Edelhalvering

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Edelhalveringen zijn enkel goed voor bb-edelaars & interners.
Voor spelers die wél gewoon het spel willen spelen, en dorpjes van elkaar willen edelen is het altijd nadelig.
 

DeletedUser36068

Guest
Edelhalveringen zijn enkel goed voor bb-edelaars & interners.
Voor spelers die wél gewoon het spel willen spelen, en dorpjes van elkaar willen edelen is het altijd nadelig.

In deze fase ben ik akkoord :D
 

DeletedUser34690

Guest
Persoonlijk denk ik nog dat het wat te vroeg is, maar ik zal dit topic open laten mits er ook echt een discussie blijft over de edelhalvering, en er niet alleen maar gespamt gaat worden.
 

DeletedUser

Guest
Hmm edelhalvering voor interners? Volgens mij sta ik ODA top 10 en groeit die nog elke dag die ODA, komt niet van het internen hoor :)

En ik haal nu steeds minder dorpen binnen omdat de edelss niet meezitten :(
 

DeletedUser26940

Guest
Volgens de TW-regels is het veel te vroeg. Zo beter? :eek:

nee
de mod zegt het forum blijft open
wie ben jij dan om in je uppie er weer tegen in te gaan

ik ben ook voor halvering net als de meerderheid die echt aan het spelen zijn
niet zoals 1000 man die met 1 dorp op de proppen komen na dikke 1,5 jaar

Voor discusie dus en voor edel halvering
 

DeletedUser62448

Guest
En dan nog, wat boeit iedereen jouw mening? Jij bent iemand die te lui is om te farmen, maar hier tegen de actieve spelers komt vertellen hoe het zit? LOL!

Nuevo testamento is niet boeiend, want hij heeft altijd gelijk.
Jou posts lees ik altijd, dat vrolijkt mijn humeur op, valt er weer eens wat te laggen:)

nee
de mod zegt het forum blijft open
wie ben jij dan om in je uppie er weer tegen in te gaan

ik ben ook voor halvering net als de meerderheid die echt aan het spelen zijn
niet zoals 1000 man die met 1 dorp op de proppen komen na dikke 1,5 jaar

Voor discusie dus en voor edel halvering

Vossie 2 maand geleden: houd op mijn spammen:( alsjeblieft hou op:( ik ga naar de mod toe hoor!.
wie ben jij om in je uppie te zeggen dat wij niet mogen spammen?

die mods kwamen maar 1x in de week ons corrigeren, jij daarintegen;)
 

DeletedUser

Guest
Waarom een edelhalvering geen goed idee is?
Je krijgt een x aantal grondstoffen binnen (of dat nou zonder of met farmen is, boeiend), met die grondstoffen doe je verschillende dingen zoals
- dorpjes opbouwen
- troepen recruteren
- goudmunten slaan.

Het 1e puntje vraagt nauwelijks GS, en kan je zo goed als verwaarlozen (behalve als iemand enkel dorpjes van 3000 punten edelt, maar goed laten we ervan uit gaan dat die persoon niveau heeft).
Dan heb je troepen & goudmunten. Bij een halvering van de prijs, worden enkel je goudmunten goedkoper. Je troepen blijven evenveel gs kosten, en doen er ook nog even lang over om gerecruteerd te worden.

Als die halvering er dus komt, zullen spelers die (relatief) veel grondstoffen kwijt zijn aan troepen, de dupe worden. Welke spelers gaan er relatief op vooruit? Juist, de spelers die minder troepen gebruiken, oftewel de wel bekende interners & bb-koningen.

Wordt de wereld daar leuker van? Nee.
Waarom komt er dan een mogelijkheid voor halvering bij 1000 spelers?
Om die vraag te beantwoorden, moeten we eerst even terug gaan naar hoe we aan deze richtlijnen zijn gekomen, duckje heeft ze namelijk niet zelf bedacht, maar van .net gekopieërd, klein detail, maar met relatief grote gevolgen.
Eerst maar het nut van de halvering. Soms, heel soms, ziet een groepje spelers het licht, en stoppen ze met dit spel. En laten we ervan uit gaan dat er geen vervanger is, en ze dus op delete gaan, zijn er bb-velden van vaak tientallen miljoenen. Makkelijk edelbaar, tactisch zeer stom om die te laten liggen. Maar wat is het bij-effect daarvan? Geen edels meer voor je nog actieve tegenstander. Gevolg, een wereld zonder oorlogen, maar mét heel veel bb edelaars.
Om dat tegen te gaan, is er door de product managers van tribalwars besloten dat er in zo'n geval een stemming op een wereld kan komen, om de prijs van edels/muntjes te verlagen. Wanneer dat gebeurd, mogen de taalversies ieder apart weten. Netzoals een grootdeel van de spelers regels overigens, maar dat terzijde.

Duckje heeft besloten de richtlijnen van .net over te nemen, ze werkte daar namelijk, dus op .nl waarschijnlijk ook wel. Daar liep hij echter voorbij aan een belangrijk punt, namelijk dat op .net meer spelers zitten, dus ook grotere werelden, en je sneller grotere bb-velden hebt, bij meer spelers. Dus op .nl zijn de problemen er nog niet, die er op .net wel zijn bij hetzelfde aantal spelers.

Waarom wordt er dan toch vaak voor gestemt? Simpel, er zijn veel spelers die het zien zitten. Maar niet om boven genoemde redenen, maar simpelweg omdat ze sneller willen edelen.
Of ze kunnen sneller bb's edelen, of sneller internen, of tijdens een oorlog sneller de tegenstander wegedelen.
Maar de 3e reden, is dus in mijn ogen 'geen reden'. Immers, ze gaan er op korte termijn wel op voorruit (t.o.v. hun tegenstander), maar zullen later onherroepelijk tegen de interners etc aanlopen, welke harder konden groeien dan de speler die wél zijn troepen gebruikte.

Kort gezegd:
Een halvering zal enkel positief uitpakken voor interners & bb helden, voor spelers die het leuk vinden om competitief te spelen, zal het nadelig uitpakken. Ookal lijkt het op korte termijn beter.
Verder zijn de problemen die 'opgelost worden' door een halvering, vaak véél later aanwezig op de .nl versie, dan dat de stemming op de wereld is.
 
Reactiescore
786
Om op een wereld als wereld 22 al een edelhalvering in te voeren is het veel te vroeg.
Er zijn nog steeds kleinere spelers die hun kans wagen op deze wereld.
En al deze kansen worden weggenomen door de edelhalvering.

Van deze edelhalvering zal waarschijnlijk nog lang geen sprake zijn.
aangezien hier nog teveel actieve spelers zijn.
Dus als jullie willen een edelhalvering hebben.
Zul je moeten actie brengen in de wereld en spelers weg vegen ^^
 

DeletedUser21972

Guest
Persoonlijk vind ik het veel te vroeg!
ze zouden beter de prijs van troepen verlagen!
 

DeletedUser34690

Guest
Helaas is er toch teveel spam ontstaan, (die ik overigens nu weg gehaald heb) en te weinig echte discussie over de halvering, jammer.
Dit topic gaat dus alsnog dicht, misschien over een tijdje dat deze discussie weer omhoog gehaald kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan