Earlygame Awards / Verwachtingen

Reactiescore
973
Dat is weet ik niet hoe vaak wel niet toegepast op w12, is nu niet echt een revolutionaire nieuwe techniek. Een kleine variatie op de clearmolen, die al sinds w1 geloof ik bestaat.

Klinkt overigens meer als delegeren dan initiëren, ofwel is het wel een zeer beperkte vorm van initiëren.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Ik vind het best interessant om het even te hebben over de eerste kennismaking van het clearmolen concept (in mijn interpretatie iig).

Mierenneuk gerust over één woord (itiatie), echter speelde je de wereld niet eens en is de enige relevantie ervan dat het punt dat, Frank underwood het account Il burat geredt zou hebben, invalide is - op een wereld die jullie niet eens speelde. Elko, over w19, ik heb zelf nog een paar dagen op Airranger in BA (blue army) mogen deffen (was tof). Daar tikte de teller ook de 8-9k aan op de ergste aankomstdag en heb later nog wat vv'tjes gehad op andere (faal)accounts. Echter waren vrijwel alle aanvallen vanuit Control meer gefocust op grotere clearwaves (kwantitatief veel grotere partij - dus meer clears) waarbij edelen een hoofdrol speelde en het front vaak grootschalig gecleard werd en de buren gefaked. Meer een langdurige tradionele massa dan een clearmolen volgens het concept dat ik ken. Dat was op wereld 42 heel anders. Daar was het edelen helemaal geen doel an sich, het doel was daar het lamleggen van accounts en het overspannen van vijandelijke spelers - zoals zij, Vitae, bij ons deden. Dat is een behoorlijk verschil me dunkt.

Wereld 12 speelde ik niet (w4 en w9 daarentegen wel), maar let er ook op dat je geen appels met peren gaat vergelijken. Een stam met 20000 dorpen die een massa doet in een mid-eindstadium is heel wat anders dan een Seau-Vitae met allemaal accountjes tussen de 2 en de 5 miljoen (max) die elkaar dood gooide met incommings, 95% fake. Daarbij nog een punt dat jullie volledig achterwege laten; in de vroege werelden moest men alles nog timen via opera en de coördinaten in het notitie blok. Dat is hopeloos veel arbeidsintensiever dan dat je tegenwoordig met 400 dorpen tot 3000 fakes per dag knalt - zoals dat op w42 wel prima kon. Daarbij waren de looptijden daar doorgaans veel groter, simpelweg doordat de werelden groter waren en de uiterste rim vele dagen weg kon liggen van de frontlinie.

Samengevat: het is lastig vergelijken omwille van wereldgrootte, het stadium van desbetreffende wereld en daarmee kwantiteitsverschillen en de toenmalig beschikbare stuurtechnieken (toch minder gebruiksvriendelijk als 1C). Echter zie ik wel een verschil in het doel van de clearmolen dat op 42 puur gericht was op het uitputten van accounts bij de tegenpartij, niet zozeer op het edelen van dorpen of clearen van front. Tenzij de w12 massa's exact dezelfde insteek hadden en het niet gepaard ging met grootschalig clearen noch edelen?

Voor hen die zich afvragen wat wel het doel is van zo een clearmolen: eerst langdurig je vijand ontmoedigen om netjes en veilig te blijven dodgen, soms duizenden keren per dag, terwijl het bijna alleen maar fakes zijn. Naar mate van tijd gaat men grootschalig (middels aanvragen bijv) dodgen met continu verlies van rekruteertroepen als gevolg. Je bestookt wat edelclears short range of ramt een paar losse edels achter een clear tussen de fakes - veel mobiele def is nog onderweg van een dodge dus men gebruikt frontdef = duur -> constante verzwakking account -> constant plat schieten van alle muren en VZ's dus continu zwakke plekken. Naar mate van tijd verlies je je offensieve opties om nog iets terug te doen en komt er gerichte frontbash - wat niet eens meer op valt tussen de 3-4k die je elke dag krijgt, al een dag of 10. Etc. Etc. Uiteindelijk is er maar één optie, aangezien je niet vele accounts op één frontlinie kunt overstacken, en dat is je tegenstander ook lam leggen op de push-locatie.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.039
Denk dat je je in meerdere dingen flink vergist: ten eerste waren BA en c66 allebei even groot als ctrl terwijl ze een BG hadden, en ten tweede hebben wij precies zo'n clear/fakemolen op Harm en het acc van steff gedaan. ;) Destijds geopperd door Jeroen tld, en uitgewerkt door richward en mijzelf. Waar je wel gelijk in hebt is dat er meer tijd in zat dan op een wereld als 42 (ondanks sangu), maar dat is verder helemaal niet relevant.
 
Reactiescore
973
Dat er verschillen waren in de intensiviteit van het sturen door gebrek aan 1C of andere tools, en de grootte van de accounts en werelden, wil niet zeggen dat die hele techniek nooit voorkwam. Integendeel, beseffend dat ik zelf anderhalve maand onder aanval ben gehouden op wereld 12 waarin toch een hoop dagen enkel fakes aankwamen en andere dagen voornamelijk clears. In mid game kwam het daarentegen vroeger ook wel degelijk voor dat mensen elke dag fakes zonden, en bepaalde dagen opeens overal clears lieten aankomen. Datgene heb ik zelf ook gedaan op w12 nog tegen 2meter/stomiets uit War!.

Aldus dat die techniek een nieuw fenomeen zou zijn is grote bullshit, hoop old gen stammen die fanatiek genoeg waren om accounts wekenlang onder aanval te houden. Doorgaans wel niet de beste stammen, waarom zou je zoveel moeite besteden aan de tegenstander als je doorgaans met 1 goed en sterk georganiseerde massa er ook doorkwam. Maar dat terzijde.

Dat ik 42 niet speelde klopt, daarom verwoordde ik het ook als "het Klinkt overigens meer als ". Daarbuiten ken ik jvds als een zeer nuchter persoon die er nu niet echt om heen draait.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Denk dat je je in meerdere dingen flink vergist: ten eerste waren BA en c66 allebei even groot als ctrl terwijl ze een BG hadden, en ten tweede hebben wij precies zo'n clear/fakemolen op Harm en het acc van steff gedaan. ;) Destijds geopperd door Jeroen tld, en uitgewerkt door richward en mijzelf. Waar je wel gelijk in hebt is dat er meer tijd in zat dan op een wereld als 42 (ondanks sangu), maar dat is verder helemaal niet relevant.

Uhu, Fair war heeft ook de lading incs gehad - aanhoudend. Echter waren ten tijden van de Ctrl vs BA/C66 tijden alle de meeste (pinky was bijv kleiner) accounts al ruim boven de 7 miljoen en de meeste waren de 10 al ruim voorbij. Toen Fair war die incs kreeg was zijn acc al tegen de 20 miljoen en het mijne rond de 16/17 miljoen. Dat is toch echt een heel ander stadium dan dat alle accounts tussen de 2 en de 4-5 miljoen waren zoals op w42. Daarbij was wereld 19 6 (volle) continenten lang en 6 breed o.i.d. en dat was op wereld 42 ook niet het geval - vandaar een groot verschil in totaalhoeveelheid clears op één front. Ook het aantal personen in de stam was véél hoger - ook door regelgeving - waardoor de stuurdruk per account veel lager was om een aantal accounts dagelijks onder vuur te houden. Het gebrek aan techniek compenseert dat echter wel weer een beetje.

Wat ik al zei Howlin, wereld 12 speelde ik niet. Leuk dat dat daar ook voor kwam, en duidelijk op grotere schaal aangezien wereld 12 een van de grotere werelden was. Gebeurde dit ook op een linie van 5-6 accounts op dagelijkse basis en met een verhouding van per vijandelijk front-spelerdorp 2 fakes per dag sturen? Dat zou dan betekenen dat als de gemiddelde speler 1000 dorpen heeft, iedere frontspeler 2000 incs moet gooien + een paar duizend per dag van een aantal safezonespelers (dat een groter aantal moet zijn geweest op een oude wereld) + meerdere dagen looptijd = een constante teller van 20.000? en uitgaande van een maximale looptijd van 4 dagen, zo een 6000-7000 incs per dag? Weken lang? Dat is wat ik bedoel met dat de schaal een grote rol speelt en dat de intensiteit mogelijk anders is geweest op 42. Maar als jij beaamd dat mijn gecalculeerde aantallen wel redelijk kloppen, dan moet wereld 12 heftig geweest zijn om daar te deffen.
 
Reactiescore
2.039
Uhu, Fair war heeft ook de lading incs gehad - aanhoudend. Echter waren ten tijden van de Ctrl vs BA/C66 tijden alle de meeste (pinky was bijv kleiner) accounts al ruim boven de 7 miljoen en de meeste waren de 10 al ruim voorbij. Toen Fair war die incs kreeg was zijn acc al tegen de 20 miljoen en het mijne rond de 16/17 miljoen. Dat is toch echt een heel ander stadium dan dat alle accounts tussen de 2 en de 4-5 miljoen waren zoals op w42. Daarbij was wereld 19 6 (volle) continenten lang en 6 breed o.i.d. en dat was op wereld 42 ook niet het geval - vandaar een groot verschil in totaalhoeveelheid clears op één front. Ook het aantal personen in de stam was véél hoger - ook door regelgeving - waardoor de stuurdruk per account veel lager was om een aantal accounts dagelijks onder vuur te houden. Het gebrek aan techniek compenseert dat echter wel weer een beetje.

Dat is allemaal helemaal niet relevant.

Aangezien ik gewoon een systeem opperde van het stelselmatig onder vuur houden van bepaalde spelers in kleine groepjes - elk account stuurt elke dag 250 incs op twee targets - op bepaalde dagen clears ipv fakes etc etc. Dat is iets dat nog niet eerder gedaan is op andere werelden voor zover mijn geheugen reikt.

Jij claimt dit maar dit klopt gewoon voor geen kant, wat je beschrijft wordt nu al door 2 anderen onderuit gehaald waaronder op een wereld waar je zelf op gespeeld hebt. Dat jij het anders voor ogen had wat je bedoelde kan zijn, maar doet niets aan af dat deze quote simpelweg onzin is. Een rondje vragen in je gemiddelde stamchat zal al genoeg voorbeelden geven van werelden waar dit ook toegepast werd, w21 en 22 bijv.

Overigens had w19 een ledenlimiet van 30 (waarvan wij destijds 22 hadden) en w42 een van 40, dus dat gaat ook niet helemaal op. ;)
 
Reactiescore
7.918
Dat klopt, dat zeg ik ook niet :p Roald heeft het over de intensiteit, als het 'normale fakes' waren is het niet zo'n probleem tot er kata's tussen zitten. Klote SloopAP van Warre. Los daarvan, dit gaat toevalig over 42, maar welke wereld het ook is, het blijft lastig om tegen te deffen of dat nou w6 of 42 is.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Jij claimt dit maar dit klopt gewoon voor geen kant, wat je beschrijft wordt nu al door 2 anderen onderuit gehaald waaronder op een wereld waar je zelf op gespeeld hebt. Dat jij het anders voor ogen had wat je bedoelde kan zijn, maar doet niets aan af dat deze quote simpelweg onzin is. Een rondje vragen in je gemiddelde stamchat zal al genoeg voorbeelden geven van werelden waar dit ook toegepast werd, w21 en 22 bijv.

Overigens had w19 een ledenlimiet van 30 (waarvan wij destijds 22 hadden) en w42 een van 40, dus dat gaat ook niet helemaal op. ;)

Prima Elko. Je mist het punt een beetje. Ik claim helemaal niets, ik hark geen credits. Slechts in mijn beleving was wereld 42 unieker qua clearmolens en heb ik die trend zien doorzetten op andere werelden. Niemand speelt alle werelden maar zelf speel ik toch onafgebroken 11 jaar nu. Ik speelde vrijwel elke wereld die ik startte ook uit tot de laatste dag en nam vrijwel geen tw-pauzes. Ja heel triest, maar het maakt wel dat ik een redelijk representatief beeld kan hebben over de aanvals-evolutie op tw.nl - zelfs als dit slechts gevoelsmatig is.

Daarbij werd inderdaad SloopAP van Warre geïntroduceerd in Vitae, ik wilde er niet eens over beginnen aangezien ik toen ter tijd al harde discussie gehad heb over het gebruik van privéscripts. Verder lijkt iedereen, jij bovenal, volledig te missen dat de schaal van jullie vergelijkingen volstrekt anders is dan die op wereld 42. Kijk mijn rekensommetje eens na, kun jij ook maar één iemand vinden die kan bevestigen dat die verhoudingen gebruikelijk waren op vorige werelden? Als zesmalig stamleider heb ik toch een ''redelijk skypekringetje'' en ik heb er nog geen een gevonden.

Wat betreft het ledenlimiet; bekijk gewoon een archief kaart dan zie je direct al dat de schaal volstrekt anders was alsook de gemiddelde ledengrootte en daarmee de hoeveel nabije clears, fakes, kortere looptijden etcetera. Hier kun je dan ook direct de daadwerkelijke ledenaantallen vergelijken, losstaand van de maximaal gepermitteerde aantallen. Ik heb op beide werelden even een kaart (er is er maar één per maand) gepakt op het moment dat de oorlog in een vroeg stadium zat.

1605790368477.png
1605790380759.png


VS


1605790398738.png
1605790411787.png


Samengevat: Appels met peren vergelijken, eigenlijk onmogelijk.
 
Reactiescore
1.226
Aangezien ik gewoon een systeem opperde van het stelselmatig onder vuur houden van bepaalde spelers in kleine groepjes - elk account stuurt elke dag 250 incs op twee targets - op bepaalde dagen clears ipv fakes etc etc. Dat is iets dat nog niet eerder gedaan is op andere werelden voor zover mijn geheugen reikt.

Roald je zegt hier gewoon dat jij een systeem opperde wat nog niet gedaan is op andere werelden. Je kunt dan wel wereldgroottes en dergelijke erbij halen maar dat maakt voor "het systeem" niks uit. Dat het op de ene wereld misschien intensiever ervaren kan worden dan op de andere wereld, of dat het op de ene wereld beter ter uitvoering kan komen dan op de andere, staat los van de claim die je doet. Je zegt dat je iets hebt uitgevonden (want op andere werelden nog nooit gedaan) maar werelden daarvoor is het al gedaan. Of het dan in de uitvoering misschien een andere uiting krijgt door allerlei variabelen die elke wereld weer anders zijn, denk alleen al aan instellingen, staat los van de claim die je doet.
 
Reactiescore
1.278
Aha dus die molen was het geheime wapen van Imago.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik heb het autorijden uitgevonden in mijn Volkswagen Golf. Dat ze in 1885 iets vergelijkbaars deden met een zogeheten automobiel maakt niet uit, de mijne gaat namelijk veel harder dan toen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Roald je zegt hier gewoon dat jij een systeem opperde wat nog niet gedaan is op andere werelden. Je kunt dan wel wereldgroottes en dergelijke erbij halen maar dat maakt voor "het systeem" niks uit. Dat het op de ene wereld misschien intensiever ervaren kan worden dan op de andere wereld, of dat het op de ene wereld beter ter uitvoering kan komen dan op de andere, staat los van de claim die je doet. Je zegt dat je iets hebt uitgevonden (want op andere werelden nog nooit gedaan) maar werelden daarvoor is het al gedaan. Of het dan in de uitvoering misschien een andere uiting krijgt door allerlei variabelen die elke wereld weer anders zijn, denk alleen al aan instellingen, staat los van de claim die je doet.

Ik had wellicht nog even moeten bijschrijven ''op die manier''. Dan gaat de vlieger wel op.

Aha dus die molen was het geheime wapen van Imago.

Zonder katapulten was hij minder effectief inderdaad.
 

DeletedUser79458

Guest
Wat een super leuke en relevante discussie voor deze wereld:confused2:
 
Bovenaan