[Ingevoerd] Dynamische groepen: Coördinaten filteren

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 50 100,0%
  • Nee

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

DeletedUser72576

Guest
Bij dynamische groepen is het mogelijk om een groep te filteren op continent. Ik mis alleen de mogelijkheid om specifieker te filteren. Dat wil zeggen: op basis van een windrichting genomen vanaf een bepaalde graad op de x of y-as.

Voorbeeldje:

Ik wil al mijn dorpen onder de rode lijn in een aparte groep hebben.

bfdc510914984b90bfade31396ad745e.png


In het huidige systeem is het een heel karwei om dit klaar te spelen aangezien dit niet lukt met de “filteren op continent” functie. Het lijkt mij dus wel handig extra filter-mogelijkheden toe te voegen zoals:
Ik zou graag een filterknop zien waarbij staat:

x-as: (pop-up balk met keuzes: Oost - West) ; (Invoerbalk voor graden)
y-as: (pop-up balk met keuzes: Noord - Zuid) ; (Invoerbalk voor graden)

of (wellicht handiger)

x-as: (invoerbalk voor eerste breedtegraad) ; (invoerbalk voor tweede breedtegraad <- als je deze leeg houdt, neemt hij de volledige breedte)
y-as: (invoerbalk voor eerste lengtegraad) ; (invoerbalk voor tweede lengtegraad <- als je deze leeg houdt, neemt hij de volledige lengte)

En dan neemt hij alle dorpen tussen de twee (vier als je gebruik maakt van zowel de y-as als de x-as) opgegeven graden.

Bij optie 1 zou ik in mijn geval dan bij de y-as 'zuid' invullen vanaf de 450ste graad. Dan verschijnen alle dorpen onder de 450 lijn op de y-as in die groep.

Bij optie 2 zou ik in mijn geval invoeren bij de y-as: 450 ; 532.

En daarbij zou je heel makkelijk groepen kunnen maken op basis van dorpenligging. Ik hoop dat dit te realiseren is.
 
Reactiescore
1.136
Dit miste ik ook al een beetje idd zeker omdat continenten wel toegevoegd zijn iets wat raar is want behalve op de hele oude werelden heb je hier eigenlijk nooit wat aan of het moet toevallig zo uit komen.
Echter geven ze er wel mee aan dat ze de mogelijkheid willen geven om te kunnen filteren op gebied dus het zou logisch zijn als je gewoon op coördinaten kan filteren.

Nog een tip voor nu veel dorpen rename scripts hebben de mogelijkheden om coördinaten te verwerken in je dorpsnaam hier mee kun je opzich redelijk je cluster in delen naar gebied wat voor nu dan nog de makkelijkste oplossing is maar een optie met dynamische groepen zou mooi zijn :)

PS je kunt dus na het rename van je dorpen op coördinaten ze toevoegen in een groep oostfront of zo en dan opnieuw renamen op y coördinaat of zo die ook toevoegen in een groep noord front of zo en dan met dynamische groepen niet lid van 1 van beide groepen in safe. en dan gewoon je dorpsnamen weer terug veranderen naar welke naam ze eerst hadden.
 

DeletedUser71575

Guest
Goed idee Jorn, die functie kunnen we goed gebruiken :)
 

DeletedUser77592

Guest
Lijkt mij een ideaal plan .
Wat zal het er geordend uit zien
 

DeletedUser71618

Guest
Met een beetje nadenken en de juiste scripts valt dat al heel simpel uit te werken. Gebruik een village rename script en zet die op 'Y-coord' als naam en ga vervolgens die dorpen in de groep importeren. Ik werk al tijden met zulke groepen op basis van coördinaat dus..

Desalniettemin ja gestemd.
 
Reactiescore
1.136
Nou ja je kunt het zo zien of die stemmen nou tegen zijn of voor het percentage blijft altijd hoog genoeg dus als je 38 voor stemmen hebt dan heb je altijd die 75% voor dus kan hij net zo goed door gestuurd worden want er gaat op geen enkele manier meer onder die 75% gekomen worden.
 

DeletedUser72576

Guest
Die limiet moet weer iets verder naar beneden geschroefd worden. Er zijn gewoon te weinig gebruikers die op dit forum komen :)
 

DeletedUser77014

Guest
Die limiet moet weer iets verder naar beneden geschroefd worden. Er zijn gewoon te weinig gebruikers die op dit forum komen :)
Is dan beter om het topic populairder te maken in plaats van het limiet omlaag te gooien, is ook gelijk beter voor op lange termijn. Anders heb je een te druk forum dat een idee goedkeurt bij 10 stemmen. :p
 
Bovenaan