doodstraf

DeletedUser

Guest
Doodstraf in Nederland?

Je ziet het steeds meer in het nieuws; Vader moord gezin uit, Man verkracht en vermoord kind, Jongen van 17 jaar slachtoffer zinloos geweld. Kortom, meer en meer geweld. Maar ik zie de rechtstaat zich daar niet in aanpassen..
Daders komen na 12 jaar vrij vanwege goed gedrag, misschien wel minder. Daarom sta ik steeds meer achter het feit om de doodstraf in te voeren. Wat vinden jullie hiervan? Moet de doodstraf ingevoerd worden ofniet? En waarom? Aangezien ik een (erge) voorstander van de doodstraf ben (let op: Alleen in extreme gevallen), wil ik graag jullie mening horen.

edit: Zinvolle replies aub.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser657

Guest
Je ziet het steeds meer in het nieuws; Vader moord gezin uit, Man verkracht en vermoord kind, Jongen van 17 jaar slachtoffer zinloos geweld. Kortom, meer en meer geweld. Maar ik zie de rechtstaat zich daar niet in aanpassen..
Daders komen na 12 jaar vrij vanwege goed gedrag, misschien wel minder. Daarom sta ik steeds meer achter het feit om de doodstraf in te voeren. Wat vinden jullie hiervan? Moet de doodstraf ingevoerd worden ofniet? En waarom? Aangezien ik een (erge) voorstander van de doodstraf ben (let op: Alleen in extreme gevallen), wil ik graag jullie mening horen.


Slechtste wat er ooit kan gebeure,

Wat als jij wordt veroordeeld terwijl jij hetniet gedaan hebt, je wil niet weten hoeveel mensen in america die doodstraf hebben gehad.

Ten 2de, ik vindt dat iedereen een 2de kans verdient. wat je ook hebt gedaan. Je kan het wel uit Wraakactie, of je was helemaal in de war. als je in GOD gelooft. sommige mensen zijn bezet door de duivel en doen zulke dingen, beetje bij geloof. zulke dingen gebeuren.
 

DeletedUser2325

Guest
5 redenen waarom niet:
1) wat noem je extreem? :confused:
2) dat voere ze nooit in omdat het "onmenselijk" is
3) mensen kunnen verandere... sommige toch :p
4) valt me net niet te binne
5)ik vind het wel laag.. lekker elkaar uitmoorden xD dat is net hetzelfde als iemand een diefstal heeft gedaan en dan ga je die kerel lekker afpersen... ook best idioot :p
 

DeletedUser657

Guest
AMERICA is ook zielig, ze hebben Saddam in IRAQ laten veroordelen,??

Waarom???????


DOODSTRAF natuurlijk. had hem in een gevangenis midden in de ocean opgesloten met de 10 nichterige Homo's uit de wereld diehem bewerken betere straf:p
 

DeletedUser

Guest
daarom geloof ik ook alleen in de doodstraf in erge misdrijven. Daarmee bedoel ik meervoudige moord, gangsterpraktijken (inc. (meervoudige) moord)) pedofielen die ondanks tbs in dezelfde circuit belanden (pedofielen is het ergste wat er bestaat). Als je de doodstraf gaat invoeren op daders die schuldig zijn bevonden aan 'lichtere' misdrijven (enkelvoudige moord), dan wordt de kans groter dat je de verkeerde te pakken hebt. Verdachten van meervoudige moord, worden vaker gepakt (daarmee bedoel ik dus ook de juiste persoon), want het profiel komt vaker overeen etc. Je zou het uit wraak kunnen doen, maar ook uit veiligheid voor de samenleving. Als ze dood zijn bevonden weet je zeker dat ze nooit meer vrij zullen komen, en weer verder kunnen gaan waarin ze schuldig zijn verbonden.
 

DeletedUser

Guest
Al zou je net als Saddam Hussein ofzo zijn, gun ik je de doodstraf niet. Dan ben je veel te snel van je pijn af. Dus mijn conclusie is: geen doodstraf.
 

DeletedUser2325

Guest
Al zou je net als Saddam Hussein ofzo zijn, gun ik je de doodstraf niet. Dan ben je veel te snel van je pijn af. Dus mijn conclusie is: geen doodstraf.


Goed punt! en ALS ze dan toch doodstraf krijgen nog een paar dagen laten martelen of alle organen uit hem/haar snijden en aan goede doelen geven... nu denk ik ineens aan... DE GROTE DONORSHOW xD :D
Dan is ook meteen het probleem opgelost vn te weinig donoren...
 

DeletedUser

Guest
meerdere redens van wel en niet:

- Waarom iemand vermoorden die gemoord heeft dan ben je toch hetzelfde bezig.
- Als je mensen de doodstraf geeft hebben ze dan wel geboet voor hun daden.
- Denk ook eens aan de ouders van die person en de rest van zijn family hou die zich zullen voelen.

- Veel ouders willen de dader die hun kind heeft vermoord dood hebben vind je niet dat je die wens moet respecteren en naleven.
- Moet je diegene niet voorgoed uitshakelen.
-Als je de doodstraf niet invoerd zullen agenten dan niet een eigen innitatief nemen.


Als nederland een beter rechtssysteem had zouden deze dingen dan niet gebeuren.
Want als iemand een regel heeft overtreden gelden de regels niet meer voor hem terwijl de poitie die hem achterna zit wel de regels moet navolgen.
Maakt dit het niet logisch dat de politie altijd mensen zoekt

En als het rechtsysteem duidelijker en beter was dan zou je die mensen ook beter kunnen aanpakken en voorkomen.
 
Reactiescore
276
Ik ben tegen de invoer van de doodstraf; niet zozeer omdat het 'gruwelijk' is; ik vind dat een moordenaar zelf het leven niet verdient.
Maar aangezien het risico op het uitvoeren van de doodstraf op een onschuldig persoon te groot is, ben ik er fel op tegen.
 

DeletedUser

Guest
Steeds meer en meer? Vroeger gebeurte dit ook hoor alleen werd er niet zoveel aandacht aan besteed ze leesde ik overlaatst in een (geen fake/roddelbladje) tijdblad: Jongeren Criminaliteit!

In de jaren 80' werd alle aandacht naar drug besteed
In de jaren 90' werd er alle aandacht naar pedofielen gegaan...
In 2000 word alle aandacht naar DIT soort geweld besteed?

hetheeft altijd bestaan ;)


Doodstraf?
Ben je zot? Weet je hoeveel mensen hierdoor ontschuldig zijn gestorven! (pedo's mag het wel XP)
 

DeletedUser

Guest
...
Als nederland een beter rechtssysteem had zouden deze dingen dan niet gebeuren.
...

Inderdaad. Het rechtssysteem van ons land zuigt tot en met. Ik heb tegen de doodsstraf maar ben voor hardere/zwaardere straffen. Een soort "afschrik-beleid". Voorbeeldje; de Duitse politie mag eerder geoorloofd geweld gebruiken dan de Nederlandse politie. Met het gevolg dat de relschoppers de volgende keer wel beter nadenken voordat ze iets beginnen.

(Oké, een heel fout voorbeeld, gezien de G8 rellen. :rolleyes:)
 

DeletedUser2325

Guest
Doodstraf?
Ben je zot? Weet je hoeveel mensen hierdoor ontschuldig zijn gestorven! (pedo's mag het wel XP)



nu spreek je jezelf tegen.. je zegt dat doodstraf zuigt maar je maakt wel een uitzondering voor pedootjes... net alsof een paar mensen uitmoorden minder erg is dan een paar kindjes verkrachte... niet dat het laatste niet erg is (het is natuurlijk HEEL erg) maar mensen uitmoorden is ook erg... :p xD
 

DeletedUser

Guest
Ik zie mensen liever in de gevangenis en vervolgens hunzelf vermoorden dan dat de staat dat doet... Mocht ooit de doodstraf ingesteld worden dan verhuis ik wel naar Zwitserland. En wat doet de doodstraf nou uiteindelijk? Iemand heeft iets gedaan en dan vermoord je hem...

Das hetzelfde als een bargevecht dat uit de hand loopt. Iemand stoot een biertje om (en betaald geen nieuwe), de ander van wie het biertje was begint op hem in te meppen totdat die in coma ligt en vervolgens gaat ie dood...

Moraal van dit verhaal... Als de doodstraf in Nederland word ingevoerd dan is het spontaan een grote bar met heel veel klanten die bier omgooien.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie mensen liever in de gevangenis en vervolgens hunzelf vermoorden dan dat de staat dat doet... Mocht ooit de doodstraf ingesteld worden dan verhuis ik wel naar Zwitserland. En wat doet de doodstraf nou uiteindelijk? Iemand heeft iets gedaan en dan vermoord je hem...

Das hetzelfde als een bargevecht dat uit de hand loopt. Iemand stoot een biertje om (en betaald geen nieuwe), de ander van wie het biertje was begint op hem in te meppen totdat die in coma ligt en vervolgens gaat ie dood...

Moraal van dit verhaal... Als de doodstraf in Nederland word ingevoerd dan is het spontaan een grote bar met heel veel klanten die bier omgooien.

Verder gevolg; gebeuren die dingen vaker in de kroeg, dan zullen de overige gasten wel uitkijken dat ze een biertje omstoten waardoor het uiteindelijk rustiger zou worden, op de relschoppers na die zelf uiteindelijk dan ook het loodje leggen. Maar hoe dan ook; de doodsstraf is geen optie.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat criminelen net zo opkijken tegen levenslang als de doodstraf alleen zijn ze banger voor de dood...
 

DeletedUser

Guest
oke even duidelijk
er is inderdaad een kans op onschuld, maar ik denk dat sluipmoordenaar veelplegers bedoelt. dus als je 1 keer een misdaad pleegt (zelfs als het een bomaanslag met 10tallen doden) krijg je geen doodstraf in het geval je onschuldig blijkt te zijn, tenzij je het zelf bekent.

Pedofielen worden later in longstay geplaatst. dit zorgt ervoor dat pedofielen niet meer vrijkomen om iets te doen.
Gangstermensen hebben te goede advocaten om doodstraf te krijgen.



Het probleem is dat het niet werkt. Oei doodstraf. Ik heb liever doodstraf dan levenslang als ik misdaden gepleegd zou hebben. misschien schrikken sommigen ervan, maar meer zien het meer als een reden om het wel te doen. De misdadiger wordt niet echt gestraft. dood en het is over. De enige reden die overblijft om de doodstraf in te stellen is een cellentekort. Ze proberen allerlei morele redenen te vinden en die voeren ze ook soms uit, maar het is zo dat dit het grote punt is. Anders moeten ze ze levenslang voeden enz...
Dat is waarom sommige politici het graag zien.

Dat jij het wil is waarschijnlijk door de beinvloeding van hun. Ze schreeuwen dat er niks anders op zit. dat dit de ergste straf mogelijk is enz... maar dat is echt niet zo levenslang is erger.

een moord is een moord. hoe je het ook wilt noemen
 

DeletedUser

Guest
de doodstraf ben ik op zich wel voor, als iemand het leven van een ander persoon neemt, waarom zou die persoon dan wel het recht hebben om zelf te blijven leven?
aan de andere kant is de doodstraf wel erg extreem, zoals al is gezegd, bestaat er de kans dat onschuldigen de doodstraf krijgen en als hun onschuld naderhand wordt bewezen, is het al te laat

zelf denk ik dat een levenslange celstraf ook ECHT levenslang moet zijn, tegenwoordig is een levenslange celstraf 18 jaar brommen en dan ben je alsnog vrij, dit zal niet alleen daders voorgoed achter slot en grendel zetten, ook zal dit veel misdadigers afschrikken
 

DeletedUser

Guest
het 2de punt heb je helemaal gelijk. we zijn te soft in nederland
 
Bovenaan