Early game verwachtingen

Reactiescore
244
Misschien zelf met een lijstje komen lijkt me leuk om te lezen.
Als jij er een mooie van maakt dan zal ik hem erna maken.

Misschien dat dan inderdaad dit topic gebruikt wordt waarvoor het bedoeld was/is

Heb al tweemaal geprobeerd er eentje te maken maar ik bots telkens op quasi exact dezelfde lijstjes die alreeds zijn gemaakt dus dan wacht ik nog even liever af om er eentje te maken die een beetje verschillend is maar op termijn komt er zeker en vast eentje aan :p.

Hun statistieken zijn inderdaad niet bijzonder maar dat zien die van Wolves ook niet. Ik ben dan ook vooral benieuwd hoe de stam naar de toekomst gaan evolueren. Zoals ik ook aanhaalde zie ik geen enkele stam late game halen en zal veel afhangen van de huidige diplomatie die er loopt en de strijd die eraan zal komen.

Het feit dat je zelf Wolves aanhaalt, doet me vermoeden dat jij dan ook meer inside info hebt. Ken jij de banden tussen TM75, Wolves en Para! ?

Klopt, Ik speel op Follow My Way dus heb alles van dichtbij meegemaakt en daarom ben ik gewoon wat verbijsterd dat ze steeds als potentiële topstam naar voor worden geschoven en dus daarom vroeg ik mij oprecht af of het echt bekende spelers van heel vroeger waren.
Dus ja ik ken de banden tussen Wolves, TM75 en Para! en nee tot op heden zijn er geen banden met deze stammen ;)
 

Red Sky at Morning

Wall Breaker 19/20
Reactiescore
126
Heb al tweemaal geprobeerd er eentje te maken maar ik bots telkens op quasi exact dezelfde lijstjes die alreeds zijn gemaakt dus dan wacht ik nog even liever af om er eentje te maken die een beetje verschillend is maar op termijn komt er zeker en vast eentje aan :p.



Klopt, Ik speel op Follow My Way dus heb alles van dichtbij meegemaakt en daarom ben ik gewoon wat verbijsterd dat ze steeds als potentiële topstam naar voor worden geschoven en dus daarom vroeg ik mij oprecht af of het echt bekende spelers van heel vroeger waren.
Dus ja ik ken de banden tussen Wolves, TM75 en Para! en nee tot op heden zijn er geen banden met deze stammen ;)
Gewoon lijstje maken of het nu bijna exact dezelfde namen zijn als iemamd anders ofniet het is en blijft jou mening ;) voor de rest deel ik dezelfde mening als jou over TM75
 
Reactiescore
94
Als ik het goed heb is de stam TM75 grotendeels een premade van oude spelers.
Dit heeft natuurlijk een aantal voordelen: Ze hebben een veel nauwere band om samen te werken, ze weten wat ze aan elkaar hebben, ...
Dit toont zich in de hoge verwachtingen van menig AF poster.

Ik heb echter wat twijfels:
Spelers die komen van grote accounts zijn het belang van efficiëntie in de start niet meer gewoon (alle gsen en troepen zijn veel belangrijker early bij gebrek aan overschot). Bovendien was abusen toen nog niet mogelijk -> Zijn dit dus wel de beste starters?
Het niveau van toen was een pak lager. Ik herinner me bvb nog dat in de echt oude tijd bladwijzer farmen een rage was. als iemand die tactiek nu terug boven zou halen zou er toch wel heel hard gelachen worden. -> In hoeverre zijn ze up-to-date met de nieuwe manier van spelen?
...

Ik verwacht dus dat er een (groot?) aantal leden van TM75 ons zwaar gaan teleurstellen en zelfs zullen verdwijnen op deze wereld voordat ze hun sterktes kunnen tonen.
 
Reactiescore
5.592
Het is inderdaad maar afwachten wat ze gaan laten zien. Voornaamste reden dat ze denk ik regelmatig benoemd worden is omdat er in totaliteit vrij weinig hoogstaande accounts of spelers deze wereld serieus zijn gestart - hierbij geen denigrerende intentie voor alle spelers -.

Een deel van TM75 heb ik meerdere werelden aan het werk gezien, maar leek voor mij nooit veel meer te zijn dan een leuke rim-stam. Nu met een serieuze opzet is het vooral mezelf laten verassen. Dat enkele accounts capabel genoeg zijn om iets leuk te laten zien is zeker, maar in hoeverre dit als top gezien kan worden is maar zeer de vraag.
 
Reactiescore
429
Wolves is ook een stevige premade hoor, als ik mijn mede pils genoten van voorgaande wereld mag geloven, onderschat hun dus ook dus ook niet.

Er zijn op het moment genoeg stammen met leuke spelers waarvan er enkele (extreem?) Verweven met elkaar zijn er zal of (te?) Lang gevochten gaan worden en dan raken de vechtende stammen alleen maar meer in de knoei als er straks wel grotere fusies komen, of en zoals ik eigenlijk verwacht zullen er een paar accounts vrij snel worden weggebeukt omdat er veel accounts zijn met mb's en du's die nog niet zichbaar zijn.

'Eay eric waarom drop je geen lijstje'
Omdat ik ook een soort gelijk lijstje zou maken, en al zou ik er een maken met alle info die ik heb/had dan zouden mensen anders gaan spelen ;)
 
Reactiescore
76
Verwachting van wereld:

VBV neemt wereld over vanuit zuiden

Edit: Behalve Mano Destra want die dronken edelt 100p bb dorpen
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
786
Beetje zwak excuus om geen lijstje te plaatsen omdat dit toch zowat hetzelfde gaat zijn. Het gaat hem ook niet zozeer over de namen die je plaatst maar eerder je eigen mening en idee waarom je deze plaatst.
Dat je bepaalde info niet wil vrijgeven is dan weer een gebrek aan het zorgvuldig afwegen van wat je wel of niet kunt zeggen.

Ten slotte is het forum van deze wereld al niet bepaald levendig op constante off topic posts na. Als de helft dan nog gaat zeggen niks te posten omdat het er toch maar op lijkt, kunnen we net zo goed geen topics openen.
 
Reactiescore
76
Beetje zwak excuus om geen lijstje te plaatsen omdat dit toch zowat hetzelfde gaat zijn. Je gaat hem ook niet zozeer over de namen die je plaatst maar eerder je eigen mening en idee waarom je deze plaatst.
Dat je bepaalde info niet wil vrijgeven is dan weer een gebrek aan het zorgvuldig afwegen van wat je wel of niet kunt zeggen.

Ten slotte is het forum van deze wereld al niet bepaald levendig op constante off topic posts na. Als de helft dan nog gaat zeggen niks te posten omdat het er toch maar op lijkt, kunnen we net zo goed geen topics openen.

Wil er best een maken maar ben 3 jaar weggeweest en heb geen idee wat de rest van de wereld atm aan het doen is
 
Reactiescore
786
Wil er best een maken maar ben 3 jaar weggeweest en heb geen idee wat de rest van de wereld atm aan het doen is

ik veronderstel dat je alsnog een bepaald beeld over de wereld hebt. Er werd hier al eerder verkondigd dat een lijstje niet fout kan zijn omdat dit persoonlijke interpretatie is. Als je een goed gevoel hebt bij Account X en denkt dat dit account een impact zal hebben, dan is dat zo. Ik vind het persoonlijk altijd leuker om een lijstje te zien van een persoon die ik niet ken dan van spelers waar ik al mee samengespeeld heb. Zo krijg ik eens iets anders te lezen ;)
 
Reactiescore
76
ik veronderstel dat je alsnog een bepaald beeld over de wereld hebt. Er werd hier al eerder verkondigd dat een lijstje niet fout kan zijn omdat dit persoonlijke interpretatie is. Als je een goed gevoel hebt bij Account X en denkt dat dit account een impact zal hebben, dan is dat zo. Ik vind het persoonlijk altijd leuker om een lijstje te zien van een persoon die ik niet ken dan van spelers waar ik al mee samengespeeld heb. Zo krijg ik eens iets anders te lezen ;)
Snap wat je bedoelt, beetje lastig aangezien vgm de mensen waar ik mee speelde vooral op 73 en 74 rondlopen, en ik geen idee heb wie waar speelt op het moment zeker op 75 haha

Kan wel objectief lijstje maken maar dat wordt niet vandaag :p
 
Reactiescore
244
Gewoon lijstje maken of het nu bijna exact dezelfde namen zijn als iemamd anders ofniet het is en blijft jou mening ;) voor de rest deel ik dezelfde mening als jou over TM75

Als ik er morgen de tijd en goesting voor vind dan zet ik er eentje op ;)

Beetje zwak excuus om geen lijstje te plaatsen omdat dit toch zowat hetzelfde gaat zijn. Het gaat hem ook niet zozeer over de namen die je plaatst maar eerder je eigen mening en idee waarom je deze plaatst.
Dat je bepaalde info niet wil vrijgeven is dan weer een gebrek aan het zorgvuldig afwegen van wat je wel of niet kunt zeggen.

Ten slotte is het forum van deze wereld al niet bepaald levendig op constante off topic posts na. Als de helft dan nog gaat zeggen niks te posten omdat het er toch maar op lijkt, kunnen we net zo goed geen topics openen.

Was helemaal niet als excuus bedoelt maar dacht gewoon dat het niet interessant was voor andere om steeds etzelfde te lezen maar als er wel behoefte is wil ik er wel wat tijd insteken en toch een beetje een eigen draai aan te geven.

Wolves is ook een stevige premade hoor, als ik mijn mede pils genoten van voorgaande wereld mag geloven, onderschat hun dus ook dus ook niet.

Sssst, laat ons nog maar even onder de radar blijven :p
 
Reactiescore
244
Hier is mijn poging tot een lijstje. Sommige punten vond ik echt heel moeilijk in te vullen aangezien we nog steeds in de beginfase zitten maar uiteindelijk is het toch klaargeraakt.

1. Welke 5 accounts zullen de meeste impact op deze wereld hebben?
- Red Sky at Morning: Zoals bij de meeste lijstjes kon ook ik niet anders dan dit account erbij zetten. Als we kijken naar hun start dan kunnen we alleen maar concluderen dat ze een blitzstart hebben gemaakt en ik vrees dat het nog wel even zal duren voordat ze van hun troon worden geschopt. Als we we naast de rangschikking gaan kijken dan zien we dat ze nog niet al te gek veel ODA hebben waarop ze duidelijk zorgvuldig hun targets uitkiezen zodat ze niet in 123 hun clear verliezen. Een kanttekening is wel dat ze ook nog amper ODD hebben, niet perse iets waar zij iets aan kunnen doen maar laat wel blijken dat ze nog 0 tegenstand hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken als ze daadwerkelijk op tegenstand botsen.

-Alexander13: Waarschijnlijk kent 95% van de lezers hem niet eens maar hij verdient hier zeker een plek. Ik ken hem van W73 en ben toen enorm verschoten van zijn vastberadenheid en inzet. Hoe slecht het er ook uitziet hij blijft het positieve benadrukken waardoor hij iedereen op scherp houdt. Heeft ook genoeg verstand van het spelletje door voorafgaande werelden dus als hij met Wolves erin slaagt om TM75 te breken verwacht ik echt heel veel van dit account.
.
- Against All Odds: Ook dit account komt ook vaak terug in de lijstjes wat in mijn ogen geen verrassing is. Elke wereld waar ze aan beginnen starten ze met maar één doel en gaan heel ver om dit te bereiken. Momenteel bezetten ze de achtste plaats in de rangschikking. Hun cluster is nu nog vrij ver uiteen maar de moment dat ze deze gaan dichten gaan ze een heel vervelend blok worden om weg te spelen. Ze hebben wel een domper gehad met het verlies van thetraingoeschuchu waardoor ze in mijn ogen wel wat kwaliteit in hun stam missen om het op te nemen tegen de andere Noordelijke stammen, benieuwd hoe dat daar gaat aflopen.

- Finnvard: Dit is een account dat mij van naam eigenlijk weinig zegt maar de meeste accounts beginnen zich toch te settelen en ook hij heeft zich proper genesteld in de top 3. Aan activiteit blijkt er absoluut geen gebrek als we kijken naar hun farmstats. Met red sky naast hun hebben ze ook een leuke buur liggen en als de samenwerking tussen deze accounts zo vlot blijft verlopen gaat dat voor vuurwerk zorgen.

- Wurm 2.0: Ook dit is een account dat niet kan ontbreken in mijn lijstje. Met het team dat daarop speelt is het voor 100% zeker een potentiële kandidaat voor wereldwinst. Momenteel is hun grootste probleem dat ze nog geen (echte) stam hebben aangezien iedereen in hun stam aan het pp farmen is. Met Para! rond hun moeten ze gaan oppassen dat ze niet gesandwicht gaan worden want ben ervan overtuigd dat ze een account of 2-3 aankunnen maar tegen een hele stam zonder al te gek veel steun gaat het toch niet eenvoudig zijn. Er was al een beetje heen en weer gevuur maar kijk al uit naar het vervolg tussen Para! en wurm.

2. Welke 3-5 top 20 accounts zullen het snelst vallen?

Dit vond ik echt een moeilijke aangezien ik denk dat de meeste spelers van top 20 het nog wel een poos gaan uithouden. Maar als ik dan toch moet kiezen dan kies ik voor de volgende spelers al denk ik dat zij nog wel een poos zullen overleven.

- Kaarsvet: Ik zet deze speler hier puur door zijn ligging. Hij best ver afgelegen van zijn stam en met wurm naast hem gaat hij een hele zware taak hebben en gaat hij al zijn kunnen moeten tonen om daar stand te houden.

- Magmador: De reden dat ik deze speler hier zet is omdat hij in het totaal maar 79 verslagen tegenstanders heeft wat dus betekent dat hij al zijn dorpen of gekregen heeft of een eventuele mb ze heeft laten clearen. Ik ben oprecht benieuwd wat er gaat gebeuren als hij daadwerkelijk tegenstand krijgt want ik heb geen idee van de spelers hun kunnen daar.

- Laagland: Ik zet deze speler hier omdat ik gewoon nog niet helemaal ben overtuigd van deze speler. Hij wordt bij vele lijstjes als veelbelovend gevonden maar hetgeen dat ik voor de moment heb gezien vond ik niet zo wauw. Ik ken de bespelers van het account niet dus ik kan ook volledig fout zitten en wie weet hebben ze gewoon pech gehad. Ik kijk uit naar het vervolg van de strijd en ben benieuwd hoe het gaat evolueren.

3. Welke 3 stammen gaan deze wereld uitvechten, of moeten deze nog opstaan?
Ik denk dat alle huidige (top) stammen nog vol zitten met pp-farmers en moraalbrekers waardoor de echte topstammen nog gevormd gaan worden. Daarom sla ik deze nog even over. Al ben ik wel verrast van Freaks dat ze erin geslaagd zijn om de stam van alexandria Morgan en addison Rae toch een serieuze tik hebben uitgedeeld door eerst de clear van Chili te slopen en daarna ook nog een dorp van Chili af te snoepen.

4. Welk van de huidige top 5 stammen zal snel breken / uit elkaar vallen?
Als ik naar deze top 5 moet kijken dan denk ik dat het voor Para! geen evidentie gaat worden om recht te blijven. Met hun cluster dat ze hebben gaat het zeer moeilijk worden om met al hun verschillende fronten overeind te blijven al heb ik uiteraard geen weet van hun diplomatieke betrekkingen.

Verder is het zeker dat ofwel TM75 ofwel Wolves met hun huidig onderonsje gaat vallen, wie dat gaat worden zal de tijd uitwijzen.

5. Zijn er accounts die positief opgevallen zijn in de startfase, waar dit al dan niet verwacht werd?
Isvennyyy en ongeoorloofde liefde zijn me positief opgevallen aangezien ik deze accounts eigenlijk niet kende maar ze staan toch beide mooi in die top 20. De tijd zal uitwijzen of ze dit kunnen volhouden.

6. Wie gaan de eerste grote relevante oorlog voeren?
Ik denk dat we hier wel Wolves en TM75 kunnen neerzetten. Deze 2 stammen zijn eigenlijk quasi van moment 1 al met elkaar aan dollen. Of we dit al een grote relevante oorlog kunnen noemen laat ik aan jullie maar dit gaat wel de eerste 'oorlog' zijn waar de klappen gaan vallen.

7. Welk continent is het zwaarst, welke het makkelijkst?
In mijn ogen zijn de twee noordelijkste continenten de 'zwaardere' maar als ik er dan 1 uit moet kiezen dan gaat het volgens mij wel c45 zijn.

8. Welke 3 spelers behalen de meeste OD?
Nu al vanboven staan met OD is eigenlijk allesbehalve positief. Het betekent dat je te teveel troepen bent verloren of dat je alreeds onder vuur hebt gelegen maar hoe je het ook draait of keert zijn beide situaties verre van ideaal in de starfase en jaja jammer genoeg staan wij vanboven met OD :(.

9. Van welke 10 accounts verwacht je dat ze medio augustus in de top 10 staan?
Ik verwacht dat de volledige top 10 op ISvennyyy en enemy with a Purpose na dat deze er eind augustus nog gaan zijn, opgevuld met Addison Rae en Firefox.

10. Wie/Wat wordt de grootste verassing deze wereld?
Ik denk dat als VBV hun groei kan volhouden dat deze nog wel een partij gaat zijn waar we allemaal mee rekening moeten gaan houden. Bestaan uit vrij kwalitatieve spelers die allemaal weten hoe het spelletje werkt, we gaan zien hoe het afloopt.


Edit: Ik had mijn lijstje al gemaakt voordat Para verandert was in Beast met Wurm en ga het niet terug allemaal veranderen :p
 
Reactiescore
5.592
Mooi lijstje man. Idd leuk van Freaks om een dorp weg te pikken bij AT.
 
Bovenaan