Earlygame Awards / Verwachtingen

Reactiescore
973
Ik had wellicht nog even moeten bijschrijven ''op die manier''. Dan gaat de vlieger wel op.

Welke manier dan precies? Tis heel kort samengevat gewoon 1C spammen, lastigste van dit alles is om alle accounts zich er aan laten houden, iets dat jij niet hebt gedaan. Het enige dat je nu claimt is dat die hele clear en fake molen het grootste was van elke wereld, dat ik ten zeerste betwijfel eigenlijk. Maar buiten dat is het hele 1C laten spammen nu niet echt noemenswaardig, er zit nu niet echt een andere strategie achter dan de tegenstander vervelen tot die even niet meer oplet. Ik snap het hele vermelden van dit eigenlijk niet... Vind persoonlijk een effectieve slimme massa noemenswaardiger dan elke dag 1C te spammen tot je tegenstander er genoeg van heeft. De grootste moeite van zo'n strategie is iedereen het elke dag laten uitvoeren, dat zoals je zelf al zei je niet hebt gedaan..
 
Reactiescore
1.476
Roald is een tactisch en strategisch mastermind die een geheel nieuw concept heeft bedacht, accepteer dat nou gewoon.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Volgens mij is ''de manier waarop'' ondertussen wel uitgebreid beschreven, ik pak nog even wat citaten en zal de hoofdzaken dikgedrukt plaatsen. Tot op heden is er nog niemand die op mijn rekensommetje voor de intensiteit ingegaan en heb ik nog niemand gevonden die heeft gezegd dat diezelfde intensiteit (of eigenlijk een verhouding dorpen x aantal fakes per dag sturen van één op twee en dan weken lang) eerder gezien is.

Een stam met 20000 dorpen die een massa doet in een mid-eindstadium is heel wat anders dan een Seau-Vitae met allemaal accountjes tussen de 2 en de 5 miljoen (max) die elkaar dood gooide met incommings, 95% fake. Daarbij nog een punt dat jullie volledig achterwege laten; in de vroege werelden moest men alles nog timen via opera en de coördinaten in het notitie blok. Dat is hopeloos veel arbeidsintensiever dan dat je tegenwoordig met 400 dorpen tot 3000 fakes per dag knalt - zoals dat op w42 wel prima kon. Daarbij waren de looptijden daar doorgaans veel groter, simpelweg doordat de werelden groter waren en de uiterste rim vele dagen weg kon liggen van de frontlinie.

De intentie van de massa was vooral het lamleggen van vijandelijke accounts, frontbash kwam bijna niet voor - slechts sporadisch op kleine stukjes front. Edelen van dorpen was niet eens de hoodfintentie - het verjagen van het vijandelijke team was de hoofdintentie.

Wat ik al zei Howlin, wereld 12 speelde ik niet. Leuk dat dat daar ook voor kwam, en duidelijk op grotere schaal aangezien wereld 12 een van de grotere werelden was. Gebeurde dit ook op een linie van 5-6 accounts op dagelijkse basis en met een verhouding van per vijandelijk front-spelerdorp 2 fakes per dag sturen? Dat zou dan betekenen dat als de gemiddelde speler 1000 dorpen heeft, iedere frontspeler 2000 incs moet gooien + een paar duizend per dag van een aantal safezonespelers (dat een groter aantal moet zijn geweest op een oude wereld) + meerdere dagen looptijd = een constante teller van 20.000? en uitgaande van een maximale looptijd van 4 dagen, zo een 6000-7000 incs per dag? Weken lang? Dat is wat ik bedoel met dat de schaal een grote rol speelt en dat de intensiteit mogelijk anders is geweest op 42.

Dat klopt, dat zeg ik ook niet :p Roald heeft het over de intensiteit, als het 'normale fakes' waren is het niet zo'n probleem tot er kata's tussen zitten. Klote SloopAP van Warre. Los daarvan, dit gaat toevalig over 42, maar welke wereld het ook is, het blijft lastig om tegen te deffen of dat nou w6 of 42 is.

Dit lijken mij toch best wel verschillen. Daarnaast benadruk ik nog eens dat het hier niet over credits harken gaat, maar het tegenspreken van Jasey die zegt dat hij il burat gesaved zou hebben en dat naar mijn ervaring deze clearmolen intensiteit voor w42 nog niet plaats gevonden had op mijn vorige werelden. Dat natrappen van random noobs als Potje is dus niet zo nodig.
 
Reactiescore
1.226
Daarnaast benadruk ik nog eens dat het hier niet over credits harken gaat, maar het tegenspreken van Jasey die zegt dat hij il burat gesaved zou hebben en dat naar mijn ervaring deze clearmolen intensiteit voor w42 nog niet plaats gevonden had op mijn vorige werelden. Dat natrappen van random noobs als Potje is dus niet zo nodig.

Je zult het ongetwijfeld niet zo bedoelen (of wel misschien who knows) maar doordat je het op jezelf betrekt oogt het wel alsof je credits wilt harken. Ging het je puur alleen om het punt dat er een intensieve clearmolen was dan had je dat gewoon kunnen benoemen zonder daarbij te vermelden dat jij dat systeem opperde dan wel op deze manier uitgevonden had.

Daarbij was het wel meer dan ''terug aanvallen''. Aangezien ik gewoon een systeem opperde van het stelselmatig onder vuur houden van bepaalde spelers in kleine groepjes - elk account stuurt elke dag 250 incs op twee targets - op bepaalde dagen clears ipv fakes etc etc. Dat is iets dat nog niet eerder gedaan is op andere werelden voor zover mijn geheugen reikt.
 
Reactiescore
1.089
Precies en als iemand het dan gaat vergelijken met andere werelden kan je het toch afdoen met wat roald 2 posts geleden al zelf zei 'Appels met peren vergelijken'. Dus ik weet niet welk punt er nou gemaakt wordt in soms letterlijk een zee van irrelevante text.

Qua absolute aantallen in welk aanvalssysteem dan ook zal w42 toch nooit kunnen tippen aan bijvoorbeeld w19 wat Elko al benoemde, het is immers ruim 2x zo groot. En dat draagt ook meer dan genoeg bij aan intensiviteit.

W42 was intensief, leuk gefeliciteerd.
 
Reactiescore
768
Volgens mij is ''de manier waarop'' ondertussen wel uitgebreid beschreven, ik pak nog even wat citaten en zal de hoofdzaken dikgedrukt plaatsen. Tot op heden is er nog niemand die op mijn rekensommetje voor de intensiteit ingegaan en heb ik nog niemand gevonden die heeft gezegd dat diezelfde intensiteit (of eigenlijk een verhouding dorpen x aantal fakes per dag sturen van één op twee en dan weken lang) eerder gezien is.







Dit lijken mij toch best wel verschillen. Daarnaast benadruk ik nog eens dat het hier niet over credits harken gaat, maar het tegenspreken van Jasey die zegt dat hij il burat gesaved zou hebben en dat naar mijn ervaring deze clearmolen intensiteit voor w42 nog niet plaats gevonden had op mijn vorige werelden. Dat natrappen van random noobs als Potje is dus niet zo nodig.
Waarom worden SloopAP en kata's dikgedrukt van Steven?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Haha prima jongens. Het is allemaal wel lekker selectief lezen hoor. Costa (bram toch?), je had ook gewoon in de eerste posts kunnen citeren dat er staat ''het gaat niet om credits harken''. Alsook ''ik baseerde het op wat Vitae deed'' waar ik dus letterlijk schrijf dat ik het gewoon van Vitae stal alleen structureler aanpakte. Hetgeen wat er nu gebeurd is gewoon vallen over woordjes zonder de algehele context. Het gaat je dus totaal niet om de discussie of het onderwerp, je wilt mij gewoon pakken op een paar zinnetjes die losstaand een statement lijken terwijl ik ze binnen dezelfde post al nuanceer.

Überhaupt het officiële punt: Dat Frank Underwood de savior van Il burattinaio zou zijn geweest negeert vrijwel iedereen en nou net dat punt is het hele punt van het aanhalen van het opzetten / initiëren van de oplossing - een gestructureerde clearmolen. Het AF voelt meer en meer een plek waar men elkaar gewoon moet afvallen op basis van woorden en niet een plek waar een (constructieve) discussie gevoerd kan worden over een inhoudelijk onderwerp. Maar die trend is al jaren gaande, met het populairder worden van steeds dommere (tegenwoordig vaak op 9gag gebaseerde) memes als tegenhanger.

Overigens ook opvallend, start een discussie met een classic-boy en de hele gang komt bemoeien en sneren over een wereld en onderwerp waar ze lang niet allemaal / geen van allen, kennis van hebben. Loyaliteit naar je vrienden is mooi hoor, maar volgens mij kunnen jullie individueel allemaal goed genoeg posten om het zonder een kwantitatieve meerderheid te doen.

Waarom ik hier ook nog moeite ik steek, terwijl ik vrijwel nergens meer speel zou ik mijzelf ook nog eens moeten afvragen.

Waarom worden SloopAP en kata's dikgedrukt van Steven?

Omdat ook dit twee factoren zijn met invloed op de intensiteit van een clearmolen. Of wil je ontkennen dat SloopAP niet drempelverlagend werkt om hopeloos hard te spammen met incommings alsook de effectiviteit van het slopen (''sloop''AP) en het slopen an sich.

Qua absolute aantallen in welk aanvalssysteem dan ook zal w42 toch nooit kunnen tippen aan bijvoorbeeld w19 wat Elko al benoemde, het is immers ruim 2x zo groot. En dat draagt ook meer dan genoeg bij aan intensiviteit.

Dat ben ik dus gewoon niet met je eens. Wat ik al zei; ik heb zelf nog op Airranger - volgens mij de meest spraakmakende massa van Ctrl op wereld 19 - gedeeltelijk mogen deffen (een uur of 5-6 op de dag voor aankomst en 2-3 uur op de dag van aankomst). Ja, die schaal is véél groter dan op wereld 42. Toch lag het hoogtepunt qua incommings op de teller op 8000, met 5000 aankomsten op één dag. Airranger was12 miljoen en grotendeels defensief. Er stonden honderden recapedels klaar en een ruime honderd stacks van 200k of dikker. Ctrl's massa was gewoon verpletterend, ramde al het front dood, strooide kapot veel edels en werd gewoon geslacht door Richward en andere Ctrl'ers.

Is dat nog een clearmolen of gewoon een overkill goeduitgevoerde massa. Op 42 waren de incasserende accounts 3 miljoen, kregen ze ook 8000 op de teller, maar frontbash en grootschalig edelen bleef logischerwijs uit. Honderden stacks en recaps waren er natuurlijk niet, aan beide kanten niet. De accounts braken niet bij een harde wave maar werden eerst weken lang dagelijks hard onder vuur gehouden in een sloopoffensief om uiteindelijk te bezwijken onder gerichte edelclears etcetera. Voor één dikke massa neem je 4 dagen vrij en je deffed hem. Voor een aanhoudend offensief van 3 weken zal je in een driemans team weken lang in op je zoldertje moeten vereenzamen.

Intensiteit is dus totaal verschillend en het algehele doel van de massa ook. Dat valt gewoon niet te ontkennen...
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.226
Het gaat je dus totaal niet om de discussie of het onderwerp, je wilt mij gewoon pakken op een paar zinnetjes die losstaand een statement lijken terwijl ik ze binnen dezelfde post al nuanceer.

Ik hoef helemaal niemand te pakken daar heb ik 0 belang bij. Ik geef alleen aan hoe het overkomt. Ik zeg ook dat je het ongetwijfeld niet zo zult bedoelen daarmee geef ik aan dat ik er vanuit ga dat je niet helemaal bewust bent van hoe bepaalde woordkeuze overkomt in deze situatie.

Waarom ik hier ook nog moeite ik steek, terwijl ik vrijwel nergens meer speel zou ik mijzelf ook nog eens moeten afvragen.

Ja er zijn legio manieren om je tijd nuttiger te besteden, uiteindelijk gaat het erom dat je ergens tijd in stopt waar je voldoening uit haalt. Daarop voortbordurend kun je natuurlijk ook afvragen of het waard is om een harde schijf op te gaan halen bij je ouders om een punt te maken.

Daar staat natuurlijk los van dat langsgaan bij je ouders (als je een goede band hebt) nooit een slecht idee is, zeker in deze karige coronatijden :smile:

Zal mijn harde schijf bij mijn ouders eens ophalen een keer, daar heb ik het format gewoon nog staan van Seau incl de eerste planning en rits aan coördinaten.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Oh die harde schijf was meer van - als ik er toevallig toch ben. Ik vind het soms wel mooi om nog wat van die oude content te zien; zoals ik die kaartjes van w19 en w42 ook tof vind om weer te zien. Zodoende. Echter zal dat voorlopig niet gaan, ik zit voor de zevende keer weer in afwachting op de coronatestuitslag van een huisgenoot (waar ik er 11 van heb). Wat overigens ook maakt dat ik mijn bejaarde ouders vrijwel niet meer, in levende lijven, zie sinds maart.
 
Reactiescore
768
Omdat ook dit twee factoren zijn met invloed op de intensiteit van een clearmolen. Of wil je ontkennen dat SloopAP niet drempelverlagend werkt om hopeloos hard te spammen met incommings alsook de effectiviteit van het slopen (''sloop''AP) en het slopen an sich.
SloopAP werkt inderdaad demotiverend voor de tegenstander. Sinds Warre het had geïntroduceerd op W21 om het te gebruiken tegen Resist was voor hen uiteindelijk de doodssteek. Accounts zoals Bearguy en Philips de Goede werden helemaal kapot gekata'ed en overal vlogen de clears om de oren.

De uitvoering vanuit Vitae op Seau. Had hetzelfde principe. Zelf denk ik dat op W21 het iets meer inspanning vroeg van de spelers, omdat bijna elk account hooguit met 1/2 man speelde. Het kwam bij de Fruit./Resist het laatste half jaar nauwelijks meer voor dat er accounts waren met 3 personen of meer.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Het vormen van grote teams/ mega teams lijkt mij ook een trend van de laatste 30-35 werelden inderdaad. Maarja ik zal maar oppassen met het doen van dit soort radicale uitspraken. Voor het zelfde geld speelde Elko met 8 co spelers op Vallos17 (of welk getal daar ook stond) en dan trekt mijn uitspraak 'weer' op niets. Dus ik zal het maar op mijzelf betrekken: tot wereld 38 speelde ik, met twee uitzonderingen, grotendeels solo. Tot wereld 60 had ik maar 1 tot 2 co's. Op w68 had ik er vijf en op deze wereld had ik er zeven. Ik denk dat velen deze trend wel onderschrijven.
 
Reactiescore
2.039
Het vormen van grote teams/ mega teams lijkt mij ook een trend van de laatste 30-35 werelden inderdaad. Maarja ik zal maar oppassen met het doen van dit soort radicale uitspraken. Voor het zelfde geld speelde Elko met 8 co spelers op Vallos17 (of welk getal daar ook stond) en dan trekt mijn uitspraak 'weer' op niets.
Ik speelde solo dus ggwp
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Mooi, dan onderschrijf je dit standpunt dus wel. Ik speelde er ook solo op het account gelijknamig aan mijn AF. Het overgrote deel speelde solo in c66 en .ba.
 
Reactiescore
972
Wat heeft dit met klessik te maken? :confused2:

Oh, dat groepje dat altijd komt bashen als een zinsdeeltje uit een onderbouwde post ze niet aanstaat. En vooral dat ze altijd met meerdere komen, om samen een punt te maken ofzo, over een wereld die 4 jaar geleden gespeeld is. Voor mij is dat het classic groepje, maar ik wil het ook best de zuurpruimen van TW NL noemen voor je.
 
Reactiescore
2.039
Oh, dat groepje dat altijd komt bashen als een zinsdeeltje uit een onderbouwde post ze niet aanstaat. En vooral dat ze altijd met meerdere komen, om samen een punt te maken ofzo, over een wereld die 4 jaar geleden gespeeld is. Voor mij is dat het classic groepje, maar ik wil het ook best de zuurpruimen van TW NL noemen voor je.
Dat groepje bestaat al jaren niet meer dus denk dat zuurpruimen idd een betere term is?
 
Reactiescore
3.452
Op 42 waren de incasserende accounts 3 miljoen, kregen ze ook 8000 op de teller, maar frontbash en grootschalig edelen bleef logischerwijs uit. Honderden stacks en recaps waren er natuurlijk niet, aan beide kanten niet.
8k op de teller?
Bij Vitae sws niet,hoogste wat ik heb gezien( ik draaide nogal wat vv’s binnen Vitae samen met Max) was ruim 4k.
Had Vitae zoveel op jullie gestuurd dan?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
8k op de teller?
Bij Vitae sws niet,hoogste wat ik heb gezien( ik draaide nogal wat vv’s binnen Vitae samen met Max) was ruim 4k.
Had Vitae zoveel op jullie gestuurd dan?

Die 8k op de teller was het toppunt van jullie offensief op Il burat, over het algemeen lag de teller rond de 3-4k, die 8k was een weekje voordat de seau clearmolen op gang kwam. Volgens mij was die teller van 8k het debuut van Warre op Vayne en het moment dat meerdere Vitaeers de sloopAP gingen uitproberen o.i.d.

Bij Vitae weet ik, vanzelfsprekend, niet exact wat de maximale teller-aantallen zijn geweest. Maar zeker geen 8k nee. Onze clearmolen was verspreid over meer accounts die er continu duizend a enkele duizenden op de teller hadden.
 
Bovenaan