[Concept] Doorlopende WvW ronde

Laat maar weten wat jullie hier van vinden

  • Ja leuk

  • Absoluut niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Reactiescore
1.273
Dat niet, maar ik vind persoonlijk dat ik tijdens het werk niet met prive dingen bezig hoef te zijn.
Plus dat ik in mijn pauzes niet voldoende tijd heb om bij te lezen en te reageren ga ik mij die moeite besparen.
Jij moet nooit naar de plee op het werk?
 

DeletedUser40402

Guest
Nee, je gaat zoals ieder normaal mens 5 minuten voor je pauze naar de wc zodat je zeker tijdens de pauze niet moet gaan.
 
Reactiescore
1.273
ligt er wel een beetje aan of je een kantoorbaan hebt of niet. vroeger met vakantiewerk inderdaad wel altijd in de pauze. Maar nu juist niet in mijn pauze.
 
Reactiescore
61
Hoe bedoel je dat laatste?
De gemiddelde leeftijd bij ons op het werk is in de avond ploeg en tijdens de vakantie periode rond de 20, als ik dan als leidinggevende 5 minuten eerder richting de kantine ga om gebruik te maken van de wc zijn er gelijk 4 anderen die dan ook menen dat ze eerder kunnen gaan.

Mijn collega's van over 50 gaan ook gewoon meeroken buiten pauze tijden.
Dat hoef ik bij ons al helemaal niet te proberen, dan weet ik zeker dat ik een hele lange vakantie ga krijgen.
Ze zijn bij ons nogal tegen het roken
 
Reactiescore
1.468
De gemiddelde leeftijd bij ons op het werk is in de avond ploeg en tijdens de vakantie periode rond de 20, als ik dan als leidinggevende 5 minuten eerder richting de kantine ga om gebruik te maken van de wc zijn er gelijk 4 anderen die dan ook menen dat ze eerder kunnen gaan.
Dan lijkt dat mij toch een gebrek aan gezonde work ethic?
Misschien is het omdat ik een kantooromgeving gewent ben, maar zelfs toen ik vroeger in m'n studententijd in de kassen werkte was het niet vreemd om tijdens werktijd even naar de wc te gaan?
(Of even een flesje water bijvullen oid)
Als je maar zorgt dat het werk af komt uiteraard? (Bij die zelfde mentaliteit hoort uiteraard ook even langer doorwerken als dat nodig is om iets af te krijgen).
 
Reactiescore
1.730
Dan lijkt dat mij toch een gebrek aan gezonde work ethic?
Misschien is het omdat ik een kantooromgeving gewent ben, maar zelfs toen ik vroeger in m'n studententijd in de kassen werkte was het niet vreemd om tijdens werktijd even naar de wc te gaan?
(Of even een flesje water bijvullen oid)
Als je maar zorgt dat het werk af komt uiteraard? (Bij die zelfde mentaliteit hoort uiteraard ook even langer doorwerken als dat nodig is om iets af te krijgen).
Het lijkt of je een goede werk mentaliteit heb. Jammer dat je het hier zo verzaakt als mod.
 
Reactiescore
61
Dan lijkt dat mij toch een gebrek aan gezonde work ethic?
Misschien is het omdat ik een kantooromgeving gewent ben, maar zelfs toen ik vroeger in m'n studententijd in de kassen werkte was het niet vreemd om tijdens werktijd even naar de wc te gaan?
(Of even een flesje water bijvullen oid)
Als je maar zorgt dat het werk af komt uiteraard? (Bij die zelfde mentaliteit hoort uiteraard ook even langer doorwerken als dat nodig is om iets af te krijgen).
Klopt dat is het ook, maar valt bij ons heel erg op dat het met name bij de jongere generatie zo is.

Toen ik vroeger in de wegenbouw zat was het ook heel normaal om tijdens het werk even te roken of naar de wc te gaan, maar dan was het ook normaal dat je even 10 minuten langer doorging om het werk af te maken.
Dat zie ik bij ons ook heel weinig gebeuren, behalve door de leidinggevenden en een paar wat oudere collega's.
 
Reactiescore
1.273
Klopt dat is het ook, maar valt bij ons heel erg op dat het met name bij de jongere generatie zo is.

Toen ik vroeger in de wegenbouw zat was het ook heel normaal om tijdens het werk even te roken of naar de wc te gaan, maar dan was het ook normaal dat je even 10 minuten langer doorging om het werk af te maken.
Dat zie ik bij ons ook heel weinig gebeuren, behalve door de leidinggevenden en een paar wat oudere collega's.
tip van mij ga met die jongens zitten en zeg wat er af moet komen en stel der ook een beloning tegenover. (snacks op vrijdag/ eerder weg op vrijdag) laat ze vervolgens die pauze wel pakken. en ze controleren elkaar en gewoon wekelijks bijeenkomen vor een kwartiertje en bespreken wat de voortgang is en iedereen laten benoemen waarom ze het wel/niet hebben gehaald. gaan die gasten elkaar controleren en wordt het ook nog gezelliger.
 
Reactiescore
61
Dat is een optie, kan ook gewoon zorgen dat ze hun pauze nemen op de tijden die er zijn vastgesteld door de directie.
Op die manier gaan de vaste krachten (oudere collega's) ook niet klagen over de jeugd en blijft het gezellig.

Gelukkig is de vakantie periode afgelopen als ik weer aan het werk ga en heb ik alleen in de avond dienst nog last van de jeugd :engel:
 
Reactiescore
61
Ja heb je wel een punt, er zullen ongetwijfeld ook jongeren zijn die wel hard werken en een goede werk ethiek hebben,
Helaas werken die niet bij ons
 
Bovenaan