Discussietopic Wereld 68 invite a friend actie!

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
@tim010 Ik stel voor dat je mijn posts even doorleest en niet enkel mijn laatste zin hergebruikt maar ook de volledige context van deze actie.





Mochten de vetgelijnde stukjes niet opgevallen zijn:
- We highlighten hiermee de Nodig uit in mijn buurt functie
- En eveneens voorzien we een actie voor niet-forum gebruikers. (die eveneens deel zijn van de community)

Aansluitend bij @Roald97 geef ik graag mee dat de kleinste Tribal Wars markten samengevoegd worden met .net. Op deze (grotere) werelden kan je in je eigen taal blijven verderspelen. Ik zie dit voor tw.nl niet als een bedreiging en sluiting van de community want:
  • Het .nl forum blijft bestaan (Ik herinner jullie er graag aan dat het .nl forum tot op heden nog steeds het actiefste forum van alle tw markten is
  • Support team blijft in het Nederlands je vragen beantwoorden
  • .nl community management kan blijven doen aan community building.
Vanuit een persoonlijk standpunt. (Lees: Persoonlijk standpunt, niet mijn CM mening) Ben ik van mening dat ik liever snel zou samenvoegen . Dit zou mij als speler grotere werelden opleveren. Eveneens is er op .net ook een potentie van Nederlandstalige spelers die misschien nooit de .nl versie ontdekt hebben. Grotere, actievere werelden, combinatie van allerlei speelstijlen en dergelijke meer kan enkel interessant zijn.

Nu, dat is voer voor een ander discussietopic.

- Duckje

Wat zou het samenvoegen van de .nl server betekenen qua speeds? En twspeeds? Wordt het dan een nieuwe speedserver op .net? Dan stopt de puntentelling qua twspeeds op het moment van de laatste (.nl) speed?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik heb weldegelijk je hele post gelezen, ik heb gekozen om je voorbeeld van 10 spelers te gebruiken om te benadrukken hoe weinig zeggend deze actie effectief is. Ik kan prima begrijpend lezen maar bedankt om de moeite te nemen twee zaken te highlighten.

De eerste zin die je citeert "om een actie te voorzien voor spelers die zich niet enkel op het forum bevindt.", dat was vrij duidelijk gezien de invite knop enkel ingame en niet via het forum te vinden is. Ik zie alleen niet in waar ik laat blijken dit niet gelezen te hebben of dit in twijfel trek. ik reageer op de forumpost die jij starte met de vraag om feedback. ik heb die feedback gegeven, net zoals enkele andere spelers. Waarom dit nu al het tweede of derde feedbacktopic is waar je aanhaalt dat de community ook bestaat uit een ingame gedeelte zonder forum account is me onduidelijk. Ik ben niet degene die die mensen uitsluit, ik ben niet degene die de feedbacktopics op het forum plaatst in plaats van ingame. Nogmaals wat gaf je het gevoel dat ik dit deel van je post niet heb gelezen...

De tweede zin die je citeert "Maar wel in het belichten van de functie om andere spelers uit te nodigen. Deze bestaat, geeft eveneens een redelijk goede beloning en is super interessant. ", wederom gekozen hier in eerste instantie niet op te reageren omdat ik enkel het doel van jouw 10 spelers wou aanhalen om aan te tonen dat het zeer weinig voorstelt. Daarnaast ben ik er vrij zeker van dat er bij de start van elke wereld tussen de opdrachten een "invite a friend" opdracht is dus het belichten van die functie wordt al gedaan. Een extra maal vermelden kan misschien interessant zijn maar de gemiddelde speler speelt meer dan 1 wereld over zijn tribalwars-carrière en heeft deze opdracht/functie al meermaals zien verschijnen. Aangezien de beloning voor een uitgenodigde speler die 500 punten behaalt voor dit "event/wedstrijd" niet werd verhoogd (behalve de 3 personen die het meeste succesvolle vrienden uitnodigen) is er hier ook weinig tot geen extra motivatie om die functie effectief te gebruiken. Dus om dit topic een feedback topic te laten wezen zal ik hier nog eens mijn feedback geven zodat die weer genegeerd kan worden onder het motto dat dit niet de mening van ingame spelers is. Bij een volgende editie verhoog je de prijs voor elke vriend die 500 punten haalt en zo beloon je elke speler die de functie gebruikt. Door er nu maar 3 extra te belonen ga je mensen hebben die afhaken omdat de kans dat ze winnen toch klein is. Naast deze feedback zie ik weliswaar nog steeds niet in waar ik je het idee gaf dat ik je post niet heb gelezen.

Ik zal op mijn beurt anders ook enkele stukken quoten, "een kleine boost in actieve spelers" & "Als we hiermee 10 nieuwe spelers trekken is deze actie voor mij geslaagd.". Ik ben benieuwd hoeveel de procentuele toename van 10 spelers is op de huidige actieve community van tribalwars. Daarnaast vraag ik me af waarom ik blijkbaar niet sceptisch mag zijn over dit percentage, mijn conclusie was duidelijk wat jij ook beweerde, dit heeft niets te maken met de community in stand houden. Waarmee ik eigenlijk al aantoonde dat ik je post goed had gelezen. Deze zin vond ik trouwens ook mooi "Ik herinner jullie er graag aan dat het .nl forum tot op heden nog steeds het actiefste forum van alle tw markten is" , nog steeds niet groot genoeg om de feedback serieus te nemen blijkbaar.

@tim010 Ik stel voor dat je mijn posts even doorleest en niet enkel mijn laatste zin hergebruikt maar ook de volledige context van deze actie.

Ik stel jou dus voor om enkel nog feedback topics te openen als je bereid bent naar de feedback en kritiek van je (forum)community te luisteren. Je daarnaast beseffen dat jij degene bent die de doelgroep (het forum) kiest en je argument dat er nog een ingame community is dus vrij irrelevant is betreffende wat er hier gepost wordt. Ik verwacht niet dat mijn feedback als de enige waarheid wordt aanschouwd en dat ik altijd de juiste oplossingen heb, maar je zou als Coma je iets professioneler mogen gedragen dan me hier weer te proberen in diskrediet te brengen door te beweren dat ik je post niet las. en het is niet de eerste keer dat je me zo direct een beschuldiging in de schoenen schuift terwijl ik enkel naar jou of innogames refereer omdat jullie nu eenmaal feedback vragen.



TL;DR: Ik kan perfect begrijpend lezen, misschien ligt het probleem bij jou? Persoonlijke call-outs en tags zoals je deed hoeven niet, zeker niet als ze zo'n onzin bevatten, dan zullen mijn antwoorden ook niet zo zijn als deze post. De feedback waar je om vroeg is de volgende:

- Zo'n event/wedstrijd doe je best op een startende wereld
- De beloning verhogen voor een vriend die 500 punten haalt is mogelijks meer stimulerend
- De invite a friend knop is bij mijn weten al gekend genoeg bij de spelers
- 10 extra spelers is niet ambitieus

En leer in het vervolg met kritiek omgaan zeker als het gamegerelateerd is en je er zelf om vraagt, als Coma zou dat in je takenpakket moeten zitten.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Om mijn eigen licht nog maar even over het algeheel te laten schijnen: ik vind dat het onze morele plicht is om nog pogingen te doen om de server in leven te houden. Ook al lopen de spelersaantallen nu echt in het rood, ik heb sinds pakweg 2 maanden voor het eerst echt het gevoel dat het voortbestaan van het spel aan het wankelen is (onze taalversie toch in ieder geval). Er moeten vast wat ideeën zijn om het in leven te houden. Er is altijd wel een harde kern wiens liefde voor het spelletje zal blijven, je moet in principe wel een spelersbase over kunnen houden.

Een fusie met andere servers tot een internationale server voel ik niks voor voorlopig. Wat onze server onderscheid van andere servers, is ons forum. Het werd al genoemd, het meest actieve forum van alle servers. Het forum is gewoon een onmisbaar deel van dit spel, hier kunnen persoonlijke vetes worden uitgevochten, of kunnen spelers worden gecomplimenteerd met behaalde prestaties. Tribal Wars zonder forum is ook zo'n lege bedoeling vind ik. Als we fuseren tot een internationale server, zullen we ingame en in support dan wel onze taal kunnen spreken; op het forum van die server zullen mooie discussies zoals op dit forum nauwelijks tot stand komen. In het Engels typen we allemaal minder lange en uitgebreide posts, want de taal ligt ons minder. En als iedereen op het forum aldaar zijn eigen taal aanhoudt, komen er ook nooit fatsoenlijke topics tot stand. Verder zie ik de Nederlandse spelers op zo'n server ook niet de moeite doen om naar het forum van een andere server te gaan om daar in het Nederlands een wereld te bespreken van die internationale server. Dus ik word er niet echt warm van, zo'n fusie.

Natuurlijk is dit een iniatief, en iniatieven moeten altijd aangemoedigd worden, maar als de doelstellingen op '10 spelers erbij' en 'een lichte boost aan het spelersaantal' zijn, dan zie ik dat als onvoldoende. Alle beetjes helpen kun je betogen, maar we hebben niet alle tijd meer, dus er moeten stevigere voorstellen komen (waar ik graag aan mee wil denken). Tegelijkertijd vind ik die doelstellingen niet goed, omdat dit topic nu wel weer een boel aandacht opeist voor iets waar we weinig mee gaan bereiken. Aandacht die ook aan iets anders (beters) besteed kon worden.

Hoofdoorzaak van de afnemende spelers zijn natuurlijk de heren in Hamburg, bij het hoofdkantoor van InnoGames. We moeten Duckje en de zijnen ook niet al teveel kwalijk nemen, wel zou ik het gaaf vinden als Duckje voorstellen vanuit de community doorgeeft aan het hoofdkwartier, en ook echt druk uitoefent om deze doelstellingen te realiseren. We stoppen tijd en energie in goede voorstellen op dit forum, dan wil ik ook dat de voorstellen luid en duidelijk hoorbaar zijn bovenin de piramide. Ik heb de reden om te denken dat dit onvoldoende gebeurt, omdat er op het speedforum veel goede voorstellen worden gedaan die nauwelijks worden doorgevoerd. We horen ook nooit of er naar gekeken is, en wat het oordeel erover is geweest als er überhaupt naar gekeken is. Dit demotiveert enorm, dus graag het beleid hierin aanpassen.
 
Reactiescore
2.490
Ik heb weldegelijk je hele post gelezen, ik heb gekozen om je voorbeeld van 10 spelers te gebruiken om te benadrukken hoe weinig zeggend deze actie effectief is. Ik kan prima begrijpend lezen maar bedankt om de moeite te nemen twee zaken te highlighten.

De eerste zin die je citeert "om een actie te voorzien voor spelers die zich niet enkel op het forum bevindt.", dat was vrij duidelijk gezien de invite knop enkel ingame en niet via het forum te vinden is. Ik zie alleen niet in waar ik laat blijken dit niet gelezen te hebben of dit in twijfel trek. ik reageer op de forumpost die jij starte met de vraag om feedback. ik heb die feedback gegeven, net zoals enkele andere spelers. Waarom dit nu al het tweede of derde feedbacktopic is waar je aanhaalt dat de community ook bestaat uit een ingame gedeelte zonder forum account is me onduidelijk. Ik ben niet degene die die mensen uitsluit, ik ben niet degene die de feedbacktopics op het forum plaatst in plaats van ingame. Nogmaals wat gaf je het gevoel dat ik dit deel van je post niet heb gelezen...

De tweede zin die je citeert "Maar wel in het belichten van de functie om andere spelers uit te nodigen. Deze bestaat, geeft eveneens een redelijk goede beloning en is super interessant. ", wederom gekozen hier in eerste instantie niet op te reageren omdat ik enkel het doel van jouw 10 spelers wou aanhalen om aan te tonen dat het zeer weinig voorstelt. Daarnaast ben ik er vrij zeker van dat er bij de start van elke wereld tussen de opdrachten een "invite a friend" opdracht is dus het belichten van die functie wordt al gedaan. Een extra maal vermelden kan misschien interessant zijn maar de gemiddelde speler speelt meer dan 1 wereld over zijn tribalwars-carrière en heeft deze opdracht/functie al meermaals zien verschijnen. Aangezien de beloning voor een uitgenodigde speler die 500 punten behaalt voor dit "event/wedstrijd" niet werd verhoogd (behalve de 3 personen die het meeste succesvolle vrienden uitnodigen) is er hier ook weinig tot geen extra motivatie om die functie effectief te gebruiken. Dus om dit topic een feedback topic te laten wezen zal ik hier nog eens mijn feedback geven zodat die weer genegeerd kan worden onder het motto dat dit niet de mening van ingame spelers is. Bij een volgende editie verhoog je de prijs voor elke vriend die 500 punten haalt en zo beloon je elke speler die de functie gebruikt. Door er nu maar 3 extra te belonen ga je mensen hebben die afhaken omdat de kans dat ze winnen toch klein is. Naast deze feedback zie ik weliswaar nog steeds niet in waar ik je het idee gaf dat ik je post niet heb gelezen.

Ik zal op mijn beurt anders ook enkele stukken quoten, "een kleine boost in actieve spelers" & "Als we hiermee 10 nieuwe spelers trekken is deze actie voor mij geslaagd.". Ik ben benieuwd hoeveel de procentuele toename van 10 spelers is op de huidige actieve community van tribalwars. Daarnaast vraag ik me af waarom ik blijkbaar niet sceptisch mag zijn over dit percentage, mijn conclusie was duidelijk wat jij ook beweerde, dit heeft niets te maken met de community in stand houden. Waarmee ik eigenlijk al aantoonde dat ik je post goed had gelezen. Deze zin vond ik trouwens ook mooi "Ik herinner jullie er graag aan dat het .nl forum tot op heden nog steeds het actiefste forum van alle tw markten is" , nog steeds niet groot genoeg om de feedback serieus te nemen blijkbaar.



Ik stel jou dus voor om enkel nog feedback topics te openen als je bereid bent naar de feedback en kritiek van je (forum)community te luisteren. Je daarnaast beseffen dat jij degene bent die de doelgroep (het forum) kiest en je argument dat er nog een ingame community is dus vrij irrelevant is betreffende wat er hier gepost wordt. Ik verwacht niet dat mijn feedback als de enige waarheid wordt aanschouwd en dat ik altijd de juiste oplossingen heb, maar je zou als Coma je iets professioneler mogen gedragen dan me hier weer te proberen in diskrediet te brengen door te beweren dat ik je post niet las. en het is niet de eerste keer dat je me zo direct een beschuldiging in de schoenen schuift terwijl ik enkel naar jou of innogames refereer omdat jullie nu eenmaal feedback vragen.



TL;DR: Ik kan perfect begrijpend lezen, misschien ligt het probleem bij jou? Persoonlijke call-outs en tags zoals je deed hoeven niet, zeker niet als ze zo'n onzin bevatten, dan zullen mijn antwoorden ook niet zo zijn als deze post. De feedback waar je om vroeg is de volgende:

- Zo'n event/wedstrijd doe je best op een startende wereld
- De beloning verhogen voor een vriend die 500 punten haalt is mogelijks meer stimulerend
- De invite a friend knop is bij mijn weten al gekend genoeg bij de spelers
- 10 extra spelers is niet ambitieus

En leer in het vervolg met kritiek omgaan zeker als het gamegerelateerd is en je er zelf om vraagt, als Coma zou dat in je takenpakket moeten zitten.

Nogmaals dank voor je feedback. Mocht je je persoonlijk aangesproken voelen bij deze mijn welgemeende excuses. Het enige wat ik jou probeer duidelijk te maken is dat je feedback gegrond op uitspraken als 'naar mijn weten' eigenlijk feedback is op basis van een gevoel en niet op basis van feitelijke gegevens.

Je feedback is zeker en vast altijd welkom maar in al die jaren heb ik je daar steeds met feitelijke gegevens op beantwoord. Inzichten van InnoGames, onze spelersaantallen, onze activiteit, etc etc etc... Ik heb al meermaals een grafiek laten zien die aantoont dat het invoeren van de nieuwe functies de spelersdaling afvlakt of zelfs zorgt voor een spelersstijging en dus het spel ten goede komt. Echter moeten we ook allemaal realistisch zijn dat Tribal Wars met zijn 15 jaar ook niet gemaakt is om in deze tijd te overleven.

Deze actie kadert puur en simpel in het onder de aandracht brengen van deze functie, de spelers waar jij mee praat kennen deze waarschijnlijk behoorlijk. Echter op basis van de getallen die ik kan inzien is het duidelijk dat daaraan gewerkt kan worden. Eveneens heb ik nergens gezegd dat deze actie met een toekomstige wereld niet herhaald zal/kan worden. Want dat zal wel degelijk het geval zijn.

- Duckje
 
Reactiescore
634
Eveneens heb ik nergens gezegd dat deze actie met een toekomstige wereld niet herhaald zal/kan worden. Want dat zal wel degelijk het geval zijn.

Wellicht is het handig dat je dit eerder aangeeft, dan hoeven de eindeloze discussies niet gevoerd te worden.
Zoverre ik kan lezen is niemand tegen de actie trouwens, enkel geven zij (en ik) aan dat W68 voor zo een actie te ver gevorderd is.

Nieuwe spelers zouden dan (PP) Boost moeten gebruiken om enigszins te kunnen overleven.

Ook lees ik helaas enkele posten van de AF BENDE.
Ben echt benieuwd hoeveel spelers zij gaan uitnodigen en hoe zij deze spelers levend gaan houden in W68.
Posten om gepost te hebben, heeft totaal geen nut.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ook lees ik helaas enkele posten van de AF BENDE.
Ben echt benieuwd hoeveel spelers zij gaan uitnodigen en hoe zij deze spelers levend gaan houden in W68.
Posten om gepost te hebben, heeft totaal geen nut.

Jouw post is anders gewoon een herhaling van wat hierboven al stond, beetje haten op "de AF bende" terwijl de mensen die je daar onder klasseert meer constructieve posts en voorstellen voor deze server hebben gedaan dan jouw totale postcount. Dat een speler niet deelneemt aan een event (omdat hij het event niet goed ineen vind steken) betekent niet dat zijn feedback niets waard is. Sterker nog, tis van de negatieve feedback en de kritische mensen dat je het meeste leert. Maargoed 2019 is het jaar van het op de tenen getrapt worden van elke zin, dus hier heb je helaas weer een post van iemand die enkel maar post om gepost te hebben. Gelukkig zijn er mensen zoals jij die relevante posts plaatsen...

Als je toch zo benieuwd bent om te weten hoeveel spelers ze uitnodigen moet je ze het vragen en niet direct insinueren dat ze niet bijdragen tot de community, je zou nog aardig verschieten eens je weet waar je over spreekt. Fijne dag nog!
 

DeletedUser36193

Guest
Ze hebben alles aan zichzelf te danken..

Innogames gaat er vanuit, Premium-Functies in elk spel gooien, meer geld binnen.
Ik denk dat als je terug werelden gaat doen waar die bouwtijden halveren weg is dat je pak meer volk gaat trekken. Nu is het ofwel nolifen tot het onmenselijke of geld erin steken.

Een wereld met de normale instellingen van vroeger halen ze pak meer geld binnen aangezien toch iedereen de normale premiumfuncties pakt zoals vroeger.

Maar goed, weinig nut heeft het nog aangezien ze het toch al veel te ver hebben laten komen. :)
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Precies Sjaak, volledig eens met wat jij zegt. InnoGames heeft altijd een kortetermijnvisie gehad en daardoor staat het spel waar het nu staat. Steeds de premium-functies om op korte termijn meer te kunnen cashen, wat ertoe leidt dat er op lange termijn veel minder spelers spelen. Waardoor InnoGames overigens weer geld misloopt. Als we kijken naar de tijdspanne 2013 t/m nu, denk ik dat InnoGames minder heeft verdiend dan ze hadden kunnen verdienen als ze het spel gewoon hadden gelaten zoals het vroegah was. We zouden nu dan namelijk nog veel meer spelers hebben gehad die meer geld in het laatje brengen. Vroeger hadden we werelden van zeker 30.000 spelers, op de nieuwste wereld 68 spelen er 4.067 momenteel. Ze hebben dit spel echt compleet 'uitgemolken' en nu is het moment daar dat er bijna geen 'melk' meer is. Verder ben ik het ook met je eens dat een wereld op een ontspannen manier spelen zonder er geld in te steken geen aantrekkelijke optie meer is, je zult massaal worden voorbijgestreven door premium-abusers. Ook dit jaagt weer veel spelers weg die Tribal Wars enkel op het gemakje wensen te spelen.
 
Bovenaan