Discussietopic Speedkampioenschap 2020

Reactiescore
3
Het is een grote illusie om een kampioenschap te hebben zonder teamers. Heel TW draait op stammen en dan zou de speed ineens solo gespeeld moeten worden? Juist de SK's waar stammen mochten en konden waren de leukste.
 
Reactiescore
93
Het is een grote illusie om een kampioenschap te hebben zonder teamers. Heel TW draait op stammen en dan zou de speed ineens solo gespeeld moeten worden? Juist de SK's waar stammen mochten en konden waren de leukste.
Fase 2 is een 1v1 toernooi, waarbij je toch de beste solo spelers zou willen hebben?
Ik snap dan niet waarom iedereen gaat teamen in Fase 1
 

Deleted User - 487970061

Guest
Fase 2 is een 1v1 toernooi, waarbij je toch de beste solo spelers zou willen hebben?
Ik snap dan niet waarom iedereen gaat teamen in Fase 1
Omdat mensen die dat anders niet zouden halen wel mee willen doen en het liefst ook een kans willen maken :redface: ik snap het wel, zou het zelf alleen nooit doen
 
Reactiescore
196
Ik kom hier toch even terug op dat teamen. Ik vind nog steeds dat dat moet kunnen en het hoort erbij. Maar, ik heb inmiddels vernomen dat het mogelijk is om te "cupsharen". Dat betekend dat als er een aantal spelers bovenaan staan met hetzelfde aantal punten als de nummer 1, ze allemaal die 40 punten krijgen als zijnde nummer 1. Hier een voorbeeldje van de laatste ronde, waarbij 5 man 40 punten krijgen. In plaats van 40,25,15,8 en 6. Zo word het teamen beloont op een manier die niet hoort. Wat mij betreft moet dit of worden aangepast naar de ranglijst of dat dat cupsharen naar beneden in punten worden aangepast ipv naar boven. Dus allemaal 6 punten ipv 40.

Ik hoor graag jullie mening hierover.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Volgens mij is het totaal 94 punten(vergeef me rekenfouten op de vroege zaterdagochtend). 94/5=19 (afgerond) dus 19 punten per persoon lijkt me een veel logischere beloning? Die 40 voor iedereen is inderdaad raar. Als je een toernooi speelt en de eerste prijs is 2k en de tweede prijs is 1k, dan krijgen bij een gelijkspel toch ook niet beide 2k?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik kom hier toch even terug op dat teamen. Ik vind nog steeds dat dat moet kunnen en het hoort erbij. Maar, ik heb inmiddels vernomen dat het mogelijk is om te "cupsharen". Dat betekend dat als er een aantal spelers bovenaan staan met hetzelfde aantal punten als de nummer 1, ze allemaal die 40 punten krijgen als zijnde nummer 1. Hier een voorbeeldje van de laatste ronde, waarbij 5 man 40 punten krijgen. In plaats van 40,25,15,8 en 6. Zo word het teamen beloont op een manier die niet hoort. Wat mij betreft moet dit of worden aangepast naar de ranglijst of dat dat cupsharen naar beneden in punten worden aangepast ipv naar boven. Dus allemaal 6 punten ipv 40.

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Akkoord, dat zou al een deel van de oplossing zijn. Maar wetende dat er 8 spots zijn voor een solo toernooi, vind jij dat nu geen probleem dat er 6 spelers die allemaal opeisen door te gaan teamen? In mijn ogen verpesten ze het hele toernooi.
 
Reactiescore
3
Lol, dat slaat natuurlijk nergens op hahaha. Sinds wanneer is dit kansloze gedoe van toepassing dan?

Zonder dat cupsharen is het overigens totaal geen kunst om die top 8 te halen. Je moet 1 ronde winnen en dan ben je er al praktisch.
 
Reactiescore
196
Akkoord, dat zou al een deel van de oplossing zijn. Maar wetende dat er 8 spots zijn voor een solo toernooi, vind jij dat nu geen probleem dat er 6 spelers die allemaal opeisen door te gaan teamen? In mijn ogen verpesten ze het hele toernooi.

Ze verpesten het inderdaad op deze manier het toernooi ja. Echter vind ik niet dat je teamen moet verbieden en vind ik dat je t zelf in-game moet oplossen. Wat houd je tegen om hetzelfde te doen? Zo maak je het toernooi ook leuk en spannend, maar op een andere manier. Zo gingen de vorige toernooien ook overigens. Teams tegen teams terwijl er eigenlijk maar eentje kon winnen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Nou als ik ga teamen op dezelfde manier win ik alles. Maar wat bereik je daar mee? Je hebt een win maar niemand ziet je als de beste spelen. Je hebt 3uur gespeeld maar geen enkele uitdaging gekregen. En de finale 8 zijn dan je teammembers ipv een mooie verdeling van de beste spelers op het toernooi. Nou nee bedankt. Hetzelfde terugdoen betekent dat de ronde straks een grote stam vs stam is, waarom wordt er dan nog een toernooi georganiseerd. Eerlijk gezegd kan Robby beter fase 2 aflassen als er op die manier gespeeld wordt.
 
Reactiescore
196
Ik heb vernomen dat er niet vooraf geteamed was maar er tijdens die ronde af is gesproken om allemaal zo te eindigen ivm de punten. Ik denk ook niet de 1 van die gasten in fase 2 een aantal wins cadeau krijgen om dat toernooi te winnen. Denk je nou echt dat een level up en een rayret voor andre gaan spelen? Die gaan gewoon voor de winst hoor.

Enige punt is wel dat dat cupsharen niet mogelijk moet zijn, zo word teamen te veel beloont.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Ze verpesten het inderdaad op deze manier het toernooi ja. Echter vind ik niet dat je teamen moet verbieden en vind ik dat je t zelf in-game moet oplossen. Wat houd je tegen om hetzelfde te doen? Zo maak je het toernooi ook leuk en spannend, maar op een andere manier. Zo gingen de vorige toernooien ook overigens. Teams tegen teams terwijl er eigenlijk maar eentje kon winnen.

Even een concurrerend team oprichten met 6 of 7 spelers van niveau is er met de huidige spelersbase niet bij. Ik zou bij god niet weten waar ik zoveel capabele spelers vandaan zou moeten toveren voor een team. En in het geval dat je ze al bij elkaar hebt, zit je nog met activiteit. Een groot deel van dat grote team dat nu de rondes wint heeft tot nu toe elke ronde meegespeeld, dan wel op hun eigen account dan wel anoniem. Zie maar meer mensen te vinden die zoveel kunnen spelen (en die er daarnaast dus ook wat van bakken).

Leuker zou zijn teams van 3 o.i.d., als ze dan toch niet zonder teams kunnen dan maar met die aantallen werken. Zo geef je bovendien een lone wolf die wel solo wil spelen nog de kans op een rondewinst, bij teams van 6 is dat wel een ander verhaal.

Ik heb vernomen dat er niet vooraf geteamed was maar er tijdens die ronde af is gesproken om allemaal zo te eindigen ivm de punten.

Dat is hooguit gedeeltelijk waar. Heb je dit van die groep zelf gehoord? Die spelers staan niet echt bekend als eerlijk en integer. Ik kan je verzekeren dat er van de rang 1 t/m 6 zeker 4 spelers waren die vooraf al hadden afgesproken om te teamen. Hooguit 'rayret' en 'duck that quacks' zullen zich misschien pas tijdens de ronde hebben aangesloten bij die groep, de rest vormde op de eerste 2 rondes ook al een team (hoewel ze dit probeerden te verbergen).

Enige punt is wel dat dat cupsharen niet mogelijk moet zijn, zo word teamen te veel beloont.

Dat is een understatement en daar ben ik het volledig mee eens.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Duck that quacks is B8ff, de portugees die speciaal meedoet voor andré zijn cup te geven. Cara, level up en André hebben samen het einde van de quarantaine wereld gespeeld dus geen verrassing dat ze samenwerken. En op vorige rondes ook elkaar meden.

Dus nee, dit was niet toevallig. En daarbij onder welk mom kun je zo'n afspraak goed maken? "We hebben allemaal zo slecht gespeeld dat we het verdienen allemaal eerste te worden"? Tis een schande dat dit de soort spelers zijn die we in het toernooi hebben zitten.
 
Reactiescore
46
Duck that quacks is B8ff, de portugees die speciaal meedoet voor andré zijn cup te geven. Cara, level up en André hebben samen het einde van de quarantaine wereld gespeeld dus geen verrassing dat ze samenwerken. En op vorige rondes ook elkaar meden.

Dus nee, dit was niet toevallig. En daarbij onder welk mom kun je zo'n afspraak goed maken? "We hebben allemaal zo slecht gespeeld dat we het verdienen allemaal eerste te worden"? Tis een schande dat dit de soort spelers zijn die we in het toernooi hebben zitten.

Haal dan ook je vriendjes en stop met zagen? Oh nee wacht, je ego is daarvoor te groot. De tijd waarin jij in je hoofd blijft hangen is voorbij Tim, niemand geeft nog een f*ck om eerlijke gevechten dat merk je zelf toch of niet? Op elke wereld wordt er veel samengewerkt en napjes van hier en napjes van daar.. dus ook op speeds. Zet je ego aan de kant doe hetzelfde of stop met altijd hetzelfde te melken want het haalt toch niks uit.
 
Reactiescore
93
Haal dan ook je vriendjes en stop met zagen? Oh nee wacht, je ego is daarvoor te groot. De tijd waarin jij in je hoofd blijft hangen is voorbij Tim, niemand geeft nog een f*ck om eerlijke gevechten dat merk je zelf toch of niet? Op elke wereld wordt er veel samengewerkt en napjes van hier en napjes van daar.. dus ook op speeds. Zet je ego aan de kant doe hetzelfde of stop met altijd hetzelfde te melken want het haalt toch niks uit.
Wat is er mis met jou lol.
Er geven vrij veel mensen om eerlijke gevechten. Dat jij nu toevallig daar over leest ligt aan jezelf. Er is nog altijd iets anders dan NAP hebben met 2 of 3 personen en letterlijk met zijn allen aanvallen timen op iemand, maar weet niet of je dat zou begrijpen?
 
Reactiescore
534
Ik zou bij god niet weten waar ik zoveel capabele spelers vandaan zou moeten toveren voor een team.

Wellicht als je niet altijd op iedereen zo zit te bashen en jezelf zit te verheerlijken was dat wat makkelijker geweest;)
Ik had je vroeger hoog zitten, maar het ´succes´ is je iets teveel naar de kop gestegen.

Wat betreft het toernooi sluit ik me volledig aan bij @Louder Than Boom. Teamen hoort erbij en moet ingame opgelost worden, maar het zou niet gestimuleerd moeten worden door middel van cupsharen.

Wellicht dat @Poo. (1 van de personen achter twspeeds) ons kan uitleggen waarom cupsharen mogelijk is. Of wellicht heeft hij hier een oplossing voor? En dan bedoel ik gewoon voor in het algemeen, niet specifiek dit toernooi.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Wellicht als je niet altijd op iedereen zo zit te bashen en jezelf zit te verheerlijken was dat wat makkelijker geweest;)
Ik had je vroeger hoog zitten, maar het ´succes´ is je iets teveel naar de kop gestegen.

Geen idee waar je dit op baseert. Maar dat mensen tegenwoordig snel butthurt zijn en fatsoenlijke kritiek opvatten als bashen is een voldongen feit. Ik heb jou afgelopen week erop gewezen dat je nogal fanatiek teamt en uitdaging uit de weg gaat, maar dat heb je kennelijk verkeerd opgevat.

“Altijd” volgens jou, nou zo vaak ben ik niet op Discord te vinden geweest voorbije weken.
 
Reactiescore
534
Geen idee waar je dit op baseert. Maar dat mensen tegenwoordig snel butthurt zijn en fatsoenlijke kritiek opvatten als bashen is een voldongen feit. Ik heb jou afgelopen week erop gewezen dat je nogal fanatiek teamt en uitdaging uit de weg gaat, maar dat heb je kennelijk verkeerd opgevat.

“Altijd” volgens jou, nou zo vaak ben ik niet op Discord te vinden geweest voorbije weken.

Heeft vrij weinig daarmee te maken. Heb dit meermaal gezegd, ook daarvoor. Volgens mij ben jij nu juist degene die er niet tegen kan wat ik zeg, en niet andersom.

“Altijd” volgens jou, nou zo vaak ben ik niet op Discord te vinden geweest voorbije weken.

Inderdaad. En de keren dat je er was was het een en al negativiteit. En toevallig inderdaad ook een keer op mij, maar dat maakt me niet zoveel uit. Al die negativiteit in het algemeen is gewoon niet erg leuk.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Inderdaad. En de keren dat je er was was het een en al negativiteit. En toevallig inderdaad ook een keer op mij, maar dat maakt me niet zoveel uit. Al die negativiteit in het algemeen is gewoon niet erg leuk.

Wat je zegt is gewoon niet waar. Doe eerst je huiswerk beter. Ik heb net al mijn berichten die in server vanaf begin deze maand teruggelezen en er zitten veel berichten bij met ideeën voor de toernooiopzet van het SK, maar jij pikt er alleen de paar berichtjes uit waarin ik je heb gekwetst door te zeggen dat ik jou onnodig vond teamen. Wat bovendien niet vanuit het niets was, maar als reactie op andere berichten.
 
Bovenaan