[Afgekeurd] doelgericht punderen

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 9 64,3%
  • Nee

    Stemmen: 5 35,7%

  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Enquête gesloten .

DeletedUser78748

Guest
Regelmatig heb je behoefte aan 1 specifieke grondstof soort.
Mijn idee is om een aanval een extra optie te geven.

Op dit moment plunder je in verhouding. Je troepen nemen bijvoorbeeld 80% van elke grondstofsoort mee naar huis.
Het lijkt mij echter handiger als je kan selecteren welke grondstofsoort eerst gerooft dient te worden.
Het blijft wel een optie om geen specifieke voorkeur aan te geven, dan plunder je dus traditioneel.

Ik heb bijvoorbeeld behoefte aan hout en de draagcapiciteit van mijn farmaanval is 400
In het dorp wat ik wil plunderen bevindt zich 200 hout; 200 leem; 200 ijzer.
Ik wil graag hout en niet van elke soort 133, ik vink dus hout aan.
Mijn troepen roven eerst de 200 hout, de rest van hun capiciteit vullen ze op met 100 leem en 100 ijzer.

Mocht men dit oneerlijk vinden omdat je dan te veel en te specifiek zou krijgen, is het natuurlijk een optie om alleen de door jouw geprefereerde grondstof te kunnen plunderen. Zodoende zou ik dus in het eerder voorbeeld alleen 200 hout krijgen. Ik krijg dus wat ik wil, maar niet ook nog eens de rest.


Als het gaat om een gewone aanval dan kan de aanvink optie in het scherm wat in de bijlage te vinden is.

In het geval van farmen vink je in het farm menu (ziebijlage) je voorkeur aan, alle farmaanvallen die je dan verstuurt hebben die voorkeur, als je dan iets anders aanvinkt geldt dat weer voor de aanvallen die je daarna verstuurt.
 

Bijlagen

  • farm.png
    farm.png
    178,7 KB · Weergaven: 10
  • aanval.png
    aanval.png
    143,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78748

Guest
Dit is way overpowered, denk ik zo.

als meer mensen dat vinden kun je dan dus zeggen dat je of alle drie gelijk verdeeld rooft, of slechts 1 soort.
is komt wat mij betreft in ieder geval heel natuurlijk over
 
Reactiescore
603

DeletedUser74396

Guest
Dit lijkt mij alleen in de beginfase nuttig

lategame zijn er werelden waar elk account ziekveel ijzer over heeft (bvb).
Doelgericht farmen kan lategame dus ook helpen. Eerder teveel zelfs als je het mij vraagt want zo kan je mbv farmen je gsen balancen
 
Reactiescore
1.367
lategame zijn er werelden waar elk account ziekveel ijzer over heeft (bvb).
Doelgericht farmen kan lategame dus ook helpen. Eerder teveel zelfs als je het mij vraagt want zo kan je mbv farmen je gsen balancen
Late game doe je gewoon paar dorpen hout leeghalen, ijzer vol en dan met de handelaar ruilen...
 
Bovenaan