Droomtopic

DeletedUser58575

Guest
Toch apart hoe een droomtopic kennelijk wordt opgevat als een nachtmerrietopic, terwijl je toch juist hier zou verwachten dat mensen over mooie fijne dromen zouden praten.

Beetje jammer, want nachtmerries zijn nou niet bepaald mijn meest favoriete gespreksonderwerp... :/
 

DeletedUser58575

Guest
In dat geval misschien iets minder vaak naar je vriendin kijken? :p
 

DeletedUser13565

Guest
Hmm, bestaan die eigenlijk, mooie dromen? Meestal gaat toch echt alles mis.
 

DeletedUser

Guest
Ja, ik droomde vannacht dat er tien nieuwe games door mijn brievenbus werden geschoven, waaronder Titanfall :eek:
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Ik droom vaak dat ik iemand vermoord, maar dat komt zeker door horror films sws
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Vertel:D
 

DeletedUser71860

Guest
Dromen zijn boodschappen, zo betoogt Freud in 'De droomduiding', maar niet de boodschappen die een leek verwacht. Boodschappen komen voort uit het onderbewuste, zijn vaak latent en manifesteren zich altijd in een andere vorm.
Freud beweert in zijn boek, op basis van meer dan duizend dromen die hij analyseerde, dat de droom altijd een wensvervulling is, meestal van een onderdrukte wens. Zelfs als dit op het eerste gezicht geenszins het geval lijkt, weet Freud het altijd weer zo verder te interpreteren dat hij uiteindelijk alleen maar met nog meer bewijzen komt.

Sigmund Freud zag geest en lichaam als een geheel van energiestromen. Die energiestromen noemde Freud "driften" (Triebe). Deze driften werken doorgaans ongemerkt, en zijn "primair". Zo onderscheidde Freud een levensdrift (Eros), de primaire drang tot zelfbehoud (voortzetting van de soort, liefde voor jezelf en voor de anderen). In zijn latere werk meent Freud ook een doodsdrift (Thanatos) te kunnen onderscheiden, het streven naar een spanningsloze toestand

Al slaagt Thanatos wel voornamelijk op zelfdestructie volgens mij :p
 

DeletedUser

Guest
Toch apart hoe een droomtopic kennelijk wordt opgevat als een nachtmerrietopic, terwijl je toch juist hier zou verwachten dat mensen over mooie fijne dromen zouden praten.

Beetje jammer, want nachtmerries zijn nou niet bepaald mijn meest favoriete gespreksonderwerp... :/

Nachtmerries zijn ook dromen.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627

Deleted User - 2265087

Guest
Toch apart hoe een droomtopic kennelijk wordt opgevat als een nachtmerrietopic, terwijl je toch juist hier zou verwachten dat mensen over mooie fijne dromen zouden praten.

Beetje jammer, want nachtmerries zijn nou niet bepaald mijn meest favoriete gespreksonderwerp... :/

Zal ik dan maar een kinderdroom van mij vertellen:) Leuke droom, en ik had er 'varianten' op. Dit is de droom die mij het meest is bijgebleven (ik had ze toen ik een jaar of 4 was):

Ik loop in een tuin, en ineens komt er een beer te voor schijn. Hij is gewond aan een poot. Ik doe een pleister erop en hij is genezen:) Toen werden we dikke vrienden. We liepen soms op straat, maar niemand leek hem te zien, en kon door hem heen lopen. Maar ik zag hem, en voelde hem. Toen ik naar het park ging, bij ons in de buurt, ging ik op het zitten, en hij ging steeds harder en harder rennen. Totdat hij de grond niet meer raakt. HIj kreeg ineens vleugels, en gaat vliegen, heel ver.
Aan het einde van de droom val ik van zijn rug, in bed, en werd ik wakker;)

Dit gebeurde ook wel eens met een tijger en met een olifant:) Ik heb er volgens mij 3 van gehad, maar weet dat niet meer zeker...

Maar mijn grootste droom is nog altijd (al weet ik dat het niet kan), om echt te vliegen. Ik heb geen hoogtevrees. En ik tokkel heel erg graag! Fantastisch is dat, om in 1 hesje vast te zitten, en dan gewoon horizontaal te gaan zweven (zo doe ik dat altijd).

Ik hou daar echt heel veel van! Dat gevoel van vrijheid.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Iets met Spiderman ofzo?:D
 
Bovenaan