen hadden, en toen ze ook nog eens dorpen verloren aan relatief onbekende en niet erg hoog aangeslagen stammen(Game en Smile) was het hek helemaal van de dam. Het stamcluster nekte Select aan alle kanten en er was weinig uitzicht op verbetering. Kort daarna backstabde Anass24 hen tevens door de stam te verlaten, Break te vervoegen en diezelfde dag Select nog aan te vallen, terwijl al hun OS die hij had opgeëist nog bij hem stond.

Later, toen Phalanx eigenlijk de rol van Select als sterkste stam al had overgenomen, volgde ook de oorlog tegen Rena., een relatief grote stam die in een mum van tijd met de grond gelijk werd gemaakt. Rond die tijd splitste Select op in Stamina en Select, in een laatste poging om de stam te redden. Stamina had nu niet bepaald de sterkste spelers meegekregen en verloor binnen de kortste keren vele dorpen aan onder andere Phalanx, Select verging het niet veel beter. Select, en ook Stamina, viel, waardoor de laatste twijfel over de suprematie van Phalanx verdween. De drie Select accounts Brokensound, Kredict en Qualitate, die gerekend konden worden tot de sterkste accounts van de wereld, kwamen Phalanx tevens versterken waardoor de hele core in Phalanx’ handen kwam. Na het stamcluster te hebben gedicht door onder andere =OU= weg te spelen, verklaarde Phalanx op fenomenale wijze LEF de oorlog, hiermee meteen ook een oorlog met fervent bondgenoot EQUI ontkenende. Phalanx besloot om een NAP met Break af te sluiten, aangezien ze zich eerst op LEF, EQUI en in mindere mate ook Insane wilden kunnen focussen. Toen Break nog oorlog had met Eiland ging die NAP prima, toen die oorlog met Eiland echter gewonnen werd, begonnen de eerste scheuren in de NAP zich te vormen. Er ontstonden problemen tussen de accounts Rhythm, .Vincio121 en Anass24, die dorpen edelde in het cluster van Phalanx. Het precieze verhaal werd duidelijk door Lieflap beschreven in de volgende post:

Ik zie dat De Fokke al een uitleg heeft gepost, maar ik was zelf ook al aan het schrijven. Want ik wil wel even duidelijk hebben wie hier nou echt is begonnen met het binnenedelen van andermans cluster en dergelijk gedrag.

16 november begon Anass24 namelijk dorpen te edelen van XIIIkiller13, een speler die voor een groot gedeelte in |P| cluster lag. In plaats van eerst even hier afspraken over te maken of deze dorpen te verdelen begon hij ook dorpen te pakken in |P| cluster.

Ik gebruik ook even dat kaartje dat De Fokke net al had.
14w7ky.png

Binnen het vierkantje vind ik al discutabel, dat kan je beter even overleggen. Dorpen binnen het cirkeltje.. Vind ik ronduit onbeleefd. Het moge duidelijk zijn dat dat altijd |P| territorium is geweest, en als het aan mij ligt ook altijd zal zijn.

Maar goed, op zich geen man overboord.

17 november edelt Vincio dan twee barbarendorpen bij Anass24 zijn cluster, om aan te geven dat dat geen manier van doen is en te laten zien hoe vervelend dat is. Vervolgens worden er afspraken gemaakt waarbij Anass24 die barbs kan pakken, en hij op zijn beurt dan dorpen afgeeft aan |P| die hij van XIII heeft gepakt.
Ice«Breakers (457|415) K44 9,739 Barbaar vincio121 [|P|] 2011-11-17 12:51:32
Ice«Breakers (454|425) K44 9,739 Barbaar vincio121 [|P|] 2011-11-17 11:26:07

Ice«Breakers (454|425) K44 9,911 vincio121 [|P|] anass24 [Break] 2011-11-19 15:46:34
Ice«Breakers (457|415) K44 9,763 vincio121 [|P|] anass24 [Break] 2011-11-19 14:07:41

In de stats zien we dat Vincio zich aan zijn afspraak houdt, de dorpen gaan leeg en Anass neemt ze over.

Anass zelf mailt op de 17e al Rhythm dat hij die dorpen kan overnemen, "zo rap mogelijk". Hij weigert echter die dorpen leeg te zetten en blijft tijd rekken, dit alles ook nog dagen en zelfs weken nadat Vincio die dorpen al heeft teruggegeven.

Uiteindelijk voelt de leiding van Break zich genoodzaakt om Anass te overrulen, en laat hem die dorpen schijnbaar niet teruggeven. Vreemd. Ik wacht er namelijk nog altijd op. Na dit alles heeft Vincio welgeteld nog één dorp in Anass cluster overgenomen, om wederom te proberen hem zijn afspraken na te laten komen.

Iedereen die nu nog durft te beweren of zelfs maar durft te insinueren dat Vincio begonnen is met het innemen van dorpen in andermans cluster houdt zichzelf voor de gek. Dat dit dan nu ook wordt gedaan is een hilarisch verschijnsel, waarbij ik me af vraag of deze mensen zichzelf nog wel serieus nemen.

Phalanx vermoedde dat dit opgezet spel was, en dat Break gewoon wilde profiteren van de driefrontenoorlog die zich begon te vormen, later werd ook duidelijk dat -Naamloos-, de leider van Break, gecontacteerd werd door Insane om het samen tegen Phalanx op te nemen, wat in een officieus bondgenootschap tussen de twee resulteerde.



Toen het NAP met Break verbroken werd begonnen de voorbereidingen op de grootste oorlog die Phalanx ooit gekend heeft, en die tot kort geleden nog voortwoedde. Al snel werd duidelijk dat Phalanx alles uit de kast zouden moeten halen wou het de wereld nog winnen, al helemaal omdat enkele van de belangrijkste steunpilaren in Phalanx recentelijk gestopt waren of inactief waren geworden: Yunma, Koos Dorploos en Stultus Asinus XVII. Een schier onmogelijke taak, desalniettemin startte Phalanx de oorlog vol goede moed en op een gure dinsdagochtend kwamen de eerste massa's van Break en Insane aan. Later die week, een ongelukkig toeval, ook de massa's van EQUI en LEF.

Vanzelfsprekend leidde dit tot een enorm druk op Phalanx om het weren van de aanvallen te bolwerken, mede doordat de verhouding tussen de clears en Phalanx’ defensieve troepen één tegen vier was, om over het aantal spelers dat tegenover de schilden van Phalanx stond nog maar te zwijgen. Niettemin vocht Phalanx door.

Er was echter ook een lichtpunt, een lichtpunt dat enigszins de ommekeer van de oorlog aankondigde: er werd een bondgenootschap met Divine afgesloten, een diplomatieke actie die welisaar ten koste ging van een belangrijk safeaccount, Erpa, maar die de spelers van Phalanx weer goede hoop gaf. Divine was weliswaar klein, maar had een team van actieve spelers die niet te beroerd waren om te helpen met het draaien van VV's. Hoewel een enkeling meer kwaad dan goed deed op hun accounts, was alleen het feit dat ze hielpen genoeg om er weer met zijn allen keihard tegenaan te gaan. En zo geschiedde: de tegenaanval werd ingezet, en al snel volgden de resultaten op EQUI, dat zich in een wanhoopsdaad verlaagde tot het plegen van spionage en het plannen van een backstabactie tegen Divine onder leiding van Masterkill, dit verhaal kun je hier terugvinden.

Intussen was Zaletio van Divine naar een account in Phalanx overgestapt om er leiding te geven, dit was mede noodzakelijk door het wegvallen van de oude leiding zoals eerder werd vermeld. Sindsdien was er nooit meer een echte leiding geweest en dit zorgde voor een gebrek aan organisatie in Phalanx, terwijl de stam voordien uiterst professioneel en zorgvuldig te werk ging en de leden op dat stramien verder wilden gaan. Zaletio bracht de ommekeer en zorgde samen met Howlin en Auseinandersetzung voor het volgende keerpunt in de oorlog: de rekrutering van een aantal Insane accounts, wat na veelvuldige gesprekken tussen beide partijen eindelijk werkelijkheid werd. Dit kwam als een donderslag bij heldere hemel voor Break, dat tot voor kort een NAP met hen had die, zoals men inmiddels van Naamloos’ Break gewend was, zou worden verbroken zodra de eerste scheuren in de muur Phalanx zich zouden vertonen, iets wat de leiding van Insane uiteindelijk ook besefte en wat hen over de streep trok. Hoewel deze rekrutering Phalanx de mogelijkheid gaf om onverhoopt toe te slaan bij Break en zo het noordelijke front onklaar te maken, onthield het zich van dergelijke lage acties zoals Phalanx ervoor én erna ook altijd heeft gedaan. Deze rekrutering leverde Phalanx niet alleen een groter raakvlak met Break op, maar ook enkele broodnodige safezoneaccounts. Tevens kwam een ontstellend feit aan het licht: Calbero had een spion in Phalanx gezet, en deze gebruikt om info naar Insane door te spelen over een massa op één van hun leden. Zoals verwacht bleven consequenties uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De oorlog met LEF, die nog uit een tijd voor de vierfrontenoorlog stamde, kabbelde ondertussen voort. Waar de resultaten eerder nog altijd goed waren, kon LEF zich dankzij de ontstane vierfrontenoorlog nu enigszins staande houden. Desondanks viel LEF in een relatief goede periode in het voorjaar uit elkaar, resulterende in het tijdelijke FS wat spoedig op zou gaan in EQUI. Successen in het noorden waren wel te vieren: eindelijk was Gragimor verslagen na een slopende strijd en in die regio zouden de triomfen blijven komen. Het LEF overzicht kun je op voorgaande link terugvinden.

Inmiddels waren er nog twee tegenstanders, Break en EQUI, met de kanttekening dat EQUI kort geleden LEF had overgenomen. De vierfrontenoorlog liep over in een tweefrontenoorlog met een benadering van een twee tegen één verhouding, ondanks de aanwezigheid van het relatief kleine Divine. In augustus 2012 kwam bij Break de ommekeer: verschillende Break accounts begonnen een hoop dorpen te verliezen, en dit gaf de aanzet tot de op één na grootste massa die ooit op W18 uitgevoerd werd met meer dan 25.000 verstuurde aanvallen. De massa was tactisch geslaagd maar viel qua dorpenwinst tegen. Niet lang daarna werd Iron-Law verpulverd door Phalanx met een winst van 800 dorpen waarna een defwall van liefst 25(!) linies opgezet werd om Phalanx tegen te houden.

EQUI bleef teren op haar immense safe-zone en Break kon zich dit inmiddels eveneens veroorloven. Niettemin lag het momentum bij Phalanx dat EQUI nog steeds aardig in de tang had en Break telkens pijn deed. Terwijl alom speldenprikken werden uitgedeeld bereidde Phalanx zich voor op de grootste massa die gezien heeft en gewis ook de krachtigste. Break werd tactisch finaal afgebluft, het door aanvallen geteisterde noorden kreeg een onovertroffen hoeveelheid fakes te verwerken terwijl de werkelijke aanval van Phalanx gericht was op het sterkst bezette, voorheen zwaarst gestackte en cruciaalste account, Bananas. Hier huisden naast de absolute leider van Break een andere vermeende sterkhouder en de verjaagde oud-bespeler van Iron-law. Alle aandacht, ook materieel, ging echter naar het noorden waardoor Bananas al uiterst kwetsbaar was, toen bleek dat de bezetting op de bewuste dagen om verscheidene redenen niet op orde was leek een catastrofaal resultaat onvermijdelijk, en zo geschiedde. Het vlaggenschip van Break, tevens de toegang tot een reeks accounts dat erg kwetsbaar zou worden, werd met de grond gelijk gemaakt, binnen een zeer klein tijdsbestek was het account opgegeven wat tot de uittocht van menig Break-prominent leidde en op een haar na ook tot de val van de hele stam. Ternauwernood werd Break overeind gehouden, al zou spoedig blijken dat van duurzaam herstel nauwelijks sprake was.


De enige overgebleven bondgenoot Divine, inmiddels ernstig verzwakt en nauwelijks van waarde voor Phalanx, verlaagde zich tot het niveau van EQUI door ze van binnenuit dolken in de rug te steken en liet nu ook Phalanx vallen. Zonder dat Phalanx zich ooit tegenover Divine misdragen had op welke wijze dan ook, Phalanx stond immers al maanden onder buitengewone druk en heeft geholpen wanneer het kon helpen en gevraagd werd, sprak Divine heimelijk met Phalanx’ vijand Break over een fusie. Divine stortte verder ineen en inderdaad vertrokken enkelen naar Break, terwijl over verscheidene accounts in de regio de controle werd behouden. Dezelfde Rashani die hier de hoofdverantwoordelijke voor was, overigens een zeer letterlijke belofte hiermee brekende, zou later leider van Break worden en samenspannen met EQUI tegen Phalanx, ze in een welhaast ondraaglijke positie brengende.

Wederom redde Break zich door een gênant grote hoeveelheid defence in het getroffen account te pompen, de verliezen overigens maar mondjesmaat stoppende. Zelfs de twee tegen één situatie was voor Break niet genoeg om het kwalitatieve verschil te compenseren, accounts van het oude Divine werden gebruikt om nog meer verdedigende troepen te genereren en ook Dolfke werd gerecruit, omdat het nóg niet genoeg was. Het noorden bleef desondanks week in, week uit flinke klappen incasseren en leek ten dode opgeschreven. Met elk gevallen account werd de situatie weer penibeler en de uitzichtloosheid ontwikkelde zich aldaar vlug. Ondertussen werd in het zuiden met beperkte mogelijkheden een belangrijk account van Break, Tompeter, met een lokale aanval op dergelijke wijze aangepakt dat de hoofdspeler er na enkele dagen de brui aan gaf, zijn stam in een nieuw dal dompelende in zo’n mate dat het een wonder genoemd mag worden dat Break er nog is. De nieuwe hoofdleider, de eerder genoemde Rashani, gaf op dit forum al aan dat Break verslagen was. Er moest een andere, veel eerder gestopte leider van Break aan te pas komen om Break, dat de afgrond al instortte met meerdere accounts op delete, toch nog in leven te houden, ondanks het feit dat Break in een minstens vier keer zo makkelijke positie verkeerde. Zo glipte Phalanx de na de val van Break onvermijdelijke eindwinst door de vingers.

Ook na al deze tegenspoed waren er nog mogelijkheden volop, het noorden van Break was nog altijd kwetsbaar en ook bij zuidelijk Break en noordelijk EQUI was er perspectief zat. Ondanks de dip waar Phalanx in terecht kwam na het vertrek van enkele dragende spelers en aanhoudende aanvallen was er dus weinig reden om de handdoek in de ring te gooien, ware het niet dat er tijdens deze dip enkele zaken voorvielen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Supernova



Recent ging er het één en ander mis omtrent Boendal Dubbelkling, inmiddels voormalig moraalbreker van Qualified. Door een misverstand kwam de relatie tussen Boendal en Phalanx ernstig onder druk te staan, uiteindelijk leidende tot een soortement breuk. Op zichzelf nog geen enorm probleem, ware het niet dat EQUI, nog altijd sluw als een vos, om het maar loffelijk uit te drukken, volop van deze per abuis begaande fout gebruik maakte en, ogenschijnlijk communicerende met Boendal, daar massaal begonnen te clusterfucken. Opnieuw dient benadrukt te worden dat dit alles voorvalt in een context van kwantitatieve overmacht aan de kant van EQUI, degenen die deze laffe daad verrichten.

Daarnaast had Plox the Fox, al geruime tijd hoofdspeler van Miss Jozanna, zij het verre van de originele, in wat leek op een mengeling van onverschilligheid, irritatie en frustratie besloten om 'zijn' account te deleten. Dat Plox zelf vertrok werd eerder als zegen dan als vloek ervaren, daar Plox vaker verbaal stamgenoten aanviel dan speltechnisch zijn ware vijand. Het account daarentegen was, zoals vrijwel elk account in Phalanx, volstrekt onmisbaar. Een enorme klap voor het toch al geteisterde zuidoosten dat gelijktijdig met de kwestie Boendal Dubbelkling te maken kreeg en al langer gepijnigd werd door zwakke doch talrijke en infame aanvallen.

Tenslotte was er heibel omtrent het cruciale account Qualitate, dat niet alleen qua ligging belangrijk was maar ook de vesting van het sterkste team dat W18 ooit heeft gezien, het dodelijke duo Rips en Howlin. Iconen van een wat koelere vorm van suprematie die ook volledig bij Phalanx paste. Geen poespas, geeneens zoveel verricht werk, maar simpelweg overweldigende kwaliteit. EQUI viel meerdere keren tamelijk grootschalig aan maar zonder VV en met slechts kleine hoeveelheden ondersteuning werden de aanvallen werkelijk zonder een schrammetje gestuit.
Kort geleden betichtte een moderator deze speler van onrechtmatig spel, er zou sprake zijn van machinaal farmen. Ronduit absurd natuurlijk, om te beginnen zijn de fictieve opbrengsten hiervan minimaal en Qualitate had al een enorm edeloverschot. Bovendien is aangetoond dat er géén illegale aanval is verstuurd. De support was desondanks van mening dat de aanwezigheid van een illegaal script al voldoende was om een account te verwijderen, zelfs als er geen illegale acties plaats hebben gevonden. Het script werd getest, Howlin concludeerde simpelweg dat het afstanden berekende. Dit testen was niet verwonderlijk, een script moest getest worden om de werking ervan te achterhalen en zonder de werking te achterhalen is legalisatie onmogelijk.
Niettemin werd hem onwettig spel ten laste gelegd en niet geheel onverwacht gaf de support wederom blijk van onwelwillendheid en inflexibiliteit. De respons verscheen herhaaldelijk pas na dagen en waren zelfs eerder gefrabiceerd en zo zat er bijzonder weinig schot in de zaak, met niet al te veel hoop op een goede uitkomst ondanks de onzinnigheid van de aanklacht.

De combinatie van deze drie infame en abjecte obsceniteiten luidde het einde van Phalanx in. Howlin, samen met Kressable, Auseinandersetzung en Vinnie cruciaal voor Phalanx' identiteit, zag zijn account verdwijnen en neigde naar stoppen, samen met de speltechnisch eveneens ijzersterke Rips. Auseinandersetzungs zijn lot was min of meer verbonden aan dat van Howlin en zodoende besloot een andere absolute topper de handdoek te werpen. Kressable volgde en daarmee stonden de drie belangrijkste peilers onder Phalanx op het punt van verdwijnen.
Nadat Flos, inmiddels eveneens toonaangevend binnen Phalanx' gelederen, meestal optimistischer dan de drie eerder genoemde grootheden, besloot dat hij niet zonder hen verder wilde en kon, was het duidelijk dat het trotse, onwrikbare Phalanx op zijn einde afstevende. Toevalligerwijs besloot diezelfde dag Sseg, ook een sterkhouder te noemen, niet meer verder te kunnen spelen en zodoende werd het einde van Phalanx geregisseerd.

Zoals hopelijk inmiddels is verduidelijkt was de aanleiding tot het einde van Phalanx een serie laffe daden van buiten. Toch dient erkend te worden dat de zwakke periode waarin Phalanx verkeerde de weerbaarheid aangetast zou kunnen hebben. EQUI had net een sterke periode tegen met name Kredict achter de rug, met als belangrijke kanttekening dat dat account was gestabiliseerd waardoor de enige winsten nog voortkwamen uit één van drie bovenstaande lage praktijken. Concluderend lag de hoofdreden absoluut in die lage praktijken, de randvoorwaarden echter waren, dankzij EQUI en Break, zo dat Phalanx net wat fragieler was. Speculaties dat Phalanx is vertrokken omwille van de aanvallen zijn dan ook verre van op waarheid berust, Phalanx heeft wel diepere dalen gekend.

Meermaals is de suggesties gewekt dat Phalanx zwakte heeft getoond door gezamenlijk te deleten, echter was het voor eenieder in Phalanx van vitaal belang dat we fatsoenlijk uit de wereld zouden stappen. Niet op sterven na dood, niet als een nachtkaars, niet als een stam die Phalanx niet meer is. Phalanx onderscheidde zich door het hebben van een identiteit en zonder die identiteit mag en kan Phalanx niet bestaan. Derhalve was het zonneklaar dat Phalanx het moest doen zoals het gegaan is. Wat voor effect dit zou hebben op de wereld is niet in acht genomen, daar deze spelwereld voor een Phalanxer louter om Phalanx draaide. Onze tegenstanders waren simpelweg niet van belang voor ons, noch hun lot, noch het lot van de wereld. De enige beweegreden was de trots van Phalanx die kosten wat kosten overeind moest blijven.
 

DeletedUser

Guest
Machtig in de verdrukking



Cowards die many times before their deaths; the valiant never taste of death but once.

- William Shakespeare




De klasse van Phalanx schuilt in verscheidene onmiskenbare doch unieke capaciteiten. Elke stam kan zich wel enkele kwaliteiten toedichten, tot op enige hoogte, maar zelfs de grootsten kunnen dit niet op elk gebied bolwerken.

Geen stam was offensief zo sterk als Phalanx: toen de situatie nog betrekkelijk eenvoudig was, was de overrompeling immer compleet en prompt. De manier waarop Renaissance vermorzeld werd is nimmer meer waargenomen, zo pijlsnel en zo dodelijk. De uniciteit zit hem misschien nog wel meer, echter, in het vermogen om de verdedigingswerken van tegenstanders te doorbreken hoe groot de overmacht ook was. Die uitdaging is groot maar voor velen onbekend, daar het gros juist door die unieke positie die Phalanx al lange tijd vervuld hier louter de luxe van een overmacht heeft gekend. Elk account staat tegenover twee tegenstanders. Twee man met twee keer zoveel defence en twee keer zoveel offence. Defensief was het al precies hetzelfde. Altijd in strijd met minstens twee gelijken, kwantitatief. En nog wordt een overwicht verwacht en geëist, intern en extern. Dat hoort ook bij Phalanx, edoch dient men het zich constant te beseffen om een waarlijk objectieve mening te kunnen vormen.

Sta je tegenover een gelijkwaardige tegenstander, dan ben je eigenlijk bij voorbaat al kansloos. En toch, toch slaagde Phalanx er in menig muur te slechten terwijl bijvoorbeeld het Break in zijn hoogtijdagen op de meeste werelden zou domineren. De kwantitatieve overmacht is zeer vaak benadrukt maar ook ronduit allesbepalend voor elke afweging die wordt gemaakt en elk oordeel dat wordt geveld. Suprematie was geen deugd in Phalanx, het was een vereiste. Elke speler en elke stam zal weten hoe het is om onder druk te staan, maar besef je terdege dat de druk voor Phalanx altijd een veelvoud hiervan is geweest.

De cijfers spreken eveneens boekdelen. LEF, dat later door EQUI werd opgenomen, viel uiteen met een achterstand van bijna 700 dorpen en ook het later door Phalanx deels ingelijfde Insane sloot af met een fors verlies. EQUI kon uiteindelijk een soortgelijk verlies van vele honderden dorpen noteren, al heeft het gepoogd dat te verbergen door verliezende accounts in O² te stoppen om die statistieken vervolgens weg te laten. Break had tijdens de vierfrontenoorlog een ruime winst opgebouwd die ze qua statistieken een flinke buffer bood. Desalniettemin heeft Phalanx deze verliezen, meer dan 1000 dorpen, in zijn geheel weg weten te werken, al zorgde de stabilisatie als gevolg van grote defensieve steun van Iron-Law en Bananas ervoor dat Break alsnog met een winst af kon sluiten. Toch was het uiteindelijk Phalanx dat de vierfrontenoorlog, de driefrontenoorlog én de tweefrontenoorlog won. Phalanx had zo’n drie vierde van de spelerslijsten van OD, ODA en ODD in handen en stak zeer ver boven EQUI en Break uit wat de OD, ODA en ODD van de stammen betreft.


Ondanks de enorme druk was het niet, zoals je zou kunnen verwachten gezien de penibele situatie, Phalanx dat in allerijl maar besloot om discutabele of ronduit laffe methodes te hanteren, maar was het Phalanx dat deze werkwijzen van verschillende kanten moest verwerken. Niet alleen eerlijk maar zelfs ruiterlijk, ook dat was Phalanx ten voeten uit en één van de zaken die Phalanx in ieder geval voor haar leden zo mooi maakte. Hoe groot de druk ook was, de eer stond voorop. Boven winst, boven bestaan zelfs. Daar schuilt voor sommigen zelfs een soort overwinning in, zij het iets abstracter.

Phalanx is niet zelden geportretteerd als een stam van egocentrisme en arrogantie, toch blijkt bijvoorbeeld uit de manier waarop intern is gereageerd op het einde dat de band met Phalanx groot was. Misschien juist wel omdat het ‘Phalanx tegen het soepie’ was. Phalanx is opgericht als een stam naar het idee van een Phalanx. ‘One single impenetrable unit’, dat was de basis van Phalanx. Zonder elkaar was je kansloos, het kleinste scheurtje kan fataal zijn. Phalanx’ belang is het persoonlijk belang. Na honderden geïnvesteerde uren, terwijl de band met de stam en met elkaar alleen maar hechter werd, werd het stambelang alleen nog maar meer een prioriteit. Accounts waren pionnen, er was maar één iets wat er toe deed en dat was Phalanx. En zo groeide de cohesie, ondanks de verschillen en ondanks de ego’s die zonder meer te vinden waren in Phalanx, ongetwijfeld ook meer dan daarbuiten.

Tenslotte was ook het forum Phalanx-terrein. De oorlogsverklaring tegen LEF was er één uit duizenden en waarschijnlijk nog nooit vertoond op .NL met zo’n gratie. Het leeuwendeel van de, ook naar de mening van vijanden, sterkste posters kwam uit Phalanx, die toorts werd analoog de ingame-situatie al snel overgenomen van Select. Uiteraard was niet iedereen even geliefd, dat was ook zeer merkwaardig geweest gezien de felle oorlogen, maar de slotsom leek toch zo, het geheel bekeken, en ook dat is iets wat trots maakt.


A man may die, nations may rise and fall, but an idea lives on.

- John F. Kennedy




This was |P|halanx


Gory lies in the attempt to reach one's goal and not in reaching it.

- Mahatma Gandhi



Door verdrukking hecht, hechter dan menigeen dacht, zelfs hechter dan wij zelf beseften. De vervlechting duurde voort en duurde voort tot het individu en het idee, het hogere doel versmolten. TW was Phalanx en geen greintje meer. En Phalanx, Phalanx was daadwerkelijk meer dan een stam. Een filosofie, een ideaal om gezamenlijk voor te strijden. Ongekende toewijding en overgave, ad litteram tot vervelens toe.

Duizend dagen weergaloze dominantie, de voor altijd ongeëvenaarde soevereiniteit die nog elke dag op deze wereld voort zal klinken. De elysische deugdelijkheid. De fenomenale onverzettelijkheid. Verheven en trots. Door onderdrukking machtig en groots, machtiger en grootser dan wat was, is of zal zijn.

Zo neemt Phalanx afscheid, van het forum, van de wereld, van TW. Te wensen met dezelfde elegantie als Phalanx altijd heeft gehad, hier en in het spel. Om onze trots te verwoorden, om de schoonheid en grandeur van Phalanx te vereeuwigen. Opdat de laatste dag niet een zwarte is, maar fonkelend goud als Phalanx zelf.




When darkness falls
The tribe haunts
All this with lightning force
And stunning precision

Respect and honour
Keep us from humiliating the opponent

Together we stand tall
Together we climb the stairs

In the end
It'll be us
In the end
We'll be number one

This was Phalanx​


Flos, Aus en Lieflap
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nu Phalanx verdwijnt van dit forum zal ik ook verdwijnen. Ik was hier voor Phalanx en heb hier nu dus niets meer te zoeken. Ongetwijfeld tot vreugde van enkelen, al hoop en denk ik dat de meesten hier het ergens jammer zullen vinden.

Alleszins heb ik hier een leuke tijd gehad. Het klinkt misschien overdreven maar ik ben er van overtuigd dat ik ook hier veel geleerd heb, met name qua retoriek, zo heeft het toch nog enig nut gehad. Tegen de meesten van jullie kan ik zeggen dat als ik je beledigd heb dat dit niet te intentie was, al meende ik wel vaak wat ik zei, zij het enigszins aangedikt, want dat is P&P. Ik ben trots dat ik onderdeel heb mogen uitmaken van Phalanx en haar P&P team en hou zo toch mooie herinneringen over aan een spel dat op zichzelf niet echt veel voorstelt.

Er lopen nog wat onbelangrijke discussies, als iemand echt nog behoefte heeft aan een antwoord dan moet hij maar een bericht sturen maar ik mag toch hopen dat dat niet het geval is. Wat ik tegen bepaalde mensen wilde zeggen is gezegd, intern en zonet, en dus is het tijd om dit forum gedag te zeggen. Allemaal bedankt en vaarwel.
 

DeletedUser

Guest
Reserved
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
973
Reserved
 
Reactiescore
973
reserved
 
Reactiescore
973
Post a la reserve
 
Reactiescore
973
зарезервированный
 

DeletedUser

Guest
Mooi.stuk geschreven;)
Bedankt phalanx voor deze wereld. Respect heb ik voor deze stam gehad. ook bedankt voor de posters hier op het algemeen forum. dat w18 forum gezelligste was is wel gebleken.

ik mis echter nog 2 dingen in de posts van.aus
-je begint van nap met break naar verliezen van break.. stukje gemist
-soort bedank/iets naar alle AF gangers

verder een mooi verhaal geschreven, het ga jullie goed:)
 

DeletedUser

Guest
Blabla. Ik ga dit niet eens lezen. Phalanx is gequit, verslagen en verdwenen, kappen nu met steeds de schijnwerper te smijten op een stam die er niet meer toe doet.

Eiland, Stam, Phalanx :)
 

DeletedUser26978

Guest
Dat was het dan. Na 2 jaar en 9 maanden valt voor mij het doek op w18. Gestart op w18 samen met T. waar ik verder nog nooit mee had gespeeld. Samen met hem heb ik een mooie strijd gehad tegen Game en Smile. Na de val van Select hebben we samen met BrokenSound. en Kredict de keuze gemaakt om naar Phalanx te gaan. Kort hierna stopte Timothy helaas al omdat hij meer tijd nodig had voor zijn school en hobby’s. Wel een tegenslag vooral voor mijn motivatie, toch heb ik toen besloten om door te gaan(Uiteindelijk ook niet meer verdwenen uit |P|. Ik heb met Kredict en BrokenSound. altijd goed kunnen samenwerken. Het liep allemaal heel soepel hoe we elkaar hielpen wat aanval en verdediging betreft. We waren samen een sterk blok. Jammer genoeg zijn de bespelers van BrokenSound. vrij vroeg in het spel gestopt op deze wereld waarna het account uiteindelijk toch weg werd gespeeld.

Na een tijdje (nog voor de val van BrokenSound. Volgensmij) is Howlin bij me op het account gekomen. Die kende ik al van w12 maar had nog niet eerder met hem op een account gezeten. Ik kan wel zeggen dat er direct een geweldige samenwerking was, Howlin heeft veel bijgedragen aan het account. Geen gezeik of gezeur gewoon rustig aan, maar uiteraard wanneer het nodig is wel doen wat er moet gebeuren.

Laatste weken was er toch nog wel wat actie vereist op Qualitate. We werden een paar keer aangevallen door Equi. Deze massa’s hebben we goed kunnen afslaan. Tijdens de massa’s hebben we niet 1 keer vv aangevraagd. Bij de laatste massa zijn we zelf ook maar de aanval ingegaan. We hebben toen Tompeter en Amon-ra aangevallen samen met Tarzan. De massa’s uiteindelijk mooi in de plus afgesloten. Na deze massa werd het ook wel weer leuk aangezien Tompeter toch wel onverwachts weer actief ging aanvallen. Wij waren daardoor niet echt voorbereid en de dorpen die we hadden overgenomen stonden dan ook nog allemaal leeg. Dit was dus weer mooi wat actie, waarbij het verdedigen/aanvallen ons weer goed is gelukt. Hierna kwam de ban voor Qualitate. uit het niets de hoek om waaien. We hadden gefarmt voor het eerst in jaren volgens het twteam :p, maar hoe dat verder in elkaar steekt heeft Howlin al netjes verwoord. Tijdens het spelen hier op W18 ben ook begonnen met programmatjes maken voor de onhandige dingen waar je tegenaan loopt als je tribalwars speelt. Deed dit natuurlijk alleen als ik zin en tijd had. Uiteindelijk zijn daar best aardige programma’s uit gekomen en kan er nog heel veel meer mee gedaan worden. Zolang ik er zin in heb zal ik me hier ook zeker mee bezig blijven houden en wie weet post ik ooit nog wel een tool op het AF of ergens anders.

Verder wil ik iedereen bedanken die w18 zo’n mooie wereld heeft gemaakt. Heb altijd met heel veel plezier op w18 gespeeld. Bedankt! Ook wil ik iedereen nog veel succes toewensen voor het verdere verloop van w18.

Jeroen – RIPS10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb ooit een keer op W18 gespeeld maar eigenlijk niet actief. Zelfs op andere werelden hoor ik dat deze stan fenomenaal was.

Jammer dat jullie stoppen, dit zal nadelig zijn voor W18.

Groetjes

Blabla. Ik ga dit niet eens lezen. Phalanx is gequit, verslagen en verdwenen, kappen nu met steeds de schijnwerper te smijten op een stam die er niet meer toe doet.

Eiland, Stam, Phalanx :)

Ook heb ik inderdaad over deze etterbak gelezen, ontbijt was jij voor Phalanz.
 

DeletedUser

Guest
Hier en daar wat overdrijvingen waar ik normaal op in zou gaan, maar ach.. Prachtige posts, Aus. Phalanx is zeker de beste stam van W18 gebleken en heeft mooie resultaten geleverd. Ik vind het een gemis dat jullie weg zijn. Break is tot nu toe geen leuke oorlog gebleken. Heb jij alles geschreven?
 
Bovenaan