[Ingevoerd] Dynamische Groepen; Filteren op Grondstoffen

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 57 95,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 5,0%

  • Totaal aantal stemmers
    60

DeletedUser

Guest
De dynamische groepen zijn een toevoeging in het spel die volgens mij een van de betere was van de afgelopen jaren.
Toch vind ik dat de filteropties uitgebreider kunnen en vandaar dit idee.

Momenteel kan je filteren op:
  • Legertype
  • Incomings
  • Edelmannen
  • Kerk invloed
  • Punten
  • Bevolking
  • Gebouwlevels
  • Eenheden
  • Techs
  • Handmatige groepen
  • Continent
  • Bonusdorpen
  • Vlaggen

Hiertussen zitten filters die ik elke dag gebruik, eenheden, bevolking en punten het meest.
Nu, wat er ontbreekt en volgens mij van zeer grote waarde zou zijn is de filter op GS aanwezig in het dorp.
Op vlaggenwerelden is het altijd belangrijk om munten te slaan in dorpen met een muntvlag.
Ook wil je de dorpen die nog uitgebouwd moeten worden altijd bevoorraden met dorpen waar een GSoverschot is, zodat de anderen optimaal kunnen blijven verder produceren. Daarom trachtte ik een groep aan te maken waarin dorpen kwamen met een overschot aan GS, waarbij ze zelf de hoeveelheid aanwezige GS niet nodig hebben en het dus naar andere dorpen verzonden kan worden.
Op dit moment gebruik ik deze samenstelling:

gT9MBuO.png

Dit is al zeker nuttig, maar er wordt hierbij geen rekening gehouden met dorpen waarvan de gebouwen en troepen nog niet uitgebouwd zijn en geen muntvlag hebben, maar wel toch een overschot aan GS hebben.

Tools als GS Balancer zorgen ervoor dat de GS gebalanceerd wordt en alhoewel het rekening kan houden met het aantal boerderij plekken, kijkt het niet naar het aantal punten van het dorp. Ook merk ik dat dit niet zo optimaal werkt. Een andere oplossing is via massarecruit de GS overschotten wegwerken, maar daar is hetzelfde probleem aanwezig: je kan de dorpen niet makkelijk filteren zonder de extra optie. Ook kan je via de Account Manager de GS verdelen via het Opslag scherm, echter houdt dit ook weer geen rekening met punten en boerplekken van het dorp. Natuurlijk kan je zeggen dat je dan gewoon elk dorp manueel moet controleren, maar dat neemt het nut van Dynamische groepen wat weg.


Concreet zou dit er zo uitzien:

gTxfj23.png


Het zou werken als de eenheden filter, met deze opties:

1) Welke GS:
  • Hout
  • Leem
  • Ijzer

2) Waar bevindt de GS zich:
  • In het dorp
  • Op weg naar het dorp

3) Meer/minder dan etc:
  • <
  • >
  • =

4) Aantal (0-400000 of meer in bonusdorpen/boervlagdorpen)

Als extra toevoeging zou er aanwezige handelaren in het dorp kunnen bijkomen, maar dat is minder van belang dan de GSfilter.
 

DeletedUser54299

Guest
Top idee.

heb nog niet veel met dynamische groepen gedaan, maar ging er eigenlijk vanuit dat dit mogelijk was en had er wat ideeen mee.
 

DeletedUser72568

Guest
Liep vandaag tegen hetzelfde aan, zeer handig dus zeker voor!
 
Reactiescore
534
Mooi uitgewerkt framboos, hheb op ja geklikt
 
Bovenaan