Edelhalvering? Ja of Nee?

Is het tijd voor een edelhalvering op deze classic?


  • Totaal aantal stemmers
    66
Reactiescore
974
Alsof jullie vanaf het begin met 6 spelers op 1 account zaten, dat waren ook gewoon het huidige account en 5 boosters

Oh, welke accounts hebben dus volgens jou geboost? Ben wel benieuwd.
 
Reactiescore
461
Mijn mening is nogsteeds. Dat alle instellingen waarmee deze wereld begonnen is zo houden. Met deze instellingen ben ik akkoord gegaan en de andere 29 Vitality Leden die meededen ook. Ik snap uberhaupt niet waarom er ruimte is tot enige wijziging van de instellingen.
Het is niet ongewoon dat er een edelhalvering plaatsvindt. Is meermaals toegepast rond deze periode ook, deze classic is ook relatief super traag tov andere classics dus mogen ze als goedmaker nu toch wel de edelhalvering doen.
Dat het niet in jullie voordeel is is bs want het halveert uiteraard voor jullie ook.
 
Reactiescore
1.094

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.788
Over welke ander clubje heb je het dan precies. Het enige clubje dat ik weet was deels mijn team Aes met daarbij 2 spelers van Bananass en 1 speler van Chloro, die kende elkaar allemaal en daaruit is een soort premade van 3 accounts ontstaan. Meer clubjes dan dat zijn er nu niet echt.

Precies, en dat is nou net probleem waar ik op doel. ''Nooit zie je dat gelijkwaardige clubjes elkaar meer treffen''.

Ben ik niet direct mee eens. Mochten bepaalde spelers elkaar niet hebben gevonden voor het creëren van een vrij goeie sfeervolle topstam, zouden veel topspelers al vroeg zijn afgehaakt. Veel voorgaande werelden werden gemaakt doordat één stam er kwalitatief ver boven stond, daarop kreeg je een reactie van de tegenpartij sinds het uitdagend is om de "elite" te verslaan. Wat ik vooral merk met vroeger is dat tegenwoordig de tegenstander er veel vroeger de handdoek in de ring gooien. Al zullen de kleinere werelden er ook wel deels mee te maken hebben, is hedendaags pushover gedrag zeker ook meer dan het vroeger was.

Zeker waar dat mensen tegenwoordig sneller de handdoek in de ring gooien. Wat denk je dat een edelhalvering (dubbele edelmannenhoeveelheid wat VIT ziet binnenkomen) gaat doen? Je speelt zoiets toch alleen in de hand met een halvering. Ben het met je eens dat de kleiner de wereld, de eerder je de handdoek in de ring gooit. Maar dat is logisch. Stel ik zou nu nog iets van VIT willen maken, waar dan te beginnen? Diplomatiek is er geen enkele mogelijkheid meer, ik zou alleen massaal spelers kunnen aanwerven. Maarja, de helft van mijn contacten speelt al bij Class of is allang benaderd door Class. Hier komt dat gebrek aan verschillende clubjes weer naar voren.
 
Reactiescore
259
Grappig, mysterious is er vandaag al meer kwijtgeraakt dan wij sinds begin van de stamoorlog

Goedkope edels inderdaad, daarnaast heb ik vandaag al meer dodgefouten gezien dan dode edels maar dat terzijde.
 

DeletedUser74569

Guest
Persoonlijk vind ik dat VIT nog een kans moet krijgen.. Een edelhalvering, laten we eerlijk zijn, zal in de huidige situatie in deze classic alleen Class ten goede komen.
 
Reactiescore
259
Ik ben voor een edelhalvering, al is t alleen maar om deze wereld sneller te laten eindigen.
 
Reactiescore
1.278
Het is niet ongewoon dat er een edelhalvering plaatsvindt. Is meermaals toegepast rond deze periode ook, deze classic is ook relatief super traag tov andere classics dus mogen ze als goedmaker nu toch wel de edelhalvering doen.
Dat het niet in jullie voordeel is is bs want het halveert uiteraard voor jullie ook.

Al was ik jou zou ik even wat posts teruglezen en dan merk je op dat wat jij nu zegt BS is. Het is al meerdere keren aangehaald dat een edelhalvering momenteel gewoon beter uitpakt voor CLASS. Het is natuurlijk niet zo dat als een regel voor 2 stammen geld ze ook automatisch evenveel voordeel hieruit halen.

Zover ik zie heeft het TW-team de edelhalvering overwogen, maar afgekeurd. Toch denken ze er nu serieus over na om het door te voeren mocht hier voldoende animo voor zijn en ik denk dat dit topic wel duidelijk maakt dat de classic spelers niet zo eensgezind zijn als CLASS zich voorstelde. Ik zie het als een vorm van arrogantie om te spreken voor het classic volk terwijl je klaarblijkelijk niet eens de moeite hebt genomen om te polsen hoe men over een edelhalvering denkt.
 
Reactiescore
2.508
Je kunt ook overdrijven Anton, hier hebben ook een aantal 'random' spelers gestemd ;)
Al is dat voor zowel het 'ja' als de 'nee' kamp het verhaal. Dus ik kom terug op wat ik eerder zei: de poll is een indicatie, discussies en argumenten zullen eerder helpen bij een beslissing. Een poll op het forum waar iedereen, inclusief irrelevante spelers voor deze wereld, kan stemmen over wereldinstellingen geeft een vertekend beeld.

Dus kom maar op met goede argumenten uit beide kanten. Het enige wat ik nu hoor:
Ja-kamp, de wereld is dan eerder klaar, het is zooooo saai nu en het TWTeam heeft gefaald.
Nee-kamp, class* kan ons dan met meer edels aanvallen.

Ik verwoord het hier misschien wat lomp, maar de kern klopt. Ik had eigenlijk een iets diepere discussie gehoopt, zeker nadat we aangaven dat argumenten eerder de doorslag zullen geven.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487694086

Guest
Vrij lomp verwoord idd als de stamnamen niet correct zijn.:rolleyes:
Je vraagt hier om argumenten, maar de enige reden voor een edelhalvering is als je de wereld wil versnellen, niks meer niks minder. Geen idee wat jij er nog bij wilt verzinnen, maar wij hebben ook meteen gezegd dat dit topic vrij irrelevant is en alles met 1 post afgedaan had kunnen worden.
 
Reactiescore
2.508
Vrij lomp verwoord idd als de stamnamen niet correct zijn.:rolleyes:
Je vraagt hier om argumenten, maar de enige reden voor een edelhalvering is als je de wereld wil versnellen, niks meer niks minder. Geen idee wat jij er nog bij wilt verzinnen, maar wij hebben ook meteen gezegd dat dit topic vrij irrelevant is en alles met 1 post afgedaan had kunnen worden.

Ik vind je de laatste tijd echt ontzettend afstandig/vijandig naar mij toe posten. Ik heb je de mogelijkheid geboden om mogelijk irritaties uit te praten. Hier ben je niet op in gegaan. Ik heb je vrede aangeboden wellicht is het tijd om deze te accepteren?
Want nogmaals ik kan het vinden in je kritiek en je weet ook wat ik daarop antwoorde. Heb geen zin om steeds in het verleden te moeten leven.

Ik kan ook wel eens een foutje maken als stamnamen op elkaar lijken op verschillende werelden ;)
Je kunt dan toch dieper op die argument ingaan? Waarom wil je de wereld versnellen? Om zo eerder naar de volgende te gaan, is jullie antwoord hier dan op. Persoonlijk snap ik het argument, maar vind hem niet bepaald sterk


Class idd je hebt gelijk:oops: op een andere wereld is er een Chess.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487694086

Guest
Ik vind je de laatste tijd echt ontzettend afstandig/vijandig naar mij toe posten. Ik heb je de mogelijkheid geboden om mogelijk irritaties uit te praten. Hier ben je niet op in gegaan. Ik heb je vrede aangeboden wellicht is het tijd om deze te accepteren?
Want nogmaals ik kan het vinden in je kritiek en je weet ook wat ik daarop antwoorde. Heb geen zin om steeds in het verleden te moeten leven.

Ik kan ook wel eens een foutje maken als stamnamen op elkaar lijken op verschillende werelden ;)
Je kunt dan toch dieper op die argument ingaan? Waarom wil je de wereld versnellen? Om zo eerder naar de volgende te gaan, is jullie antwoord hier dan op. Persoonlijk snap ik het argument, m

Volgens mij is er geen reden dat wij op relatietherapie moeten gaan, maar als je graag wil prima, heel gek is het niet dat ik een opmerking maak over de stamnaam en ook niet ongepast oid. Argument is idd om deze wereld snel te eindigen plus deze wat leuker/dynamischer te maken omdat er nu heel weinig gebeurt. Nog steeds, een topic was niet echt nodig imo :p
 
Reactiescore
2.508
Dat laatste vind ik dan een goede toevoeging: er gebeurd nu niks (weinig) op deze classic
 
Reactiescore
1.094
Dat is in de praathoek ook al gezegd toen iemand een opmerking maakte dat het cl forum wat terugliep in activiteit.

Het is al meerdere keren aangehaald dat een edelhalvering momenteel gewoon beter uitpakt voor CLASS

Momenteel misschien, ook al blijf ik de reden waarom een bijzonder zwak argument vinden. Maar in the long run zeker niet.
 
Reactiescore
1.278
Je kunt ook overdrijven Anton, hier hebben ook een aantal 'random' spelers gestemd ;)
Al is dat voor zowel het 'ja' als de 'nee' kamp het verhaal. Dus ik kom terug op wat ik eerder zei: de poll is een indicatie, discussies en argumenten zullen eerder helpen bij een beslissing. Een poll op het forum waar iedereen, inclusief irrelevante spelers voor deze wereld, kan stemmen over wereldinstellingen geeft een vertekend beeld.

Dus kom maar op met goede argumenten uit beide kanten. Het enige wat ik nu hoor:
Ja-kamp, de wereld is dan eerder klaar, het is zooooo saai nu en het TWTeam heeft gefaald.
Nee-kamp, class* kan ons dan met meer edels aanvallen.

Ik verwoord het hier misschien wat lomp, maar de kern klopt. Ik had eigenlijk een iets diepere discussie gehoopt, zeker nadat we aangaven dat argumenten eerder de doorslag zullen geven.

Dat hier een aantal 'random speler's stemmen is natuurlijk niks raars. Bij een stemming op een forum geef je een breed publiek de mogelijkheid om te stemmen al wil je dit niet moet je er niet om vragen. Geef diegene inspraak die je inspraak wilt geven, maar ga niet achteraf bepaalde stemmen minder waarderen dan anderen.

Je kan zeggen dat ik overdrijf, maar volgens mij is het allemaal vrij duidelijk. Er zijn supports gestuurd om een edelhalvering te krijgen en deze zijn afgekeurd. Duidelijk op een vraag kan je JA en NEE krijgen. De NEE is niet geaccepteerd, omdat er voor een grote groep gesproken zou worden(of althans dat idee krijg ik uit de posts vanuit het CLASS kampt). Nu blijkt dat VIT een andere grote partij op deze wereld helemaal niets te zien in een edelhalvering. Ik vind het arrogantie dat je er maar vanuit gaat dat je voor mensen spreekt zonder daadwerkelijk hen om d'r mening te vragen.

Goede argumenten zijn gegeven, maar ook daar kan je natuurlijk blind voor zijn. Je moet ze wel willen zien.
In eerste instantie heb je als speler besloten om deze wereld te spelen met deze instellingen. Dit is een bewuste keuze, want de instellingen waren ruim van te voren bekend gemaakt waarbij zelfs mogelijkheid was voor eigen inbreng. Al was het nu de situatie dat 1 vd 2 stammen overduidelijk de winnaar was voor 100% dan was het simpel. Nu ben je bezig gedurende een tijd waarbij de mogelijkheden voor meerdere kampen nog relatief open liggen de spelinstellingen ter voordele van één partij te veranderen. Dit is natuurlijk absurt.

Dat de wereld traag is kon je op voorhand op anticiperen, maar dat er op verzoek edelhalveringen uitgedeeld worden natuurlijk niet.
Op het moment dat er een edelhalvering doorgevoerd wordt heeft dit naar mijn inziens niet alleen impact op de wereldduur, maar ook teveel impact op de wereldloop. Ik denk dat het TW-team ten alle tijden zoveel mogelijk hierbuiten moet blijven of althans na het vaststellen van de instellingen in eerste plaats.

Ik zou zeggen spreek een voorwaarde af waarbij het realistisch is dat 1 partij 100% zeker de overwinning heeft of doe helemaal geen edelhalvering.

Laat het TW-team niet 'de hand van god' worden voor CLASS, maar beslis de wereld gewoon fatsoenlijk zou ik zeggen.
 
Bovenaan