doe iets aan de extra core-bescherming aub ...

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 43 86,0%
  • Nee

    Stemmen: 7 14,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

DeletedUser

Guest
Ik ben mijn zoon aan het helpen op wereld 43, en kom tot een vreemde vaststelling ... de core-spelers die naar de rim trekken kunnen daar genieten van een bescherming die verkeerdelijk "beginnersbescherming" wordt genoemd. Ik heb het dan over de maximale verhouding aanvaller/verdediger (linkje), ook "ratio" genoemd. Wereld 43 heeft een ratio van 3. Dit betekent enerzijds dat een wat grotere speler geen spelers kan aanvallen die meer dan 3x zo klein zijn. Een speler met 301 punten of meer kan dus geen speler van 100 punten of minder aanvallen (om exact te zijn kan op dit moment een speler van 300 punten of meer geen speler van 100 punten of minder aanvallen). Maar dit betekent anderzijds ook dat die speler van 100 punten geen spelers kan aanvallen die meer dan 3x zo veel punten hebben, dus de speler met 301 punten is ook veilig voor de speler met 100 punten.

Op zich zien we hier nog geen graten in, MAAR ...

De slimmere spelers hebben intussen echter door dat het op een "ratio-wereld" zaak is zo snel mogelijk naar de rim te trekken. Ik maak het duidelijk met een actueel voorbeeld. Op wereld 43 is zich enkele dagen geleden een speler uit de core komen vestigen met zijn 4e dorp. Hij kan dit door een BB-dorp over te nemen. Op BB-dorpen geldt die ratio immers niet. De afgelopen 3 dagen heeft deze speler 3 extra BB-dorpen overgenomen, zodat er zich nu in continent 33 een speler bevindt met in totaal meer dan 27000 punten, en reeds met 4 dorpen tussen onze stam (waarvan grootste lid 3 dorpen heeft en meer dan de helft van de stamleden nog slechts 1 dorp). Wij zien ons als stam door die beginnersbescherming verplicht nog een 10-tal dagen te wachten met deze speler aan te vallen, die gemiddeld 1 dorp extra verovert per dag??

Deze extra beginnersbescherming ontpopt zich hier als een extra bescherming voor de core-speler die naar de rim trekt ...

Mijn voorstel: ofwel afschaffen die extra core-bescherming, ofwel ook laten tellen voor BB-dorpen.
 
Reactiescore
408
Die hele core bescherming en ratio bescherming zijn gewoon onzin. Veel korter laten duren of gewoon helemaal afschaffen. Als dan nu zelfs de grote spelers hun tactiek hier op aanpassen missen we een beetje het doel ermee.
 

DeletedUser76209

Guest
als deze discussie er al is waar bevind die zich aub.
 

DeletedUser73972

Guest
Ik hekelde me al elke wereld aan die ratio bescherming, maar ik had er mee leren leven voor het behoud van beginnende spelers te vergemakkelijken. Nu ik het zo echter hoor haalt gewoon niemand er profijt uit, en is dit echt nadelig,

misschien is het een idee dat kleinere spelers 3x grotere spelers kunnen aanvallen, op voorwaarde dat hun ratiobescherming dan vervalt?
 

DeletedUser

Guest
Ik hekelde me al elke wereld aan die ratio bescherming, maar ik had er mee leren leven voor het behoud van beginnende spelers te vergemakkelijken. Nu ik het zo echter hoor haalt gewoon niemand er profijt uit, en is dit echt nadelig,

misschien is het een idee dat kleinere spelers 3x grotere spelers kunnen aanvallen, op voorwaarde dat hun ratiobescherming dan vervalt?

Dat vind ik een goed idee! :)
 
Reactiescore
1.367
Ik hekelde me al elke wereld aan die ratio bescherming, maar ik had er mee leren leven voor het behoud van beginnende spelers te vergemakkelijken. Nu ik het zo echter hoor haalt gewoon niemand er profijt uit, en is dit echt nadelig,

misschien is het een idee dat kleinere spelers 3x grotere spelers kunnen aanvallen, op voorwaarde dat hun ratiobescherming dan vervalt?


Zolang ze een waarschuwing krijgen. Lost alleen het probleem niet op met gestopte spelers :p
 

DeletedUser76153

Guest
Bappos? Dit ideetje kan doorgestuurd worden :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan