Don't Get High on your own supply

Deleted User - 487938986

Guest
Nergens staat dat jullie niemand mogen aanvallen met die dorpen als jullie GH internen. Ik ben het eens met het feit dat een stamleiding een NAP op mag zeggen als deze ook daadwerkelijk opzegbaar is door de betreffende speler. In dit geval is deze NAP gewoon niet opzegbaar vanaf de kant van GH en dus ook niet door de Hi-Ho leiding. De NAP is alleen opzegbaar door TAOW en de leiding van Hi-Ho kan geen beslissingen nemen over de diplomatieke zaken van TAOW. Dat GH akkoord is gegaan met deze NAP is natuurlijk vervelend voor jullie en helaas moeten jullie daardoor op de blaren zitten. Er kan samen gesproken worden over een afspraak van deze NAP. Maar als de leiding (Jakob) op de vv van GH al begint met aanvallen sturen met de woorden dat het bij deze voorbij is, is het ook niet heel gek dat TAOW niet erg meedenkend is voor kamp Hi-Ho. Maar dat is volgens mij goedgekeurd door jullie want de acties worden telkens goedgepraat met de woorden: de Nap is oneerlijk en het is chantage.
 
Reactiescore
1.283
Nergens staat dat jullie niemand mogen aanvallen met die dorpen als jullie GH internen. Ik ben het eens met het feit dat een stamleiding een NAP op mag zeggen als deze ook daadwerkelijk opzegbaar is door de betreffende speler. In dit geval is deze NAP gewoon niet opzegbaar vanaf de kant van GH en dus ook niet door de Hi-Ho leiding. De NAP is alleen opzegbaar door TAOW en de leiding van Hi-Ho kan geen beslissingen nemen over de diplomatieke zaken van TAOW. Dat GH akkoord is gegaan met deze NAP is natuurlijk vervelend voor jullie en helaas moeten jullie daardoor op de blaren zitten. Er kan samen gesproken worden over een afspraak van deze NAP. Maar als de leiding (Jakob) op de vv van GH al begint met aanvallen sturen met de woorden dat het bij deze voorbij is, is het ook niet heel gek dat TAOW niet erg meedenkend is voor kamp Hi-Ho. Maar dat is volgens mij goedgekeurd door jullie want de acties worden telkens goedgepraat met de woorden: de Nap is oneerlijk en het is chantage.

081be1f91f1b47f7a8a60739df2fac35.png

Hierbij bewijs dat het er daadwerkelijk staat, misschien je eigen voorwaarden even goed lezen :)

Er wordt ook gelukkig geen beslissing gemaakt over de diplomatische zaken van TAoW, er wordt een diplomatische beslissing gemaakt over een speler van Hi Ho...

En er is zoals ik 2 posts hiervoor vermeldde al contact geweest voor een afspraak over de NAP. Daar waren we (naar mijn mening) ook redelijk op een lijn gekomen. Tot het punt dat het intern overlegd zou worden, iets waar uiteindelijk geen terugkoppeling over gekomen is. Dit was 10 dagen voordat de vv in kwestie een aanval stuurde vanuit GH richting een TAoW lid.
 

Deleted User - 487938986

Guest
Excuus heb ik overheen gelezen. En denk dat we betreffende het opzeggen van de NAP door de Hi-Ho leiding niet verder komen dan een welles nietes gesprek. Hierin verschillen onze meningen gewoon. Maar je hebt niks te zeggen op het feit dat de NAP eerst niet gerespecteerd is door jakob en er gewoon aanvallen verstuurd werden?

Verder weet ik het fijne er natuurlijk niet van wat je met de TAOW leiding hebt besproken.
 

DeletedUser77798

Guest
Nap is wel met een degelijke reden opgezegd, lees nogis de posts...

6. Vijandige vv’s

Het verhaal gaat namelijk dat namelijk dat wij vv’s in de rim van TAS en Get High hebben gedraaid. Even voorop gesteld: Dit is natuurlijk geen stab, niet erg netjes is het wel. Aangezien ik deze mening deel ben ik bereid naar een oplossing te zoeken. Door Rick ben ik namelijk hier woensdag over benaderd en dit vrij snel na overleg opgelost:
We spreken over een contract dat opgesteld is geweest met het account *Get High* en Taow de regels zijn duidelijk :

GH moest TaoW joinen binnen een bepaalde termijn, zo niet hing daar een EENZIJDIGE NAP aan vast, let op de kleine zinnetjes.
Deze NAP kan ENKEL opgezegd worden door TaoW of wanneer er EEN STAB VANUIT TAOW KAMP RICHTING GH WORD GEPLEEGD.

Na dat ikzelf te horen kregen dat we plots aan die NAP vast hingen heb ik deze ondanks dit niet mijn akkoord was gerespecteerd.
Maar nu komt de aap uit de mouw :

De volgende massa die we deden was op de stam RaF , deze waren al een aantal dorpen aan ons verloren. Tijdens deze volgende massa is duidelijk gebleken dat niet op dezelfde manier verdedigd is geweest, sterker nog, RaF viel plotseling tezamen met TaoW om het dubbel front te misbruiken ( met edels voor de duidelijkheid) . Zowel als ons proberen tegen te houden.

Als reactie hierop hebben meerdere spelers van HiHo Vriendelijk gevraagd aan alle spelers van TaoW of ze daar VV hadden gedaan en deze hadden misbruikt om zowel tegen GH zijn aanvallen te verdedigen als het dubbel front te misbruiken. Na meerdere malen te vragen werd hierover in ons gezicht gelogen , tot vandaag de dag word er zelfs nog omheen gepraat.

Nog geen dag later kwamen 3 verschillende spelers binnen Hi Ho te weten via RaF dat er meerdere leden van TaoW degelijk VV hadden gedaan daar en op dat moment.

https://gyazo.com/5e657ff4eac51b2df02a5ad93403436a Dit is er 1 van.

Als reactie hierop is de NAP opgezegd geweest , door zowel stamleiding als Yorni zelf persoonlijk op skype heeft gezegd richting TaoW.
VV's draaien en misbruiken om je tegenstander te stabben tot daar aan toe...
Er steevast over liegen, dat is zelfs voor mij een brug te ver. ( de screens hierboven met Rick zijn na het uitvogelen en zwart op wit bewijs te leveren van de VV een toegeving )

Grappig blijft dat Melvin er nog steeds probeert om te praten :
Het verhaal gaat namelijk dat namelijk dat wij vv’s in de rim van TAS en Get High hebben gedraaid.
 
Reactiescore
1.015
GH is inderdaad akkoord gegaan ermee, maar je zit wel fout dat Hi Ho niet in staat zou kunnen zijn om een bericht te kunnen sturen dat de NAP voorbij is. Ook iets wat ik op skype al eerder heb vermeld maar al sinds het begin van TW is er de geschreven/ongeschreven regel dat stambelang ALTIJD voor NAP's/PBG's gaan. Ik hoef niet uit te leggen dat een NAP met deze voorwaarden ten nadele is van Hi Ho. Dus Hi Ho kan wel degelijk die NAP opzeggen als ze dat willen, puur om de bovengenoemde reden. Dat TAoW het daar niet mee eens is, dat is begrijpelijk maar maakt het niet minder waar.

En een NAP van 10 dagen is ook niet de compensatie die verkregen is. Het was al 14 dagen alvorens en een massa op *Get High* alvorens hier alweer over gesproken werd. Je zit eerder dichterbij een maand dat de NAP uiteindelijk heeft plaatsgevonden alvorens deze verbroken is.
+ Het is niet alleen de beslissingen van *Get High* waardoor Hi Ho de dupe is geworden, het is ook de dupe geweest van TAoW die moedwillig proberen een frontaccount al wekenlang/maandenlang actief probeert te recruiteren van Hi Ho.

Stel je voor dat GH had besloten te stoppen omwille van de situatie en TAS zou GH internen, dan zou volgens de regels (waar TAS overigens niets van wist) TAS de dorpen van GH nooit mogen gebruiken om aanvallen te sturen op TAoW. Kom op zeg, je moet wel heel kortzichtig zijn als je denkt dat zoiets aangehouden gaat worden voor onbepaalde tijd. :rolleyes2:

Je kon niet meer mis zijn. Een stam heeft geen recht om een NAP op te zeggen die gemaakt is voor het lid toegetreden was. Als jij zegt dat dat waar is dat je dat kan, is er daar maar 1 conclusie uit: Je moraal is even verwerpelijk als de grootste stabbers in de historie van NL. Ik ken je niet maar alleen op basis van dat zou ik nooit iets met je willen te maken hebben IG. Walgelijk dat mensen zo denken en overtuigd zijn van zo’n zaken.
 
Reactiescore
300
Persoonlijk ben ikzelf Nooit geïnteresseerd geweest in een join met TaoW. Nog heb ik de join proberen tegen te houden, heb al meerdere malen verteld dat ik niet de diplomatiek zaakvoerder ben.

Wellicht handig om als accounteigenaar die ook in de Join skypechat zat dit dan gewoon gelijk eerlijk te zeggen dat er geen interesse is vanuit jou? Ik heb in de chat niks voorbij zien komen dat je zegt dat je niet wilt joinen? was allemaal koek en ei in de chat. Ook in bovenstaande reeds hier geplaatste screenshots van de besprekingen kwam je met antwoorden als ''Melvin rustig, doe eens niet zo doem scenario we komen wel bla bla" Dus dat spreekt er absoluut niet voor dat je er op tegen was? integendeel, wij vertrouwde er op dat jij mee was.

Hier in een van je vorige posts zeg je nog zelf : ''3 weken geleden toen WE overtuigd waren de overstap naar TaoW te maken , dat is dan toch duidelijk? ''

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Yorni zijn verklaring hiervoor is dat ''Interesse'' In de Join kwam door meermaals chantage met alles op het AF te gooien + Chantage door te Kataen
Volgens Melvin is er geen sprake van chantage, toch vallen er in de counterpost meerdere chanterende berichten te lezen. Denk dat als je hier nog eens over gaat het hele plaatje duidelijk genoeg is voor de neutrale AF lezer om dit eerder te zien als een misnoeging van GH dat opgeblazen is geweest op het AF.

1. Chronologisch klopt dit helaas van geen kant? er werd pas 'gedreigd' als je het al dreigen kan noemen. Op het moment dat we begonnen te merken dat er maar telkens uitstel was terwijl de intern rustig doorging. naar meerdere vragen van ons hoe dat nou zat en wrm eerst de dorpen tegen ons aan werden genomen, antwoord was ''pakken vast safe def'' en dat soort dingen, terwijl we vlak daarna al er achter kwamen dat het offence dorpen waren? Frontoff dorpen creëren voor een stam die je zou 'joinen'? Merkwaardig nietwaar?

2. Ook uit screens die hier al zijn geplaatst blijkt dat de 'join interesse' ver voor die 'dreiging' was.
''Yorni: als ik het voor het zeggen had was ik er gister al uit''
''Yorni: Ik geef je mijn woord, wil 10000% liever met murus samen dan met hi ho''

En nog vele andere soortgelijke opmerkingen. Alles om de schijn hoog te houden of wat?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sterker nog probeert Melvin GH tegen zijn eigen stam op te zetten door te zeggen dat we ondersteuning zouden sturen naar Murus, met datum 20 januari 2020 toen de overstap naar TaoW vast stond. Dit soort berichten misbruiken als materiaal is in mijn ogen zeer onvolwassen.

Hoezo is dit jou stam tegen je opzetten? Is toch de complete waarheid? Je zat toch in hi ho, en hi ho wist nog niet van de overstap, en toch wil je def sturen naar murus ondanks nog reeds in een onwetend hi ho te zitten? Links omkeer of rechtsomkeer stab je dan je huidige stam hi ho en je vriend TAS.

Daarnaast als Yorni op deze manier over zijn leiding (Jacob, Mystery men) praat zoals hieronder.... wat absoluut niet door de beugel kan.
Als welke speler dan ook in welke stam dan ook deze termen gebruikt om over zijn leiding te praten, dan wist ik het wel, kon die zijn spullen pakken en vertrekken. Enkel dit geeft al een beeld van wat voor en speler het is *Niet voor gevoelige ogen
1581710270762.png


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

In de volgende screen geef je naar mij toe aan dat je het geloofd/ het met me eens bent dat de situatie compleet is gebruikt om een intern af te ronden en niet daadwerkelijk te joinen.

1581709667858.png

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Of deze.. waarin je beaamt dat de situatie is gebruikt en er werd voorgelogen, er gewoon werd mee gewerkt, zodat de intern veilig kon worden afgerond.

1581711559768.png

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook merkwaardig dat Iedereen zo zit te hammeren op de NAP die ze vreemd vinden,,, en de rest er om heen nergeert. Terwijl dat best begrijpelijk is na al dat uitstel gedrag en de intern kregen we argwaan, het werd in de join chat vermeld en Yorni kwam zelf met '' laat hem dat er gewoon inzetten''

En ging vervolgens zelf akkoord?

k6ld4ied8546p.png


1uhurx81fg.png


-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tot slot zijn er uiteindelijk 3 opties gegeven, waarvan optie 2 degene was die het allemaal nog netjes op kon lossen. Wat ook geen gekke oplossing is want anders was de grond heel anders verdeeld geweest. en waren er absoluut geen frontdorpen gepakt tegen MI of Murus. Over die verdeling is nog meerdere malen geopperd vanuit onze kant. Maar Yorni blies dit allemaal af. En de dorpen zijn dus niet netjes verdeeld om de situatie tot een wat netter einde te brengen.. Wat natuurlijk ook niet zou gebeuren, als de hele bedoeling was om die dorpen easy te pakken en over een sterke positie in te nemen door een stab. Dus wederom kom je dichter op de conclusie uit dat de schijn join is gebruikt om veilig te kunnen internen?
1581710237836.png


-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Giles ik vind je een prima gozer, kan ook leuk met je praten. En zal dat ook zeker blijven doen. Wellicht dat je nu niet meer komt babbelen nadat ik dit hier reageer, zou jammer zijn. 90% van dit alles is opgezet door meesterbrein en stabber Yorni.

Wou dat hij zich kwam verantwoorden hier. Ik zelf zie het ook niet als het aan de schandpaal hangen van het account GH, maar aan dat van de speler Yorni. Die telkens weer de fout in gaat en alles doet om er profijt van te hebben, er een slaatje uit te slaan. Zijn leiding met termen bekogeld waar zijn moeder absoluut niet trots op zou zijn.

Ik had hem allang of van het account gegooit, of als leiding zijnde uit de stam gegooit, en dat is niet om jou maar om hem.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
96
Het is intussen al even geleden door de nieuwe posts, maar ik wil toch nog even jouw post van een reactie voorzien Melvin. So here it goes.

Dergelijke afspraken zijn ingevoerd om een grotere blokkade te creëren om na een akkoord er alsnog op terug te komen. De sancties van 180 graden omdraaien zijn in deze overeenkomst duidelijk in kaart gebracht. Uiteraard hebben wij vanuit TAOW ook gehoopt dat dit akkoord nooit in werking hoefde te treden, maar dit heeft helaas wel moeten gebeuren.

Ik begrijp de achterliggende reden wel, alleen stel ik ter discussie dat het beoogde effect haalbaar is met een dergelijke afspraak.
Zeer waarschijnlijk zelfs met geen enkele afspraak, dus het nut is mijns inziens nihil.

Of het nutteloos is geweest om dergelijke afspraken op te stellen is hoogtens discutabel, aangezien *Get High* hiermee een groter commitment heeft aangegaan. In mijn ogen lieten ze hiermee zien daadwerkelijk te willen joinen en 100% (99% bijkbaar) zeker van hun zaak te zijn. Niet joinen zou namelijk resulteren in het ofwel vastzitten aan deze NAP ofwel de eigen accounts naam flink door het slijk te halen en op de afspraken te moeten stabben. Een barriere die in ieder geval in mijn ogen vrij groot is. Iemand die met dergelijke afspraken akkoord gaat, moet dan ook wel zeer zeker van zijn zaak zijn zou je zeggen? Dat was de garantie die ik wilde hebben.

Als ik het goed begreep uit de screens dan is de NAP pas bedacht op het moment dat je twijfel had over het feit of GH wel voornemens was om te joinen of dat ze jullie enkel aan het lijntje hielden om een intern te kunnen afronden en daarmee terreinwinst te pakken. Dat is niet zo sjiek van ze en dat is volgens mij ook jouw grootste probleem. Aangezien je de vraag stelt of er sprake is van 'Opzet of chantage?'. Als het account dergelijke doortrapte streken wil bezigen dan vallen ze mijns inziens in dezelfde categorie die een dergelijke NAP ook niet zullen naleven. Of in elk geval zou ik daar op zijn minst een groot vraagteken bij plaatsen. Vervolgens kan ik dan enkel concluderen dat die NAP zinloos is, wat het gaat er toch niet voor zorgen dat ze je niet naaien omdat ze dat al aan het doen zijn. Een geschonden NAP erbij maakt dan ook niet zoveel meer uit.

En ergens ben je dat, in elk geval achteraf, ook wel met mij eens. Aangezien je aangeeft dat je hebt overschat hoeveel waarde een ieder hecht aan zijn reputatie hier op het AF en binnen TW in het algemeen.

Bijkomend neveneffect is dat deze NAP wel zo bizar van aard is dat heel veel mensen hier op het AF het ergens ook nog wel kunnen begrijpen als een account of stam zich hier niet aan wil houden. Waardoor GH indirect een beetje voordeel van de twijfel verdient als ze vervolgens die NAP opzeggen.
Waarbij het natuurlijk heel relevant is wat er verder allemaal gebeurt is en hoe dat de perceptie van de mensen op het AF beïnvloed.
Voor mij persoonlijk is het namelijk nogal van belang wat er verder precies op welk moment is gebeurd voordat ik een oordeel vel over het al dan niet acceptabel zijn van de acties van GH en ook van TaoW.

Aan de andere kant, als de NAP is bedacht op het moment dat je geen twijfels (dus voordat je twijfels krijgt) had over hun oprechtheid om te joinen waarom leg je dan een dergelijke bom (want dat is het in mijn ogen) onder de join? Dit op zichzelf kan namelijk al bijdragen aan het veranderen van de plannen en te besluiten om niet te joinen.

Dat het uiteindelijk anders heeft uitgepakt dan gehoopt klopt zeker, maar het heeft er wel in geresulteerd dat alles zwart op wit staat en heel Hi Ho hun kop in het zand steekt. Je hebt inderdaad gelijk dat ik de mate waarin spelers waarde hechten aan hun eigen reputatie, ego en eigenwaarde in deze staat van Tribalwars overschat heb.

Dat het anders is gelopen dan gehoopt is inderdaad evident, waar ik met die uitspraak meer op doelde was de algemene zin.
Ook deels teruggrijpend op de voorgenomen join van accounts die uiteindelijk naar Fier zijn gegaan, dat heeft jouw een knauw gegeven in het vertrouwen van mensen op deze wereld (en misschien zelfs in bredere zin). Wat ik je wil meegeven is dat je dergelijke ervaringen niet de overhand moet laten spelen bij situaties in de toekomst. Omdat je daardoor op een te starre, strakke, of autoritaire manier kan gaan handelen waardoor je druk legt op de nieuwe situatie in kwestie. In dit geval de beoogde join van een ander account, maar dat kan dus ook in andere dingen en rol gaan spelen. Dat is mijn inziens niet verstandig omdat dergelijke processen al genoeg 'spanning' geven en door op een starre manier bepaald gedrag af te willen dwingen leg je extra druk op. Wat kan resulteren in en anti-reactie vanuit of frustraties bij de andere partij. Iets wat je in dergelijke diplomatiek/politiek/strategisch gevoelige processen moet zien te vermijden.

Ik probeer hier verder niemand mee vrij te pleiten hè, zie ook hieronder waar ik nog even inga op de inhoud, maar wil je gewoon wat meegeven.
Waar je natuurlijk mee mag doen wat je wilt, ook al is dat niks. Al zou ik dat jammer vinden ofcourse.

Jammer dat de chronologie voor jou nog niet duidelijk is, ik zal timestamps toevoegen in de beginpost in de hoop dit op te helderen.

Dat zou al een hoop schelen wellicht, maar daarnaast ook een overzicht van belangrijke gebeurtenissen met een datum erbij.
Iets vergelijkbaars met onderstaande, zodat data en termijnen in perspectief geplaatst kunnen worden.

XX-01-2020: Start intern speler Y
XX-01-2020: Start join gesprekken
XX-01-2020: Definitief akkoord join
XX-01-2020: Kenbaar maken afzien join
XX-01-2020: Door TaoW gedraaide VV van starttijd tot eindtijd
XX-02-2020: Aanvallen vanuit GH op TaoW
XX-0X-2020: Andere relevante gebeurtenissen, voor, tussen of na de hiervoor genoemde.

Vooralsnog schort ik mijn oordeel over de hele gebeurtenis dus op.
Mocht je geen behoefte hebben aan het maken van een dergelijke timeline dan vind ik dat ook prima, blijft mijn mening gewoon neutraal.
 

DeletedUser81758

Guest
conclusie weer stab van hi ho...
Wat een eerlijke spelers :rolleyes:
 
Reactiescore
3.536
Regeltechnisch is het een 100% stab van Get High die Hiho goedpraat, moreel gezien vanuit Hiho begrijpelijk ze willen af zien van deze NAP en is het moreel gezien wel een redelijk voorstel voor een 2 weken NAP aan te bieden.

Ik geef even een stelling, stel account Jokers spreekt met account Brain een oneindig lange, onopzegbare NAP af (omdat ze vrienden zijn ondanks ze niet naast elkaar liggen). De bespelers op Jokers stoppen en delen deze afspraak niet met de nieuwe personen op het account Jokers mee.

Jokers groeit, gaat in een serieuze stam en hierin krijgt hij edellijnen, deze edelijnen leiden het acc naar het account Brains. Weken gaan voorbij, iedereen in een Phalanx formatie en het account maakt nu front met Brains. Stam wilt een massa doen op Brains, Jokers valt hem aan en krijgt vervolgens een PM waarin de oude afspraken aangehaald worden:

Puur regeltechnisch moet de afspraak na geleefd worden anders is het een stab, maar moet zo'n serieuze stam dan heel zijn stamplannen omgooien hiervoor? Dat is een vraag die ik aan iedereen wil stellen, ik heb er het antwoord niet meteen voor (gebeurd zelden).

Op het eerste zicht zou ik denken dat je in sommige gevallen wel terug kan komen op gemaakte afspraken ook al is dit verboden. Waar trek je die lijn is dan ook weer een lastige. Puur principieel is afspraak afspraak maar moreel gezien kan je wel afwijken van zo'n afspraken vind ik.

Nu dit geval is ligt beetje op de grens of het moreel verantwoord is of niet om de afspraken wel of niet na te komen. In ieder geval zijn er wel 2 grote fouten gemaakt langs Hiho zijde. Dat je de afspraken niet wilt na komen omdat je er 0 vat op hebt gehad en je hele stam de dupe is, is 1 ding maar de manier waarop dit nu gedaan is, is niet goed genoeg.


2 weken NAP aanbieden is zeker een mooi gebaar maar niet voldoende. Als de de leider van Hiho vanuit het bewuste acc's inc's gaat sturen op Taow zonder dat Taow dit al deed op Get High is nu niet bepaald begrip tonen voor je tegenstander die de duppe is van een stab. Als je vind dat je moreel gezien de afspraken nietig kunt verklaren moet je ook je aller best doen om het moreel te verantwoorden. Dat is 1 ding.

Het aller belangrijkste is dat je de persoon die de stab pleegt (Yorni) 2 opties voorschotelt, wel houd je u aan de gemaakte afspraken ondanks dit suckt voor Hiho, ofwel houd je de eer aan jezelf en stop je op dit account en daarbij ook deze wereld. Want wat Hiho nu doet, is en de afspraken niet nakomen en de stabber niet straffen.

Beide is moreel echt niet meer te verantwoorden. Als je Yorni wilt houden dan kom je de afspraken na, als je de afspraken niet na wilt komen omdat ze nergens op slaan dan moet je afzien van de persoon die hiervoor gezorgd heeft. Dat is (denk ik) mijn mening hierover. 100% stab, maar moreel onder enkele voorwaarden nog wel mogelijk af te zien van de afspraken.


Maar beide is wel echt niet meer uit te leggen.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Ik ben sowieso ten alle tijden tegen permanente afspraken. Je moet in mijn ogen altijd nog je eigen keuze kunnen maken, je eigen route kunnen inslaan en niet door anderen gedwongen worden om een route permanent te volgen.

Als ik leiding zou zijn in Hi Ho en verantwoordelijk zou moeten zijn voor behouden of verbreken van de NAP zou ik toch een aantal dingen zien bij TAOW waar ik door geprikkeld zou worden om het sneller te verbreken:

- Het feit dat TaoW zeer opzichtig een vijandig lid probeert te recruiteren. Of die interesse nu wederzijds was of niet, het is niet moeilijk om te zien dat TaoW er de nodige energie in stak. Ik vind als stam zelf leden losweken bij andere stammen not done. Mochten leden nu ontevreden zijn in een stam en een sollicitatie droppen, dus het initiatief volledig genomen door GH in dit geval, zou ik er al iets meer begrip voor hebben als TaoW zijnde. Ik ben eigenlijk benieuwd wat er zou zijn gebeurd als GH overgestapt zou zijn. TaoW zou ongetwijfeld veel kritiek gekregen hebben, ik zie niet in hoe je de recruit anders had kunnen goedpraten.
- De voorwaarden van de join. Als ik er even van uit ga dat een GH of in ieder geval een deel (Yorni) serieuze intenties had om TaoW te joinen, en deze voorwaarden voorgeschoteld worden, wordt er wellicht ook minder over nagedacht en sneller geaccepteerd 'omdat je toch van plan bent TaoW te joinen'. En dat ze het van plan waren weet ik zeker, ze hadden ook in Hi Ho gemeld dat ze gingen leaven (buren/leiding in ieder geval). Hier schrok Hij Ho natuurlijk van en werden er de nodige gesprekken gevoerd. Hi Ho voelde zich met deze keuze natuurlijk ook hartstikke genaaid, als er een account was waar Hi Ho echt veel in geïnvesteerd had was het GH wel. GH werd door de stam hard op weg geholpen met clear ondersteuning en met name GS donaties zodat de edels en uitbouw geboost konden worden. Zoals je ook kon zien zat GH al in Hi Ho toen ze heel klein waren en Hi Ho accounts veel groter waren. Dit was puur een account waar R2W geen passend bebrip was, maar een volle investering voor een account om je noorderrim te vullen. Hierop is GH gaan twijfelen en zullen ze spijt hebben gehad om zo snel en makkelijk in te stemmen met de voorgelegde eisen. Natuurlijk kan men zeggen "het is hun eigen keuze" maar ik probeer dat een beetje te relativeren. Het komt voor mij een beetje over als een deal dat noodzakelijk was om de stap te zetten naar TaoW die je dan oprecht wilde doen ook als account zijnde. Dan denk je veel minder goed na over de consequenties van je acceptatie.
- Chantage. Ja, ook hier kom ik even op terug. Chantage heeft in mijn ogen ook gewoon een rol gespeeld, volgens Melvin is dit ter zake gekomen "omdat ze niet weer genaaid wilden worden". Ik vind het simpelweg ridicuul om te dreigen screens te delen die iemand privé doorgeeft in een vertrouwelijke conversatie. Laten we eerlijk zijn; roddelen over stamgenoten gebeurt overal wel. Dit delen schaadt de reputatie behoorlijk van de roddelende speler. Ja, dat van Yorni was er ook echt over en een regelrechte middelvinger naar de Hi Ho leiding. Het getuigde niet van veel respect, Yorni is daarom ook diep door het stof gegaan bij de Hi Ho leiding en heeft zijn excuses aangeboden. Fair enough, dan is dat hoofdstuk ook afgesloten. Ik vind het gewoon belachelijk om dit in te zetten als een pressiemiddel omdat je weet dat je er iemand lelijk mee zwart kan maken. Dan kan er gezegd worden dat dat GH er op alternatieve manieren onderuit kon komen (zoals Elowyo dorpen verdelen of war er ook mis aan was), naar je stuurt met dit pressiemiddel simpelweg GH een bepaalde kant op en durf ik het wel degelijk chantage te noemen. Wie zegt dat dit in de toekomst ook nooit gebruikt zou worden? Het feit dat TaoW schadelijke screens in bezit had, zal voor GH de keuze ongetwijfeld vermakkelijkt hebben.
- Het draaien van VVs door TAOW in de rim van GH. Ik mention dit even kort, ik weet het exacte hier ook niet van dus ik kan ook fout zitten, maar volgens mij heeft @i get high i een duidelijk bewijs gestuurd dat er VV werd gedraaid in de rug van GH. Als GH op zijn front nooit meer mag aanvallen, maar door de stam waar hij een NAP mee heeft ook in z'n rug wordt geblokkeerd, komt dit voor mij heel krom over. Of het VV draaien nu eenmalig was, of het al opgelost zou zijn weet ik allemaal niet. Maar het feit dat TaoW zich hier aan gewaagd had vind ik al geen schoonheidsprijs verdienen.

Mijn conclusie is verder dat GH erg dom heeft gehandeld, maar TaoW de uiteindelijke uitkomst ook heel erg aan zichzelf te wijten heeft. Beide partijen hebben serieuze fouten gemaakt in mijn ogen. Een permanente eenzijdige NAP verbreken vind ik dan ook geen meesterstab in dit geval. Verder zal dit een topic blijven waar de meningen sterk verschillen. De een kijkt naar wat er op papier daadwerkelijk staat, de ander bekijkt het met de volledige context erbij en verder is het vooral wikken en wegen, welk van de vergrijpen/acties vond je nu het ergst, bagatelliseer of versterk je dit argument om dat x en y gebeurd is etc. Het is zo'n grote mix van handelingen dat je niet eenvoudig tot een simpel oordeel komt.
 
Reactiescore
603
Als je hier hiho als slechte partij uithaalt moet je nieuwe harsens kopen. Enkel GH en TAOW waren hier naaiend bezig, waarop hiho moest reageren. En die nap slaat gewoon nergens op, "jij mag deze hele wereld ons nu niet mee aanvallen" laat me niet lachen


Wat een bullshit, de leider van Hi Ho pakt de vv van Gh om een NAP te schenden lmao en denkt even deze te kunnen vebreken voor Gh

NAP sloeg ook nergens op maar was een zekerheidpuntje dat we niet weer genaaid zouden worden omtrent een join. Dat Gh daarmee akkoord gaat is verre van ons probleem waardoor Gh gewoon de grote sukkel in het hele verhaal is.

Hi Ho zou een stabbend lid zoals Gh gewoon vogelvrij moeten verklaren.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
De permanente NAP is wellicht het domste wat je ooit hebt gehoord, maar GH is wel zo idioot geweest om deze te accepteren. Als je er dan van afwijkt met de reden ‘het is abnormaal’, is wel een beetje een teken van zwakte. Desalniettemin had ik niet zoveel meer verwacht van GH.
 

DeletedUser77798

Guest
Vind het zo vreemd dat hoe verder je in de posts leest hoe meer info er verloren gaat.

Meermaals gezegd dat 2 weken voor schenden NAP was al opgezegd wegens Stab Actie TaoW, zoals vermeld in het contract de enige manier om de NAP op te zeggen, maar dat is natuurlijk weer verloren gegaan tussen de modder
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Welke stab actie?
 

DeletedUser81758

Guest
een onopzegbare NAP, wat is dat dan weer voor bullshit? buiten alle zaken om of het nou "stab" of niet is en de hele situatie daarbij, zulke regels zijn gewoon waanzin.
Je moet zelf maar zo dom zijn om hier akkoord mee te gaan he...
Als je domme afspraken maakt moet je je hier maar aanhouden.
 
Bovenaan