Early game verwachting nl103

Reactiescore
693
Beste mede keyboard warriors en tribalwars fanaten
We zijn er weer met een nieuwe Early game verwachtingen post.

Disclaimer: Dit stuk is geschreven naar mijn mening en op een ijskoude zondag middag waarbij ik weer eens zin had om iets te schrijven.
Er vallen aan dit stukje geen beloftes vast te knopen en eventuele informatie kan ik niet aansprakelijk voor worden gesteld.
Mocht je nu denken wie verspilt zijn zondag nu aan het schrijven van dit stuk?
Nou ik ben Halvor de skald, op discord beroemd onder Kapiteinterreur, Kapitein van het Schip een tutorials discord voor Tribalwars.
Wil je ook het spel leren spelen zoals wij Keyboard warriors dat doen? Stuur een berichtje op discord dan nodig ik je uit!

1733666351718.png

Ik schrijf dit stuk terwijl ik aan het farmen ben op nl104 voor wat premium punten, dus mocht het stuk spelfouten bevatten laat mij dit zeker weten!

We gaan de wereld beoordelen van continent '1' naar 2, 3 en dan 4.
Legenda: Core is midden van de rim, Rim is buitenkant van de wereld.

Ik ga mijn mening geven over de volgende 3 onderdelen:
Ligging, aantal spelers, verkregen informatie/kort verhaaltje.

Nummer 1 stam : Tour
De ligging van deze stam in continent 1 zou ik tot een week geleden zwaar hebben genoemd.
De stam bestaat uit 5 leden, waarvan er 1 mogelijk niet lang in de stam zal blijven rondhangen gezien zijn grootte.
Echter in het wilde westen heeft er een oorlog plaats gevonden afgelopen week, het account Night Train van de stam Dual (rang 9) heeft het leger aan MB's en eigen middelen van de stam Tour te verduren gekregen en met de overmacht die de stam Tour heeft kunnen bemachtigen heeft Night Train zware verliezen moeten incasseren, en lijkt het erop dat zij de Night Train met moeite op de rails kunnen houden, Night train aan de lopende rails (band) dorpen.
Gaan de heren van Night Train de Trein op het rechte spoor kunnen houden en doorkunnen stomen om Tour te stoppen?
- To be Continued

Nummer 2 stam: QiDTOP
De ligging van deze stam in continent 4 zou ik zeer gunstig noemen, zij hebben geen vijand aan de Rim kant.
De stam bestaat op het moment nog uit 5 leden, 1 heel groot account, QID (Qui Intus Diaboli) zelf, 2 mid grote accounts. en 2 kleinere accounts.
De verwachting is dat QID zelf de wereld zal spelen, maar dat de andere accounts niet een rol gaan spelen in de latere fase van het spel.

Nummer 3 stam: Yellow Army
De ligging van deze stam in de core van de wereld met het merendeel van de stam in continent 3 is vrij zwaar.
In het verleden hebben de stammen in het midden van de wereld het altijd het zwaarste gehad, ze hebben tenslotte geen veilige rugdekking vaak.
De stam bestaat uit 5 leden, waarvan Dunkirk de grootste is mijn verwachting is dat deze stam niet snel aangevallen zal worden omdat het toch wel een grote stam is geworden. Maar dat wilt niet zeggen dat ze het tot de eindfase overleven, ik verwacht dat er maar 1 account van deze stam het zal redden tot de eindfase mits dit account schikt naar de wensen van de rim stam waar ze zich bij aansluiten.

Nummer 4 stam: WHOSA
De ligging van deze stam in continent 3 is vrij ingewikkeld, ze proberen een weg naar de rim te edelen, maar dat bekent dus ook dat ze de ruimte die beschikbaar is moeten delen.
De accounts van deze stam liggen door elkaar heen en het zal daardoor heel moeilijk zijn om veilig te blijven tot de eindfase zich ontwikkeld.
Ik ben benieuwd hoelang deze stam zal samen blijven en kijk ernaar uit om de komende weken te zien hoe het iedereen vergaat.

Nummer 5 stam: V.O.C.
De buren van WHOSA, hun liggen dus ook in continent 3. De ligging van deze stam zal ik omschrijven als gunstig.
Ze hebben op dit moment 4 leden, waarvan er 2 groter zijn en 2 iets kleiner. maar met 4 leden hebben ze dus plek voor 1 account.
Niet enkel de stam ligging is gunstig, ook de accounts liggen niet door elkaar heen, ik ben heel benieuwd welk(e) accounts deze stam in de toekomst zullen versterken.

Nummer 6: SP FC.
Huidige ligging: Core zijde in continent 4.
De ligging van deze stam is niet bepaald gunstig te noemen, omringd door rimstammen die zich al beginnen te vormen liggen zij overal tussenin.
De stam bestaat uit 4 leden, met 1 lid (veel) groter dan de middelste 2, en het vierde lid is klein. het zal mij benieuwen welke rimstam als eerste probeert uit te breiden.
Ik zie de toekomst rooskleurig in voor de Fan Club als ze zich optijd aansluiten bij een rimstam waar ze potentie in zien.

Nummer 7: Chat GPT.
Dit verhaal kan helaas niet geschreven worden door Chat GPT
De ligging van deze stam in continent 2 is zeer lastig te noemen, ze hebben geen weg richting de rim en met verschillende stammen om hun heen die beginnen te vormen, moeten ze keuze gaan maken welk account er kan gaan solliciteren bij de omringende stammen, anders is de toekomst verwachting niet heel positief.

Nummer 8: LOF
De ligging van deze stam in continent 4 is zeer gunstig te noemen ze hebben geen grote vijand in de rug.
En vanwege het feit dat ze op het moment nog maar 4 leden hebben is er ook nog kans op uitbreiding, ik ben heel benieuwd welk account als eerste erbij komt.

Nummer 9: Vom. (op screenshot 10)
Ergens aan de onderkant van continent 2 heeft de stam Vom. zichzelf vo(r)mgegeven.
De ligging van stam is aan helemaal de tegenovergestelde kant van hun voorganger, maar dat betekent dus automatisch ook dat ze zich aan de buitenkant bevinden.
Mijn twstats verteld mij dat de stam bestaat uit Captain Crunch, en 4 andere accounts die (veel) kleiner zijn dan hun grote vlaggenschip.
De toekomst ziet er rooskleurig uit voor mijn mede Kapitein, als ze mobiele zone nu ook nog eens goed instellen zit er misschien wel een wereldwinst aan te komen.

Nummer 10: Dual. (op screenshot 9)
De ligging van deze stam in continent 1 zou ik omschrijven als gunstig, echter zoals beschreven bij nummer 1 zit deze stam midden in een oorlog.
Door de grote overmacht waar ze tegenover staan is de toekomst niet bepaald roos kleurig, er worden aan de lopende band dorpen verloren en het lijkt niet te stoppen.
Zeer begrijpelijk als je de punten verhouding ziet, mijn glazen bol zegt mij niet zoveel op dit moment maar mijn hoop is dat ze er bovenop komen en zichzelf weer laten stijgen in de ranglijst.

Nummer 11: Viking.
De ligging van deze stam is ook aan de buitenkant van continent 2, en zoals mijn excel formule zegt, =som(Als:buitenkant = Positief).
Is ook de ligging van deze stam aan de gunstige kant, de stam bevat 1 groot account, 2 midden accounts en 2 wat kleinere accounts.
Als deze stam zichzelf blijft ontwikkelen en vormgeven zoals ze de afgelopen tijd gedaan hebben en binnenkort de juiste beslissingen neemt dan kan het zomaar zijn dat enkele leden van deze stam zichzelf in de eindfase kan terug gaan zien.

Nummer 12: $TNF
De ligging van deze is aan de noordkant van continent 4 (Toeval, I Think Not).
Deze stam bestaat op dit moment uit 3 leden, als deze leden succesvol een weg naar de rim weten te edelen en de strijd aangaan om zich daar te vestigen.
Dan is de kans zeer groot dat we een van deze leden gaan terug zien in de latere fase van deze wereld, maar de toekomst voorspellen blijft moeilijk en ze liggen nog maar met weinig dorpen aan de rim zijde dus we gaan kijken wat de toekomst brengt.

Nummer 13: Chill
Net als Vom. ligt deze stam aan de zuidkant van continent 2, en ook hun ligging is positief.
De stam bestaat op dit moment uit 2 leden, meer dan genoeg plekken om nog mensen uit te nodigen in de stam, of zoals ik sommige van jullie al hoor denken, Ze kunnen ook makkelijk een andere stam joinen. Ik ben heel benieuwd of dit account zich optijd in de diplomatieke wirwar gaat bevinden en zichzelf een stam in praat met toekomst perspectief.

Nummer 14: Frnds
De ligging van deze stam is in de core van de wereld, voornamelijk in continent 2.
De toekomst van deze stam zie ik niet rooskleurig in, ze bevinden zich in het midden van de map en dat blijft altijd een lastige ligging.
Ik ben bang dat we deze accounts niet in de eindfase gaan tegenkomen.

Nummer 15: INDO
Deze stam bevind zich op de scheidingslijn van continent 2 en 3.
Ik hoor het jullie denken, INDO, waar komt dat nou weer vandaan?
Nou ik vermoed dat het een lichte knipoog is naar de (wereld)reis die enkele heren gemaakt hebben richting de Aziatische landen.
Deze stam bestaat voornamelijk uit het account Maskinkop en enkele accounts die het ook niet erg vinden om zich bij de knipoog alliantie aan te sluiten.
De situatie van deze stam is in eerste instantie vrij gunstig te noemen, ze bevinden zich niet in de core en bestaan feitelijk uit 1 account en kunnen zich dus makkelijk ergens aansluiten. Echter is hun buurman WHOSA wel bezig de weg naar de rim af te snijden, dus de heren mogen dan knipogen maar moeten ook opletten dat ze daardoor niet zien wat er in hun rug gebeurt.

Nummer 16: WZW.
De ligging van deze stam is zoals de naam doet vermoeden niet bepaald gunstig.
Ze bevinden zich tussen de nummer 2,3,4,5. namelijk in continent 3/4. elke wereld is er wel een stam met weinig toekomst perspectief en deze wereld is dat WZW.
Ik wens de spelers veel succes op de wereld en wellicht kunnen ze nog gaan spelen bij de buuraccounts zodat ze advies kunnen krijgen over hoe ze deze situatie volgende keer hopelijk kunnen voorkomen.

Nummer 17: UNI
De ligging van deze stam is aan de noordkant van continent 1.
De stam heeft tot op heden een vrij gunstige ligging, maar er beginnen zich wel stammen in hun rug te bevinden dus daar moet wel opgelet worden.
Deze stam bestaat uit 1 groot account en 4 kleinere, ik ben benieuwd hoe deze stam zich gaat ontwikkelen.

Nummer 18: Helden
De ligging van deze stam zou volgens de excel formule gunstig moeten zijn, ze bevinden zich immers aan de buitenkant van continent 4.
Echter als je naar de map kijkt, dan zie je dat LOF en QIDTOP zich links en onder deze Helden stam bevinden, en het gaat dus een lastige situatie worden in te toekomst. Ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen.

Nummer 19: Snoep
Ook deze stam heeft zichzelf vormgegeven aan de onderkant van continent 2.
Het lijkt wel in de mode om eerst te starten met een paar, en daarna een stam in te gaan met degene die gewonnen heeft met het wedstrijdje hardste groeien.
De samenstelling van deze stam bestaat uit 3 leden, de grootste helft bestaat uit Tragedy under Grace, en de andere helft uit 2 kleinere accounts.
Als het account de stam die zich potentieel in het zuiden gaat ontwikkelen in wilt praten moet het wel inzien dat het tussen 2 stammen inligt, en dat er dus goed gekeken moet worden naar toekomstige lijnen en groei richting.

Nummer 20: AOE
De ligging van deze stam is zoals te zien op het kaartje hierboven, in het oranje weergegeven, op de scheidingslijn tussen continent 2 en 3.
Ik zou ze het liefste de kleur Geel hebben gegeven, de kleur van Theviper professioneel Age Of Empires 2 speler en heel goed in dat eeuwenoude spelletje uit onze jeugd.
Ik ben liefhebber van Age Of Empires 2 en ben dus blij dat ik ze ook op deze wereld weer zie, hieronder een knipsel uit mijn Youtube Wrapped.
Over de ligging en toekomst van deze stam zou ik willen zeggen dat hij vrijwel gelijk is aan WZW, ze liggen tussen enkele stammen in.
Maar aangezien het een prachtig spel is om naar te kijken terwijl je farms eruit stuurt of munten mept, wil ik ze wel even benoemen hierin.
1733672874656.png1733672893970.png

Zoals ze op Youtube altijd zeggen, 'Dont forget to like, subscribe and leave a comment it really helps'.
Want het is voor mij wel leuk om te lezen wat mensen hiervan vinden!

Groetjes uw persoonlijke skald,
Halvor was a giant during the time of Skald. He was the Voice of the King, and the court historian.
Halvor was een grote bekendheid in de tijd van Skalden. Hij was de stem van de koning en de hofhistoricus

Laatst bewerkt:
Reactiescore
1
Mooie post Eric! :)

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.545
Wel sick dat ik jou hier nog zie reageren, gekkie, je gaat me toch niet vertellen dat je speelt :eek:

Zeker wel, sinds 101 weer. Dat was een makkelijke wereldwinst, nu proberen het trucje op 102 te herhalen. Je bent altijd welkom :)

Bovenaan