Een c(orusc)roiss-antje voor bij het ontbijt

Reactiescore
214
Na het "avontuur" van w75 zo goed als afgesloten te hebben kwam ik in een donker gat terecht met veel te veel vrije tijd. Bij het opvullen van deze tijd was ik, heel toevallig, bepaalde filmpjes aan het bekijken via mijn gsm, tot ik opeens een notificatie kreeg van Willem. Het filmpje verder kijken hoefde instant niet meer.

Willem (Harvest Time) vroeg me of ik toevallig niemand kende die zin had om met bij hem te spelen. Na wat onderzoek naar zijn ligging, en de kans om eens met de oh-zo-grote stamgenoot speeder te kunnen spelen, kreeg ik hier zelf wel zin in. Dat het account een hele uitdaging was/is hoef ik geen tekening bij te maken. Na wat geouwehoer kwamen de diplomaties aan beurd. Er zou met onze stam, punic een nap afgesproken zijn met Fear. CCCP, EWS en SHOCK waren geen diplomatische gesprekken mee gevoerd.

Ikzelf had persoonlijk nog niet gehoord van Coruscant, maar zag in pm al wel een wisseling met hem/hun. Een dag later vroeg hij wat onze toekomstplannen waren;

Coruscant 16.02.21 18:14
Hoi Buurman,

Wat zijn jou toekomstplannen ?

Harvest Time 16.02.21 18:15
Hai,

Knallen natuurlijk :D

Y

Coruscant 16.02.21 18:16
Mooi Mooi

Wanneer gaan jullie daar klaar voor zijn

Harvest Time 16.02.21 18:17
Goeie vraag, speel hier sinds gisteren en is wel wat achterstand, staan wat boosts op nu dus verwacht binnen een dag of 2 wat extra edels te hebben om richting de rim alvast te gaan.

Vanwaar de interesse?

Y

Coruscant 16.02.21 18:17
Omdat we samen spelen :p

Harvest Time 16.02.21 19:05
Ahh ok op die manier, naar waar gaan jullie net?

Y

Harvest Time 16.02.21 22:35
Hey dag Mark!

Inderdaad vooral proberen die rim op te ruimen met Shock erbij! Zullen maken dat we veel edels hebben binnenkort om naar boven te knallen. Om zo Fear ook een ‘gunstiger’ ‘comfortabel’ achterland te geven.

Jullie gaan door op Shock waarschijnlijk? Hoe gaat het met OLW of zijn die druk met EWS?


Grtz
Willem

Op zowel de vraag van Willem als die van mezelf is geen reactie gekomen. Kende hem nog niet dus geen probleem uiteraard, kon een verlegen jongen zijn. En dan opeens, 3 dagen later een nieuwe notificatie dat we een pm hebben van hem, ik gelijk rechtgeschoten in de hoop mijn nieuwe gebuur wat beter te leren kennen. Hij vroeg of we klaar waren voor een massa op SHOCK, zie onder;

Coruscant 19.02.21 13:21
Hoi,

Hoe gaat het daar, zijn jullie ver klaar om mee te doen met de massa tegen Shock ?

Harvest Time 19.02.21 13:22
Oei depends tegen wanneer je dit wil?

Y

Coruscant 19.02.21 13:23
Weekend :), zal denk ik aanstaande zondag worden

Harvest Time 19.02.21 13:37
Uhm zal zien wat we kunnen doen, beetje meer op voorhand iets laten weten zou wel handig zijn haha
Vandaag wat off opgeofferd namelijk en hadden voor het weekend op zich al andere plannen, op wie wil je gaan net?

Y

Coruscant 19.02.21 13:39
Spelen jullie niet samen met Speeder dan ?
Want wij geven de plannen door aan hem

Harvest Time 19.02.21 13:40
Jawel, heb hem vandaag nog niet gehoord tho. Kan zijn dat ik die plannen gemist heb ook, eens kijken

Y


Waarom ik dan even op het forum ben gaan kijken, en Willem dit in onze discord had gevraagd;

Screenshot 2021-02-27 at 10.15.09.png


Er was ons dus niets meegedeeld dat er een massa stond aan te komen waarbij ze onze hulp nodig hadden. Later werd ons doorgegeven dat wij die zondagochtend op yellow snow zouden moeten gaan ter afleiding, waaruit dit dan volgde;

Screenshot 2021-02-27 at 10.19.32.png


Dit als eerste punt om al even aan te duiden hoe vlot deze samenwerking verliep. Nu was coruscant ondertussen begonnen, TERWIJL WE ZOUDEN SAMENWERKEN, met cf's in ons cluster te leggen. Zie deze en deze . Een mapje kan ik niet direct snel maken zonder teveel dorpsinfo e.d. te laten zien, kijk gerust zelf even naar de ligging. Ondertussen had ik wel al verhalen gehoord van coruscant en hoe hij speelde, mensen manipuleerd en enkel speelt voor eigengewin, dus vertrouwde het voor geen haar. Beide dorpen waren een intern (muur nog steeds 20 na overname) wat het nog gekker maakt. Wanneer we verhaal gingen halen bij hem waren deze dorpen bedoelt als "jumpdorpen om naar de rim te geraken en extra slagkracht te hebben bij harvest time". (hoewel er def in de dorpen geproduceerd werd?!)


Harvest Time 19.02.21 22:17
Opeens omhoog aan het gaan? :D

Coruscant 19.02.21 22:26
Ja man

Harvest Time 20.02.21 00:14
Hm, niet zo’n mooie daad om te clusterfucken terwijl je zelf zegt dat we samenwerken :p


Willem

Coruscant 20.02.21 00:16
Hoezo zie je dat als CF

Harvest Time 20.02.21 00:18
Een beetje zoals ik karma zou nemen. Doen we toch niet uit beleefdheid, samenwerking en dergelijke.

Willem

Coruscant 20.02.21 00:23
Jou weg richting rim wordt niet geblokt.
Zoek enkel een lijn richting de Rim

Harvest Time 20.02.21 00:25
Doen we dat op zo’n manier. Ik pak dan liever samen olw aan dat je mooi naast me omhoog kan. Maar niet door even ons target in ons cluster te edelen toch ?

Willem

Coruscant 20.02.21 00:28
Even voor duidelijkheid.
Wij spelen samen en mijn aanwezigheid daar betekent enkel meer slagkracht.

Als je kiest om samen met EWS te willen gaan spelen.
Kan je dat aangeven.

Maar wij als stam helpen jullie niet alleen met vv.
Geven jullie ook daadwerkelijk OS.

Harvest Time 20.02.21 00:34
‘Even voor de duidelijkheid’ moet er duidelijkheid en overleg gebeuren. Dit is nog altijd niet de juiste manier.
Voor EWS kies ik zeker niet. Altijd goeie verstandhouding met jullie gehad. Maar dit kon anders. Misschien met zelfde resultaat, maar anders.


Willem

Coruscant 20.02.21 00:37
Dat kan Willem.
Wellicht had ik jou ook moeten inlichten.

Maar dat wij als Fear de rim moeten en gaan opzoeken is bekend.
Dat jullie onderling in de stam weinig info delen kan ik niet veel aan doen.

Ik gun jullie als stam alle ruimte en als stam helpen wij jullie ook.
Alleen moeten wij ook ergens de rim ingaan.
Jou lijn wordt in ieder geval niet geblokt ermee.

Harvest Time 20.02.21 00:43
Om tussen ews en shock in te gaan liggen? In een belachelijk slecht stukje rim :p dat begrijp ik niet zo goed eigenlijk. Terwijl de oost veel mooier kunnen lopen.
Nu je de ligging van je genomen dorpen bekijkt moet je me idd op de hoogte brengen, hoe dan ook. Maar door ons richting dat ‘klotestuk’ rim gaan die nu al dicht is van shock en ews, die liggen al tegen elkaar.
Zorgt net voor minder slagkracht denk ik


Willem

Coruscant 20.02.21 00:49
Even voor duidelijkheid.
Wij hebben geen banden met EWS en jullie zijn onze BG.

Dat stukje waar nu Snow ligt met aanhang van Shock wordt door hun gedomineerd.
Als jullie massa tegen Snow en bende gaat slagen.
Gaan jullie een kans hebben om te groeien.

Mocht jullie massa falen.
Zal Shock wederom volle focus op jullie lopen om hun linie met Snow bij te trekken.

Daarbij zijn wij tegen Shock ook bezig.
Alleen Oost zit Speeder beetje in de weg.

Volgens jou beredenatie zou ik ook niet van finnvald mogen edelen, omdat het dan CF bij Speeder zal zijn

Harvest Time 20.02.21 01:07
Van een directe vijand is dorpswinst altijd goed, zeker front dan. Hier is het letterlijk een speler die morgen eraan gingen in safeland ligt. Dus niet aan front.
Dus beide cases wel totaal anders. Dat mag je niet vergelijken.


Willem

Harvest Time 20.02.21 12:44
Dus wat wordt het met die cf? Afstaan of roep ik het AF erbij? Op deze manier lukt het namelijk niet.

Yannick


Hierop kwam dan wéér geen reactie en zoals ik eerder al zei vertrouwde ik hem niet meer. Was het beu om te blijven wachten en zoals je in overnames kan zien waren die dorpen ondertussen al wel even in bezit van hem en na gesproken te hebben met andere personen heb ik beslist om de 2 dorpjes in kwestie terug te nemen. Daarop kwam dan ineens wel gelijk reactie;

Harvest Time 20.02.21 12:44
Dus wat wordt het met die cf? Afstaan of roep ik het AF erbij? Op deze manier lukt het namelijk niet.

Yannick

Coruscant 20.02.21 13:17
Je weet dat je nu aan het stabben bent he ;)

Harvest Time 20.02.21 13:21
Nee helemaal niet. Ik ben niet zo goedgelovig als Willem, en heb wel connecties in andere stammen en die vertellen ook verhalen. Dus men vertrouwen in jou is niet al te hoog. Zoals Willem eerder al aanhaalde, moest je erover gecommuniceerd hebben hadden we er wel iets van kunnen maken, maar op deze manier simpelweg neen. Eerst handelen en hopen dat je ermee weg komt om dan pas te communiceren (en hoe dan nog) zo werkt het niet, zeker niet met mij.

Y

Coruscant 20.02.21 13:22
Goed,

Ga maar uithuilen ben je maatjes.
Jij valt nu BG aan en dat is stabben.

Reden van die dorpen zijn duidelijk vermeld geworden.
Keus is nu aan jou en rest boeit mij serieus niet zoveel

Harvest Time 20.02.21 13:25
Zover ik weet is er geen bg, maar een nap. Groot verschil. Dat dorp gebruiken zogezegd als extra slagkracht maar er def in gaan maken, gekke tactiek. Plus dat die muur gewoon 20 was, dus intern, zoals ik al dacht.

Het zijn niet wij die smerig spelen maar jij. Blij dat je nu wel kan reageren trouwens, maar toen we er vannacht over wilden communiceren stop je met antwoorden.

Voor ons is het simpel, de nap hoeft er niet perse af, maar die 2 dorpen komen terug naar ons. Nu is het aan jou wat je wil doen, ga je voor een block ok dan weten wij ook genoeg.

Y

Coruscant 20.02.21 13:26
Je bent nu aan het stabben en gevolgen gaan er sws komen.

Succes in ieder geval :)

Harvest Time 20.02.21 13:28
Excuseer?

"Reden van die dorpen zijn duidelijk vermeld geworden" Hmm, om meer slagkracht te hebben? Om te "vechten tegen EWS?" Ik weet niet meer wat ik allemaal kan en mag geloven van hem. Maar bon, via de leiding van fear is uiteindelijk dan toch beslist dat hij de dorpen moest afgeven, en de nap bleef bestaan. Joepie!

Dan een tijdje later begint opeens de speler Dark Moon in en vlak rond ons cluster bb's te nemen. Wij zijn hier uiteraard niet mee gediend en hadden hier ook enkele dagen tijd voor nodig om dorpen te kunnen nemen (alsook kwestie van moraal en enkele uitgebouwde defdorpen). Na veel resources te verliezen op DM en reeds enkele, om niet te zeggen bijna alle dorpen, gepakt te hebben komt coruscant opeens eisen dat hij de dorpen van zijn mb!? terug wilt (deze screen vind ik niet direct terug @Harvest Time ). We spelen met 4 nu op Harvest Time en NIEMAND wist dat DM de mb van croissant was. Nooit gecommuniceerd via zowel DM als croissant zelf naar ons toe. Na wat over en weer gepraat te hebben kwamen we er niet direct uit en kwam hij snachts gelijk al scouten.

Screenshot 2021-02-27 at 11.04.44.png


Wat bleek zijn deal te zijn? Hij wil, in ruil voor het behouden van de samenwerking, 8 dorpen van ons hebben om zijn cluster tegen EWS te kunnen versterken. Hier werd intern dan ook even over gepraat;

Screenshot 2021-02-27 at 11.07.57.png

Tussen deze en volgende screen zitten wat screens bij van onze dorpsindeling, deze laat ik er dan ook liever uit, hierin wordt aangetoond om eventueel 2 kleine dorpjes die meer links van ons cluster uitsteken af te staan als countervoorstel.

Screenshot 2021-02-27 at 11.14.51.png

Screenshot 2021-02-27 at 11.17.58.png
Screenshot 2021-02-27 at 11.19.02.png


Met dit voorstel is Jorn dan naar Mark (coruscant) getrokken, zie onderlinge communicatie hieronder;

1.png
2.png
3.png
 
Reactiescore
214
Aangezien ik maar 10 bestanden per post mag toevoegen een dubbelpost, mijn excuses.


Screen vanuit de groep:
1.png

Wij gingen dus absoluut niet akkoord met het afstaan van 8 dorpen puur en alleen om de samenwerking te kunnen behouden. Blackmail much. Dan heeft Willem nog geprobeert met hem tot een overeenkomst te komen, waarin hij zich probeert uit de nap te lullen omdat wij die zogezegd gebroken zouden hebben door zijn mb (Dark Moon) aan te vallen (waar dus nooit communicatie van geweest is) en we deze volgens hem aangevallen hebben door een gezamelijke massa met night train (tw stats alleen al ontkent dit dus hier ga ik zelfs men tijd niet insteken) en wij volgens hem dus van kamp zouden gewisseld zijn. Dit gesprek is dus uiteindelijk ook tot niets uitdraaide en dit het laatste was dat gezegd werd, zonder reactie;

2.png


Nu zijn we vannacht 5 dorpen kwijtgeraakt aan, je raadt het nooit, coruscant. Die zich dus van niets iets aantrekt en er maar tegenop edelt/internt. Terwijl de opzegtermijn met fear tot 4 maart 12u20 is.

2_1.png

(Volgende screen is van 25/02, en dus niet vandaag)
3.png

Tl;dr
Croissant is geen leuke buur :(
 
Reactiescore
1.367
Mooie post. Gaat ie uit de stam geknikkerd worden?
 
Reactiescore
5.592
TW is zo simpel dat de acties van spelers iedere wereld hetzelfde zijn.
 
Reactiescore
1.278
Natuurlijk makkelijk scoren met een post tegen coruscant. Weet zeker dat 95% de post niet leest, maar wel een oordeel klaar heeft staan. Haha, moet zeggen dat ik coruscant ook niet hoog heb zitten maar goed.

Buiten dit ben ik wel benieuwd naar die sidenote ... want al wordt er een massa gepland en is dit niet in jullie stam doorgesproken getuigd dit natuurlijk van een slechte samenwerking tegen schock. Dan komt te vraag wanneer Tijn hiervan op de hoogte was.

Wie gaat er dan ook akkoord met zo'n vage sidenote ... die compleet afhankelijk is van de mening van de andere.

Was het beu om te blijven wachten en zoals je in overnames kan zien waren die dorpen ondertussen al wel even in bezit van hem en na gesproken te hebben met andere personen heb ik beslist om de 2 dorpjes in kwestie terug te nemen. Daarop kwam dan ineens wel gelijk reactie;

Hoe bedoel je dit? Heb je dit gecommuniceerd of ben je ook daadwerkelijk in de aanval overgegaan?
 
Reactiescore
214
Natuurlijk makkelijk scoren met een post tegen coruscant. Weet zeker dat 95% de post niet leest, maar wel een oordeel klaar heeft staan. Haha, moet zeggen dat ik coruscant ook niet hoog heb zitten maar goed.

Buiten dit ben ik wel benieuwd naar die sidenote ... want al wordt er een massa gepland en is dit niet in jullie stam doorgesproken getuigd dit natuurlijk van een slechte samenwerking tegen schock. Dan komt te vraag wanneer Tijn hiervan op de hoogte was.

Wie gaat er dan ook akkoord met zo'n vage sidenote ... die compleet afhankelijk is van de mening van de andere.



Hoe bedoel je dit? Heb je dit gecommuniceerd of ben je ook daadwerkelijk in de aanval overgegaan?

de sidenote voor opzeg bedoel je? Wist ikzelf ook niet dat die zo “louche” was, en klopt inderdaad wat je zegt.

Ik heb hem idd edels gestuurd na proberen te communiceren, als hij dit dan niet wil of geen uitleg wil verschaffen waarom je zomaar, en ZONDER overleg in ons cluster komt edelen, plus met alles wat al gebeurd is met hem, dan moet het zo maar, en ik had geen zin in cfs van hem. Ik begrijp zelf dat dit mss niet de juiste manier is, maar wel de enige om effectief iets gedaan te krijgen met hem.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Jongens het is Mark. Die dacht op 74 ook dat die 70+ dorpen van mijn account gratis kreeg omdat hij front wou. Zo werkt TW natuurlijk helemaal niet.
 
Reactiescore
634
Goed opgebouwde post en leest vrij vlot.
Denk dat er zelfs meerdere zulke posters nodig zijn op AF.

Voor de overige, jullie gaan herdacht worden als de beste 1 april grap ooit :)
 
Reactiescore
1.918
Lekkere reactie ook

dat je uberhaupt met zo iemand in de stam wil zitten :redface:

Weer maar eens zn negatieve reputatie bevestigd
 
Reactiescore
634
Ik gun de topic starter tijd, zodat er gebashed kan worden.
Anders gaat het allemaal zeer kort van duur zijn en zonde van de tijd die in het opstellen van de post is gestoken.
 
Reactiescore
1.278
de sidenote voor opzeg bedoel je? Wist ikzelf ook niet dat die zo “louche” was, en klopt inderdaad wat je zegt.

Hieronder spreek je wel over een opzegtermijn:

Nu zijn we vannacht 5 dorpen kwijtgeraakt aan, je raadt het nooit, coruscant. Die zich dus van niets iets aantrekt en er maar tegenop edelt/internt. Terwijl de opzegtermijn met fear tot 4 maart 12u20 is.

Deze opzegtermijn is alleen relevant als er niet aan de volwaarden van de sidenoot voldaan is ... want dan vervalt immers de NAP direct. Enorm dom om zoiets af te spreken. Uit de informatie uit je post concludeer ik dat deze samenwerking inderdaad niet erg goed was, maar weet natuurlijk niet alles en jij gaat op dit punt niet in. Coruscant kan dan wel geen leuke buur zijn, degene die deze afspraken gemaakt heeft mag zichzelf wel een knal voor z'n kop geven.

Ik zie mensen over een stab praten, hoe kijken jullie hier tegenaan dan?

Ik heb hem idd edels gestuurd, als hij niet wil communiceren of uitleg verschaffen waarom je zomaar, en ZONDER overleg in ons cluster komt edelen, plus met alles wat al gebeurd is met hem, dan moet het zo maar, en ik had geen zin in cfs van hem. Ik begrijp zelf dat dit mss niet de juiste manier is, maar wel de enige om effectief iets gedaan te krijgen met hem.

In principe heb je hier natuurlijk ongeveer hetzelfde gedaan als coruscant ...
 
Reactiescore
214
Goed opgebouwde post en leest vrij vlot.
Denk dat er zelfs meerdere zulke posters nodig zijn op AF.

Voor de overige, jullie gaan herdacht worden als de beste 1 april grap ooit :)
Oei jouw klok staat een maandje voor dan. Geen counter? Geen tegenreactie, nee?

Ik gun de topic starter tijd, zodat er gebashed kan worden.
Anders gaat het allemaal zeer kort van duur zijn en zonde van de tijd die in het opstellen van de post is gestoken.

Stop met zeveren en beargumenteer jouw kant even. Hoe sneller hoe liever :)
 
Bovenaan