Doorsturen

DeletedUser

Guest
Zou het niet handig zijn als je troepen kon doorsturen? Ik heb nu een aantal troepen bij een stamlid in K54, die wordt inmiddels al niet meer aangevallen, maar zijn buurman (ook uit mijn stam) wel. Het lijkt mij erg fijn als je dan die troepen doorstuurt naar het volgende dorp, anders kost het me weer meer dan 100 uur om ze eerst terug te halen en daarna weer op pad te sturen.

Groeten, Fireah
 

DeletedUser

Guest
Het zou dan wel moeten zijn dat je een persoon moet versturen om dit commando door te geven want er zijn geen telefoons of telegrammen natuurlijk :)

Verder valt er niet veel slechts aan dit idee op/aan te merken. Alleen zie maar eens een script hiervoor te maken (want in tegenstelling tot scripts voor weersomstandigheden is dit een stuk moeilijker).
 

DeletedUser

Guest
Valt nogal mee denk ik, je moet gewoon aanpassen dat je extra opties hebt: Niet alleen troepen terugtrekken uit het ondersteunde dorp, maar terug de normale opties (aanvallen en ondersteunen) geven, maar dan vanuit dat dorp ipv je eigen dorp... Geeft ook mooie tactische extra's: Steun je vriend die lastig wordt gevallen en stuur ook aanvalstroepen bij de ondersteuning. Daarna val je van daaruit de tegenstander aan en laat je je troepen naar zijn of jouw dorp terugkeren:)
 

DeletedUser343

Guest
Het zou dan wel moeten zijn dat je een persoon moet versturen om dit commando door te geven want er zijn geen telefoons of telegrammen natuurlijk :)

Verder valt er niet veel slechts aan dit idee op/aan te merken. Alleen zie maar eens een script hiervoor te maken (want in tegenstelling tot scripts voor weersomstandigheden is dit een stuk moeilijker).

en als je nu je troepen terugtrekt moet je toch ook niet eerst een poppetje versturen om die mensen daar te laten weten dat ze terug moeten...

wel een idee om dan alleen te kunnen ondersteunen, anders krijg je het geval dat iedereen van een stam zijn troepen in een dorpje naast de vijand zet en teglijk aanvalt, dit zou dan ongeveer hetzelfde effect geven als in 1 keer alles sturen..
 

DeletedUser

Guest
Ja daar heb je inderdaad gelijk in. Dus ik zou het een goed idee vinden als je het voor zowel het terugtrekken van troepen of het doorsturen van troepen zou instellen dat je een mannetje moet sturen (of misschien toch een telegram die binnen 10 minuten aankomt).

Maar dan niet dat je kan aanvallen met de troepen die je hebt gestuurd als support. Alleen als support want anders kan je nobelen op een afstand van 1000 uur en dat is niet aardig...
 

DeletedUser343

Guest
nobelen op 1000 uur kan nu ook (als je genoeg nobles hebt)
en telegrammen in de middeleeuwen? mij lijkt gwn orders geven en dat ze die meteen uitvoeren, of dat alle twee de spelers (van wie de troepen zijn en waar de troepen staan) toestemming moeten geven aan het doorsturen van de troepen (dan moeten ze dus allebei online zijn geweest en zit er al meer tijd tussen), deze toestemming kan door middel van orders geven. Voordat deze orders dan uitgevoerd worden moet de andere speler via een mededeling toestemming geven
dit voorkomt ook dat je troepen in een verlaten dorp zet om zo alle ondersteunende troepen op een bepaald moment aan te laten komen zodat het al moeilijker wordt voor de aanvaller.

PS: voor terugtrekken van ondersteuning heb je geen toestemming nodig!
 

DeletedUser

Guest
en als je nu je troepen terugtrekt moet je toch ook niet eerst een poppetje versturen om die mensen daar te laten weten dat ze terug moeten...

wel een idee om dan alleen te kunnen ondersteunen, anders krijg je het geval dat iedereen van een stam zijn troepen in een dorpje naast de vijand zet en teglijk aanvalt, dit zou dan ongeveer hetzelfde effect geven als in 1 keer alles sturen..
niet waar: de aanvallen worden apart gerekend en je kan momenteel al hetzelfde doen, maar dan moet je gewoon goed afspreken om welk uur de troepen aankomen (iedereen stuurt op een ander uur) Het enige voordeel ervan is dat je niet langer het uur van aankomst maar van vertrek moet afspreken: iedereen moet dan rond hetzelfde tijdstip daar vertrekken... En ik vind het idee echt heel goed, zelfs het noblen op 1000 uur, dan kunnen andere spelers intussen ook relatief ongestoord jouw dorp aanvallen:)
 
Reactiescore
2.490
nadeel... zie het zo

je hebt 2 stamleden, met 2 dorpen die vlak naast elkaar liggen.

beide dorpen krijgen inkomende aanvallen...
( maar met een 20 minuten tijd tussen)

je support allemaal het eerste dorp, wordt makkelijk tegengehouden en stuurt dan de gehele zooi naar het volgende om daar weer tegen te houden...

zo kan je met je def 'ping-pongen'
en kan je bijvoorbeeld maar 1 def dorp hebben en steeds je def doorsturen.
 

DeletedUser

Guest
even alles op een rijtje dan:
- Doorsturen werkt alleen met ondersteunende troepen, ze kunnen niet opeens aanvallend worden.
- Er moet een verkenner of iets dergelijks gestuurd worden naar dat dorp zodat ze weten dat ze naar een ander dorp moeten, dit duurt een paar minuten.
- De tijd tussen het dorp waar de troepen zich bevinden en het dorp waar ze naar doorgestuurd worden wordt berekend en vervolgens maken de troepen beweging voort naar het volgende dorp.
- Deze optie komt dan bij verzamelplaats -> troepen achter de optie "terugroepen", met dezelfde waarden als bij terugroepen "alle" of "een paar".

Iemand een opmerking/aanmerking of suggestie?:p
 

DeletedUser

Guest
Ja hoor, ik wel... Ik vind het nog steeds dat je ook zou moeten kunnen aanvallen, maar voer daar dan een beperking voor in: De troepen moeten eerst minstens 24u ondersteunend blijven in een dorp voor ze van daaruit mogen aanvallen. Op die manier heb je inderdaad het voordeel dat je een ander dorp kan gebruiken als uitvalsbasis, maar moet je er ook een opoffering voor maken door je troepen een tijd van huis te laten...
 
Reactiescore
2.490
sgoed ...
dan zet ik al mijn aanvalstroepen in 1 dorp...
ik wacht 24 uur en val dan dorp na dorp clear ik, terwijl ik vanuit andere dorpen edelmannen stuur ...

( mooi niet dus )

Het vecht/support systeem is goed zoals het is.
 

DeletedUser

Guest
sgoed ...
dan zet ik al mijn aanvalstroepen in 1 dorp...
ik wacht 24 uur en val dan dorp na dorp clear ik, terwijl ik vanuit andere dorpen edelmannen stuur ...

( mooi niet dus )

Het vecht/support systeem is goed zoals het is.
Daar heb je gelijk in, en nu antwoord op mijn idee voor alleen support/ondersteuning?
 

DeletedUser264

Guest
Waarom zou je een mannetje moeten sturen?? Een mededeling naar je stamgenoot aan de andere kant van de tribalwars aardkloot duurt toch oook geen 100 uur??
Dat zouden ze moeten doen, wordt het spel een stuk interresanter! Alhoewel, er is altijd nog IRC:):):)
 

DeletedUser

Guest
oke, we schrappen het punt dat iemand dat moet vertellen aan je troepen dat ze door moeten lopen, meer punten?
 

DeletedUser343

Guest
je kan momenteel al hetzelfde doen, maar dan moet je gewoon goed afspreken om welk uur de troepen aankomen (iedereen stuurt op een ander uur) Het enige voordeel ervan is dat je niet langer het uur van aankomst maar van vertrek moet afspreken: iedereen moet dan rond hetzelfde tijdstip daar vertrekken...
Toch heb je meer kans erop dat ze zo tegelijk aankomen dan eerst en dus maakt dat het geen goed idee is. Als je eerst 's nachts om 5 uur iets moet versturen voordat het samen met een andere speler aankomt doe je het gwn niet en nu kan dat dus wel...


Toestemming door ondersteunende speler en speler die ondersteunt wordt. Deze toestemming kan door middel van orders geven. Voordat deze orders dan uitgevoerd worden moet de andere speler via een mededeling toestemming geven.
Dit voorkomt ook dat je troepen in een verlaten dorp zet om zo alle ondersteunende troepen op een bepaald moment aan te laten komen zodat het al moeilijker wordt voor de aanvaller.

PS: voor terugtrekken van ondersteuning heb je geen toestemming nodig!

Dit lijkt me een oplossing voor het niet versturen van een boodschapper maar een mededeling!
 

DeletedUser

Guest
Toch heb je meer kans erop dat ze zo tegelijk aankomen dan eerst en dus maakt dat het geen goed idee is. Als je eerst 's nachts om 5 uur iets moet versturen voordat het samen met een andere speler aankomt doe je het gwn niet en nu kan dat dus wel...
wil je zeggen dat je dan niet om 5u 's nachts aanvalt? rare mensen...:D
 

DeletedUser343

Guest
Ik zeg dat als jij er bijvoorbeeld 24 uur over doet en die andere 12 uur en je wil ze tegelijk aan laten komen en hij stuurt ze om 5 uur 's middags wordt het voor jou 5 uur 's nachts (ikzelf ga niet om 5 uur opstaan om dan te sturen...en ik hoop de meeste ook niet) Dit zorgt ervoor dat de aanvaller meer kans heeft op winnen omdat er niet altijd 5000|5000 troepen tegelijk aankomen. Als je in het dorp naast het te verdedigen dorp zou zetten zouden deze troepen dus wel tegelijk aankomen en is het bijna onmogelijk om te winnen.
 

DeletedUser

Guest
Het probleem is dat het lastig uit te voeren is. En inderdaad het is een stuk meer taktiek. balance tussen aanval en verdediging moet er atlijd blijven.
 

DeletedUser

Guest
jep, en als het moeilijker wordt is het in het voordeel van de grotere spelers, die het meer gewend zijn...
 
Reactiescore
2.490
iedereen stemt in (als is het met aanpassingen), en nu de moderators nog die antwoord moeten geven. Zijn die er toevallig?


sorry ik ga hier niet akkoord mee... ik ga alleen akkoord indien er een 8 uur vertraging op zit ofzo.

een voorbeeld:

persoon X valt 3 dorpen van me aan

er zit een tijdframe van 8 uur over de aanvallen.

ik zet 10K/10K support in 1 dorp, stuurt het door naar het andere en zo weer door naar het volgende ...


om zo weinig troepen te verliezen.


( ik moet er wel bijzetten dat de meeste hun aanvallen timen en dergelijke. )

het is een unfair voordeel vind ik.
 
Bovenaan