Earlygame Awards / Verwachtingen

Reactiescore
1.015
Classic Sven. Desondanks tijdens w42 had zowat iedereen hem wel graag op het AF. Geen idee waarom. Normaal zijn mensen die stabben niet zo geliefd en worden ze geen leider van een (toch wel) kwaliteitsvolle stam.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Denk vooral omdat Sven wel gewoon een slimme jongen was. Was ingame gewoon een goede speler, had inzicht en een goede babbel. Daarbij wil ik niet echt discussieren over zijn stabs van andere werelden maar dat was ten tijden van w42 niet echt een gespreksonderwerp. Hij kwam op 42 vooral uit de bus als ''botter Sven'' omdat hij het doolfhofpack (bot) onder andere verspreidde binnen zijn stam en om die reden bij de (volgens mij 2e) banwave gepakt werd met 2 stamgenoten (100% bans).

Daar kan je inderdaad gelijk in hebben. Ik dacht me wel te herinneren dat de Oostacc's ook zonder de bans puur qua stats zich wel goed standhielden. Tegen dan was het Westen wel grotendeels van jullie. Ik denk alsnog dat jullie de wereld wel gewonnen zouden hebben zonder 'al te veel moeite', ook zonder de bans. Maar daar zal jij een veel beter zicht op hebben uiteraard.

West was wel in de pocket ja, lagen ook meer van de betere Seau spelers. Echter denk ik dat op de long run Vitae prima door Rush heen was geraakt, uiteindelijk WAO had opgenomen (ookal was Jannes kortzichtig en stug wat uiteindelijk leidde tot een flop voor WAO) en oost Seau had kunnen kraken (dat kraakte al wel). Maar het blijft speculeren inderdaad.

The Greylady zou sws zijn weggespeeld. Die had ik zelfs nog weggespeeld en dat zou weinig goeds betekenen :X

Dat murderer account was daar ook niet al te best. Account van Jasey was sterk onderbemand en niet professioneel en had het geluk dat Jolien daar lag nogal lag te falen.
 
Reactiescore
7.918
Fun fact
The Greylady zou sws zijn weggespeeld. Die had ik zelfs nog weggespeeld en dat zou weinig goeds betekenen :X

Wegspelen wellicht. Maar ben je wel eens met haar op date geweest met je gehele account (3 man) en dronken onder pooltafels gekropen? DoI wel. 10/10 recommend.
 

DeletedUser69389

Guest
Denk vooral omdat Sven wel gewoon een slimme jongen was. Was ingame gewoon een goede speler, had inzicht en een goede babbel. Daarbij wil ik niet echt discussieren over zijn stabs van andere werelden maar dat was ten tijden van w42 niet echt een gespreksonderwerp. Hij kwam op 42 vooral uit de bus als ''botter Sven'' omdat hij het doolfhofpack (bot) onder andere verspreidde binnen zijn stam en om die reden bij de (volgens mij 2e) banwave gepakt werd met 2 stamgenoten (100% bans).



West was wel in de pocket ja, lagen ook meer van de betere Seau spelers. Echter denk ik dat op de long run Vitae prima door Rush heen was geraakt, uiteindelijk WAO had opgenomen (ookal was Jannes kortzichtig en stug wat uiteindelijk leidde tot een flop voor WAO) en oost Seau had kunnen kraken (dat kraakte al wel). Maar het blijft speculeren inderdaad.



Dat murderer account was daar ook niet al te best. Account van Jasey was sterk onderbemand en niet professioneel en had het geluk dat Jolien daar lag nogal lag te falen.
Plus dat we voor Jolien een nieuw team hadden geregeld met Jeremy (Felicitys), Jessey, Laurens en ondergetekende.

Maargoed onntopic
 
Reactiescore
766
Welke 5 accounts zullen de meeste impact op deze wereld hebben?
Do not eat yellow snow. , The Alcoholic Dream, Niettedoen, CABAGEGUY69 & Collationem.
Yellow snow groeit lekker door en zal dit ook vast blijven houden. Prima gebied en ik verwacht dat zij hier gaan overheersen.
TAD heeft een mooie TW-CV en ligt in een continent waar hij vast al iets heeft bekokstoofd. Ligt redelijk compact tussen spelers, dit heeft voordelen en nadelen maar het account is bekend en zal niet gaan tegenvallen denk ik.
NTD doet de werelden die ik heb gezien voornamelijk hetzelfde. Early flink boosten en zo in de top blijven, zonder tegenslagen zullen zij dit vasthouden en kunnen zij echt wel TW spelen. Zolang het goed gaat, zullen zij een impact leveren mits zij allen actief blijven (vaak een probleempje :p)
CabageGuy als zij hier echt actief gaan spelen zullen zij nog een impact hebben, mooie stats, onderdeel van de premade van Roald (&Warre niet te vergeten!) en een prima TW-CV.
Colla is uiteraard elke wereld dat zij serieus spelen een stabiele factor geweest, zullen zij ook hier worden.

Welke 3-5 top 20 accounts zullen het snelst vallen?
Leqoc15 zal snel vallen zoals ik eerder heb gezien w69.
Valar Morghulis. ben ik ook totaal niet van overtuigd kijkend naar eerdere werelden en hun acties (recent w68).
Voor de rest de pp-farmers in de top 20 zullen naargelang worden overgenomen.

Welke 3 stammen gaan deze wereld uitvechten, of moeten deze nog opstaan?
1. De premade van Roald/Warre
2. De stam van NTD
3. De stam in het continent van TAD
4. Onze eigen stam LEVEL zal naar mijn eigen verwachting ook nog meedraaien.

Welk van de huidige top 5 stammen zal snel breken / uit elkaar vallen?
Lada, blijft eigenlijk elke wereld een rot-stam om tegen te spelen maar zal langzaam uiteen brokkelen.

Zijn er accounts die positief opgevallen zijn in de startfase, waar dit al dan niet verwacht werd?

Het account Ruiter verbaasde mij enorm, prima stats en staan steady in de top 5.
Ook Noo-noo de stofzuiger en Tijd zijn mij erg opgevallen, ken de accounts en spelers niet.

Wie gaan de eerste grote relevante oorlog voeren?

De eerste grote oorlog is voor mij erg lastig te voorspellen. Zal de beginfase gewoon het wegspelen worden van verschillende grotere stammen tegen kleinere stammen. Wie hier de grootste groei doormaakt en het makkelijkste doorkomt zal ook de pace van de wereld bepalen.

Welk continent is het zwaarst, welke het makkelijkst?

De continenten lijken evenredig verdeeld. Enkel C44 lijkt wat lastiger doordat daar verschillende stammen en goeie spelers bij elkaar in de buurt liggen die nog niet met elkaar samen zitten. De overige drie continenten zijn denk ik alle drie even zwaar.

Welke 3 spelers behalen de meeste OD?

Colla is een stabiele factor die weet hoe hij zijn troepen efficiënt kan inzetten maar tegelijkertijd een hoge score haalt.
NTD zal een flinke score halen naar mijn verwachting.
Als laatste zal TAD een redelijke score gaan halen.
Het ligt uiteraard ook aan het verloop van de wereld, een volgestackt account haalt natuurlijk bakken met ODD op en daarmee kan je enorm makkelijk stijgen, welk account dit gaat worden, geen idee.
Van welke 10 accounts verwacht je dat ze medio mei in de top 10 staan?
1. Do not eat Yellow snow.
2. Ruiter939
3. The Alcoholic Dream
4. Niettedoen
5. Cabbage Guy69
6. Collationem
7. The Mind of a murderer
8. Absurd.
9. Noo-Noo De Stofzuiger
10. Prope Periculosius (als die serieus speelt)

Rangen zijn random neergezet, dit is gewoon naar mijn verwachting de top 10.
Wie/Wat wordt de grootste verassing deze wereld?
Grootste verassing is een lastige. Voor iedereen is dat verschillend, ligt aan kennis van accounts, spelers, omgeving etc. Voor mij is het momenteel Ruiter, als die dit doorzet, is dat voor mij een verassing als speler.
Op de vraag wat wordt de grootste verassing, denk ik voor mij de vorm die de premade van Roald/Warre aan gaat nemen. Ik had een soort opzet zoals Walk (w69) verwacht omdat er een streng beleid wordt gevoerd met duidelijke kaders en regelgeving m.b.t. boost-accounts, mb's en slaafjes. Als ik het zo zie zie ik verschillende accounts die toch als boost-accounts gaan fungeren (lijkt voor mij zo). Voor mij gaat de grootste verassing (early-game op basis van huidige kennis) worden hoe daarmee omgegaan zal worden. Gaan er toch een flink aantal interns plaatsvinden early game? Zijn er toch wat deffsletjes neergezet om de overlevingskans van de premade te vergroten? Zullen er toch meerdere MB's voor één MH gaan fungeren. Voor mij allemaal vraagtekens en dat zal voor mij als een verassing komen.

Allemaal erg subjectief. Inhoudelijk in discussie gaan kan en mag maar verwar eigen subjectieve constateringen nu niet met haat, want dat is niet wat ik met deze post probeer te bewerkstelligen :)
 
Reactiescore
1.476
Maar Walk was 1 van de 3 booststammen van w69? Hoe bedoel je dat?
Verder leuke post.
 
Reactiescore
766
Maar Walk was 1 van de 3 booststammen van w69? Hoe bedoel je dat?
Verder leuke post.
Meer doelend op het feit dat de stam wel origineel begon met zijn eigen leden. Ja een verhaal zoals Misbruik2Punt0 etc. is allemaal erg dubieus. Maar vanaf het begin stond wel vast welke accounts tot de premade behoorde. Hier staat vast welke spelers ertoe behoren maar nu nog niet met zijn allen in de stam, zo zijn in de beginposts de accountnamen bij sommige accounts ook verborgen. Ik zou me erin kunnen verdiepen want de spelers zijn kenbaar, maar niet de accounts.

TLDR de stam is nu nog niet ontstaan, dat was bij Walk wel zo vanaf het begin :p
 
Reactiescore
1.476
Meer doelend op het feit dat de stam wel origineel begon met zijn eigen leden. Ja een verhaal zoals Misbruik2Punt0 etc. is allemaal erg dubieus. Maar vanaf het begin stond wel vast welke accounts tot de premade behoorde. Hier staat vast welke spelers ertoe behoren maar nu nog niet met zijn allen in de stam, zo zijn in de beginposts de accountnamen bij sommige accounts ook verborgen. Ik zou me erin kunnen verdiepen want de spelers zijn kenbaar, maar niet de accounts.

TLDR de stam is nu nog niet ontstaan, dat was bij Walk wel zo vanaf het begin :p
Ik doelde meer op het feit dat Walk 1 MB-stam per speler had. Waar sloeg het 'strenge' beleid op?
 
Reactiescore
766
Ik doelde meer op het feit dat Walk 1 MB-stam per speler had. Waar sloeg het 'strenge' beleid op?
Verkeerde bewoording vanuit mijn kant gok ik. Meer doelend op het huidige 'strenge beleid' van de premade van Roald, ik zodoende had verwacht dat de stam -net als walk- al vanaf het begin gevormd zou zijn.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.321
ik zodoende had verwacht dat de stam -net als walk- al vanaf het begin gevormd zou zijn.

Belangrijk verschil is dat os buiten stam hier uit staat. Op w69 kon men over en weer ossen ongeacht stam. Enige reden waarom de premade atm gesplits is over 2 stammen.
 
Reactiescore
1.853
Zijn sowieso zat premades geweest die pas na de start werden gevormd, waarbij de startfase werd doorgebracht in buurtstammetjes. Zelfs toen os'en buiten de stam wel mogelijk was.
 
Reactiescore
766
En dat is precies hetgeen wat mij verbaasde. Is mijn eigen interpretatievermogen hoor, maar had dus niet verwacht dat jullie premade die strategie zou gaan hanteren mede door de wijze waarop die premade spelers zich profileren.
 
Reactiescore
1.278
@VTCpro spelers op stofzuiger ken je denk wel. ;)

En dat is precies hetgeen wat mij verbaasde. Is mijn eigen interpretatievermogen hoor, maar had dus niet verwacht dat jullie premade die strategie zou gaan hanteren mede door de wijze waarop die premade spelers zich profileren.

Heb je gelijk in met post zoals die hieronder staan werd het idee gewekt dat dit niet het geval zou zijn. Toch is er door opsplitsing in twee stammen ruimte voor defbommen/boostaccounts en je zou nou net zeggen dat een premade die start met 40 bespelers dit niet nodig zou moeten hebben.
1584017340610.png
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.321
Heb je gelijk in met post zoals die hieronder staan werd het idee gewekt dat dit niet het geval zou zijn. Toch is er door opsplitsing in twee stammen ruimte voor defbommen/boostaccounts en je zou nou net zeggen dat een premade die start met 40 bespelers dit niet nodig zou moeten hebben.
Bekijk bijlage 17998
In die post zegt roald 3 dingen:

"Het zullen geen 12 accounts zijn, eerder de helft":

6 - 8 - - - 12. 8 ligt overduidelijk dichter bij 6 dan 12, dus klopt.

"Geen tientallen hulp/boost accounts"

Op het moment tellen beide stammen samen 13 niet main-accounts, waarvan 2 volle PP farmers, dus 11 hulp/boost accounts. Dit komt neer op 1.5 account per speler, vele malen beter dan het gemiddelde van 9 a 10 dat bijv. Hi ho hanteerde. Dus klopt ook

"Geen/beperkte rekrutering of diplomatie"

Sowieso nog te vroeg voor, maar ook zeker geen sprake van, zijn al enkele tientallen sollicitaties + meerdere samenwerkingsverbanden/fusievoorstellen afgewezen. Dus klopt ook.

Alles waarvoor het idee werd gewekt in die post is tot nu toe ook gevolgd. De andere ideeen zijn echt je eigen misconcepties
 
Bovenaan