doodstraf

DeletedUser1131

Guest
Er gebeuren nog ergere dingen in de derde wereld

Er gebeuren nog ergere dingen in de derde wereld.
Wij Beneluxers vinden erg dat een Beneluxer sterft.
Het lot van de bewoners van de derde wereld daarentegen kraait geen haan na.
Rebellen in Afrika -> Ignorance bliss

Zelf ik kan getuigen hoe ik werd afgemaakt op Wereld 3 :p
 

DeletedUser

Guest
AMERICA is ook zielig, ze hebben Saddam in IRAQ laten veroordelen,??

Waarom???????


DOODSTRAF natuurlijk. had hem in een gevangenis midden in de ocean opgesloten met de 10 nichterige Homo's uit de wereld diehem bewerken betere straf:p

Ik dacht toen echt dat hij aan het kruis werd opgehangen in de tuin van de Paus! En dat de Paus hem ging martelen. Ik weet niet waarom ik dat toen dacht:p
 

DeletedUser

Guest
Ik dacht toen echt dat hij aan het kruis werd opgehangen in de tuin van de Paus! En dat de Paus hem ging martelen. Ik weet niet waarom ik dat toen dacht:p

Haha.... beetje respect is wel gepast voor de leider van de Katholieke kerk.
 

DeletedUser

Guest
IK ben tegen de doodstraf maar natuurlijk niet tegen de celstraf van jonge crimilen.
 

DeletedUser69389

Guest
De discussie over wel of niet doodstraf is een lastige. Naast dat je te maken hebt met de ethische vraag of je mag beslissen of dat iemand leeft of doodgaat heb je ook nog te maken met de vraag van de slachtoffers.

Ikzelf zou als nabestaande van een moord bijvoorbeeld liever hebben dat een dader van een moord op een familielid/partner/bekende van mij moet gaan brommen in een cel dan dat die er na een zaak eenvoudig ervan af is door een elektriciteitsschok of een spuitje. Van mij mag diegene dan gaan kreperen in een cel en daar wegrotten tot zijn dood. Maarja. Anderzijds is levenslang bijna geen levenslang meer in NL. Maar ik dien als nabestaande de rest van mijn leven diegene te missen die is vermoord. Waarom zou de dader dan ook niet mogen lijden?

Naar mijn inziens moet levenslang gewoon levenslang zijn. Maar er zijn wel omstandigheden te bedenken waarbij de doodstraf eventueel een geschikte straf zou zijn. Bijv. bij een aanslag.
 

DeletedUser7072

Guest
Ik denk dat het erop neer komt dat je vanuit 3 verschillende motivaties straffen uit kan delen, namelijk:

- Wraak, ofterwijl het maximaliseren van het lijden van de dader
- Voorkomen dat de maatschappij nog last van de dader heeft
- De dader uiteindelijk op het goede pad brengen

Wat is je doel als je een straf uitdeelt? Als je doel wraak is dan kan je straf het beste levenslang onder (relatief) slechte omstandigheden of een pijnlijke dood na bvb een martelproces zijn. Dit is immers veel erger voor de dader dan een snelle dood. Als het je doel is om van de persoon af te zijn, ervoor zorgen dat de maatschappij er geen omkijken meer naar heeft, dan is een snelle dood natuurlijk de beste straf. Op die manier zal de persoon geen bedreiging meer vormen en hoeft er ook geen belastinggeld besteed te worden aan zijn gevangenisverblijf of een onnodig lange marteling om de persoon om te brengen. Is je doel echter recidive voorkomen en de persoon weer re-integreren, dan moet je een duur traject inzetten met psychologen en trainingen waarbij je uiteindelijk ook de maatschappij aan een risico bloot stelt.

En alles wat ik hierboven zeg staat nog los van de onomkeerbaarheid, deze discussie kun je dus mijns inziens enkel voeren als het overduidelijk met 0% twijfel duidelijk is dat de persoon de dader is, bijvoorbeeld als iemand zeer duidelijk herkenbaar in het openbaar meerdere mensen neerschiet. Zoniet dan is het risico dat je een onschuldig persoon ter dood veroordeelt wat mij betreft te groot om het te rechtvaardigen, los van de discussie of het in principe wel gerechtvaardigd is of niet.
 

DeletedUser61134

Guest
Mensen die zich niet gedragen 2 spijkers door de kop met een spijkerpistool. Als ze zich gedragen als varkens ook hun behandelen als varkens.

Zo simpel is het gewoon, we accepteren transgenders, homosexualiteit etc
Als een mens graag een varken wil zijn moeten we dat accepteren en hun ook zo behandelen.
 
Bovenaan