Disney

Reactiescore
693
Dag Disneyfans,

Bij het herordenen van het forum ben ik blij dat ik in mag staan voor het openen van het DISNEY topic.

wptv-walt-disney-world.jpg


Over Disney valt er natuurlijk heeeel veeeel te vertellen.
Over Disneyfilms --> geanimeerde films, live films, categorie Disney princessen, Pixar...
Of liedjes, musicals, Disneyland Parijs, personages...

Aangezien we tijd genoeg hebben, zal ik even een paar weetjes opzoeken. Daarna kunnen we nog praten, aanraders geven, zingen en zoveel meer!!
Ik heb er al zin in.

Om er in te komen, laten we beginnen met iets wat ook voor Disney een begin is geweest, Sneeuwwitje en de 7 dwergen, maar omdat het topic ook nieuw, de nieuwe film Encanto

5998905622_3700ac1fb0_b.jpg
&
Encanto-Disney-Plus.jpg


Voor de personen die nog niet zo bekend zijn met Disney een woordje uitleg

Sneeuwwitje en de 7 dwergen
Sneeuwwitje is een princes die in haar kasteel woonde met haar stiefmoeder, de koningin. Op regelmatige basis vroeg de koningin aan haar magische spiegel wie het mooiste van het land was. De koningin werd steeds als mooiste genoemd, maar niet lang meer. Van zodra de koningin dit nieuws kreeg wou ze dat Sneeuwwitje het loodje legde. Ze werd door de koningin uit het kasteel gelokt met een jager die haar leven zou beëindigen, echter laat de jager haar gaan en toont hij een hart van een hert aan de koningin i.p.v. dat van sneeuwwitje. In het bos ontmoet de 7 dwergen.
Hoe het verhaal verder verloopt? Kijk zelf de film :)

Encanto
Encanto vertelt het verhaal van de buitengewone familie Madrigal. In een levendig dorp, diep verscholen in de bergen van Colombia, bewoont de familie Madrigal een magisch huis op een wonderbaarlijke, betoverde plek - een encanto genaamd. De magie van de encanto heeft elk kind van de familie gezegend met een unieke gave, uiteenlopend van spierkracht tot geneeskracht - elk kind op één na, Mirabel. Als ze ontdekt dat de magie die de Encanto omringt in gevaar is, beseft Mirabel dat zij, de enige gewone Madrigal, misschien wel de laatste hoop van haar buitengewone familie is.

Wist je dat...
... de allereerste geanimeerde Disneyfilm sneeuwwitje is. Hij werd geanimeerd in 1937 en viert dit jaar haar 85e verjaardag.​
... De dwergen hadden origineel geen namen in het verzonnen verhaal van de gebroeders Grimm. Na een brainstorm van meer dan 50 namen kwamen ze tot Doc, Happy, Grumpy, Sneezy, Bashful, Sleepy en Dopey.​
... De prins heeft slechts 2 minuten schermtijd. Niet bepaald veel voor een glansrol in de film.​
... Mirabel het eerste Disney-geanimeerd hoofdpersonage is dat een bril draagt.​
... Encanto de eerste Disneyfilm is die zich volledig focust op Latijns/latino getinte personen.​
... Bruno in alle filmposters verborgen is.​
Dus...
We don't talk about Bruno e
 
Reactiescore
112
Wist je dat:
  • Disney prinsessen in de Disney parken hen gedragen zoals het karakter in de film;
  • Disney prinsessen in de Disney parken ingezet worden als crowd management;
  • Disney prinsessen in de Disney parken vermomd en met security door het park begeleid worden;
  • In de Disney parken bij een meet & greet van een Disney figuur je als jongen een high five krijgt en als meisje een twirl maakt.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_4cf.jpg
 
Reactiescore
1.694
ik vond donald duck altijd erg leuk, als ik jarig ben krijg ik vaak nog donald duck pockets van m'n oma, ik lees ze nooit, vaak voel ik me daar schuldig over.
Moet je eens doen. Best leuk.

Suske en Wiske is wel leuker moet ik zeggen. Spannender
 
Reactiescore
2.489
Zullen we even ontopic gaan: Disney

Mocht je het over strips/series/comics van niet disney willen hebben adviseer ik een nieuw topic voor te stellen.
 
Reactiescore
112
Walt Disney Studios Park in Parijs

Wist je dat:
  • Walt Disney Studios Park deze zomer opengaat met een Avengers Campus;
  • In de Studio's zowel Star Wars als Avengers shows zijn;
  • Dat The Avengers show veel special effects heeft om The Avengers overtuigend echt te laten lijken;
  • Dat de Studio's voor dat Avengers Campus opengaat al vaste karakters zoals Spider-Man, Captain America en Captain Marvel had voor een meet & greet


    UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2725.jpg
 
Reactiescore
693
A seven-foot frame
Rats along his back
When he calls your name
It all fades to black
Yeah, he sees your dreams
And feasts on your screams (hey!)

We don't talk about Bruno, no, no, no! (We don't talk about Bruno, no, no, no!)
We don't talk about Bruno (we don't talk about Bruno!)
 
Reactiescore
1.770
mooi topieks mike goed gedaan
 
Reactiescore
112
Welke volgorde Star Wars kijken?

De chronologische filmvolgorde
De theatrale film orde
De Machete- orde
De Rinster- orde
De complete Star Wars-saga- orde
 
Reactiescore
693
Heb de starwarsfilms nog niet gezien. En staan ook niet op de verlanglijst
 
Bovenaan