Discussietopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser74396

Guest
Beste AF-gangers,

Ik weet niet hoe het er vroeger op deze server aan toe ging, maar zoals het er nu aan toe gaat lijkt me echt niet de bedoeling. Elke paar posten wordt het woord 'noob' gebruikt als scheldwoord om een standpunt te (proberen) verduidelijken. De meeste reacties op dat standpunt zijn dan 'jij bent zelf een noob', of 'en dat zegt de grootste noob', en ga zo maar door. Dit door de discussiepartners of door omstanders.

Ik weet niet hoe jullie hier over denken, maar ik begin deze discussies niet meer lachwekkend maar zielig te vinden.
Er zit haast nooit inhoud in de posts en van zodra het topic maar iets interessant wordt gaat 3/4e zagen 'Niet off-topic gaan'. Schandalig in mijn ogen aangezien hun 'on-topic' niets meer is als roddelen en zwartpraten.

Om deze reden zou ik graag een nieuw topic starten: een discussietopic. Ik weet niet of het er vroeger was, maar ik denk wel dat het een leuke bijdrage aan dit AF kan vormen.
Wat is de bedoeling hiervan? In plaats van elkaar uit te schelden voor noob, is dit topic bedoelt voor DEGELIJKE discussies en/of vragen van anderen. Dit zodat we gezamelijk het niveau opkrikken.
Ontstaat er dus een discussie op een ander topic (vb golden awards), dan kan de discussie hier worden voort gezet zonder dat de mods antwoorden moeten gaan verwijderen of dat er mensen kunnen zagen.
Heb je een leuke vraag of twijfel je ergens over? wees niet bang om deze hier te posten.

Op deze manier hoop ik dat al die brainless spammers op hun eigen topic blijven zodat we zonder commentaar van elkaar kunnen leren en discussiëren.

om dit topic in gang te zetten heb ik alvast volgende vraag:
Welk moment van de dag is het meest ideaal om aanvallen te verzenden en/of aan te laten komen?
Is dit om 7u exact aankomsttijd? De looptijden zijn dan grotendeels midden in de nacht waardoor je je tegenstander kan proberen te verrassen.
Of kan je beter rond 4-5u id nacht de troepen verzenden? Dit lijkt me immers de meest onwaarschijnlijke moment voor de tegenstander om online te komen.
Of nog een andere optie: Overdag gedurende de schoolperiode? schoolgangers zijn immers wel tot een uur of 8 online, maar erna kunnen ze niet meer deftig loggen ivm de les.

Veel opties, telkens met voordelen en nadelen. Maar is er een ideale moment of hangt dat volledig van de situatie af? Graag even wat opheldering hier rond, want hier kwam ik op mezelf niet volledig uit.

DeletedUser74331

Guest
Goed idee dit topic. Is inderdaad een perfecte aanvulling op dit forum.

Ligt eraan wat je looptijd is natuurlijk. Als je looptijd kort is (1-5 uur) is het laten aankomen van je trein om 7 uur de beste optie. Vrijwel niemand gaat op dat tijdstip snipen, zeker het edelvoer niet. Als je om 4 of 5 uur zou sturen komt je aanval ~10 uur aan en is er wellicht tijd om os te vragen of zelf te schuiven met def. Daarnaast zou je misschien denken dat ze dan niet weten of je een echte trein of een fake trein hebt gestuurd, maar niets is minder waar, want je krijgt heel mooi op je smartphone of tablet een notificatie met verzendtijd. Aan de hand daarvan kun je alsnog taggen.

Voor aanvallen tijdens schooluren geldt min of meer hetzelfde. Er kan misschien niet gesnipet worden doordat je target op school zit, maar stacken kan wel door de notificatie op de smartphone.

Als de wereld verder gevorderd is en je gaat massa's sturen met faketreintjes dan is overdag wel de beste tijd omdat het dan onmogelijk wordt om te taggen via notificaties. En veel mensen hebben de energie niet om 's nachts een massa te gaan timen die om 7 uur aankomt, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

TLDR: Beginfase vd wereld laat je je trein het beste om 7 uur aankomen. Midden/eindfase vd wereld stuur je een massa het beste tijdens schooluren.

Dit is hoe ik het zie, correct me where I'm wrong.

DeletedUser74396

Guest
Wat een haat direct :eek:

Ik klaag over het achterlijke niveau van sommige spelers en probeer dit op te lossen door een nieuw soort topic te openen.

De 1e personen die vervolgens op dit topic reageren zijn bijna exact de spelers waardoor ik dit topic startte.
Tja dan heb ik haat tegen zo'n inhoudsloze idioten

DeletedUser74430

Guest
Ik klaag over het achterlijke niveau van sommige spelers en probeer dit op te lossen door een nieuw soort topic te openen.

De 1e personen die vervolgens op dit topic reageren zijn bijna exact de spelers waardoor ik dit topic startte.

Haha, vanuit mij gezien was het een grap, omdat het er naar mijn mening wat knullig stond. Daarbij zie ik je al dagen overal posten over zwartmakerij, waar je jezelf nu ook schuldig aan maakt, hou je eigen topic dan tenminste zelf op niveau. Ik vind het zeker wel een prima initiatief namelijk.

Het ligt inderdaad voornamelijk aan de looptijd, als die lang is, laat ik hem liever half negen aankomen bijvoorbeeld in plaats van stipt zeven uur. Een scholier is in principe vrij eenvoudig overdag te pakken, maar dan moet je wel zekerheid hebben dat het ook daadwerkelijk een scholier is. Je zou bij zijn dorpsgeschiedenis van de eerste week kunnen kijken bijvoorbeeld, kan zijn dat hij systematisch uitbouwt vroeg in de ochtend en laat in de middag tot de avond. Hierbij zou ik niet voor een al te lange looptijd kiezen, gevaar blijft dat hij op een of andere manier toch online weet te komen, middag vrij, of wat dan ook.

DeletedUser74331

Guest

Don't feed the troll!

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Veel succes ermee:D

DeletedUser74396

Guest
Haha, vanuit mij gezien was het een grap, omdat het er naar mijn mening wat knullig stond. Daarbij zie ik je al dagen overal posten over zwartmakerij, waar je jezelf nu ook schuldig aan maakt, hou je eigen topic dan tenminste zelf op niveau. Ik vind het zeker wel een prima initiatief namelijk.

Je hebt gelijk vrees ik, ik had niet zo moeten reageren. Werd gewoon even gek van het niveau op dit forum (en ik ben dan nieuw). Is het misschien een optie om af te spreken met de mods dat elke onnodige spam tot een directe AF ban van 3dagen kan leiden? Een serieus onderdeel met zware gevolgen zeg maar.

DeletedUser72975

Guest
Je hebt gelijk vrees ik, ik had niet zo moeten reageren. Werd gewoon even gek van het niveau op dit forum (en ik ben dan nieuw). Is het misschien een optie om af te spreken met de mods dat elke onnodige spam tot een directe AF ban van 3dagen kan leiden? Een serieus onderdeel met zware gevolgen zeg maar.

Dan krijg je weer zo'n dood forum..

DeletedUser

Guest
Is dit een spelforum of een intellectuele praatgroep? Want als het het tweede is zit ik hier verkeerd! (PS: vind het wel goed dat je een forum maakt voor de mensen die behoefte hebben aan discussie's van niveau, maar je draait een beetje door als je bij elk forum een discussie van hoog niveau wilt houden.)

DeletedUser74331

Guest
Is dit een spelforum of een intellectuele praatgroep? Want als het het tweede is zit ik hier verkeerd! (PS: vind het wel goed dat je een forum maakt voor de mensen die behoefte hebben aan discussie's van niveau, maar je draait een beetje door als je bij elk forum een discussie van hoog niveau wilt houden.)

Er zijn mensen die behoefte hebben aan serieuze discussies voeren en er zijn mensen die behoefte hebben aan spammen. Ik vind allebei wel leuk. Moet kunnen toch? Kan toch mooi gescheiden worden zo, praatforum voor inhoudsloze bullshit en dit topic voor wat serieuzere zaken en al die andere topics voor specifieke zaken waar gespamd en serieus mag worden gedaan. Zo slecht is het idee toch niet of ben ik nou gek? Moet natuurlijk wel serieus mee worden omgegaan als dit een serieus topic is, dus iedereen die hier niks te melden heeft, moet dan ook gewoon zijn gezicht houden :D

De hele bedoeling is om mensen die zich ergeren aan spam hier te laten posten en discussies die maar door en maar door over niks gaan overzichtelijk bij elkaar te zetten hierzo zodat niemand zich eraan hoeft te ergeren in topics waar deze discussies niet thuishoren. En als je hier niks aan vindt, prima dan lees en reageer je gewoon niet. Er is niemand die je verplicht hier alles te lezen. ;)

Ieder zijn ding. Beetje respect voor elkaar graag! :)

DeletedUser74396

Guest

Deze opmerking vind ik persoonlijk wel grappig. Vroeger werd er teveel serieus gedaan, waardoor er een praathoek, spamtopic etc opgericht werd zodat er daar kon gespamd worden. Dit om de zware discussies wat te verlichten

In jouw ogen zijn alle topics nu bedoelt om te spammen en iets inhoudelijkere posts liever niet gezien.
De ironie... Het spreekt in elk geval wel boekdelen over jouw niveau :D

Deleted User - 1711340

Guest
Deze opmerking vind ik persoonlijk wel grappig. Vroeger werd er teveel serieus gedaan, waardoor er een praathoek, spamtopic etc opgericht werd zodat er daar kon gespamd worden. Dit om de zware discussies wat te verlichten

In jouw ogen zijn alle topics nu bedoelt om te spammen en iets inhoudelijkere posts liever niet gezien.
De ironie... Het spreekt in elk geval wel boekdelen over jouw niveau :D

De ironie is dat jij beweert net nieuw op tw te zijn, maar wel spreekt over 'vroeger'.
Komaan Daan geef gewoon toe dat jij het bent, niemand gelooft je verhaal nog van 'hetzelfde gebouw' :D

Of bedoel je met 'vroeger' een maandje geleden? :p

DeletedUser74331

Guest
Doet er verder ook niet echt toe wie hij is. Dit topic is misschien niet op de goede manier geopend met iets teveel emotie etc maar het idee is goed vind ik zelf. En er zijn vast mensen die dat ook vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan