Edelhalvering? Ja of Nee?

Is het tijd voor een edelhalvering op deze classic?


  • Totaal aantal stemmers
    66
Reactiescore
1.094
VIT heeft z'n edels opgespaard en ziet het niet zitten om zomaar de helft van die waarde aan edels te zien verdwijnen. In de long run zouden ze profiteren maar op de korte termijn is het niet voordelig. Valid argument, logisch dat ze tegen zijn en hun goed recht.

Dit is dus gewoon niet waar. VIT profiteert het meest van een halvering, zelfs op korte termijn. De wil alleen om iets te doen die is er niet. Dat is prima, maar dat is geen argument waarom een edelhalvering geweigerd zou moeten worden.

Denkt dat de wereld gespeeld is en wil het sneller laten verlopen door een halvering. Logische redenering, tikkeltje arrogant. Vraag is of de wereld al 'gespeeld' is. Zolang VIT niet opgeeft denk ik niet, dus valt je argument ook weg. Verder is het argument dat het een voordeel voor VIT zou zijn net al ontkracht. Dus eigenlijk geen poot om op te staan.

En dit is ook niet waar. Er is nergens gesuggereerd dat de wereld klaar is/gespeeld is. Ik heb letterlijk in de post boven de jouwe aangetoond dat er wel een voordeel is voor VIT.
 
Reactiescore
461
Ik bedoel zelfs de mods hebben door dat het een saaie classic is, enige wat je kan VIT kan verwachten zijn deffbunkers :p
 

DeletedUser81264

Guest
CrrxzAlWAAAPZ2s.jpg
 

DeletedUser80235

Guest
Waarom zou vit op de lange termijn wel profiteren en niet op de korte termijn? Tis niet zo dat class de gsen aan het sparen is om zodra er een halvering is alleen maar paketten te slaan hè. Zou dit allerminst ontkracht noemen


Dit is dus gewoon niet waar. VIT profiteert het meest van een halvering, zelfs op korte termijn. De wil alleen om iets te doen die is er niet. Dat is prima, maar dat is geen argument waarom een edelhalvering geweigerd zou moeten worden.

Voor jullie dan speciaal in een verhaaltje zodat het iets duidelijker wordt.

Stel je hebt 2 landen, land A en land B. Beide landen produceren wapens en moeten een oorlog voeren met die wapens.

Land A heeft een 2X zo grote productie als land B. Land A produceert 5000 per maand, land B 2500.

Land A heeft al 10.000 wapens liggen, terwijl land B er maar 1000 heeft. Land A kan er nu voor kiezen om de wapenproductie in beide te verdubbelen.

Land A kiest er nu voor dier niet te doen, aangezien ze nu een groot voordeel in de verhouding aantal wapens hebben. Zij hebben namelijk nog voor 2 maanden voorraad, terwijl land B eigenlijk een tekort heeft. Dus, doen ze het niet.

Ik presenteer u, land A=VIT, land B= Class en de wapens zijn edels.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Doen ze dit wel, hebben ze veel sneller veel meer wapens. En het gaat hier niet over een procentueel voordeel, maar een effectief in aantal
 
Reactiescore
1.094
Voor jullie dan speciaal in een verhaaltje zodat het iets duidelijker wordt.
Stel je hebt 2 landen, land A en land B. Beide landen produceren wapens en moeten een oorlog voeren met die wapens.
Land A heeft een 2X zo grote productie als land B. Land A produceert 5000 per maand, land B 2500.
Land A heeft al 10.000 wapens liggen, terwijl land B er maar 1000 heeft. Land A kan er nu voor kiezen om de wapenproductie in beide te verdubbelen.
Land A kiest er nu voor dier niet te doen, aangezien ze nu een groot voordeel in de verhouding aantal wapens hebben. Zij hebben namelijk nog voor 2 maanden voorraad, terwijl land B eigenlijk een tekort heeft. Dus, doen ze het niet.
Ik presenteer u, land A=VIT, land B= Class en de wapens zijn edels.

En wat is nou je punt? Leuk dat VIT verdeeld over 2 stammen veel edels heeft, maar het doel van de classic is nog altijd 35% dominatie halen, met 10 spelers. En daar zit VIT (grootste VIT stam staat 8 % achter), net als Class nog lang niet aan. Ook al heb je 10.000 wapens op vooraad, zolang je 100.000.000 wapens nodig hebt om de overwinning binnen te halen zegt dat nog geen ene hol.
 
Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Ik heb jullie feedback gelezen, de wereldsituatie onderzocht en heb het volgende plan uitgewerkt om aan alle spelers tegemoet te komen.

Vooreerst zijn nieuwe registraties op deze spelwereld gesloten. De spelwereld is nu 105 dagen oud, wat voor een classic 10 dagen boven het gemiddelde ligt. Met de lage snelheid valt dit nog best mee. (Maar natuurlijk zal de classic nog wel even lopen).

Om de wereld te versnellen stel ik volgende wijzigingen voor:

Fase 1: Uitgevoerd op 19/8
  • Verhoging basisproductie (30 -> 40): Op deze manier produceert iedereen meer grondstoffen (meer grondstoffen voor troepen + edels ;)
  • Verlaging kostprijs edels naar 75% van de originele prijs
Fase 2: Uitgevoerd als rang 1 het dubbele in percentage heeft als rang 2. (Manueel, gelieve ticket in te dienen)
  • Verdere verlaging van kostprijs edels naar 50% van de originele prijs
  • Aankondiging + sluiting van stammen (Ongeveer 24 uur na aankondiging
  • Onmogelijkheid barbarendorpen te edelen
Fase 3: Uitgevoerd mocht de wereld nog actief zijn begin oktober. (Herinner gerust het team eraan)
  • Onmogelijkheid support te sturen buiten de stam.
  • Verlaging kostprijs edels naar 25% van de originele prijs.
Wat denken jullie ervan?
 
Reactiescore
2.490
Hier gaat VIT iig niet mee akkoord

Doe nou even rustig aan ;) geef gerust je mening en dan kijken wij wat we kunnen doen om het iets sneller te laten gaan...

Ik sta trouwens nog steeds achter de instellingen van deze Classic. Er is bij voorbaat gewaarschuwd dat deze Classic langzamer ging gaan en toen werden de instellingen wel degelijk geapprecieerd.

Dat het nu saai wordt is iets wat we kunnen veranderen. En waarin we gerust willen helpen daarom dat er de vraag gesteld werd om een topic te openen en voorzien wij een IgM, de stemming is Indicatief en is niet beslissend.

Die beslissing ligt bij ons.

Ik quote mijn post op pagina 1. Zie het stuk in vet :)
 

DeletedUser80684

Guest
En de beslissing om als RS clan TW eruit te gooien van de games die we spelen ligt bij ons

Maar vooral doen wat je niet laten kan en dan zullen we zien hoe en wat.
 
Reactiescore
1.094
Beste spelers,

Ik heb jullie feedback gelezen, de wereldsituatie onderzocht en heb het volgende plan uitgewerkt om aan alle spelers tegemoet te komen.

Vooreerst zijn nieuwe registraties op deze spelwereld gesloten. De spelwereld is nu 105 dagen oud, wat voor een classic 10 dagen boven het gemiddelde ligt. Met de lage snelheid valt dit nog best mee. (Maar natuurlijk zal de classic nog wel even lopen).

Om de wereld te versnellen stel ik volgende wijzigingen voor:

Fase 1: Uitgevoerd op 19/8
  • Verhoging basisproductie (30 -> 40): Op deze manier produceert iedereen meer grondstoffen (meer grondstoffen voor troepen + edels ;)
  • Verlaging kostprijs edels naar 75% van de originele prijs
Fase 2: Uitgevoerd als rang 1 het dubbele in percentage heeft als rang 2. (Manueel, gelieve ticket in te dienen)
  • Verdere verlaging van kostprijs edels naar 50% van de originele prijs
  • Aankondiging + sluiting van stammen (Ongeveer 24 uur na aankondiging
  • Onmogelijkheid barbarendorpen te edelen
Fase 3: Uitgevoerd mocht de wereld nog actief zijn begin oktober. (Herinner gerust het team eraan)
  • Onmogelijkheid support te sturen buiten de stam.
  • Verlaging kostprijs edels naar 25% van de originele prijs.
Wat denken jullie ervan?

Hier gaat VIT iig niet mee akkoord

Dit is toch een redelijk voorstel? De verlaging is geleidelijk en geeft alleen maar aanzet tot actief spelen/edelen. Iets wat ik toejuich. Het is niet pats boem in 1x de helft of meer aan kosten verlaging, nee de kosten dalen met 25 %. Alleen op het moment dat je echt gaat slacken als n2, dan heb je straks een probleem.

Een hogere gs productie factor is ook netjes, dat maakt het mogelijk om kleinere dorpen makkelijker op te bouwen, en juicht daarmee ook het edelen van kleinere dorpen toe, en dat is iets waar VIT echt wel de tijd en moeite in kan steken, want dat vereist minimale resources en tijd.

Het is vervelend voor de mensen die van plan zijn absoluut geen moeite te willen steken in edelen. Maar dan moet je je af gaan vragen of je op een classic uberhaupt wel op het juiste adres bent.
 
Bovenaan