Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.489
@Duckje wellicht zou je in je drukke schema toch even vrij willen maken hiervoor?
Gevoel van onduidelijkheid is nog niet weg.

Ik verwijs even naar pagina 1:
Duckje edit: we geven dit topic een kans. Verwacht echter geen inhoudelijke reacties van mods op specifieke cases of een reactie op je post van mij. klachten blijven behandeld via Pm of via ticket naar cm.

Om inhoudelijk erop in te gaan:

Zoals reeds gecommuniceerd:

Afgelopen tijd is het drukker geworden op onze Discord Chat. Dit is iets dat natuurlijk ook met zich meebrengt dat er veel meer regelovertredend gedrag plaatsvind. Op basis daarvan zijn is er een bot bijgekomen die ons helpt modereren. Deze houdt een geschiedenis bij van elke speler en staat ons toe spelers te waarschuwen/bannen als ze over een bepaalde drempel heen gaan, alsook zijn de interne richtlijnen aangescherpt en dat soort dingen.

Het uitgangspunt in de gehele chat is echter wel zo dat het een plaats moet zijn voor iedereen waar ook iedereen welkom is en zichzelf (of als wie ze zich online voordoen) kan zijn. Dit betekent niet dat we alles accepteren maar wel dat we iedereen zijn individu respecteren. Laat het modden op de chat maar aan de moderators ;)

De MEE6 bot is nieuw en wordt doorlopend afgesteld / ge-edit en gewijzigd. Constructieve feedback over het handelen van de bot kan je in Discord PM bij me melden.

MBT het algemeen modden komt er eveneens de feedback flexibel te zijn mbt de huidige situatie. Ook daarin zoekt het team een balans tussen optreden wanneer het nodig is en te hard optreden. Ik geef grif toe dat we soms heel hard reageren maar eveneens is het op basis van de feedback hier en in andere topics duidelijk dat er toch iets moet wijzigen qua gedrag op de chat om het leuk te houden voor iedereen. (Ik verwijs graag weer naar mijn voorgaande posts hierover in dit topic).

Tevens is dat ook het laatste dat ik over het chatmodereren zal zeggen in dit topic en verwijs ik je voor alle antwoorden graag terug naar voorgaande antwoorden. Mocht je graag privé een gesprek hierover hebben kan je me privé aanspreken (Hier,Discord, support)

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 
Reactiescore
319
Dit is best duidelijk! Voor mij zijn alle vraagstukken opgelost en hoop ik op een goede sfeer binnen de community. De rotte appels zullen hierdoor vanzelf wegvallen.

Dank voor uw bericht @Duckje
 
Reactiescore
1.449
Dank voor de tijd, ik wacht de ontwikkeling af en mocht dat nog niet het gewenste resultaat hebben zal ik bij gelegenheid een gesprek starten.
 
Reactiescore
1.238
Ik heb er even lang en hard over nagedacht maar wil nu toch een lijn trekken. Dit topic heeft wat mij betreft geen zin als je mensen hun vragen blijft ontwijken middels het deels of geheel ontwijken van de intentie van de vraag.

Ik heb laatst hier een ban gekregen voor een weerwoord in dit topic terwijl de intentie van dit topic juist transparante discussie is. (het gaat me niet om de ban om maar de grens voor de duidelijkheid) nu zie ik ook weer hier de passive agressive sneer op bappos zijn terechte opmerking dat een antwoord op zijn support uit blijft. Je stelt dat we "...geen inhoudelijke reacties van mods op specifieke cases of een reactie op je post van mij." Mogen verwachten. Gezien dit topic reeds pagina 20 heeft bereikt zonder te ontsporen laat zien dat het topic dus een effectieve vorm van transparante discussie tussen enerzijds mods en anderzijds gebruikers kan opleveren.

Ik zou dus willen stellen dat in dit topic er meer prioriteit zou moeten liggen op het volledige beantwoorden van de vragen/kritiek richting het TW team, ipv het team te verdedigen met politiek gemotiveerde antwoorden. Het primaire doel zou moeten zijn het altijd transparant hier keuzes uit te kunnen leggen. Wil je een vraag niet beantwoorden richting je community duidt dit mijn inziens op een beleid dat conflicteerd met de belangen diezelfde community. Daarmee kom ik terug op mijn opende stelling:
"Dit topic heeft geen zin als je mensen hun vragen blijft ontwijken middels het deels of geheel ontwijken van de intentie van de vraag."
Ik zou het team, maar in het bijzonder de CoMa willen verzoeken meer het achterste van zijn tong te laten zien en zo goed mogelijk proberen de vragen in dit topic te beantwoorden. (Trollreacties daargelaten)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.175
Beetje jammer dat mods, na het bannen van iemand zonder enig onderzoek, aangeven niet te kijken naar de support daarna omdat ze te druk zijn met nu.nl te lezen en het vf te beantwoorden
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.175
Zo lang je niet inhoudelijk op een case in gaat mag je hier inderdaad je mening/feedback geven

Oke.

Waarom worden spelers gebanned zonder degelijk onderzoek, zonder in contact te gaan met de speler zelf, maar zonder enige waarschuwing?
 
Reactiescore
389
Oke.

Waarom worden spelers gebanned zonder degelijk onderzoek, zonder in contact te gaan met de speler zelf, maar zonder enige waarschuwing?
Dat is, omdat het TW team gewoon iemand kan bannen en vervolgens nooit een enkel stukje bewijs hoeft te laten zien. Aangezien ze ten alle tijden kunnen zeggen' dat mogen wij niet zeggen'
Dus wat ze ook doen, wie ze ook bannen en hoe groot de fout ook is, als ze niet willen toegeven, hoeft dit ook niet. Als speler heb je 0,0 kans om je te verdedigen.
 
Reactiescore
2.489
Bans voor illegale scripts wordt hier duidelijk uitgelegd. Daar is dit topic ook niet voor bedoeld.

Verder heb ik even een aantal posts gewist en verwijs ik daarvoor graag naar de openingspost:

- Geen loze beledigingen, er wordt met respect over de mods gepraat.
- Geen goedkope oneliners zonder uitleg.

Als dat niet kan worden er of berispingen uitgedeeld of gaat het topic dicht
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
1.957
Als dat niet kan worden er of berispingen uitgedeeld of gaat het topic dicht
Goh, ik zou niet dreigen met de tweede optie. ;)
Goed, wel, ik bedoel, enigszins discutabel, dat je stelt dat er bestraft kan worden met berispingen, maar het topic sluiten zou imho een verkeerde beslissing zijn. Zolang ze geen basisregels van het forum schenden, laat de posts lekker staan? Er is geen betere plek om ze te posten, dan hier, me dunkt?
 
Reactiescore
389
Bans voor illegale scripts wordt hier duidelijk uitgelegd. Daar is dit topic ook niet voor bedoeld.

Verder heb ik even een aantal posts gewist en verwijs ik daarvoor graag naar de openingspost:



Als dat niet kan worden er of berispingen uitgedeeld of gaat het topic dicht

Exact het punt dat ik maak. 'we mogen niks zeggen' maakt het zo dat je altijd kan doen wat je wil zonder enige verantwoording. Er hoeft 0 bewijs te worden getoond en niemand kan een weerwoord neerleggen, omdat jullie 'niks mogen zeggen', regels die door dit spel zelf zijn opgelegd.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Op scripts wordt inderdaad met een goede reden geen informatie verstrekt. Al moet ik wel zeggen dat de laatste keren dat ik het heb mee gemaakt er toch wel een aantal dingen werd verteld zoals wanneer en wat voor soort script het zou zijn. Voor andere soort bans is het gewoon erg van belang dat je gerichte vragen stelt en de mods deze ook laat beantwoorden.
 
Reactiescore
389
Op scripts wordt inderdaad met een goede reden geen informatie verstrekt. Al moet ik wel zeggen dat de laatste keren dat ik het heb mee gemaakt er toch wel een aantal dingen werd verteld zoals wanneer en wat voor soort script het zou zijn. Voor andere soort bans is het gewoon erg van belang dat je gerichte vragen stelt en de mods deze ook laat beantwoorden.

Het is gewoon een absolute aanfluiting, met enorme willekeur.
 
Reactiescore
1.577
De CoMa heeft mij geblokkeerd waardoor ik hem niet meer kan aanspreken. Tot wie moet ik mij nu richten?

Immers werd ik onterecht geband.
 
Reactiescore
1.577
Support indienen

Ja maar de support wordt beheerd door de CoMa dus dat is bij voorbaat kansloos aangezien hij mij eerder al blokkeerde?

Kunnen we afspreken dat de CoMa ten alle tijden aanspreekbaar moet zijn? Dat lijkt me evident als je alles macht naar je toetrekt.
 
Reactiescore
1.449
Ja maar de support wordt beheerd door de CoMa dus dat is bij voorbaat kansloos aangezien hij mij eerder al blokkeerde?

Kunnen we afspreken dat de CoMa ten alle tijden aanspreekbaar moet zijn? Dat lijkt me evident als je alles macht naar je toetrekt.
Dan ben je gewoon ouderwets de lul inderdaad en geef ik je weinig kans.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.175
Ben bang om hier serieus op in te gaan voor ik ineens een ban aan mijn brOek heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan