Edel Jaarmarkt - feedbacktopic

Reactiescore
2.489
Middernacht ;) Tevens niet actief op Wereld 64
 

DeletedUser75339

Guest
Kleine verandering dit event , denk niet dat dit er bij de vorige edities was :

Bijvullen en draaien : 150 PP

Jammer dat de pay to win zo steeds verder blijft gaan.
Dit event was al één van de ergste op dat punt, maar het wordt enkel maar erger.
 

DeletedUser6916

Guest
Hoe hou je je klanten (on)tevreden. Zeer slechte ontwikkeling, en zeker in strijd met jullie beweringen om de veranderingen in het spel niet te willen vergroten (denk aan de muurboosten duurder maken = meer verdienen voor inno). Dit verandert het spel ook te veel, aan de andere kant levert het jullie wel weer mooie euro's op. Helaas kan je dit niet verpakken in een mooi verhaaltje over het beinvloeden van het spel...
 
Reactiescore
7.918
Kleine correctie:

Dus, laat het je edelmannen weten, betaal Innogames geld op één van de activiteiten en win enkele geweldige prijzen!
 
Reactiescore
389
Kleine correctie:

Dus, laat het je edelmannen weten, betaal Innogames geld op één van de activiteiten en win enkele geweldige prijzen!

Weer zo'n kansloos event idd.
En met al het extreem zeikerige gedoe hier over de wet van de privacy, vraag ik me toch vaak af of het wel legaal is wat jullie doen met al die events?
Betalen voor een random kans op een bepaald item? Volgens mij zijn dat gewoon lootboxen en zijn die verboden in nederland.
 
Reactiescore
96
Neeuh, is alleen verboden als je er effectief geld mee kan verdienen. Door bijvoorbeeld je gewonnen items door te verkopen voor geld. En dat kan niet dus dat is niet verboden.

Neemt niet weg dat het inderdaad nergens over gaat al die eventen. Enkel om de kas te spekken bij Inno. Wat ooit begon als een uit de hand gelopen hobby van een aantal ‘scripters’ is verworden tot een organisatie die enkel shareholdersvalue kent als nastrevenswaardig begrip. De overige stakeholders kunnen de hik (om het netjes te houden) krijgen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Waardeloze youtube filmpjes maken van een evenement dat iedereen na 15 keer wel strontbeu is. Hoezo steken ze die manuren en kosten niet in de ontwikkeling van een nieuw event. Mogen van mijn part dubbel zoveel pp knoppen op staan.

Over slecht beleid gesproken, wie heeft dat nu bedacht van dat filmpje...
 
Reactiescore
389
Neeuh, is alleen verboden als je er effectief geld mee kan verdienen. Door bijvoorbeeld je gewonnen items door te verkopen voor geld. En dat kan niet dus dat is niet verboden.

Neemt niet weg dat het inderdaad nergens over gaat al die eventen. Enkel om de kas te spekken bij Inno. Wat ooit begon als een uit de hand gelopen hobby van een aantal ‘scripters’ is verworden tot een organisatie die enkel shareholdersvalue kent als nastrevenswaardig begrip. De overige stakeholders kunnen de hik (om het netjes te houden) krijgen.

Is dat zo? Op bv rocket league kon je ze enkel traden, niet verkopen op de steam market ofzo, maar toch zijn ze daar ook weg nu :p
Het ging volgens mij gewoon om het gok element en dat is hier wel heel sterk aanwezig, met die kansen op bepaalde items..
 
Reactiescore
96
Als de items uit lootboxes (of vergelijkbare zaken) een economische waarde vertegenwoordigen is het strafbaar, want dan is er sprake van een soort kansspelen waarvoor je een vergunning nodig hebt (in Nederland, maar ook veel andere landen). En gezien de meeste (zoniet) alle games dat niet hebben is het dus illegaal.

Daarnaast is er sprake van een verslavingselement waarom lootboxes onder vuur liggen, kinderen die hieraan worden blootgesteld kunnen daardoor een (gok)verslaving ontwikkelen. Dit is volgens mij niet per se verboden maar natuurlijk alles behalve aanbevelenswaardig. En gezien de negatieve berichten in de media zullen spellen heroverwegen of ze hiermee door willen gaan, omdat ze zeer waarschijnlijk niet bekend willen staan als een game die kinderen aan een (gok)verslaving helpt.
Ken de situatie bij rocket league niet exact, maar wellicht dat dit een overweging bij hen was om ermee op te houden.

Voor TW is er dus geen sprake van iets illegaals, de rewards vertegenwoordigde geen economische waarde. En daarnaast is van te voren al wel bekend wat er gewonnen kan worden, waardoor het gokelement ook beperkt tot niet aanwezig is.

Lang verhaal kort: Wettelijk is het event niet verbonden, maar neemt niet weg dat dergelijke evenementen zwaar zuigen.
 
Reactiescore
111
Als de items uit lootboxes (of vergelijkbare zaken) een economische waarde vertegenwoordigen is het strafbaar, want dan is er sprake van een soort kansspelen waarvoor je een vergunning nodig hebt (in Nederland, maar ook veel andere landen). En gezien de meeste (zoniet) alle games dat niet hebben is het dus illegaal.

...

Voor TW is er dus geen sprake van iets illegaals, de rewards vertegenwoordigde geen economische waarde. En daarnaast is van te voren al wel bekend wat er gewonnen kan worden, waardoor het gokelement ook beperkt tot niet aanwezig is.

Lang verhaal kort: Wettelijk is het event niet verbonden, maar neemt niet weg dat dergelijke evenementen zwaar zuigen.

Ik dacht dat een belangrijk element ook de kansberekening op bepaalde items was. Dus niet alleen welke items gewonnen kunnen worden.
Maar ik ben geen expert op dit gebied :)
 
Reactiescore
96
Is natuurlijk ook zo, anders zijn het geen kansspelen :wink:

Maar het gaat uiteindelijk om een combinatie van factoren die het illegaal maken en in de events van TW is die combinatie er niet.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Reactiescore
2.369
Reactiescore
2.489
Actief op alle werelden.
 
Reactiescore
193
Kan iemand mij een ELI5 bezorgen van dit event? Heb het topic doorgelezen en heb het idee dat het event nogal geëvolueerd is over de jaren heen en ik heb al jaren geen events op TW meer meegemaakt.
 
Reactiescore
1.139
Je hebt een rad met items er op.
De kleur van het vakje geeft aan hoe veel kans je hebt.
je krijgt elke dag 1 gratis spin direct en je kunt er nog 1 bij verdienen.
daarna kun je met oplopende prijzen telkens opnieuw spinnen.
als je denkt het wordt te duur of ik heb alle items die ik wil kun je het rad reseten krijg je weer 1 gratis spin en de opgelopen prijs reset weer.
 
Reactiescore
193
Je hebt een rad met items er op.
De kleur van het vakje geeft aan hoe veel kans je hebt.
je krijgt elke dag 1 gratis spin direct en je kunt er nog 1 bij verdienen.
daarna kun je met oplopende prijzen telkens opnieuw spinnen.
als je denkt het wordt te duur of ik heb alle items die ik wil kun je het rad reseten krijg je weer 1 gratis spin en de opgelopen prijs reset weer.

Thanks! Klinkt potentieel interessant (en ook beetje game-breaking).
 
Bovenaan