doodstraf

DeletedUser

Guest
De meesten denken toch dat ze niet gepakt worden, en als ze gepakt worden zitten ze wel in een luxe cel.
Ik ben ervoor om de straffen in Nederland fors te verzwaren.
 

DeletedUser

Guest
Dan doen ze er ook Alles maar dan ook ALLES om er niet terug in te gaan.

Darklord zegt toch niet dat hij daar zat voor moord...? Lees eerst voor je zoiets zegt.
 

DeletedUser

Guest
Ik zat civiel rechtelijk, wat inhoud door jeugdzorg.. Ik zat voor drugsgebruik. Veiligheid voor mezelf enzo.. Anyway, MagnAn, wat jij zegt over die lui doen ook stoer.. Dat is ook deels wel zo.

Maar het ging daar bruut aan toe. Voornamelijk die lui die voor wat ik al eerder zei, moord, gewapende overvallen, grote dealers etc.. Als je met een ruzie had, had je ruzie met iedereen om het maar even zo te omschrijven. En in die 4 en halve maand is 5 keer het IBT team geweest (mensen met schilden en knuppel) Omdat de beveiliging het niet aankon, en dit ging over het algemeen over 1 a 2 personen..En elke keer werd er iemand afgevoerd naar het ziekenhuis. Niet voor een schrammetje.. Eerder gebroken kaak, arm etc..

Dit gebeurt grotendeels door woede opkroppen, Je vrijheid kwijt zijn.. En zoals ik al zei, Als je eenmaal terug komt in de maatschappij dan weet je niet meer hoe de buitenwereld in elkaar zit. Teminste als je zo'n lange tijd vast zit. Je krijgt HEEL moeilijk een baan, en mensen kijken je na.. Hierdoor wordt het leven voor jou een STUK moeilijker, en daardoor begaan veel mensen die vrij komen dezelfde fout. Niet eens altijd omdat ze het willen, maar ook vaak omdat ze niet anders kunnen, of niet beter weten ;)
 

DeletedUser

Guest
Hoe doen ze het in Amerika? beetje moet zie als een soldaat. Die kan je ook geen moordenaars noemen.

gaan we met Amerika vergelijken? leuk om dan te te weten dat de armoede in de Vs veel groter is. Rascisme en disciminatie nog steeds te pas komen, en de 'zwarten' vaak dus vanzelf in het criminele circuit komen omdat ze geen geld hebben voor een opleiding
 

DeletedUser

Guest
Waar begin jij ineens over? Dat was gewoon een antwoord op dat de beul ook een moordenaar zou zijn en dus ook de doodstraf moest krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Ik zat civiel rechtelijk, wat inhoud door jeugdzorg.. Ik zat voor drugsgebruik. Veiligheid voor mezelf enzo.. Anyway, MagnAn, wat jij zegt over die lui doen ook stoer.. Dat is ook deels wel zo.

Maar het ging daar bruut aan toe. Voornamelijk die lui die voor wat ik al eerder zei, moord, gewapende overvallen, grote dealers etc.. Als je met een ruzie had, had je ruzie met iedereen om het maar even zo te omschrijven. En in die 4 en halve maand is 5 keer het IBT team geweest (mensen met schilden en knuppel) Omdat de beveiliging het niet aankon, en dit ging over het algemeen over 1 a 2 personen..En elke keer werd er iemand afgevoerd naar het ziekenhuis. Niet voor een schrammetje.. Eerder gebroken kaak, arm etc..

Dit gebeurt grotendeels door woede opkroppen, Je vrijheid kwijt zijn.. En zoals ik al zei, Als je eenmaal terug komt in de maatschappij dan weet je niet meer hoe de buitenwereld in elkaar zit. Teminste als je zo'n lange tijd vast zit. Je krijgt HEEL moeilijk een baan, en mensen kijken je na.. Hierdoor wordt het leven voor jou een STUK moeilijker, en daardoor begaan veel mensen die vrij komen dezelfde fout. Niet eens altijd omdat ze het willen, maar ook vaak omdat ze niet anders kunnen, of niet beter weten ;)

Je hebt groot gelijk, maar ik bedoel dat moordenaars geen luxe moeten krijgen.
Mensen die een kleiner delict plegen moeten het heel, HEEL erg vinden om in de gevangenis te zitten, zo erg dat ze zoiets nooit meer doen.

Maar moordenaars moeten worden afgeschermd van de maatschappij, de meeste moordenaars (vooral in de VS) zijn psychopaten, en je weet nooit of ze weer de fout in gaan,
Daarom: levenslang opsluiten die gasten.
 

DeletedUser8343

Guest
De meesten denken toch dat ze niet gepakt worden, en als ze gepakt worden zitten ze wel in een luxe cel.
Ik ben ervoor om de straffen in Nederland fors te verzwaren.

Als dat gebeurd hang ik de vlag uit (Moet ik hem wel eerst kopen). Maar dat zal nooit gebeuren denk ik. Tegenwoordig wordt je al opgepakt als je iemand een klap tegen zijn kop geeft (vroeger - jaren '40-'60 - was dat heel normaal...) dus zo zie je maar hoe een land kan veranderen. Alles is hier veel zachtmoediger geworden.
 

DeletedUser12828

Guest
Als je hier bijv. iemand doodschiet kan je al naar 10 jaar vrij komen :rolleyes:
 

DeletedUser8343

Guest
Als je hier bijv. iemand doodschiet kan je al naar 10 jaar vrij komen :rolleyes:

met een beetje geluk heb je 2 jaar (waarvan 1jaar voorwaardelijk) en een waarschuwing van de rechter aan je broek hangen. Hier gaan ze haast nooit (lang) de cel in voor zulke dingen
 

DeletedUser

Guest
Ja, inderdaad, waarschuwing van de rechter.

Ik zie zo'n rechter al helemaal voor me:
"Pas op hé, mannetje, dat je het nooit meer doet."
 

DeletedUser

Guest
Ja, inderdaad, waarschuwing van de rechter.

Ik zie zo'n rechter al helemaal voor me:
"Pas op hé, mannetje, dat je het nooit meer doet."

Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 289 | Sr, Boek 2, Titel 19
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

je praat onzin je kan zelfs levens lang krijgen of dus 20 jaar
de zaken die hier besproken zijn die enkele die op het nieuws komen, die niet door het OM ten goede zijn gekomen.
Door bv gebrek aan bewijzen of andere redenen.

know your shit en praat geen onzin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8343

Guest
Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 289 | Sr, Boek 2, Titel 19
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

je praat onzin je kan zelfs levens lang krijgen of dus 20 jaar
de zaken die hier besproken zijn die enkele die op het nieuws komen, die niet door het OM ten goede zijn gekomen.
Door bv gebrek aan bewijzen of andere redenen.

know your shit en praat geen onzin

Hoevaak zie je wel niet dat mensen, die opzettelijk iemand vermoord hebben, er gewoon vanaf komen met maar een paar jaar, en niet met 20 jaar...? Nederland word gewoon te soepel..
 

DeletedUser

Guest
Je moet gewoon de doodstraf invoeren, veel beter dan een gevangenis.
Er is altijd te weinig plaats in een gevangenis, dus als je levenslang hebt, kan je net zo goed meteen dood.
 

DeletedUser

Guest
oké mensen er worden hier o.a. 3 argumenten aangeverd die voor de doodstraf pleiten namelijk:

1. de strafen zijn te licht en het nederlandse rechtsysteem wordt slap

2. de cellen in Nederland zijn luxe-cellen

3. reïntergratie in de samenleving gaat moeilijk

mijn reactie:

1. waarom zorgen we dan niet voor zwaardere boetes en meer en langere gevangenis straffen en waarom herinner ik mij dat op het nieuws een paar maanden geleden was dat de straffen in Nederland veel zwaarder worden door druk uit de samenleving?

2. wat voor bewijs is er dat dat zo is, hoe ondersteun je dat zonder dat je gewoon je mening geeft en waarom maken we de privileges in gevangenissen niet minder?

3. waarom zorgen we niet gewoon voor een goed reintergratie programma? Zeg maar als het je eerste keeer is of dat je een licht vergrijp hebt gepleegd of jong bent, dat je dan eerder vrij kan komen als je je best doet en het goed gaat in de programma?
 

DeletedUser

Guest
oké mensen er worden hier o.a. 3 argumenten aangeverd die voor de doodstraf pleiten namelijk:

1. de strafen zijn te licht en het nederlandse rechtsysteem wordt slap

2. de cellen in Nederland zijn luxe-cellen

3. reïntergratie in de samenleving gaat moeilijk

Die luxe cellen, dat ging niet over de doodstraf.
Dat ging erover dat criminelen het wel of niet erg vinden om in de gevangenis te zitten
 

DeletedUser

Guest
en dat criminelen het niet erg vinden om in de gevangenis te zitten en dat het geen erge straf is (gevangenisstraf) zou weer een argument voor de ddostraf zijn.
 

DeletedUser

Guest
Iedereen vind het erg om in een cel te zitten. Moordenaar of dief, maakt niks uit.
Alleen als je een tijd moet zitten, heb je niet meer het inzicht om hoe het is om buiten de cel te zijn (Dan doel ik op in de maatschappij leven) Omdat je daar nou eenmaal heel lang zonder hebt gezeten. Ik vind het persoonlijk erg goed, dat je nog een beetje vermaak hebt, zoals televisie of een krantje. Je hebt ook echt niet elke dag televisie oid. Ik heb tegenover volwassen gevangenis gezeten. Die mensen kregen 2 keer per week televisie. Voor de rest mochten ze 1 keer per week een uur buiten sporten, als ze luchten (Buitenlucht zien) Zitten ze in een andere cel met een open dak met een rooster er boven. En krijgen eens per week een uur bezoek. En dit is een lichte gevangenis. Er zijn nog veel zwaardere.

Dit vind ik persoonlijk niet echt luxe :)
 

DeletedUser

Guest
Ik vind de doodstraf helemaal verkeert! Waarom laten ze de gevangennen niet voor de gemeente werken bv: vuilkar, vuile werkjes,... Dan doen ze nog eens iets nuttigs. Als ik 20 jaar in jail zou moeten zitten zou de enige reactie zijn:"WRAAK!". Niet dat ik medelijde heb met die psychopaten, maar ik vind dat dat zou beter zijn... :p
 

DeletedUser

Guest
Ik vind de doodstraf helemaal verkeert! Waarom laten ze de gevangennen niet voor de gemeente werken bv: vuilkar, vuile werkjes,... Dan doen ze nog eens iets nuttigs.

simpelweg omdat het risico op ontsnappen dan veel te groot is; je hebt geen controle
 
Bovenaan