Droomtopic

Reactiescore
1.804
Dit is het droomtopic!

- Waarover heb jij gedroomd vannacht?
- Waarover wil je dromen vannacht?
- Wat denk je dat die dromen betekenen?
- Wat is de raarste droom die je al hebt gehad?
- ....

Het raarste dat ik al heb meegemaakt (tweemaal tot nu toe), is het feit dat ik droomde, maar tegelijkertijd ook besefte dat ik droomde. Ik liep rond in Leuven, alles leek erg normaal. Plots reed er een auto voorbij met iemand in. Die persoon herkende ik: hij had een paar weken geleden zelfmoord gepleegd. Ik dacht: Hoe kan dat? Hij was toch...
Ik begon te twijfelen aan de realiteit van de omgeving. Ik keek rond en zocht naar onregelmatigheden. Want dromen zien er soms erg raar uit, besef je achteraf. Maar alles was eigenlijk redelijk normaal. Het moest echter wel een droom zijn, omdat ik die man had gezien. Ik besefte dus dat ik aan het dromen was. Vanaf het moment dat ik het besefte werd ik ook wakker.
Als ik er verder over nadacht is het eigenlijk redelijk diepzinnig. In je eigen droom doordringen en je bewustzijn je droom laten sturen. Dat gebeurde in dit geval niet maar is wel eerder al gebeurd. :)

Hebben jullie leuke(of rare) droomervaringen?
 

DeletedUser

Guest
Min raarste droom was dat ik aan het fietsen was, en opeens val ik in mijn droom met die fiets, en op dat moment val ik uit mijn bed :D
 

DeletedUser

Guest
Een keer droomde ik dat ik op kickboksen een wedstrijd aan het spelen was(ik kickboks helemaal niet:confused:) en toen mepte ik mn vader(tegenstander in mn droom)

:eek:
 
Reactiescore
1.804
Min raarste droom was dat ik aan het fietsen was, en opeens val ik in mijn droom met die fiets, en op dat moment val ik uit mijn bed :D

Hahaha, die momenten zijn inderdaad legendarisch :D
 

DeletedUser

Guest
- Waarover heb jij gedroomd vannacht?
Niks :s
- Waarover wil je dromen vannacht?
Héhé ^^
- Wat denk je dat die dromen betekenen?
Veel ^^
- Wat is de raarste droom die je al hebt gehad?
No Comment
 

DeletedUser23586

Guest
Ik heb een paar jaar geleden, 2 keer op de dag van oud op nieuw (die nacht dus) 2 keer dezelfde droom gehad. Over een pad die eindeloos en heel kil was, en er ontploffingen waren (wss dus dat vuurwerk)

vond ik wel bijzonder omdat het 2 keer op dezelfde dag was, en 2 keer dezelfde droom, nu heb ik hem niet meer :p
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een paar jaar geleden, 2 keer op de dag van oud op nieuw (die nacht dus) 2 keer dezelfde droom gehad. Over een pad die eindeloos en heel kil was, en er ontploffingen waren (wss dus dat vuurwerk)

vond ik wel bijzonder omdat het 2 keer op dezelfde dag was, en 2 keer dezelfde droom, nu heb ik hem niet meer :p

Twas gewoon een film die je terugspoelde... :rolleyes:
 
Reactiescore
1.804
Ik heb een paar jaar geleden, 2 keer op de dag van oud op nieuw (die nacht dus) 2 keer dezelfde droom gehad. Over een pad die eindeloos en heel kil was, en er ontploffingen waren (wss dus dat vuurwerk)

vond ik wel bijzonder omdat het 2 keer op dezelfde dag was, en 2 keer dezelfde droom, nu heb ik hem niet meer :p

Daar heb ik ook wat over:
Ik had vroeger het gevoel dat ik vaak hetzelfde droomde. Dus ik werd eens wakker 's nachts en dacht dan: dju weer die droom!
Het rare is, dat ik dat maar eenmaal gedacht heb en sindsdien dat nooit meer gedroomd heb. Ik vraag me dus af of ik het ECHT zo vaak gedroomd heb, of dat dat maar een illusie was :p
 

DeletedUser52173

Guest
Hebben jullie ook wel eens van die dromen dat je valt en wakker word?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6603

Guest
Dit is het droomtopic!

- Waarover heb jij gedroomd vannacht?
- Waarover wil je dromen vannacht?
- Wat denk je dat die dromen betekenen?
- Wat is de raarste droom die je al hebt gehad?
- ....

Het raarste dat ik al heb meegemaakt (tweemaal tot nu toe), is het feit dat ik droomde, maar tegelijkertijd ook besefte dat ik droomde. Ik liep rond in Leuven, alles leek erg normaal. Plots reed er een auto voorbij met iemand in. Die persoon herkende ik: hij had een paar weken geleden zelfmoord gepleegd. Ik dacht: Hoe kan dat? Hij was toch...
Ik begon te twijfelen aan de realiteit van de omgeving. Ik keek rond en zocht naar onregelmatigheden. Want dromen zien er soms erg raar uit, besef je achteraf. Maar alles was eigenlijk redelijk normaal. Het moest echter wel een droom zijn, omdat ik die man had gezien. Ik besefte dus dat ik aan het dromen was. Vanaf het moment dat ik het besefte werd ik ook wakker.
Als ik er verder over nadacht is het eigenlijk redelijk diepzinnig. In je eigen droom doordringen en je bewustzijn je droom laten sturen. Dat gebeurde in dit geval niet maar is wel eerder al gebeurd. :)

Hebben jullie leuke(of rare) droomervaringen?

Jij hebt lucide gedroomd! Jammer dat je wakker werd, het schijnt dat als je lucide droomt dat je alles kan doen wat je wil :D Vliegen, mega groot worden, hehe ^^ eigenlijk alles :D

Hebben jullie ook wel eens van die dromen dat je valt en wakker word?

Meestal als ik bijna in slaap val, dan lijkt het alsof ik val, maak ik een wilde beweging, kan ik overnieuw beginnen -.-
 

DeletedUser52173

Guest
Meestal als ik bijna in slaap val, dan lijkt het alsof ik val, maak ik een wilde beweging, kan ik overnieuw beginnen -.-

Inderdaad!

Oh jaa,

ik had een keer een droom dat ik werd aangereden en toen werd ik wakker met pijn in men been. Heel droog :p
 

DeletedUser

Guest
Vannacht geen rare dromen gehad.

Maar ik heb meestal het rare geval, dat als ik iets heb gedroomd, dat er binnen 2 weken precies hetzelfde in real-life ook gebeurd.
Echt freaky:confused:
 
Reactiescore
1.804
Jij hebt lucide gedroomd! Jammer dat je wakker werd, het schijnt dat als je lucide droomt dat je alles kan doen wat je wil :D Vliegen, mega groot worden, hehe ^^ eigenlijk alles :D

Wel, ik heb het daarvoor nog eens meegemaakt. Toen werd heel ons park een grote zandbak waarin ik ging zitten :cool:

jelletheconquerer zei:
Meestal als ik bijna in slaap val, dan lijkt het alsof ik val, maak ik een wilde beweging, kan ik overnieuw beginnen -.-

Ja, dat is wanneer je wankelt tussen droom en werkelijkheid denk ik :)
Mijn zus zegt altijd dat dan 'je haart een slag overslaat' maar dat vind ik nogal ongeloofwaardig :p
 

DeletedUser

Guest
Ik heb de laatste maand niks gedroomd.
Laatste droom ging volgens mij over It xD
 

DeletedUser6603

Guest
Ja, dat is wanneer je wankelt tussen droom en werkelijkheid denk ik :)
Mijn zus zegt altijd dat dan 'je haart een slag overslaat' maar dat vind ik nogal ongeloofwaardig :p

Nee, ik zal het proberen uit te leggen naar mijn geheugen.
Je hebt de doezelslaap, dat is de fase dat je net niet slaapt, er hoeft maar "dit" te gebeuren en dan ben je wakker. Daarna kom je in de lichte slaap, hierin wordt je makkelijk wakker maar slaap je wel. Dan kom je in de REM(rapid eye movement) fase, hierin gaan je ogen heel snel rondtollen in je oogkassen, van daar rapid eye movement ;) In deze fase droom je pas. Het schijnt dat je tijdens je dromen de dingen van overdag verwerkt. Maar daar weet ik het fijne niet van. Als laatste is er de diepe slaap, hierin ben je lastig wakker te maken en, volgens mij, rust je hier het meest ui.

Zo zat het dacht ik... Maar je zit niet tussen droom en werkelijkheid.
Nooit naar je zus luisteren :p

@maffiaburak: Ik heb wel dat ik aan iemand denk en dan belt diegene, of kom ik hem/haar ineens tegen :cool:

EDIT: mensen die zeggen dat ze niks dromen hebben het fout. Je droomt altijd in de REM fase. Je vergeet alleen je meeste dromen weer. Alle fases bij elkaar duren ongeveer 1,5 uur...
 

DeletedUser

Guest
Wisten jullie ook dat een mens, een paar duizend dromen per nacht kan "dromen".
Maar in werkelijkheid, onthoud je er maar één of twee en in de meeste gevallen zelfs niks:p
 

DeletedUser6603

Guest
Wisten jullie ook dat een mens, een paar duizend dromen per nacht kan "dromen".
Maar in werkelijkheid, onthoud je er maar één of twee en in de meeste gevallen zelfs niks:p

Geen paar duizend...

wiki zei:
Mensen die tijdens de non-remslaap gewekt worden, merken in de meeste gevallen niet, of lichtjes te hebben gedroomd, terwijl mensen die tijdens de remslaap gewekt worden vrijwel altijd aangeven te hebben gedroomd.

Dit hierboven staat er los van ;) Gewoon ter bevestiging van mijn vorige post ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan